eitaa logo
✳️محفل قرآنی رحیق
3هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.3هزار ویدیو
619 فایل
🌷دانش دامنه گسترده ای دارد به آموخته ها قناعت نکنیم🌷 واژه رحیق برگرفته از آیه ۲۵ سوره مطففین به معنی شراب خالص بهشتی. گرداننده محفل گرچه تجربه و مطالعه ای ۳۰ ساله در مباحث قرآنی داردلیکن باور دارد هنوز در گام اول هست. @s_m_a57 @Sayyedali_1997
مشاهده در ایتا
دانلود
50801824877726.pdf
816.2K
✍️سخنرانی مکتوب با موضوع اقدامات امام حسن عسکری علیه السلام 🖇استاد حسینی قمی ♦️متن این سخنرانی کاملا تایپ شده ودارای فهرست بندی می باشد ضمنا ویراستاری و منبع شناسی انجام شده است و تمامی منابع ذکر شده است . ◾️مناسبت:شهادت امام حسن عسکری علیه السلام ◾️مخاطب: عام ◾️موضوع: اقدامات امام حسن عسکری علیه السلام ◾️برگرفته از سخنان استاد حسینی قمی ◾️تعداد جلسات: ۱ جلسه ◾️تعداد صفحات : ۴۵ صفحه فهرست ♦️ 💠مقدمه ◾️سختی دوران امام عسکری (علیه‌السلام) 💠ناشناخته بودن امام عسکری برای شیعیان ◾️معتَز و قصد کشتن امام 💠وکلای خائن امام ◾️معرفی امام زمان (علیه‌السلام) به اصحاب خاص 💠معرفی امام زمان (علیه‌السلام) به احمد بن اسحاق ◾️درخواست احمد بن اسحاق برای نشانه امامت 💠هوشیاری شیعه ◾️سیرۀ عملی امام عسکری(علیه‌السلام) و زندان بانان 🌱🌱🌱 🔹اگر پسندیدی و مفید بود منتشر کن بدون لینک یا با لینک فرقی نمی کنه 🔅صفحه قرآنی رحیق @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌خانه و خانواده عنکبوتی! مَثَلُ الَّذِينَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ أَوْلِيَاءَ كَمَثَلِ الْعَنْكَبُوتِ اتَّخَذَتْ بَيْتًا ۖ وَإِنَّ أَوْهَنَ الْبُيُوتِ لَبَيْتُ الْعَنْكَبُوتِ ۖ لَوْ كَانُوا يَعْلَمُونَ*(العنكبوت 41) مَثَلِ كسانى كه غير خدا را سرپرست خود برگزيدند، همانند مَثَل عنكبوت است كه (براى خود) خانه‌اى ساخته؛ و البتّه سست‌ترين خانه‌ها خانه‌ى عنكبوت است اگر مى‌دانستند. 🔅صفحه قرآنی رحیق @rahighemakhtoom
📌خانه و خانواده عنکبوتی! مَثَلُ الَّذِينَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ أَوْلِيَاءَ كَمَثَلِ الْعَنْكَبُوتِ اتَّخَذَتْ بَيْتًا ۖ وَإِنَّ أَوْهَنَ الْبُيُوتِ لَبَيْتُ الْعَنْكَبُوتِ ۖ لَوْ كَانُوا يَعْلَمُونَ*(العنكبوت 41) مَثَلِ كسانى كه غير خدا را سرپرست خود برگزيدند، همانند مَثَل عنكبوت است كه (براى خود) خانه‌اى ساخته؛ و البتّه سست‌ترين خانه‌ها خانه‌ى عنكبوت است اگر مى‌دانستند. 1️⃣نکته اول: چرا عنکبوت در قرآن به صیغه مونث ياد شده درحالي كه عنكبوت مذكر است؟ آيه ميگويد مثل الذين اتخذوا من دون الله اولياء كمثل العنكبوت اتخذت بيتا(فعل اتخذت مونث آورده شده است)و حال آنکه عنکبوت مذکر است 🖊منكرين و شكاكان ايراد گرفتن و گفتن كه اين خطايي از قرآن است العياذ بالله گفتن كه بايد كمثل العنكبوت اتخذ بيتا گفته بشه چونکه عنکبوت مذکره 🔷ولی پروردگار اراده کرد معجزه ای در این موردبیاورد،نشانه ای برای تقویت قلبمان،و کافران را ذلت خواری بیفزاید. 🔹تکنولوژی امروزی ثابت كردكه فقط عنكبوت ماده ميتواند تار بتند،در حالي كه عنكبوت مذكر(نر) از تارهاي خود فقط براي جابجايي بين درختان واماكن استفاده ميكندو قادر به تنيدن تار نيست اگر خداوند متعال در آیه خود میفرمود کمثل العنكبوت اتخذ بيتا، آيه از نظر علمي خطا واشتباه است ولي خداوند متعال تاء مونث را در آيه آورد تا ايمان در دلهايمان تقويت گردد و بدانيم كه كلام حق است 2️⃣نکته دوم: عنكبوت مونث بعد از به دنيا آوردن فرزندان ،عنكبوت مذكر را ميكشد و به خارج از منزل مي اندازد!!وبعد از اينكه فرزندان عنكبوت بزرگ شدن ،مادر خود را ميكشند و به خارج از خانه مي اندازند!! خانواده عجيبي ست از بدترين خانواده ها به معناي واقعي ست!! خداوند در قرآن كريم وصف كرده خانواده بی دین را (وان اوهن البيوت لبيت العنكبوت لو كانوا يعلمون) منظور سوره از ذکر داستان خانواده و تار عنکبوت این است که فتنه ها همچون تار عنکبوت پیچیده و گرفتار کننده هستن واهل و خانواده فتنه خودشان قربانی میشوند. 📚تفسیر نور - حجت الاسلام قرائتی 🔅صفحه قرآنی رحیق @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️عیار دوست (ج 8) 📝موضوع: نگاهی کوتاه به رسول الله(ص)بر اساس کتاب "سنن النبی" ره 🎤ارائه بحث: خادم صفحه قرآنی 🌷🌷🌷 به حسن و خلق و وفا کس به یار ما نرسد تو را در این سخن انکار کار ما نرسد اگر چه حسن فروشان به جلوه آمده‌اند کسی به حسن و ملاحت به یار ما نرسد (غزل 156 دیوان حافظ) 🌱🌱🌱 🔹اگر پسندیدی و مفید بود منتشر کن بدون لینک یا با لینک فرقی نمی کنه 🔅صفحه قرآنی رحیق @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰‏رسول الله (صلّی الله علیه و آله و سلم‏)‏ إِذَا خَرَجَ أَحَدُكُمْ إِلَى سَفَرٍ ثُمَّ قَدِمَ عَلَى أَهْلِهِ فَلْيُهْدِهِمْ وَ لْيُطْرِفْهُمْ وَ لَوْ حِجَارَةً هر که به سفر می‌رود وقتی به‌سوی خانواده‌اش باز می‌گردد برای آن‌ها هدیه‌ای آورد اگر چه آن هدیه سنگی باشد. 📚بحار الانوار، ج ۷۳، ص: ۲۸۳ 🌱🌱🌱 🔅صفحه قرآنی رحیق @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۰ 🔰 دانشمند الهی و ربانی 💠 اینکه می بینید ما زیاد داریم، امّا کمتر کسی به آن " " بودن می رسد...؛ خودِ وقتی خودش را معرفی می کند، می گوید: (انا من علماء الرّبانیین)*. اینکه ما آن جور شاگرد و آن جور استاد کم داریم، برای اینکه این درس هایی که ما می خوانیم، درس های عملیاتی است که چه کار بکنیم، چه‌ کار نکنیم! امّا درس هایی که مربوط به شناخت جهان است، شناخت انسان است، شناخت روابط بین انسان و جهان است، به ابدیت ما بر می گردد. ... 🔹ما چون یک موجود ابدی هستیم، نه یک تاریخ میلیاردی و ده میلیاردی و صد میلیاردی داریم که ما صد میلیارد سال بخواهیم زنده باشیم؛ ما یک موجود ابدی هستیم‌. اگر موجود ابدی هستیم؛ فکر ابد می خواهد، عمل ابد می خواهد، طرح ابد می خواهد. این نه در فقه ماست، نه در اصول ماست، نه در بحث های دیگر ماست؛ این در قرآن است و در نهج البلاغه. اگر ما با مردن می پوسیدیم، مشکلی نبود؛ امّا با مردن از پوست به در می آئیم و ابدی می شویم. 🔹اگر ابدی شدیم؛ باید افکار ابدی داشته باشیم، زاد ابدی داشته باشیم. آنجا هیچ خبری نیست که کسی به داد ما برسد، چیزی به ما بدهد! امروز عمل است و لا حساب، و غداً حساب است و لا عمل*! 🌱🌱🌱 📌 نهج البلاغه للصبحی صالح / حکمت ۱۴۷ 📌 نهج البلاغه للصبحی صالح / خطبه ۴۲ _ (انّ الیوم عمل و لا حساب و غداً حساب و لا عمل) ✴️ اوّل مهر . آغاز سال تحصیلی 📋 درس اخلاق 📆 قم ؛ ۱۳۹۶/۱۱/۱۹ 🔅صفحه قرآنی رحیق @rahighemakhtoom
از تفسیر تسنیم(تفسیر تخصصی) جلد دوم آیه 25 سوره بقره؛ 📝نگاشت :(311) 📌راز تصريح به جاودانگی بهشتيان 🔹چون در زمان وصال هراس فراق وجود دارد، چنانكه در مدت هجران اميد وصال، بنابراين، نشاط دوران وصال با اندوه ناشى از هراس فراق آميخته است ، چنانكه رنج ايام هجران با نشاط ناشى از اميد وصال همراه است. 🔹بنابراين، براى اين كه وصال بهشتيان به صورت مطلق حاصل شود، نه مشوب تصريح به خلود و ابديت شد، چنانكه درباره دوزخيان براى اين كه هجران آنها به صورت خالص حاصل گردد و بدون شائبه اميد وصال صورت پذيرد، تصريح به خلود آنان در جهنم شده است. البته جاى نقد و نظر درباره خلود دوزخيان همچنان باقى است. آنچه از بهشتيان نقل شد: (الحمدلله الذى اذهب عنا الحزن...) كه ظاهر آن زدودن اندوه به نحوه مطلق و دايمى است ناظر به همين مطلب است كه بيان شد؛ چنانكه آنچه درباره دوزخيان وارد شده است: (كلما ارادوا ان يخرجوا منها من غم اعيدوافيها)، ناظر به دوام اندوه و عدم زوال غم است. در قبال آنچه درباره بهشتيان نازل شده است: (لا يمسهم فيها نصب و ما هم منها بمخرجين). 🌱🌱🌱 آیت الله 🔅صفحه قرآنی رحیق @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢تفسیر سوره مریم جلسه ششم ☑️حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا رنجبر 🔹با بیانی جذاب، شیرین؛ شنیدنی و زیبا و آسان وساده وکاربردی 🌱🌱🌱 🎙انتشار تفسیر صوتی استاد رنجبر روزهای دوشنبه 🍀🍀🍀 🔅صفحه قرآنی رحیق @rahighemakhtoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️عیار دوست (ج 9) 📝موضوع: نگاهی کوتاه به رسول الله(ص)بر اساس کتاب "سنن النبی" ره 🎤ارائه بحث: خادم صفحه قرآنی 🌷🌷🌷 به حسن و خلق و وفا کس به یار ما نرسد تو را در این سخن انکار کار ما نرسد اگر چه حسن فروشان به جلوه آمده‌اند کسی به حسن و ملاحت به یار ما نرسد (غزل 156 دیوان حافظ) 🌱🌱🌱 🔹اگر پسندیدی و مفید بود در انتشار آن درنگ مکن 🔅صفحه قرآنی رحیق @rahighemakhtoom