eitaa logo
✳️ جُستارهای قرآنی رحیق
2.8هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.5هزار ویدیو
799 فایل
«رحیق» نوشیدنی گوارا و ناب بهشتیان. ۲۵مطففین . مستمع صاحب سخن را بر سر کار آورد غنچهٔ خاموش، بلبل را به گفتار آورد صائب @Sayyedali1997 @s_m_a57
مشاهده در ایتا
دانلود
در اسلام شيطان وجود دارد و در آيين زرتشت اهريمن، پس هر دو به يكجا مى‌رسند و فرقى بين آنها نيست‌؟ 🔰شيطان در اسلام غير از اهريمن در زرتشتى است و بين آن دو تفاوت‌هايى چند وجود دارد از جمله: 🔹١. اهريمن در آيين زرتشتى آفرينشگر است؛ اما شيطان در اسلام آفريننده چيزى نيست و وجود آن منافى توحيد در خالقيت نمى‌باشد. در اسلام همه چيز آفريدۀ خداست و او همه چيز را خوب و به بهترين صورت آفريده است: «اَلَّذِي أَحْسَنَ كُلَّ شَيْءٍ خَلَقَهُ وَ بَدَأَ خَلْقَ الْإِنْسانِ مِنْ طِينٍ» 🔹٢. گسترۀ عملكرد اهريمن عمدتا از نظام تكوين و شرور طبيعى آغاز مى‌شود. او پديدآورندۀ حشرات موذى، سوسك‌ها، مورچه‌ها، گزندگان و... است، اما شيطان در اسلام در عرصۀ شرور اخلاقى فعاليت مى‌كند و در اين عرصه هم تنها دعوت كننده و وسوسه‌گر است و بر هيچ كس سلطه و قدرت عملى ندارد، و تنها كسانى تحت تأثير او قرار مى‌گيرند كه به سوء اختيار خويش راه او را برگزينند و او را بر خود مستولى سازند: «وَ ما كانَ لِي عَلَيْكُمْ مِنْ سُلْطانٍ إِلاّ أَنْ دَعَوْتُكُمْ فَاسْتَجَبْتُمْ لِي» 🔹٣. وجود شيطان در انديشۀ اسلامى كاملاً حكيمانه و در چارچوب ربوبيت مطلقه الهى است و در عرض خدا يا فرشتگان و هيچ يك از عوامل و مأموران الهى قرار نمى‌گيرد. بلكه وسوسه‌هاى او شرط اختيار و انتخاب و انسانيت انسان است. 📃به قول مولوى: در جهان دو بانگ مى‌آيد به ضد تا كدامين را تو باشى مستعد آن يكى بانگش نشور اتقيا و آن دگر بانگش نفور اشقيا 📘اديان و مذاهب، صفحه 88 @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
baghare73-3.mp3
25.7M
📌 درسگفتارهای طرح مطالعاتی تفسیر المیزان و تسنیم 🎤استاد دکتر علی غلامی 📁 بررسی تفسیر سوره مبارکه بقره (صوت ۱۷۴) شیوا و روان.مستند و عالمانه ،کلاسیک و ارائه مصادیق روز و کاربردی 📃انتشار روزهای زوج هفته 🌷🌷🌷 🔅صفحه تفسیر و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
25.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📃تلاوت سوره 🎤قاری استاد 🔰تلاوت مجلسی بسیار زیبا و دلنشین و کوتاه 🌷🌷🌷 @rahighemakhtoom
📌نتایج ناخواسته عمل فَٱصۡبِرۡ إِنَّ وَعۡدَ ٱللَّهِ حَقّٞ وَٱسۡتَغۡفِرۡ لِذَنۢبِكَ وَسَبِّحۡ بِحَمۡدِ رَبِّكَ بِٱلۡعَشِيِّ وَٱلۡإِبۡكَٰرِ(سوره غافرآیه٥٥) بنابراین صبوری کن که وعدۀ خدا حق است و از او بخواه که پیامدهای منفی کارهایت را بپوشاند*و هر صبح و شب خدا را به پاکی یاد کن. 🌱🌱🌱 هر کاری «نتایج ناخواسته» دارد. حتی کارهای خوبی که انسان انجام می‌دهد، ممکن است نامشروع عده‌ای را به‌خطر بیندازد یا عده‌ای دیگر را برانگیزد. در نتیجه، آن‌ها موضع‌گیری می‌کنند و منفی به‌راه می‌اندازند. برای خنثی‌کردن این و برای درامان‌ماندن از پیامدهای منفی‌اش، باید به خدا برد. اوایل سورۀ فتح و سورۀ فلق را هم ببینید. یک چند 🌱🌱🌱 @rahighemakhtoom
7.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
صلی الله علیک یا علی بن موسی الرضا این دل که دارم پر میزنه سمت حریم غرق نورت کامل شکسته قابل نداره باشه تقدیم حضورت 🌷🌷🌷 @rahighemakhtoom
🔅مشابهت حماسه حسینی با محتوای سوره فجر🔅 🔰معرفي سوره به عنوان سوره امام حسين (ع) به خاطر اين است كه مصداق بارز نفس مطمئنه ‌اي است كه در آخرين آيات سوره آمده است. 🔹امام صادق (ع) به اصحاب خود فرمود: سوره فجر را در نمازهاي واجب و مستحب خود قرائت كنيد كه اين سوره به حضرت امام حسين (ع) اختصاص دارد. مقصود از نفس مطمئنه آن حضرت و شيعيان او است ". (1) 🔰در توجيه و تحليل تطبيق سوره مذكور بر امام(ع) گفته شده است: "ائمه معصومين عليهم السلام از اين جهت اين سوره را سوره حسين (ع) ناميده اند كه قيام و شهادت آن حضرت در تاريكي طغيان مانند طلوع فجر، منشأ حيات و حركت گرديد. خون پاك او و يارانش به زمين ريخت و نفوس مطمئنه آنها با فرمان "ارجعي" و با خشنودي به سوي پروردگار شتافت تا از اين الهام و جوشش، نور حق در ميان تاريكي‌ها بدرخشد و راه حيات با عزت باز شود و پايه هاي ظلم و طغيان بي پايه گردد و طاغيان را دچار خشم و نفرين كند. "(2) 🔹البته در اين سوره آيه "و ليال عشر" است كه باز به آن حضرت مرتبط است. حضرت صادق فرمود: "الفجر هو القائم و ليال عشر الائمه من الحسن الي الحسن و الشفع اميرالمؤمنين و فاطمه ( ع ) و الوتر هو الله وحده لاشريك له /  مراد از فجر وجود مقدس حضرت قائم(ع) و "ليالي عشر" امامان از امام حسن مجتبي(ع) تا امام عسكري(ع)‌اند و شفع اميرمؤمنان و حضرت فاطمه(ع) مي‌باشد و مراد از وتر خداوند يكتا است". (3) 📃پي‌نوشت‌ها: 1. بحارالانوار، ج24، ص 93. 2. پرتوي از قرآن، ‌سيد محمود طالقاني، ج4، ص 67، با تلخيص. 3. البرهان في تفسير القرآن، سيد هاشم بحراني، ‌ج4، ص 461 @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حکمت 24- مِنْ کَفَّارَاتِ الذُّنُوبِ الْعِظَامِ إِغَاثَهُ الْمَلْهُوفِ….mp3
2.93M
📚شرح و تفسیر حکمت ۲۴ (کلمات قصار) ⏮ استاد حجت الاسلام و المسلمین ⏱دقایقی در محضر نهج البلاغه شنیدنی؛زیبا ؛ روان و کاربردی و شنیدنی .گوش کنید و لذت ببرید. 🌱🌱🌱 🔅مدرسه مجازی تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
واکاوی دعای 23 صحیفه سجادیه.عبداللهی 196.mp3
24.27M
🔰موضوع شرح و واکاوی دعای بیست و سوم 📌فراز ششم دعا :(جلسه ۱۹۶)خود و فرزندان خویش را در پناه خدا قراردهیم از دعا‌های امام (ع) که در آن از خدا درخواست و در ، ، و کرده است. امام (ع) بر یکی بودن و زبان در و دریافت تأکید کرده و از خدا مقام را طلب می‌کند. و از شرّ ، جنیان و مَکْر دیگران به خدا می برد. 🔈 گفتاری از خادم صفحه قرآنی 🔅مدرسه مجازی تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
زندگی مومنانه.کار وتلاش.عبداللهی 24.mp3
11.53M
☑️ کار و تلاش مومنانه (جلسه ۲۴) 🔰بازخوانی فصل سوم از بخش اول کتاب مفاتیح الحیات حضرت آیت الله جوادی آملی 🌱🌱🌱 🔅مدرسه مجازی تفسير و علوم قرآنی @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا