eitaa logo
🔸️راهبری فرهنگ🔸️
2هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
2.5هزار ویدیو
279 فایل
برای آشنایی بیشتر با ما: @admin_khaneh1 ارتباط با مدیر کانال: @admin_khaneh
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تو بی‌عرضه‌ای و گرنه بودی! ‌اسم تحقیر مردم را گذاشته‌اند عرفان و روانشناسی! ما با اشکال جدیدی از مقابله با شأن و شخصیت محرومین مواجه‌ایم. انگار برای عده‌ای سلب همه امکانات از بخش اعظم مردم کافی نیست، بلکه باید آنان را از خودشان شرمنده ساخت! به سخنان این چند نفر دقت کنید که با صدای بلند می‌گویند: «ای همه کسانی که از شوک ارزی و تورم متناظر با آن چند برابر فقیرتر شده‌اید، ای تمام آدم‌هایی که با انفجار قیمت مسکن و سایر اقلام به حاشیه‌ها رانده شده‌اید، و ای کارگرانی که ماه‌ها می‌گذرد و کارفرما مزد و حقوقتان را نمی‌پردازد، خودتان مقصرید! شما لیاقت برخورداری و رفاه را ندارید! آنقدر بی‌لیاقت هستید که حتی حق ندارید از «جانِ جانان» حرف بزنید!» نه این و روانشناسی‌ نیست، ارعاب تهی دستان است. 🖌 🌿🌿🌿🌿 با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید: @rahbariefarhang
‍ 🔳 دکتر نوال السعداوی درگذشت. ▪️در جهان عرب کمتر کسی است که او را نشناسد. از او با عنوان «فمینیست رادیکال مصری» یاد می کنند. ▪️ «نوال السعداوی» زنی جسور بود که همواره خلاف جریان آب حرکت کرد. گرچه تحصیلکرده رشته پزشکی بود، اما تمام زندگی اش را صرف دفاع از حقوق زنان کرد و زندگی پرفرازونشیبی را پشت سر گذاشت. ▪️تجربه حیاتی متلاطم از زندان تا تبعید و تهدید به مرگ، همگی مصایب پیش روی «نوال» بوده اند؛ رویدادهایی که هریک به تنهایی می توانند سوژه ای گیرا برای نگارش یک رمان باشند. با وجود دشواری ها، او همواره تاکید کرد در برابر ظلم و ستم اعمال شده علیه زنان ایستادگی می کند و در این راه ذره ای عقب نشینی نخواهد کرد. ▪️او در جوانی به دلیل بیان دیدگاه های سیاسی به اتهام ارتکاب جرایم علیه دولت به سه ماه زندان محکوم شد اما در زندان هم از پای ننشست و با استفاده از دستمال توالت و یک مداد ابرو مشغول به نوشتن خاطرات زندان شد. ▪️فعالیت هایش سبب شد تا نه تنها نظام سیاسی حاکم که بنیادگرایان سلفی نیز تحملش را نداشته باشند. نوال السعداوی به دلیل تهدیداتی که علیه جانش از سوی عناصر افراطی صورت گرفته بود، مجبور به ترک مصر در سال۱۹۹۳ و مهاجرت به آمریکا شد اما یک دهه بعد موفق شد تا بار دیگر به وطنش بازگردد. 🔳 «نوال» نه تنها از فمینیست بودن خود نمی هراسید، بلکه با افتخار گفت : 🔲 «از دید من فمینیسم عدالت اجتماعی، عدالت سیاسی و عدالت جنسیتی را دربر می گیرد. فمینیسم ارتباط میان پزشکی، روانشناسی، تاریخ، ادبیات و سیاست را به ما توضیح می دهد. بدون رویکرد فمینیستی نمی توان به درک صحیحی از سرکوب صورت گرفته علیه زنان رسید.» ▪️«نوال سعداوی» در ایران با کتاب معروف «چهره عریان زن عرب» شناخته شده است با این حال، در جهان عرب خوانندگان آثارش او را با بیش از ۵۰رمان و نمایشنامه منتشرشده و اظهارنظرهای اجتماعی و سیاسی می شناسند. منبع: کانال تلگرامی 🌿🌿🌿🌿 با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید: @rahbariefarhang
در کشور 🌿🌿🌿🌿 با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید: @rahbariefarhang
❇️ گزیده هایی از گفتگوی تصویری مهدی نصیری با مهندس لطف الله میثمی از فعالان ملی ـ مذهبی 👇👇👇👇 در کانال "راهبری فرهنگ": @rahbariefarhang
📢 ❇️ گزیده هایی از گفتگوی تصویری با مهندس از فعالان . 🔸 میثمی: که متوجه شد ما داریم تجدید نظر می کنیم دیگر ما را متهم کرد به تجدید نظر در کلیه اصول و رویه های مجاهدین. یک بار گفتم این حرف که مسعود می زند به برده داری تشکیلاتی منجر می شود نصیری: چه پیش بینی دقیق و خوبی کرده بودید. 🔸 میثمی: آقای هاشمی سال 54 از ایران به عراق می روند. می گویند که تا به حال همه به من فشار آوردند از جمله آقای ، حاج آقا مصطفی، آقای که مجاهدین را تایید کنم اما مقاومت کردم ولی حالا می خواهم تایید کنم. آقای هاشمی می گوید همان نه تایید نه تکذیب را ادامه بدهید. چون من اخیرا با بعضی از آنها تماس داشتم یک انحرافات فکری در آنها مشاهده کردم. ـ آقای خامنه ای فدائی ها (نیروهای مبارز با شاه) را خیلی تایید می کرد. مثلا توی یک خانه ای بود که مسعود آمده بود، پدرش را ببیند. آقای خامنه ای هم آنجا بودند مثلا پایش کثیف بوده، پتو را رنگی می کند. ایشان می گوید این جای پنجه های شیر است. قبل از آغاز انحرافات ، همه بزرگان آنها را تایید می کردند. ـ 10 بهمن 57 بود ما بودیم، آقای خامنه ای آنجا ما را بغل کردند و گفتند من خامنه ای هستم. این اولین باری بود که من چشم نداشتم و با ایشان ملاقات می کردم. 🔸میثمی: جنگ که شروع شد بلافاصله رفتیم جبهه که شهدایی هم دادیم اما ما را از جبهه اخراج کردند. نصیری: چه کسانی؟ میثمی: بچه های سپاه. یک عده آنها از توی زندان حساسیت داشتند. مثلا خود برادر حسین () روی ما خیلی حساس بود. حتی به آقای خامنه ای یک بار گفتیم اینها نمی گذارند ما توی جبهه باشیم. ایشان گفتند انحصار توی همه جا دیده بودیم جز در خون دادن. 🔸نصیری: بعد از انقلاب شما بازداشت شدید. چه زمانی و به چه دلیل؟ میثمی: آقای لاجوردی آبان 61 ما را بازداشت کرد. ما یک سری اسلحه داشتیم که در بهمن 57 از پادگانهای نظامی به دست آورده بودیم. ما معتقد بودیم که برای مقابله با کودتای احتمالی باید اسلحه در دستمان باشد. حتی وقتی رفتم دیدار آقای خامنه ای با اسلحه رفتم. اسلحه را دم در تحویل دادم، بعد موقع بیرون آمدن به من نمی دادند. آقای خامنه ای گفتند که بدهید. بعدا دولت اعلام کرد که همه باید اسلحه ها را تحویل بدهند. ما داشتیم به کمیته بازار تحویل می دادیم که آقای لاجوردی دستور بازداشت من را داد و بردند اوین. نصیری: رفتار با شما در این 9 ماه توی زندان چگونه بود؟ میثمی: همین که وارد شدیم آقای دوست قبل از انقلاب و هم بند من، گفت: مهندس! قائم آمدی، افقی بر می گردی! 🔸میثمی: بعد از زندان، رفتم به آقای مقتدایی گفتم که مثلا متهم را می برند پیش حاکم شرع. او هم می گوید 80 تا شلاق به عنوان تعزیر بزنند که 10تا 20تا می زنند، بعد به طرف می گویند برو به سلولت. بعد دو روز دیگر با پای شکنجه شده و باد کرده می آورند دادستانی (دادستانی نزدیک و چسبیده به زندان بود) تا 20 ضربه دیگر بزنند. شلاق روی شلاق خیلی درد دارد. در پاسخ من گفت اگر تشخیص بدهد اشکالی ندارد. به آقای مقتدایی گفتم: حاج آقا! شما متخصص دین هستید ما متخصص شکنجه شدن! ما سه بار زندان (دو بار قبل از انقلاب و یک بار بعد از انقلاب) رفتیم. این کاری که توی اینجا می شود اسمش شکنجه است. بعد با عصبانیت در را زدم و آمدم بیرون. 🔸نصیری: شما با دفتر رهبری یا با خود رهبری مکاتباتی داشتید؟ میثمی: بله نصیری: چه تعداد؟ میثمی: دو بار من نامه نوشتم نصیری: بازخوردی داشت؟ میثمی: بازخورد خیلی آشکاری نه نصیری: هیچ وقت تقاضای ملاقات با ایشان را کرده بودید؟ میثمی: نه، در دوران ایشان که دو بار ملاقات کردیم ولی بعدا گفته بودند که بیت تمایلی ندارد شما بروید و بیایید و اگر نامه ای دارید نامه بنویسید. 🔸میثمی: یک وقتی مقام رهبری گفتند که آرای مردم حق¬الناس است، آ.هاشمی گفت که اگر ما نه انقلاب داشتیم و نه قانون اساسی و همین حرف ای در سرلوحه حکمرانی ما قرار بگیرد هیچ مشکلی نداریم. ـ ایران آینده خوبی دارد اما من برای جمهوری اسلامی نگرانم. از واژه مهندس دارد بدم می آید. این که انتخابات مهندسی بشود معتقدم براندازی واقعی دارد می شود. ـ آقای سید گفتند: «انقلاب ما دو تا رکن دارد که تغییر ناپذیر است یکی بر مرگ بر ضد ولایت فقیه یکی مرگ بر آمریکا»، که این دوتا هر دو اشکال دارد. 🔻مشروح گفتگوی مهدی نصیری با مهندس لطف الله میثمی فعال سیاسی و مطبوعاتی را در لینک زیر ببینید: https://youtu.be/InT9v_xAywc منبع: کانال ایتایی 🌿🌿🌿🌿 با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید: @rahbariefarhang
دوره تربیت مبلغِ انقلاب اسلامی : ۱. مبانی انقلاب اسلامی ۲. نظریه‌ی فرهنگی آیت‌الله خامنه‌ای ۳. نقش اقتصاد مقاومتی در تحقق عدالت اقتصادی ۴. جایگاه عدالت در انقلاب اسلامی و شاخص‌های مطالبه‌گری مطلوب ۵. ماموریت‌یابی از بیانیه گام دوم در راستای دولت‌سازی ☑️هزینه‌ی شرکت در این دوره پنجاه هزارتومان می‌باشد. لینک ثبت‌نام🔻 https://www.tabyinmanzome.ir/index.php?option=com_k2&view=item&layout=item&id=112&Itemid=560 🌿🌿🌿🌿 با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید: @rahbariefarhang
حدود دخالت دولت در فرهنگ.pdf
6.77M
📚 حدود دخالت دولت در فرهنگ (با تاکید بر و در پس از ) پارسای داخل کشور کارشناسی ارشد 1300 رشته: 🖌 پدیدآور: 🤓 استاد راهنما: 🤓 استاد مشاور: ، دانشکده حقوق و علوم سیاسی 🌿🌿🌿🌿 با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید: @rahbariefarhang
چیست؟ حوزه عمومی فضاییه که مردم با استفاده از هایی مثل شبکه های اجتماعی، ، و... و یا ارتباط چهره به چهره درباره علایقشون باهم بحث و تبادل نظر می کنند تا آخر سر به یک توافقی برسن. حوزه عمومی از داخل خانواده هسته ای (خانواده ای که فقط شامل زوج ازدواج کرده با فرزندانشان است) بوجود اومد. فضای صمیمی و گفتگویی که در ایجاد شد باعث شد کم کم انجمن های ادبی شکل بگیرند و در نهایت فضاهای عمومی مثل قهوه خونه ها و انجمن ها در اروپا محلی برای بحث ها و به چالش کشیدن قدرت دولت بشه. (البته به شرطی که تو قهوه خونه ها بحث فقط سر ذغال قلیون نباشه) مگه قبلاً فضای عمومی نبود؟ قبلاً مردم رو هیچ چیز توافق نظر نداشتن؟ پاسخ:قبل از مدرنیته مردم روی مسائلی اشتراک نظر داشتند اما فضای عمومی وجود نداشت، چون باورهای مشترک حاصل تفکر و بحث و نقد نبود و بدون سوالی این تفکرات به نسلهای بعد منتقل می شد. باشه حالا این فضای عمومی چجور جاییه؟ پاسخ: جونم بگه برات که فضای عمومی جاییه که ۱-بحث ها عقلانی باشن، یعنی تا دلیل و منطق نیاری تره هم برات خرد نمی کنن! ۲-آخر سر همه به یک توافق می رسند، هدف فضای عمومی اینه که مسائل خصوصی مرتبط با جمع مطرح بشن تا به یک اشتراک نظری برسیم جوری که همه به مرادشون برسن(مراد=🦹‍♂) ۳-هیچ قدرتی-مثلاً دولت- حق نداره در روند بحث دخالت کنه ۴-هر کسی میتونه نظرشو بگه و آب از آب تکون نخوره ۵-هر موضوعی میتونه مطرح بشه ۶-بحثها آشکاراند و ۷-امکان تصحیح حرفها وجود داره پس میشه اشتباهات رو هم تصحیح کرد. کسی که خیلی به فضای عمومی پرداخته سوال: حالا چرا ماسه؟ پاسخ: نمی دونم شاید پدرش تو کار مصالح ساختمونی بوده. هابرماس در کتاب "تحول ساختاری حوزه عمومی" پدیده ی حوزه عمومی رو طرح کرده و دربارش نوشته. نویسنده: کوچنده 🌿🌿🌿🌿 با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید: @rahbariefarhang
❇️ کانال ایتایی «راهبری فرهنگ» ✅ آنچه باید -فرهنگی ✅ اندیشمندان حوزه های و و و پیرامون مسائل اجتماعی خود بدان آگاهی داشته باشند را در کانال ایتایی «راهبری فرهنگ» بدان خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید: 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2766143521C618561feaa
🔸️راهبری فرهنگ🔸️
❇️ کانال ایتایی «راهبری فرهنگ» ✅ آنچه باید #نخبگان-فرهنگی ✅ اندیشمندان حوزه های #علوم
اگر کانال ما را شایسته تبلیغ می دانید تا دیگر دوستان فعال در عرصه مدیریت فرهنگی و ... از مطالب آن بهره مند بشوند، این پست را به دست این دوستان برسانید. مهرتان پایدار
✅ آغاز نخستین جشنواره «حل مسائل کلیدی فضای مجازی» 💎 جوایز و هدایا: 🥇نفر اول: ۳۰ میلیون تومان هدیه + ۱۰ میلیون وام قرض الحسنه 🥈نفر دوم: ۲۰ میلیون تومان هدیه + ۱۰ میلیون وام قرض الحسنه 🥉نفر سوم: ۱۰ میلیون تومان هدیه+ ۱۰ میلیون وام قرض الحسنه 🏅نفرات چهارم تا دهم: ۵ میلیون تومان هدیه + ۱۰ میلیون وام قرض الحسنه. ⚜️ مزایا: 💠 چاپ آثار برتر جشنواره 💠 استفاده از پژوهشگران برتر در پروژه‌های پژوهشی دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی ⏬جهت کسب اطلاعات بیشتر به نشانی زیر مراجعه کنید⏬ 🌐 http://b2n.ir/k59970 🦋 @gamedovomenghelab 🦋 @rahbariefarhang
ضمیمه جشنواره حل مسائل کلیدی فضای مجازی.pdf
1.38M
📥دریافت فایل ضمیمه جشنواره حل مسائل کلیدی فضای مجازی 💠 محورهای جشنواره به همراه توضیحات آن 💠 قوانین ارسال 💠جوایز و مزایا 💠قالب و نحوه ارسال آثار 💠مهلت ارسال آثار ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 🌐 @oisc_majazi 🦋 @gamedovomenghelab 🦋 @rahbariefarhang
«پیوست فرهنگی انتخابات» را از طاقچه دریافت کنید https://taaghche.com/book/90651 🌿🌿🌿🌿 با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید: @rahbariefarhang
🔸️راهبری فرهنگ🔸️
#آرمان_مدیا تقدیم می‌کند: بعد از مجموعه #انقلاب_جنسی مستند "#حلال_ممنوعه" منتشر شد. موضوع: #خوانندگی
❇️❇️ آقا تصور کرده که کشف بزرگی انجام داده و اینکه آوازخوانی زنان حداقل بنا بر فتوای رهبری و ذاتی ندارد یعنی این طور نیست که در همه صورتها حرام باشد را برای اولین بار ایشان فهمیده و داد سخن در مستند حلال ممنوعه سر داده که آی هوار حلال خدا را حرام کرده اند و چه استعدادها که بابت این تنگ نظری ها از این کشور کوچ نکرده اند. ❇️❇️ از ایشان که و ای هستند بعید است که سرنوشت تجویز و ترویج یک مسأله را این چنین ساده تحلیل کنند. به یک مثال ساده از خود توجه کنید: خوب ایشان از طرفداران پر و پا قرص موسیقی کلاسیک غربی اند به گونه ای که معتقدند این ارزش دارد که به خاطر آن بلیط خرید و گوش جان بدان سپرد و توصیفات دیگر از ایشان که بماند. ❇️❇️ با این وجود فتوای ایشان در مسأله ترویج موسیقی، غیر از این است و آن را جایز نمی دانند و را با اهداف مغایر می دانند. ایشان در درس خود که به مسأله غنا رسیدند دلیل این فتوای خود را این گونه بیان کردند که چون غالب موسیقی های موجود، از نوع موسیقی های گمراه کننده هستند، ترویج موسیقی، عملا به فراگیر شدن این موسیقی لهوی می انجامد. ❇️❇️ یک تنها به بیان کلی احکام قاعدتاً اکتفا نمی کند، بلکه قدرت مدیریت را در صحنه واقعیت هم ملاحظه می کند. اینکه فتوای ما چه سرنوشتی در جامعه پیدا می کند اهمیت دارد. لذا مسأله ترویج یک مسأله حکمی متفاوت از خود مسأله پیدا می کند. مادامی که قدرت فرهنگی ما بالا نباشد، سرنوشت بسیاری از احکام عوض میشود. در خوانندگی زن هم همین قاعده وجود دارد، زیرساخت های فرهنگی ما در این مسأله که عموما در اختیار ما نیست، سبب شده تحقق این مسأله همراه با مفاسد بیشماری شود و عملا ترویج آن حرام باشد. نکته ای که در همین مسأله آوازخوانی زن در درس رهبری بدان اشاره شده است. نویسنده: آقای @tamardom 🌿🌿🌿🌿 با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید: @rahbariefarhang
🔴 کانال پرس تی وی در یوتیوب نیز مسدود شد روابط عمومی شبکه پرس تی وی، شرکت آمریکایی گوگل بار دیگر حساب شبکه پرس تی وی در پلتفرم سرویس اشتراک ویدئو یوتیوب را مسدود و علت این تصمیم را نقض دستورالعمل های این پلتفرم توسط این عنوان کرد. در پیامی که از سوی در این رابطه منتشر شده، آمده است: ما محتوای شما را بررسی کردیم و متوجه نقض شدید یا مکرر دستورالعمل های پلتفرم خود شدیم. به همین دلیل، کانال شما را از یوتیوب حذف کردیم. طبق گفته ، دستورالعمل های این پلتفرم به منظور محافظت از این اشتراک ویدیو تعیین و در آن به موارد مجاز و غیرمجاز برای انتشار اشاره شده است. این دستورالعمل ها شامل هرگونه محتوایی از قبیل ویدیوها، نظرات، لینک ها و تصاویر بندانگشتی (Thumbnails) می شوند. منبع: کانال تلگرامی (معاند) 🌿🌿🌿🌿 با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید: @rahbariefarhang
كاپیتالیسم روشی است كه در آن وسائل عمده تولید به كمك سرمایه های شخصی فراهم شده و اموال به مالكیت صاحبان سرمایه باقی می ماند. در كاپیتالیسم كارگران به عنوان روز مزد اجیر اند، و تمام قدرت مالی در دست اشخاص معدودی در جامعه خواهد بود. در مقابل كاپیتالیسم، و و قرار دارد. بیشتر بدانید! کاپیتالیسم یا صنعتی, عبارت از یک سیستم اقتصادی است که در آن, وسایل عمدهء تولید به واسطهء سرمایه های شخصی فراهم شده و به مالکیت شخصی صاحبان سرمایه باقی می ماند. در این نظام از نظر ابزارهای تولید وسایل مکانیکی, نقش اوّل را ـ به جای نیروی کار انسان و حیوان ـ در شیوه های ساده تولید دارد و بخش عمده ای از نظام زندگی اجتماعی بر گِرد ضروریات تولید صنعتی سامان می یابد. سیستم کاپیتالیستی بر سه پایهء اساسی زیر پی ریزی شده است : 1- مالکیت خصوصی را به طور غیر محدود محترم می شمرد و اجازه می دهد جمیع عناصر تولید از قبیل زمین وابزار و ساختمان و معادن, به مالکیت خصوصی درآید. خروج از این محور امکان ندارد, مگر در یک وضع استثنایی که ممکن است بعضی از منابع ثروت, ملی شود و به مالکیت دولت درآید. 2 - آزادی در ازدیاد ثروت: هر فردی می تواند از آن چه در تملّک دارد, بهره کشی کند و از آن استفاده ببرد وثروت خویش را تا هر مقدار بخواهد, افزایش دهد. 3- آزادی در تصرّف: نظام کاپیتالیستی همان گونه که آزادی را ضمانت کرده, آزادی مصرف را نیزتضمین نموده است و لذا هر فردی هر طوری که بخواهد, می تواند برای رفع نیازها و خواسته های خویش خرج کند ونوع کالاهایی را که می خواهد مصرف کند, انتخاب نماید و دولت فقط برای حفظ مصالح عمومی, مصرفی برخی کالاها همانند موارد مخدّر را می تواند ممنوع سازد. این اصطلاح را بیش تر ها, به خصوص ها رواج و مورد انتقاد قرار دادند. از دید آن ها, در چنین سیستمی مالکیت خصوصی تعیین کنندهء چهرهء اقتصادی, سیاسی و فرهنگی جامعه است اما از دید اقتصاد دانان غیر مارکسیست, سرمایه داری سیستمی است که در آن تولید میان عوامل تولید (کار, زمین وسرمایه ) بر حسب تولیدگیری نهایی آن ها توزیع می شود. به عبارت دیگر: وسایل تولید منبع تولید ارزش و درآمداست, به خلاف مارکسیست ها که کار را تنها منبع تولید ارزش می دانند و در نتیجه سود حاصله از سرمایه را نامشروع و به زیان جامعه می دانند. جهت اطلاع بیش تر به کتاب نوشته آیت اللّه و کتاب نوشته ءبهاء الدین پازارگاد و دانشنامهء سیاسی نوشتهء داریوش آشوری مراجعه نمایید. 🌿🌿🌿🌿 با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید: @rahbariefarhang
اعلام موجودیت گروه جهادی «ایران سربلند» 🔻 گروه جهادی «ایران سربلند‌» متشکل از مدیران دولت‌های گذشته، نمایندگان ادوار و فعلی مجلس شورای اسلامی، حقوقدانان و سیاسیون، بازاریان، اقوام مختلف، ورزشکاران اعلام موجودیت کرد. 🔻در بیانیه این گروه آمده است: در تلاشیم با افزایش امید و اعتماد عمومی و ارتقای عزت ملی در جهان اسلام و تحقق "عدالت‌محوری" و " تحول‌خواهی انقلابی" به سمت جامعه آرمانی حرکت کنیم. مشروح خبر را اینجا بخوانید👇 https://khabarfoori.com/detail/2573069 🌿🌿🌿🌿 با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید: @rahbariefarhang
☑️سایت رهبرانقلاب بخش‌های منتشر نشده ای از تاکید ایشان برای «تولید محتوا در فضای مجازی» منتشر کرد. 🌿🌿🌿🌿 با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید: @rahbariefarhang
"من درآوردیست" داشتم با یکی از دوستان، که به تازگی از رسالۀ دکتری‌اش در دفاع کرده، صحبت می‌کردم. می‌گفت که داده‌ها و تحلیل در پژوهش کیفی «من‌درآوردی» است. در پاسخ لبخندی زدم و گفتم که احتمالاً منظورت از «من‌درآوردی»، «» است. جالب اینجاست که این دوست عزیز رساله‌اش را نیز با یروش_کیفی انجام داده، اما همچنان بر اساس کلیشه‌های موجود در مباحث روش‌‌شناختی، به طور ناخودآگاه این صفت را برای پژوهش کیفی بیان می‌کند. این پیش‌فرض همچنان پابرجاست که بر اساس آن، اصالت و اعتبار و عینیت در پژوهش کیفی در مقایسه با کمتر پنداشته می‌شود. در حالی‌که اصالت و اعتبار یک پژوهش به ذات رویکرد روشی آن برنمی‌گردد، بلکه به ، چه کمّی و چه کیفی، مربوط است. اگر فرآیند تحقیق درست و علمی نباشد، پژوهش نیز معتبر نخواهد بود. به طور مثال، در یک پژوهش کمّی اگر پرسشنامه‌ها به درستی پر نشوند و یا داده‌ها به صورت غیرواقعی و دستکاری‌شده در نرم‌افزار‌ تحلیل داده‌ها وارد شوند، نتیجه چیزی جز «من‌درآوردی» بودن تحقیق نخواهد بود. نوشته: 🌿🌿🌿🌿 با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید: @rahbariefarhang
▫️ دو امامت، دو «12» تاریخی 12 بهمن به نام ـ یعنی اولین ولی فقیه این انقلاب ـ ثبت شده است. ورود قاطع حضرت امام به این کشور و رقم زدن زندگی جدید ایران اسلامی عملاً از او یک رهبر بلامنازع در این اقلیم ساخت و از همان روز معلوم بود که حکم آنچه است که او خواهد فرمود؛ یعنی امام شده بود. 12 فروردین نیز به نام مردم ثبت شده است، روزی که مردم ایران برای اولین بار و در اوج آگاهی رأی داد و قاطعانه «» را تعیین کرد، روزی که حضرت امام در پیام تاریخی خویش آن را آغاز «» خواند و به مردم گفت «قدمهای بعدی را هم بردارید». مطابق دیدگاه حضرت امام این آرایش و این آهنگ اگر با دقت و کمال ادامه می یافت طومار هر چه ظلم را در کشور ما و منطقه و جهان به خوبی بر می چید. این نظر متفاوت دربارۀ نقش و مقام مردم ـ نظریّۀ ـ با چند نظریّۀ پایۀ دیگر تقویت می شد، از جمله این که «ارادۀ ملی جانمایۀ پیشرفت همه جانبه و حقیقی است»(بیانیۀ گام دوم). به این باور نرسیده است. در نتیجه در افق تراز ایران پرواز نمی کند. این یعنی از دست دادن فرصت، این یعنی تعویق از تقدیر زمانه. ما جامعه را و حتی رهبری معظم انقلاب را معطل فهم های ناقص خود کرده ایم. نتیجه هم انفعال است، انفعالی بسیار بسیار بی جا و البته خسارتبار. این بیماری تنها یک درمان دارد : «درک امام و ایمان به آن» حضرت امام در روز 12 فروردین پیامی خطاب به مردم ایران صادر فرمود که ابتهاج خود را بابت مشارکت بالای مردم و انتخاب جمهوری خود ابراز کرد و جملاتی پرمعرفت در پیام تبریک خود آورد که هیچگاه نباید فراموش شود. در ضمن از مردم خواست که این روز را فراموش نکنند و دائماً جشن بگیرند. هنوز جبهۀ انقلاب نمی داند با وجود 22 بهمن با این روز باید چه بکند. در فصل و گام جدید که است، باید منتظر سؤالهای بی حد و حصر جوانان دربارۀ همۀ بنیادهای فکری انقلاب اسلامی و تصمیمات راهبردی آن باشیم و هیچ سؤالی را با تکدّر یا تجبّر به ضعف نکشیم و خاموش یا بی جان نکنیم. ما باید تبیین کاملی از امکان جمع شدن «ولایت فقیه» و «جمهوری اسلامی» یا «مردمسالاری دینی» ارائه نماییم. اگر به مردم اجازۀ قد کشیدن بدهیم حتماً یکی از سؤالاتشان این خواهد بود، برای آن آماده شویم. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ منبع: کانال ایتایی حجت الاسلام فلاح شیروانی ☘️ @faslefarhang ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید: @rahbariefarhang
آنچه باید در مورد مکتب بدانید. با ما در کانال " راهبری فرهنگ" همراه باشید.👇👇👇
. 🔵 همین ابتدا !!!! لیبرتاریانیسم را با و اشتباه نگیرید! از لیبرتاریانیسم‌ به عنوان «خود مختاری» نام می‌برند. آزادی‌های فردی و حق مالکیت افراد جامعه از اصول و پرینسیپ‌های اولیه لیبرتاریانیسم است. لیبرترین‌ها بازار کاملا آزاد و آزادی‌های سیاسی را از هدف‌های پدید آمدن این نگرش‌ می‌نامند. موضوع مهمی که در تعریف لیبرتاریانیسم وجود دارد نقش و سیستم سیاسی سلطه‌ست و همین باعث پدید آمدن لیبرتاریانیسم و نقدش بر لیبرالیسم و نئو‌ هاست و هر دو‌ را به خاطر پذیرفتن نقش زیر سوال می‌برد. به عقیده لیبرترین‌ها نهایتا میشود پذیرفت که تنها نقش دولت(State) نگهبان یا دولت شب است و امر نگهبانی از شهر و محافظت از شهروندان را می‌تواند داشته باشد. بنابراین معاملات و مراودات، شکل و نوع زندگی افراد، مالکیت فردی، همه و همه تصمیمات فردی هستند که از دایره اختیارات چیزی به نام دولت خارج است. لیبرترین‌ها با تأكید بر آزادی‌های سیاسی، انجمنهای داوطلبانه حداكثر استقلال و آزادی انتخاب را برای شهروندان شکل جدیدی از جامعه را معرفی می‌کنند. همینطور از پدیده هایی مانند نژادپرستی، و ​​شکل دموکراسی که اکثریت مردم بر اقلیت قدرت می‌یابند، فاصله می گیرد. آزادیخواهان غالباً معتقدند انسان‌ها در ذات خود آزادند، تمایل دارند كه بر طبق اهداف طبیعی خود عمل و شکل زندگی خود را بر طبق میل خود تایین کنند.انسان‌ها آزادند تا زمانی که در دیگری درد ایجاد نکنند، بنابراین هیچ دولتی صلاحیت ورود و شکستن این آزادی را ندارد و حق دخالت بر بازار و امرار معاش و چرتکه انداختن برای مجبور کردن افراد جامعه به پرداخت مالیات را ندارد. انسا‌ن‌ها خود قادر به تشخیص در كمك به نیازمندان بدون اجبار و تهدید به خشونت از طریق هستند. بنابراین آنها به درجات مختلف رسیده و توان‌ تصمیم‌گیری در رابطه با دارایی‌هایشان را خواهند داشت، و نیازی به پرداخت مالیات به منظور کمک به افراد ضعیف‌تر جامعه نیست. 🌿🌿🌿🌿 با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید: @rahbariefarhang
💠 سیزده بدر واقعی ما این است که از خودمان بیرون بیاییم، از خانه‌های تنگ و تاریک افکار خرافی خودمان به صحرای دانش و بینش خارج شویم. 📝 یادداشت‌های استاد مطهری، ج‏ 6، ص 131 https://eitaa.com/rahbariefarhang