eitaa logo
رادیو تحلیل
76 دنبال‌کننده
46 عکس
1 ویدیو
6 فایل
صوت های تحلیل سیاسی و اقتصادی و اجتماعی که ارزش شنیدن دارند پخش صوت هایی با سلایق و عقاید گوناگون برای بالا بردن سطح تحلیلی شنوندگان میباشد و این به معنی موافق بودن ادمین با محتوای صوت ها نیست ارتباط با ادمین @Mrezapor
مشاهده در ایتا
دانلود
8- ولاء ها و ولایت ها در قرآن.mp3
27.14M
💠 ولاء ها و ولایت ها در قرآن حجت الاسلام محسن قنبریان رمضان ۱۴۴۵ / جلسه هشتم ▫️ ولایت طولی، ولایت عرضی • ولاء، شبکه اتصالات جامعه است نه فقط یک ولیّ • ولایت طولی مثل ولایت پدر و جد و حاکم که یکطرفه است. • ولایت عرضی، ولایت طرفینی و متقابل افراد جامعه است. ▫️ آیات ولایت عرضی 1⃣ آیه۷۲ انفال؛ ولاء محبت و نصرت 2⃣ آیه۷۱ توبه؛ ولاء تواصی • همه افراد جامعه در شبکه اتصالی هم باید پناه و نصرت به هم دهند، هم به معروفها امر و از بدی ها همدیگر را نهی کنند. • بیان علامه طباطبایی • گستره این ولاء حتی مستضعفان عقیدتی را می گیرد (صحیحه عمربن ابان) • جامعه نباید به طبقه امر کننده و امر شونده تقسیم شود/ آثار مخرب آن... • نگاهی به مسائل جاری اجتماعی کشور • این ولاء در برخی موارد جای ولایت طولی هم می نشیند ؛ مثل ولاء عدول مومنین بر اطفال بی سرپرست (در فرض فقدان حاکم شرع) ☑️ @m_ghanbarian عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
9-ولاء ها و ولایت ها در قرآن.mp3
33.49M
💠 ولاء ها و ولایت ها در قرآن حجت الاسلام محسن قنبریان رمضان ۱۴۴۵ / جلسه نهم ▫️ ولایت عرضی 1⃣ ولایت عرضی یک ولایت طبقاتی نیست؛ عمومی و متقابل است ❓کجا "بعض" یعنی گروهی خاص و در کدام تعبیر یعنی همه و متقابل؟ • بررسی دو دسته آیات با تعبیر "بعضهم من بعض" یا... • شدت ولایت در علما و مومنین، آنرا طبقاتی و یکطرفه نمی کند؛ مسئولیت های دوگانه این ولایت را بیشتر می کند (روایت حارث بن مغیره) 2⃣ ولایت عرضی، جامعه ساز (چنانچه طولی، حکومت ساز) • آسیب نگاه های اخلاقی- تربیتی به مفاهیم سیاسی و اجتماعی • لزوم جامعیت در اسلام شناسی؛ اول تمام بعد کمال • تقلیل مفهوم اخوت در نگاه های اخلاقی-تربیتی • در نگاه بلند عارف اجتماعی آیت الله شاه آبادی • سیره رسول الله و فن کوزه گری او؛ هرجا محبت اهلبیت پیوند اجتماعی و ائتلاف قلبی نمی آفریند، معلوم است خرابش کرده اند! • انقلاب ما و احیای این پیوند اجتماعی؛ جملات عجیب امام خمینی در اینباره • رهبر انقلاب: ما در مساله اتحاد دلهای مردم متاسفانه مشکلات و عقب ماندگی های داریم! ☑️ @m_ghanbarian عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
10-ولاء ها و ولایت ها در قرآن.mp3
25.57M
💠 ولاء ها و ولایت ها در قرآن حجت الاسلام محسن قنبریان رمضان ۱۴۴۵ / جلسه دهم ▫️ تصحیح معنا و جایگاه اخوت • اخوت در جامعه همان ولاء عرضی است که در ۱۰حجرات و ۱۰۳ آل عمران و سیره رسول الله(ص) بیان شد 🔅روایات کافی دو فروکاست و تقلیل گرایی درباره این روایات: ۱. فروکاست اخلاقی؛ در حالیکه به یک امر مهم سیاسی-اجتماعی می پردازند با باطن اخلاقی: - تَتَواخَوا علی هذا الامر! - خرج من ولایة الله - فاذا فعلتَ ذلک وصلتَ ولایتکَ بولایتنا (ولاء عرضی به طولی) - یُناصِحُهُ الولایه ۲. تقلیل به دوست و دوستیابی 🔺این ولاء شامل ضعفاء شیعه و مسلمان هم می شود! • غیبت کردن از گناهکار خروج از ولایت الله است! • مفضل از پول امام صادق(ع) برای ترمیم ولاء عرضی و حل منازعات مصرف می کرد! • توجهاتی مهم در کاستی های ما در این جهات دین! ☑️ @m_ghanbarian عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
11- ولاء ها و ولایت ها در قرآن.mp3
27.51M
💠 ولاء ها و ولایت ها در قرآن حجت الاسلام محسن قنبریان رمضان ۱۴۴۵ / جلسه یازدهم/ بخش چالشها و قواعد ❗️ چالش اول: جانب پیوند اجتماعی(ولاء عرضی) بگیریم یا جانب حق و جلوگیری از انحراف! 🔅 مرور آیات ۷۷تا۹۴ طه ❓ توحید مهمتر است یا وحدت اجتماعی؟! • هارون در تزاحم دو امر موسی (توحید و وحدت)! • ولیّ با مفتی فرق دارد؛ باید مقام تحقق را لحاظ کند! منشور روحانیت امام در اینباره چه دارد؟ • اگر هارون بیش از تبیین (آیات ۹۰و۹۱) جلو می رفت، نه وحدت می ماند نه توحید برمی گشت! • انتظار ید بیضاء برای جمع دو ضرورت! • معنای دقیق فرمایش شهید مطهری: در منطق اهل حق، عدالت بر وحدت و حق بر جماعت تقدم دارد!خطبه۱۳۱ به ما می گوید ولاء عرضی و پیوند اجتماعی که شکست نه عدالت اجتماعی برقرار نه انحراف از حق تصحیح می شود • خطبه۱۶۸ قاعده ای می گوید که حق آسان گرفته شود(توخذ الحقوق مسمحه) ☑️ @m_ghanbarian عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
12-ولاء ها و ولایت ها در قرآن.mp3
29.63M
💠 ولاء ها و ولایت ها در قرآن حجت الاسلام محسن قنبریان رمضان ۱۴۴۵ / جلسه دوازدهم/ بخش چالشها و قواعد ❗️ دوگانه های مهم: وحدت_عدالت / جماعت(اکثریت)_حق • گاهی جانب وحدت و جماعت گرفتن، حفظ ولاء عرضی است اما حق و عدالت را به محاق می برد! • گاهی جانب حق و عدالت گرفتن و بی خیال اکثریت و جماعت شدن، ولاء عرضی را می شکند و حرکتها را شورشی و زوری می کند! • منطق عملی ائمه تشیع: بر حق و عدل ماندند؛ نه منحل در کل شدند و نه تبدیل به یک گروه شورشی و خوارجی شدند! • مقایسه این منطق با معتزله که تا تفتیش عقاید رفتند! 🔅 قاعده: برحق می ایستد تا جماعت را ببرد؛ با وحدت اجتماعی پی تحقق عدالت می رود (خ۱۳۱) • تبیین مطلب با خطبه های ۷۴،۱۶۲،۵۴و۵ نهج البلاغه ☑️ @m_ghanbarian عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
13-ولاء ها و ولایت ها در قرآن.mp3
24.32M
💠 ولاء ها و ولایت ها در قرآن حجت الاسلام محسن قنبریان رمضان ۱۴۴۵ / جلسه سیزدهم/ بخش چالشها و قواعد ❗️ چالش حق_جماعت ▫️معمای دو امام: • صلح امام حسن(ع) بخاطر "صلاح امت"/ خروج امام حسین(ع) بخاطر "اصلاح امت" ❓"حقن دماء" یا "بذل مهجه"؟! ❓آیا امام مجتبی(ع) جانب جماعت و اباعبدالله(ع) جانب حق را گرفت؟! ❓چرا امام حسن(ع) یک ایالت مستقل برای حق جدا نکرد (مثل راهی که ارتدوکس_کاتولیک در مسیحیت و حکونت اموی اندلس در عهد عباسیان طی کرد)؟ ✔️ تفاوتها دو سیره: 1⃣ امام در نظام / امام در نهضت 2⃣ ادامه جنگ قبل با معاویه / نه به بدعت ولایتعهدی و سلطنت • در دوگانه حق_جماعت نیست: - "نه" گفتن به رای اجباری ، جماعت و اکثریت نمی خواهد و الا شرافت ها منحل می شود! - "اثبات و استمرار" همراهی جماعت را می خواهد و الا سبک علوی به ضدش بدل میشود. • امام حسن(ع) کشور شیعی نساخت چون رهبر امت بود نه صرفا امام شیعه! ☑️ @m_ghanbarian عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
14- ولاء ها و ولایت ها در قرآن.mp3
29.57M
💠 ولاء ها و ولایت ها در قرآن حجت الاسلام محسن قنبریان رمضان ۱۴۴۵ / جلسه چهاردهم/ بخش چالشها و قواعد ❗️ چالش بردن مردم به بهشت! • این چالش در دوره مدرن جلوه کرده: جامعه دارای تکثرهای واقعی و ساختگی/ راه های بهشت ثابت! • دو دیگری راه درست: قائلین به دولت مدرن/ مشرب های طالبانی • صورت درست مساله: - هر حکومتی به آخرتی می برد (برهان عقلی/ قرآن: ۴۱قصص؛ ۲۸ابراهیم) - حکومت اسلامی نمی تواند غیر بهشت ببرد. • خطبه ۱۵۶؛ تصرح امیرالمومنین(ع) • این اطاعت همان نقطه اتصال ولاء عرضی به طولی است؛ "عطاکردنی" است با دو ویژگی(خ۱۶۹) • در بیان رهبر انقلاب اسلامی(۹۳/۲/۲۳): تسهیل کار، هموار کردن راه؛ نه زور و تحمیل • الزام ها و اجبارهای شرعی چه؟ • نمونه از سیره علوی (بدعت نافله جماعت) الکافی ج۸ص۶۲و۶۳ ☑️ @m_ghanbarian عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
15- ولاء ها و ولایت ها در قرآن.mp3
28.12M
💠 ولاء ها و ولایت ها در قرآن حجت الاسلام محسن قنبریان رمضان ۱۴۴۵ / جلسه پانزدهم ❗️ الزامات و اجبارهای شرعی ❗️نقضی برای دوتا از مبادی بحث: ۱. ولایت تشریعی، از سپهر درون انسان(آگاهی و اختیار) می گذرد؛ اجبار چرا؟ ۲. حمل مردم به بهشت(خ۱۵۶)، عطا کردن اطاعتِ غیر اکراهی می خواهد(خ۱۶۹)؛ اجبار چرا؟ 🔅 فلسفه حدود • حدود، مجرم را به زور بهشت نمی برد، راه های عقلایی و فطری بهشت رفتن را از رهزن پاک می کند... 🔅 نمونه هایی از احکام الزام و اجبار 1⃣ تقسیم عادلانه ارث برای ضایع نشدن حق ضعیف(الکافی ج۷ص۷۷) 2⃣ ابطال طلاقهای بدعی و ظلم به زنان (الکافی ج۶ص۵۷) 3⃣ برخی الزامات در حوزه خانواده • اجبار به نفقه به قدر کفایت(وسائل ج۲۱ص۵۰۹) • وجوب تخییری کفاره ی(ایلاء یا ظهار) یا طلاق؛ نه اسیر نگهداشتن زن (وسائل ج۲۲ص ۳۴۱و ۳۴۹) ❓آیا اینها نقض قاعده جلسه قبل(حفظ پیوستگی اجتماعی) است؟! ⬅️ امیر المومنین(ع) ولی امر شد اما بر برخی از همین موارد تازیانه یا شمشیر نکشید ،بخاطر گسست اجتماعی(الکافی ج۸ص۵۸و۵۹) 4⃣ اجبار به زیارت نبی(ص) در صورت ترک کلی(الکافی ج۴ص۲۷۲) • اشکال اجبار مستحب(السرائر ج۱ص۶۴۷) • پاسخ فقهاء که ترک کل تهاون بر نبی(ص) است و واجب کفایی است(الدروس ج۱ص۴۷۳/ جواهر ج۲۰ص۵۱/ و...) • مشروط به اینکه اگر از فقر است، زیارت از بیت المال تامین شود. • ترک کلی اذان در شهر مسلمان! ☑️ @m_ghanbarian عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
16-ولاء ها و ولایت ها در قرآن.mp3
24.81M
💠 ولاء ها و ولایت ها در قرآن حجت الاسلام محسن قنبریان رمضان ۱۴۴۵ / جلسه شانزدهم ❗️ تعمیم الزام با ادله امر به معروف ❓آیا نقض قاعده پیش گفته(حفظ پیوند اجتماعی) است؟! • روایت ریان بن صلت • بستره "النصیحة خشنة": - جاسوسی برادر زاده امام کاظم(ع) - تهمت عدم طیب مولد به امام جواد(ع) - شکایت برادر از امام رضا(ع) - معارضه های سیاسی: دیباج/ زیدالنار/ ابراهیم(قصاب) • امام رضا(ع) برای امر به معروف به روی دیگر ولایت عرضی پرداخت: - هزار دینار بدهی ابراهیم را داد... - در ماجرای شکایت فرمود: از همراهی و احسان به شما کوتاهی نمی کنم! ❗️سبک علوی و سبک اموی بردن بهشت! • روایت عمار بن ابی الاحوص • حضرت امیر(ع): فِي حَمْلِ عِبَادِ اَللَّهِ عَلَى أَحْكَامِ اَللَّهِ اِسْتِيفَاءُ اَلْحُقُوقِ وَ كُلُّ اَلرِّفْق * مطلب مرتبط: وقتی نصیحت هم خشونت می‌شود! ☑️ @m_ghanbarian عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
ابراهیم متقی شیوه.mp3
4.87M
مرور صحبتهای مهم ابراهیم متقی در برنامه شیوه «ابراهیم متقی»: 🔺 همۀ مباحث دینی که در رابطه با مسئلۀ جنگ و صلح و قدرت و... وجود دارد. این است که خودت را برای جنگ آماده کن تا در صلح به سر ببری. خودت را برای جنگ آماده کن یعنی اینکه بتوانی بازدارنگی را در برابر هر سیاست تهاجمی ایجاد کنی. واکنشی که موکول به مرور زمان شود نشان‌دهنده این است که ارادۀ بازدارنگی ندارید. زدن عین الاسد تنش زایی نبود تنش زدایی بود عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
4_5789785987122993290.m4a
13.58M
هفت دقیقه درباره مناقشات حول‌ اتفاق اخیر‌ سوریه ... علیرضا کمیلی عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
تهدید شدید ایران، اسراییل را پشیمان خواهیم کرد. سناریوهای پیش روی… - علی علیزاده.mp3
95.09M
🎙فایل صوتی چهارصد و شصت و یکمین اپیزود رادیو جدال منتشر شد. 📣 ۴۶۱: تهدید شدید ایران، اسراییل را پشیمان خواهیم کرد. سناریوهای پیش روی ایران چیست؟ 🔹 همراه با علی 📆 ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ ⏱ مدت زمان: ۱۳۲ دقیقه عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
14030115.mp3
29.24M
صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار رمضانی مسئولان نظام. ۱۴۰۳/۱/۱۵ عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
پشت_سر_آقای_خامنه_ای_و_فرماندهان_میدان.mp3
12.03M
🔹پشت سر آقای خامنه‌ای و فرماندهان میدان بمانیم 🔹اگر با دید کلان به تحولات دو دهه اخیر نگاه کنیم به این نتیجه می‌رسیم که سیر تحولات به صورت صعودی به نفع جبهه مقاومت است و این جبهه هر روز فتوحات جدیدی را پیش روی خویش گشوده بنابراین باید از نگاه میلیتاریستی فاصله بگیریم و با نگاه راهبردی به فرماندهان میدان اعتماد کنیم. عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
روز قدس.mp3
42.26M
🎙 | صوت کامل سخنرانی دکتر سعید جلیلی در راهپیمایی شکوهمند روز جهانی قدس 🔺مشهد مقدس - ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
بصیرت اقتصادی 01.mp3
33.09M
🔻سلسله سخنرانی‌های «بصیرت اقتصادی» 🎙سید محمدرضا رضی بهابادی 🔶جلسه اول جلسه دوم 🌴تبیین شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» با رسانه منبر در جمع مردم باصفای روستا زمان: چهارشنبه، اول فروردین ۱۴۰۳، شب دهم ماه مبارک رمضان مکان: مسجد جامع روستای آسفیچ، شهرستان بهاباد، استان یزد 🇮🇷 @seyedrazy عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
بصیرت اقتصادی 02.mp3
36.06M
🔻سلسله سخنرانی‌های «بصیرت اقتصادی» 🎙سید محمدرضا رضی بهابادی 🔶جلسه دوم جلسه اول 🌴تبیین شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» با رسانه منبر در جمع مردم باصفای روستا این جلسه: نگاهی به شعار سال گذشته: 🔻ریشه‌های گرانی و تورم در ایران: 🔶مفهوم شناسی تورم: معرفی چهار مفهوم: گرانی، تورم، قدرت خرید، کاهش ارزش پول ملی 🔶ریشه‌های تورم و‌ گرانی در ایران: ۱. دلار تاریخچه 🔶نقش‌های سه‌گانه دلار: دلار به عنوان ارز، سلاح، رسانه زمان: پنجشنبه، دوم فروردین ۱۴۰۳، شب یازدهم ماه مبارک رمضان مکان: مسجد جامع روستای آسفیچ، شهرستان بهاباد، استان یزد 🇮🇷 @seyedrazy عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
بصیرت اقتصادی 03.mp3
29.77M
🔻سلسله سخنرانی‌های «بصیرت اقتصادی» 🎙سید محمدرضا رضی بهابادی 🔶جلسه سوم جلسه اول جلسه دوم 🌴تبیین شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» با رسانه منبر در جمع مردم باصفای روستا این جلسه: 🔻اقتصاد یعنی چه؟ 🔻نگاهی به شعار سال گذشته: 🔶ریشه‌های گرانی و تورم در ایران: ۱. دلار 🔶راهکارهای ازاله دلار از اقتصاد ایران زمان: جمعه، سوم فروردین ۱۴۰۳، شب دوازدهم ماه مبارک رمضان مکان: مسجد جامع روستای آسفیچ، شهرستان بهاباد، استان یزد 🇮🇷 @seyedrazy عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
ایده جهاد اقتصاد مقاومتی.mp3
34.1M
🔻توضیح ایده تشکیل جهاد اقتصاد مقاومتی کشور🔻 🌴جهاد اقتصاد مقاومتی، ریل حضور مردم در تولید 🌴جهاد اقتصاد مقاومتی، راهکار عملیاتی ایجاد بسیج عمومی در جهش تولید ♦️مبانی ♦️ضرورت ♦️رسالت و ماموریت ♦️ساختار تشکیلاتی ♦️نحوه مدیریت ♦️ساختار کلان ♦️هسته‌های عملیاتی ♦️هسته‌های پشتیبان ♦️تصویر تحولات اقتصاد آینده ایران در اثر تشکیل جهاد اقتصاد مقاومتی 🦋این صوت در حال پیاده‌روی و کوه‌نوردی صبحگاهی ضبط شده است. هرچند این خود موجب جذابیت است اما پیشاپیش از کیفیت صدا عذرخواهی میشود. 🔶این طرح حاصل سالها اندیشیدن، مطالعه، مشورت، بازدید میدانی و تجربه است. لطف بفرمایید، منت بگذارید صوت را تا آخر گوش دهید و نظرات خود را با حقیر در میان بگذارید. 🖌سید محمدرضا رضی بهابادی 🇮🇷 @seyedrazy عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
بصیرت اقتصادی 04.mp3
28.29M
🔻سلسله سخنرانی‌های «بصیرت اقتصادی» 🎙سید محمدرضا رضی بهابادی 🔶جلسه چهارم جلسه اول جلسه دوم جلسه سوم 🌴تبیین شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» با رسانه منبر در جمع مردم باصفای روستا این جلسه: 🔻ریشه‌های گرانی و تورم در ایران: ۲. بانک خصوصی زمان: شنبه، چهارم فروردین ۱۴۰۳، شب سیزدهم ماه مبارک رمضان مکان: مسجد جامع روستای آسفیچ، شهرستان بهاباد، استان یزد 🇮🇷 @seyedrazy عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
بصیرت اقتصادی 05.mp3
28.65M
🔻سلسله سخنرانی‌های «بصیرت اقتصادی» 🎙سید محمدرضا رضی بهابادی 🔶جلسه پنجم جلسه اول جلسه دوم جلسه سوم جلسه چهارم 🌴تبیین شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» با رسانه منبر در جمع مردم باصفای روستا این جلسه: 🔻ریشه‌های گرانی و تورم در ایران: ۳. ضعف تولید فرهنگ ما حدودا ۱۰۰ سال است که فرهنگ مصرفی شده است. ما اصلا به تولید فکر نمی‌کنیم. اصلا ناراحت نیستیم که تولیدکننده نیستیم. مثال‌هایی از تولید: گندم لباس و ... زمان: یکشنبه، پنجم فروردین ۱۴۰۳، شب چهاردهم ماه مبارک رمضان مکان: مسجد جامع روستای آسفیچ، شهرستان بهاباد، استان یزد 🇮🇷 @seyedrazy عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
بصیرت اقتصادی 06.mp3
34.5M
🔻سلسله سخنرانی‌های «بصیرت اقتصادی» 🎙سید محمدرضا رضی بهابادی 🔶جلسه ششم جلسه اول جلسه دوم جلسه سوم جلسه چهارم جلسه پنجم 🌴تبیین شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» با رسانه منبر در جمع مردم باصفای روستا این جلسه: 🔻کسانی که اقتصاد اسلامی را انکار می‌کنند در حقیقت منکر فراگیر بودن حاکمیت و ربوبیت جامع خداوند و ناخواسته و نادانسته دچار نوعی شرک هستند. 🔻ریشه‌های گرانی و تورم در ایران: ۴. غربگرایی و لیبرالیسم لیبرالها یکی از مهمترین ریشه‌های گرانی در اقتصاد هستند... زمان: دوشنبه، ششم فروردین ۱۴۰۳، شب پانزدهم ماه مبارک رمضان مکان: مسجد جامع روستای آسفیچ، شهرستان بهاباد، استان یزد 🇮🇷 @seyedrazy عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
چگونه جریان روشنفکری ایرانی کنار اسرائیل ایستاد؟ بازخوانی بیژن… - jedaal.tv.mp3
67.33M
🎙فایل صوتی چهارصد و شصت و سومین اپیزود رادیو جدال منتشر شد. 📣 ۴۶۳: چگونه جریان روشنفکری ایرانی کنار اسرائیل ایستاد؟ بازخوانی بیژن عبدالکریمی از ۱۸۰ روز سکوت 🔹 گفتگو با بیژن 📆 ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ ⏱ مدت زمان: ۹۳ دقیقه عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
هفت_اکتبر؛_آغازی_بر_پایان_اسرائیل.mp3
8.36M
هفت اکتبر؛ آغازی بر پایان اسرائیل (صوتی) عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
14030119.mp3
25.57M
صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار رمضانی دانشجویان. ۱۴۰۳/۱/۱۹ عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
17-ولاء ها و ولایت ها در قرآن.mp3
24.98M
💠 ولاء ها و ولایت ها در قرآن حجت الاسلام محسن قنبریان رمضان ۱۴۴۵ / جلسه هفدهم ▫️ جمهور مردم و انعقاد ولایت • نقطه اتصال ولاء عرضی و طولی • اگر حاکمیت با حضور جمهور منعقد نشود، دیگر راهی برایش نمی شناسم(خ۱۷۳) • توصیف بیعت با خود(خ۵۴ و خ۲۲۹) • بیعت جمهور، شرط وجوب: رهبر انقلاب: "حتی کسی مثل امیرالمومنین اگر مردم با او نباشند، می گوید من تکلیفی ندارم"! • در حکمرانی هم، جمهور ، عمود دین اند(نامه ۵۳) - آیت الله جوادی آملی: "نام مردم را بی وضو نمی شود برد اگر خدای نکرده با این مردم بد رفتاری شود مثل این است که با نماز بدرفتاری شده است".(۱۴۰۰/۴/۲۱) • بهترین راه کشف صلاحیت هایند (نامه ۵۳) • عزل حاکم شرع در صورت کراهت مردم و انقیاد به کسی دیگر با صلاحیت کمتر (القواعد و الفوائد/ قاعده ۱۴۷) ❓این اتصال چگونه و تا کجا؟ • تا: "ظهور دوستی مردم" (ظهورُ مودّةِ الرعیة) با: "از سر میل خود گرد ولات امر جمع شدن"(بحیطتهم علی ولاة الامور). (نامه ۵۳) • در جانب حاکم هم حسن ظن به مردم لازم است که با سه کار از طرف خودش، حاصل می شود: - احسان کردن (احسانه الیهم) - سبک کردن هزینه های زندگی (تخفیفه المئونات علیهم) - اکراه و الزام نکردن در اموری که به آنها مربوط نیست (ترک استکراهه ایاهم علی مالیس له قِبَلَهم). (نامه ۵۳) ☑️ @m_ghanbarian عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
18-ولاء ها و ولایت ها در قرآن.mp3
25M
💠 ولاء ها و ولایت ها در قرآن حجت الاسلام محسن قنبریان رمضان ۱۴۴۵ / جلسه هجدهم ▫️ جامعه نبوی الگوی کار امیرالمومنین(ع) 🔅 زیر ساخت های اجتماعی ِ حکمرانی دینی: • اتصال به دین(ولاء طولی): فعقد بملته طاعتهم • اتصال اجتماعی ذیل دعوت به دین(ولاء عرضی): جمع علی دعوته الفتهم • کارآمدی دین برای دنیای مردم(التفّت الملة بهم فی عوائد برکتها) ⬅️ امور حکمرانی را تثبیت و منعطف می کند: قد تربّعت الامور بهم / تعطّفت الامور علیهم (خطبه قاصعه) 🔅 مشکل حکومت در دوره معاصر علوی؛ قطع این اتصالات • گسست اجتماعی: صرتم بعد المولاة احزاباً • شکاف سیاسی بین مردم-حاکم؛ میثاقی که حرم خداست! (وضعه الله لکم حرماً فی ارضه) 🔅 سه پیوست بر همه سیاستها و اوامر حکومتی علوی: میانگین استحقاقها، عدالت فراگیر، رضایت عمومی (نامه ۵۳) ⬅️ راهبرد علوی: خلق اراده عمومی! ⚠️ دولتی که از این راه نرود حتما به یکی از دو دیگریِ حکومت علوی دچار می شود: ۱. سلطه و زور / ۲. سکولاریزم و بی خیالی ارزشها! ☑️ @m_ghanbarian عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
19-ولاء ها و ولایت ها در قرآن.mp3
27.33M
💠 ولاء ها و ولایت ها در قرآن حجت الاسلام محسن قنبریان رمضان ۱۴۴۵ / جلسه نوزدهم ▫️ خلق اراده عمومی(۱) • راهبرد اصلی حکمرانی در یک مردمسالاری دینی • زیر ساخت اصلی آن، اتصالات اجتماعی-سیاسی (ولاء عرضی و طولی) • پیوست سیاستها: اوسطها فی الحق، اعمها فی العدل، اجمعها لرضا الرعیه(نامه۵۳) • حکمت۴۷۶ ؛ آثار منفی سخت گیری و ستم: ترک وطن، شورش 🔅 خلق اراده عمومی، محتاج معروف سازی ارزشها خطبه۸۷: آموزش احکام/ لباس عافیت با عدالت/ فرش کردن معروفها با قول و فعل • بدون هنجار و معروف شدن ارزشها، امر و نهی به آن مشکل می شود • چرا نفرمود امر به واجب و نهی از حرام؟! موثقه مسعده بن صدقهصحیحه داود الرقی؛ ذلت مومن در تعرض به امری که از عهده اش خارج است! • استطاعت و قدرت و فراهم سازی احتمال تاثیر، "شرط واجب" نه "شرط وجوب" برای حاکمیت اسلامی • قدرت دهی به آمر به معروف فقط با ابزارهای قضایی نیست؛ افزایش احتمال تاثیر در فضای عمومی است. 🔅 خلق اراده عمومی + تدبیر اجتماعی توسط امیرالمومنین(ع) در مساله ناهنجاری اجتماعی زنان کوفه الکافی ج۵ص۵۳۷ السوق فی ظل دولة الاسلامیة ص۶۹ * مطلب مرتبط ☑️ @m_ghanbarian عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
20- ولاء ها و ولایت ها در قرآن.mp3
26.76M
💠 ولاء ها و ولایت ها در قرآن حجت الاسلام محسن قنبریان رمضان ۱۴۴۵ / جلسه بیستم ▫️ خلق اراده عمومی(۲) 🔅 تفاهم و تعاهد اجتماعی • آیه۱۲ ممتحنه ❓بیعت بر ترک محرمات اصلیه چه معنایی دارد؟! ❗️آیه۵۳ نور، قسم خوردن بر "طاعت معروفه" را نهی می کند؛ بیعت هم مثل قسم! • بیعت تاکیدی، اجتماع دو سبب • در ۵۳ نور، فاعل مذمت شده نه فعل 🔸 "بیعت نصرت" در جنگ و صلح ها غیر از بیعت اسلام و اصل حاکمیت؛ نشانه حکمرانی مردمی است. • کوتاهی های مردم در جنگهای حضرت امیر(ع) و امام حسن(ع)، ناقض بیعت سیاسی برای حاکمیت آنها نبود. • بیعت زنان مسلمان هم بمثابه بیعت مکرر مردان در جنگ و صلح • بیعت، یک تعاهد اجتماعی است و متعلق خود را کاملا معلوم می کند. • موارد شمارش شده ذیل ۱۲ممتحنه: - احتباء و خلوت با نامحرم (الکافی ج۵ص۵۱۹) - برخی احکام عزاداری زنان (تفسیر برهان ج۵ص۳۵۷) ⬅️ اینها قابل جمع با بیعت های مکرر است. • بینش رهبر انقلاب در اینباره: "مردم و ارزشهای الهی باید باهم توأم شوند و حرکتها و جوامع را شکل بدهند"(۹۰/۱۰/۷) • نمونه تعاهد امیرالمومنین با ناهنجاری اجتماعی مردان کوفه (السوق فی ظل دولة الاسلامیة ص۶۹) ☑️ @m_ghanbarian عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil
21-ولاء ها و ولایت ها در قرآن.mp3
24.77M
💠 ولاء ها و ولایت ها در قرآن حجت الاسلام محسن قنبریان رمضان ۱۴۴۵ / جلسه بیست و یکم ▫️ خلق اراده عمومی (۳) 🔅 سنت های خوب • خلق اراده عمومی گاه بشکل نهضت و تغییر است و گاه حفظ و تثبیت و انتقال به نسل بعد • حضرت امیر(ع) در آیین حکمرانی بدین هم پرداخت: لاتنقض سنة صالحه ...(نامه۵۳) • اصطلاح عام و خاص سنت ❓ مگر دین ناقص است که بزرگان امت سنت بگذارند؟! مگر کسی غیر از نبی(ص) حق سنت گذاری دارد؟ • فرمود: "صدور هذه الامة" نه انحصاراً پیامبر(ص)؛ نه "سنت های صدر اسلام"! - تعبیری که مانع سلفی گری است. • این سنن، تشریع تازه نیست، صورت فرهنگی اجتماعی دادن و تجسم بخشی به یک ارزش است. - از ابزار ولایت در راهبری جامعه است که حضرت در عهدنامه آورده - جنگ سنت های اجتماعی رقیب در دنیای ما • مثالها... • بیان علمی آیت الله جوادی آملی در اینباره (اصل نهم از مقدمه کتاب مفاتیح الحیات) 🔸 علت غایی این سنن: 1⃣ موجب الفت اجتماعی شود (اجتمعت بها الالفة) ⬅️ همان تقویت ولاء عرضی - خیر خاص و خیر عام این سنن - رسومی که جای الفت تفرقه و گسست می آفریند "صالحه" نیست؛ مثل برخی رسوم ۹ربیع و... 2⃣ موجب اصلاح و تعالی جامعه شود (صلحت علیها الرعیة) - تجسم یک ارزش در آداب و رسوم، بقاء آن و انتقال به نسلها را ممکن می کند - جامعه بی مادر، ضرورت تکریم مادری - لطیفه ی غیر توقیفی بودن حکم و امکان فرهنگی و بومی کردن آن. • علت نظر متفاوت حضرت امیر(ع) و امام کاظم(ع) درباره جشن های نوروز! ☑️ @m_ghanbarian عضو کانال شوید 🔻 @radiotahlil