eitaa logo
✳️ جُستارهای قرآنی رحیق
2.8هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.5هزار ویدیو
800 فایل
«رحیق» نوشیدنی گوارا و ناب بهشتیان. ۲۵مطففین . مستمع صاحب سخن را بر سر کار آورد غنچهٔ خاموش، بلبل را به گفتار آورد صائب @Sayyedali1997 @s_m_a57
مشاهده در ایتا
دانلود
برشی از (49) 🔅🔅🔅 اَلْحَمْدُ لِلّهِ رَبِّ الْعالَمِينَ (2) 📌 لطايف و اشارات ✅ 4 ـ راز اختصاص حمد به خدا ▪ برهان دوم: همان گونه كه در بحث تفسيري گذشت، از ديدگاه قرآن كريم، سراسر عوالم هستي امكاني از آن جهت كه آفريده‌ي خداست، زيبا و نيكوست؛ پس همه‌ي جمالها از آنِ خداي سبحان است و چون حمد همان ثنا و ستايش در برابر كار زيباست، از اين رو همه‌ي حمدها از آنِ خداوند جميلِ جمال آفرين است. 🔹 لازم است به اين نكته نيز توجه شود كه زيبايي كارهاي خدا، مطلق است، نه نسبي تا تنها نسبت به خود آن ذات اقدس يا برخي اشيا خوب و زيبا باشد. فعل خدا سراسر جمال و جمال او جميلِ مطلق و كمال او كاملِ صرف است: «وكلّ جمالك جميل»، «وكل كمالك كامل» [بهشتيان به بركت آيات تشريعي به نعمت بهشت دست مي يابند. از اين رو در بهشت، برابر همين آيه، خدا را حمد مي كنند.]؛ بر خلاف كارهاي نيك ديگران كه نسبت به خود آنان خوب است، گرچه ممكن است برخي از آنها براي ديگران خوب نباشد. ▪ برهان سوم: كه حدّ وسط آن «ربوبيّت مطلقه‌ي خداوند بر سراسر عوالم هستي» است و در بحث تفسيري به اجمال گذشت، اين است كه براساس تحليلي دقيق، برپايه‌ي ربوبيّت مطلقه‌ي خداي سبحان و توحيد افعالي، در اِسناد فعل به فاعل، سهمي براي غير خدا نمي ماند؛ زيرا تنها فيض الهي است كه همه‌ي عوالم هستي را اداره مي كند و كارهايي كه به ديگران اسناد داده مي شود، جز ظهور و تجلّي فيض و فعل خدا نيست[چون سخن از اوصاف فعل خداست، نه صفات ذاتي، اسناد فعل هر فاعلي به خدا با توحيد ذاتي حق منافاتي ندارد.]. 🔹 از اين رو قرآن كريم، پيروزي رزمندگان در ميدانهاي نبرد حق در برابر باطل را از آنان نفي و به خداي سبحان اسناد مي دهد؛ چه رزمندگان بَشَري: (فلم تقتلوهم ولكنّ الله قتلهم) [سوره‌ي انفال، آيه‌ي 17.]و چه جنود نامرئي آسماني كه قرآن كريم با تعبير لطيف (وأنزل جنوداً لم تروها) [سوره‌ي توبه، آيه‌ي 26.]از آنان ياد مي كند. 🔹 درباره‌ي پيامبر اكرم (صلي الله عليه و آله و سلم) نيز مي فرمايد: (وما رميتَ إذ رميتَ ولكنّ الله رمي) [سوره‌ي انفال، آيه‌ي 17. تعبير اين آيه‌ي كريمه درباره‌ي پيامبر خدا و نيروهاي رزمنده يكسان نيست؛ درباره‌ي رزمندگان تنها نفي مطرح است: فلم تقتلوهم، اما درباره‌ي پيامبر اكرم (صلي الله عليه و آله و سلم) نفي و اثبات را به هم آميخته، مي فرمايد: وما رميتَ إذ رميتَ و اين بيانگر نوعي عظمت و شخصيّت انحصاري براي پيامبر بزرگوار اسلام است.]؛ زيرا تنها فيض خداست كه همه‌ي هستي و از جمله ميدانهاي نبرد حق با باطل را اداره مي كند 🔹 [بر اساس همين ديد توحيدي و عارفانه است كه حضرت امام خميني (قدّس سرّه الشريف) به مناسبت آزاد سازي خرمشهر فرمود: «خرمشهر را خدا آزاد كرد» و درباره‌ي رزمندگان حماسه آفرين فتح المبين نيز فرمود: «از دور دست و بازوي قدرتمند شما را كه دست خدا بالاي آن است مي بوسم» (صحيفه‌ي نور، ج 16، ص 96). وصف «دست خدا بالاي آن است»، مشعر به اين است كه چون قدرت خدا به دست رزمندگان ظهور و تجلي كرده است، عارفي همچون امام خميني آن دستها را مي بوسد وگرنه عارف، دستِ غير خدا را نمي بوسد.]. از اين رو پس از شكست كافران، رزمندگان را ستايش نمي كند، بلكه قطع ريشه‌ي ستمكاران و مترفان را ذكر و از ذات مقدس خود ستايش مي كند: (فقطع دابر القوم الذين ظلموا والحمد لله ربّ العالمين)[ سوره‌ي انعام، آيه‌ي 45.]. ⬅ ادامه دارد... 🔅🔅🔅 ✅ قرآن همراه است و هم راه ✳همواره با قرآن باشیم @rahighemakhtoom
برشی از کتاب (126) 🔅🔅🔅 📌 رسالت زنان در تضمين اَمْنيّت و وظيفه آنان در تعديل بحران هاي احتمالي مملكت (3) ✅ اصل دوم. حقيقت انسانِ صالحِ سالك كه صبغه خلافت الهي را به همراه دارد، همانند قرآن كريم تجلّي ويژه خداست كه منزّه از تجافي و تهي شدن جايگاه آغازين نزول فيض مي باشد. چنين تجلّي خاص، به معناي آويختن حَبْل هويّت انسان از آسمان غيب به زمين شهادت است، و چون اين طنابِ قرآن گونه آويخته شد، نه انداخته، بنابراين يك طرف هستي بشر، فراطبيعي و غيبي است و طرف ديگر آن طبيعي و مشهود است و انسان كامل مي تواند جامع غيب و شهادت گردد و در صِحابت قرآن و عترت و اعتصام به اين دو حَبْل ناگسستني خدا از گزند نقصْ و آسيبِ عيب برهد، و به ثمر شيرين شجر شرف و شرع برسد. چنين موهبتي بهره آسمان يا زمين نشد؛ تاج كرّمنا است بر فرق سرت طوق اعطيناك آويز بَرَت جوهر است انسان و چرخ او را عَرَض جمله فرع و سايه اند و تو غَرَض [مثنوي معنوي، دفتر پنجم، ابيات 3574 ـ 3575.] ▪ و اگر از تَدَلّي به خدا و تولّي اولياي الهي ناكام شد و سهمي غير از خاكدان تن و آغِل بدن نداشت، آنگاه نه تنها فراتر از سپهر نيست، بلكه فروتر از زمين هم خواهد بود؛ (ولاتَمْشِ في الارضِ مَرَحاً انّك لَنْ تَخْرِقَ الارضَ ولَنْ تَبْلُغَ الجِبالَ طولاً).[ سوره اسراء، آيه 37.] 🔅🔅🔅 💻برای ترویج و تبلیغ آموزه های قرآنی خالصانه تلاش کنیم. @rahighemakhtoom
🔅🔅🔅 📌 نیكوترین قصّه‌ها در قرآن كریم(2) ▪ در قصّه‌ی یوسف ـ علیه السّلام ـ نیز به روح عبرت آموز و درس دهنده‌ی تاریخ زندگی آن حضرت می‌پردازد و نه به جزئیات داستان؛ از آن حضرت سخنی را نقل می‌كند كه مایه‌ی هدایت همه‌ی انسان‌هاست، او در برابر دعوت زنان می‌گوید: « قالَ رَبِّ السِّجْنُ أَحَبُّ إِلَیَّ مِمَّا یَدْعُونَنِی إِلَیْهِ»[4] پروردگارا من به زندان می‌روم ولی تن به آلودگی نمی‌دهم! ▪ در ماجرای فرزندان آدم ـ علیه السّلام ـ نیز همین روش اعمال شده، در آنجا به خطر بی‌تقوایی و حسادت هشدار داده می‌شود كه حسد می‌تواند منجر به قتل برادر پاك و با تقوا گردد « قالَ لَأَقْتُلَنَّكَ»[5] و به این نكته اشاره می‌شود كه ملاك قبول شدن اعمال انسان تقواست « إِنَّما یَتَقَبَّلُ اللَّهُ مِنَ الْمُتَّقِینَ»[6] و نكات آموزنده‌ی دیگری كه در این داستان آمده است. ▪ در داستان سلیمان ـ علیه السّلام ـ و قدرت و عظمت او این جمله را از آن حضرت نقل می‌كند: « هذا مِنْ فَضْلِ رَبِّی لِیَبْلُوَنِی أَ أَشْكُرُ أَمْ أَكْفُرُ»[7] این قدرت و عظمت و شكوه و لشگر، همگی از فضل پروردگار من است تا مرا بیازماید كه آیا شكرگزار نعمتم یا كفران كننده‌ی آن. ▪ در قصه‌ی «ذی القرنین» و سدّ عظیم فلزی او نقل می‌كند كه وی گفت « هذا رَحْمَهٌ مِنْ رَبِّی»[8] این توانایی و این صنعت، رحمتی است از پروردگار من. این دو سخن ارزشمند به همه‌ی ما این درس را می‌دهد كه اگر هر چه داریم و اگر هر كار بزرگی در زندگی فردی و اجتماعی و در سیاست و اقتصاد و صنعت و توسعه و سازندگی انجام می‌دهیم، آن را از خود نبینیم بلكه آن را نعمتی بدانیم كه پروردگار بزرگ در اختیار ما قرار داده و همیشه باید شكرگزار وی باشیم. ▪ بنابراین، قرآن كریم كتاب هدایت و حكمتی است كه برای بیان كردن و فرود آوردن حكمت و معارف بلند و متعالی خود، قصص و تمثیل‌هایی را بیان می‌دارد و این خود یكی از علل ماندگاری و جاودانگی قرآن كریم است. ادامه دارد... 🔅🔅🔅 ✅ قرآن همراه است و هم راه ✳همواره با قرآن باشیم @rahighemakhtoom
📌 دشمن ما 🔹 حضرت آیت الله آملی را خدا غریق رحمت كند! در بین علما، آیات بزرگ زیاد بودند، ولی در بین بزرگان آیات بزرگ‌تر هم بود، مرحوم آقا شیخ محمد تقی آملی از این قبیل است. مرحوم پدرم بعد از اینكه تهران رفتیم، دستم را گرفت برد پیش مرحوم آقای آملی بزرگ، گفت این باید برود مدرسه مروی، ایشان بزرگواری كردند و یك نامه نوشتند برای متولّی مدرسه مروی؛ این بزرگواری را نسبت به ما كردند، این پنج سالی كه ما تهران بودیم به هر حال زیر نظر ایشان بودیم و ایشان هم به عنوان یك فرزند، ما را می ‌پذیرفت. 🔹 عرض كنم كه مرحوم آقای آملی فرمود هیچ كس مخالف با ما نیست مگر خود ما، هیچ كس دشمن ما نیست مگر خود ما. فرمودند به اینکه یك وقت من در عالم رؤیا دیدم كه یك شخصی دشمن من است و در عالم رؤیا به من حمله كرده است، من هم مقاومت كردم، حمله كرد، من دیدم هیچ چاره ندارم، دستش را گاز گرفتم که نجات پیدا كنم؛ بعد از شدت درد بیدار شدم دیدم دستم در دهن خود من است; یعنی در عالم خواب به ما گفتند دشمن ما خود ما هستیم، كسی به ما كاری ندارد. به هر كسی هم این‌طور نشان نمی‌ دهند. ما اگر مواظب زبانمان باشیم و احترام دیگری را حفظ بكنیم، مشكلی نداریم، هیچ مشكلی نداریم! می‌ گویند تمام اعضا و جوارح صبح كه شد وقتی زبان سؤال بكند كه حالتان چطور است؟ می گویند اگر تو بگذاری. اینکه می ‌گویند آن «قلیل الجِرم» است و «كثیر الجُرم»[احیاء علوم الدین، ج 8، ص199؛ المحجة البیضاء، ج 5، ص 191 و 192. ] همین است؛ این را مكتب، این را منبر، این را مسجد و مانند اینها به ما می ‌گویند. 📚 دیدار هیئت امنای مسجد و حسینیه هدایت آمل با حضرت استاد تاریخ: 1398/05/22 🔅🔅🔅 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وسَهِّلْ مَخْرَجَهُمْ 💻برای ترویج و تبلیغ آموزه های قرآنی خالصانه تلاش کنیم. @rahighemakhtoom
حضرت آیت الله العظمی 📌 اهمیت آموزش قرآن به کودکان ✅اگر كودك در قرائت قرآ‌ن حاذق شد، مستحب است پدر و مادر وليمه بدهند. ✅قرآن برای کودکان و نوجوانان ايراني با خط نستعلیق نوشته بشود. 🔸لااقل بايد توافق مي‌كردند و بكنند كه بالأخره در ايران با خطّ نستعليق قرآن‌ها را طوري بنويسند كه اين نوجوان‌ها بتوانند بخوانند. 🔸بعضي از جاها خُب اين كلمه‌هايي است كه الف را خيلي كوچك مي‌نويسند يا همزه‌ها را يا واوها را كه بعضي‌ها خوانده مي‌شود بعضي خوانده نمي‌شود، فرزندان ما با اين خط آشنا نيستند. 🔸شما مستحضريد در كتاب‌هاي فقهي ما، وقتي وَليمه را تقسيم مي‌كنند -كه مستحب است انسان وليمه بدهد- اين وليمه يك اسم جامعي است براي مصاديق فراوان ... 🔸يكي از اسامي پربركت وليمه كه مستحب است در اسلام، وليمه حِذاق و وليمه حَذاق است(هم به كسر هم به فتح)، آن وقتي است كه انسان كودكش را ببرد مكتب‌خانه قرآن بخواند، او در قرائت قرآن حاذق بشود. 🔸وقتي فرزندش در قرائت قرآن حاذق شده است مستحب است پدر و مادر وليمه بدهند. 🔸اين دين است؛ حالا الآن تمام ثواب را در درجه اول امام و شهدا مي‌برند بعد مسؤولاني كه اين كودكان ما، نوجوان‌هاي ما را به قرآن آشنا كردند و مي‌كنند ... 🔸اما بالأخره دين همان‌طوري كه براي ساختن خانه، براي برگشت از سفر وليمه قائل است، اگر كودك در قرائت قرآ‌ن حاذق شد، مستحب است پدر و مادر وليمه بدهند. 🔸خب الآن اينها بخواهند قرآن بخوانند با خط عثمان‌طه و امثال ذلك براي اينها سخت است اما قرآني باشد كه اين الف‌ها باز، حروف از هم جدا باشد و با همان خط نستعليق كه عروس خطوط است براي ما ايراني‌ها اين نوشته بشود. 🔸حالا لازم نيست سطح بين‌الملل باشد تا تهمت بزنند كه ـ معاذ الله ـ ايران و جمهوري اسلامي تحريف كردند بر اساس گمان باطلشان، ولي بالأخره مصرف داخلي داشته باشد اين قرآن‌ها را بتوانند خوب بخوانند، آسان تعليم داده بشود. 🔹برگرفته از درس تفسیر قرآن حضرت آیت الله العظمی /سوره لقمان، آیات 26 الی28 🔅🔅🔅 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وسَهِّلْ مَخْرَجَهُمْ 💻برای ترویج و تبلیغ آموزه های قرآنی خالصانه تلاش کنیم. @rahighemakhtoom
برشی از کتاب (چاپ جديد) 🔅🔅🔅 📌 برش 4 🔅 مراد از سوره‌هاى طوال و مِئين و مفصّل در قرآن كريم‌! ▪ {تلميذ:} در كتاب صَلَوة «جواهر» باب استِحبابُ قِرآءَة السّورةِ بَعدَ الحَمدِ فى النَّوافِل فرمايد:{رَوَى الْكُلَيْنِىُّ بِسَنَدِهِ إلَى سَعْدِ الإسْكَافِ أَنَّهُ قَالَ‌}:{قَالَ رَسُولُ اللَهِ صَلَّى اللَهُ عَلَيْهِ وَ ءَالِهِ: أُعْطِيتُ السُّوَرَ الطِّوَالَ مَكَانَ التَّوْرَاةِ، وَ السُّنَنَ مَكَانَ الإنْجِيلِ، وَ الْمَثَانِىَ مَكَانَ الزَّبُورِ؛ وَ فُصِّلْتُ بِالْمُفَصَّلِ: ثَمَانٍ وَ سِتِّينَ سُورَةً؛ وَ هُوَ مُهَيْمِنٌ عَلَى سَآئِرِ الْكُتُبِ.} «به من سوره‌هاى بزرگ بجاى كتاب تورات داده شده است، و سوره‌هاى سُنَن بجاى انجيل، و مَثانى بجاى زبور؛ و من تفضيل داده شدم بر آنها به سوره‌هاى مُفَصَّل كه شصت و هشت سوره است. و قرآن سيطره و هيمنه دارد بر سائر كتب انبياء گذشته.» 🔅 مراد در اين روايت از سوره‌هاى طِوال، و سُنَن، و مَثانى و مفصَّل چيست‌؟ ▪ { علّامه:} مراد از سُوَر طوال، هفت سوره بزرگ از اوّل قرآن بوده است كه رسول خدا صلّى الله عليه و آله و سلّم آنها را طوال ناميد. و عبارتند از بَقَرَة، آل عِمران، نِساء، مائدَة، أنعام، أعراف و يونس. وليكن عثمان در وقت جمع آورى قرآن، سوره أنفال و تَوبة را بر سوره يونس مقدّم داشت؛ چون عثمان سوره توبه را كه‌{بسم الله الرحمن الرحيم‌} ندارد سوره مستقلّ نمى‌داند و آنرا از متمّمات سوره أنفال مى‌داند؛ و بنابراين، اين دو سوره كه در نزد او يك سوره بودند، از سوره‌هاى طوال محسوب مى‌شده است. ولى چون به عثمان اعتراض كردند كه رسول الله سوره يونس را بعد از سوره أعراف قرار دادند و او را جزء طوال شمرده‌اند، عثمان جوابى نداشت كه‌ بگويد؛ و گفت: من از اين قرار داد رسول خدا مطّلع نبودم‌. ▪ {. و امّا سُنَن‌} كه در اين روايت آمده من جائى نديده‌ام. و آنچه در بعضى از روايات آمده است مِئين است، يعنى سوره هائيكه در حدود صد آيه هستند؛ و شايد هم سُنَن در اين روايت همان مِئين بوده و بوسيله كتابتِ كتّاب، تحريف‌ شده است. ▪ و مشهور آنست كه قرآن را به سه قسمت تقسيم مى‌كنند:{سُوَر طوال، سور مئين، سور مُفصَّلات.} غاية الامر از سوره نَبَأ{(عَمَّ يَتَساءَلُونَ)} تا آخر قرآن را{سور قِصار} هم مى‌گويند. 🔅🔅🔅 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وسَهِّلْ مَخْرَجَهُمْ 💻برای ترویج و تبلیغ آموزه های قرآنی خالصانه تلاش کنیم. @rahighemakhtoom
29-016.mp3
23.75M
📌 ▪️مرحوم آیت الله (رضوان الله علیه) ▪️شرح دعای (16) 🔸 صحیفه سجادیه زبور آل محمد 🔸 تمام فایل ها: 19 جلسه 🌿🌿🌿 🔅به هنگام فتنه ها و بلاها به قرآن پناه ببرید 💻برای ترویج و تبلیغ آموزه های قرآنی خالصانه تلاش کنیم. @rahighemakhtoom
030.mp3
12.62M
🔅🔅🔅 🔹با بیانی جذاب، شنیدنی و زیبا و آسان وساده و کاربردی 🔹فرصت دارید گوش دادن سری این جلسات را از دست ندهید. 🔹با هشتگ در کانال تمام فایل ها را ببینید 🍁🍁🍁 🔅به هنگام فتنه ها و بلاها به قرآن پناه ببریم. 💻برای ترویج و تبلیغ آموزه های قرآنی خالصانه تلاش کنیم @rahighemakhtoom
(امروز یک شنبه 22-10-1398) 📌 نفی طبقه ممتاز بسم الله الرّحمن الرّحیم أخبرنا حمویه ، قال حدثنا أبو الحسین ، قال حدثنا أبوخلیفه، قال حدثنامسلم بن ابراهیم أبوعمرو، عن قره، قال :حدثناعون بن عبد الله بن عتبه، قال کسی أبوذر بردین ،فاتزر بأحدهما وارتدی بشمله، وکسا غلامه أحدهما، ثم خرج إلی القوم فقالوا له یا أباذر لولبستهما جمیعا کان أجمل . قال أجل ، ولکنی سمعت النبی (صلی الله علیه وآله ) یقول أطعموهم مما تأکلون ، وألبسوهم مما تلبسون . 📚 «امالی شیخ طوسی، صفحۀ 403» ▪ شخصی دو قطعه برد یمنی را به جناب ابی ذر هدیه کرد. برد یمانی، پارچۀ درجۀ یک مورد استفاده بوده است. وقتی دو قواره میدادند، یعنی: یکی را به کمرش ببندد، یکی را روی دوشش بیندازد. لباس متعارفی در آنوقت بوده است، مثل حالت احرام، لنگی ببندند و روی دوششان هم یک چیزی بیندازند. فاتّزر بأحدهما و ارتدی بشملة، جناب ابی ذر آن قسمت ازار را که به کمر میبندند، خودش برداشت و استفاده کرد، اما آن که بعنوان رداء روی دوش می اندازند، آن را به غلامش داد، خودش یکی را برداشت، غلامش هم یکی را صاحب شد. ▪ مردم به او گفتند: اگر هر دو برد را خودت میپوشیدی، یکی را ازار میکردی، دیگری را دوش میانداختی؛ این، قشنگتر و بهتر بود. چرا اینطور کردی؟! قوارهها را لنگه به لنگه کردی! ایشان «فرمود: بله، قشنگتر بود ▪ و لکن از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله شنیدم که میفرمود: از آنچه خودتان میخورید، از همان غذا به غلامتان، به خدمتکارتان بدهید! و از آنچه خودتان میپوشید، به خدمتکارتان بپوشانید! ▪ اسلام، این است. نفی طبقۀ ممتاز، این، جزو مبانی و اساس اسلام است. نباید طبقۀ ممتازهای درست بشود، همه مثل هم. ▪ البته در بین آحاد مردم، یکی بالاتر است، یکی پائینتر است، این، اشکالی ندارد، در شرع مقدّس پیشبینی هم شده، مانعی هم ندارد. یکی فقیر است، یکی غنی است اما در جامعه یک طبقۀ ممتازی بوجود بیاید که امتیازات بارزی نسبت به طبقۀ فقیر داشته باشد، این را اسلام قبول ندارد. ▪ و زهد جناب ابی ذر همین چیزها است. این همان چیزی است که متأسفانه بعد از پیغمبر با گذشت چند سالی، این خواستۀ اسلام و این مبنای اسلامی نقض شد! بنده یک وقتی در خطبۀ نماز جمعه مفصّل شرح دادم که از صحابۀ بزرگ چه کسانی سمت دنیا رفتند و طبقۀ ممتاز را درست کردند. ▪ ما هم باید مراقب باشیم، در جمهوری اسلامی سعی کنیم طبقۀ ممتاز درست نکنیم، سعی کنیم اشرافیگری را تقویت نکنیم. متأسفانه یک عده ای بطور قهری، بر اثر تربیتهای غلط به این سمت حرکت میکنند، لکن این نباید عمومیت پیدا کند! این خطر وجود دارد که واقعاً عمومیت پیدا کند . ☘☘☘ 💻برای ترویج ؛تبلیغ و انتشار آموزه های قرآنی خالصانه تلاش کنیم اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وسَهِّلْ مَخْرَجَهُمْ @rahighemakhtoom
29-017.mp3
26.49M
📌 ▪️مرحوم آیت الله (رضوان الله علیه) ▪️شرح دعای (17) 🔸 صحیفه سجادیه زبور آل محمد 🔸 تمام فایل ها: 19 جلسه 🌿🌿🌿 🔅به هنگام فتنه ها و بلاها به قرآن پناه ببرید 💻برای ترویج و تبلیغ آموزه های قرآنی خالصانه تلاش کنیم. @rahighemakhtoom
031.mp3
22.58M
🔅🔅🔅 🔹با بیانی جذاب، شنیدنی و زیبا و آسان وساده و کاربردی 🔹فرصت دارید گوش دادن سری این جلسات را از دست ندهید. 🔹با هشتگ در کانال تمام فایل ها را ببینید 🍁🍁🍁 🔅به هنگام فتنه ها و بلاها به قرآن پناه ببریم. 💻برای ترویج و تبلیغ آموزه های قرآنی خالصانه تلاش کنیم @rahighemakhtoom