eitaa logo
رادیو تحلیل
79 دنبال‌کننده
46 عکس
1 ویدیو
7 فایل
صوت های تحلیل سیاسی و اقتصادی و اجتماعی که ارزش شنیدن دارند پخش صوت هایی با سلایق و عقاید گوناگون برای بالا بردن سطح تحلیلی شنوندگان میباشد و این به معنی موافق بودن ادمین با محتوای صوت ها نیست ارتباط با ادمین @Mrezapor
مشاهده در ایتا
دانلود
Eitaa-Live-1709753876674_۰۶۰۳۲۰۲۴.mp3
29.63M
⭕️ فایل صوتی 🔻توسط حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای در گروه تات 🔻 ایشان (نفر پنجم) با ۶۰ هزار رای در انتخابات ۱۲ اسفند مجلس شورای اسلامی در شهر 🔻 با اختلاف ۱۸ هزار نفر نسبت به نفر سوم از راهیابی به بهارستان باز ماند ولی برای مردم به عنوان پدیده نوظهور و با طرح ایده های و شناخته شدند. 💢 با آرزوی صحت و سلامتی برای ایشان و همه ملت بزرگ ایران اسلامی. 🌹 عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
2.68M
توضیح مختصر در مورد جمله آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور مخبر: دولت نمی تواند بازار را کنترل کند. بازار خودش باید خودش را کنترل کند. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
۱-غیبت و سکولاریسم.mp3
24.11M
🌀 غیبت و سکولاریسم! جلسه اول / ۸اسفند۱۴۰۲ هیات اصحاب الحسین(ع) دانشگاه تهران ✔️ تصحیح دو نگاه غلط: 1⃣ نسبت به امام غائب! • امام منزوی از همه فعالیتهای سیاسی اجتماعی/ فقط مامور شفای شل و کورها...! • امیرالمومنین(ع) برای او در همان دوره غیبت، باز کردن بندها، آزاد کردن بردگان، پراکندن جمع ها (ی دشمنان) و جمع کردن پراکندگی (مومنان) می شمارد!(خ۱۵۰) 2⃣ نسبت به فعالیت مومنان در غیبت! • وقتی امام غائب فقط مغیث و دارالشفاء شد، فعالیت مومنانه هم ندبه خوانی و صدقه و ریسه و شربت و چراغانی می شود (نیمه شعبان حجتیه)! • امیرالمومنین(ع) در کنار آن ولاء سیاسی-اجتماعی دوره غیبت امام(ع)، حرکت مومنانه را هم، صیقل یافتن قومی در فتنه ها و جلا گرفتن دیدگانشان از قرآن و حکمت نوشی شان در صبح و شام می شمارد!(خ۱۵۰) یعنی فعالیت سیاسی-اجتماعی؛ همان که در حدیث لوح هم هویداست. *⃣ عامل اصلی این سکولاریسم: • سکولاریسم گرایشی: یعنی همه فعالیت ها برای کسب دنیا و دوری از قداست و معنویت! - اینرا دو طیف جلو می برند: سکولارها و بی دینان/ ! (قرآن سه بار درباره شان هشدار داده) • سکولاریسم دانشی: نظریه جدایی دین و امر قدسی از ساحت های اجتماعی و سیاسی؛ که سر آن سکولاریسم گرایشی سوار می شود! ☑️ @m_ghanbarian عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
۲-غیبت و سکولاریسم.mp3
27.07M
🌀 غیبت و سکولاریسم! جلسه دوم / ۱۰اسفند۱۴۰۲ هیات اصحاب الحسین(ع) دانشگاه تهران *⃣ آسیب سکولاریسم گرایشی و دانشی • راه حل سلبی: لزوم مقابله عملی با دین بازان و مقابله نظری با سکولاریسم دانشی #⃣ راه حل ایجابی: امتزاج درست معنویت و سیاست • خطبه۲۲۲ و مناجات شعبانیه؛ دوقلویند! • قله معنویت و سیاست: - بندگانی که خداوند در ذات عقولشان با آنها راز می گوید، با نور یقظه بیدار و مردم را متوجه ایام الله می کنند و مصابیح هدایت در تاریکی ها می شوند، امر به قسط و عدالت می کنند و...(خ۲۲۲) - الهی واجعلنی ممن نادیتَه فاجابک و لاحظتَه فصعق لجلالک فناجیتَه سرَّاً و عمل لک جهراً (مناجات شعبانیه/ همان مضمون خ۲۲۲) امام بزرگوارما در این قله بود... • دامنه معنویت و سیاست همان "نادیتَه فاجابک" اما نه در آن اوج، بلکه در دامنه: الهی اُنظر الیَّ نظر من نادیتَه فاجابک و استعملتَه بمعونتک فاطاعک (مناجات شعبانیه) - تفاوت "اجعلنی" و "انظر الیّ"؛ تفاوت مقام تثبیت و حال! - تفاوت "فناجیتَه سرّاً و عمل لک جهراً" با "استعملتُه بمعونتک فاطاعک"؛ تفاوت قله و دامنه! در اولی عارف و شاهد است در دومی سالکی است که خداوند او را در کارهای اجتماعی سیاسی به کار گرفته است! - شهید بهشتی و مطهری و هاشمی نژاد و... این دومی بودند. - به تکثیر این در موازنه با به شدت محتاجیم ☑️ @m_ghanbarian عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
اخبار روز ۱۵۲، غزه تا کجا دوام خواهد آورد؟ - علی عبدی و حسین پاک.mp3
96.24M
🎙فایل صوتی چهارصد و چهل و هفتمین اپیزود رادیو جدال منتشر شد. 📣 ۴۴۷: اخبار روز ۱۵۲، غزه تا کجا دوام خواهد آورد؟ 🔹 گفتگو با علی و حسین 📆 ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۲ ⏱ مدت زمان: ۱۳۴ دقیقه عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
مهدویت در نهج البلاغه.mp3
8.8M
🔰 مهدویت و پایان تاریخ در نهج البلاغه حجت الاسلام قنبریان ۱۶اسفند۱۴۰۲ *⃣ چند گزاره کلیدی از مهدویت در نهج البلاغه: 1⃣ رابطه مستقیم وضعیت دین و وضعیت امام: • فَهُوَ مُغْتَرِبٌ إِذَا اغْتَرَبَ الْإِسْلَامُ(خ۱۸۲) - طلوع اسلام ناب هم مطلع رفع غربت امام است! • توضیح از خطبه های ۱۴۷و۱۸۷ 2⃣ تصرفات سیاسی اجتماعی امام غائب: أَلَا وَ إِنَّ مَنْ أَدْرَكَهَا مِنَّا يَسْرِي فِيهَا بِسِرَاجٍ مُنِيرٍ وَ يَحْذُو فِيهَا عَلَى مِثَالِ الصَّالِحِينَ، لِيَحُلَّ فِيهَا رِبْقاً وَ يُعْتِقَ فِيهَا رِقّاً وَ يَصْدَعَ شَعْباً وَ يَشْعَبَ صَدْعاً، فِي سُتْرَةٍ عَنِ النَّاسِ لَا يُبْصِرُ الْقَائِفُ أَثَرَهُ وَ لَوْ تَابَعَ نَظَرَهُ(خ۱۵۰) - امام غائب فقط مغیث و دارالشفاء نیست... 3⃣ مهیا شدن قومی از درون آن تصرفات برای ظهور: ثُمَّ لَيُشْحَذَنَّ فِيهَا قَوْمٌ شَحْذَ الْقَيْنِ النَّصْلَ تُجْلَى بِالتَّنْزِيلِ أَبْصَارُهُمْ وَ يُرْمَى بِالتَّفْسِيرِ فِي مَسَامِعِهِمْ وَ يُغْبَقُونَ كَأْسَ الْحِكْمَةِ بَعْدَ الصَّبُوحِ.( خ۱۵۰) - گزارش حدیث لوح از یاران غیبت هم همین است... 4⃣ استعاره های پرمعنا: • برای غیبت: ضَرَبَ بِعَسِيبِ ذَنَبِهِ وَأَلْصَقَ الاَْرْضَ بِجِرَانِهِ (خ۱۸۲) • برای ظهور: فَإِذَا كَانَ ذَلِكَ، ضَرَبَ يَعْسُوبُ الدِّينِ بِذَنَبِهِ، فَيَجْتَمِعُونَ إِلَيْهِ كَمَا يَجْتَمِعُ قَزَعُ الْخَرِيفِ (ح۱) - شما به آرزویتان می رسید(خ۱۰۰) - هوی به دین برمی گردد(خ۱۳۸) ☑️ @m_ghanbarian عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
۱۴۰۲۱۲۲۲.mp3
34.97M
صوت بیانات عصر امروز رهبر انقلاب در محفل انس با قرآن کریم. ۱۴۰۲/۱۲/۲۲ عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
1-ولاءها و ولایت ها در قرآن.mp3
19.11M
💠 ولاء ها و ولایت ها در قرآن حجت الاسلام محسن قنبریان رمضان ۱۴۴۵ / جلسه اول • اهمیت دو سویه ی ارتباط مبانی و بنائات دینی • ولایت، مفهومی از مبانی تا امتدادهای جامعه پردازی و سبک زندگی • مبانی گاهی در فهم ما دچار مرگ یا تقلیل و انحراف می شوند • دو آسیب فهم دینیِ ولایت: ۱. نقصان؛ مثلا: - قائل به ولایت باطنی و تکوینی منهای امتداد سیاسی و اجتماعی (برخی طرق تصوف) - قائل به رهبری سیاسی (تشیع سیاسی)، غیر ملتزم به مقام عنداللهی ۲. عیب و آسیب؛ مثلا: - تنزیل مفهوم ولایت به "ارباب"! - انسداد اجتماعی و غلو اعتقادی از لوازم این تنزیل • نمایی از سئوالات کلی این بحث ☑️ @m_ghanbarian عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
2- ولاء ها و ولایت ها در قرآن.mp3
27.9M
💠 ولاء ها و ولایت ها در قرآن حجت الاسلام محسن قنبریان رمضان ۱۴۴۵ / جلسه دوم • روش درست معنایابی واژگان قرآن؛ که مفهوم اصلی در تنوع مصادیق گم نشود ❓روح المعنای مفهوم "ولایت" چیست؟ - این پیوند و اتصال و عدم فاصله در همان مصادیق(محبت، نصرت و...) هست ❓چرا مفهوم مرکزی حکومت، "ولایت" انتخاب شد نه سلطان و حاکم و...؟! - در سلطنت ها اصرار هست که بین شاه و مردم بینونت و دوگانگی باشد؛ لذا الهیات فرایزدی، نیمه خدایی و... شکل می گیرد و بالتبع در نظام حقوقی، طبقه حاکم _ طبقه محکوم شکل می گیرد! - اسلام با دال مرکزی کردن ولایت هم مقابل آن الهیات ایستاده و هم نظام حقوقی دیگری آورده است. • مرور پاره آیات اول برای روح المعنی ولایت (اصحاب کهف در سوره کهف): - فرق "مأوی به کهف" با "مأوی به هم"(۷۲انفال)؟ - اول باید "أمرنا" (امر جمعی و مشترک) شکل بگیرد! بعد "تهیأ رشد" (مقابل غی) - ایمان و ازیاد هدایت (فردی و در امر جمعی) - با "قیام و اقدام"، "ربط قلوب" شکل می گیرد. پیوند درونی چیزی بیشتر از امر مشترک بیرونی است! - اولین اصل مهم تشکیلاتی: با راه افتاده ها قرار بگذار! - در مرحله بعد به "تهیأ رفق" می رسند؛ تیزی ها گرفته می شود و همراهی ها بیشتر - حرکت در این کانال -مجرای ولایت- به "ولیّ مرشد" می رساند! ☑️ @m_ghanbarian عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
3- ولاء ها و ولایت ها در قرآن.mp3
25.32M
💠 ولاء ها و ولایت ها در قرآن حجت الاسلام محسن قنبریان رمضان ۱۴۴۵ / جلسه سوم ▫️ ماهیت و حقیقت ولایت • واقعیت ولایت در مصادیق متعدد از محسوس تا معقول • دو نحوه نسبت در ولایتها: - متوافقه الاطراف (مثل دوستی) - متخالفه الاطراف (مثل پدر و پسر) ❓رابطه خدا_انسان: آیات عجیب ۵۱و۵۲ سباء: مکان قریب/ مکان بعید! خدا به ما نزدیک ما از او دور! • دو اضافه: مقولی و اشراقی 🔸 حقیقت ولایت • تنها ولایت حقیقی، ولایت خداوند؛ بقیه ولایتهای واقعی اگر ذیل آن باشد، می ماند • هنالک الولایه لله الحق - دوستان اینجا ولاء طرفینی موافقه الاطراف داشتند در ظهور حقیقت: الاخلاء یومئذ بعضهم لبعض عدو - کفار و منافقان هم اینجا ولایت بین هم داشتند اما در ظهور حقیقت: مأواکم النار هی مولاکم! - نکته ظریف آیه ۱۱محمد • نظام پادشاهی، حد و تعریف ولایت خداوند را به خود اختصاص میدهد! - میرزای نائینی در تنبیه الامة حکومت را به: استبداری تملیکیه/ ولایتیه امانتیه تقسیم می کند! 🔅 پاره آیات این جلسه: آیات اول سوره شوری ☑️ @m_ghanbarian عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
4- ولاء ها و ولایت ها در قرآن.mp3
26.55M
💠 ولاء ها و ولایت ها در قرآن حجت الاسلام محسن قنبریان رمضان ۱۴۴۵ / جلسه چهارم • انحصار ولایت حقیقی در خداوند - ولاء أب و جد اگر در مسیر ولایت الله نیافتاد باطل بودنش آشکار میشود (لا انساب بینهم یومئذ) - ولاء محبت و دوستی همچنین (الاخلاء یومئذ بعضهم لبعض عدو) - ولاء سرپرستی کفار همچنین (ان الکافرین لا مولی لهم) ▫️ تقسیم ولایت • ولایت تکوینی: ذیل ربوبیت تکوینی است. اعطاء وجود و کمالات وجود است. از سپهر درون انسان(عقل و اختیار) در تحقق اذن نمی گیرد؛ لذا تخلف بردار نیست. • ولایت تشریعی: ذیل ربوبیت تشریعی است. تربیت انسان و تنظیم مجتمع انسانی است. از سپهر عقل و اختیار انسان می گذرد؛ لذا تخلف بردار است! - اینجا منطقه یاری خواهی ولی الله است؛ تبیین، مقابل شک و شبهه و تحریک مقابل شهوت و تخدیر. • تفاوت مهم آیه۶ مائده و آیه تطهیر: آیه تطهیر اراده تکوینی بر طهارت اهلبیت است لذا مفید عصمت است بخلاف آیه۶ مائده که اراده تشریعی خداوند بر طهارت مومنان است، لذا تخلف پذیر است. • هیچ ولایتی(چه حق،چه باطل) در عرض ولایت الله نیست؛ در طول هم نیست! • ولایت های حق، آیت و مظهر ولایت الله اند؛ این اول آن ولیّ را نابود(فانی) و بعد با حق باقی می کند و توحید میشود. • شیطان برای هردو ولایت، بدل دارد: - سحر و جادو برای اشتباه در ولایت تکوین - خطوات برای تشریع ▫️ پاره آیات این جلسه آیات ۴۵تا ۵۳ آل عمران ☑️ @m_ghanbarian عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
5- ولاء ها و ولایت ها در قرآن.mp3
28.88M
💠 ولاء ها و ولایت ها در قرآن حجت الاسلام محسن قنبریان رمضان ۱۴۴۵ / جلسه پنجم ▫️ ولایت تکوینی • آیت و مرآت بودن ولیّ (نه ولایت طولی)، جمع بین انحصار ولایت در خدا و تصرفات تکوینی است. • بیان شهید مطهری در شرک بودن وهابیت • عیسی(ع) هم آیت مبدا هم آیت معاد ▫️ ولایت تشریعی • همانطور که فرمود: انی اخلُقُ... (من خلق می کنم به اذن الله)؛ می فرماید: لاُحلّ لکم...(من حالا می کنم) • ولایت تشریع، بیان احکام الهی نیست؛ تشریع است! • روایت امام صادق(ع) درباره تفویض امر دین و امت به رسول الله برای راهبری بندگان • فرق بین "فریضه" و "سنت"؟! • ولایت فقیه، اجرای احکام نیست؛ حق تشریع موقت در مجرای "لیسوس عباده" است. • مشکل رهبانان(۳۱توبه) : ۱- ولایت تکوینی عیسی(ع) را به الوهیت خوانش کردند. ۲- نااهلان در جای ولایت تشریعی نشستند... ۳- زمامداری ولایتیه را هم به تملیکیه (ارباباً من دون الله) تبدیل کردند و دوره سیاه قرون وسطی بنیان نهادند! • غلوها درباره اولیاء، دینداری بیشتر نبوده، دنیا خواهی در سایه دین بازی بوده است... ☑️ @m_ghanbarian عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil