eitaa logo
✳️ جستارهای قرآنی رحیق
2.9هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
1.4هزار ویدیو
767 فایل
رحیق نوشیدنی گوارا و ناب بهشتیان. ۲۵مطففین . @s_m_a57 @Sayyedali_1997
مشاهده در ایتا
دانلود
🔅🔅🔅 📌شناخت آرایه های ادبی در قرآن -کنایه - (21) در قرآن:در آیه ی کریمه ۵۶ سوره مبارکه الرحمن چنین آمده است: فِيهِنَّ قَاصِرَاتُ الطَّرْفِ لَمْ يَطْمِثْهُنَّ إِنْسٌ قَبْلَهُمْ وَلَا جَانٌّ*(56/الرحمن) «درآن بهشتها همسران زیبای با حیایی است (که به چشم پرناز خویش جز به شوهران خود ننگرند) و دست هیچ کس پیش از آنها بدانها نرسیده است» عبارت قصر الطّرف:(قاصرات الطرف) معنای ظاهری آن: کوتاه کردن چشم. و معنای کنایی آن: با حیا و ناموس دار بودن علامه طباطبایی در تفسیر این آیه می فرماید: کلمه طَرف به معنی کاسه چشم است و مراد به کوتاهی طَرف این است که همسران بهشتی به شوهران خود اکتفا می کنند و چشم داشتی به دیگران ندارند . توضیح آیه: خداوند دراین سوره بعد از اینکه به سرانجام شوم و تأسف بار بد فرجامان اشاره کرده است شروع به وصف حال خوش فرجامان و نیک بخت ها یعنی کسانی کرده که در این دنیا در زمره مؤمنین حقیقی بوده و تا توانسته اند در کسب فضایل و تحصیل رضایت خالق یکتا تلاش کرده اند. در این توصیف حال، بعد از اشاره به برخورداری بهشتیان از نعمت هایی چون منازل با شکوه در بهشت با امکانات فراوان و فرشها و تخت های عالی و لباس های فاخر و غیره، نعمت کامجویی از زنان زیباروی بهشتی را نیز گوشزد کرده و این زنان را متصف به صفاتی بیان می کند که یکی از آن صفات سر به زیری و حجب و حیای آن زنان است که همواره چشم از دیگران برداشته و به شوهران خود بسنده و کفایت می کنند. البته به نظر می رسند که یکی از پیام های این تعبیر کنایی این می تواند باشد که در این دنیا زنانی که با سر به زیری و حیای خود، تنها به شوهران و محارم خود اکتفا کرده و اجازه هرگونه سوء استفاده را به اجانب و نامحرمان نمی دهند شایستگی این را دارند که در زمره بهشتیان قرار بگیرند. 🌱🌱🌱 🎙در انتشار آموزه های زندگی ساز قرآنی رسانه باشیم. 🔅صفحه تفسير،قرآن شناسی و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
استاد آیت الله محمد هادی 🔅🔅🔅 🔰درس هفدهم: سوگندهاى قرآن‌ 🔸اقسام سوگند در قرآن‌ سوگندهاى قرآن را مى‌توان به سه دسته تقسيم كرد: 🔰3. سوگندهاى تقديرى‌ قبل از ورود به بحث سوگندهاى تقديرى، لازم است با «لام موطئه» آشنا شويم. بنا به نوشته ابن‌هشام گاه بر سر حرف شرط، لام مى‌آيد تا دلالت كند كه جمله متأخّر، جواب قسم است و نه جزاى شرط؛ مانند: «واللَّه لَئِنْ أَتَيتنى لآتينَّك»؛ به لامى كه بر سر «إنْ» شرطيه آمده، لام موطئه گويند و از آن جهت به آن «مُوطّئة» (به معناى مُمَهِّدَة) يا «مُؤذِنَة» (به معناى مُشْعِرَة) گويند كه جواب را (در اين مثال: لآتينَّك) براى قسم (واللَّه) آماده مى‌كند تا با جواب شرط مشتبه نشود. گاهى اين قسم- كه قبل از حرف شرط است- در تقدير مى‌رود؛ اين تقدير قسم در قرآن بسيار است؛ مانند: «لَئِنْ أُخْرِجُوا لا يَخْرُجُونَ مَعَهُمْ وَ لَئِنْ قُوتِلُوا لا يَنْصُرُونَهُمْ وَ لَئِنْ نَصَرُوهُمْ لَيُوَلُّنَّ الْأَدْبارَ ثُمَّ لا يُنْصَرُونَ؛اگر ايشان را بيرون كنند با آنان بيرون نمى‌روند و اگر با آنان پيكار شود ياريشان نخواهند كرد، و اگر ياريشان كنند پشت به ميدان كرده فرار مى‌كنند، سپس كسى آنان را يارى نمى‌كند». در هر سه جمله، «مُقْسَمٌ به» (واللَّه) قبل از «لئن ...» در تقدير است؛ به اين‌گونه سوگندها سوگند تقديرى گويند. در قرآن شصت و يك مورد لام موطئه با تقدير قسم آمده است؛ مانند: «وَ مِنْهُمْ مَنْ عاهَدَ اللَّهَ لَئِنْ آتانا مِنْ فَضْلِهِ لَنَصَّدَّقَنَّ ...؛]بعضى از ايشان با خدا پيمان بسته بودند كه اگر خداوند ما را از فضل خود روزى دهد، قطعاً صدقه خواهيم داد ...». در اين آيه، نفس معاهده با عبارت «لئن آتانا» به تقدير «واللَّه» صورت گرفته است. گاه نيز سوگند تقديرى بدون «لام» موطئه مى‌آيد؛ مانند: «... وَ إِنْ أَطَعْتُمُوهُمْ إِنَّكُمْ لَمُشْرِكُونَ». تقدير آيه اين‌گونه است: «واللَّه لَئِنْ أَطَعْتُموهُمْ ...» و جمله «إنَّكُمْ لَمُشْرِكونَ» جواب قسم (واللَّه) است. ..ادامه دارد 🌱🌱🌱 🎙در انتشار آموزه های زندگی ساز قرآنی رسانه باشیم. 🔅صفحه تفسير،قرآن شناسی و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
باور ما. حج جلوه هدایت ۴.mp3
18.85M
📌و اما باور ما-(قسمت 267) حج تجلی هدایت پروردگار 🔹بررسی باورهای دینی با نگاه روایت معرفی اسلام به حضرت علی و خدیجه کبری علیهما السلام) 📙 پیامبر صلی الله علیه و آله برای نخستین بار چه معارفی را به نخستین پذیرندگان اسلام آموختند؟! 📼ارائه :خادم صفحه قرآنی رحیق 🌷🌷🌷 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. ادامه دارد... 🔅صفحه تفسير ،قرآن شناسی و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
Quran Hadi - Al‑Anfaal [2] Sirat.App & FirstCause.mp3
8.28M
یک و چند بیان تفسیری استاد دکتر محمد علی 📌تب و تاب مومنان إِنَّمَا ٱلۡمُؤۡمِنُونَ ٱلَّذِينَ إِذَا ذُكِرَ ٱللَّهُ وَجِلَتۡ قُلُوبُهُمۡ وَإِذَا تُلِيَتۡ عَلَيۡهِمۡ ءَايَٰتُهُۥ زَادَتۡهُمۡ إِيمَٰنٗا وَعَلَىٰ رَبِّهِمۡ يَتَوَكَّلُونَ☆(سوره آیه ۲) "مسلمانان واقعی کسانی‌اند که وقتی یاد خدا به‌میان بیاید، دل‌هایشان به تب‌وتاب می‌افتد و آن‌وقت که آیه‌های الهی برایشان خوانده شود، آن آیه‌ها ایمانشان را زیاد می‌کند و به خدا توکل می‌کنند؛" 🌱🌱🌱 @rahighemakhtoom
نازعات - مصطفي اسماعيل.mp3
7.45M
🎤استاد 📖 تلاوت آیاتی از سوره نازعات ان فی ذالک لعبرة لمن يخشي 🌷🌷🌷 @rahighemakhtoom
قلم هوشمند قرآنی همراه.apk
26.14M
🔔 مژده به عاشقان قرآن 🍃🌺قرآن بخوانیم و دیگران را هم به قرائت قرآن تشویق کنیم🌺🍃 🚩 برخی از امکانات قلم هوشمند همراه: ✅ صفحه بندی چشم نواز با خط عثمان طاها و منطبق با مصحف چاپی ✅ بیش از ۴۰ دوره تلاوت ترتیل قرآن ✅ سه دوره تلاوت تندخوانی تحدیر (قاسمیان، معتز آقایی، خلیفه طنیجی) ✅ قرائت آموزشی و کلمه به کلمه قرآن ✅ سه دوره تلاوت تحقیق کل قرآن (عبدالباسط، منشاوی، کریم منصوری) ✅ ۲۴۰۰۰ دقیقه تلاوت مجلسی ✅ تفسیر گویا آیه به آیه استاد قرائتی ✅ ۱۵ دوره ترجمه صوتی به زبانهای مختلف ✅ امکانات ویژه حفظ قرآن ✅ پخش صوت در محدوده دلخواه ✅ ختم قرآن و استخاره ✅ امکانات ویژه محققان (یادداشت، نشانه گذاری، برچسب و ...) ✅ تولید و اشتراک گذاری آیه گرافی فقط با چند کلیک قلم هوشمند قرآنی همراه همیشه و همه جا، از مبتدی تا پیشرفته 🌷اگر پسندتون بود نصب کنید و برای دوستان خود ارسال کنید.🌷 @rahighemakhtoom
تفسیر سوره تین.دکتر انصاری.mp3
24.61M
🌴🌴🌴 ⏪ تفسیر سوره تین استاد دکتر محمد علی انصاری (هر هفته دوشنبه ها این درس ارائه می شود) 🔸بیانی سرشار از نکته های ادبی ؛عرفانی ، تربیتی و اخلاقی 📼 ارائه در یک جلسه 🎙در انتشار آموزه های زندگی ساز قرآن و اهل بیت علیه السلام رسانه باشیم. 🔅صفحه تفسير ، قرآن شناسی و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
جلد دوم 📙تفسیرتسنیم جلد دوم نگاشت :(282) الَّذِي جَعَلَ لَكُمُ الْأَرْضَ فِرَاشًا وَالسَّمَاءَ بِنَاءً وَأَنْزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَخْرَجَ بِهِ مِنَ الثَّمَرَاتِ رِزْقًا لَكُمْ ۖ فَلَا تَجْعَلُوا لِلَّهِ أَنْدَادًا وَأَنْتُمْ تَعْلَمُونَ(22.بقره) 🔰آفت زدايى از توحيد عبادى 🔹عبارت (فلا تجعلوا لله اندادا)، بيانگر بُعد سلبى توحيد عبادى است كه بُعد اثباتى آن در صدر آيه قبل (اعبدوا...) ذكر شده است. علت تقدم بعد اثباتى بر بعد سلبى آن است كه در فطرت آدمى اصل بر توحيد است و شرك امرى تحميلى بر فطرت انسان است. از اين رو انسان بايد در مرحله اول توحيد فطرى ثابت شده خود را پايگاه فكرى قرار داده، سپس به بركت آن، هر گونه شرك و طاغوت را نفى كند. 🔹در كلمه طيبه لا اله الا الله نيز بعد اثباتى بر سلبى مقدم است، گرچه برخى مى پندارند كه در اين كلمه طيبه بعد سلبى بر بعد اثباتى مقدم است ؛ زيرا كلمه الا به معناى غير و صفت ماقبل خود است. از اين رو معناى عبارت فوق اين است كه جز الله كه فطرت او را مى پذيرد معبود ديگرى نيست و آياتى از قبيل آيه مورد بحث و آيه (ولقد بعثنا فى كل امه رسولا ان اعبدواالله واجتنبوا الطاغوت) با روح كلمه طيبه لا اله الا الله مطابق است، نه با لفظ آن، چون كلمه طيبه دو قضيه اثباتى و سلبى نيست، تا ابتدا الهه دروغين را نفى و سپس الله را اثبات كند. كلمه لا اله الا الله گرچه به دو قضيه منحل نمى شود، ليكن دو مطلب اثباتى و سلبى و نيز تقدم اثباتى و سلبى و نيز تقدم اثباتى بر سلبى را مى فهماند. 🔹مثل و همتا قرار دادن براى خداوند گاهى در قالب شرك آشكار و مشهود و گاهى در قالب شرک پنهان و مستور است كه هر نوع آن به دليل واقع شدن نكرده (اندادا) در سياق نفى (فلا تجعلوا) كه مفيد عموم است، مورد نهى واقع شده است. نهى از شرك نسبت به كافران و منافقان براى تناهى از شرك بالفعل و نسبت به مومنان براى تناهى از ابتلاى به شرك جلى يا خفى است. 🌷🌷🌷 ☑️درتبلیغ و انتشار سخن حق توفیق را از خدا بخواهیم.کمی همراهان ما را از تلاش باز ندارد. ادامه دارد... 🔅صفحه تفسير ،قرآن شناسی و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
1_1572737894.mp3
12.23M
💢تفسیر سوره اسراء جلسه 28 و پایانی ☑️(هر هفته یک جلسه تفسیر از استاد شیرین سخن جناب حجت الاسلام محمد رضا رنجبر)👉🏼 🔹با بیانی جذاب، شیرین؛ شنیدنی و زیبا و آسان وساده و کاربردی 🌱🌱🌱 🎙در انتشار آموزه های زندگی ساز قرآن و اهل بیت علیه السلام رسانه باشیم. 🔅صفحه تفسير،قرآن شناسی و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
سجده های واجب قرآن.docx
19.1K
📋موضوع: سجده های واجب قرآن 🔖ازآنجا که به هنگام تلاوت چهار آیه از کتاب الهی حکم به انجام سجده شده است شایسته است در باره آن بدانیم. 🌷🌷🌷 ☑️درتبلیغ و انتشار سخن حق توفیق را از خدا بخواهیم.کمی همراهان ما را از تلاش باز ندارد. ادامه دارد... 🔅صفحه تفسير ،قرآن شناسی و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
باور ما. حج سفری به حق ۵.mp3
13.14M
📌و اما باور ما-(قسمت 268) حج سفر الی الحق 🔹بررسی باورهای دینی با نگاه روایت معرفی اسلام به حضرت علی و خدیجه کبری علیهما السلام) 📙 پیامبر صلی الله علیه و آله برای نخستین بار چه معارفی را به نخستین پذیرندگان اسلام آموختند؟! 📼ارائه :خادم صفحه قرآنی رحیق 🌷🌷🌷 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. ادامه دارد... 🔅صفحه تفسير ،قرآن شناسی و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
jalase66_03.mp3
19.9M
📌 درسگفتارهای طرح مطالعاتی تفسیر المیزان و تسنیم 🎤استاد دکتر علی غلامی 📁 بررسی تفسیر سوره مبارکه بقره (صوت ۱۴۷) شیوا و روان.مستند و عالمانه ،کلاسیک و ارائه مصادیق روز و کاربردی 🌷🌷🌷 🔅رسانه باشید و این محتوی را با دوستان خویش به اشتراک بگذارید. 🙏 🔅صفحه تفسیر و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
برداشت از آیه ۴۹ 📌با او در همه حال الی در تمام احوال با پروردگارش دارد و مانند کسانی نیست که تنها به هنگام‌ ها او را می خوانند و به درگاهش دعا می کنند اما در و گشايش ها به او نیستند. 🌱همواره پیام رسان پیام ها و آیات الهی باشیم.🌱 @rahighemakhtoom
Quran Hadi - Al‑Anfaal [3-4] Sirat.App & FirstCause.mp3
6.84M
یک و چند بیان تفسیری استاد دکتر محمدعلی 🌱🌱🌱 الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلاةَ وَ مِمَّا رَزَقْناهُمْ يُنْفِقُونَ☆(أنفال - ۳) (خدا باوران و مسلمانان واقعی)"همانان هستند که نماز را با آدابش می‌خوانند و از آنچه روزی‌شان کرده‌ایم، در راه خدا هزینه می‌کنند." 🌱همواره پیام رسان آیات الهی باشیم.🌱 @rahighemakhtoom
3. مصطفي اسماعيل - سوره تحريم 8 الي 11.mp3
1.25M
🎤قاری استادمصطفی 📃آیاتی از سوره مبارکه تحریم یا ایها الذین آمنوا توبوا الی الله توبة نصوحا 🌱🌱🌱 🌷پیام رسان پیام های آیات الهی باشیم🌷 @rahighemakhtoom
15-dine-fetri-ostad-azimi.mp3
26.27M
🌱🌱🌱 📖دین شناسی فطری (جلسه پانزدهم) 📼استاد حجت الاسلام و المسلمین عظیمی 🔅مشک آن است که خود ببوید نه آن که ....🔅 🌱🌱🌱 🌱همواره پیام رسان آیات الهی باشیم.🌱 🔅 تفسير و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
خواندن قصه های قرآن ثواب دارد؟!.mp3
24.21M
🌱🌱🌱 📌بررسی ثواب تلاوت قرآن و قصه های قرآنی 🔰سوال: با این که برخی آیات قرآن قصه و داستان است آیا خواندن قصه های قرآن ثواب دارد؟! 🔹پاسخ در فایل صوتی 🌱همواره پیام رسان آیات الهی باشیم.🌱 🔅 تفسير و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
استاد آیت الله محمد هادی 🔅🔅🔅 🔰درس هفدهم: سوگندهاى قرآن‌ ✅مبدأ هستى‌ سوگند به ذات حق با دو عنوان در قرآن مطرح شده: «اللَّه» و «ربّ». «... وَ اللَّهِ رَبِّنا ما كُنَّا مُشْرِكِينَ» (انعام/ 23) «... وَ رَبِّي إِنَّهُ لَحَقٌّ ...» (يونس/ 53) ✅قرآن، شريعت حق و آورنده آن‌ «وَ الْقُرْآنِ الْحَكِيمِ» (يس/ 2) «وَ الْكِتابِ الْمُبِينِ» (دخان/ 2) (منظور از كتاب شريعت حق است.) «لَعَمْرُكَ إِنَّهُمْ لَفِي سَكْرَتِهِمْ يَعْمَهُونَ»[1] (حجر/ 72) ✅فرشتگان‌ سوگند به فرشتگان كه مدبّر جهان هستى و در خدمت انسانند نيز در قرآن آمده است. «وَ الصَّافَّاتِ صَفًّا فَالزَّاجِراتِ زَجْراً ...» (صافات/ 1- 3) «فَالْمُقَسِّماتِ أَمْراً» (ذاريات/ 4) ..ادامه دارد 🌱🌱🌱 🎙در انتشار آموزه های زندگی ساز قرآنی رسانه باشیم. 🔅صفحه تفسير،قرآن شناسی و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
🔘 تسلط بر دل ها دلِ ما آن‌ قدر مستقل و بزرگ و عظمت دارد كه حرف هیچ كس را قبول نمی‌ كند. دل مگر حرف كسی را قبول می‌ كند! فقط را قبول می‌ كند، هیچ چیزی ممكن نیست که كسی بر دل‌ های مردم مسلّط شود، آن قدر این دل قوی است! زبان و مانند آن را می‌ شود مهار كرد، امّا دل مهارشدنی نیست و بر دل‌ ها مسلّط شد و دل‌ ها را ظرف حرف كرد، ظرف حرف اهل بیت كرد. تمام تلاش و كوشش این عزیزان همین بود. 🎙در انتشار آموزه های زندگی ساز قرآنی رسانه باشیم. 🔅صفحه تفسير،قرآن شناسی و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
jalase67_03-1.mp3
19.59M
📌 درسگفتارهای طرح مطالعاتی تفسیر المیزان و تسنیم 🎤استاد دکتر علی غلامی 📁 بررسی تفسیر سوره مبارکه بقره (صوت ۱۴۸) شیوا و روان.مستند و عالمانه ،کلاسیک و ارائه مصادیق روز و کاربردی 🌷🌷🌷 🔅رسانه باشید و این محتوی را با دوستان خویش به اشتراک بگذارید. 🙏 🔅صفحه تفسیر و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
Quran Hadi - Al‑Anfaal [17] Sirat.App & FirstCause.mp3
5.92M
یک و چند بیان تفسیر استاد دکتر محمدعلی 📌دست (قدرت)خدا را ببین فَلَمۡ تَقۡتُلُوهُمۡ وَلَٰكِنَّ ٱللَّهَ قَتَلَهُمۡۚ وَمَا رَمَيۡتَ إِذۡ رَمَيۡتَ وَلَٰكِنَّ ٱللَّهَ رَمَىٰ وَلِيُبۡلِيَ ٱلۡمُؤۡمِنِينَ مِنۡهُ بَلَآءً حَسَنًاۚ إِنَّ ٱللَّهَ سَمِيعٌ عَلِيمٞ (سوره آیه ۱۷) شما نبودید که دشمن را تار‌و‌مار کردید؛ بلکه خدا تارومارشان کرد! و تو، پیامبر! وقتی مشتی خاک به‌طرفشان پاشیدی، خودت نپاشیدی؛ بلکه خدا پاشید.* خدا این کار را کرد تا مسلمانان را با این پیروزیِ شیرین، امتحان کند و...؛ چون خدا شنوایی داناست. ☆در جنگ بَدر پیامبر(ص) مُشتى خس‌وخاک به‌طرف دشمن پاشید و فرمود: «رویتان زشت ‌و ‌سیاه!» خس‌و‌خاک، معجزه‌وار، به چشم دشمنان فرو رفت و وحشت سراپایشان را فراگرفت.☆ 🌱🌱🌱 @rahighemakhtoom
  ۲ 🌱 شش تقاضای حضرت ابراهیم علیه السلام🌱 ۱. امنیت شهر مکه (امنیت)  وَإِذْ قَالَ إِبْرَاهِيمُ رَبِّ اجْعَلْ هَذَا الْبَلَدَ آمِنا☆ (ابراهیم/۳۵)   ﻭ (ﻳﺎﺩ ﻛﻦ) ﻫﻨﮕﺎمی ﺭﺍ ﻛﻪ ﺍﺑﺮﺍﻫﻴﻢ (علیه السلام)  ﮔﻔﺖ : ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ ! ﺍﻳﻦ ﺷﻬﺮ (ﻣﻜﻪ) ﺭﺍ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺍی ﺍﻣﻦ ﻗﺮﺍﺭ ده 🌱🌱🌱 ۲. دور ماندن از پرستش بتها(توحید) وَاجْنُبْنِي وَبَنِيَّ أَن نَّعْبُدَ الْأَصْنَامَ☆(ابراهیم/۳۵) ﻭ ﻣﻦ ﻭ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻧﻢ ﺭﺍ ﺍﺯ ﭘﺮﺳﺘﺶ ﺑﺖ ﻫﺎ ﺩﻭﺭ ﺑﺪﺍﺭ . 🌱🌱🌱 ۳. تمایل دلها و توجه افکار عمومی به فرزندانش(ولایت؛طبق روایت نبوی)  رَّبَّنَا إِنِّي أَسْكَنتُ مِن ذُرِّيَّتِي بِوَادٍ غَيْرِ ذِي زَرْعٍ عِندَ بَيْتِكَ الْمُحَرَّمِ... فَاجْعَلْ أَفْئِدَةً مِّنَ النَّاسِ تَهْوِي إِلَيْهِمْ☆(ابراهیم/٣٧) ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ ! ﻣﻦ ﺑﺮخی ﺍﺯ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻧﻢ ﺭﺍﺩﺭ ﺩﺭّﻩ ﺍی بی ﻛﺸﺖ ﻭ ﺯﺭﻉ ﻧﺰﺩ ﺧﺎﻧﻪ ﻣﺤﺘﺮﻣﺖ ﺳﻜﻮﻧﺖ ﺩﺍﺩم ... ﭘﺲﺩﻝ ﻫﺎی ﮔﺮﻭهی ﺍﺯ ﻣﺮﺩم ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﻮیﺁﻧﺎﻥ ﻋﻠﺎﻗﻤﻨﺪ ﻭ ﻣﺘﻤﺎﻳﻞ ﻛﻦ. 🌱🌱🌱 ۴. بهره مندی از انواع ثمرات،نعمت ها و موهبت های الهی برای شکر گزاری(شکر)   وَارْزُقْهُم مِّنَ الثَّمَرَاتِ لَعَلَّهُمْ يَشْكُرُونَ☆(ابرهیم/٣٧) ﻭ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺍﻧﻮﺍﻉ ﻣﺤﺼﻮﻟﺎﺕ ﻭ ﻣﻴﻮﻩ ﻫﺎ ﺭﻭﺯی ﺑﺨﺶ ، ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ ﺳﭙﺎﺱ ﮔﺰﺍﺭی ﻛﻨﻨﺪ . 🌱🌱🌱 ۵. اقامه و رونق بخشی نماز و قبولی دعا(نماز و دعا) رَبِّ اجْعَلْنِي مُقِيمَ الصَّلَاةِ وَ مِن ذُرِّيَّتِي رَبَّنَا وَ تَقَبَّلْ دُعَاءِ☆(ابراهیم/۴۰)  ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ ! ﻣﺮﺍ ﺑﺮ ﭘﺎﺩﺍﺭﻧﺪﻩ ﻧﻤﺎﺯ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﻩ ، ﻭ ﻧﻴﺰ ﺍﺯ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻧﻢ .ﻭ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ ! ﺩﻋﺎﻳﻢ ﺭﺍ ﺑﭙﺬﻳﺮ . 🌱🌱🌱 ۶. درخواست عفو و بخشش گناهان مومنان(غفران)  رَبَّنَا اغْفِرْ لِي وَلِوَالِدَيَّ وَلِلْمُؤْمِنِينَ يَوْمَ يَقُومُ الْحِسَابُ☆(ابراهیم/۴۱)  ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ ! ﺭﻭﺯی ﻛﻪ ﺣﺴﺎﺏ ﺑﺮﭘﺎ می ﺷﻮﺩ ، ﻣﺮﺍ ﻭ ﭘﺪﺭ ﻭ ﻣﺎﺩﺭمﻭ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻴﺎﻣﺮﺯ . 🌷🌷🌷 @rahighemakhtoom
🌱🌱🌱 🔅‏امام علی علیه السلام‏ "خُذُوا مِنَ الْعِلْمِ مَا بَدَا لَكُمْ وَ إِيَّاكُمْ أَنْ تَطْلُبُوهُ لِخِصَالٍ أَرْبَعٍ لِتُبَاهُوا بِهِ الْعُلَمَاءَ أَوْ تُمَارُوا بِهِ السُّفَهَاءَ أَوْ تُرَاءُوا بِهِ فِي الْمَجَالِسِ أَوْ تَصْرِفُوا وُجُوهَ النَّاسِ إِلَيْكُمْ لِلتَّرَؤُّسِ." 🔹هر چه برایتان از دانش آشکار شود آن را فرا گیرید. 🔹ولی بپرهیزید از اینکه دانش را برای این چهار چیز بیاموزید: ✅برای اینکه به دانشمندان مباهات کنید و به خود ببالید، ✅ و یا برای اینکه با سبک مغزان بدان وسیله پیکار و جدال کنید، ✅و یا بدان وسیله در انجمن‌ها خودنمائی کنید، ✅و یا بخواهید بدان سبب برای ریاست مردم را به‌سوی خود جلب نمایید. 📘بحار الانوار، ج ۲، ص: ۳۱ 📃پ ن: 🔸برخی با یاد گرفتن چند اصطلاح و چند فرمول فکر نکنند از دماغ فیل افتادند. 🔸علم چندانکه بیشتر خوانی چون عمل در تو نیست نادانی 🔸نخستین میوه دانش تسلط برخویش است و اگر آن را برای استثمار دیگران آموخته ای علم دیگر ابزار دست تو نیست که تو برده ابزار شده ای. 🌱🌱🌱 🔅مجال عیش سخنی از جنس زندگی، همراه ما باشید. @majaleezendegi
طلاق 11.mp3
5.93M
🎤 تفسیرصوتی تفسیر سوره طلاق جلسه یازدهم و پایانی سوره طلاق 🌱🌱🌱 ☑️درتبلیغ و انتشار سخن حق توفیق را از خدا بخواهیم.کمی همراهان ما را از تلاش باز ندارد. 🌷🌷🌷 🔅صفحه تفسیر،قرآن شناسی و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom