💠سلسله نشستهای
"گفت و شنود"
✅نشست سوم: تصویر زن در سیما و سینما
🔻بررسی تصویر زن ایرانی در قاب تلویزیون و پردهٔ سینما
📍 با حضور:
🔸 مهدیه سادات محور
🔺تهیهکنندهٔ سینما و تلویزیون
🔺داور چهل و یکمین جشنوارهٔ فیلم فجر
📆 یکشنبه ۳۰ بهمن ماه
⏰ ساعت ۱۵ تا ۱۷
🏠 سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی
🔹راه سوم (شبکهٔ تخصصی زنان مترقی)
@rahesevvom
🔹حوزهٔ هنری اصفهان
@art_esfahan
🔹دفتر تخصصی بانوان آفتاب
@banoovanaftab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 برشی از فیلم
خانم خیری، طوبی عربپوریان، همسر شهید علیرضا نوری است که پریناز ایزدیار در فیلم ویلایی ها، او را به تصویر کشید.
خانم خیری علاوه بر مدیریت خانوادهٔ خود و انجام رسالت پدری و مادری برای فرزندانش، مدیریت خانوادهٔ رزمندگان را در ویلایی ها بهعهده داشت.
بانویی فعال، مستقل، مدیر، برنامهریز و پیشبرنده که خود را در چارچوب نقش سنتی و صرفاً خانوادگی محصور نکرد. او با پذیرش نقوش فردی و خانوادگی خود، حضور عفیفانه و بانوانه در اجتماع داشت.
این فیلم که ساختهٔ منیر قیدی است، تلاش کرد تا مجاهدتهای بانوانهٔ دفاع مقدس را به تصویر بکشد.
#تصویر_زن
#ویلاییها
#برشی_از_فیلم
💠راه سوم (شبکهٔ تخصصی زنان مترقی)
@rahesevvom
🎥 تصویر زن در سیما و سینما
🔸درصدد هستیم با تماشای چند برش از بعضی فیلمها و سریالهای سیما و سینمای پس از انقلاب، به بررسی تصویر زن در آنها بپردازیم.
✔️با ما همراه باشید...
#تصویر_زن
#برشی_از_فیلم
💠راه سوم (شبکهٔ تخصصی زنان مترقی)
@rahesevvom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 برشی از فیلم
شیرین زنی است منفعل که تنها در تصویر حضور دارد تا دیگران به کنار او بیایند و نصیحت های اجتماعی را نثارش کنند. مادری است دلسوز و بدبخت. او بهدنبال جلب حمایت از اطرافیانش است. زندگی خود را فقط در مادری دیده، طوری که حتی از همسر خود غافل شده است و همین موجب شده، زندگیاش دستخوش طلاق عاطفی و خیانت شود. شیرین به بهانهٔ نقش مادری، هویت فردی و اجتماعی خود را نادیده گرفت و نقش خانوادگی خود را نیز نتوانست درست ایفا کند. نقش شیرین نسخهٔ کپیشدهٔ از الن برستین در فیلم مرثیهای برای یک رویا است.
مریلا زارعی، شیرینِ زیر سقف دودی را به تصویر کشیده است.
#تصویر_زن
#زیر_سقف_دودی
#برشی_از_فیلم
💠راه سوم (شبکهٔ تخصصی زنان مترقی)
@rahesevvom
📽سرهنگ ثریا، مادری جسور و عاقل
🔸"سرهنگ ثریا" اولین اثر سینمایی لیلی عاج فیلمی با الهام از یک داستان واقعی با موضوع چشمانتظاری چند خانواده برای رهایی فرزندانشان از اسارت منافقین در پادگان اشرف و ملاقات آنهاست.
🔸سرهنگ ثریا روایت ناتمام یک مادر است. ثریا تصویر مادری است متفاوت با کلیشههای سینما؛ مادری که تقدیس نمیشود، فرزند قهرمانی ندارد، در انفعال به انتظار ننشسته و فرزندش را به خاطر خطا رفتن نرانده است.
🔸مادری که میداند رجوی با جنگ روانی فرزندش را اسیر اشرف کرده و زن بودنش را مانع تلاش برای پسگرفتن پسرش نمیداند.
🔸فیلم اگرچه پرداخت داستانی خوبی ندارد و انتظار مخاطب را برآورده نمیکند اما در نشان دادن تصویری متفاوت از یک مادر، موفق است.
مادری جسور و عاقل که در اوج احساسات مادرانهاش گروهی را در مقابل پایگاه اشرف جمع کرده و هدایت میکند، پیشران است و دیگران را برای ادامهی مبارزه ترغیب و آماده میکند، احساساتش نه تنها او را از پا درنمیآورد که به او انگیزهی مضاعف میدهد.
🔸ثریا اگرچه یک مادر معمولی است و شاید عمدهی تلاشش برای رهایی فرزندش باشد اما در راهی که گمان میکند صحیح است سرسخت ایستاده؛ هرچند که مشتش کوچک است و سنگی که میزند رجوی را از پا درنمیآورد.
🖋فاطمه قربانی
#نگاهی_به_جشنواره_فجر
#تصویر_زن
#سرهنگ_ثریا
💠راه سوم (شبکهٔ تخصصی زنان مترقی)
@rahesevvom
راه سوم
🎥 تصویر زن در سیما و سینما 🔸درصدد هستیم با تماشای چند برش از بعضی فیلمها و سریالهای سیما و سینمای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 برشی از فیلم
مدینه زنی نترس، معتقد، ارزشمدار و مدیر است. او علاوه بر اینکه ستون خانواده است، نقش و اثرگذاری بسزایی در جامعه دارد، بهگونهای که محبوب و معتمد اطرافیانش است. پریوش نظریه، نقش مدینه را در این سریال، به تصویر کشید.
در فرهنگ و لغت فارسی و عربی مدینه به مفهوم شهر، بلد، شهرستان، شهر بزرگ و... آمده است. به اعتباری واژهٔ مدینه از ریشهٔ کلمهٔ دین گرفته شده است. نویسندهٔ فیلمنامهٔ سریال مدینه خواسته با این عنوان به مخاطبان تلویزیونی نشان بدهد که مدینه، الگوی زن مسلمان ایرانی با مشخصههای مدنیت، رعایت حقوق شهروندی، دین مداری و اقتدار مدیریتی در خانه و خارج از خانه است. موضوعی که کمتر در طول سال های اخیر دربارهٔ شخصیتپردازی زن ایرانی با آن مواجه بودهایم.
#تصویر_زن
#مدینه
#برشی_از_فیلم
💠راه سوم (شبکهٔ تخصصی زنان مترقی)
@rahesevvom
راه سوم
💠سلسله نشستهای "گفت و شنود" ✅نشست سوم: تصویر زن در سیما و سینما 🔻بررسی تصوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ با مهدیهسادات محور بیشتر آشنا شوید:
🔺مهمان سومین نشست از سلسلهجلسات گفتوشنود کیست؟
🔻وعدهی ما:
📆 یکشنبه ۳۰ بهمن ماه
⏰ ساعت۱۵الی۱۷
🏠 سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی
⏩@rahesevvom
⏩@art_esfahan
⏩@banoovanaftab
📽 «پرونده باز است» نگاهی بیرمق به زنان
🔹داستان فیلم «پرونده باز است» برگرفته از پروندهای جنایی و پُرحاشیه در دههٔ ۸۰ است. فیلمی که به گفتهٔ دستاندرکارانش ۵۰درصدش واقعی است.
ماجرا از این قرار است که پسری نوجوان به نام فرهاد کیوانی، عاشق دختر همسایهاش، نرگس است؛ اما پای رقیبی عشقی به نام علیرضا سرابی در میان میآید و داستان فیلم کلید میخورد.
🔹نجمه و هما و نرگس، سه زن از سه نسل متفاوت که نسیم ادبی و شادی مختاری و راشین ربی، در آخرین فیلم کیومرث پوراحمد، آنها را به تصویر کشیدند.
🔶 نرگس
دختری ۱۵، ۱۶ ساله. همسایه و عاشق و معشوق فرهاد(نقش اول).
تمامی تصمیمات نرگس احساسی است: کنشهای او در فیلم، در ارتباط با فرهاد و موقعیت ویژهاش، بویی از عقلانیت نبرده. تا اینجا شاید غالبا نوجوان شانزده ساله در این مسائل، درگیر احساسات خود میشود و کمتر عاقلانه میاندیشد؛ اما وقتی عوامل فیلم تلاش میکنند تا فرهاد را که همسن نرگس است، عاقلتر و اخلاقی تر و کاملتر نشان دهند، تعریف جنسیت زدهٔ کارگردان از نوجوان را شاهد خواهیم بود...
راه سوم
📽 «پرونده باز است» نگاهی بیرمق به زنان 🔹داستان فیلم «پرونده باز است» برگرفته از پروندهای جنایی
🔶 هما
دختری حدودا ۲۳، ۲۴ ساله. خبرنگار و خواهر علیرضا.
تصویری که از ابتدا تا انتها نتواست منبع اثربخشیِ مشخصی داشته باشد. در سکانسهای اولیهٔ فیلم تصویر دختری آگاه و مشرف به احوالات خانواده و موفق را مشاهده میکنیم. اما در میانهٔ راه اثرگذاری این دختر وابسته به پسری به نام حامد (وکیل و عاشق هما) میشود. بهگونهای که در جایی از فیلم اشاره میکند به لطف حامد نظرش دربارهٔ قصاص تغییر کرده است. در فیلم نظر و تأثیرگذاری او را وابسته به حامد نشان میدهند. حتی در شغلش، مادامی که با حامد کار مشترک انجام میدهد، شاهد موفقیت است؛ ولی وقتی بهتنهایی تصمیم میگیرد، دچار شتابزدگی میشود و کارها را خراب میکند.
🔶 نجمه یا خانم سرابی
زنی حدودا ۵۰ ساله. معلم دبیرستان و مادر علیرضا و هما.
اوج نگاه منفعل دستاندرکاران فیلم به زنان، در این شخصیت نمایش داده شده است. او زنی است که تمام مادری اش در گریههای بعد از مرگ پسرش خلاصه شده و با وجود اینکه بر احوالات نوجوانان آگاه است، اما علیرضای نوجوان خود را درنیابیده. به طوری که به اشکالات او عمداً بیتوجهی میکند.
خانم سرابی همسر مردی است که مرغش یه پا دارد و الگوی تربیتی غلطی برای پسرش انتخاب کرده، اما متأسفانه منفعل تر و بی تأثیرتر از آن است که بتواند مقابل نظرات اشتباه شوهرش بایستد. تا جایی که تا آخرین سکانس هم، علیرغم میل باطنی خود، عمل میکند.
مجموعاً بیش از اینکه او ستون خانواده باشد، دخترش، هما جمع کنندهٔ خانواده نشان داده شده است.
در پایان میتوان گفت نرگس فقط محوریت موضوع داستان را بهعهده داشت. هما در مقام اثربخشی متکی به حامد بود و نجمه نتوانست از پس نقش مادری و همسری و معلمی خود بربیاید.
🔹 با توجه به تصاویری که از زنان در این فیلم نمایش داده شد، باید گفت با وجود اینکه محوریت داستان بهخاطر یک زن است، اما تصویر مؤثری از زن در این فیلم مشاهده نمیشود. بهعلاوه نگاه جنسیتی در این فیلم بهاندازهای بود که بیراهه نیست اگر بگوییم، با یک فیلم مردسالارانه مواجه بودیم.
پینوشت: تحلیل فیلم فقط از منظر بررسی تصاویر زنان است.
🖋 مهدیه نقشزن
#نگاهی_به_جشنواره_فجر
#تصویر_زن
#پرونده_باز_است
💠 راه سوم (شبکهٔ تخصصی زنان مترقی)
@rahesevvom
راه سوم
🎥 تصویر زن در سیما و سینما 🔸درصدد هستیم با تماشای چند برش از بعضی فیلمها و سریالهای سیما و سینمای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 برشی از فیلم
شهرزاد، تجمیع نماد زن ایرانی کلاسیک و زن ایرانی فمینیست است. او را نماد خانمگری میدانند؛ چون همسری مهربان و دلسوز و فداکار است، حتی در مقابل قباد که به اجبار با او ازدواج کرد. تا جایی که شخصیت متزلزل قباد در اثر رفتار خانومانهٔ او احیاء شد و طعم مردبودن را چشید. همچنین شهرزاد، نقش مادری را با آغوش باز پذیرفت و از آن سر باز نزد. او تمام شاخصهای ظریف خانومانه همچون صبر و حیا و حفظ حرمت خانوادگی را در خود دارد.
از سوی دیگر او نماد زن فمینیست است. اوج آن به هنگام شرکت در تشکلهای بانوانه و پیگیری حقوق فمینیستی زنان است. همچنین اصالت کاری و شخصی شهرزاد، بیش از اصالت مادری و همسری اوست. محکوم شدن در برابر ظلم مردان قدرتمند هم، از نشانههای دیگر شاخص فمینیستی شهرزاد است.
اما نکتهٔ حائز اهمیت دیگر اینکه،
شهرزاد زنی است که هیچ ارتباطی با دین و مذهب ندارد و در هیچ لحظهای از لحظات زندگیاش، خدایی را بندگی نمیکند. او حتی در سختترین شرایط زندگی که ضعیف الایمانها هم به خدا پناه میبرند، همیشه و در همهجا به خودش تکیه میکند و با همین پشتوانهٔ انسانمدارانهٔ خود و با تأسی به عقلانیتش از همۀ بحرانها سربلند بیرون میآید.
تصویر شهرزاد را ترانه علیدوستی در سه فصل، به نمایش گذاشت.
#تصویر_زن
#شهرزاد
#برشی_از_فیلم
💠راه سوم (شبکهٔ تخصصی زنان مترقی)
@rahesevvom
❗️ تصویر زن در قاب تلویزیون و سینما چگونه بوده و چه تغییراتی داشته است؟
❗️آیا تصویری که اکنون از زن میبینیم، شاخصهای زن مسلمان و مؤثر ایرانی را دارد؟
❗️ زن در چهل و یکمین جشنوارهٔ فیلم فجر چگونه روایت شد؟
❗️ برای به تصویرکشیدن زنِ الگوی سوم در قاب تلویزیون و سینما، چه راهکارهایی وجود دارد؟
━━━━╝✹╚━━━━
💠 سلسلهنشستهای
"گفتوشنود"
✅نشست سوم: تصویر زن در سیما و سینما
🔻 بررسی تصویر زن ایرانی در قاب تلوزیون و پردهٔ سینما
🔶 با حضور سرکار خانم
مهدیه سادات محور
🔺تهیهکنندهٔ سینما و تلویزیون
🔺داور چهل و یکمین جشنوارهٔ فیلم فجر
📅 زمان: یکشنبه، ۳۰ بهمنماه
ساعت ۱۵ تا ۱۷
🏠 مکان: سالن کنفرانس کتابخانهٔ مرکزی
━━━━╝✹╚━━━━
🔹راه سوم (شبکهٔ تخصصی زنان مترقی)
@rahesevvom
🔹حوزهٔ هنری اصفهان
@art_esfahan
🔹دفتر تخصصی بانوان آفتاب
@banoovanaftab
📽 «کت چرمی» روایتی مردانه از آسیبهای زنان
🔸️فیلم کت چرمی اولین فیلم بلند سینمایی حسین میرزامحمدی است. قصه فیلم کت چرمی از یک چالش کوچک در اداره بهزیستی آغاز شده و توسط یکی از ماموران این اداره دنبال میشود.
🔸️کت چرمی تلاشی است برای نشان دادن رنجهای زنان آسیبدیده.
قهرمان فیلم یک مرد است که خود به دخترش ظلم کرده و حالا برای جبران درصدد یاری دختران مددجو است و میخواهد یکتنه مافیا را از پا دربیاورد.
🔸️فیلم بیش از آنکه بتواند مشکلات زنان آسیبدیده را نشان بدهد روی شخصیت اصلی داستان یعنی عیسی متمرکز است.
شخصیتی که گرچه ایثارگر و بیباک اما آشفته است و تصمیمات غیرمعقولی میگیرد.
🔸️در تمام فیلم تنها یک کاراکتر فرعی زن در بخشهایی از داستان به کمک قهرمان اصلی میآید که البته محافظهکار است و درحاشیه.
🔸️تمام زنان و دختران دیگر فیلم به نوعی تحت ستم هستند و همه نیازمند یک منجی.
🔹️ هیچ کدام اراده و توانی برای رفع ستم از خود و همنوعانشان ندارند و تنها یک منجی مرد است که میتواند آنها را نجات بدهد.
پینوشت : تحلیل فیلم فقط از منظر بررسی زنان است .
🖋فاطمه قربانی
#نگاهی_به_جشنواره_فجر
#تصویر_زن
#کت_چرمی
💠 راه سوم (شبکهی تخصصی زنان مترقی)
@rahesevvom
راه سوم
🎥 تصویر زن در سیما و سینما 🔸درصدد هستیم با تماشای چند برش از بعضی فیلمها و سریالهای سیما و سینمای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 برشی از فیلم
عمره (فریباکوثری) زنی خودساخته و مؤمن. او همسر دوم مختار است که رابطهٔ عاطفی و عاشقانهٔ نزدیکی با او دارد.
با اینکه پدرش فرماندار کوفه و از شیوخ انصاری است که در افکار سیاسی با دامادش در یک حزب و جناح نیست، عمره، همواره از مختار و قیامش پشتیبانی و در پیروزیهای او نقش مهمی ایفا میکند.
عمره رفیق شفیق مختار هم هست. او زنی است که تنها یاور مرد تنهای قصه است و غیر از رفیق مختار(کیان)، تنها کسی است که حرف او را میفهمد و اعمال قهرمانانهاش را غیرمنطقی نمیپندارد. او حتی مشاور و راهنمای مختار هم هست.
عمره الههٔ درک و همدلی است. او غیر از تصویر آرامبخش معشوقهای در ایام وصال، با ماندن و حمایت از مختار قهرمانپروری میکند. او پشت صحنهٔ جبهههای نبرد، مختار را پشتیبانی و مدیریت میکند.
عمره نشان داد، کوفه فقط قطام نیست، بلکه عمره هم هست. او در مقابل همسر اول مختار هم قرار میگیرد که تا حدودی زن مطبخ و غرولند و همپا نشدن با قهرمانیهاست.
#برشی_از_فیلم
#تصویر_زن
#مختارنامه
💠راه سوم (شبکهٔ تخصصی زنان مترقی)
@rahesevvom
راه سوم
❗️ تصویر زن در قاب تلویزیون و سینما چگونه بوده و چه تغییراتی داشته است؟ ❗️آیا تصویری که اکنون از زن
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ با مهدیه سادات محور بیشتر آشنا شوید:
📌 | سخنان سرکارخانم مهدیه سادات محور، مستندساز و برنده جوایز ملی و بینالمللی، در دیدار اقشار مختلف بانوان با رهبر انقلاب ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
🔺چرا از زنان موفق در حوزههای رسمی کمتر استفاده میشود؟
🔺چرا در جایگاههای حساس و استراتژیک نظام، زنان نقشآفرینی ندارند؟
🔺چرا اکثر کنشگریها در حوزهٔ رسانه، آن هم در مسئلهٔ زن، در اختیار مردان است؟
🔺معیارهای ما برای تصویرکردن زن موفق چیست؟
ما به قرارگاه رسانهای برای ارتباط با فرمانده نیازمندیم...
#تصویر_زن
#مهدیه_سادات_محور
💠 راه سوم (شبکه تخصصی زنان مترقی)
@rahesevvom
❗️اگر برای انتخاب سبک زندگی دخترانه خود میان سنت و مدرنیته در حال دست و پا زدن هستید...
❗️اگر در دنیای دخترانه خود میان آنچه هست و آنچه باید باشد، تفاوت زیادی را احساس میکنید...
❗️اگر به دنبال یافتن راهنما و مسیر برای ایفای نقش های فردی، خانوادگی و اجتماعی خود هستید ...
✅ این دوره برای شماست!
➖➖➖➖✹➖➖➖➖
💠راه سوم(شبکهٔ تخصصی زنان مترقی) با همکاری گروه فرهنگی فانوس برگزار میکند:
✳️ دورهی آموزشی دختر تمدنساز
📍 ویژهٔ دختران طلبه و دانشجوی فعال فرهنگی
🔹موضوع جلسات :
🔻بررسی الگوی سوم زن
➕آزاد اندیشی پیرامون چالشهای حوزه زنان
➖➖➖➖✹➖➖➖➖
🔴زمان دوره : ۲۹ بهمن تا ۳۰ اردیبهشت
📝ثبت نام : @sepideh_313h در پیامرسانهای بله و ایتا
❗️هزینه دوره : ۱۳۰ هزار تومان
💠راه سوم (شبکهٔ تخصصی زنان مترقی)
@rahesevvom
✨ بعثت، ناجی زنان
🔰 آیتالله خامنهای:
فقط در منطقه عربی نبود که جاهلیت حاکم بود، در دو امپراتوری ایران و روم همین جاهلیت وجود داشت.
بردهداری به بدترین شکلش، مسئله زن و معامله با زنان در تحقیرآمیزترین شکل.
اسلام آمد و خورشید معرفت اسلامی بر دلها و ذهنها تابید و این کاروان رشد انسانی با سرعت پیش رفت.
💠راه سوم (شبکهٔ تخصصی زنان مترقی)
@rahesevvom
راه سوم
❗️اگر برای انتخاب سبک زندگی دخترانه خود میان سنت و مدرنیته در حال دست و پا زدن هستید... ❗️اگر در دنی
📸/ هم اکنون
🔗در جمع گروه فرهنگی فانوس؛
📍افتتاحیه دوره دختر تمدن ساز
🔸با ارائه:
سرکارخانم صادق زادگان
و سرکارخانم ترکان
#دختر_تمدن_ساز
💠راه سوم (شبکهٔ تخصصی زنان مترقی)
@rahesevvom
هدایت شده از راه سوم
❗️ تصویر زن در قاب تلویزیون و سینما چگونه بوده و چه تغییراتی داشته است؟
❗️آیا تصویری که اکنون از زن میبینیم، شاخصهای زن مسلمان و مؤثر ایرانی را دارد؟
❗️ زن در چهل و یکمین جشنوارهٔ فیلم فجر چگونه روایت شد؟
❗️ برای به تصویرکشیدن زنِ الگوی سوم در قاب تلویزیون و سینما، چه راهکارهایی وجود دارد؟
━━━━╝✹╚━━━━
💠 سلسلهنشستهای
"گفتوشنود"
✅نشست سوم: تصویر زن در سیما و سینما
🔻 بررسی تصویر زن ایرانی در قاب تلوزیون و پردهٔ سینما
🔶 با حضور سرکار خانم
مهدیه سادات محور
🔺تهیهکنندهٔ سینما و تلویزیون
🔺داور چهل و یکمین جشنوارهٔ فیلم فجر
📅 زمان: یکشنبه، ۳۰ بهمنماه
ساعت ۱۵ تا ۱۷
🏠 مکان: سالن کنفرانس کتابخانهٔ مرکزی
━━━━╝✹╚━━━━
🔹راه سوم (شبکهٔ تخصصی زنان مترقی)
@rahesevvom
🔹حوزهٔ هنری اصفهان
@art_esfahan
🔹دفتر تخصصی بانوان آفتاب
@banoovanaftab
راه سوم
❗️ تصویر زن در قاب تلویزیون و سینما چگونه بوده و چه تغییراتی داشته است؟ ❗️آیا تصویری که اکنون از زن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️با مهدیه سادات محور، بیشتر آشنا شوید:
اینجا خانواده زندگی میکند مجموعهداستان با محور خانواده و برپایهٔ سبک زندگی ایرانی است که قسمت اول آن با عنوان کنفرانس منتشر شد. این داستانهای کوتاه ویدئویی، برشهایی زیبا و زنانه از زندگی و خانواده را روایت میکند.
طراح و تهیهکنندهٔ مجموعهداستانی اینجا خانواده زندگی میکند، سرکار خانم مهدیه سادات محور، مدیر خانهٔ هنری رسانهای دیما هستند.
قسمتهای دیگر این مجموعهداستان:
🔺پوستر
🔺پاستیل
🔺یخچال
🔺دعوا
🔺ساعت
🔺کنترل
🔺هیس
🔺لایو
🔺اتوبوس
شما میتوانید برای مشاهدهٔ داستانها به سایت سازمان رسانهای اوج مراجعه فرمایید.
#تصویر_زن
#مهدیه_سادات_محور
💠راه سوم (شبکهٔ تخصصی زنان مترقی)
@rahesevvom
راه سوم
❗️ تصویر زن در قاب تلویزیون و سینما چگونه بوده و چه تغییراتی داشته است؟ ❗️آیا تصویری که اکنون از زن
📸/ هم اکنون
🔰 نشست "تصویر زن در سیما و سینما"
🔻 با حضور:
🔶مهدیه سادات محور
🔸تهیهکنندهٔ سینما و تلویزیون
🔸داور چهل و یکمین جشنوارهٔ فیلم فجر
#تصویر_زن
🔹راه سوم (شبکهٔ تخصصی زنان مترقی)
@rahesevvom
🔹حوزهٔ هنری اصفهان
@art_esfahan
🔹دفتر تخصصی بانوان آفتاب
@banoovanaftab
راه سوم
❗️ تصویر زن در قاب تلویزیون و سینما چگونه بوده و چه تغییراتی داشته است؟ ❗️آیا تصویری که اکنون از زن
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 / تصویر زن در سیما و سینما
💡 وظیفه داریم آتش به اختیار محصول محتوایی و رسانهای تولید کنیم!
🔸در حوزهٔ زنان به فراخور پژوهشکدههای مختلف، قرائتهای مختلف در زن تراز داریم و همین باعث میشود ما یک پیکرهٔ واحد در حوزهٔ زنان، در سینما و تلویزیون نداشته باشیم.
🔸خیلی از واقعیتهای جامعهٔ ما برمبنای وضع مطلوب است؛ اما ما آنها را به تصویر نکشیدهایم!
👥 مهدیهسادات محور
#تصویر_زن_در_سیما_و_سینما
⏩@rahesevvom
⏩@banoovanaftab
راه سوم
❗️ تصویر زن در قاب تلویزیون و سینما چگونه بوده و چه تغییراتی داشته است؟ ❗️آیا تصویری که اکنون از زن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 / تصویر زن در سیما و سینما
💢 کجا داریم ضربه میخوریم؟!
آنجا که در حوزهی وضع مطلوب و زن ایدهآل تصویر نداریم...
🔸با اینکه شبکههای مختلف تلوزیونی داریم، اما هم جهت با هم حرکت نمیکنیم و اتفاقی در حوزهی زنان رقم نمیزنیم.
🔸از جنگ زیاد کار ساختیم، اما از زنانِ جنگ چقدر کار ساختیم؟!
👥 مهدیهسادات محور
#تصویر_زن_در_سیما_و_سینما
⏩@rahesevvom
⏩@banoovanaftab
راه سوم
❗️ تصویر زن در قاب تلویزیون و سینما چگونه بوده و چه تغییراتی داشته است؟ ❗️آیا تصویری که اکنون از زن
💫 کارهای خانه را تندتند انجام دادم. ناهار بچهها را ردیف کردم و پسر کوچکم را که از صبح نگذاشته بودم بخوابد با لالایی خواباندم تا برسم به این جلسه. با تاخیر رسیدم اما به گل صحبتها رسیدم. دورتادور میز کنفرانس بانوهای جوانی نشسته بودند و سراپاگوش، حرفهای مهمان جلسه را نکتهبرداری میکردند.
🎙 خانم محور از نقش و حضور زن در رسانهی صدا و سیما میگفت. از اینکه هنوز یک تعریف مورد وثوق از زن تراز انقلاب نداریم.
حرفهایی که به جان مینشست. چون حاصل تلاش یک بانوی در میدان بود.
همه حرفهایش یک طرف، تجربهی ۱۰ سالهاش یک طرف دیگر.
💬 خانم محور از روزهایی میگفت که با نوزاد دوماههاش در محافل وسخنرانیها شرکت میکرده. از گوشه کنایهها و طردشدنهایش علیرغم تخصصش در رسانه. از اینکه همین حضورهای اندکش را با کودک کوچکش پر رنگ و پررنگتر میکند. یک دفتر رسانهای راه میاندازد و مادران و بانوان مثل خودش را که خانهنشین شده بودند را به عرصه عمل میکشاند. این بانوان تدوین میکردند، کارگردانی و فیلمبرداری انجام میدادند اما با همراهی کودک و یا حتی نوزادشان. در ابتدای راه خیلیها مسخرهشان میکنند و از این راه سخت و پرفراز بر طبل یأس و ناامیدی میکوبند.
💢 اما خانم محور و تیمش مقاومت میکنند. آنقدر کار قوی و پرمحتوا مثل "باهمبازی" و مستند "پابهماه" را که از دغدغههای خودشان ایده گرفته بودند میسازند که دهان تعجب خیلیها باز میماند.
🌟 و حالا تلاشها و خونجگرخوردنهایشان ثمر داده است. مستندها و کارهای تولیدیشان را روی دست میبرند. خانم محور داور جشنواره فجر میشود و کارهای تولیدیاش در جشنوارههای خارجی هم رتبه میآورد.
حالا تیم خانم محور آن قدر قوی شده است که پروژههای پیشنهادی را به این راحتیها قبول نمیکند.
پایان جلسه یک پایان در اوج بود. پر بود از حس توانستن. همهی خانمها دور خانم محور حلقه زده بودند و برای ادامه مسیرهایی که درش بودند، از او کمک و راهنمایی میگرفتند.
🔆 خانم محور برای من مصداق یک بانوی آتش به اختیار بود که نه نقش مادری و زنانگیاش را فدا کرده بود و نه عرصه اجتماع را رها کرده بود. روایت زنهای کشورش را با کمک همان زنها تصویر میکرد و این یک نقطه قوت بود.
تا کنون یک الگوی سرشار از امید و انرژی را از این فاصله نزدیک ندیده و نشنیده بودم.
در راه برگشت به خانه، یکییکی ابرهای بالای سرم را با مقیاس خانم محور مقایسه میکردم. این ابرها دیگر برایم دستنیافتنی نبودند. فقط کافی بود دستم را بالا ببرم و نرمی و سفیدیشان را زیر پوستم حس بکنم.
✍ زینب جلوانی
#تصویر_زن_در_سیما_و_سینما
#ربط_عاشقی
#بانوان_فعال_جبهه_فرهنگی_انقلاب
@rabteasheghi
💠راه سوم (شبکهٔ تخصصی زنان مترقی)
@rahesevvom
🔰دوست و همراهی خوب
🔸 اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر بانو روحانی، همسر شهید مطهری
🔹رهبر انقلاب: خدا انشاءالله درجات ایشان را عالی کند. ایشان دوست و همراه خوبی برای شهید مطهری بودند، این را ما میدانیم و اطلاع داریم. سالهای طولانی که با شهید زندگی کردند، همراهی خوبی کردند. خدا انشاءالله ایشان را رحمت کند، درجاتش را عالی کند، انشاءالله با اولیائشان محشور کند.
💠راه سوم (شبکهٔ تخصصی زنان مترقی)
@rahesevvom
📸 #گزارش_تصویری
✨ نشست الگوی سوم با حضور زنان شاغل
🔸در این نشست، ابتدا از مدعوین درخواست شد به پرسشنامهای دربارهٔ تعریف زنانگی پاسخ دهند.
🔸در ادامه به تبیین چند ریزموضوع پرداخته شد:
1. اَبَرزنی مفهومی است نسبی یا سیال؟
2.اَبرزن از منظر اسلام کیست و چه خصوصیاتی دارد؟
3.اَبرزن در بعد فردی چه ویژگیهای همسان و متفاوتی با مردان دارد؟
4. اَبرزن در خانوادهٔ خود چگونه نقش میآفریند؟
5. اَبرزن در اجتماع خود چگونه نقش میآفریند؟
6. خصوصیات الگوی سوم زن در یک نگاه چیست؟
🗓️ ۲ اسفنـد ۱۴۰۱
📍 به دعوت فرمانداری شاهین شهر
#الگوی_سوم_زن
💠 راه سوم (شبکهٔ تخصصی زنان مترقی)
@rahesevvom