eitaa logo
تشکل طلبگی ربیون
1.6هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
52 ویدیو
53 فایل
وَكَأَيِّن مِّن نَّبِيٍّ قَاتَلَ مَعَهُ رِبِّيُّونَ كَثِيرٌ فَمَا وَهَنُوا لِمَا أَصَابَهُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَمَا ضَعُفُوا وَمَا اسْتَكَانُوا وَاللَّهُ يُحِبُّ الصَّابِرِينَ پوشش فعالیتها و ارائه محتوای تولیدی تشکل طلبگی ربیون مشهد @Admin_rebbiion
مشاهده در ایتا
دانلود
📸#گزارش_تصویری 🔸بازدید #مبلغین اعزامی #تشکل_طلبگی_ربیون به #بندرعباس از کشتی انگلیسی توقیف شده 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
🔸گزارشی از تعامل حوزه علمیه با شهرداری مشهد در دوره سابق با حضور دکتر جمال 🔹تجربه نگاری طلاب اعزامی به و با رویکرد شناخت و حل مسئله 🔻پنجشنبه ۲۱ شهریور ماه ساعت ۱۶:۴۵ چمران ۱۱-کوچه اول سمت راست-پلاک ۱۶ 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
متاسفانه به علت وقوع ضایعه ای ناگهانی برای یکی از بستگان استاد برنامه گزارش تعامل حوزه علمیه با شهرداری سابق باحضوراستاد یزدانی برگزار "نخواهد" شد. 🔸"برنامه های دیگر امروز به قوت خود باقی است" ساعت شروع جلسه 18:00 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
📸 پنجشنبه بیست و یکم شهریورماه 🔸تجربه نگاری تبلیغ طلاب اعزامی به و با رویکرد شناخت و حل مسئله 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
🔸 *گزارشی از تعامل حوزه علمیه با شهرداری مشهد در دوره سابق* با حضور دکتر جمال 🔹تجربه نگاری طلاب اعزامی به و با رویکرد شناخت و حل مسئله 🔻پنجشنبه ۲۸ شهریور ماه ساعت ۱۷:۰۰ چمران ۱۱-کوچه اول سمت راست-پلاک ۱۶ 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐@rebbiion
📸#گزارش_تصویری #جلسه_هفتگی_ربیون پنجشنبه بیست و هشتم شهریورماه 🔸تجربه نگاری تبلیغ طلاب اعزامی به #بندرعباس و #تایباد با رویکرد شناخت و حل مسئله( دومین جلسه ) 🔸گزارشی از تعامل حوزه علمیه و شهرداری سابق با حضور استاد یزدانی 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
🔰روایت تبلیغ محرم ۹۸ - بخش اول ❇️مستر پلاس 🖋محمد امامی 📌من و دو نفر دیگه وظیفه داشتیم، در حد توان شناختی از ( اقتصادی، فرهنگی، و...) به دست بیاوریم. 📌یکی از این فعالین آقای معروف به بود. موهای فرفری و هیکل استخوان درشت ایشان را اگر کسی می دید، احتمالا یک درصد هم حدس نمی زد، الان از نیروهای مردمی جزیره هرمز است که فرماندهی اقتصادی جزیره را می کند. 📌 یا همان اسمی برگرفته از یک صحبت رهبر انقلاب است که انقلابی ها را به انقلابی مثبت و منفی تقسیم می کند. 📌آقای وجدان حقیقی در دهه ۶۰ در زندگی می کرده، ولی بعد از آن چند سالی دور از زادگاه خود بوده است، تا در اواخر دهه ۸۰ با تصور این که احتمالا جزیره از و استضعاف خارج شد ، به هرمز بر می گردد، اما به شهادت خودش جزیره تفاوتی با قبل نکرده بود. جزیره ای که بیشترین درصد از جهت نسبت با جمعیت خود را در دارد. 📌آقای وجدان حقیقی از آن دست آدم هایی بود که چند ساعتی با او هم کلام می شدی، درصد خونت بالا می زد. از سال ۹۲ شروع به فعالیت های حمایتی از محرومین جزیره می کند، غذا دادن، جهیزیه فراهم کردن، و... البته به قول خودش اینها بهانه ای بود در راستای مردم جزیره، بعد از مدتی بانک اطلاعاتی از مردم جزیره درست می کند، در کنار آن امام جمعه جزیره را محور فعالیت های حمایتی خود قرار می دهد. 📌بعد از مدتی او را در جزیره به آقای مثبت می شناسند، و به قول خودش هر وقت در جزیره راه می رود مثل استقبال مردم لبنان با با او برخورد می کنند، وارد ساختار های چون کمیته امداد می شود، و دفتری برای مشاوره در هرمز ایجاد می کند. 📌برای قانونی می گذرد، که وام تنها به افرادی تعلق می گیرد که قصد دارند، به عده ای از آن ها می دهد تا را روی جا به جا کنند، از طرف دیگر از بیکاران هرمز تهیه می کند تا در صورت فراهم شدن شرایط با تولیدکنندگان مرتبط بکند. 📌ارتباط عجیبی با داشت، البته از هئیتی بودنش می شد فهمید که بتواند در این سطح ارتباط بر قرار کند، می گفت شیخ حسین را با تیم همراه هر چند وقت یکبار جزیره می آورم، مناطق محروم را به خیرین آن ها نشان می دهم و وقتی پروژه تمام شد، به دست خودشان می کنم. با وجود این همه فعالیت، شاید بتوان بزرگترین نقطه مثبت آقای مثبت را ایشان دانست، از نخبگان کشوری گرفته تا بدنه انقلابی های فعال در نقاط مختلف. 📌 کاری خودش را در چند جمله خلاصه کرده بود که به شدت در عمل و نظر به آن پایبند بود: هر که دهد دهد. آن جا رود که برگردد. در مدت فعالیت او گردشگران ۸۵ درصد افزایش پیدا کرده بود. 📌برای خیلی از پزشکی و اقتصادی و... خادم یاری آستان قدس در جزیره هرمز درست کرده بود تا به عنوان در جزیره فعالیت کنند. 〽سرعت فعالیت ها و حجم فعالیت چنین انسانی آن هم در جزیره محروم شیعی هرمز چنان بالا بود بود که باید برای نوشتن چندین هزار کلمه یادداشت بنویسم. 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
🔰روایت تبلیغ محرم ۹۸ - بخش دوم 🖋محمد امامی من و مبین و رضا دارابی با مسئول ، چند ساعتی از مناطق بندر عباس بازدید کردیم. 📌دور بندرعباس را امام حسین (ع) گرفته بود، و مناطقی چون و #۲۰۰_هزار در کنار این کمر بندی قرار داشتند، فاصله این مناطق با نقاط بالاشهر بندر به اندازه ای بود که می توانستند یکدیگر را بشنوند. کوچه های در هم کلاف شده، محله هایی که به سختی یک ماشین رفت و آمد می کرد، بچه هایی که به نسبت سایر بندری ها آفتاب سوخته تر بودند. ماشین های پارک شده مدل بالایی که عده ای برای رد گم کنی خود استفاده می کردند، خانه های که بر روی ها ساخته شده بود و در کنار همه این ها و فضای محرم در این مناطق بیش از مناطق دیگر شهر بیشتر به چشم می آمد. ♨️گروه های مختلفی که با جوانان پرانگیزه سعی بر آن داشتند تا اثبات کنند حاشیه شهر جزئی از شهر است. هر کدامشان فعالیت های متفاوتی داشتند. عده ای خودشان را برای مسئول آن دیده بودند تا به خانه های قصر مانند بندر نیشخند بزنند. بخاطر همین آستین ها را بالا داده بودند، تا برای محرومین خانه کنند یا بسازند، گروه دیگری هئیت های متعددی بر پا کرده بودند، تا بگویند حسین با مستضعفین است و بس، و کارهای بزرگی هم کرده بودند. سخنران دهه یکی از هئیت ها آقای ماندگاری بود، بنر سخنرانی آقای تبریزی را هم دیدیم که از سخنرانان هیئت دیگری بود. 📌عده ای شان به به تقلید از لباس پوشیده بودند، تا امنیت منطقه را فراهم کنند... و حاشیه شهر بود چون این بچه ها بودند... آقای حیدری تک تک مناطق را کاملا توضیح دادند. 📌شب با آقای حیدری سری به بازار ماهی ها زدیم، آقای حیدری می گفت دوباره بازار تازه رونق گرفته، گویا چند سال پیش دولت با چینی ها قرار داد می بندد و چینی ها برای ماهیگیری به بندر می آیند، چینی ها برای ماهی گیری به سبک صیادان ما عمل نمی کردند،ظاهرا با چنگگ های کشتی چنان دریا را می کرده و دریا شرمنده صیادان فارس می شده است. ✅صیادان در یادواره به سردار مشکل را می گویند، ایشان همان جا دستور کشتی ها را می دهند، و این جاست که باید گفت . 📌 شباهت زیادی به های مشهد داشت، ماهی ها تازه صید شده روی میز ماهی فروش ها زل زده بودند به چشم مشتریان، بوی ماهی انسانی را مسدود می کرد، میگوها در سایز های مختلف به دست گوشه خیابان پاک می شد، حلال حرام ماهی ها قاطی شده بود، آقای حیدری می گفت : بحث فقهی فروش ماهی رعایت نمی شود. شهردار بندر هم بنری برای معرفی ماهی های حرام نصب کرده بود، که گویا هر هفته به علت پاره شدن توسط ماهی فروش ها می شد. 📍آقای حیدری را در جلسه بعد ظهری که با _جهادی بندر داشتیم شناختیم. گروه هایی که در نقاط مختلف شهر فعال بودند، گروه های ترک اعتیاد، گروه های نیکوکاری، گروه های خانواده و... 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
🔹درس اخلاق استاد 🔸مباحثه بیانات رهبری با موضوع وظیفه روحانیت در حلقه های میانی حل مسئله ⏰زمان پنج شنبه ۴ مهرماه، ساعت ۱۶ مکان چمران ۱۱، اولین کوچه سمت راست، پلاک۱۶ ◀️حضور عموم طلاب برادر در جلسه بلامانع است. 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
📸 پنجشنبه چهارم مهرماه 🔹درس اخلاق استاد 🔸مباحثه بیانات رهبری با موضوع وظیفه روحانیت در حلقه های میانی حل مسئله با حضور حجت الاسلام 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
🔹بررسی عملکرد رسانه ملی در گام اول انقلاب اسلامی 🔸با حضور دکتر میثم پنج شنبه ۱۱ مهر ساعت ۱۶ مقدم عموم طلاب برادر را در جلسه گرامی میداریم. 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
📸 #گزارش_تصویری #جلسه_هفتگی_ربیون پنجشنبه یازدهم مهرماه 🔹 *بررسی عملکرد رسانه ملی در گام اول انقلاب اسلامی* 🔸با حضور دکتر میثم #ظهوریان #گام_دوم_صدا_و_سیما #گام_دوم_در_رسانه_ملی 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
🖋#یادداشت حجت‌الاسلام سید محمد #مالدار عضو شورای مرکزی تشکل طلبگی ربیون 🔹طلبه سطح عالی حوزه علمیه مشهد 🔸چرا #اربعین می تواند زمینه ساز تمدن اسلامی باشد؟ @rebbiion 👇👇👇👇
🔰چرا اربعین می تواند زمینه ساز تمدن اسلامی باشد؟ 1⃣مهم ترین اتفاق در پدیده انقلاب اسلامی، مردمی شدن یک بود. به عبارت دیگر علت خیلی از ناکامی های نهضت های اسلامی در قرن های اخیر این بود که دردهای اجتماعی را فقط عده ی خاصی از نخبگان درک میکردند و به سطح یک نمی رسید. در جریان انقلاب، سرنگونی مستکبر ملی یعنی شاه خواسته عمومی همه مردم شده بود. 2⃣امام خمینی انقلاب اسلامی را با تکیه بر ظرفیت های دینی مردم بنا کرد. نکته ای که خیلی از مصلحان قبل از ایشان بدان توجه نداشتند و بیشتر سعی میکردند که با روش های سیاسی طرف مقابل را مغلوب کنند. ولی امام فهمید که اگر بتواند را به صحنه مبارزه بکشاند پیروزی قطعی ست. لذا می بینیم که خیلی از قیام های خونین مردم در ماه محرم اتفاق می افتاد. 3⃣آن چه در دوران انقلاب، مردم را یکدیگر متصل کرد و از پراکندگی و تفرقه آنان جلوگیری نمود بود. امام نقطه اتصال همه مردم به یکدیگر بود و این نقطه آن قدر قدرتمند بود که در شرایط بحرانی و تفرقه افکن هم مردم را کنار یکدیگر نگه داشت. 4⃣علت دیگر پیروزی انقلاب، روحیه شهادت طلبی و نترسیدن از مرگ بود. همه خودشان را برای سخت ترین حادثه ها و در پای آرمان هایشان آماده کرده بودند. 5⃣ویژگی دیگر دوره انقلاب روحیه و تعاون و در میان مردم بود که دیگران را برخودشان مقدم میکردند و آماده هرگونه کمک به یکدیگر بودند که حضرت امام در سخنانشان از این واقعه به عنوان یک تحول بزرگ یاد می کنند. 6⃣آن چه باعث شگفتی انسان در بررسی پدیده انقلاب می شود ایجاد یک به هم پیوسته از مبارزان است که با یکدیگر ارتباط دارند و با مشکلات یکدیگر آشنا هستند و از یکدیگر پشتیبانی می کنند. دردها و درمان ها و راه حل ها را با یکدیگر به اشتراک میگذارند و از تجربیات هم استفاده می کنند. این شبکه تا آن جا گسترده است که حتی در دورترین روستاهای کشور در قبل از انقلاب راهپیمایی علیه شاه برگزار می شود. 💡همه این ظرفیت ها امروز در میقات وجود دارد.البته گسترده تر و بسیار عمیق تر! و همه این ها نشان دهنده یک در جهان اسلام است که این تحول درونی نتیجه ای جز یک انقلاب بزرگ در سطح کشورهای اسلامی در برابر استکبار نخواهد داشت که همان ست. ❇️اربعین فرصتی است که مبارزان کشورهای اسلامی حول محور جمع شوند و با ایجاد یک شبکه گسترده دردهای خود را با برادران خود به اشتراک بگذارند و برای از بین بردن آن ها به تعاون برسند و با تقویت روحیه شهادت طلبی زمینه را برای این انقلاب بزرگ آماده کنند. 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
🔰کسب رتبه اول چهارمین رویداد کشوری تصمیم سازان آینده توسط تیم تشکل طلبگی ربیون ◀️این رویداد با عنوان «چالشی برای حل مسائل کشور» با هدف بررسی راهکارهای سه مسئله کلان ذیل برگزار شد. 1⃣ازدواج دیرهنگام جوانان 2⃣سینما آینه غیرواقع گرای جامعه 3⃣نقش مسجد در تحولات اجتماعی ❇️ در تصمیم سازان آینده که همراه با حضور طلاب و دانشجویان سراسر کشور بود؛ تیم ربیون موفق به کسب رتبه اول تیمی حل مسئله نقش مسجد در تحولات اجتماعی شد. 🔺تصمیم سازان آینده به همت سازمان تبلیغات اسلامی، شبکه ی کانون های تفکر ایتان، مرکزگام و حوزه هنری در تهران برگزار شد. 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
#اطلاع_رسانی #جلسه_هفتگی_ربیون 🔸نقش طلاب در تحول آموزش و پرورش با بررسی موردی مدارس نخبگانی لبیک 🔹با حضور حجت الاسلام امیر #رضایی مدیر سابق مدرسه لبیک مقطع متوسطه اول پنج شنبه ۱۸ مهرماه ساعت ۱۶ مقدم عموم طلاب برادر را در جلسه گرامی میداریم. 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
📸 #گزارش_تصویری #جلسه_هفتگی_ربیون پنجشنبه هجدهم مهرماه 🔹بررسی نقش طلاب در تحول آموزش و پرورش با بررسی موردی مدارس نخبگانی لبیک با حضور حجت‌الاسلام امیر #رضایی #ظرفیت_طلاب_انقلابی 🔸مباحثه بیانات رهبری در دیدار با نخبگان حوزوی مورخ ۷۴/۹/۱۳ 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
🖋 #یادداشت حجت‌الاسلام امیر #رضایی پیرامون #تحول_آموزش_و_پرورش 🔹طلبه سطح عالی حوزه علمیه مشهد بخش اول 🔸اینجا ایران دوران انقلاب اسلامی است! @rebbiion 👇👇👇👇
❌در چگونگی این تغییر و تحول عده ای می گویند به جهت این که این ساختار موجود ساخته و پرداخته غرب است نجس است و فاسد چرا که تکنیک و فناوری فرهنگ و فکر خودش را با خود می آورد. پس نتیجه این که باید تمام این ساختار کنار بگذاریم و از همه آن بگذریم خب این که یک دفعه نمی شود پس یک ساختار موازی آن ایجاد کنیم تا آن بیاید و رشد کند و این ساختار موجود را کنار بزند. ◀️اولا که هذا اول الکلام که تمام دانش و یافته ی بشری را کنار بگذاریم به بهانه غربی بودن و نجس بودن، پس تاکیدات و پیگیری های امام و آقا نسبت به سینما و رسانه و... را چه می گویید؟ آن ها که یحتمل نجاستشان از بقیه قسمت ها عیان تر است. ( امام رحمت الله علیه: ما با سینما مخالف نیستیم با فحشا مخالفیم). حرف های پر تکرار آقا درباره علم و تکنولوژی هم که الی ماشاء الله، دوستان مراجعه کنند. ◀️ثانیا اگر قرار بر موازی کاری بود اصلا چرا ما انقلاب کردیم که حکومت کنیم؟ چرا رفتیم سراغ ساختارهای قدرت؟ در همان فضای سلطنتی آرام آرام ساختار موازی ایجاد می کردیم. نکته قابل توجه که در همان دوران سلطنت هم امثال شهید بهشتی و باهنر در آموزش و پرورش نفوذ کردند و کتاب درسی نوشتند، این را چه می کنید؟! شاید تنبلی های خود را با این مدل های جایگزین می خواهیم جبران کنیم؟! ✔️جالب است که دوستان مراجعه کنند به صحبت های آقا با خبرگان در شهریور نود و هفت که پیشنهاد دولت موازی را صریحا رد کردند.در اوج ناکار آمدی اقتصادی سیاسی دولت. تحول و تعالی باید از دل همین ساختار بجوشد. البته خب کار سختی است و هزینه می خواهد، و و و می خواهد. ◀️ثالثا این که دوستان رشد و پیشرفت های ما در همین ساختار ها و تحولات نسبی که ظهور و بروز یافته را ندیده اند. اردیبهشت همین امسال بود که آقا مهر تایید بر رشد و پیشرفت آموزش و پرورش دوران انقلاب اسلامی زدند با همه کاستی ها و ضعف هایش. همانی که در گلوی خیلی از دوستان گیر کرد و می گفتند این را ما نمی توانیم تحلیل کنیم. ✔️موفقیت هایی چون مسئله پرورشی و رشد علمی و گستردگی نظام آموزشی و عدالت آموزشی و ریشه کنی بی سوادی و مسئله معیشت معلم و ... ❌دوستان نگاه صفر و صدی دارند لذا نمی توانند سیر تغییر و تحولات را ببینند و مدام دنبال سیاه نمایی و اشکال گرفتن اند. لذا پیشرفت های آموزش و پرورش انقلاب اسلامی را نمی بینند. هایی که به برکت انقلاب اسلامی در آموزش وپرورش ایجاد شده را دوستان چشم بسته اند. ⚠️آی برادر اینجا ایران دوران انقلاب اسلامی است! ✔️آموزش و پرورش موجود و گستره آن و منابع و سرمایه های آن را صرفا به خاطر چند اشکال ریز ودرشت نمی توان کنار گذاشت چرا که با این استدلال خود جمهوری اسلامی را هم باید کنار گذاشت و مثلا برویم در بیابانی دور از تمدن غرب با ده تا خانواده شروع کنیم و یک امت اسلامی جدید بسازیم، شاید!(امت اسلامی موازی!) ✴️البته بنده معتقدم این ایده ها بر آمده از درک نکردن اولویت و قدرت و عظمت مسئله است. 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
🖋 حجت‌الاسلام سید محمد عضو شورای مرکزی تشکل طلبگی ربیون 🔹طلبه سطح عالی حوزه علمیه مشهد 🔸مدارس غیرانتفاعی تهدید یا فرصت؟ @rebbiion 👇👇👇👇
🔰مدارس غیرانتفاعی تهدید یا فرصت؟ 💢اصلی ترین سلاحی که امام خمینی در جریان نهضت اسلامی و در برابر حکومت پهلوی از آن پرده برداری کرد، سلاح مردم بود. سلاحی که قبل از امام خمینی مصلحین جریان اسلامی به آن نگاه ویژه ای نداشتند و از این ظرفیت عظیم غافل بودند ولی امام بزرگوار ما فهمید که تنها راه پیروزی ماندگار در برابر طاغوت، حضور مردم در صحنه های انقلاب است و این شاهکار امام بود.امامین انقلاب تا به امروز با همین سلاح، انقلاب را از سخت ترین مشکلات عبور داده اند. ❓حال سوال اینجاست که از این ظرفیت عظیم چگونه میتوان در جبهه های فتح نشده انقلاب و برای حل مسائل جامعه استفاده کرد؟ مثلا چند سالی است که بحث حضور مردم در زمینه اقتصاد و ایجاد یک اقتصاد مردمی با استناد به اصل 44 جدی شده است. مطابق این اصل دو الگوی تعاونی ها و ایجاد بخش خصوصی که روش های متداول دنیا برای مردمی کردن اقتصاد است مطرح شده است و هم اکنون در کشور پیگیری می شود. ⁉️حال سوال این جاست که جمهوریت در فضای آموزش و پروش به عنوان اصلی ترین نهاد تربیتی چگونه قابل تحقق است؟اصلا چه تعریفی دارد؟ ❇️طبق قانون مجلس شورای اسلامی خصوصی سازی آموزش و پرورش و ایجاد مدارس غیردولتی یکی ازراه های تحقق این مهم است. خصوصی سازی در دنیا یک مشکل اساسی دارد و آن ایجاد شکاف طبقاتی و به هم خوردن عدالت اجتماعی ست. ❔حال سوال اینجاست که چطور میتوان جمهوریت را در آموزش و پرورش رقم زد ولی جلوی آفت های خصوصی سازی مثل به هم خوردن عدالت آموزشی را گرفت؟ آیا خصوصی سازی در این عرصه را قبول کنیم و به تبع آن شاهد رقم خوردن بی عدالتی آموزشی باشیم یا اساسا خصوصی سازی در این زمینه را انکار کنیم و به دنبال روش دیگری برای مردمی کردن آموزش و پرورش برویم(آن روش چیست؟) و یا از مردمی کردن آموزش و پرورش منصرف شویم و آن را به تمامه در اختیار دولت بگذاریم که آن هم آفت های بزرگ خاص خودش را دارد. ✅آن چه از سیره امام و رهبری انقلاب برمی آید رد کامل نسخه های غربی برای حل مسائل کشور نیست بلکه ویرایش و تصحیح آن هاست. یعنی اصل آن را به عنوان یک روش برآمده از عقلانیت بشر پذیرفتن و به دنبال تصحیح آن بودن. مثل مساله سینما که امام می فرمودند ما با سینما مخالف نیستیم با فحشا مخالفیم. ⬅️یعنی اصل دستاوردهای تمدن غرب برای ما قابل استفاده است ولی باید ویرایش شود و جهت گیری مناسب را پیدا کند.لذا می بینیم که رهبری انقلاب در این سال ها از خصوصی سازی در اقتصاد حمایت کرده اند هرچند مبارزه با فسادهای ناشی از آن را هم به نهادهای مربوطه و جوانان دستور داده اند. ⛔️البته واضح است که این به معنای این نیست که روش دیگری وجود ندارد و ما ناچاریم که فقط از این روش ها استفاده کنیم ولی تا زمانی که روش مدونی طراحی نشده است عدم استفاده از این روش ها به صرف غربی بودن آن ها معقول نیست.هرچند باید عزم جدی برای مبارزه با فساد در این زمینه پا به پای پیاده شدن آن وجود داشته باشد. 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
🖋 حجت‌الاسلام امیر پیرامون 🔹طلبه سطح عالی حوزه علمیه مشهد بخش دوم 🔸نقش حوزه در تحول آموزش و پرورش @rebbiion 👇👇👇👇
💡نقش حوزه در تحول آموزش و پرورش (۱) ✅معتقدم که ظاهر و باطن عالَم با هم مرتبط و متصل اند و از وحدت و یگانگی عمیق برخوردارند. ✅اتفاقات و تحولات و افت وخیز های رفتاری و کنش و واکنش های یک «شخص» انسان برآمده است از درون او که «روحیات» و «افکار» او می باشد. ✅برای تغییرات بنیادین یا همان«تحول» در یک شخص انسان نیاز به تغییراتی در فضای فکری، باورها، ها، و حالات و روح و روان او هستیم. ✅دقیقا بر همین اساس «جوامع» انسانی که بمانند شخص انسان خود دارای روح و شخصیت و زندگی است همین قواعد حاکم است. ⬅️لذا برای تغییر و تحول در یک جامعه و ساختار اجتماعی می بایست اندیشه ها و باورهای آن و حالات روحی آن جامعه تغییر کند. ✅مطابق قواعد حاکم بر «جامعه»، این تغییرات وابسته است به تغییراتی در تک تک آحاد افراد جامعه. این یعنی تغییر و تحول بنیادین یا «» در یک ساختار انسانی اجتماعی وابسته به تغییرات بنیادین آن اجتماع است. ✅و این یعنی برای انقلاب در ساحت اجتماعی و ساختار ها و ... نیازمند نیرو انسانی آن اجتماع هستیم. و همه این ها همان معنای عمیق است. ✅و این همان معنایی است که نسبت به آن تعبیر انقلاب اسلامی داشتند وامام عزیز-روحی فداه- از انقلاب انفسی مردم دوران انقلاب سخن گفتند. ⬅️با این مقدمه برای نیازمند تحول نیرو انسانی آن هستیم. تحولی و تغییری در جنس نیرو انسانی موجود و نیرو انسانی آینده دستگاه آموزش پرورش. یعنی . ✅✅و این همان باری است که بر دوش حوزه علمیه انقلاب اسلامی است. 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
#اطلاع_رسانی #جلسه_هفتگی_ربیون 🔸 *تحلیل اثرات اجتماعی بی عدالتی رسانه ای در صداوسیما* 🔹با حضور دکتر سعید #خورشیدی دکتری فرهنگ و ارتباطات پنج شنبه 25 مهرماه همزمان با نماز مغرب مقدم عموم طلاب برادر را در جلسه گرامی میداریم. 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion