واکاوی دعای 23 صحیفه سجادیه 84.mp3
12.58M
#آوای_زندگی
#نگاشت_صوتی ۱۰۴
📼 قسمت: هشتاد و چهارم ۸۴
📌واکاوی دعای 23 #صحیفه_سجادیه
☑️ موضوع دعا:
طلب عافیت و تندرستی در دین و جسم، پناه بردن به خدا از شرّ شیطان و جنیان و مَکر دیگران
📼 خادم صفحه قرآنی#رحیق
☑️ ثواب انتشار و استفاده از این فایل را هدیه می کنیم به پیشگاه مقدس حضرت امام سجاد علیه السلام...التماس دعا
🌴🌴🌴
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ
اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي فِي دِرْعِكَ الْحَصِينَةِ الَّتِي تَجْعَلُ فِيهَا مَنْ تُرِيدُ. (سه مرتبه)
خداوندا، مرا در زره نگهدارنده و قوی خود _ که هر کس را بخواهی در آن قرار میدهی _ قرار بده!
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ
«بهجتالدعاء، ص ٣۴٧ »
🍀🍀🍀
🔅تفسیر و قرآن پژوهی
@rahighemakhtoom
11. moredi_0978- morabeteh-.mp3
1.71M
#بهار_مهدوی
🆔 @a_javadiamoli_doross
🔸 جلسه یازدهم: مُرابطه
#آيت_الله_العظمی_جوادی_آملی
🔅تفسیر و قرآن پژوهی
@rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ما غائبیم
یک بحثی بین حضور و #غیبت هست، یک بحثی بین #ظهور و خفا هست که حضرت غایب است، بعد حاضر می شود؛ یا حضرت مستور است، بعد مشهور می شود؟! او ظهور پیدا می کند؛ نه اینکه الآن غایب باشد، بعد حضور پیدا کند! او غیبت ندارد، حاضر است؛ این مائیم که غائبیم!!
اعمی از بصیر غایب است، نه بصیر از اعمی! اگر یک نابینایی دوست خودش را نمی بیند؛ آن دوست غایب نیست، بلکه این اعمی غایب است. اینچنین نیست که حضرت غایب باشد، چه اینکه ظهور هم در حقیقت برای آن حضرت است، این اعمی مستور است.
✅ قم _ ۱۳۸۳/۰۶/۳۱
#آیت_الله_جوادی_آملی
#علامه_جوادی_آملی
#جوادی_آملی
#جمعه_های_انتظار
#ولی_عصر
#بقیه_الله
#امام_زمان
#عصر_غیبت
#عصر_ظهور
@rahighemakhtoom
روزهای #پنجشنبه و #جمعه در صفحه قرآنی #رحیق در خدمت و محضر #نهج_البلاغه و #صحیفه_سجادیه زانوی ادب می زنیم. به امید این که ما را به شاگردی بپذیرند.
@rahighemakhtoom
واکاوی دعای 23 صحیفه سجادیه 85.mp3
12.39M
#آوای_زندگی
#نگاشت_صوتی ۱۰۵
📼 قسمت: هشتاد و پنجم ۸۵
📌واکاوی دعای 23 #صحیفه_سجادیه
☑️ موضوع دعا:
طلب عافیت و تندرستی در دین و جسم، پناه بردن به خدا از شرّ شیطان و جنیان و مَکر دیگران
📼 خادم صفحه قرآنی#رحیق
☑️ ثواب انتشار و استفاده از این فایل را هدیه می کنیم به پیشگاه مقدس حضرت امام سجاد علیه السلام...التماس دعا
🌴🌴🌴
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ
اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي فِي دِرْعِكَ الْحَصِينَةِ الَّتِي تَجْعَلُ فِيهَا مَنْ تُرِيدُ. (سه مرتبه)
خداوندا، مرا در زره نگهدارنده و قوی خود _ که هر کس را بخواهی در آن قرار میدهی _ قرار بده!
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ
«بهجتالدعاء، ص ٣۴٧ »
🍀🍀🍀
🔅تفسیر و قرآن پژوهی
@rahighemakhtoom
صوت جلسه چهارم.mp3
2.47M
#زبور_اهل_بیت
💢شرح دعای ششم #صحیفه_سجادیه
💢 موضوع دعا:
در صبحگاه و شامگاه، آفرینش شب و روز و آثار آن بر زندگی انسان
⏺جلسه چهارم
📼استاد حجت الاسلام و المسلمین #مجاهدی
🍀🍀🍀
@rahighemakhtoom
حکمت ۹۹و۱۰۰ استاد صادقی.mp3
5.09M
#نهج_البلاغه
#حکمتها
#امام_علی
📚شرح و تفسیر حکمت ۹۹ و ۱۰۰ (کلمات قصار)
⏮مرحوم استاد میرزا مهدی #صادقی (ره)
⏱دقایقی کوتاه در محضر نهج البلاغه
🍀🍀🍀
@rahighemakhtoom
حکمت 88 نهج البلاغه.mp3
1.93M
#نهج_البلاغه
#حکمتها
#امام_علی
📚شرح و تفسیر حکمت ۸۸ (کلمات قصار)
⏮استاد حجت الاسلام والمسلمین محمدی شاهرودی کارشناس برنامه های اعتقادی و معارف اسلامی
🎤بیان شیوا و روان و ساده
⏱دقایقی کوتاه در محضر نهج البلاغه
🍀🍀🍀
@rahighemakhtoom
12. moredi_0820- manaye entezar-.mp3
2.4M
#بهار_مهدوی
🔸 جلسه یازدهم: معنای انتظار
#آيت_الله_العظمی_جوادی_آملی
🆔 @a_javadiamoli_doross
@rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تلاوت زییا از سوره مبارکه عنکبوت ،آیات ۵۷ الی ۵۹
◀️قاری: #عبدالرحمن_مسعد
🌹كُلُّ نَفْسٍ ذائِقَةُ الْمَوْتِ ثُمَّ إِلَيْنا تُرْجَعُون ۵۷🌹
🌹هر انسانی طعم مرگ را می چشد؛ سپس به سوى ما باز گردانده مىشويد.🌹
💠نکته ها👇
◀️شايد اين آيه در ارتباط با آيه قبل باشد كه اگر در هجرت مرگ انسان فرارسد، در آن صورت تكليف چيست؟
◀️اين آيه پاسخ مىدهد، آنجا كه هجرت لازم است از مرگ نترسيد، زيرا مرگ سرنوشت حتمى همه است؛ ولى پايان كار نيست، به سوى ما مىآييد و ما پاداش هجرت و مرگ در
◀️راه هجرت را به شما عطا خواهيم كرد و ستمكارانى را كه شما را مجبور به هجرت كردند كيفر خواهيم داد، گرچه رسيدن به آن پاداش و كيفر طول بكشد. (كلمهى «ثُمَّ»، بيانگر مدّت زمان طولانى است.)
💠پیام ها👇
1- مرگ، استثنا ندارد و براى همه است. «كُلُّ نَفْسٍ ذائِقَةُ الْمَوْتِ»
2- مرگ، امرى وجودى است، نه عدمى. «ذائِقَةُ الْمَوْتِ- تُرْجَعُونَ»
3- مرگ، پايان كار نيست، بازگشت به مبدأ است. «إِلَيْنا تُرْجَعُونَ»
📚 تفسیر نور حجت الاسلام قرائتی
جلد 7 - صفحه 163
🔅تفسیر و قرآن پژوهی
@rahighemakhtoom
Abasa - 02 ss.mp3
6.15M
#چشمه_حکمت
#آیات_نور
#تفسیر_قرآن
#تفسیر_تخصصی
#تفسیر_سوره_عبس
#سوره_عبس #عبس
#تفسیر_صوتی
🔅🔅🔅
📌نگاشت 47تفسیر صوتی سوره عبس
📝 استاد فرزانه و مفسر عالیقدر آیت الله جوادی آملی
📒 جلسه دوم
☑️ ثواب انتشار و استفاده از این فایل هدیه به پیشگاه مطهر حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله
🌴🌴🌴
🔰در رساندن سخن حق و پایبندی به آن استقامت بورزیم و ثابت قدم باشیم.یاریگر ما در انتشار این دغدغه باشید.
🔅تفسیر و قرآن پژوهی
@rahighemakhtoom
تفسير سوره عبس جلسه 2.docx
41.3K
#چشمه_حکمت
#آیات_نور
#تفسیر_قرآن
#تفسیر_تخصصی
#تفسیر_سوره_عبس
#سوره_عبس #عبس
#تفسیر_متنی
🔅🔅🔅
📌نگاشت48 تفسیر متنی سوره عبس
📝 استاد فرزانه و مفسر عالیقدر آیت الله جوادی آملی
📒 جلسه دوم
☑️ ثواب انتشار و استفاده از این فایل هدیه به پیشگاه مطهر حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله
🌴🌴🌴
🔰در رساندن سخن حق و پایبندی به آن استقامت بورزیم و ثابت قدم باشیم.یاریگر ما در انتشار این دغدغه باشید.
🔅تفسیر و قرآن پژوهی
@rahighemakhtoom
#تفسیر_تسنیم_جلد_دوم (126)
#تفسیر_قرآن
#تفسیر_تخصصی
#سوره_بقره #بقره
#تفسیر
#تسنیم
#آیت_الله_جوادی_آملی
🔅🔅🔅
آیه 4 - والذين يومنون بما انزل اليك و ما انزل من قبلك و بالاخره هم يوقنون
📌 لطایف و اشارات
⏪5- زنگار گناه مانع تاثير علم به قيامت
🔹يقين به آخرت با عمل براى آخرت همراه است وگرنه ممكن است كسى عالم به قيامت باشد ولى علمش در زير لايه هاى زنگار شهوات مدفون باشد و چنين علمى كارساز نيست: (افرءيت من اتخذ الهه هويه واضله الله على علم) (480) و اگر آلودگى به گناه نباشد، حتى گمان به آخرت نيز براى حصول تقوا كافى است: (الا يظن اولئك انهم مبعوثون)، (481) زيرا عقل ناب دفع ضرر را محتمل را واجب مى شمارد.
🔹معاد به قدرى مهم است كه اگر درباره آن گمان نيز حاصل شود (نه قطع)، براى عمل كفايت مى كند، گرچه بايد درباره آن قطع تحصيل كرد.
🌿👈 ادامه دارد....
☘️☘️☘️
🔅تفسیر و قرآن پژوهی
@rahighemakhtoom
#کارگزاران_فرهنگی (65)
#قرآن #کارگزاران #فرهنگی
🔆🔆🔆
35- رویارویی تدریجی با منکرات
يَأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُواْ لَا تَقْرَبُواْ الصَّلَو ةَ وَأَنْتُمْ سُكَرَى حَتَّى تَعْلَمُواْ مَا تَقُولُونَ وَلَا جُنُباً إلَّا عَابِرِى سَبِيلٍ حَتَّى تَغْتَسِلُواْ وَإِنْ كُنْتُمْ مَّرْضَى أَوْ عَلَى سَفَرٍ أَوْ جَآءَ أَحَدٌ مِّنْكُمْ مِّنَ الْغَآئِطِ أَوْ لَمَسْتُمْ النِّسَآءَ فَلَمْ تَجِدُواْ مَآءً فَتَيَمَّمُواْ صَعِيداً طَيِّباً فَامْسَحُواْ بِوُجُوهِكُمْ وَأَيْدِيَكُمْ إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَفُوّاً غَفُوراً (نساء/43)
اى كسانى كه ايمان آوردهايد! در حال مستى به نماز نزديك نشويد، تا آنكه بدانيد چه مىگوييد. و نيز در حال جنابت نزديك (مكان) نماز، (مسجد) نشويد، مگر به طور عبورى (و بىتوقّف) تا اينكه غسل كنيد. و اگر بيمار يا در سفر بوديد، يا يكى از شما از جاى گودى (كنايه از قضاى حاجت) آمد، يا تماسى (و آميزش جنسى) با زنان داشتيد و (در اين موارد) آب نيافتيد، پس بر زمين (و خاك) پاك و دلپسندى تيمّم كنيد، (دو كف دست بر خاك زنيد) آنگاه صورت و دستهايتان را مسح كنيد، همانا خداوند، بخشنده و آمرزنده است
🔅🔅🔅
☑️تحريم شراب، در صدر اسلام به صورت تدريجى انجام گرفت. ابتدا شراب به عنوان نوشابه نامطلوب معرّفى شد؛ «ومن الثمرات النخيل و الاعناب تتّخذون منه سَكراً و رزقاً حسنا»
☑️سپس اين آيه نازل شد ونماز در حال مستى را نهى كرد، آنگاه زيان آن را بيش از منافعش دانست، «يسئلونك عن الخمر و الميسر قل فيهما اثم كبير و منافع للنّاس و اثمهما اكبر من نفعهما» سپس از مصرف آن به عنوان عنصرى پليد و شيطانى نهى شد. «انّما الخمر و الميسر... رجس من عمل الشيطان»
☑️در روايات آمده كه از نماز در حالت خواب آلودگى و كسالت و سنگينى پرهيز كنيد. آيات ديگر نيز، نماز از روى كسالت را از نشانههاى منافقان دانسته است.
☑️احكام خدا، ترخيص دارد ولى تعطيل ندارد. اگر آب نبود، بايد تيمم كرد. «فلم تجدوا ماءً فتيمّموا»
☑️تخفيف احكام، نمودى از رحمت و مغفرت الهى است. «فلمتجدوا ماءً فتيمّموا... غفوراً رحيما
🔅تفسیر و قرآن پژوهی
@rahighemakhtoom
یونس 2.mp3
13.88M
#استاد_رنجبر
#تفسیر_صوتی
#تفسیر_عمومی #تفسیر_روان
#سوره_یونس #یونس
#جلسه 2
🔅🔅🔅
🔹با بیانی جذاب، شیرین؛ شنیدنی و زیبا و آسان وساده و کاربردی
▪️با هشتگ #استاد_رنجبر در کانال تمام فایل هااز سوره #حمد تا سوره #یونس را می توانید گوش کنید.
☑️ ☑️ ثواب انتشار و استفاده از این فایل هدیه به پیشگاه مطهر حضرات معصومین سلام الله علیهم اجمعین.التماس دعا
🌹🌹🌹
🔅تفسير و قرآن پژوهی
@rahighemakhtoom
مرجعیت گرایی و خود اتکایی دینی نسل اول و سوم.pdf
898.9K
#مقاله 21
#نسل_سوم
#نسل_اول
🔰 موضوع: سنجش میزان مرجعیتگرايي ديني و خوداتکايي ديني
( مطالعه دو نسل پس از انقلاب اسلامي - سنّ هاي گروه ي 15 تا 30 و 50 تا 65 سال)
🔄 توصیه مطالعه به طلبه های جوان- اساتید
⤵️ خلاصه:
موضوع این مطالعه بررسی تغییرات ارزشها، نگرشها و روشهای دینی از طریق سنجش میزان خوداتکایی و مرجعیت گرایی در امور دینی نسل حاضر و نسلهای اوّلیه بعد از انقلاب اسلامی سال 1357 است. فرضیه های تحقیق که از دیدگاههای نظری مرتبط با خوداتکایی و مرجعیت گرایی استخراج شده اند، با استفاده از داده هایی که به روش پیمایشی گردآوری شده آزمون شده اند. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران، 392 نفر از دو گروه سنّی 50 تا 65 سال و 15 تا 30 سال شهروندان شهرهای قم و تهران هستند که در سال 1396 با روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شده اند. اطلاعات مورد نیاز با استفاده از پرسشنامه جمع آوری شده و مورد تجزیه وتحلیل قرارگرفته اند.
🔅تفسير و قرآن پژوهی
@rahighemakhtoom
✳️ جستارهای قرآنی رحیق
#مقاله 21 #نسل_سوم #نسل_اول 🔰 موضوع: سنجش میزان مرجعیتگرايي ديني و خوداتکايي ديني ( مطالعه دو نسل
#مقاله
👆👆👆
☑️سنجش میزان مرجعیت گرایی دینی و خوداتکایی دینی (مطالعه دو نسل پس از انقلاب اسلامی-گروههای سنّی 15 تا 30 و 50 تا 65 سال)
☑️درجه علمی: علمی-پژوهشی
⏺نویسندگان: مسیح علیپور حسن محدثی گیلوایی الله کرم کرمی پور
⏺منبع: مطالعات فرهنگ - ارتباطات سال بیستم بهار 1398 شماره 45
🔹 کلید واژه ها: مقایسه مرجعیت گرایی دینی خوداتکایی دینی انقلاب 1357 نسل اول و سوم
🔳 چکیده:
موضوع این مطالعه بررسی تغییرات ارزشها، نگرشها و روشهای دینی از طریق سنجش میزان خوداتکایی و مرجعیت گرایی در امور دینی نسل حاضر و نسلهای اوّلیه بعد از انقلاب اسلامی سال 1357 است. فرضیه های تحقیق که از دیدگاههای نظری مرتبط با خوداتکایی و مرجعیت گرایی استخراج شده اند، با استفاده از داده هایی که به روش پیمایشی گردآوری شده آزمون شده اند. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران، 392 نفر از دو گروه سنّی 50 تا 65 سال و 15 تا 30 سال شهروندان شهرهای قم و تهران هستند که در سال 1396 با روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شده اند. اطلاعات مورد نیاز با استفاده از پرسشنامه جمع آوری شده و مورد تجزیه وتحلیل قرارگرفته اند. نتایج نشان دهنده این هستند که بین طیف خوداتکایی و مرجعیت گرایی دینی در دو گروه مطالعاتی که به نوعی نسل اوّل و سوم انقلاب محسوب می شوند، تفاوت معنی داری وجود دارد و در شاخصهای مرجعیت گرایی و خوداتکایی در مناسک دینی، گرفتن فرمانهای دینی، انعطاف دینی، اخلاق، پذیرش ادیان، مرجعیت سنّت یا عقلانیت و اخذ اطلاعات نیز در میان دو گروه مورد مطالعه تفاوت معنی دار هست؛ به این معنا که نسل اوّلیه بعد از انقلاب، مرجعیت گرایی بیشتری در امور دینی داشته و نسل کنونی مرجعیت گرایی کمتر و خوداتکایی بیشتری در امور دینی دارد.
🔅تفسير و قرآن پژوهی
@rahighemakhtoom
هدایت شده از ✳️ جستارهای قرآنی رحیق
sado-chahardah_[www.ketabesabz.com].pdf
730K
#دومین_دوره_مسابقه_کتابخوانی
#کتاب_صد_و_چهارده ❤️
#نوشته_سید_محمدعلی_جلالی
✅کتاب مذکور ، کتابی جذاب و خواندنی است با متنی روان و زیبا که نویسنده سعی نموده با برداشت هایی از آیات قرآن کریم سبک زندگی قرآنی و نگرش قرآنی در زندگی را به خواننده القاء نماید.
🔅یقینا ورای مسابقه ، خواندن این کتاب 70 صفحه ای خالی از لطف نبوده و بهره فراوانی نصیب خواننده عزیز میشود .
@rahighemakhtoom
هدایت شده از ✳️ جستارهای قرآنی رحیق
#مسابقه_کتابخوانی
🔆 دومین دوره مسابقه کتابخوانی صفحه قرآنی رحیق آغاز میشود
🔅سوالات مسابقه به صورت 20 سوال تستی خواهد بود و افرادی که به 18 جواب صحیح دست یابند در قرعه کشی شرکت میتوانند بکنند .
🔅سه #جایزه معادل پانصد هزار ریال به قید قرعه و ناقابل به برندگان اهدا خواهد شد .
🔅 #زمان مسابقه : 20 فروردین
ارتباط با ادمین مسابقه @vsal_21