eitaa logo
محفل علمی رهپویان
242 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
704 ویدیو
205 فایل
محفل علمی دوستان طلبه (با نگاه نیمه کلان) فقط برای طلاب محترم🙏 مطالبی که قرار داده میشود، همیشه به منزله قبول داشتن نیست؛درحدطرح مساله یا صرفاجهت اطلاع در نظر بگیرید. ادمین : امین و... @amin_1409 @amirh68 @kahfolvara110 @abbasibagher
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از نیوز خودرو🔹️ ‌ روی عضویت کلیک کنید✅️
💠حواله خودرو چند؟ 🔹️اقتصادسنج؛ با شروع هر مرحله از قرعه‌کشی خودرو، بازار آگهی‌های خرید و فروش حواله‌ها نیز رونق می‌گیرد. گردش نقدینگی در این بازار زیرزمینی خارج از تصور است؛ به‌طوری‌که حواله خودروی پژو پارس سال، حدود ۱۸۰میلیون تومان معامله می‌شود. 🔹️ همچنین حواله سورن پلاس حدودا ۱۴۵میلیون تومان معامله می‌شود. درباره مادران دارای دو فرزند اما بدون حتی ثبت‌نام و قرعه‌کشی هر کدملی ۱۵میلیون تومان قیمت دارد. 🔹️ یک خریدار حواله می‌گوید حواله برخی از خودروهای مونتاژی چینی را تا ۴۰۰میلیون تومان خریداری می‌کند. یک دلال، با خرید یک حواله پژو پارس به قیمت ۱۸۰میلیون تومان و خرید خودرو از کارخانه، می‌تواند این خودرو را ۴۸۰میلیون تومان در بازار به فروش برساند و معادل ۱۳۴میلیون و ۱۳۸هزار تومان سود کند. 🔹️جالب اینکه قیمت حواله پژو پارس از قیمت کارخانه‌ای این خودرو پیشی گرفته است. یعنی کسی که تنها در قرعه‌کشی خودرو ثبت‌نام کرده و برنده شده، بدون اینکه حتی خودرو را خریداری کند، پول بیشتری نسبت به تولیدکننده به جیب می‌زند. کانال نیوز خودرو🚘 ✅⭕️@news_khodro
هدایت شده از در مسیر اجتهاد
💠 آیت الله شب زنده دار: مسأله را نباید به مشکلات اقتصادی گره زد. 🔹 عضو فقهای شورای نگهبان در درس فقه خود در مسجد اعظم قم: راه جلوگیری از این مسائل این است که باید همه به خصوص خانم‌های محجبه و خانم‌هایی که مقتدای آنها حضرت صدیقه طاهره و زینب کبری(علیهماالسلام) است کنند که ما را می‌خواهیم. ما باید این خواست خود را به جهان اعلام کنیم. 🔸 این تجمعاتی که در بعضی جاها شده خیلی موثر و مفید است‌ و باید شوند. 🔹 اگر ما در مقابل بی‌حجابی بخواهیم کوتاه بیاییم بعدا جلوگیری از آن بسیار سخت می‌شود. 🔸 باید با و به مسئولان کمک کرد که با عزمی راسخ‌تر در میدان وارد شوند. 👈 نکات ـ اجتماعی بیشتر: 🌐 https://eitaa.com/joinchat/4290445439Ccdc991b341 🔰 دوره تخصصی فقه و اصول مدرسه شهیدین قم
7.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 وقتی حاج قاسم، فرهنگ تشریفاتی امروز را به چالش می‌کشد! 🔹او از روزهایی می‌گوید که خبری از القاب و عناوین و تشریفات نبود. روزهایی که همه برادر بودند و برابر... 🏴 @alamdarehosein
🔆 جوان نمی‌تواند ازدواج کند، به نظام فحش می‌دهد و مطالبهٔ «آزادی» می‌کند. 👈 این «آزادی‌خواهی» ناشی از «دموکراسی‌خواهی» نیست؛ ناشی از «تحقیری» است که «مدل سرمایه‌داری» و «اختلاف طبقاتی» بر این ملت تحمیل کرده. 🔷 سید منیرالدین حسینیِ هاشمی: «نیاز جنسی و نیاز اقتصادی عجیب به هم گره می‌خورند. یعنی «بستر طبقاتیْ» فرد را تحقیر می‌کند؛ وقتی تحقیر کرد، درواقع به او می‌گویند: «تو دیگر نمی‌توانی زندگیِ آبرومندی داشته باشی! نه تا ۲۶ سال، بلکه تا ۳۶ سالگی و بالاتر. لذا برو و سال‌ها در انتهای صف بایست! اگر بخواهی ازدواج کنی نیز باید انتهای صف بایستی و فعلاً زندگی با احساس حقارت را بپذیر!». این برای جوان بسیار تلخ است. در این صورت، جوان می‌خواهد محدودیت ارزشی را بشکند؛ می‌خواهد انتقام بگیرد. این‌که جوان ‌«هیپی» می‌شود یا دختر موی سرش را بیرون می‌گذارد، می‌خواهد بگوید «پس من نیز محدودیت ارزشی را نمی‌پذیرم». این عملِ جوان، دقیقاً عکس‌العملِ تحقیرِ جامعه به‌وسیلهٔ سرمایه است؛ درحالی‌که نام آن را «آزادی» می‌گذارد. آزادیِ فردی وقتی پیدا می‌شود که شما ابتدا «تحقیر» کرده باشید. اگر «تجلیل» کنید کسی نمی‌گوید آزادی می‌خواهم! آن موقع که انقلاب در اوجِ جوش‌وخروش بود حرفِ آزادی طرف‌دار نداشت. حتی اگر رادیوهای بیگانه نیز بسیار تبلیغ می‌کردند حرف دموکراسی در زمان جنگ طرف‌دار نداشت! الآن برای جوانان لبنانی، حرف آزادی فریبنده نیست؛ زیرا احساس هویت و احساس کرامت می‌کنند و «کریم‌تر شدن به‌وسیلهٔ ایثار» را آرزو می‌کنند؛ چون کسی استیثار نمی‌کند و نمی‌گوید «تو باید ذلیل و زیردست من شوی و مذهب هم مهر و امضایش را پای آن بزند». حال، وقتی از یک‌ طرف، شما مصرف کالای لوکس و سفرِ کیش را تبلیغ و تجلیل می‌کنید و اعتبارات را مادی می‌کنید، و از طرف دیگر، نظام هم «اسلامی» است، چه انتظاری از جوان دارید؟ بعد از تحقیری که نسبت به جوان‌ها می‌کنیم و می‌گوییم: «اگر تو بخواهی زندگی آبرومندی داشته باشی، فعلاً باید آخر خط بایستی و چون آشنایی و رابطه‌ای هم با هیچ جناح و گروهی نداری، بنابراین کسی از تو حمایت نمی‌کند»، آیا این جوان واقعاً محدودیت‌های ارزشی شما را مقدس خواهد شمرد؟! (فقط آن جوانی این‌گونه خواهد بود که ملکهٔ عدالت پیداکرده باشد؛ یعنی بر نفس خود حاکم شده باشد و بگوید: «من اصلاً اعتراض نمی‌کنم»!) بنا بر آنچه عرض شد، من اساس آزادی‌خواهی جوان‌ها را [مطالبهٔ] «دمکراسی» نمی‌دانم. پس ‌از این‌که سهام شرکت‌های اقماری دولت را درست کرده و نحوه مدیریت آن را خصوصی کردید و «سرمایه‌‌داری»، با یال و کوپالش، استقرار پیداکرده است، هویت اولیهٔ (هویت انقلابیِ) جوانان را متلاشی کرده و موردحمله قراردادید و هویت آنها را هویتِ پول کردید، در این صورت، آن‌ها می‌گویند «این‌ها خودشان برای پولدارها ‌همه‌چیز درست می‌کنند و برای قدرتمندان سیاسی هم که همه‌چیز فراهم است (یعنی هم پسر تاجر می‌تواند زن بگیرد و هم پس فلان آخوند)، امّا می‌گویند این چیزها برای تو حرام است؛ تو برو تِی بکش!». 👈 در پاسخ، جوان نیز می‌گوید: «هیچ برهانی را قبول ندارم! آیا بائُک تَجُرّ و بائی لاتَجُرّ؟! آیا غریزه جنسیِ تو ارضا شود و غریزه جنسیِ من ارضا نشود؟! آیا محدودیت جنسی برای من چوب آخر است که می‌زنید؟ یعنی محدودیت مالی که دارم، محدودیت مقامی هم دارم، حال می‌گویید محدودیت جنسی هم داشته باشم؟! پس اگر این‌گونه است من دمکراسی را می‌خواهم تا حداقل آزاد باشم و بتوانم دهن‌کجی و اعتراض کنم!» در این صورت، همین جوان علیه نظام نیز فعالیت می‌کند.» (۱۳۷۸) ☑️ @AndisheMonir
🔆 عشقِ ترحّمی و عشقِ توسّلی 🔅عشقِتان به همسرتان، از رویِ ترحّم نباشد. 🔅عشقِ توسّلی موجبِ تحملِ ناملایماتِ زندگی می‌شود. ◀️ سید منیرالدین حسینیِ هاشمی: «اگر انسان "ترحُّماً" به همسرش احترام بگذارد، اين برای خودش خطرناک است. احترام و محبت مرد نسبت به همسرش و بالعکس بايد "توسُّلاً" باشد. همان‌گونه که اگر بخواهيد امام رضا(ع) را زيارت کنيد، ترحّما زيارت نمی‌کنيد، بلکه ايشان را وسيله برای قرب خدا قرار می‌دهيد، و يا هنگامی‌که اسماء الهی را می‌خوانيد و "يا ربِّ، يا اللّه، يا رحمن، يا رحيم و ..." می‌گوييد، با اين لفظ و با توجه به مفهوم آن، و حالت روحی خويش، متوسّل به اسماء الهی می‌شويد، و همچنین ائمه طاهرين(ع) را، که اسماء حسنای الهی تکوينی حضرت حق هستند، توسّلاً زيارت می‌کنید، در علائق خانوادگی نيز بايد مهر و محبت، توسّلاً اِعمال گردد و محور، حب الهی باشد. اگر مردی به همسر خود ترحّم کند، اين بدان معنی است که خودش را در موضع قدرت می‌بيند و حال اين‌که تمام انسان‌ها در موضع احتياج‌اند و در طريقِ بندگی او وسائلی را می‌جويند. احترام شما به مؤمن نيز بايد "توسّلی" باشد؛ مگر اين‌که طرفِ احسان شما جزوِ مکتب و دين شما نباشد؛ آن‌وقت ترحّم اشکالی ندارد. اما هرگز نبايد به يک شيعه ترحّم کنيد. اگر زن و شوهر توسّلاً به يکديگر محبت کنند، اولين چيزی که سهل می‌شود، تحمل ناملايمات طرفين برای يکديگر است و اگر در خانه‌ای، خداوند، محور ايثار شد، اين خانه اساساً محل سرپرستی الهی خواهد شد». ۶۹/۸/۲۲ ☑️ @AndisheMonir
🔆 معرفی‌نامهٔ کوتاه سید منیرالدّین حسینیِ هاشمی □ «سيد منيرالدّين حسينىِ هاشمى» در آبان ۱۳‌۲۴ در شيراز متولد شد و در سال ۱۳‌۳۹ وارد حوزه علميه قم گرديد. □ پدر ايشان، مرحوم آيت ‌الله ‌العظمی سيد نورالدين حسينى، از مراجع بزرگ و مؤسس حزب دینی و ضداستعمارىِ «برادران» بود. سيد منيرالدّين حسينى تأثير زيادی از ایشان پذيرفته بود. □ در دوران مبارزات انقلاب اسلامى، آن مرحوم با اقتدا به حضرت امام خمینی (ره) حضورى فعال در جريانات نهضت پیدا کرد. وی پس از تبعيد حضرت امام(ره) به عراق، به نجف اشرف رفت و در دروس خارج ايشان شرکت جست؛ به‌ويژه در دوره «ولايت فقيه» حاضر شد که وی را در آستانه تحول عميق فکری قرار داد. □ استاد حسینی، با تكميل انديشه سياسى و اجتماعى خود، به اندیشمندی تبديل شد كه به «كارآمدى دین در تكاملِ حيات اجتماعیِ بشر» معتقد بود و «تكاملِ قاعده‌مندِ معرفت دينى، توأم با تحول در نظام علمى» را از لوازم حركت به سمت تمدن‌سازی اسلامى می‌دانست. □ او پس از پيروزى انقلاب اسلامى، با رأیِ مردم شیراز، به «مجلس خبرگان قانون اساسى» راه یافت و در آنجا يكى از پنج پيش‌نويس اين قانون را ارائه کرد و در تصويب قانون اساسیِ کنونی نقش زیادی داشت. □ آغاز پروژهٔ انقلاب فرهنگى، او را بر آن داشت تا با تأسيس «فرهنگستان علوم اسلامى» در سال ۱۳۵‌۹، به تحقيقِ بيش‌تر دربارهٔ «شيوه جارى نمودن اسلام در نظام اجتماعى» همت گمارَد. □ سید منیرالدین حسینیِ هاشمی بیست سال از عمر شریف خود را در مسیر تولید نرم‌افزارهای تمدن اسلامی صرف نمود و در صبح روز جمعه، ۱۲ اسفند ۱۳‌۷۹، دعوت حضرت حق را لبيك گفت. ☑️ @moniroddin
🔹بسم الله الرحمن الرحیم🔹 ✳️ دوره تخصصی مدیریت اردویی (ویژه فعالان راهیان نور) ⬅️ ویژه طلاب سراسر کشور ➡️ 💠 برادران و خواهران ❇️ حضوری (برادران) ❇️ مجازی (برادران و خواهران) 🗓 زمان : چهارشنبه و پنجشنبه ٢٨ و ٢٩ دی ماه ۱۴٠١ 📚 برخی عناوین دوره : - دانشگاه جنگ - فناوری زیارت بنیان - افــق نمایی راهیـــان نور - بسته زیارت و منطقه شناسی - شیوه شناسی فعالیت های فرهنگی - بایدها و نبایدهای اجرایی راهیان نور و... 🔖 به عزیزانی که دوره را با موفقیت به پایان رسانند، گواهی رسمی پایان دوره اعطاء خواهد شد. 💳 هزینه ثبت نام : حضوری ۱٠٠ هزار تومان مجازی ١۵٠ هزار تومان 📌محل برگزاری : شهر مقدس قم (همراه با اسکان رایگان) ⏳آخرین مهلت ثبت نام : دوشنبه ٢۶ دی ماه ۱۴۰۱ ✅ ثبت نام اولیه و کسب اطلاعات بیشتر : 📩 ارسال عبارت «نور» 📩 به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۲۱۸ 🌐 راه ارتباطی : شناسه @miqat47 📣 با اطلاع رسانی این دوره به دوستان خود، گامی در راستای حفظ و نشر فرهنگ جهاد و شهادت برداریم. http://eitaa.com/joinchat/3533570061C26a89e033c موسسه جوانان انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
از اینکه سهم بودجه نهادهای مهم فرهنگی کشور مثل صداسیما، ستاد امربه معروف، نهاد رهبری در دانشگاه، شورای عالی حوزه علمیه، دفتر تبلیغات اسلامی و.. در اوج جنگ جهانی شناختی ترکیبی حتی به ۰/۰۰۵ بودجه کشور نرسد خیلی ناراحتم.. این رقم معادل هزینه چند فیلم سینمایی هالیوودی بیشتر نیست! این رقم شاید صرفا گردش مالی چند روزنامه و سایت اقتصادی جریان لیبرال کشور که روزانه صدها خبر دروغ علیه معیشت مردم تولید میکنند هم نباشد! رقمی کمتر از بودجه فقط یکی از شبکه های ماهواره ای مهاجم علیه روح و روان مردم کشور.. و من از این مظلومیت جبهه فرهنگی کشور ناراحتم.. ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
برنامه امشب گفتگوی ویژه خبری با موضوع مقایسه وجوه مختلف مسکن ویلایی و مسکن آپارتمانی و موانع تحقق مسکن ویلایی در کشور.؛ با حضور محمدمنان رئیسی (دانشیار معماری و مدیر مرکز مطالعات معماری و شهرسازی اسلامی دانشگاه قم). جمعه، ۲۳ دی ماه، ساعت ۲۲ تا ۲۲:۳۰، شبکه ۱ و شبکه خبر @baladetayyeb
maktab osooli emam.mp3
39.21M
مکتب اصولی امام خمینی روش امام خمینی در حوزه های سه گانه: 1️⃣ شناخت اعتبارات عقلایی. 2️⃣ شناخت تعامل شارع با اعتبارات عقلایی. 3️⃣ تطبیق اعتبارات عقلایی در فرآیند فهم نصوص . @manhajah
محفل علمی رهپویان
مکتب اصولی امام خمینی روش امام خمینی در حوزه های سه گانه: 1️⃣ شناخت اعتبارات عقلایی. 2️⃣ شناخت تعام
مکتب اصولی امام -> باب روش -> حوزه اعتبارات و ارتکازات مقدمه : در این دو سده اخیر ، اصول و فقه شیعه وارد یک مرحله ای شده است که میشود گفت بیشترین پیشرفت ها ، تدقیق ها ، نوآوری ها در اصول و فقه بخاطر همین حوزه ای است که در این دو سده اخیر ، فقها و اصولیین شیعه وارد آن شده اند و آن بحث از و ارتکازات است. حضرت امام این بحث را یک گام جلو برده اند. حوزه اعتبارات و ارتکازات امام در سه بخش: 1️⃣ (روش امام در) شناخت اعتبارات عقلایی : تحلیل شما مبتنی بر ابزار عرفی باشد نه فلسفی. 2️⃣ (روش امام در )شناخت تعامل شارع با اعتبارات عقلایی : القواعد الردعیه و الامضائیه 3️⃣ تطبیق اعتبارات عقلایی در فرآیند فهم نصوص . دریافت فایل صوتی 👇 https://eitaa.com/manhajah/635 فقه