eitaa logo
اندیشه‌ پژوهان استاد رحیم پور ازغدی
12.4هزار دنبال‌کننده
350 عکس
1.2هزار ویدیو
20 فایل
کانال مردمی نشر اندیشه های استاد رحیم‌ پور ازغدی ... https://eitaa.com/joinchat/2098069504Ccb090c940d انتشار آزاد انتقاد،پیشنهاد، همکاری: @rahimpoor_ad تبادل یا تبلیغ مذهبی: @rahimpoor_ad ⬅️حمایت مالی جهت تأمین مخارج جاری کانال: 6063731020686540
مشاهده در ایتا
دانلود
🔷 (ص) فرمود: «بئْس الْقَوم قوم لايقُومونَ لِلَّهِ تَعالى بِالْقِسطِ ؛ بد جامعه و ملّتى است، ملّتى كه نيست و براى اجراى و قسط، عدالت در حوزه اقتصاد، قضاوت، سياست و فرهنگ قيام نمیکند. پيامبر(ص ) فرمود: «كُلُوا جميعاً و لاتَفَرَّقُوا»؛ بخوريد! اما تنها، تنها نخوريد و (بر سر سفره نيز) متفرّق نشويد. اين، منطق است و پاسخ چه بايد كرد؟ اينهاست. نه اينكه يك طبقه، آن طرف شهر بخورند، تا بتركند و بالا بياورند، از فرط سيرى با دمشان گردو بشكنند و ندانند پولها را چگونه خرج كنند، و يك عده هم اين سوى شهر از گرسنگى درمانده اند، اينها چيزهايى است كه بايد اصلاح بشود. كسانى كه میخواهند دين را اصلاح بكنند، بايد خودشان را اصلاح بكنند. كتاب و سنّت، احتياجى به اصلاح ندارد؛ بلكه احتياج به فهم و عمل دارد. مشكل ، نيست كه میخواهید آن را از قانون اساسى حذف كنيد، مشكل اين و ، دينى بودنش نيست كه میخواهيد دين زدايى كنيد. مشكل، خود ما و شماييم. مشكل، ولايت فقيه نيست . پيامبر(ص) فرمود: «هر كس سير بخوابد و در شهر يا همسايگى او كسانى گرسنه اند از ما نيست و به خداوند و روز قيامت ايمان نياورده است . 🔶گزیده ای از کتاب پیامبری برای همیشه استاد رحیم پور ازغدی 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
🔷⬅️ شخصیت #زن در #اسلام 🔶گزیده ای از کتاب #محمد پیامبری برای همیشه استاد رحیم پور 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
🔷اوصاف اکرم(ص) از زبان (ع) (بخش اول) 🔷تعابيرى كه امام (ع) راجع به ايشان دارند، تعابير بسيار بلندى است. مى فرمايند: پيامبر(ص) «دائم الْفِكْرِ» بود؛ هميشه در بود، هرگز از كردن خستهنمى شد، «متَواصِلُ الاْحزانِ» بود؛ يعنى همواره در غم شيرين با وقارى فرورفته بود و معلوم مى شد كه غم متصلى است و بخش اعظم اين غم، در دلپيغمبر(ص) است، حال آن كه معمولا بر لبش، لبخند جارى بود اما غم سنگين و ريشه دارى در دل با او بود. آيا غم ناشى از درك يك حقيقتبزرگ بود؟ غم مردم بود؟ «ولَيست لَه راحة» هرگز پيامبر (ص) رابی غم بی دغدغه نمى ديدم، هميشه دغدغه چيزى داشت.«طَويلُ السكْت» بود، پيامبر اهل سكوتهاى طولانى بود، «لايتَكَلَّم فىغَيرِ حاجة»، جز وقتى كه لازم و مفيد بود، سخن نگفت. بناى پيامبر برسكوت بود، الا وقتى كه حرف زدن، ضرورت و فايده اى مى داشت و بايدحقيقتى را آشكار مى كرد، يا بايد از عدالتى دفاع مى كرد، در برابر منكر يابى عدالتى بر مى آشفت و مشكل كسى را حل مى كرد و الا ساكت بود. 🔶گزیده ای از محمد پیامبری برای همیشه 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
💥💥 عضویت 💥💥 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
هدایت شده از روشنگری
▪️ امکان پرداخت آنلاین کمک‌های نقدی به مردم مظلوم #یمن توسط وب سایت اطلاع رسانی مقام معظم رهبری فراهم شده است👇 🔘 leader.ir/fa/monies 🆘 @Roshangari_ir
4_6016995808690308071.mp3
27.72M
🔉 #بشنوید 🔰سخنرانی استاد حسن رحیم‌پور ازغدی با موضوع "پیامبری"، معنویت و تمدن‌سازی دینی حوزه هنری_۱۳۹۳ #چند_دقیقه_برای_تفکر #شبکه_چهار 📅 پخش: ۹۷/۰۸/۲۳ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
#یمن_در_خون 🚫چند صد کودک در #اروپا قتل عام شدند! این یک خبر کذب است! اما رخ دادن یک صدم چنین اتفاقی، کافی است تا رسانه های سراسر دنیا و نهاد های #حقوق بشری حنجره های خود را پاره کنند و قطع نامه های شورای امنیت و سازمان ملل کشور متجاوز را به خاک سیاه بنشاند ! اما کودکان #یمنی؟؟!! ... 🚫این است دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم!... #جاهلیت_مدرن... #مرگ بر حقوق بی بشر ... #مرگ بر سازمان بی ملل... #مرگ بر رسانه های بی شرف... ح ش
🔷 اوصاف اکرم ص از زبان ع (بخش دوم) [ امام حسین ع ] مى فرمايد كه او لَین و اهل مدارا بود اما توخالى و جافى نبود، در عينحال ترسناك هم نبود، پيامبر(ص) هميشه در بين ما حرمت و ابهت داشتاما هيچ وقت از او نمى ترسيديم، نعمت هرچند اندك، نزد او بزرگ بود. بدِهيچ چيز و هيچ كس را نمی گفت. هرگز براى امر دنيوى و براى ، عصبانى نشد. در مورد حقوق شخص خود اهل گذشت بود اما در موردحقوق مردم - حق ُالنّاس يا حقُ اللّه- ايشان فورى بر مى آشفت و موضعمی‌گرفت ووقتى غضب میکرد خشمش، خشم شخصى ومادى نبود، خشمعقيدتى بود، خشم براى مردم بود، خشم براى عدالت بود، و وقتى خشم می کرد « لَم يقُم لِغَضَبِهِ شیء حتّى ينْتَصِرَ لَه» تا باطل و ظلم را به زانو در نمی اورد، از پا نمى نشست. وقتى مى كرد، مى ايستاد تا به هر قيمتى حقيقت را به كرسى بنشاند. اينها اوصاف پيامبر(ص) از زبان سيدالشهداء(ع) است. 🔶گزیده ای از کتاب پیامبری برای همیشه 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
⁉️آیا سخنان غیرتقریبی برخی مداحان کار درستی است؟ #شیعه #اهل_سنت #زندان #تکفیر @rahimpoor_azghadi
🌷میلاد رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) مبارک. ⛔️فرهنگ غلطی که در برخی خانواده ها است... #بیکاری #کار #خانواده #جامعه @rahimpoor_azghadi
🔆به مناسبت هفته ی بسیج🔆 🌷هفته ی بسیج بر بسیجیان مخلص مبارک باد.🌷 @rahimpoor_azghadi
sot basij.mp3
434.7K
🎧بشنویم... ⛔️ بسیجی خوب، بسیجی مُرده نیست. ✅بسیجی باید در صحنه باشد. موضع بگیرد. بصیر باشد. سیاسی باشد، اما سیاست زده نباشد. 🔻کانال اندیشه پژوهان استاد رحیم پور @Rahimpoor_Azghadi
⛔️بسیجی وظیفه ندارد از هر اتفاقی دفاع کند و هر ظلمی را توجیه کند. بلکه وظیفه دارد... #حکومت #هوشیاری #نظام #رهبر #قانون_اساسی #انقلاب #انتقاد @rahimpoor_azghadi
صوت__بسیج _استاد_حسن_رحیم_پور_ازغدی.mp3
14.34M
🎼 صوت کامل سخنرانی 🔰عنوان: بسیج 🎧 حجم فایل: 14 مگابایت/ مدت زمان: یک ساعت و 20 دقیقه 🎙سخنران: استاد حسن رحیم پور ازغدی 🌐 @rahimpoor_azghadi
🔷 اوصاف اکرم (ص) از زبان سید الشهدا (ع) (بخش سوم) 🔷 (ص) براى مردم پدر بود، «و صاروا عِنْده سِواء»؛ و همه مردم بدون استثناء در چشم او مساوى بودند، براى هيچ كس بى دليل، احترامى بيش از بقيه يا بى احترامى قائلنمى شد. پيامبر(ص)، اهل «تَسوِيةُ النَّظَرِ والْاِستِماعِ بين َالنَّاسِ بود؛ يعنى حتى نگاهش بين مردم به تساوى مى چرخيد و حتى به سخنان افراد كه گوشمى داد، به طرز مساوى گوش مى داد. تا اين حد بر تأكيد و دقتداشتند. حتى حق نگاه كردن به او و حق گوش دادن به سخنانش (ع) فرمود: پيامبر(ص) حتى در اين حقوق، مساوات را رعايتمى كرد. محال بود كه بى دليل به كسى دو برابر ديگرى نگاه كند و يا به حرفهاى كسى با اشتياق گوش كند و به سخنان ديگرى بدون دليل. اصحاب ايشان مى گفتند كه پيامبر(ص) به گونه اى به حرفهاى ما گوش مى سپرد كه ما فكر مى كرديم ايشان استفاده مى كند و ما عجب نكته جالبى گفتيم؛ يعنى گمان مى كرديم كه چيزى نمى دانست و اكنون توسط ما دانامى شود، حتى در گوش دادن به سخنان كسى، اجازه نمى داد كه گوينده تحقير بشود. وقتى كسى فكر مى كرد دارد حرف مهمى مى زند، پيامبر(ص)چنان با توجه و جديت به سخنانش دل مى داد كه او خجالت نكشد . 🔶گزیده ای از کتاب پیامبری برای همیشه 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
🔷 اوصاف اکرم(ص) از زبان (ع) بخش چهارم [پیامبر اکرم ص] «سهِلُ الْخُلْق» بود؛ يعنى خيلى راحت مى شد با او رابطه برقرار كرد. «لَيس بِفَظ ٍّو لاغَليظٍ»؛ پيامبر(ص) خشن و تندخو نبود «و لافَحاشٍ و لاعيابٍ »؛ هرگزفحش بر لب او جارى نشد، عيب گير نبود، عيب مردم را تعقيب نمى كرد. «ولامداح»در عين حال مداح واهل مبالغه در تمجيد از افراد هم نبود. امام حسين(ع) توصيف پيامبر(ص) را با اين تعابير ختم مى كنند، فرمود: «وقتى سخن مى گفت، همه ساكت بودند، انگار پرنده روى سرشان نشسته باشد، تا يك كلمه از سخنان پيامبر(ص) را از دست ندهند . و لايتَنازعون َعِنْده حديثٌ»؛ در حضور پيغمبر(ص) مردم ميان حرف يكديگر نمى دويدند ». (ص) اين ادب را به آنها آموخته بود كه هر كس سخن مى گويد، همه سر تا پا گوش باشند تا وقتى سخنش تمام شد، اظهار نظركنند. اين شخصیت بزرگى كه تاريخ را تكان داد، و بايد ايشان را كانون آفرينش ناميد، در طول ده سال حكومتش نزديك به هشتاد جنگ را يامستقيم در جبهه فرماندهى كرد و شمشير زد و يا براى جنگ با دشمنان نیرو فرستاده است و تمام عيارى تشكيل داد. همه ابعاد مختلف ايشان را به اين صورت در كنار هم بايد ملاحظه كرد. 🔶گزیده ای از کتاب محمد پیامبری برای همیشه استاد رحیم پور 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
📝 و 🔷 پيامبران، همان نوابغ نيستند، و نوابغ نيز آدمهاى كوچكى نيستند . نوابغ كسانى اند كه فكرشان سريعتر از خودشان پخته شده، نوابغ به همان دليل معمولا در جامعه مى سوزند و وارد يك پيكار بى صدا باعصر و دوران خودشان مى شوند، براى اين كه آن عصر را تغيير بدهند. اگرنوابغ نبودند، هنوز غارنشين بودو بالاتر از آن، پيامبران اگر نبودند، نوابغ نمى توانستند هيچ تأثيرى در ساختار تاريخ بشر بگذارند. در واقع بايد گفت پيامبران اگر نبودند، بشر، حيوان بود. نبوت اصلاً از سنخ نبوغهاى عادى بشرى نيست، همان فاصله اى كه انسان هاى عادى با نوابغ دارند، بلكه به مراتب بيش از آن فاصله را نوابغ باانبيا دارند؛ زيرا نبوت از سنخ نبوغ نيست، چيز ديگرى است، عالم ديگرىاست. چون ما و شما نبى نشده ايم، نمى دانيم چيست؟ تا پيغمبر نشويم،نمى دانيم پيغمبرى چيست؟ و هيچ وقت نخواهيم دانست ، انبياء جلوتر از تاريخ و زمان دويدند و جلوتر از همه نوابغ، زمان و تاريخ را يك تنه به دنبال خود كشيدند. انبيا چنين اند. آنگاه وقتى كه به خاتم الانبياء(ص) مى رسيم، مسئله باز هم بيشتر متفاوت مى شود. 🔶گزیده ای از کتاب محمد پیامبری برای همیشه استاد رحیم پور 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
🌷5 آذر, روز بسیج مستضعفان گرامی باد. 👊 هر جا ظلم هست, مبارزه هست و هر جا مبارزه هست, ما هستیم. #بسیج #عدالت #حقوق #امام_خمینی @rahimpoor_azghadi
♦️بسیجی باید به داد فرهنگ برسد! آدم فرهنگی باید مجاهد باشد و درگیر شود. خیانت فرهنگی از خیانت اقتصادی مخرب‌تر و جامعه ی فریب خورده از جامعه ی گرسنه خطرناک‌تر است؛ چرا که جامعه ی فریب خورده تا گردن در لجن مادی و معنوی فرو می‌رود و خود متوجه نمی‌شود. 🔹حسن رحیم پور ازغدی 🔸گزیده ای از سخنرانی در همایش اهل بیت(ع)، جوانان و نهضت حمایت از محرومین/کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی/اردیبهشت 1395 🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅 🔻به ما بپیوندید👇 @rahimpoor_azghadi
🍀بسیجی، منتظرانه زندگی و منتظرانه جهاد می کند! #مهدویت #انتظار #ظهور #مسئولیت_فردی #مسئولیت_اجتماعی @rahimpoor_azghadi
📝 منشأ بزرگترین تحولات 🔷يقين، چيزكوچكى نيست؛ يقين باعث مى شود كه آدم با مژه اش كوهها را سوراخ كند. يقين، كه اين همه با آن مبارزه مى شود و كسانى حتى را بر آن مقدممى دارند، منشأ بزرگترين تحولات و پيشرفتهاى انسان در ابعاد مادى ومعنوى در تاريخ بوده است و اگر ملّتى يقين را از دست دهد، ديگر همهچيز را از دست داده است. آنها كه اهل يقين اند، از هيچ مبدئى به اينفلسفه « لا ادرى» نزديك نمى شوند. لا ادرى، يعنى «نمى دانم »، شايد باشد،شايد نباشد. شايد الان روز است، شايد شب است. شايد است، شايد. آمدندتا با اين شك و جهل و دو دلى مبارزه كنند، انبيا طرفدار جزم ابلهانه نبودنداما طرفدار شك هم نبودند، مگر شك مقدمه اى، شك به عنوان يك منزلبين راه، به عنوان يك مقرّ موقت، نه شك به عنوان منزلى كه ديگر اردوگاه تو باشد و بار خود را آنجا بيندازى.آنها به مؤمنين آموختند كه اولا وقتىنمى دانيد بگوييد: لا ادرى، «نمى دانم»، اما بعد كه دانستيد و ايمان آورديدمحكم بگوييد: «ادرى، مى دانم». من مى دانم، كور نيستم، من فرق حق وباطل را مى فهمم و به پاى دفاع از حقيقت و عدالت مى ايستم، براى منفضيلت ورذيلت، مساوى نيست، همه اعمال با هم مساوى نيست، من موضعدارم واين ايمان است، اين يقين آگاهانه است، نه يقين عوامانه. 🔷يقين آگاهانه هميشه آدمهاى لاغر و كم خون را در تاريخ به آدمهاىبسيار دلير تبديل كرده كه مى توانند همه فرمولهاى سياست، طبيعت وتاريخ را حتى قبل از اين كه آنها را بياموزند، تغيير بدهند و اين فرمول ها راعوض كنند، ولى نبوت حتى از سنخ اين ايمان و يقين عادى و بشرى همنيست، چيزى فراتر از آن است. گرچه اين ايمان و يقين چيز بسيار مهم واساسى است؛ يعنى چنان نيست كه وقتى 4 نفر، 40 نفر، 400 نفر، 4000 نفر،4 ميليون نفر در برابر شما ايستادند و گفتند آقا دو دو تا، چهار تا نمى شود،بگوييد كه بله ديگر نمى شود. يقين آگاهانه، يقينى كه منشأ آن آگاهىاست و دانش بر يك واقعيت عينى است؛ در برابرش، 4 نفر يا 4 ميليارد نفربايستند، برايش مساوى است . از اين جاست كه پيامبر(ص) فرمود: «اگر خورشيد را در دست راست و ماه را در دست چپ منبگذاريد، همه شما يك طرف بايستيد و من يك طرف، من كوتاهنمى آيم». از حضرت امير(ع) نقل شده كه فرمود: «اگر همه عرب در برابر من بايستند، من نمى ترسم و شكنمى كنم و عقب نمى روم . 🔶گزیده ای از کتاب پیامبری برای همیشه 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
🔷آیا تمام افراد ( و غیر مومن) باید را رعایت کنند؟ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
❓چرا در کشورهای دیگر، قانون وجود ندارد؟ ⬅️ چون در کشورهای دیگر اساسی آنها، اسلامی نیست. اگر در بعضی از آنها نیز قانون اساسی اسلامی است، آنها دست‌نشانده هستند. در هیچ کشور مسلمانی حکومت مستقل با رأی که تابع قوانین باشد نداریم. تمام این کشورها ظرف 80 تا 100 سال گذشته بعد از جنگ اول و دوم بین‌الملل به دست روس‌ها، انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها تقسیم شده‌اند و بعد از آن نیز آمریکایی‌ها بر سرکار آمده‌اند. تمام کشورهای اطراف، مرزهایشان و حاکمانشان را انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها و روس‌ها و آمریکایی‌ها تعیین کرده‌اند و قانون اساسی آنها را نیز غربی‌ها که بر آنها مسلط شده‌اند نوشته‌اند. در واقع، حکومت‌های آنها و وابسته است. 🔶گزیده ای از سخنرانی : گفتگو در احکام و فلسفه حجاب، استاد 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
📝 و رعایت باید در کنار هم باشد 🔷از نظر قرآن برهنگی و بی‌حجابی مثل مواد مخدر است. نمی‌توانیم بگوییم اول فرهنگ‌سازی شود تا همه به طور کامل یقین پیدا کنند که مواد مخدر ضرر دارد و بعد که همه فهمیدند، قانون گذاشته شود. رعایت قانون و فرهنگ‌سازی باید در کنار هم انجام شود. ممکن است قانون اجرا شده باشد اما به طور کافی فرهنگ سازی انجام نشده باشد و یا به روش درست قانون اجرا نشده باشد. این اشکالات ممکن است صحیح باشد. 🔶گزیده ای از سخنرانی: گفتگو در احکام و فلسفه حجاب، 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi