📸/ گزارش تصویری
🔰 روایت زنان تاریخ ساز، الگوهای زن امروز
💢 کارشناسان: خانمها صادقزادگان و ترکان
(کارشناس و فعال حوزه زن و تحلیلگر بیانات رهبری)
✳️گفتگو پیرامون:
❇️ لزوم نگرش سیستمی به مسائل زنان
❇️ زیست عفیفانه، مهمترین عنصر شخصیت در این سیستم
❇️ روایت زن
❇️ تبیین ابرروایتهای زنِ شرقی و زنِ غربی
❇️ الگوی سوم زن
❇️ وضعیت فعلی زنان ایرانی در هویتهای سهگانه (فردی و خانوادگی و اجتماعی)
❇️ راهکارهای نزدیک شدن به الگوی سوم
📌 ویژه مربیان پرورشی و طرح امین مقطع متوسطه، ناحیه ۵ آموزش و پرورش
#راه_سوم
#شبکه_تخصصی_زنان_مترقی
⏩@rahesevvom
💫 آیتالله خامنهای: «در هیچ زمانی ارتباط شیعه و گسترش تشکیلاتی شیعه در سرتاسر دنیای اسلام، مثل زمان حضرت جواد و حضرت هادی و حضرت عسکری نبوده است. وجود وکلا و نواب و همین داستانهایی که از حضرت هادی و حضرت عسکری نقل میکنند نشاندهندهی این معناست. یعنی علیرغم محکوم بودن این دو امام بزرگوار در سامرا، و قبل از آنها هم حضرت جواد به نحوی، و حضرت رضا (علیهالسّلام) به نحوی، ارتباطات با مردم همینطور گسترش پیدا کرد.»
✨ ولادت امام جواد علیهالسلام تبریک و تهنیت باد.
💠 راه سوم (شبکهٔ تخصصی زنان مترقی)
⏩@rahesevvom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 / تصویر زن در رسانهٔ مکتوب
💡 روایتگری و قصهگویی اساسا امری زنانه است!
❌ اکثر روایتها و احادیثی که در جامعه خوانده میشود مؤید یک نوع از زن است، زنِ ناقص العقلی که نباید با او مشورت کرد...
🚨 مادرانگی را تنها در زایش و ازدیاد نسل تعریف میکنیم، نه در انتقال مفاهیم و تربیت نسل...
👥 سمیه عالمی و فاطمه ترکان
#تصویر_زن
راه سوم(شبکه_تخصصی_زنان_مترقی)
دفتر_تخصصی_بانوان_آفتاب
⏩@rahesevvom
⏩@banoovanaftab
سلسله نشست های انقلاب خمینی (ره)
🇮🇷یک انقلاب زنانه بود🇮🇷
✅ با محوریت:
📌هویت زن ایرانی با حضور سر کارخانم
دکتر رقیه فاضل
📌زن در اندیشه امام خمینی با حضور سرکار خانم زهرا عسگری
📌بررسی جایگاه زنان موفق ایرانی در معادلات جهانی با حضور سرکار خانم دکتر زاهره سادات میرجعفری
📌جریان شناسی زنان ایرانی با حضور سرکار خانم عاطفه خادمی
📌هویت زن در غرب با حضور جناب آقای بهنام شاکر
📌بررسی عملکرد جمهوری اسلامی در حوزه زنان با حضور سرکار خانم دکتر زاهره سادات میرجعفری
📌کنشگری زنان در انقلاب اسلامی و خلق الگوی سوم زن مسلمان با حضور سرکار خانم صفورا سادات امین جواهری
مکان :بستر اسکای روم
https://www.skyroom.online/ch/rafda/esfahan
#معرفی_برنامه
💠راه سوم (شبکهٔ تخصصی زنان مترقی)
⏩@rahesevvom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭐️ جشن فرشتهها
🔻 رهبر انقلاب: سرودتان خیلی عالی بود. هم شعرش خوب بود، هم آهنگش خوب بود، هم شماها خوب اجرا کردید...
شماها میگفتید اینجا ایران است الان در سرود شما به زیبایی این را تکرار کردید، کشور شما، ایران عزیز شما زنهای بزرگی داشته در گذشته و من به شما بگویم امروز زنهای برجستهی ما از گذشته بسیار بیشتر است.
ما زنان برجستهای داریم در همهی بخشهای علمی و عملی و جهادی و مسئولیتپذیری و مدیریتی و غیره، زنهای برجستهی مهمی داریم، اینها مایهی افتخارند، زنهای برجستهی در کشور، هر کشوری زنان برجستهای داشته باشد اینها مایهی افتخارند و در کشور ما زیاد هستند و شما سعی کنید جزو این زنان بشوید.
چه جوری؟ درس بخوانید، درسهایتان را باید خوب بخوانید، تکالیف درسی را باید خوب انجام بدهید، کار کنید، فکر کنید، کتاب بخوانید تا انشاءاللّه جزو زنهای بزرگ بشوید در آینده.
🌸 مراسم جشن تکلیف دختران دانشآموز با حضور رهبر انقلاب. ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
💠راه سوم (شبکهٔ تخصصی زنان مترقی)
⏩@rahesevvom
روایت انتخاب.zip
27.49M
🎙بشنوید
⏯ پادکستهای روایت انتخاب
🔻بررسی شاخصهای جامعهٔ زینبی
✴️ویژهٔ ایام اعتکاف و شهادت حضرت زینب(س)
🔸ارائه: سرکار خانم هدی صادق زادگان
(پژوهشگر و تحلیلگر بیانات رهبری)
💠راه سوم (شبکهٔ تخصصی زنان مترقی)
⏩@rahesevvom
◾️رهبر انقلاب:
در عاشورا، در حادثهی کربلا، خون بر شمشیر پیروز شد - که واقعاً پیروز شد - عامل این پیروزی، حضرت زینب بود... این حادثه نشان داد که زن در حاشیهی تاریخ نیست؛ زن در متن حوادث مهم تاریخی قرار دارد.
🏴 سالروز وفات حضرت زینب کبری (س) تسلیت باد.
💠راه سوم (شبکهٔ تخصصی زنان مترقی)
⏩@rahesevvom
🔰 نقش اجتماعات زنان در پیروزی انقلاب، به احتمال زیاد از اجتماعات مردان بیشتر بود.
یعنی حضور زنان در مبارزات عمومی و سیاسی، یک نقش چندگانه داشت.
مرد یک نفر بود و خودش میآمد در مبارزات یا در اجتماعات و راهپیمایی ها شرکت میکرد.
همین و بس!
اما وقتی زنِ خانه، خود را در مبارزه سهیم میدانست و وارد میدان میشد، در واقع خانهای را که در آن، مرد و زن و فرزندان هستند، به صحنه میآورد و خانوادهای را در میدانِ مبارزه حاضر میکرد.
🎙 آیت الله خامنه ای
💠راه سوم (شبکهٔ تخصصی زنان مترقی)
⏩@rahesevvom
💠سلسله نشستهای
"گفت و شنود"
✅نشست سوم: تصویر زن در سیما و سینما
🔻بررسی تصویر زن ایرانی در قاب تلویزیون و پردهٔ سینما
📍 با حضور:
🔸 مهدیه سادات محور
🔺تهیهکنندهٔ سینما و تلویزیون
🔺داور چهل و یکمین جشنوارهٔ فیلم فجر
📆 یکشنبه ۳۰ بهمن ماه
⏰ ساعت ۱۵ تا ۱۷
🏠 سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی
🔹راه سوم (شبکهٔ تخصصی زنان مترقی)
@rahesevvom
🔹حوزهٔ هنری اصفهان
@art_esfahan
🔹دفتر تخصصی بانوان آفتاب
@banoovanaftab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 برشی از فیلم
خانم خیری، طوبی عربپوریان، همسر شهید علیرضا نوری است که پریناز ایزدیار در فیلم ویلایی ها، او را به تصویر کشید.
خانم خیری علاوه بر مدیریت خانوادهٔ خود و انجام رسالت پدری و مادری برای فرزندانش، مدیریت خانوادهٔ رزمندگان را در ویلایی ها بهعهده داشت.
بانویی فعال، مستقل، مدیر، برنامهریز و پیشبرنده که خود را در چارچوب نقش سنتی و صرفاً خانوادگی محصور نکرد. او با پذیرش نقوش فردی و خانوادگی خود، حضور عفیفانه و بانوانه در اجتماع داشت.
این فیلم که ساختهٔ منیر قیدی است، تلاش کرد تا مجاهدتهای بانوانهٔ دفاع مقدس را به تصویر بکشد.
#تصویر_زن
#ویلاییها
#برشی_از_فیلم
💠راه سوم (شبکهٔ تخصصی زنان مترقی)
@rahesevvom
🎥 تصویر زن در سیما و سینما
🔸درصدد هستیم با تماشای چند برش از بعضی فیلمها و سریالهای سیما و سینمای پس از انقلاب، به بررسی تصویر زن در آنها بپردازیم.
✔️با ما همراه باشید...
#تصویر_زن
#برشی_از_فیلم
💠راه سوم (شبکهٔ تخصصی زنان مترقی)
@rahesevvom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 برشی از فیلم
شیرین زنی است منفعل که تنها در تصویر حضور دارد تا دیگران به کنار او بیایند و نصیحت های اجتماعی را نثارش کنند. مادری است دلسوز و بدبخت. او بهدنبال جلب حمایت از اطرافیانش است. زندگی خود را فقط در مادری دیده، طوری که حتی از همسر خود غافل شده است و همین موجب شده، زندگیاش دستخوش طلاق عاطفی و خیانت شود. شیرین به بهانهٔ نقش مادری، هویت فردی و اجتماعی خود را نادیده گرفت و نقش خانوادگی خود را نیز نتوانست درست ایفا کند. نقش شیرین نسخهٔ کپیشدهٔ از الن برستین در فیلم مرثیهای برای یک رویا است.
مریلا زارعی، شیرینِ زیر سقف دودی را به تصویر کشیده است.
#تصویر_زن
#زیر_سقف_دودی
#برشی_از_فیلم
💠راه سوم (شبکهٔ تخصصی زنان مترقی)
@rahesevvom
📽سرهنگ ثریا، مادری جسور و عاقل
🔸"سرهنگ ثریا" اولین اثر سینمایی لیلی عاج فیلمی با الهام از یک داستان واقعی با موضوع چشمانتظاری چند خانواده برای رهایی فرزندانشان از اسارت منافقین در پادگان اشرف و ملاقات آنهاست.
🔸سرهنگ ثریا روایت ناتمام یک مادر است. ثریا تصویر مادری است متفاوت با کلیشههای سینما؛ مادری که تقدیس نمیشود، فرزند قهرمانی ندارد، در انفعال به انتظار ننشسته و فرزندش را به خاطر خطا رفتن نرانده است.
🔸مادری که میداند رجوی با جنگ روانی فرزندش را اسیر اشرف کرده و زن بودنش را مانع تلاش برای پسگرفتن پسرش نمیداند.
🔸فیلم اگرچه پرداخت داستانی خوبی ندارد و انتظار مخاطب را برآورده نمیکند اما در نشان دادن تصویری متفاوت از یک مادر، موفق است.
مادری جسور و عاقل که در اوج احساسات مادرانهاش گروهی را در مقابل پایگاه اشرف جمع کرده و هدایت میکند، پیشران است و دیگران را برای ادامهی مبارزه ترغیب و آماده میکند، احساساتش نه تنها او را از پا درنمیآورد که به او انگیزهی مضاعف میدهد.
🔸ثریا اگرچه یک مادر معمولی است و شاید عمدهی تلاشش برای رهایی فرزندش باشد اما در راهی که گمان میکند صحیح است سرسخت ایستاده؛ هرچند که مشتش کوچک است و سنگی که میزند رجوی را از پا درنمیآورد.
🖋فاطمه قربانی
#نگاهی_به_جشنواره_فجر
#تصویر_زن
#سرهنگ_ثریا
💠راه سوم (شبکهٔ تخصصی زنان مترقی)
@rahesevvom
راه سوم
🎥 تصویر زن در سیما و سینما 🔸درصدد هستیم با تماشای چند برش از بعضی فیلمها و سریالهای سیما و سینمای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 برشی از فیلم
مدینه زنی نترس، معتقد، ارزشمدار و مدیر است. او علاوه بر اینکه ستون خانواده است، نقش و اثرگذاری بسزایی در جامعه دارد، بهگونهای که محبوب و معتمد اطرافیانش است. پریوش نظریه، نقش مدینه را در این سریال، به تصویر کشید.
در فرهنگ و لغت فارسی و عربی مدینه به مفهوم شهر، بلد، شهرستان، شهر بزرگ و... آمده است. به اعتباری واژهٔ مدینه از ریشهٔ کلمهٔ دین گرفته شده است. نویسندهٔ فیلمنامهٔ سریال مدینه خواسته با این عنوان به مخاطبان تلویزیونی نشان بدهد که مدینه، الگوی زن مسلمان ایرانی با مشخصههای مدنیت، رعایت حقوق شهروندی، دین مداری و اقتدار مدیریتی در خانه و خارج از خانه است. موضوعی که کمتر در طول سال های اخیر دربارهٔ شخصیتپردازی زن ایرانی با آن مواجه بودهایم.
#تصویر_زن
#مدینه
#برشی_از_فیلم
💠راه سوم (شبکهٔ تخصصی زنان مترقی)
@rahesevvom
راه سوم
💠سلسله نشستهای "گفت و شنود" ✅نشست سوم: تصویر زن در سیما و سینما 🔻بررسی تصوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ با مهدیهسادات محور بیشتر آشنا شوید:
🔺مهمان سومین نشست از سلسلهجلسات گفتوشنود کیست؟
🔻وعدهی ما:
📆 یکشنبه ۳۰ بهمن ماه
⏰ ساعت۱۵الی۱۷
🏠 سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی
⏩@rahesevvom
⏩@art_esfahan
⏩@banoovanaftab
📽 «پرونده باز است» نگاهی بیرمق به زنان
🔹داستان فیلم «پرونده باز است» برگرفته از پروندهای جنایی و پُرحاشیه در دههٔ ۸۰ است. فیلمی که به گفتهٔ دستاندرکارانش ۵۰درصدش واقعی است.
ماجرا از این قرار است که پسری نوجوان به نام فرهاد کیوانی، عاشق دختر همسایهاش، نرگس است؛ اما پای رقیبی عشقی به نام علیرضا سرابی در میان میآید و داستان فیلم کلید میخورد.
🔹نجمه و هما و نرگس، سه زن از سه نسل متفاوت که نسیم ادبی و شادی مختاری و راشین ربی، در آخرین فیلم کیومرث پوراحمد، آنها را به تصویر کشیدند.
🔶 نرگس
دختری ۱۵، ۱۶ ساله. همسایه و عاشق و معشوق فرهاد(نقش اول).
تمامی تصمیمات نرگس احساسی است: کنشهای او در فیلم، در ارتباط با فرهاد و موقعیت ویژهاش، بویی از عقلانیت نبرده. تا اینجا شاید غالبا نوجوان شانزده ساله در این مسائل، درگیر احساسات خود میشود و کمتر عاقلانه میاندیشد؛ اما وقتی عوامل فیلم تلاش میکنند تا فرهاد را که همسن نرگس است، عاقلتر و اخلاقی تر و کاملتر نشان دهند، تعریف جنسیت زدهٔ کارگردان از نوجوان را شاهد خواهیم بود...
راه سوم
📽 «پرونده باز است» نگاهی بیرمق به زنان 🔹داستان فیلم «پرونده باز است» برگرفته از پروندهای جنایی
🔶 هما
دختری حدودا ۲۳، ۲۴ ساله. خبرنگار و خواهر علیرضا.
تصویری که از ابتدا تا انتها نتواست منبع اثربخشیِ مشخصی داشته باشد. در سکانسهای اولیهٔ فیلم تصویر دختری آگاه و مشرف به احوالات خانواده و موفق را مشاهده میکنیم. اما در میانهٔ راه اثرگذاری این دختر وابسته به پسری به نام حامد (وکیل و عاشق هما) میشود. بهگونهای که در جایی از فیلم اشاره میکند به لطف حامد نظرش دربارهٔ قصاص تغییر کرده است. در فیلم نظر و تأثیرگذاری او را وابسته به حامد نشان میدهند. حتی در شغلش، مادامی که با حامد کار مشترک انجام میدهد، شاهد موفقیت است؛ ولی وقتی بهتنهایی تصمیم میگیرد، دچار شتابزدگی میشود و کارها را خراب میکند.
🔶 نجمه یا خانم سرابی
زنی حدودا ۵۰ ساله. معلم دبیرستان و مادر علیرضا و هما.
اوج نگاه منفعل دستاندرکاران فیلم به زنان، در این شخصیت نمایش داده شده است. او زنی است که تمام مادری اش در گریههای بعد از مرگ پسرش خلاصه شده و با وجود اینکه بر احوالات نوجوانان آگاه است، اما علیرضای نوجوان خود را درنیابیده. به طوری که به اشکالات او عمداً بیتوجهی میکند.
خانم سرابی همسر مردی است که مرغش یه پا دارد و الگوی تربیتی غلطی برای پسرش انتخاب کرده، اما متأسفانه منفعل تر و بی تأثیرتر از آن است که بتواند مقابل نظرات اشتباه شوهرش بایستد. تا جایی که تا آخرین سکانس هم، علیرغم میل باطنی خود، عمل میکند.
مجموعاً بیش از اینکه او ستون خانواده باشد، دخترش، هما جمع کنندهٔ خانواده نشان داده شده است.
در پایان میتوان گفت نرگس فقط محوریت موضوع داستان را بهعهده داشت. هما در مقام اثربخشی متکی به حامد بود و نجمه نتوانست از پس نقش مادری و همسری و معلمی خود بربیاید.
🔹 با توجه به تصاویری که از زنان در این فیلم نمایش داده شد، باید گفت با وجود اینکه محوریت داستان بهخاطر یک زن است، اما تصویر مؤثری از زن در این فیلم مشاهده نمیشود. بهعلاوه نگاه جنسیتی در این فیلم بهاندازهای بود که بیراهه نیست اگر بگوییم، با یک فیلم مردسالارانه مواجه بودیم.
پینوشت: تحلیل فیلم فقط از منظر بررسی تصاویر زنان است.
🖋 مهدیه نقشزن
#نگاهی_به_جشنواره_فجر
#تصویر_زن
#پرونده_باز_است
💠 راه سوم (شبکهٔ تخصصی زنان مترقی)
@rahesevvom
راه سوم
🎥 تصویر زن در سیما و سینما 🔸درصدد هستیم با تماشای چند برش از بعضی فیلمها و سریالهای سیما و سینمای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 برشی از فیلم
شهرزاد، تجمیع نماد زن ایرانی کلاسیک و زن ایرانی فمینیست است. او را نماد خانمگری میدانند؛ چون همسری مهربان و دلسوز و فداکار است، حتی در مقابل قباد که به اجبار با او ازدواج کرد. تا جایی که شخصیت متزلزل قباد در اثر رفتار خانومانهٔ او احیاء شد و طعم مردبودن را چشید. همچنین شهرزاد، نقش مادری را با آغوش باز پذیرفت و از آن سر باز نزد. او تمام شاخصهای ظریف خانومانه همچون صبر و حیا و حفظ حرمت خانوادگی را در خود دارد.
از سوی دیگر او نماد زن فمینیست است. اوج آن به هنگام شرکت در تشکلهای بانوانه و پیگیری حقوق فمینیستی زنان است. همچنین اصالت کاری و شخصی شهرزاد، بیش از اصالت مادری و همسری اوست. محکوم شدن در برابر ظلم مردان قدرتمند هم، از نشانههای دیگر شاخص فمینیستی شهرزاد است.
اما نکتهٔ حائز اهمیت دیگر اینکه،
شهرزاد زنی است که هیچ ارتباطی با دین و مذهب ندارد و در هیچ لحظهای از لحظات زندگیاش، خدایی را بندگی نمیکند. او حتی در سختترین شرایط زندگی که ضعیف الایمانها هم به خدا پناه میبرند، همیشه و در همهجا به خودش تکیه میکند و با همین پشتوانهٔ انسانمدارانهٔ خود و با تأسی به عقلانیتش از همۀ بحرانها سربلند بیرون میآید.
تصویر شهرزاد را ترانه علیدوستی در سه فصل، به نمایش گذاشت.
#تصویر_زن
#شهرزاد
#برشی_از_فیلم
💠راه سوم (شبکهٔ تخصصی زنان مترقی)
@rahesevvom
❗️ تصویر زن در قاب تلویزیون و سینما چگونه بوده و چه تغییراتی داشته است؟
❗️آیا تصویری که اکنون از زن میبینیم، شاخصهای زن مسلمان و مؤثر ایرانی را دارد؟
❗️ زن در چهل و یکمین جشنوارهٔ فیلم فجر چگونه روایت شد؟
❗️ برای به تصویرکشیدن زنِ الگوی سوم در قاب تلویزیون و سینما، چه راهکارهایی وجود دارد؟
━━━━╝✹╚━━━━
💠 سلسلهنشستهای
"گفتوشنود"
✅نشست سوم: تصویر زن در سیما و سینما
🔻 بررسی تصویر زن ایرانی در قاب تلوزیون و پردهٔ سینما
🔶 با حضور سرکار خانم
مهدیه سادات محور
🔺تهیهکنندهٔ سینما و تلویزیون
🔺داور چهل و یکمین جشنوارهٔ فیلم فجر
📅 زمان: یکشنبه، ۳۰ بهمنماه
ساعت ۱۵ تا ۱۷
🏠 مکان: سالن کنفرانس کتابخانهٔ مرکزی
━━━━╝✹╚━━━━
🔹راه سوم (شبکهٔ تخصصی زنان مترقی)
@rahesevvom
🔹حوزهٔ هنری اصفهان
@art_esfahan
🔹دفتر تخصصی بانوان آفتاب
@banoovanaftab
📽 «کت چرمی» روایتی مردانه از آسیبهای زنان
🔸️فیلم کت چرمی اولین فیلم بلند سینمایی حسین میرزامحمدی است. قصه فیلم کت چرمی از یک چالش کوچک در اداره بهزیستی آغاز شده و توسط یکی از ماموران این اداره دنبال میشود.
🔸️کت چرمی تلاشی است برای نشان دادن رنجهای زنان آسیبدیده.
قهرمان فیلم یک مرد است که خود به دخترش ظلم کرده و حالا برای جبران درصدد یاری دختران مددجو است و میخواهد یکتنه مافیا را از پا دربیاورد.
🔸️فیلم بیش از آنکه بتواند مشکلات زنان آسیبدیده را نشان بدهد روی شخصیت اصلی داستان یعنی عیسی متمرکز است.
شخصیتی که گرچه ایثارگر و بیباک اما آشفته است و تصمیمات غیرمعقولی میگیرد.
🔸️در تمام فیلم تنها یک کاراکتر فرعی زن در بخشهایی از داستان به کمک قهرمان اصلی میآید که البته محافظهکار است و درحاشیه.
🔸️تمام زنان و دختران دیگر فیلم به نوعی تحت ستم هستند و همه نیازمند یک منجی.
🔹️ هیچ کدام اراده و توانی برای رفع ستم از خود و همنوعانشان ندارند و تنها یک منجی مرد است که میتواند آنها را نجات بدهد.
پینوشت : تحلیل فیلم فقط از منظر بررسی زنان است .
🖋فاطمه قربانی
#نگاهی_به_جشنواره_فجر
#تصویر_زن
#کت_چرمی
💠 راه سوم (شبکهی تخصصی زنان مترقی)
@rahesevvom
راه سوم
🎥 تصویر زن در سیما و سینما 🔸درصدد هستیم با تماشای چند برش از بعضی فیلمها و سریالهای سیما و سینمای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 برشی از فیلم
عمره (فریباکوثری) زنی خودساخته و مؤمن. او همسر دوم مختار است که رابطهٔ عاطفی و عاشقانهٔ نزدیکی با او دارد.
با اینکه پدرش فرماندار کوفه و از شیوخ انصاری است که در افکار سیاسی با دامادش در یک حزب و جناح نیست، عمره، همواره از مختار و قیامش پشتیبانی و در پیروزیهای او نقش مهمی ایفا میکند.
عمره رفیق شفیق مختار هم هست. او زنی است که تنها یاور مرد تنهای قصه است و غیر از رفیق مختار(کیان)، تنها کسی است که حرف او را میفهمد و اعمال قهرمانانهاش را غیرمنطقی نمیپندارد. او حتی مشاور و راهنمای مختار هم هست.
عمره الههٔ درک و همدلی است. او غیر از تصویر آرامبخش معشوقهای در ایام وصال، با ماندن و حمایت از مختار قهرمانپروری میکند. او پشت صحنهٔ جبهههای نبرد، مختار را پشتیبانی و مدیریت میکند.
عمره نشان داد، کوفه فقط قطام نیست، بلکه عمره هم هست. او در مقابل همسر اول مختار هم قرار میگیرد که تا حدودی زن مطبخ و غرولند و همپا نشدن با قهرمانیهاست.
#برشی_از_فیلم
#تصویر_زن
#مختارنامه
💠راه سوم (شبکهٔ تخصصی زنان مترقی)
@rahesevvom
راه سوم
❗️ تصویر زن در قاب تلویزیون و سینما چگونه بوده و چه تغییراتی داشته است؟ ❗️آیا تصویری که اکنون از زن
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ با مهدیه سادات محور بیشتر آشنا شوید:
📌 | سخنان سرکارخانم مهدیه سادات محور، مستندساز و برنده جوایز ملی و بینالمللی، در دیدار اقشار مختلف بانوان با رهبر انقلاب ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
🔺چرا از زنان موفق در حوزههای رسمی کمتر استفاده میشود؟
🔺چرا در جایگاههای حساس و استراتژیک نظام، زنان نقشآفرینی ندارند؟
🔺چرا اکثر کنشگریها در حوزهٔ رسانه، آن هم در مسئلهٔ زن، در اختیار مردان است؟
🔺معیارهای ما برای تصویرکردن زن موفق چیست؟
ما به قرارگاه رسانهای برای ارتباط با فرمانده نیازمندیم...
#تصویر_زن
#مهدیه_سادات_محور
💠 راه سوم (شبکه تخصصی زنان مترقی)
@rahesevvom
❗️اگر برای انتخاب سبک زندگی دخترانه خود میان سنت و مدرنیته در حال دست و پا زدن هستید...
❗️اگر در دنیای دخترانه خود میان آنچه هست و آنچه باید باشد، تفاوت زیادی را احساس میکنید...
❗️اگر به دنبال یافتن راهنما و مسیر برای ایفای نقش های فردی، خانوادگی و اجتماعی خود هستید ...
✅ این دوره برای شماست!
➖➖➖➖✹➖➖➖➖
💠راه سوم(شبکهٔ تخصصی زنان مترقی) با همکاری گروه فرهنگی فانوس برگزار میکند:
✳️ دورهی آموزشی دختر تمدنساز
📍 ویژهٔ دختران طلبه و دانشجوی فعال فرهنگی
🔹موضوع جلسات :
🔻بررسی الگوی سوم زن
➕آزاد اندیشی پیرامون چالشهای حوزه زنان
➖➖➖➖✹➖➖➖➖
🔴زمان دوره : ۲۹ بهمن تا ۳۰ اردیبهشت
📝ثبت نام : @sepideh_313h در پیامرسانهای بله و ایتا
❗️هزینه دوره : ۱۳۰ هزار تومان
💠راه سوم (شبکهٔ تخصصی زنان مترقی)
@rahesevvom
✨ بعثت، ناجی زنان
🔰 آیتالله خامنهای:
فقط در منطقه عربی نبود که جاهلیت حاکم بود، در دو امپراتوری ایران و روم همین جاهلیت وجود داشت.
بردهداری به بدترین شکلش، مسئله زن و معامله با زنان در تحقیرآمیزترین شکل.
اسلام آمد و خورشید معرفت اسلامی بر دلها و ذهنها تابید و این کاروان رشد انسانی با سرعت پیش رفت.
💠راه سوم (شبکهٔ تخصصی زنان مترقی)
@rahesevvom
راه سوم
❗️اگر برای انتخاب سبک زندگی دخترانه خود میان سنت و مدرنیته در حال دست و پا زدن هستید... ❗️اگر در دنی
📸/ هم اکنون
🔗در جمع گروه فرهنگی فانوس؛
📍افتتاحیه دوره دختر تمدن ساز
🔸با ارائه:
سرکارخانم صادق زادگان
و سرکارخانم ترکان
#دختر_تمدن_ساز
💠راه سوم (شبکهٔ تخصصی زنان مترقی)
@rahesevvom