eitaa logo
محفل علمی رهپویان
232 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
703 ویدیو
203 فایل
محفل علمی دوستان طلبه (با نگاه نیمه کلان) فقط برای طلاب محترم🙏 مطالبی که قرار داده میشود، همیشه به منزله قبول داشتن نیست؛درحدطرح مساله یا صرفاجهت اطلاع در نظر بگیرید. ادمین : امین و... @amin_1409 @amirh68 @kahfolvara110 @abbasibagher
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
💠 استفاده از واژۀ «فریضه» بر زیارت امام حسین(ع)، صریح در وجوب عینی است و نه کفایی 👈 روایات صریح در وجوب زیارت امام حسین(ع)، با ادبیات متفاوتی وارد شده‌اند. برخی از آنها از واژه «فرض» استفاده کرده‌اند. واژه «فرض» از واژه «واجب» صریح‌تر است؛ زیرا اولاً «واجب» گاه در امر مستحبی نیز به کار می‌رود؛ اما «فرض» منحصر در واجبات است. ثانیاً فرض به آن دسته از واجباتی گفته می‌شود که مستقیم از سوی خداوند جعل شده و واجب به آن دسته گفته می‌شود که از سوی رسول خدا(ص) یا ائمه(ع) وضع شده باشد. این نشان می‌دهد زیارت امام حسین(ع) اولاً از جانب شخص خدای متعال واجب شده است و همین برای بیان اهمیت آن کفایت می‌کند. 🔸عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ(ع) قَالَ مُرُوا شِیعَتَنَا بِزِیَارَةِ قَبْرِ الْحُسَیْنِ(ع) فَإِنَّ إِتْیَانَهُ مُفْتَرَضٌ عَلَى كُلِّ مُؤْمِنٍ یُقِرُّ لِلْحُسَیْنِ(ع) بِالْإِمَامَةِ مِنَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَ.‏ 🔸عَنْ أُمِّ سَعِیدٍ الْأَحْمَسِیَّةِ عَنْ أَبِی عَبْدِاللَّهِ(ع) قَالَتْ قَالَ لِی یَا أُمَّ سَعِیدٍ تَزُورِینَ قَبْرَ الْحُسَیْنِ قَالَتْ قُلْتُ نَعَمْ فَقَالَ لِی زُورِیهِ فَإِنَّ زِیَارَةَ قَبْرِ الْحُسَیْنِ وَاجِبَةٌ عَلَى الرِّجَالِ وَ النِّسَاءِ. 📌نکته درخور توجه در این روایت که آن را از روایات قبلی ممتاز می‌سازد، تصریح به وجوب زیارت بر زنان است که نشان‌دهندۀ اهتمام ویژه‌ای است که زمینۀ‌ هر نوع احتمال خلافی را برطرف می‌سازد. اینکه عملی بر زنان واجب شود، جای تعجب نیست؛ زیرا اصل در احکام، اشتراک آن میان زن و مرد است. آنچه بیانگر شدت اهمیت مسئله در نزد شارع است، این است که شارع اغلب در واجبات اجتماعی، زنان را استثنا می‌کند؛ نظیر نماز جماعت یا نماز جمعه. با وجود این، زیارت آن حضرت را بر ایشان نیز واجب می‌کند. همین امر مؤید آن است که زیارت ایشان با اصل ولایت ائمه گره خورده است و به همین دلیل زن و مرد باید حضور پررنگی در دفاع از آن داشته باشند. 🔎برای مطالعۀ بیشتر به کتاب «فقه عزا» مراجعه شود. 🆔 @tahavol_howze
💢تبویب جدید فقه لازم است/ مباحثات شورای نگهبان فیش‌بندی و به ابواب سنتی فقه تبدیل شود ✔️استاد شیخ محمد سند: 🔹۳۰ سال قبل پیشنهاد دادم که مباحثات شورای نگهبان فیش‌بندی و به ابواب سنتی فقه تبدیل و به زبان عربی هم انجام شود در این صورت عروه الوثقی زمان ما خواهد بود زیرا تمامی مباحث مستحدثه در آن مورد توجه است. نوشتار و تبویب جدید فقه لازم است گرچه کار سختی است. 🔸ابزار دیگر آگاهی داشتن حوزویان از اخبار و تحولات علمی روز دنیاست و خودبخود سبب می‌شود تا فقه ما با مسائل روز درگیر و انسان سراغ ریشه‌های فقه برود و خواهیم دید کمبودی وجود ندارد و می‌توان با عالم شدن به زمانه مشکلات را حل کنیم. 🔹قانون جعفری در مشروطه به زبان فارسی نوشته شده است و اگر کانونی قانونمند در قم و نجف تشکیل داده شود و روحانیون و قانون‌دانها در آن باشند و همین قوانین به زبان‌های مختلف ترجمه شود، قوانین شیعه جعفری قابل ارائه به مجامع بین‌المللی و جهان اسلام خواهد بود. کما اینکه تاثیرپذیری قوانین فرانسه از آرای برخی عالمان شیعه را می‌بینیم. 👈 گزارش نشست «فلسفه حقوق جزا از دیدگاه اسلام و غرب»: https://b2n.ir/u65587 🆔 @ijtihadnetwork
معاونت فرهنگی تبلیغی در راستای حمایت از گروه های تبلیغی جهادی برگزار می کند : 💠فراخوان ثبت نام مبلغین جهادی اربعین حسینی ✅شرایط ثبت نام : 1.اتمام سطح یک 2.سابقه تبلیغی(حداقل2سال) 3.قبولی در مصاحبه و آزمون کتبی 4.تعهد به تلبس در طول سفر 5.تعهد به حضور در دوره های آموزشی 6.حداکثر40سال 7.داشتن روحیه کارجمعی و جهادی 8.تعهدبه انجام فعالیت تبلیغی 📎ثبت نام از طریق پورتال طلبگی (سامانه طلوع )-سایر-دوره های غیرتحصیلی https://hozehkh.com/Students/RegistrationList?ch=4150 ⏳مهلت ثبت نام : ۱۳ مرداد الی ۲۰ مرداد •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🌐 https://eitaa.com/joinchat/4089708577C789eb1fada 🆔 @howzehtablighhttps://tabliqkh.lms2.hozehkh.com
هدایت شده از خیابان انقلاب
⚫ عملیات پیچیده رژیم صهیونیستی علیه مقاومت 👤 ✔ رژیم صهیونیستی برای جنگ در فلسطین استراتژی پیچیده ای به کار گرفته است؛ غافلگیری مقاومت فلسطینی اینبار به صورت ملموسی رخ داده است. ابتکار عمل در جنگ رسانه ای بر ضد مقاومت به جد دنبال شده و با کمک رسانه های خائن عربی با شدت تمام دنبال می شود. ✖ ایجاد اختلاف میان حماس و جهاد در این جنگ با کمک مصر و قطر در حال پیگیری است و رژیم صهیونیستی با درس گرفتن از عملیات یکپارچه مقاومت در داستان سیف القدس، موفق شده حماس را از درگیری دور نگه دارد. این یک اشتباه راهبردی برای مقاومت است و صهیونیست ها تلاش دارند با تجزیه قوای مقاومت و سیاست "تفرقه بینداز و حذف کن" توان نظامی مقاومت را تجزیه کرده تا قلع و قمع ساده تر گردد و نهایتا به حزب الله و ایران برسند. شرایط پیچیده و دشوار است و بیم آن می رود تا سهل اندیشی و ساده انگاری برخی اجزاء مقاومت، رژیم کودک کش را به اهدافش برساند. ◼ لاپید نخست وزیر این رژیم برای غلبه بر مشکلات داخلی و برای پیروزی در انتخابات آتی به یک پیروزی میدانی نیاز دارد. 🔚 جهاد اسلامی مظلومانه در حال مقاومت است و حماس در میدان بازی سیاسی دست و پا میزند. دوستان را به دعا و توسل مستمر برای پیروزی مقاومت در ایام عاشورای حسینی توصیه میکنم. ➖➖➖➖➖➖➖ 📲 مهم‌ترین تحلیل‌های روز 👇 🆔 @kh_enghelab
💠 حضرت آیت الله العظمی خامنه ای حفظه الله: 💢 بنده در سخنرانيها مکرر اين روايت حضرت صادق را خوانده‌ام كه بعد از واقعه‌ى عاشورا همه‌ کسانیكه دور و بر ائمه بودند از راه برگشتند و مرتد شدند مگر سه نفر: ابوخالد کابلی، یحیی بن ام‌طویل و جبیر بن مطعم؛ ❇️ چه حادثه شگفت‌انگیزی، همه از آرمان‌های تشیع صرف نظر کردند و فقط به اینکه در دل به امامان عقیده و محبت داشتند قناعت ورزیدند و اینگونه شیعیان همیشه در تاریخ بوده‌اند و هنوز هم اکثریت مهم شیعه را تشکیل میدهند، ✳️ فقط اين سه نفر مذکور در اطراف امام سجاد ماندند که بعد با تلاش حضرت مردم تدريجا زياد شدند و مجددا جمع شيعه -يعنى جمع مبارز- شكل گرفت! ۶۸/۲/۱۱ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🌐 https://eitaa.com/joinchat/4089708577C789eb1fada 🆔 @howzehtablighhttps://tabliqkh.lms2.hozehkh.com
هدایت شده از احمدحسین شریفی
4_5958685936815442547.mp3
23.23M
🎤احمدحسین شریفی 🔶پاسخی به سخنان استاد شفیعی کدکنی 🔷چند سال پیش استاد شفیعی کدکنی درباره و ورود حوزه‌های علمیه به این بحث سخنانی را بیان کردند، جناب استاد شریفی در اواخر سال ۱۳۹۹ در این زمینه توضیحاتی را بیان کردند. اما مجدداً در روزهای اخیر سخنان استاد شفیعی بازنشر گسترده‌ای در فضای مجازی داشته است. به همین مناسبت و طبق درخواست جمع کثیری از مخاطبان پاسخ استاد شریفی را باز نشر می‌کنیم. eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
هدایت شده از احمدحسین شریفی
عطار نیشابوری در تذکرة الاولياء: «و گفت: گوسفند از آدمی آگاه‌تر است! ز آنکه بانگِ شبان، اورا از چرا کردن باز می‌دارد و آدمی را سخنِ خدای از مُرادِ خویش باز نمی‌دارد.» @Ahmadhoseinsharifi 🌹
هدایت شده از در مسیر اجتهاد
💠بیانات آیت الله یزدی در مورد اهمیت معمم شدن: 🔸اساس لباس روحانیت، عمامه ای است که پیامبر بر سر علی(ع) بستند؛ البته این مسئله آزاد بود، ولی با گذشت زمان، نیازهای اجتماعی موجب نیاز جامعه به شناخت افرادی که دین را می شناسند شد، تا مورد اعتماد مردم باشند تا در صورت نیاز، به آنها مراجعه کنند. 🔹اگر فرهنگ و مکتبی بتواند سمبل سازی کند، از افتخارات آن مکتب است. اگر بتوان میلیون ها نفر از مردم را همواره به یاد خدا و اسلام انداخت، باید زمان و هزینه زیادی صرف کرد، که های اسلامی، از جمله لباس روحانیت، وسیله ای است که همواره مردم را به یاد خدا و تعالیم اسلامی می اندازد. با راه رفتن خود در میان مردم، آنها را به یاد خدا، احکام دین و فروع دین و... می اندازد و همین مسئله موجب ترویج دین در جامعه است. 🔸این ما هستیم که با کم توجهی و بی دقتی، موجب می شویم که این سمبل ها، آنگونه که باید، در میان مردم تأثیرگذار نباشد، حتی ممکن است موجب زدگی آنها شود. روحانیت باید به اندازه ای اخلاق اسلامی را در خود تقویت کند که مردم اگر هم ذهنیت بدی نسبت به روحانیت دارند، با رفتار آنها، فراموش کنند. 🔹متأسفانه برخی طلاب جوان نسبت به معمم شدن زیادی ندارند. طلاب باید پس از گذراندن مقداری از دروس حوزه، نسبت به این سمبل اسلامی اهتمام داشته باشند. 📚 بیانات آیت الله یزدی در مراسم عمامه گذاری جمعی از طلاب 1391/2/23 👈 نکات بیشتر: 🌐 https://eitaa.com/joinchat/4290445439Ccdc991b341 🔰دوره فقه و اصول مدرسه شهیدین قم
هدایت شده از المرسلات
💢دوره آفلاین و کتاب 🎙استاد سیدمحمد هاشمی ⏰این دوره در ۶جلسه به صورت مجازی از ۱۹بهمن تا ۷اسفند برگزار شد. ✅اهم موضوعات: 🔹چرایی نیاز به علم منطق و ارتباط این علم با سایر علوم 🔹چگونگی حصول تفکر منطقی و ساختار کلی علم منطق 🔹چرایی بحث از مباحث الفاظ در منطق 🔹جمع بندی باب معرف، قضایا و حجت در المنطق 🔹مبادی اقیسه و نسبت آن با غرض علم منطق 🔹باب برهان و جمع بندی تمام منطق بر اساس برهان ⬇️لینک‌تهیه فیلم‌و‌صوت جلسات👇👇 m-almorsalaat.ir/courses/jambandi-mantegh-hashemi 🌀مدرسه مجازی المرسلات👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1705705472C63999eac19
هدایت شده از المرسلات
💢 عرفان‌ عملي‌ و اخلاق‌ شهودي‌ هم‌ براي‌ اهل‌ خبره‌اش‌ مرز دارد/ آنچه‌ جان‌ حوزه‌ها را زنده‌ ميكند، تدريس‌ حكمت‌ عملي‌ و حوزه‌هاي‌ تربيت‌ طّلاب‌ به‌ عرفان‌ شهودي‌ و وجداني‌ است‌ كه‌ بنياد اوّلينِ نفوس‌ را تغيير ميدهد، و آنان‌ را به‌ طهارت‌ واقعيّه‌ و حقيقيّه‌ مي‌كشاند. 🔰علامه سیدمحمد حسین طهرانی 🔅 و مِنَ المُوسَفِ علَيه‌ امروزه‌ در حوزه‌هاي‌ علميّه‌ دروس‌ اخلاقي‌ عملي‌، و سلوك‌ و سير إلي‌ الله‌، و عرفان‌ شهودي‌ و وجداني‌ بطور كلّي‌ متروك‌ شده‌ است‌. در حوزۀ مقدّسۀ علميّۀ قم‌ هم‌ كه‌ تا اندازه‌اي‌ دروس‌ حكمت‌ متعاليه‌ نضج‌ يافته‌ است‌ و دروس‌ عرفان‌ در سطح‌ بسيار ضعيفي‌ رواج‌ يافته‌ است‌، عرفان‌ نظري‌ است‌ نه‌ عرفان‌ عملي‌. و آن‌ تنها، مُغني‌ و مستكفي‌ نيست‌. دروس‌ حكمت‌ هم‌ به‌ تنهائي‌ انسان‌ را به‌ مقصد نميرساند. آنچه‌ أهمّ از امور است‌، تدريس‌ و تربيت‌ طلاّب‌ به‌ دروس‌ تزكيه‌ و تهذيب‌ اخلاق‌ عملي‌ و عرفان‌ شهودي‌ است‌ كه‌ ما را آشنا به‌ حقيقت‌ اسلام‌ و نبوّت‌ و معاد و ولايت‌ و قرآن‌ ميكند، و بالاخره‌ انسانيّت‌ ما را به‌ ما مي‌نماياند. 🔅 و در تمام‌ دوراني‌ كه‌ حقير در نجف‌ أشرف‌ مشغول‌ تحصيل‌ بودم‌، نه‌ تنها اين‌ دروس‌ طالب‌ نداشت‌، بلكه‌ منع‌ مي‌شد. حوزۀ درس‌ اخلاق‌ نبود. مجمع‌ تفسير و بيان‌ معارف‌ نبود. بلكه‌ در سطح‌ عموميِ افكار حوزه‌، مطرود و ممنوع‌ بود. سيّد جمال‌ بود و بس‌. و او هم‌ وقتي‌ به‌ نماز مي‌آمد عبا بر سر مي‌كشيد. و از اين‌ معاني‌ او نيز كسي‌ خبر نداشت‌، و گرنه‌ او را از نجف‌ بيرون‌ ميكردند. 🔅 در اينصورت‌ ضروري‌ مي‌نمود كه‌ اگر فرضاً كسي‌ بخواهد دنبال‌ معارف‌ و إلهيّات‌ برود، بايد مختفيانه‌ و بطور تقيّه‌ دنبال‌ كند. و يا اگر طلبه‌اي‌ بخواهد يك‌شب‌ در مسجد كوفه‌ و يا مسجد سهله‌ بيتوته‌ داشته‌ باشد، بايد عيناً مثل‌ قاچاقچي‌ها عمل‌ كند تا مورد سوء ظنّ قرار نگيرد، و نظر كلّي‌ حوزه‌ به‌ او عوض‌ نشود. 🔅خدا ميداند در مدّت‌ اقامت‌ حقير در نجف‌، مورد اصابت‌ چه‌ تهمتها و هدف‌ چه‌ رَمْي‌ها قرار گرفتيم‌ و تحمّل‌ چه‌ مشكلاتي‌ را نموديم‌، و با چه‌ مرارتها و تلخيهاي‌ حقيقي‌ زندگي‌ روبرو بوديم‌، با آنكه‌ دروس‌ ما و جدّيت‌ ما مشهود بود. فقط‌ ناهمرنگي‌ با وضع‌ ظاهري‌ ما را بدين‌ مصائب‌ كشانيد. و اميد ميرفت‌ بعد از انقلاب‌ اسلامي‌، در حوزه‌ها براي‌ تدريس‌ اخلاق‌ عملي‌ و معارف‌ شهودي‌ تأسيساتي‌ نوين‌ برپا شود، آنهم‌ نشد. 🔅پس‌ از انقلاب‌، يكي‌ دو سال‌ كه‌ ميگذشت‌ و حقير «رسالۀ لُبُّ اللُباب‌ در سير و سلوك‌ اُولي‌ الالباب‌» را انتشار دادم‌، براي‌ بعضي‌ مورد توجّه‌ و نياز قرار گرفت‌. روزي‌ از حوزۀ علميّۀ قم‌ بعضي‌ به‌ عنوان‌ نمايندگي‌ از جانب‌ برخي‌ از مدبّران‌ و مديران‌ تحوّلات‌ فكري‌ و احياء حكمت‌ و عرفان‌ نزد حقير در مشهد مقدّس‌ آمدند و پيام‌ آورده‌ بودند كه‌: شما دو كتاب‌ ديگر هم‌ بنويسيد: يكي‌ مختصرتر از «لُبُّ اللباب‌» و يكي‌ مشروحتر و عميق‌تر، تا براي‌ جميع‌ طلاّب‌ درتمام‌ سطوح‌ ابتدائي‌ ومتوسّطه‌ و نهائي‌ مورد استفاده‌ قرار گيرد و تدريس‌ شود. 🔅من‌ گفتم‌: از نوشتن‌ آنها منعي‌ نيست‌، وليكن‌ خواندن‌ اين‌ كتابها تا اندازه‌اي‌ مفيد است‌، نه‌ بتمام‌ معني‌. آنچه‌ جان‌ حوزه‌ها را زنده‌ ميكند، و روح‌ نبوّت‌ و ولايت‌ و اسلام‌ و قرآن‌ را زنده‌ و جاويدان‌ مي‌نمايد تدريس‌ حكمت‌ عملي‌ و حوزه‌هاي‌ تربيت‌ طّلاب‌ به‌ عرفان‌ شهودي‌ و وجداني‌ است‌ كه‌ بنياد اوّلينِ نفوس‌ را تغيير ميدهد، و آنان‌ را به‌ طهارت‌ واقعيّه‌ و حقيقيّه‌ مي‌كشاند. و امّت‌ اسلام‌ در اين‌ وَهلۀ خاصّ برخورد مي‌كنند با افرادي‌ كه‌ همچون‌ دست‌ پروردگان‌ صميمي‌ رسول‌ أكرم‌ و حواريّين‌ أميرالمومنين‌ عليهما السّلام‌ ميباشند. و اينان‌ قادرند با آن‌ طهارت‌ ذاتيّه‌ و نفس‌ زكيّۀ خود تأثيري‌ بسيار عميق‌ در نفوس‌ جميع‌ مردم‌ اين‌ كشور و نفوس‌ مردم‌ دنيا بگذارند و آن‌ روح‌ واقعيّت‌ رسول‌ الله‌ را به‌ جهانيان‌ ارائه‌ دهند. و در حقيقت‌ خودشان‌ و غيرشان‌ را به‌ اسلام‌ واقعي‌ سوق‌ دهند. 🔅پس‌ از مدّتي‌ جواب‌ آوردند كه‌: اخلاق‌ و عرفان‌ عملي‌، مرزي‌ ندارد كه‌ دسته‌بندي‌ و تدريس‌ شود. فلهذا فعلاً صلاح‌ حوزه‌ در اينستكه‌ تدريس‌ حكمت‌ و فلسفه‌ بشود، و در خصوص‌ اين‌ فنّ شاگرداني‌ خبره‌ و مُمَحّض‌ تربيت‌ شوند. 🔅و معلوم‌ است‌ كه‌ اين‌ جواب‌، تمام‌ نيست‌. زيرا همانطور كه‌ فقه‌ و اصول‌ و حكمت‌ و ادبيّات‌ عرب‌ براي‌ اهل‌ خبره‌اش‌ مرز دارد، عرفان‌ عملي‌ و اخلاق‌ شهودي‌ هم‌ براي‌ اهل‌ خبره‌اش‌ مرز دارد؛ و براي‌ غير اهل‌ خبره‌ هيچكدام‌ از اينها داراي‌ مرز نيستند. فلهذا بايد دنبال‌ اهل‌ خبره‌اش‌ رفت‌ و پيدا كرد، و بدين‌ بهانه‌ حوزه‌ها را از چنين‌ علوم‌ خطيره‌اي‌ كه‌ حكم‌ اساس‌ و بنيان‌ را دارند تهي‌ و خالي‌ نگذاشت‌. 📚 روح مجرد ص680 @almorsalaat
مجموعه آثار شعرانی متن 38 عنوان کتاب در 105 جلد از آثار علامه ابوالحسن شعرانی به همراه کتب مرتبط با آثار ایشان، به زبان‌های فارسی و عربی، در موضوعاتی چون: تفسیر، حدیث، تاریخ، فقه، لغت و ... مطالعه بیشتر: https://www.noorsoft.org/fa/software/View/74058 خرید با تخفیف ویژه: https://www.noorshop.ir/fa/product/74058 اجرای آنلاین در ابر نور: https://abrenoor.ir/fa/app/abrenoor_sharani مهدویت متن کامل 311 عنوان کتاب در 645 جلد از آثار مرتبط با امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشريف)، به زبان فارسی و عربی، در موضوعات: مهدویت در قرآن و.... مطالعه بیشتر: https://www.noorsoft.org/fa/software/View/11849 خرید با تخفیف ویژه: https://www.noorshop.ir/fa/product/11849 اجرای آنلاین در ابر نور: https://abrenoor.ir/fa/app/abrenoor_mahdawiyyat معجم موضوعی اشراق فرهنگ موضوعی 10 عنوان کتاب در 16 جلد از آثار شیخ اشراق و دیگر آثار حکمت اشراق، شامل: چکیده‌‌نویسی متن، نمايه‌‌سازی و ... مطالعه بیشتر: https://www.noorsoft.org/fa/software/View/15516 خرید با تخفیف ویژه: https://www.noorshop.ir/fa/product/15516 اجرای آنلاین در ابر نور: https://abrenoor.ir/fa/app/abrenoor_hekmateeshraq تا 50% تخفیف و غیر حضوری خرید کنید! www.noorshop.ir مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) www.noorsoft.org •┈┈••••✾🔆✾•••┈┈• 🌐معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: 📚 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f 🔎 @howzehpajohesh
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
⭕️ آموزش اسلام هراسی خلاق در مدارس ابتدایی بریتانیا! 🔻هاتف الحسینی محقق حوزوی در گفتگو باحوزه: ◻️ ریشه خصومت انگلیس با اسلام ناب محمدی از این وجه تمایز و به‌نوعی کارآمدی اسلام ناب آغاز می‌شود. ◻️ داعش و گروه‌های افراطی اسلام نما براساس اسناد لو رفته، همواره به‌وسیله بریتانیا و کشورهای خارجی حمایت می‌شدند. بریتانیا که خود اسپانسر این گروه‌های افراطی بوده است، داعش را به‌عنوان اسلام ناب محمدی معرفی می‌کنند. ◻️ در کتاب آموزش خلاقانه تعلیمات دینی در دوره ابتدایی( Teaching Religious Education Creatively) فصل یازدهم کتاب، درباره و آموزش خلاق تعلیمات دینی می‌پردازد، در این فصل طریقه بیان اسلام هراسی برای بیگانه سازی نسل کودک در بریتانیا را به معلمان آموزش می‌دهند، این اقدامات فقط باعث تشنج و جنگ ادیانی در آینده خواهد شد. ◻️ اما سؤال مطرح است که چطور «آموزش خلاق اسلام هراسی» به‌طور آموزش سیستماتیک در منابع تدریسی بریتانیا وجود دارد و هیچ سازمان جهانی به این جریان سازی افراطی و نژادپرستانه و ضد دینی موضع‌گیری نمی‌کند؟ @hawzahnews| حوزه‌نیوز