📌گوی سبقت
🔰 شصت و سومین دوره #مسابقات_قرآن مالزی در کوالالامپور پایتخت این کشور در حال برگزاری است و نماینده کشورمان در این رقابتها شب گذشته آیاتی از سوره مبارکه اعراف را برای حاضران تلاوت کرد و مورد تشویق حاضران قرار گرفت.
🔹#بیژنی قاری اهل مشهد مقدس است که با موفقیت در مسابقات کشوری قرآن کریم جواز حضور در مسابقات قرآن #مالزی را کسب کرد.
🔹تا کنون ۱۱ قاری از کشورمان عنوان نخست مسابقات قرآن مالزی را از آن خود کردهاند که در این خصوص #جمهوری_اسلامی بعد از مالزی میزبان پرافتخارترین است.
منبع:خبرگزاری فارس
🌷🌷🌷
@rahighemakhtoom
📌شبهه ی رهبری کودکانه
🔰امام مهدی (عج) در شرایطی که هنوز به سن بلوغ نرسیده بود، عهده دار امر امامت گردید و این امر یکی از موارد اتهام شیعه بوده است، ابن حجر عسقلانی می گوید: «در شریعت مطهر آمده است که ولایت شخص صغیر صحیح نیست. پس این احمق های غافل - یعنی شیعیان - چگونه امامت کودکی پنج ساله و خردسال را جایز می دانند و این کودک چگونه در خردسالی ولایت یافته است؟... الخ».
🔹این شبهه اختصاص به امام مهدی ندارد، بلکه در میان اجدادش نیز کسانی در جوانی و خردسالی عهده دار امامت شده اند، امام جواد (ع) در هشت سالگی و امام هادی (ع) در نه سالگی به امامت رسیده اند. تا وقتی مدعیان علم و فرهنگ باشند که به خاطر این امر بر شیعه خُرده بگیرند، این مسئله تکرار خواهد شد،
📃 ما می گوییم: شیعه قبل از اعتقاد به چیزی به قرآن مراجعه می کند و ایمان خود را از آن اخذ می کند.
🔹قرآن عقاید گذشتگان را که پشتوانه برهانی نداشته باشد و صرفاً از روی تعصب به مذهب یا طایفه ای خاص باشد، نمی پذیرد.
🔹 در قرآن آمده است که خداوند برای مردم رهبری برگزید که به سن بلوغ نرسیده بود و از همه امامان شیعه نیز کوچک تر بوده است.
🔹 قرآن درباره یحیی (ع) می گوید: «... و آتیناه الحکم صبِیاً» (سوره مریم)، (... ما در کودکی به او نبوت دادیم)
و درباره عیسی (ع) می فرماید: «... قالوا کیف نُکَلِّمُ مَن کان فی المهد صَبِیاً × قال اِنّی عَبدُ اللَّهِ آتانی الکتاب وَ جعلنی نَبِیاً» (همان)، (... گفتند: چگونه با خردسالی در گهواره صحبت کنیم؟ گفت: من بنده خدایم و او به من کتاب داده و مرا پیامبر قرار داده است).
🔰فخررازی صاحب تفسیر کبیر از اهل سنت، منظور از حکم در این آیه را که به یحیی عطا شده نبوت می داند. زیرا خدای متعال در کودکی عقل او را استحکام بخشیده و آن را به او سفارش فرموده است، چون خداوند یحیی و عیسی (ع) را در خردسالی به پیامبری مبعوث کرد و به آن ها نبوت بخشید. بنابراین، وقتی امامت، و در ادامه نبوت و به اراده الهی باشد، خداوند آن را به هر که بخواهد می دهد و در هر جا بخواهد قرار می دهد.
🔹ابوبصیر در شرح این مطلب می گوید: نزد امام صادق (ع) بودم، صحبت از اوصیا به میان آمد و من اسماعیل را نام بردم، امام فرمود: «ای ابا محمد، به خدا قسم این امر در اختیار ما نیست بلکه به اراده خداوند است و او آن ها را یکی پس از دیگری می آورد».
🔹 امام صادق (ع) در این خصوص می فرماید: «آیا گمان می کنید ما می توانیم هر کس را که بخواهیم وصی خود قرار دهیم؟ نه به خدا، این عهدی از جانب خدا و پیامبرش است که یکایک معین شده اند تا کار به صاحب الامر برسد».
🔹بنابراین مانعی ندارد که امام جواد یا دیگری، در سن معینی به امامت و رهبری منصوب شوند.
🔹شیخ مفید می گوید: کمال عقلانی حجت های الهی با وجود خردسالی آنان تعجب آور نیست ...
خداوند از تکلم مسیح (ع) در گهواره خبر می دهد و در قصه یحیی می گوید: «و آتیناه الحکم صبِیاً».
🔹شیعه و مخالفان آن ها در این امر هم داستانند که پیامبر، علی را با وجود خردسالی به اسلام دعوت کرد اما کودکان دیگر را دعوت نکرد و نیز همراه حسن و حسین که خردسال بودند به مباهله رفت، حال آن که قبل و بعد از آن دیده نشده که کسی در کنار کودکان مباهله کند. وقتی کار انتخاب حجت های الهی این گونه باشد، اشکال و ایراد این گروه باطل می گردد.
در مورد دیگری می گوید: تقریباً همه مفسران در تفسیر آیه شریفه زیر از سوره یوسف: «وَ شَهِدَ شاهدٌ مِن اهلها اِنْ کانَ قمیصه قُدّ مِن قُبُلٍ فَصَدَقتْ و هو مِنَ الکاذبین × و اِنْ کان قمیصهُ قُدَّ مِن دُبُرٍ فکَذَبَتْ و هُوَ من الصادقین» گفته اند آن شاهد، نوزادی در گهواره بوده که خداوند او را برای تبرئه یوسف از فحشا و رفع تهمت از او به زبان آورد. (سوره یوسف)
🔹این گونه شبهات در زمان حیات ائمه نیز مطرح بوده است. صفوان بن یحیی می گوید: «چون امام رضا (ع)، امامت حضرت جواد (ع) را مطرح و او را به عنوان امام بعد از خود به مردم معرفی کرد، امام جواد سه سال بیشتر نداشت، به امام گفتم: فدایت شوم، این کودک سه سال بیشتر ندارد، فرمود: «این امر زیانی به او نمی رساند، عیسی (ع) هم وقتی حجت خدا گردید سه ساله بود».
🔹به امام جواد (ع) گفتند: مردم به سبب خردسالی، امامت شما را انکار می کنند. فرمود: چرا به خاطر سن و سال باید این امر را انکار کرد؛ حال آن که خدای متعالی به پیامبرش فرموده است: «قل هذه سبیلی أدعُو الی الله علی بصیرةٍ انا و من اتبعنی»، (بگو این راه من است، من و پیروانم مردم را با بصیرت به سوی خدا دعوت می کنیم)، به خدا قسم در آن زمان کسی غیر از علی پیرو پیامبر نبوده، او نه سال داشت و من هم نه ساله ام.
#آدینه_های_امید
@rahighemakhtoom
#سلام_بر_مهدی❣
ما معتقدیم ڪہ عشق سر خواهد زد
بر پشت ستم ڪسی تبر خواهد زد
سوگند بہ هر چهارده آیہ نور
سوگند بہ زخم هاے سرشار غرور
آخر شب سرد ما سحر می گردد
مهدے بہ میان شیعہ برمی گردد
♡الّلهُـمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَـــ الْفَـــرَج♡
#امام_زمان
#آدینه_های_امید
@rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
● ساختهی محبت
انسانی که رحمت و خیر درنیافته و پرورش نیافته، به جهان و افراد بدبین است.
#آیت_الله_طالقانی
🌱🌱🌱
@rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❁﷽❁
💠 ما مسلمان واقعی نیستیم!!
🔸️مرحوم آیت الله حاج #سید_جواد_حیدری (ره)
@rahighemakhtoom
baghare76-1.mp3
27.09M
📌 درسگفتارهای طرح مطالعاتی تفسیر المیزان و تسنیم
🎤استاد دکتر علی غلامی
📁 بررسی تفسیر سوره مبارکه بقره (صوت ۱۷٩)
شیوا و روان.مستند و عالمانه ،کلاسیک و ارائه مصادیق روز و کاربردی
📃انتشار روزهای زوج هفته
#زمزم_معرفت #دکتر_علی_غلامی #دکتر_غلامی #غلامی
🌷🌷🌷
🔅صفحه تفسیر و قرآن پژوهی رحیق
@rahighemakhtoom
Al-Jumua06.mp3
6.01M
🎤 تفسیر سوره جمعه علامه جوادی آملی
📋جلسه ششم
🌱🌱🌱
📖تفسیر روز، همه جانبه و عالمانه
#آیت_الله_جوادی_آملی #جوادی_آملی #تفسیر_سوره_جمعه #سوره_جمعه #جمعه
🌷🌷🌷
🔅روزهای انتشار شنبه و چهارشنبه 🔅
🔅صفحه تفسیر،قرآن شناسی و قرآن پژوهی
@rahighemakhtoom
📌تا نفس می کشیم علم!
اوّلين حرف جامعه را عقل ميزند. خدا را عقل ثابت ميکند، پيغمبر را عقل ثابت ميکند، امام را عقل ثابت ميکند، معجزه را عقل ثابت ميکند. اگر عقل معزول شد، جامعه ميشود جامعه جاهلي. وهم و گمان جاي عقل و علم مينشيند، يک؛ هوس به جاي عدل مينشيند، دو؛ پيغمبر(عليه و علي آله آلاف التّحية و الثّناء) آمد عقل را به جاي وهم و خيال نشاند، يک؛ عدل را به جاي هوس و گرايشهاي جناحي گذاشت، دو؛ فرمود در جاهليت ﴿إِنْ يَتَّبِعُونَ إِلاَّ الظَّنَّ وَ ما تَهْوَي الْأَنْفُسُ﴾،حاکم در نظام جاهلي دو چيز است: يکي وهم و خيال و گمان محض، يکي هم ميل. فرمود ما يقين را به جاي گمان نشانديم و گفتيم: ﴿إِنَّ الظَّنَّ لا يُغْني مِنَ الْحَقِّ شَيْئاً﴾و عدل را به جاي هوس نشانديم، گفتيم: «أَعْدَي عَدُوِّكَ نَفْسُكَ الَّتِي بَيْنَ جَنْبَيْكَ»اين ميشود تعليم کتاب و حکمت. ديگر بيشتر از اين و بالاتر از اين فرض ندارد. تا نفس ميکشيم علم.
🌱🌱🌱
📝فرازی از #درسگفتار سوره جمعه جلسه ششم (تمام بحث را در صوت فوق گوش کنید)
آیت الله #جوادی_آملی #تفسیر_سوره_جمعه#سوره_جمعه #جمعه
🔅صفحه تفسیر،قرآن شناسی و قرآن پژوهی
@rahighemakhtoom
#برشی از تفسیر تسنیم جلد دوم نگاشت :(304)
📌گونه هاى متفاوت تبيين معاد
معاد از برخى جهات همتاى توحيد است،؛ يعنى، فطرت انسان هرگز به زوال و نابودى خود فتوا نمى دهد و هيچ گاه به ياوه بودن نظام كيهانى و بيهوده بودن گستره آفرينش حكم نمى كند و ابدا به مساوى بودن موحد و ملحد و يكسان بودن عادل و ظالم و مانند آن راى نخواهد داد. قهرا محكمه عدل و ميز قضاى حق وجود دارد كه به حسابها رسيدگى مى شود و چون چنين داورى عادلانه در دنيا ميسور نيست، در حيات پس از مرگ خواهد بود. اين معنا به طور اجمال در سويداى دل هر صاحبدلى پس از مرگ خواهد بود. اين معنا به طور اجمال در سويداى دل هر صاحبدلى وجود دارد. بر همين اساس، قرآن كريم معاد را همانند مبدا به انحاى گونه گون بازگو مى كند. گاهى بدون ذكر دليل ؛ مانند آيه محل بحث و گاهى با سوگند؛ مانند: (زعم الذين كفروا ان لن يبعثوا قل بلى و ربى لتبعثن ثم لتنبؤ ن بما عملتم) و زمانى با اقامه برهان. قسم اخير بر اثر تنوع براهين به اقسام متعدد به حسب تعدد حدود منقسم مى شود كه هر يك در جاى مناسب خود بيان خواهد شد.
🌱🌱🌱
آیت الله #جوادی_آملی #تسنیم #تفسیر_قرآن #سوره_بقره #بقره
@rahighemakhtoom
روابط انسانی، خانواده، پدرومادر ۱۰.mp3
12.82M
📌و اما باور ما-(قسمت 289)
☑️#روابط انسانی- فرزندان و والدین (جلسه دهم)
🔹بررسی آموزه های دینی با نگاه روایت معرفی اسلام به حضرت علی و خدیجه کبری علیهما السلام)
📙 پیامبر صلی الله علیه و آله برای نخستین بار چه معارفی را به نخستین پذیرندگان اسلام آموختند؟!
📼گفتارهای سید خادم صفحه قرآنی رحیق
🌱🌱🌱
#باور_ما
#باور_دینی #حدیث_خوانی #دینشناسی
🔅صفحه تفسير ،قرآن شناسی و قرآن پژوهی رحیق
@rahighemakhtoom
📌برداشت از آیات ۳ – ۲ #سوره_غافر
🔰#توبه
#سالک و رهپوی #مقصد الهی باید بداند که خدای تعالی کتاب و قرآن را برای #راهنمایی بندگانش نازل فرموده و کسانی که توبه کنند گناهانش را می بخشد و #توبه آنها را #قبول می کند و کسانی که توبه نکنند و به هدایت های قرآن توجه ننمایند مورد #تعقیب شدید پروردگار واقع می شوند زیرا همه باید به سوی او برگردند.
@rahighemakhtoom
هدایت شده از مجال عیش(صفحه اي براي زندگی)
امام کاظم علیه السلام
"لَيْسَ مِنَّا مَنْ لَمْ يُحَاسِبْ نَفْسَهُ فِي كُلِّ يَوْمٍ"
"از ما نیست کسی که هر روز حساب خود را نکند."
📚بحار الانوار، ج ۶۷، ص: ۷۲
🌱🌱🌱
پ ن:
#زیست_مومنانه
📌حسابرسی دفتر روزانه زندگی
🔹 حسابرسی خود، یعنی بررسی و ارزیابی رفتار و گفتار، با فرمول و معادلات الهی.
🔹زمان حسابرسی کلی و موکول شده به سر سال نیست بلکه "روزانه" است.آدم زرنگ و باهوش پایان هر روز کارنامه روابط خودش با خدا و مردم و آفرینش را بررسی می کند و منتظر حسابرسی ارباب قانون و دین نمی ماند!
🔹یکی از مهمترین دستاوردهای حسابرسی روزانه با برنامه زندگی کردن،خود مدیریتی،و دور شدن از واکاوی زندگی و اشکالات و کاستی های دیگرانه!
🔹"لیس منا" جمله ای است که بار منفی زیادی دارد.رها کننده"محاسبه روزانه"خود را از همراهی انسان کامل الهی و رشدیافتگان عالم هستی دور کرده است.
🔹روش اهل بیت پیامبر (ع) و پیروان واقعی آنان محاسبه روزانه است و هرکسی این کار را در برنامه روزانه خویش قرار ندهد، از فرهنگ و آموزه های خردورزان و پاکان روزگار دور مانده است.
🔹در دفتر روزانه تمام اقدامات و کارهای خود را مرور کنیم؛ امروز روز چه گفته ایم؟ برخورد های ما چگونه بوده است؟چه رفتارهایی از ما سرزده است؟ و خلاصه تمام اجزای رفتار و گفتار روزانه...
🔹و صد البته خط کش، اندیشه و انگیزه و روش و منش و گفتار و رفتار عالی ترین و پاک ترین انسان های روزگار (پیامبر خدا و امامان علیهم السلام باشد.
🔅🔅🔅
🔅مجال عیش سخنی از جنس زندگی،صفحه زندگی مومنانه را حمایت کنید.
@majaleezendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌بیانات آیتالله بهجت قدسسره درباره حضرت ولیعصر (عج)
«النَّظَرُ اِلیَ المُصحَفِ عَبادة؛ نگاه کردن به [آیات] قرآن عبادت است». مصحف (قرآن کریم) عدیل خود حضرت حجت سلامالله علیه است، نظر به آن (قرآن)، نظر به امام زمان عجلاللهتعالیفرجهالشریف است.
🔹ببینید ما از چه چیزهای به این آسانی تغافل میکنیم و غفلت میکنیم..
#قرآن #قران_كريم #آیت_الله_بهجت #عبادت #امام_عصر
🌱🌱🌱
@rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#دکتر_رفیعی
🌷دعایی بسیار سرنوشت ساز برای قنوت و تعقیبات نماز 🌷
@rahighemakhtoom
برداشت از آیه ۵ #سوره_غافر #مومن
📌حرف های بیهوده تاوان دارد
#سالک الی اللّه و #رهپوی مقصد الهی نباید درباره سخنان پیامبران و آیات صریح قرآن به بحث و #جدل بیهوده بپردازد که بخواهد با این شیوه نادرست #حقیقت را از بین ببرد. زیرا در این صورت مورد مجازات پروردگار واقع می شود.
🌱🌱🌱
@rahighemakhtoom
تفسیر 419.mp3
9.58M
💢تفسیر سوره مریم جلسه دوم
☑️حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا رنجبر
🔹با بیانی جذاب، شیرین؛ شنیدنی و زیبا و آسان وساده وکاربردی
#استاد_رنجبر #رنجبر #سوره_مریم #مریم
🌱🌱🌱
🎙انتشار تفسیر صوتی استاد رنجبر روزهای دوشنبه
🔅صفحه تفسير،قرآن شناسی و قرآن پژوهی رحیق
@rahighemakhtoom
#برشی از تفسیر تسنیم(تفسیر تخصصی) جلد دوم نگاشت :(305)
📌مخلوق بودن بهشت و دوزخ(بهشت و دوزخ هم اکنون وجود دارند)
🔹مخلوق بودن جهنم با استفاده از جمله (أُعدّت للكافرين) و مانند آن بازگو شد و مخلوق بودن بهشت گذشته از جمله (أُعدّت للمتقين) كه قبلاً ارائه شد، از جمله (أنّ لهم جنات) نيز استظهار شده است؛ زيرا پيام جمله اخير اين است كه، هم اكنون بهشت در اختيار مؤمنانِ وارسته است، نه آن كه اكنون معدوم باشد و بعد از پيدايش، ملكِ مؤمن صالح شود. چون ظاهر جمله مزبور ملكيّت بالفعل است و مالك آن نيز بالفعل موجود است، مملوكِ آن نيز بايد بالفعل موجود باشد.
📝تذكّر
✅الف: توقّف برخي آثار بهشت بر اعمال صالح مؤمنان در دنيا با اصل وجود سرزمين بهشت و عناصر اصلي آن منافي نيست و آنچه در معراج مشاهده شد مؤيد مدعاست.
✅ب: گاهي در تفسير (أُعدّت للكافرين) احتمال داده مي شود كه ضمير تأنيث به حجاره برگردد، نه به «نار»[ايجاز البيان، (پاورقي تفسير ابن عربي) ج 1، ص 80.]. بنابراين، نمي توان از عنوان اعداد و آمادگي بر وجود فعلي دوزخ استدلال كرد؛ زيرا طبق اين فرض، حجاره آماده است، نه «نار»؛ ليكن اين احتمال گرچه از ناحيه قرب لفظي مرجع ضمير تأييد مي شود، ولي از لحاظ بُعْدِ معنوي تضعيف خواهد شد؛ زيرا محور اصلي بحثْ «نار» است، نه «حجارة»، و همه خصوصيتها درباره آتش مطرح شد، نه درباره سنگهاي دوزخ. از سوي ديگر آيه: (واتقوا النار التي أُعدّت للكافرين)[سوره آل عمران، آيه 131.]، به صورت صريح مرجع ضمير را «نار» مي داند، نه چيز ديگر؛ زيرا غير «نار» چيز ديگري در آيه نيست تا صلاحيت مرجع ضمير تأنيث را داشته باشد.
🌱🌱🌱
آیت الله #جوادی_آملی #تسنیم #تفسیر_قرآن #سوره_بقره #بقره
@rahighemakhtoom
baghare76-2.mp3
27.12M
📌 درسگفتارهای طرح مطالعاتی تفسیر المیزان و تسنیم
🎤استاد دکتر علی غلامی
📁 بررسی تفسیر سوره مبارکه بقره (صوت 179)
شیوا و روان.مستند و عالمانه ،کلاسیک و ارائه مصادیق روز و کاربردی
📃انتشار روزهای زوج هفته
#زمزم_معرفت #دکتر_علی_غلامی #دکتر_غلامی #غلامی
🌷🌷🌷
🔅صفحه تفسیر و قرآن پژوهی رحیق
@rahighemakhtoom
روابط انسانی، خانواده، پدرومادر ۱۱.mp3
16.9M
📌و اما باور ما-(قسمت 289)
☑️#روابط انسانی- فرزندان و والدین (جلسه یازدهم)
🔹بررسی آموزه های دینی با نگاه روایت معرفی اسلام به حضرت علی و خدیجه کبری علیهما السلام)
📙 پیامبر صلی الله علیه و آله برای نخستین بار چه معارفی را به نخستین پذیرندگان اسلام آموختند؟!
📼گفتارهای سید خادم صفحه قرآنی رحیق
🌱🌱🌱
#باور_ما
#باور_دینی #حدیث_خوانی #دینشناسی
🔅صفحه تفسير ،قرآن شناسی و قرآن پژوهی رحیق
@rahighemakhtoom
بسم الله
https://eitaa.com/banahjolbalaghe
🔵نهی از منکر و مؤمنان حلیم
فَلَعَنَ اللَّهُ السُّفَهَاءَ لِرُكُوبِ الْمَعَاصِي وَ الْحُلَمَاءَ لِتَرْكِ التَّنَاهِي. خطبه 192
خداوند لعنت کرد سفیهان را به سبب ارتکاب گناهان و حلیمان را به سبب ترک نهی از منکرِ همگانی.
✍️در خطبه قاصعه انتشار معصیت در جامعه به دو عامل نسبت داده شده: گنهکاری سفیهان و نهی از منکر نکردن حلیمان.
نکته نغز آن است که گویا نهی از منکر فقط وظیفه حلیمان بوده وگرنه دیگران هم باید به سبب ترک شدن نهی از منکر لعنت میشدند.
👈حلیم به چه معنایی است و چه رابطهای با نهی از منکر دارد؟
معنای حلم در زبان عربی خودداری عاقلانه از عجله و خویشتنداری عاقلانه از خشم است. البته چون خودداری از عجله و غضب از نشانههای عقل و خردمندی است، کلمه «حلم» را برخی لغویان به معنای «عقل» نیز برگرداندهاند. گفته شده است که در روایتِ «حلومهم کحلوم الاطفال» کلمه «حلوم» به معنای «عقول» به کار رفته است.(ابن فارس، معجم مقاییس اللغة، ج ج2، ص: 93، راغب، مفردات الفاظ القرآن، ص: 253.، حمیری، شمس العلوم، ج 3، ص 1543. طریحی، مجمع البحرین، ج 6 ، ص: 48.)
🔗توجه به رابطه دو کلمه «حلیم» و «تناهی» نشان میدهد که نهی از منکر از منظر امیرالمؤمنین علیه السلام یک کنش اجتماعی است که مبتنی بر چند عنصر است:
➖آرامش و خودداری از هرگونه شتابزدگی،
➖خویشتنداری از خشم
➖به کارگیری تعقل.
با توجه به اینکه کلمه حلیم متضاد سفیه است، این تعقل به تعقل نظری فیلسوفانه نظارت ندارد بلکه مراد تعقل در عرصه عمل است که "عمل عاقلانه و حزماندیشانه توأم با نگاهی به عاقبت کار" را میرساند یعنی عملی عاقلانه که موجب اثربخشی و کارآمدی و نتیجهبخش بودن عمل نهی از منکر است.
🔺شاید برای همین جهت بود که روزی امام صادق علیه السلام به یکی از شاگردانشان فرمودند: «وقتی متوجه میشوید که یکی از شما کار ناپسندی را انجام میدهد که موجب وهن ما میشود، چرا به سرغش نمیروید و او را موعظه نمیکنید و سخن بلیغ و مؤثری با او نمیگویید؟ «...مَا يَمْنَعُكُمْ إِذَا بَلَغَكُمْ عَنِ الرَّجُلِ مِنْكُمْ مَا تَكْرَهُونَ مَا يَدْخُلُ عَلَيْنَا مِنْهُ الْعَيْبُ عِنْدَ النَّاسِ وَ الْأَذَى أَنْ تَأْتُوهُ وَ تَعِظُوهُ وَ تَقُولُوا لَهُ قَوْلًا بَلِيغاً ...» (اختصاص ص: 227)
#با_معارف_نهج البلاغه 261
@rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#سر_دلبران
🔰آقای “رئید موون” که گردآورنده کتابهای قدیمی در تگزاس آمریکا میباشد؛ نسخههای مختلفی از “بایبل” کتاب مقدس عیسویان و نسخههای قدیمی قرآن را که تقریباً الی ۶ قرن قدمت دارند جمعآوری نموده و با هم مقایسه میکند، ادامه داستان را از زبان خود او بشنوید...
🔅🔅🔅
🌄 انتشار آموزه های قرآنی صدقه جاریه است، از انفاق این صدقه ارزشمند دریغ نکنیم
@rahighemakhtoom