eitaa logo
اندیشه‌ پژوهان استاد رحیم پور ازغدی
16.1هزار دنبال‌کننده
436 عکس
1.5هزار ویدیو
24 فایل
کانال مردمی نشر اندیشه های استاد رحیم‌ پور ازغدی ... https://eitaa.com/joinchat/2098069504Ccb090c940d انتقاد،پیشنهاد، همکاری: @rahimpoor_ad تبلیغات نداریم تبادل‌ فقط با کانال مشابه: @rahimpoor_ad ⬅️حمایت مالی از کانال: 6063731020686540
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹 واقعی انسان ها چه زمانی ظاهر میشود؟ پاسخ استاد مطهری: 🔷 به طور کلی هر چیزی که انسان را در شرایط غیر عادی که آرامش را بهم می زند قرار دهد، پرده از روی اخلاق واقعی انسان بر می دارد. انسان در حال عادی حکم آب راکد را دارد که در حوضی جمع شده است؛ به واسطه رکود، مخلوطهای آب ته نشین می شود و آب بسیار صاف و زلال مشاهده می شود. اما همینکه یک چوب داخل آب ببرید و آب را تکان بدهید و زیر و رو کنید، آنوقت می بینید چقدر کثافت داخل این آب است. بسا افرادی که در شرایط عادی به دل و نفس خود مراجعه می کنند، آن را مانند همان آب حوض صاف و پاک می بینند و خودشان غافلند که اگر شرایط جدیدی به وجود آید و موجباتی پیدا شود که صفات پلید ته نشین شده باطن ظهور کند معلوم خواهد شد که چقدر آلودگیها در روح آنها بوده است. 🔶 گزیده ای از کتاب حج استاد مرتضی 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
⬅️ بايد با زنجير شما را به ببرم! 🔷در جنگ بدر بعضى از سران مشركين اسير شده بودند، كسانى كه سيزده، چهارده سال (ص) را آزار داده بودند اسير پيغمبر(ص) شدند، بعضى از سران مشركين را بسته بودند و مى آوردند. اينان از دور ديدند كه پيغمبر كنارى ايستاده و لبخند بر لبانشان دارد. ناراحت شدند و جلوى پيغمبر(ص ) كه رسيدند يكى گفت: بله، بايد هم بخندى، ما آقا بوديم و شما رعيت ما، و اينك ما در چنگ شماييم، بايد هم بخندى و خوشحال باشى از اين كه ما را اسير كردى. پيامبر(ص) فرمودند: خنده من از اين نيست كه تو را اسير كردم، من به چيز ديگرى مى خندم. مى خندم كه چرا بايد دست و پايتان را ببندند و به زور به ببرند؟ من آمده ام شما را احيا كنم، عليه من مى كشيد؟ من خنده ام از اين است كه بايد با زنجير شما را به بهشت ببرم. در ، در مقابل كسانى است كه در برابر حقيقت و مى ايستند و زبان و منطق و اخلاق سرشان نمى شود؛ آنها را البته بايد با شمشير ساكتشان كرد؛ زيرا دروغ مى گويند، جوسازى مى كنند، پاسخ نمى دهند، هتك حرمت مى كنند، زور مى گويند، و حتى عليه حق، شمشير مى كشند. به انبيا تهمت مى زنند، قرآن را تحريف مى كنند، بعد حاضر نيستند نه به مناظره، نه به گفت و گو، نه به پاسخ، نه به هيچ چيز، سنگى پرتاب مى كنند و مى روند . اين روش فكرى و روشنفكرى نيست،كلاهبردارى است. 🔶 گزیده ای از کتاب پیامبری برای همیشه استاد 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
ترامپ آمریکا اروپا.mp3
2.41M
#بشویم ⬅️ ترامپ دیوانه است ولی آمریکا خوبه! ⬅️ #آمریکا خوب نیست ولی #اروپا خوبه! 🔸گزیده ای از سخنرانی: آمریکای"خوب"؟ آمریکای"بد"؟(۱)(دوگانه‌سازی "تسلیم‌طلبان") نشست ۱۶آذر، آغاز جنبش ضد آمریکایی دانشگاه، فرهنگیان خوارزمی_ آذر ۱۳۹۷ تاریخ پخش: جمعه ۲۳ آذر استاد #رحیم_پور_ازغدی #بانک #لوکزامبورگ #تمدن_نوین_اسلامی 🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
⬅️ استاد پیش از خطبه های نماز جمعه تهران: 🔷 همه باید جواب دهند که آیا در دوره مسئولیت به خودشان رسیدند یا به مردم و محرومان، هم باید پاسخگوی اختیارات خودش باشد که هست، نباید رهبری پاسخگوی کوتاهی های ما در نهادها در رسانه ها، رسانه ملی، جمعه و سایر نهاهای حکومتی باشد. ادامه مطلب👇 http://www.ghatreh.com/news/nn45505342/%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D8%AD%DA%A9%D9%88%D9%85%D8%AA%DB%8C-%D9%86%D9%85%D8%A7%D8%B2-%D8%AC%D9%85%D8%B9%D9%87-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85-%D8%AA%D9%88%D8%B6%DB%8C%D8%AD-%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%B4%D9%88%D8%AF 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
سخنرانی پیش از نماز جمعه 23.9.97 .mp3
24.46M
سخنرانی استاد رحیم پور ازغدی، پیش از خطبه های نماز جمعه تهران ۹۷/۹/۲۳ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
⬅️ به راستی چرا دین در جزئی ترین مسائل دخالت کرده است؟ 🔷 دين در جزئى ترين مسائل دخالت كرده است؛ زيرا اين مسائل ظاهرا جزيى است اما در واقع، هيچ يك از اين مسائل اخلاقى، اجتماعى و اقتصادى بى اهميت و مستقل از دين نيست مى گويد: آقا دستشويى مى خواهى بروى، به فلان روش برو، ازدواج، فلان گونه باشد، لباس پوشيدن، كسب مال و اگر خداى نكرده طلاق مى خواست واقع بشود، چنين و چنان باشد. از كوچكترين مسائل در حوزه هاى مختلف صرف نظر نكرده اند. به راستى انبيا چرا در همه اين حوزه ها دخالت مى كنند؛ زيرا عدالت، آزادى، اقتصاد، جنگ، صلح، حكومت، مديريت، عبادت، اخلاق، دعا و روابط زناشويى همه اين مسائل در تقرّب به آن كمال مطلق يا هدف نهايى تأثير مى گذارد، پس به اندازه تأثيرگذارى شان، دين با آنها سروكار دارد و انبيا در آن حوزه ها نظرا و عملا دخالت كرده اند و بايد هم دخالت كنند و شما بايد در تمام اين حوزه ها از دين انتظار داشته باشيد. ديانت، ايمان و معنويت نه از حوزه عقلانيت، مى تواند جدا باشد و نه از حوزه عالم نظر و نه از حوزه عدالت و حقوق بشر و حكومت در حوزه عمل و اداره اجتماع و عقل عملى. همه چيز براى انبيا مهم است و در عين حال، همه چيز، بهانه است، همه چيز، مقدمه است، حتى حكومت كه پيغمبر اكرم(ص) تشكيل مى دهد مقدمه است. شأن انبيا، بزرگتر از اين است كه براى تشكيل حكومت بيايند واقعا هم حكومت كردن بر مدينه يا بر كل كره زمين، چه ارزشى دارد؟ براى پيغمبر(ص) چه ارزشى مى آورد؟ ارزش پيغمبر(ص) به اينها نيست اما چون دكترينش را كه اصلاح و تربيت و تكامل بشريت است نمى تواند كامل و به نحو احسن انجام بدهد، الا با تشكيل حكومت، الا با جنگ، الا با تعليم و تربيت، الا با دخالت در قضاوت و اجراى عدالت و دخالت در مسائل ظاهرا جزيى، بنابراين پيغمبر اكرم(ص) كه غير مادى ترين و لطيف ترين وجودى است كه از ازل تا ابد ظهور كرده است، در همه اين قلمروهاى ظاهرا مادى و خشن وزمينى هم دخالت مى كند. 🔶گزیده ای از کتاب محمد پیامبری برای همیشه استاد 🆔 اندیشه پژوهان... 🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
سخنرانی پیش ازنمازجمعه وظیفه دانشگاه وحوزه.mp3
1.57M
♨️♨️ 🔹 ها چقدر خرجتان شده ؟ 🔹 ها ، دوران کلیات و مکررات گذشت رفت و شما جا ماندید ❗️ 🔹 ره : ضعیفید آقا ❗️ 🔹 در صحنه های خطر کجایید❗️ _درد 🔶گزیده ای از سخنرانی استاد در نماز جمعه 23.9.97 🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
🏴 وفات حضرت معصومه (س) بر عموم شیعیان تسلیت باد. ❓برجستگی انسانیت، یا خودنمایی جنسیت؟ ❓کرامت حقیقی زن و مرد در چیست؟ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
🔷 به اصطلاح ! ⬅️ بخش اول 📝 من مى خواهم مدرن بودن اين شبهات به اصطلاح جديد را مقدارى مخدوش كنم. آن چه تحت عنوان شبهات جديد و جديد ترجمه مى شود، اساسى ترين آنها جديد نيست؛ به دليل آن كه خود به اغلب اين شبهات اشاره كرده است. آيه 55، سوره بقره يكى از شبهات آن زمان را مطرح مى كند كه بنى اسرائيل به حضرت (عليه وعلي نبينَا السلام) مى گويند: لَنْ نُؤْمِنَ لَك حتَّى نَرَى اللَّه جهرَةً؛ ما به تو، به آن مدعيات معنوى و باطنى تو ايمان نمى آوريم، مگر آن كه خداى تو را تجربه كنيم. اين ملاك، دقيقا ملاك پوزيتيويستهاى قرن نوزدهم است و كمى رقيق كه مى شود، ملاك نوپوزيتيويستهايى كه ذيل مباحث كلام جديد در سخن مى گويند و يك عده هم اينها را ترجمه مى كنند، منتها در مملكت ما، مترجم بدون Reference چهره نظريه پرداز مى گيرد . فيلسوفان تحليلى و جريانهاى پوزيتيويستى مى گويند: تا را تجربه حسى نكنيم نمى پذيريم وگزاره هايى كه مابازاء تجربى نداشته باشند و از راه منفى، اثبات پذير يا ابطال پذير نباشند بسته به اين كه پوزيتيويست باشيد يا نوپوزيتيويست باشيد، بى معنا مى دانيم! آيه 21 سوره فرقان همين را مى فرمايد « لَولا أُنْزِلَ علَينَا الْملائِكَةُ أَو نَرى ربنا » ؛ چرا مثل ماآدمهاست؟ چرا فوق بشر نيست؟ چرا خدا را نمى بينيم؟ آن وقت كه نمى بيند، مى گويد چرا نمى بينيم؟ وقتى هم كه پيامبر خدا و معجزاتش را مى بيند مى گويد چرا مى بينم؟ بايد فرشته باشد، بايد فوق بشر باشد! 🔶گزیده ای از کتاب پیامبری برای همیشه استاد 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
🌷 27 آذر، روز شهادت آیت الله دکتر مفتح و روز #وحدت #حوزه و دانشگاه گرامی باد. ⁉️ علت مخالفت برخی ها با تحول علوم انسانی چیست؟ #دانشگاه #شهید 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
♦️معنای دقیق علوم انسانی اسلامی 💡وقتی فردی از رویکرد اسلامی در علوم انسانی سخن می‌گوید به این معنا نیست که ما در این رویکرد می‌خواهیم کل روش علم را بیرون بریزیم و روش‌های متفاوت و متناقضی بیاوریم، خیر. گزاره‌های عقلی بر سر جای خود می‌ماند، چراکه گزاره‌های عقلی، غیر اسلامی نیست. 💡علوم انسانی اسلامی یعنی آشنایی به تمامی روش‌هایی که به کشف حقیقی انسان منجر می‌شود. این سخن به این معنا است که انسان هم دارای بعد عقلی است که باید با مبانی عقلی مورد بررسی قرار گیرد و هم دارای بعد شهودی است که باید با مراجعه به «درون» آن را یافت. 💡علوم انسانی اسلامی یعنی انسان شناسی بر اساس وحی، عقل، تجربه، شهود و همه راه‌هایی که به سوی انسان سوق داده می‌شود. در علوم انسانی مبانی عقلی لازم است ولی عقل به تنهایی کافی نیست. در علوم انسانی مبانی شهودی لازم است ولی شهود به تنهایی کافی نیست. به طور کلی علوم انسانی اسلامی روش برهانی، روش عقلی و روش شهودی را در ذیل نورافکن وحی استفاده می‌کند. 👈حسن رحیم پور ازغدی/ گزیده ای از سخنرانی در نشست بررسی «علوم انسانی با چه رویکردی؟»/دانشگاه آزاد اسلامی مشهد/اردیبهشت 1395 📚📚📚📚📚📚📚 @rahimpoor_azghadi
🔷 می کوشد را مثله کند... 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi