eitaa logo
تشکل طلبگی ربیون
1.6هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
52 ویدیو
53 فایل
وَكَأَيِّن مِّن نَّبِيٍّ قَاتَلَ مَعَهُ رِبِّيُّونَ كَثِيرٌ فَمَا وَهَنُوا لِمَا أَصَابَهُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَمَا ضَعُفُوا وَمَا اسْتَكَانُوا وَاللَّهُ يُحِبُّ الصَّابِرِينَ پوشش فعالیتها و ارائه محتوای تولیدی تشکل طلبگی ربیون مشهد @Admin_rebbiion
مشاهده در ایتا
دانلود
پنجشنبه ۸ دی‌ماه ۱۴۰۱ 🔸شرح ما وقع🔸 "بازبینی حوادث اخیر سیستان و بلوچستان" 🔰با حضور: حجت الاسلام والمسلمین مهدی دبیر مجمع اسلامی حبل‌الله 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐@rebbiion
پنجشنبه ۱۵ دی‌ماه 💢 محفل هم اندیشی در کلام امام سیدعلی خامنه ای ❇️ سلسله جلسات سخنان رهبری 🔻بیانات در دیدار جمعی از بانوان منتخب کشور(۱۴ دی) ⏰پنجشنبه، ۱۴۰۱/۱۰/۱۵، ساعت ۱۵ 🕌بلوار شهید کامیاب، بین شهید کامیاب ۳۶ و ۳۸، طبقه فوقانی مسجد حجت المهدی(عج) ❌به تغییر زمان دقت شود❌ 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
🔰برگزاری سلسله جلسات مباحثه در دفتر تشکل ربیون 🔸"امام منهای خط امام، آن امامی نیست که ملت ایران به نفس او، به هدایت او جانشان را کف دست گرفتند، فرزندانشان را به کام مرگ فرستادند، از جان و مالشان دریغ نکردند و بزرگترین حرکت قرن معاصر را در این نقطه‌ی عالم به وجود آوردند. امام منهای خط امام، امام بی‌هویت است. سلب هویت از امام، خدمت به امام نیست. مبانی امام، مبانی روشنی بود. این مبانی در امام، در امام، در امام، و بخصوص در امام منعکس است." ۸۹/۰۳/۱۴ 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐@rebbiion
🔸خروش طلاب و اساتید حوزه علمیه مشهد 🔰اجتماع عظیم اساتید و طلاب حوزه علمیه مشهد در حمایت از حریم و 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐@rebbiion
پنجشنبه ۲۹ دی‌ماه 🔸بررسی سیاست‌های دولت در مسئله‌ی تورم 🔰با ارائه دکتر محمد کارشناس مسائل اقتصادی 🗓پنجشنبه ۱۴۰۱/۱۰/۲۹ ⏰ ساعت ۱۵ 🕌بین کامیاب ۳۶ و ۳۸ طبقه فوقانی مسجد حجت‌المهدی (عج) دفتر تشکل طلبگی ربیون 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐@rebbiion
پنجشنبه ۲۹ دی‌ماه 🔸بررسی سیاست‌های دولت در مسئله‌ی تورم 🔰با ارائه دکتر محمد کارشناس مسائل اقتصادی 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐@rebbiion
استاد جعفری‌نژاد_1.m4a
22.69M
پنجشنبه ۲۹ دی‌ماه 🔸بررسی سیاست‌های دولت در مسئله‌ی تورم 🔰با ارائه دکتر محمد کارشناس مسائل اقتصادی 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐@rebbiion
🔰برگزاری سلسله جلسات مباحثه در دفتر تشکل ربیون 🔸"اینکه در روایت است که اسلام است، از اول غریب بوده و الان هم غریب است، برای اینکه غریب آن است که نمی شناسند او را، در یک جامعه ای هست او، اما نمی شناسند، نمی شناسند اسلام را، هیچ وقت شناخته نشده به آنطوری که باید باشد. اسلام همه چیز است آقا ،اسلام آمده انسان درست کند و همه چیز است، همه عالم است انسان. آن که مربی انسان است باید همه عالم را آشنا بر آن باشد و انسان را به همه مراتب آشنا به آن باشد تا بتواند این انسان را به آن مدارجی که دارد برساند، اسلام را به همه جهاتش بشناسد." صحیفه نور، جلد ۸، صفحه ۷۲ 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐@rebbiion
❇️ سلسله جلسات مباحثه صحیفه حضرت امام در دفتر تشکل ربیون 🔰 خلاصه‌ای از نکات بیان شده توسط حاضران در مباحثه، پیرامون سخنرانی امام در ۶ مهر سال ۵۶ در جمع روحانیون نجف 🔸آقای حسینی زری: در باب ، امام میگوید این تفکر ابتدا در ذهن مردم بود سپس در ذهن آخوندها آمد و سپس علما هم آن را تئوریزه کردند. این فرهنگ سازی که با این دقت و عمق و گستردگی در جامعه ایرانی و مذهبی جا افتاده بود، خیلی مسئله عجیبی است. این حرف که حرف غرب است، بگونه ای توسط غرب اینجا بوجود آمد که علما هم همان حرف غرب را زدند، رادیکال تر هم زدند و تئوریزه هم کردند. مسئله جدایی دین از سیاست از کجا بوجود آمد کلا؟ 🔸آقای وحیدی: 1⃣داعی و انگیزه امام از این سخنرانی دقیقا چه بوده است؟ صدر و ذیل صحبت به هم نمیخورد. امام در صدد رقم زدن چه مسئله ای بود؟ 2⃣نکته بعدی اینکه تاثیرگذاری امام بر مخاطبش هم از نظر معرفتی و هم از نظر عملی یک الگوی خوب برای من نوعی به عنوان یک منبری و مبلغ است. 🔸آقای رضایی شریف: در فضای دینداری و در مسیر حق، دینداران بالاخره کجا میخواهند اسلام شناسی خود را خرج کنند؟ در این سخنرانی امام، وضع به شدت فاجعه بار بود. چه شد که دینداران اینقدر منفعل بودند؟ 🔸آقای فیاض: 1⃣لازمه‌ی فهم صحیح قرآن و سنت چیست؟ آیا صرفِ عدم منحصر شدن در یک علم و پرداختن به علوم متعدد ظاهری و باطنی برای فهم زوایا و لایه های مختلف دین کافیست؟ 2⃣نکته مهم این است که ما اگر میخواهیم دنبال باشیم، باید چنین نگاهی نسبت به اسلام را ترویج کنیم. این نگاه به اسلام لزوم پیشرفت است. 🔸آقای طحان زاده: 1⃣آیا مرحوم امام حاکمیتی را که با مردم در یک مسیر طاغوتی و شر ارتباط داشته باشد، رابطه حاکمیت و مردم میداند؟ یا رابطه حاکمیت با مردم را فقط در دایره خیر و در راستای توحید میداند؟ 2⃣آیا میشود ادعا کرد انقلاب و قیام تنها از مکتب فقهی و اصولی که امام در آن تنفس میکرده است برمی‌آید فلذا خیلی انتظار نباید داشت که علمای دیگر حرفی بزنند؟ میتوان گفت چیزی که باعث شد امام انقلاب کند، همین فقه و اصول و فلسفه او بود؟ اگر این باید، آن وقت برای حل مسائل این انقلابی که امام با منظومه علمی خودش بوجود آورده است، باید با همین مکتب علمی خودش او باشد نه با مکتب علمی و فقه و اصول دیگری. بر همین اساس ممکن است بشود یک ادعای دیگر کرد و آن اینکه علمای عراق در مباحث علمی و حجت هایشان، قطع جایگاه ویژه ای داشت. لذا تا قطع نمیکردند کنشی هم نمیکردند. 🔸آقای قوی: خیلی مهم است در مکتب امام. این حدیث حضرت عیسی و حضرت موسی، ناظر به جامعیت شریعت ختمی است. شریعتی که کامل است و به همه ابعاد انسان توجه دارد. از مادی‌ترین تا روحانی‌ترین. این خیلی کلیدی است در فضای علمی حوزوی و هم در فضای اجتماعی. اگر این نگاه نباشد، حرکت در معنویات، مادیات را تضعیف میکند و بالعکس. جدایی دین از سیاست را هم امام یک اتفاق متاخر میداند. میگوید بخاطر استعمار و شکست مشروطه است. 🔸آقای مروارید: برداشت ها و فهم هایی که از اسلام صورت میگرفته است، چقدر ناشی از تفکراتی بوده است که صاحبان قدرت آن را قبول داشته اند؟ مثلا قدرت گرفتن تفکر عرفانی دیدن دین و تخطئه فقه، آیا متاثر از حاکمیت آن زمان نبوده است؟ یک شاهد اینکه امام میگوید: الان حاکمیت در جهان، دنیاگرایی را میخواهد لذا دین هم دنیایی تفسیر میشود. 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐@rebbiion
🔰 "مدخلی بر فهم گفتار ویژه امام در سال ۵۶ (اسلام شناسی جامع)" 🖋 حجت‌الاسلام رضا طلبه درس خارج تشکل طلبگی ربیون ♦️بخش اول 1⃣این دغدغه و طرح بحث امام درباره ضرورت جامعیت اسلام شناسی و چالش‌های فقدان آن در طول تاریخ اسلام از ابتدا(تأويل آيات و اخبار ب حوزه تخصصی هر فرد، اثر سیاسی اون از جمله تخطئه دیگران) از ۵۶ شروع و در پاریس ۵۷ ادامه و تقریبا تا حدود ۵۸ هست و بعد از آن به نظر کم تکرار می‌گردد.(با این گفتار) 2⃣شاید ب تعبیر برخی خاستگاه شروع این گفتار از امام، نامه شهید مطهری به امام درباره شریعتی باشد. 3⃣ به نظر درست است که می‌شود گفتار امام در باب جامع را در فضای معرفتی هم دنبال کرد و از چرایی پیدایش اسلام شناسی های بخشی و غیرجامع در تخصص‌های اسلامی‌ای چون کلام، فلسفه، عرفان، فقه، تاریخ و... و همچنین چگونگی تحقق "اسلام شناسی جامع" سخن گفت؛ اما امام اینجا گویا بیشتر در موضع وحدت‌بخشی فکری و فرهنگی به نهضت و اداره نهضت هستند تا ضمن آن‌که تمام ظرفیت‌های فرهنگی اسلام در طول تاریخ را ضرب در نهضت می‌نمایند از اختلاف انقلابیون در فهم اسلام بمثابه مقصد انقلاب جلوگیری کنند. 🔸برای فهم بیشتر این موقف ویژه، می‌توان آن را با بیان علامه طباطبایی در مقدمه المیزان نیز مقایسه نمود. این دو ضمن اشتراکاتی در طرح مسئله، ولی تفاوت‌های مهمی دارند. 🔸دغدغه امام و ضرورت اسلام‌شناسی جامع است که آن را مدلّل به لبّ عالم بودن انسان(العالم انسان کبیر و الانسان عالم صغیر)، جامعیت مراتب وجودی او و احتیاج به غیب، وحی و انبیا برای رشد تمام این مراتب می‌نمایند و زیاد سخن از لازمه روشی آن نمی‌کنند. 🔸اما دغدغه ، درباره زبان مختص قرآن و بنابراین ضرورت پیگیری روش تفسیر قرآن به قرآن است. 4⃣ وجوه دیگر این دغدغه و این موقف را پس از پیروزی انقلاب هم می‌شود رصد کرد از جمله دغدغه وحدت حوزه و دانشگاه( ر.ک پیام سال ۶۷ قطعنامه و ضرورت نزدیک شدن و ذوب فرهنگ حوزه در دانشگاه)، اجتهاد جامع(در پیام منشور روحانیت) و... که خود مجال بررسی و تأمل مستقل می‌طلبد. 🆔 @rezatakmele 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐@rebbiion