eitaa logo
اندیشه‌ پژوهان استاد رحیم پور ازغدی
12هزار دنبال‌کننده
339 عکس
1.1هزار ویدیو
20 فایل
کانال مردمی نشر اندیشه های استاد رحیم‌ پور ازغدی ... https://eitaa.com/joinchat/2098069504Ccb090c940d انتشار آزاد انتقاد،پیشنهاد: @rahimpoor_ad تبادل، تبلیغ کانالهای مذهبی: @rahimpoor_ad ⬅️حمایت مالی جهت تأمین مخارج جاری کانال: 6063731020686540
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎼 صوت کامل سخنرانی 🔰عنوان: بسیج 🎧 حجم فایل: 14 مگابایت/ مدت زمان: یک ساعت و 20 دقیقه 🎙سخنران: استاد حسن رحیم پور ازغدی 🌐 @rahimpoor_azghadi
🔷 اوصاف اکرم (ص) از زبان سید الشهدا (ع) (بخش سوم) 🔷 (ص) براى مردم پدر بود، «و صاروا عِنْده سِواء»؛ و همه مردم بدون استثناء در چشم او مساوى بودند، براى هيچ كس بى دليل، احترامى بيش از بقيه يا بى احترامى قائلنمى شد. پيامبر(ص)، اهل «تَسوِيةُ النَّظَرِ والْاِستِماعِ بين َالنَّاسِ بود؛ يعنى حتى نگاهش بين مردم به تساوى مى چرخيد و حتى به سخنان افراد كه گوشمى داد، به طرز مساوى گوش مى داد. تا اين حد بر تأكيد و دقتداشتند. حتى حق نگاه كردن به او و حق گوش دادن به سخنانش (ع) فرمود: پيامبر(ص) حتى در اين حقوق، مساوات را رعايتمى كرد. محال بود كه بى دليل به كسى دو برابر ديگرى نگاه كند و يا به حرفهاى كسى با اشتياق گوش كند و به سخنان ديگرى بدون دليل. اصحاب ايشان مى گفتند كه پيامبر(ص) به گونه اى به حرفهاى ما گوش مى سپرد كه ما فكر مى كرديم ايشان استفاده مى كند و ما عجب نكته جالبى گفتيم؛ يعنى گمان مى كرديم كه چيزى نمى دانست و اكنون توسط ما دانامى شود، حتى در گوش دادن به سخنان كسى، اجازه نمى داد كه گوينده تحقير بشود. وقتى كسى فكر مى كرد دارد حرف مهمى مى زند، پيامبر(ص)چنان با توجه و جديت به سخنانش دل مى داد كه او خجالت نكشد . 🔶گزیده ای از کتاب پیامبری برای همیشه 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
🔷 اوصاف اکرم(ص) از زبان (ع) بخش چهارم [پیامبر اکرم ص] «سهِلُ الْخُلْق» بود؛ يعنى خيلى راحت مى شد با او رابطه برقرار كرد. «لَيس بِفَظ ٍّو لاغَليظٍ»؛ پيامبر(ص) خشن و تندخو نبود «و لافَحاشٍ و لاعيابٍ »؛ هرگزفحش بر لب او جارى نشد، عيب گير نبود، عيب مردم را تعقيب نمى كرد. «ولامداح»در عين حال مداح واهل مبالغه در تمجيد از افراد هم نبود. امام حسين(ع) توصيف پيامبر(ص) را با اين تعابير ختم مى كنند، فرمود: «وقتى سخن مى گفت، همه ساكت بودند، انگار پرنده روى سرشان نشسته باشد، تا يك كلمه از سخنان پيامبر(ص) را از دست ندهند . و لايتَنازعون َعِنْده حديثٌ»؛ در حضور پيغمبر(ص) مردم ميان حرف يكديگر نمى دويدند ». (ص) اين ادب را به آنها آموخته بود كه هر كس سخن مى گويد، همه سر تا پا گوش باشند تا وقتى سخنش تمام شد، اظهار نظركنند. اين شخصیت بزرگى كه تاريخ را تكان داد، و بايد ايشان را كانون آفرينش ناميد، در طول ده سال حكومتش نزديك به هشتاد جنگ را يامستقيم در جبهه فرماندهى كرد و شمشير زد و يا براى جنگ با دشمنان نیرو فرستاده است و تمام عيارى تشكيل داد. همه ابعاد مختلف ايشان را به اين صورت در كنار هم بايد ملاحظه كرد. 🔶گزیده ای از کتاب محمد پیامبری برای همیشه استاد رحیم پور 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
📝 و 🔷 پيامبران، همان نوابغ نيستند، و نوابغ نيز آدمهاى كوچكى نيستند . نوابغ كسانى اند كه فكرشان سريعتر از خودشان پخته شده، نوابغ به همان دليل معمولا در جامعه مى سوزند و وارد يك پيكار بى صدا باعصر و دوران خودشان مى شوند، براى اين كه آن عصر را تغيير بدهند. اگرنوابغ نبودند، هنوز غارنشين بودو بالاتر از آن، پيامبران اگر نبودند، نوابغ نمى توانستند هيچ تأثيرى در ساختار تاريخ بشر بگذارند. در واقع بايد گفت پيامبران اگر نبودند، بشر، حيوان بود. نبوت اصلاً از سنخ نبوغهاى عادى بشرى نيست، همان فاصله اى كه انسان هاى عادى با نوابغ دارند، بلكه به مراتب بيش از آن فاصله را نوابغ باانبيا دارند؛ زيرا نبوت از سنخ نبوغ نيست، چيز ديگرى است، عالم ديگرىاست. چون ما و شما نبى نشده ايم، نمى دانيم چيست؟ تا پيغمبر نشويم،نمى دانيم پيغمبرى چيست؟ و هيچ وقت نخواهيم دانست ، انبياء جلوتر از تاريخ و زمان دويدند و جلوتر از همه نوابغ، زمان و تاريخ را يك تنه به دنبال خود كشيدند. انبيا چنين اند. آنگاه وقتى كه به خاتم الانبياء(ص) مى رسيم، مسئله باز هم بيشتر متفاوت مى شود. 🔶گزیده ای از کتاب محمد پیامبری برای همیشه استاد رحیم پور 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
🌷5 آذر, روز بسیج مستضعفان گرامی باد. 👊 هر جا ظلم هست, مبارزه هست و هر جا مبارزه هست, ما هستیم. #بسیج #عدالت #حقوق #امام_خمینی @rahimpoor_azghadi
♦️بسیجی باید به داد فرهنگ برسد! آدم فرهنگی باید مجاهد باشد و درگیر شود. خیانت فرهنگی از خیانت اقتصادی مخرب‌تر و جامعه ی فریب خورده از جامعه ی گرسنه خطرناک‌تر است؛ چرا که جامعه ی فریب خورده تا گردن در لجن مادی و معنوی فرو می‌رود و خود متوجه نمی‌شود. 🔹حسن رحیم پور ازغدی 🔸گزیده ای از سخنرانی در همایش اهل بیت(ع)، جوانان و نهضت حمایت از محرومین/کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی/اردیبهشت 1395 🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅 🔻به ما بپیوندید👇 @rahimpoor_azghadi
🍀بسیجی، منتظرانه زندگی و منتظرانه جهاد می کند! #مهدویت #انتظار #ظهور #مسئولیت_فردی #مسئولیت_اجتماعی @rahimpoor_azghadi
📝 منشأ بزرگترین تحولات 🔷يقين، چيزكوچكى نيست؛ يقين باعث مى شود كه آدم با مژه اش كوهها را سوراخ كند. يقين، كه اين همه با آن مبارزه مى شود و كسانى حتى را بر آن مقدممى دارند، منشأ بزرگترين تحولات و پيشرفتهاى انسان در ابعاد مادى ومعنوى در تاريخ بوده است و اگر ملّتى يقين را از دست دهد، ديگر همهچيز را از دست داده است. آنها كه اهل يقين اند، از هيچ مبدئى به اينفلسفه « لا ادرى» نزديك نمى شوند. لا ادرى، يعنى «نمى دانم »، شايد باشد،شايد نباشد. شايد الان روز است، شايد شب است. شايد است، شايد. آمدندتا با اين شك و جهل و دو دلى مبارزه كنند، انبيا طرفدار جزم ابلهانه نبودنداما طرفدار شك هم نبودند، مگر شك مقدمه اى، شك به عنوان يك منزلبين راه، به عنوان يك مقرّ موقت، نه شك به عنوان منزلى كه ديگر اردوگاه تو باشد و بار خود را آنجا بيندازى.آنها به مؤمنين آموختند كه اولا وقتىنمى دانيد بگوييد: لا ادرى، «نمى دانم»، اما بعد كه دانستيد و ايمان آورديدمحكم بگوييد: «ادرى، مى دانم». من مى دانم، كور نيستم، من فرق حق وباطل را مى فهمم و به پاى دفاع از حقيقت و عدالت مى ايستم، براى منفضيلت ورذيلت، مساوى نيست، همه اعمال با هم مساوى نيست، من موضعدارم واين ايمان است، اين يقين آگاهانه است، نه يقين عوامانه. 🔷يقين آگاهانه هميشه آدمهاى لاغر و كم خون را در تاريخ به آدمهاىبسيار دلير تبديل كرده كه مى توانند همه فرمولهاى سياست، طبيعت وتاريخ را حتى قبل از اين كه آنها را بياموزند، تغيير بدهند و اين فرمول ها راعوض كنند، ولى نبوت حتى از سنخ اين ايمان و يقين عادى و بشرى همنيست، چيزى فراتر از آن است. گرچه اين ايمان و يقين چيز بسيار مهم واساسى است؛ يعنى چنان نيست كه وقتى 4 نفر، 40 نفر، 400 نفر، 4000 نفر،4 ميليون نفر در برابر شما ايستادند و گفتند آقا دو دو تا، چهار تا نمى شود،بگوييد كه بله ديگر نمى شود. يقين آگاهانه، يقينى كه منشأ آن آگاهىاست و دانش بر يك واقعيت عينى است؛ در برابرش، 4 نفر يا 4 ميليارد نفربايستند، برايش مساوى است . از اين جاست كه پيامبر(ص) فرمود: «اگر خورشيد را در دست راست و ماه را در دست چپ منبگذاريد، همه شما يك طرف بايستيد و من يك طرف، من كوتاهنمى آيم». از حضرت امير(ع) نقل شده كه فرمود: «اگر همه عرب در برابر من بايستند، من نمى ترسم و شكنمى كنم و عقب نمى روم . 🔶گزیده ای از کتاب پیامبری برای همیشه 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
🔷آیا تمام افراد ( و غیر مومن) باید را رعایت کنند؟ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
❓چرا در کشورهای دیگر، قانون وجود ندارد؟ ⬅️ چون در کشورهای دیگر اساسی آنها، اسلامی نیست. اگر در بعضی از آنها نیز قانون اساسی اسلامی است، آنها دست‌نشانده هستند. در هیچ کشور مسلمانی حکومت مستقل با رأی که تابع قوانین باشد نداریم. تمام این کشورها ظرف 80 تا 100 سال گذشته بعد از جنگ اول و دوم بین‌الملل به دست روس‌ها، انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها تقسیم شده‌اند و بعد از آن نیز آمریکایی‌ها بر سرکار آمده‌اند. تمام کشورهای اطراف، مرزهایشان و حاکمانشان را انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها و روس‌ها و آمریکایی‌ها تعیین کرده‌اند و قانون اساسی آنها را نیز غربی‌ها که بر آنها مسلط شده‌اند نوشته‌اند. در واقع، حکومت‌های آنها و وابسته است. 🔶گزیده ای از سخنرانی : گفتگو در احکام و فلسفه حجاب، استاد 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
📝 و رعایت باید در کنار هم باشد 🔷از نظر قرآن برهنگی و بی‌حجابی مثل مواد مخدر است. نمی‌توانیم بگوییم اول فرهنگ‌سازی شود تا همه به طور کامل یقین پیدا کنند که مواد مخدر ضرر دارد و بعد که همه فهمیدند، قانون گذاشته شود. رعایت قانون و فرهنگ‌سازی باید در کنار هم انجام شود. ممکن است قانون اجرا شده باشد اما به طور کافی فرهنگ سازی انجام نشده باشد و یا به روش درست قانون اجرا نشده باشد. این اشکالات ممکن است صحیح باشد. 🔶گزیده ای از سخنرانی: گفتگو در احکام و فلسفه حجاب، 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
🔷 اگر نبود تعالیم اکرم(ص)... 📝 اگر نبود تعاليم پيامبر اكرم(ص) از ماوراى طبيعت - معرفة الله واين عقلانيتی كه دستاورد ايشان بود - امروز از ماوراى طبيعت واز عالم، يك كور سويى بيشتر، پيش چشم ما نبود . بدون تعاليم پيغمبر اكرم(ص) ما فقط معنويتى مبهم و عشقی مجمل به او داشتيم كه درمعرض انواع خرافات و شركها و تابوها و گاهى حتى توأم با خرافات وجنايتها بود. اگر تعاليم پيغمبر ما نبود، بايد حالا مانند دور آتش مى رقصيديم يا جلوى پاى جادوگرها بچه هايمان را براى به خدا قربانى مى كرديم يا براى اين كه خدا راضى بشود، زن شوهر مرده را همراه جنازه شوهرش، زنده زنده دفن مى كرديم، يا براى تقرّب به ،خودزنى و يا خودكشي هاى دسته جمعى ترتيب مى داديم . اينها چيزهايىاست كه حلقه هاى عرفانى الان در شرق و غرب دارند انجام مى دهند. درهزاره هاى قبل هم انجام مى دادند، الان هم انجام مى دهند. وقتى راه درست سخن گفتن با خدا و تقرّب به او را از پيامبران نياموزيم و به يك مبهم و مجملى دست بيندازيم، همين قبيل كارها را بايد كرد، يا بايدزمستانها ساعتها در آب بروى، تمركز بگيرى، در آب يخ براى تقرّب به خدا و براى ثواب، تمركز بگيرى و اورادى را كه از آموخته اند،براى تقرّب به خدا، آنها را بر لب جارى كنى وبخوانى. 🔶گزیده ای از کتاب پیامبری برای همیشه استاد رحیم پور 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
♦️مجلس شورای اسلامی؛ مدیون نطق های مدرس شهید مدرس می گوید: شماها می ترسید، چون یا چیزهایی دارید که نگرانید آنها را از دست بدهید، یا چیزهایی ندارید و در پی به دست آوردن آنها هستید. من که نه می خواهم چیزی داشته باشم و نه چیزی به دست بیاورم، وقتی نه ترس هست نه طمع، من راحت حرفم را می زنم. 🔸حسن رحیم پور ازغدی 🔹گزیده ای از سخنرانی «دو خورشیدی که در آذرماه غروب کردند» 🌻🌻🌻🌻🌻🌻 👇به ما بپیوندید: @rahimpoor_azghadi
#حجاب #عفاف #قرآن 🔷چرا باید #زنان موی سر را بپوشانند؟ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
⭕️به کرسی نشاندن اسلام با خانه نشینی و بی طرفی به دست نمی آید! #میرزا_کوچک_خان_جنگی #مدرسه_صدر #علم #عمل @rahimpoor_azghadi
کادو شده ! 🔷 اگر خود نخواهند عدالت حتی با حضور انبیا هم اجرا نخواهد شد! 📝 مى فرمايد: انبياء نمى آيند تا به ملتها را كادو شده، هديه كنند، بلكه مى فرمايد: آنها مى آيند تا با مردم و ملتها و با بشريت سخن گويند «لِيقُوم النَّاس بِالْقِسطِ»؛ يعنى با مشاركت با حضور خود مردم در صحنه، عدالت اجرا شود. نمى آيند به مردم بگويند شما بنشينيد كنار، ما به جاى شما و عمل مى كنيم، عدالت را كه تعريف مى كنيم، خودمان هم اجرا مى كنيم، بعد كه جامعه عادلانه ساخته شد شما بياييد در جامعه اى كه عدالت در آن مستقر شده، به خوبى و خوشى، زندگى كنيد. اصلا چنين نيست. قرآن مى فرمايد: انبيا را فرستاد «لِيقُوم النَّاس بِالْقِسطِ»؛ براى آن كه مردم، قسط و عدالت را در همه حوزه ها در جامعه به پا دارند و اقامه كنند و مردم، عدالت اجتماعى را به وجود بياورند، منتها انبيا به مردم آموزش مى دهند و جلوى مردم حركت مى كنند اما مردم اند كه تصميم نهايى را مى گيرند و عمل مى كنند واگر نخواهند، عدالت حتى با حضور انبياء هم اجرا نخواهد شد. 🔶گزیده ای از پیامبری برای همیشه استاد 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
✅به مناسبت 12 آذر؛ روز قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ♦️قانون اساسی، اساسی است! و در جواب این هم که می گویند: قانون اساسی برای آن نسل است و برای این نسل نیست، به آن ها بگوئید که در هیچ کشوری در دنیا، 99% [آن یک درصد هم برای آن است که من نمی دانم یا احتمالا می گویم]، کشور های لیبرال دموکرات، حتی یک بار هم قانون اساسی شان را به رأی ملت نگذاشته اند، چه برسد به اینکه بگویند نسل عوض شده و نسل به نسل آن را به رأی بگذارند! 🔸حسن رحیم پور ازغدی 🔸گزیده ای از سخنرانی «غرب دیده ای که غرب زده نبود؛حوزه دیده ای که معاصر بود» 🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸 @rahimpoor_azghadi
⁉️پاسخ به نیازهای مادی به هر قیمت؟؟ در قانون اساسی، دو چیز در کنار برآوردنِ نیازهایِ مادیِ انسان لحاظ شده است: 1️⃣ در جریانِ رشد باشد. یعنی سیر کردن شکم کافی نیست، رشدِ انسانیتِ انسان ها، رشدِ اخلاقی، معنوی هم باید جزوِ اهدافِ اقتصاد باشد. شکم منهای شرف، می شود پیشرفت منهایِ استقلال و عزت. شکم منهای شعور، که شکم ها سیر بشود، ولی سطحِ شعور بیايد پایین، همه شعورها فقط مادی و خودبینانه باشد، خلافِ آزادگی است. 2️⃣آزادگی ملت را حفظ کند. نگویید یک کاری می کنیم که سیر بشوید، اما دیگر آزادی و آزادگی نداشته باشید. نباید ذلیلِ قدرت هایِ بیرون، یا ذلیلِ قدرت های مفسدِ اقتصادیِ داخلِ کشور بود. ⭐️حسن رحیم پور ازغدی/ گزیده ای از سخنرانی «شهر اسلامی،شریعت انقلاب و قانون اساسی» ✨✨✨✨✨✨✨ @rahimpoor_azghadi
🔷 تو يك #گوريل #باهوش ايستاده برپانيستى! تو را برای خلیفه اللهی نامزد کرده‌اند ، خلیفه #الله باش! 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️چرا امام حسن (ع) صلح کرد و امام حسین (ع) جنگید؟ ⚫️پاسخ فوق العاده دقیق و مهم استاد رحیم پور ازغدی به این سؤال را بشنوید! @rahimpoor_azghadi
🔵تفاوت مهم زمان امام حسن (ع) و امام حسین (ع) یکی از تفاوت‌های زمان امام حسن(ع) و امام حسین(ع) این بود که نگاه مردم به معاویه با نگاه آنها به یزید یکی نبود. یزید بی‌آبرو بود و از بچگی مردم اورا می شناختند. مادرش مسیحی و اروپایی بود و اکثر مشاوران کاخش، رومی بودند و معلمان خصوصی او جزو کفار و مشرکین بودند. به لحاظ اخلاقی از جوانی انسان فاسدی بود. اهل شراب و زنا و میمون بازی و سگ بازی بود. وقتی می‌گفتند یزید حق حکومت ندارد، اکثر مسلمانان قبول داشتند ولی در مورد معاویه این گونه نبود. معاویه تا قبل از اینکه بیاید (بعد از صلح ) روی منبر و قرارداد را پاره کند و بگوید من نه به نماز شما کار دارم و نه به روزه شما، قدرت می‌خواستم که به آن رسیدم؛ تا آن زمان معاویه برای همه شناخته شده نبود. 🔷حسن رحیم پور ازغدی 🎤گزیده ای از سخنرانی «امام حسن (ع)، کربلای سبز بستر کربلای سرخ» 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 @Rahimpoor_Azghadi
🔷 موقعى كه بحث و تقسيم غنائم و اينهاست همه اهل اند ! 📝 بعضي ها موقع تقسيم مسئوليتها مى آمدند و جمع مى شدند كه بله در محضر حضرت عالى هستيم،در خدمتتان هستيم، تكليف چيست؟ و چون معمولا جايى كه و و و گرسنگى است، اهل نيستند، ولى موقعى كه شغل و تقسيم غنائم و اينهاست همه اهل تكليف اند. هم از (ص) و هم از حضرت امير(ع) نقل شده است كه دور اينها را مى گرفتند، آقا ما در خدمت شماييم، كارى، چيزى، مسئوليتى اگر هست بفرماييد. مى فرمود: «ما به آنهايى كه به دنبال اند مسئوليتى نمى دهيم. اين رسم و عادت ماست.» چون معلوم مى شود چنين كسانى فكرمى كنند كه خبرى هست، انگار آش نذرى پخش مى كنند و حال آن كه اينها است، ولى بعضى مثل واقعا به عنوان تكليف مى آيند. ايشان به پيغمبر(ص) گفت: آقا كارى از من بر نمى آيد؟ همان گونه كه براى جهاد و آماده بود، براى اين كار هم آماده بود. ابوذر مى گويداز پيغمبر(ص) پرسيدم: «أَلاتَستَعمِلُونى؟»؛ كارى، مسئوليتى به من نمى سپارى؟«فَضَرَب بِیدِهِ على مِنْكَبى » ؛ با دست روى شانه ام زد و فرمود : «يا اَباذَر اِنَّك ضعیف »؛ ابوذر! براى مديريت، ضعيف هستى. «وانها اَمانَةٌ»؛ و مسئوليت هاى حكومتى امانت است، امانت ومردم است. 🔶 گزیده ای از کتاب پیامبری برای همیشه استاد رحیم پور 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
#یمن #یمن_در_خون #قحطی 🔷دو تقاضای مجاهد #یمنی از #مردم #ایران: ۱_ تا می‌توانید مظلومیت یمن را به گوش جهانیان برسانید ۲_از کمک های انسانی به #کودکان_یمن از طریق نهادهای بین‌المللی مثل #هلال_احمر و کمیته امداد و دفتر مقام معظم رهبری دریغ نکنید . 👇👇 http://leader.ir/fa/monies
👇👇 http://leader.ir/fa/monies