eitaa logo
مرضیه رمضان‌قاسم
492 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
957 ویدیو
96 فایل
🌻بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم سلام ارشد تفسیر و کلام، مداح، سخنران مبلغ‌ دفتر تبلیغات اصفهان پاسخگوی‌شبهات،داستانک‌ دلنوشته و یادداشت‌نویس تلاشم در جهش‌تولید جهت‌فرمانبرداری از امر رهبرم منتظرامام زمانم هس تم پل‌ارتباطی‌جهت‌ارتقاءکانال⬇ @M_Rghasem110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 پرســـ❓ــش فلسفه و چرائی عزاداری بر سیدالشهداء پاســـ🖊ــــخِ استادحیــــــدرے زیدعزه ⭕️مقدمه آنچه می‌تواند منجر به معنا بخشی عزاداری باشد فلسفه و حکمتهای ظاهری و باطنی عزادرای‌ست. تصوّر عزاداری بدون در نظر گرفتن حکمت‌ها، منجر می‌شود تمام بخش‌های عزاداری از گریه‌ی بر اهل‌البیت گرفته‌است تا حضور در مجالسِ عزاداری عبث تلقی‌شود غافل از اینکه فلسفه‌ی عزاداری بر امام حسین با فلسفه‌ی قیام ایشان گره خورده است 🔻آثار عزاداری عبارتند از🔻 1⃣عزاداری، تعظیم و تکریمِ بزرگانِ هرمکتب تعظیم و تکریم بزرگان در هر مکتب امری عادی‌ست، به گونه‌ای که در زمان حیات با احترام و تبعیت و در زمان ممات با برگزاری مراسم بزرگداشت، این تعظیم نمود عینی می‌یابد و افراد با یادآوری آن شخص همواره خود را پیرو راه او می‌دانند. در مکتب اسلام با توجه به هدف مقدس آن در دفاع از مظلوم و مبارزه با ظلم، این تعظیم جلوه‌ی بیشتری یافته و عزداراری، نوعی اعلام طرفداری از ستمدیده و بیزاری از ستمگر تلقی می‌شود 2⃣عزاداری، تحکیم باورها وقتی امری برای انسان مهم قلمداد شود و جزء باورهای او گردد با گذشت زمان نفوذ این باور در بُعد فردی و اجتماعیِ او افزایش می‌یابد و تاثیرات آن بیشتر می‌شود 3⃣عزاداری، پایه‌گذاریِ سنتی نیکو واقعه‌ی کربلا، حادثه‌ای است که بزرگداشت آن سالیان سال به شکلِ سنتی نیکو درآمده و این سنت اجتماعی هر ساله در رفتارها و هنجارهای فردی و اجتماعی افراد موثر بوده است. لذا استمرار بر عزاداری به نوعی کمک در جهت انسان سازی‌ است زیرا باورهای انسان را تقویت می‌کند 4⃣عزاداری، تزکیه، رشد و تحول عزاداری از حیث فردی می‌تواند ارتباط انسان را با امور معنوی افزایش دهد و موجب تزکیه و رشد معنوی انسان گردد. همانگونه که بارها شاهد تحول افراد گناهکار در دستگاه امام حسین بوده‌ایم 5⃣زنده نگه‌داشتن نام و یاد دینداران حقیقی عزاداری موجب یادآوری قیام امام حسین و انتقال فرهنگ حسینی به نسل‌های آینده است. تکرار هر ساله‌ی این امر، موجب می‌شود نسل‌های آینده در مسیر حسینی شدن و حسینی ماندن گام بردارند 6⃣عزاداری، پاسخ به نیازِ انسان به الگو نیازمندی انسان به الگو از جمله اموری که روانشناسان و جامعه شناسان بر آن اتفاق نظر دارند. وجود الگو در هر امری منجر به موفقیت بیشتر انسان می‌گردد الگودهی و معرفی نمونه‌ی عینی در جای جای متن واقعه‌ی کربلا در دگرگونی انسان‌‌ها نقش بسزایی داشته‌است، همچنین وجود پیوند عاطفی میان مردم و الگوها می‌تواند درتبعیت مردم از آنها موثرتر باشد و عزاداری در ایجاد این‌پیوند موثر بوده‌است 7⃣عزاداری، تعیین‌کننده‌ی خطِ‌مشیِ سیاسی حضور در مجلس عزای امام‌حسین، حضوری بی‌بدیل است که هر ساله بدون نیاز به فراخوان به صورت خودجوش، انقلابی معنوی را در کشور ما رقم می‌زند. این مجالس پتانسیل زیادی در جهت آموزش معارف و اخلاق دارند. لذا وعاظ و سخنرانان در این عرصه نقش بسزائی دارند. بنابراین می‌بایست در این جهت تلاش وافری معطوف دارند و مردم را نسبت به وظایف دینی و سیاسی‌شان آگاه کنند. عزاداری بر امامی که در برابر سیاست اموی شهادت را بر تسلیم ترجیح داد، تکلیف ما را در برخوردهای سیاسی با قدرتهای موجود روشن‌می‌کند 8⃣عزاداری، رسواکننده‌ی ظالم و ذلت‌ناپذیری واژه‌ی مظلوم همواره وجود ظلم را در ذهن انسان تداعی می‌کند. وقتی مظلومیت کسی ثابت‌شود قطعا ظالمی وجود داشته و ظلمی صورت پذیرفته است. کربلا، عاشورا و عزاداریِ هر ساله‌ی ما بر این وقایع، فریاد مظلومانه‌ی امام حسین است برای رسوا کردن‌ ظلم در جهان. عزت و غیرت دینی و ذلت‌ناپذیری امام‌حسین نیز از دیگر دروس اخلاقیِ واقعه‌ی کربلاست زیرا غیرت دینی منجر می‌شود انسان تا پای جان در برابر هتک حرمت به دینش ایستادگی‌ کند. 9⃣عزاداری، همبستگی دینی و اجتماعی عزاداری با محوریت امام حسین منجر به وحدت و همدلی مردم می‌شود 🔟عزاداری، آمرزش گناهان در گوشه‌های دنج مجالس عزاداری و زیر پرچم اباعبدالله‌الحسین چه قلبهایی که تلطیف نمی‌شود و چه گناهانی که به برکت حضرت زدوده نمی‌شود. امام صادق فرمودند: به راستی حسین علیه‌السلام کسی را که برای او گریه می‌کند، می‌بیند و از روی رحمت و دلسوزی برایش طلب آمرزش میکند📚بحارالانوار،ج۲۵ بنابراین عزاداری فتح بابی‌ برای استغفار از روزمرگی‌های بی‌انگیزه‌ی هر زمان است ♻️نتیجه‌اینکه فلسفه‌ی قیام امام‌حسین را می‌توان در دو بُعد اثباتی و سلبیِ احیا و اصلاح خلاصه‌کرد. امام از یک جهت به زنده‌سازی و بازپروری دین جدشان همت‌گماشتند و از طرفی با قیام خویش به اصلاح بینش‌ها، روش‌ها و منش‌ها پرداختند. استمرار ما بر عزاداری هر ساله نیز متوقف بر همین اهداف است https://hawzahnews.com/xbjc2 🆔 @javadheidari110 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از احیاگران نوجوان
com.ghadeer.hayat_tayyebe-1.apk
24.28M
🔸‌ «حیات طیبه» 💢 نرم افزار آثار استاد شامل ۵۸ کتاب ✨ دسترسی به صورت موضوعی ✨ جستجو در فهرست و متن کتب ✨ بزرگنمایی و کوچک‌نمایی فونت ✨ علامت گذاری علاقه مندیها ✨ کپی متون دلخواه 🌐 cafebazaar.ir/app/?id=com.ghadeer.hayat_tayyebe&ref=share •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ https://eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef 🌺@ramezan_110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
5.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مسیر زندگیمو سمت خودت عوض‌کن نوکریم رو حسین جان خالص و بی‌غرض‌کن 🏴بامشاهده‌‌ی موفقیت دیگران عزانگیریم🙆‍♂ نمی‌دونم چرا بعضی‌ از ماها فکر می‌کنیم اگه یکی از اطرافیان و یا همکاران و... موفقیتی کسب کنند اونا که بِرَن بالا ما میایم پائین... شاید دیدِمون به دنیا، دید الاکلنگی هستش، یعنی تصور می‌کنیم دوستمون که رفت بالا ما می‌یایم پائین، واسه خاطر همین گاهی حسادت می‌کنیم و خودمون رو از پیشرفت دیگران به ندانستن می‌زنیم تا مبادا بخوایم بهش تبریک بگیم. به نظرم خوبه دست از مسابقه و مبارزه برداریم من اعتقادم اینه که، همه توانمندن فقط باید استعداد خودشونو كشف كنن و البته استعداد وقتی کشف میشه که دست از مقايسه کردن برداریم. پس بیا مقایسه رو تمومش كنيم... بیا پرونده‌ی رقابت و مقایسه رو ببندیم من معتقدم حتی خودمون رو با دیروزمون هم مقایسه نکنیم چون دیروز یه توانمندی‌هائی داشتیم که امروز نداریم و امروز هم یه توانائی‌هائی داریم که دیروز نداشتیم پس حتی با خودمون هم رقابت نکنیم و امروز هر کاری از دست‌مون بر میاد انجام بدیم. و آخر شب هم از خودمون راضی باشیم. خوبه با خودمون رفیق باشیم. نویسنده: مرضیه‌ رمضان‌قاسم https://eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مرضیه رمضان‌قاسم
🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🏴 🚩 پرســـ❓ــش ⁉️با توجه به اشتیاق عموم مردم بخصوص نوجوانان و جوانان عزیزمان به امام حسین -علیه‌السلام- از یک سو و از سوی دیگر هجمه‌ها و تلاش‌های دشمن از طریق ایجاد شبهات برای کمرنگ کردن عظمت حسینی، شما چه راهکاری برای جذب نوجوانان و جوانان به دین دارید؟ پاســـ🖊ــــخِ استاد حیــــــدرے "زیدعزه" 1⃣ اخلاص اخلاص حرف اول را در تبلیغ می‌زند به همین‌ جهت کار فرهنگی با خلوص همراه نباشد سر سوزنی ارزش نخواهد داشت، بنابراین برای تاثیر گذار بودن در مخاطب باید خود را مجهز به اکسیر اخلاص کنیم. البته خلوص، فلوس را نیز به همراه خواهد آورد. چون که صد آمد نود هم پیش ماست. 2⃣ آگاهی برای تبلیغ معارف آگاهی به مبانی دین و معارف امری ضروری است. لذا اگر بدون مطالعه و تحقیق قدم به عرصه‌ی تبلیغ گذاشته شود تخریب جای تبلیغ را خواهد گرفت. 3⃣ استمرار کار فرهنگی نیازمند استمرار است لذا فعالیت‌های مقطعی و فاقدِ چشم‌انداز به سر منزل مقصود نخواهد رسید. هر چند از تاثیرات آن نمی‌شود چشم پوشی کرد ولی تاثیرات آن جزئی و مقطعی است. 4⃣ هزینه‌کردن برای ایجاد انگیزه و استمرار در تبلیغ دین باید هزینه کرد در این بخش هم مردم و هم دستگاه‌های ذی‌ربط می‌بایست وظیفه‌شناس باشند، خود مبلغ نیز باید در حالی که برای جذب به دین خرج می‌کند تقدیر‌المعیشه را نیز فراموش نکند. 5⃣ حسن خلق طبق آیات و روایات مشهود است که از مهمترین ابزار مربی حُسنِ خُلق در کل امور زندگی است. جوان و نوجوان را باید بتوان در فضای حقیقی و خصوصاً در فضای مجازی با اخلاق حسنه جذب نمود. چرا که مخاطب با مشاهده‌ی اخلاق خوب مربی و مبلغ جذب دین می‌گردد. 6⃣ پرهیز از نصیحت همچنین حتی‌الامکان از نصیحت کردن بپرهیزیم بلکه کاری کنیم که مخاطب با ما همراه شود بطور مثال با گوش جان بدون قضاوت و تعصب حرفهای او را بشنویم و به قضایا فقط از زاویه‌ی عقائد خود ننگریم بلکه قضیه را از زاویه‌ی دید او نیز بنگریم، احساسات او را درک کنیم. 7⃣ تبلیغ ترجیحاً در فضائی مفرَّح اگر برای‌مان امکان دارد با نوجوان و جوان به اماکن تفریحی نظیر سینما، تئاتر، رستوران، گیم نت... برویم خلاصه در راه دین باید خرج کرد. اگر گروه‌اند هر کس غذای ساده‌ای در منزل تهیه کند با خود بیاورد و ساعات خوشی را در کنار هم بدون خشکی مقدسی طی‌کنیم تا اسلام را عملی با رفتارمان به آنها نشان دهیم نه اینکه با نصیحت و دعا خوانی و... آنها را از دین زده کنیم. چرا که اِلی ماشاء‌الله از این مجالس سطحی و خشک در جامعه فروان است پس کار ما چشاندن مزه دینداری به مخاطب است و در همین نشست و برخاست‌هاست که می‌توان نکات آموزشی فراوان و عمیق و بنیادین را در ذهن او حک کرد. ♻️نتیجه‌اینکه مبلغ و مربی اگر خلوص داشته باشد و با تاسی به انبیا و اهل بیت -علیهم‌السلام- اهل کار و تلاش باشد کار، او را اهل راز و نیاز نیز می‌کند چرا که کار با تبلیغ قابل جمع است. و جالب اینکه بارها دیده‌ایم، مردم حرف شنوی خوبی از روحانی شاغل و زحمت‌کش و در عین‌حال، فاضل و با خلاق دارند. در گفتن عیب دگران بسته زبان باش با خوبی خود عیب‌نمای دگران باش 🆔 @javadheidari110 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚑 برای درمان کرونا دوستی گفتند: بخورگرم با دستگاه بخور یا با کتری آب‌جوش 〽️ آب، به همراه 〽️ آویشن 〽️ سرکه 〽️ بابونه و 〽️ یا شربت بخور از داروخانه بخرید و استفاده کنید. خیلییییییی موثره. https://eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🏴 🚩 می‌خواهم بدانم در روز عاشورا و تاسوعا چه اتفاقی افتاده است؟ آیا حضرت اباالفضل روز تاسوعا به شهادت رسیدند؟ پاســـ🖊ــــخ ⭕️مقدمه: متأسفانه در مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا(علیه‌السلام) اشتباهات و تحریفاتی در روایت وقایع عاشورا صورت گرفته است. 🔴 ۴ اشتباه رایج در روایت وقایع عاشورا اتفاق افتاده است که مورد نخست پاسخ شماست 1⃣ از جمله اشتباهاتی که در روایت واقعه عظیم کربلا صورت می‌گیرد این است که اوج عزاداری امام حسین(علیه‌السلام) ده روز اول محرم الحرام است و بین سخنرانان و مداحان مشهور است که هر شب از این ده شب را به یکی از شهدای کربلا اختصاص می‌دهند، همین قرارداد بین مداحان و منبریها باعث شده است که عده ای گمان کنند مثلا حضرت ابوالفضل(علیه‌السلام) روز تاسوعا و حضرت علی اصغر(علیه‌السلام) روز هفتم محرم به شهادت رسیده اند. اما حقیقت این است که تمام شهدای کربلا در روز عاشورا به شهادت رسیده اند و حضرات اباالفضل(علیه‌السلام) و علی اکبر(علیه‌السلام) و علی اصغر(علیه‌السلام) قبل از امام حسین(علیه‌السلام) و در روز عاشورا در پیکار با سپاه عمر سعد کشته شده‌اند. 2⃣ اشتباه دیگری که در روایت وقایع عاشورا وجود دارد این است که عموماً تصور می کنند که حضرت سیدالشهدا(علیه‌السلام) و اهل‌بیت و یارانشان سه شبانه روز آب ننوشیدند و سپس تشنه کام به مقابله با دشمن رفته‌اند، اما حقیقت این است که عمرسعد سه روز قبل از عاشورا عمروبن‌حجاج را با پانصد سوار فرستاد تا در کنار شریعه فرود آیند و میان آب و یاران امام حسین(علیه‌السلام) فاصله اندازند، این به این معنی نیست که هیچ ذخیره آبی در خیمه ها نبوده است. شیخ عباس قمی در منتهی الآمال می گوید «شب عاشورا امام حسین(علیه‌السلام) حضرت علی اکبر را با سی سوار و بیست پیاده فرستاد که چند مشک آب بیاورند و اهل بیت و اصحاب خود را فرمود که از این آب بیاشامید، آخرین توشه شماست، وضو بسازید و غسل کنید» 3⃣ یکی از معروف‌ترین تحریفات ماجرای لیلا مادر حضرت علی اکبر(علیه‌السلام) است و چه روضه‌ها که در این زمینه خوانده نمی‌شود و از نجواهای علی اکبر(علیه‌السلام) با مادرش قبل از رفتن به میدان روضه هایی می‌خوانند و یا اینکه می‌گویند مادر حضرت علی اکبر(علیه‌السلام) به خیمه ها رفته و دعا کرده که حضرت علی اکبر(علیه‌السلام) سالم باز گردد. اما حقیقت این است که اصلا لیلا در کربلا حضور نداشته است، و حتی یک مورخ هم به حضور ایشان در کربلا و روز عاشورا ‏گواهی نمی‌دهد. ‏ 4⃣ تحریف دیگر این است که حضرت علی اکبر(علیه‌السلام) قبل از رفتن به کارزار از پدر رخصت خواست و امام حسین(علیه‌السلام) اذن میدان به ایشان ندادند و جوانی علی اکبر(علیه‌السلام) را دلیل عدم اجازه خود دانستند، امام حقیقت اینست که تمام مورخین نوشته اند که هر کس از حضرت اباعبدالله(علیه‌السلام) اذن میدان می خواست، اگر امکان داشت حضرت برایشان عذر می‌آورد ولی درباره حضرت علی اکبر(علیه‌السلام) از امام حسین(علیه‌السلام) اذن رفتن به میدان جهاد و نبرد می‌گیرند ولی حضرت مخالفتی نکردند. ♻️نتیجه‌اینکه: مداحان و منبریان محترم می‌بایست نسبت به اصلاح اشتباهات و تحریفات توجه ویژه داشته‌باشند و سعی‌کنند در روضه‌های خود از منابع و مقاتل معتبر استفاده کنند. برای مطالعه‌ی بیشتر رجوع‌شود به کتاب حماسه‌ی حسینی استاد شهید مرتضی مطهری ،جلد۱ 🖊تدوین‌‌گر: مرضیه‌ رمضان‌قاسم   🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 @ramezan_ghasem110