🔰 پاسخ:
✅ سلام علیکم . بنده مخالفت کردم با مخالفین لعن و برائت و تبری
و همیشه هم گفتم #لعن_علنی در سیره اهلبیت نیست و نداریم
لعن علنی ان شاءالله در حکومت مهدوی
🔰 پاسخ:
✅ کاملا صحیح
ان شاءالله این مطلب را مستند از ایت الله میلانی حفظه الله در ایام دهه محسنیه بارگذاری خواهیم کرد
اما پاسخ به بی رغبتی به محرم👇
https://eitaa.com/ravafez_alhaydari/841
🔰 پاسخ:
✅ ان شاءالله به موقع راجع به #ابن_عربی و #مولوی و بقیه #شیوخ_صوفیه مطلب مستند خواهیم گذاشت همینطور در مورد جناب #طهرانی و فرقه ضاله عرفانی ایشون .
کما فی سابق👇
https://eitaa.com/ravafez_alhaydari/964
https://eitaa.com/ravafez_alhaydari/36
https://eitaa.com/ravafez_alhaydari/688
حرف شما مثل این هست که به روباه بگی شاهدت کیه
بگم دمم.
🔰 پاسخ:
✅ سلام علیکم اسناد مدارک زیادی هست
در طی زمان خواهیم گذاشت
مثلا
https://eitaa.com/ravafez_alhaydari/952
https://eitaa.com/ravafez_alhaydari/950
https://eitaa.com/ravafez_alhaydari/949
https://eitaa.com/ravafez_alhaydari/969
https://eitaa.com/ravafez_alhaydari/957
🔰 پاسخ:
✅ سلام علیکم. ممنون
قبلا توضیح دادم 👇
https://eitaa.com/ravafez_alhaydari/7
🔰 پاسخ:
✅ سلام
ما همچین فکری نکردیم
کلمات ایشون رو هم خوندیم
خب که چی؟!
ایشون در این مسئله نه معیار نه ملاک ما نیستند و دید خودشون برای خودشون و همفکران شون کاملا محترمه و ما تا حدی مخالفیم.
درضمن
ما به هیچ وجه دنبال هدایت گری راه نیفتادیم
فقط ایات و روایات رو برای دوستان امیرالمومنین بازگو می کنیم
هدایتگری کار اهلبیت هست نه ما
🔰 پاسخ:
✅ سلام علیکم
یکی از ادله #مواسات با حضرت سیدالشهدا صلوات الله علیه است
که ما هم خود را در ظاهر شبیه به آن حضرت کنیم
چنانچه در روایتی داریم :
⭕️ امام صادق علیهالسلام فرمودند:
✅حَدَّثَنِي أَبِي وَ أَخِي وَ عَلِيُّ بْنُ اَلْحُسَيْنِ وَ غَيْرُهُمْ رَحِمَهُمُ اَللَّهُ عَنْ سَعْدِ بْنِ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ أَبِي خَلَفٍ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى اَلْأَشْعَرِيِّ عَنْ عَلِيِّ بْنِ اَلْحَكَمِ عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِنَا عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ : إِذَا أَرَدْتَ زِيَارَةَ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فَزُرْهُ وَ أَنْتَ كَئِيبٌ حَزِينٌ مَكْرُوبٌ شَعِثاً مُغْبَرّاً جَائِعاً عَطْشَاناً فَإِنَّ اَلْحُسَيْنَ قُتِلَ حَزِيناً مَكْرُوباً شَعِثاً مُغْبَرّاً جَائِعاً عَطْشَاناً - وَ سَلْهُ اَلْحَوَائِجَ وَ اِنْصَرِفْ عَنْهُ وَ لاَ تَتَّخِذْهُ وَطَناً.
🔰 حضرت امام صادق عليه السّلام فرمودند: هنگامى كه ارادۀ زيارت حضرت حسين عليه السّلام را نمودى پس آن حضرت را با حالى غمگين و اندوهناك و ناراحت و ژوليده و گرفته و گرسنه و تشنه زيارت نما 👈زيرا حضرتش كشته شدند در حالى كه غمگين و ناراحت و ژوليده و گرفته و گرسنه و تشنه بودند 👉 و از آن جناب حوائج و خواستههاى خود را بخواه و سپس از آنجا برگرد و آن مكان شريف را وطن براى خود قرار مده.
📚کامل الزيارات ج ۱، ص ۱۳۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 صوفیه جانشینان شیطان در نگاه امام هادی صلوات الله علیه
🖤 #شهادت_امام_هادی علیه السلام تسلیت باد🖤
⭕️محمد بن حسین میگوید:
در مسجد با #امام_هادی علیه السلام بودیم و جمعی از #صوفیه #حلقه زدند و مشغول #ذکر شدند پس حضرت فرمودند:
🔰به این مکاران اعتنا نکنید که #جانشینهای_شیاطین و تخریب گران دین اند!
یزهدشان برای راحتی بدنشان،
و #شب_زنده_داریشان برای شکار مردم عامی است!
آنها #گرسنگی میکشند تا احمق ها
را گول زده و مانند خر سوارشان شود!
#ذکر و #عبادتشان #رقص و #کف و #موسیقی و #خوانندگی است! فقط دیوانگان و احمقان تابع آنها میشوند!
👈پرسیدیم: حتی اگر معتقد به #ولایتتان باشند؟
پس حضرت نگاه #خشمگینی کردند و فرمودند:
🔰آیا نميداني صوفیانی که معترف به ولايت ما #بدترین فرقه صوفيه اند!
تمام صوفیه (شیعه و سنّی) از مخالفین ما هستند و راه آنان مغایر با راه و روش ماست و آنها نصاری و مجوس این امّت هستند اینها کسانی اند که میخواهند نور خدا را خاموش کنند ولی خداوند نورش را کامل خواهد کرد، هر چند کافران اکراه داشته باشند.»
📚 سفینة البحار، ج۵، ص۱٩٩
💠 عارفان صوفی مسلک معاصر نیز با همین حلقات ذکر و با اهنگ های غنا عبادت می کنند و قائل به عدم #حرمت_غنا هستند.
💠 صوفی که #ادعای ولایت اهلبیت را داشته باشد پست تر و بدتر از صوفیان دیگر است فلذا اگر هم ثابت شود امثال #مولوی و #ابن_عربی لعنهما الله شیعه بودند کار برایشان خراب تر است.
💠 صوفیان غیر از قادریه و نقشبندیه و... امروزه با لباس و اسم های دیگری به جامعه شیعی نفوذ کردند حتی در لباس #روحانیت...
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🛑 آن شعبده باز برای همیشه ناپدید گردید ...
⭕️زرّافه ، دربان متوكل مى گويد :
🔰 از #هندوستان مرد #شعبده_بازى نزد متوكل آمد. و #متوكل لعنت الله علیه ، شعبده بازى را خيلى دوست مى داشت. و اين شخص در فنِ خويش ، خيلى ماهر بود. متوكل خواست امام على النقى-عليه السّلام-را #شرمنده سازد.
👈به مرد شعبده باز گفت : اگر بتوانى او را #خجل سازى ، هزار دينار به تو مى دهم !
زرّافه مى گويد : متوكل دستور داد #نان هاى نازک و سبكى بپزند و آن ها را بر سر سفره بگذارند. و مرا نيز كنار سفره نشاند. و امام-عليه السّلام-را هم براى غذا خوردن دعوت كرد. و طرف چپ حضرت ، متّكايى بود كه تصوير شير بر آن بود.
شعبده باز هم روبروى متّكا نشست.👈 وقتى كه امام-عليه السّلام-دستش را به سوى نان دراز كرد ، مرد شعبده باز كارى كرد كه نان به هوا پريد. دوباره امام-عليه السّلام-دست برد تا نان را بردارد ، باز شعبده باز كار سابق خويش را تكرار نمود. و همه #خنديدند.
🔰در اين هنگام ، حضرت دست خود را به تصوير #شيرى كه در متّكا بود ، زد و فرمود : اين مرد را بگير. ناگهان شير از متّكا پريد و مرد شعبده باز را دريد و خورد و به جاى سابق خويش برگشت.
مردم از اين كار ، #حيران شدند. سپس امام برخاست. متوكل گفت : خواهش مىكنم بنشين و اين مرد را برگردان. حضرت فرمود : به خدا قسم ! او ديگر بعد از اين ديده نخواهد شد. و رو به متوكل كرد و فرمود : آيا دشمنان خدا را بر دوستان او مسلّط مى گردانى. حضرت رفت و آن مرد ، ديگر رؤيت نگرديد.
📚الخرائج و الجرائح ج ۱، ص ۴۰۰
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🛑 #لیلة_الرغائب چیست و از کجا آمده؟!
📎در ابتدا بیان میشود : با توجه به وجود مبنای #تسامح_در_ادله_سنن که قاعدهای فقهی و اصولی به معنای آسانگیری نسبت به مستندات احکام مستحب است هر کس میتواند به حکم عالم مورد قبول خود رجوع و انجام اعمال لیلة الرغائب را بپرسد و بر اساس آن عمل کند.
🔰در ادامه بیان میشود:
مرحوم حاج #شیخ_عباس_قمی (ره) در مفاتیحالجنان روایتی را به نقل از سیدبنطاووس (ره) و علامه مجلسی (ره) ، در اعمال ماه #رجب آورده است که بر پایۀ آن، نخستین شب جمعۀ ماه رجب، به لیلةالرغائب (شب عطاهای بزرگ معنوی) نام گرفته است و #نمازی هم به شکلی ویژه با ثوابی بسیار برای آن گفتهاند.
❌سید بن طاووس (ره) روایت آن را #بیسند، در 📚 اقبال الأعمال ج2 ص632 نقل کرده است.
❌پس از او، علامۀ حلی، آن را با سندی که به #انس_بن_مالک و رسول خدا (صلی الله علیه و آله) میرسد آورده است؛
⭕️خود علامه مجلسی #بیاعتباری و نیز #سنی بودن روایت لیلة الرغائب، تصریح دارد برای همین از آوردن آن در کتاب دعایی خویش به نام 📚زاد المعاد خودداری کرده است.
⭕️ مرحوم علامه محمدتقی شوشتری(تستری)، حدیثشناس نامدار معاصر، نیز این حدیث را #نامعتبر و #غیر_قابل_اعتماد دانسته است
📚النجعة فی شرح اللمعة ج3 ص103
🔰معنای بیاعتباری این حدیث آن است که ما نمیتوانیم به صدور آن، از معصوم در اینجا پیامبر(صلیالله علیه و آله) اطمینان پیدا کنیم.
💠یکی از #موانع پیدایش این اطمینان، وجود کسانی در سند این حدیث است که نمیتوان به سخنشان اعتماد کرد:
1⃣ یکی از آنها ابوالحسن همدانی (علیبنجهضم) است که او را سازنده ( #جاعل ) حدیث لیلة الرغائب گفتهاند
📚الغدیر ج5 ص245
📚قاموس الرجال ج7 ص496
2⃣دیگری، انس بن مالک است که بر حقْ بودنِ امیرالمؤمنین علی علیهالسلام را #کتمان کرد و از کسانی است که با آنکه در #غدیر حاضر بود به آن شهادت نداد و امیرمومنان علیهالسلام او را #نفرین فرمود
📚رجال کشی، ص45
📎 کسی که امام صادق علیهالسلام او را در کنار ابوهریره و عایشه جزء سه نفری معرفی فرمودهاند که همواره بر رسول خدا صلیالله علیه و آله #دروغ میبستهاند؛
📚خصال ج1 ص290
📛حملۀ #علمای_سنی به این روایت که از طریق خود آنها وارد کتابهای شیعه شده است به مراتب #تندتر است.
👈 برخی از آنها فراتر از تضعیفِ سند، حکم به ساختگیبودن این روایت دادهاند.
📚فتحالباری 11/47
📚شرح صحیح مسلم 8/20
📚الموضوعات 2/125
✅ نتیجه آنکه ما با وجود دریای بی کران ادعیه و زیارات مأثوره، نیازی به انجام اعمال مشکوک به بدعت نمیبینیم.
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🛑 علت وجود خدا چیست⁉️
💢#آتئیست می گوید:
❌اگر علت جهان خداست پس خدا هم علتی دارد‼️
اگر جهان را خدا آفریده است پس خدا را چه کسی آفریده است‼️❓
اگر خالق جهان خداست پس خالق خدا چه کسی است⁉️❗️
___
✅ پاسخ :
🔰سر و کار ما ، با #برهان و منطق است و در مکتبی تلمذ نموده ایم که به ما یاد داده اند باید برای دعاوی خود اقامه برهان و دلیل کنیم نه مثل ملحد فراری از کتاب و مطالعه ، از روی معده ، تراوشی کنیم بی بیّنه ، چرا که نحن ابناء الدلیل.
❇️ در جواب شبهه فوق سه پاسخ می دهیم:
1⃣ ملحد از علت داشتن جهان پی به علت داشتن خدا می برد ! می گوید چون شما می گویید #جهان علتش خداست ، پس من هم می گویم #خدا هم #علتی دارد!
در حالی که این استدلال سخیف است
👈اشکال تراش مفاد اصل علیت را درک نکرده است.
او گمان میکند❌ اصل علیت بیان میدارد که #هر_موجودی نیاز به علت دارد.❌
در حالی که مفاد اصل علیت چنین است:
✅ هر #معلول یا #پدیده یا #حادثی که دلیل وجودش در خودش نباشد نیاز به علت دارد نه اینکه هر چیزی نیاز به علت دارد.✅
بنابراین طبق پاسخ اول ما چون :
👈 معلولیت
👈 پدیدار شدن
👈 و #حادث شدن
را در جهان یافتیم حکم به نیاز داشتن آن به #علت کردیم.
🔥ملحد هم اگر میخواهد علت داشتن خدا را اثبات کند باید معلولیت و حدوث را در او اثبات کند تا حکم به علت دار بودن آن کند
. نه اینکه از یک قیاس مع الفارق سود جسته و بگوید چون جهان علت دارد پس لاجرم خدا هم علت دارد!
🔰صغری و کبری و ربط آن دو بهم در این استنتاج غلط است. چون نتیجه تابع اخس مقدمتین است. پس با رفع مقدم تالی هم باطل است.
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari