eitaa logo
تشکل طلبگی ربیون
1.6هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
47 ویدیو
50 فایل
وَكَأَيِّن مِّن نَّبِيٍّ قَاتَلَ مَعَهُ رِبِّيُّونَ كَثِيرٌ فَمَا وَهَنُوا لِمَا أَصَابَهُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَمَا ضَعُفُوا وَمَا اسْتَكَانُوا وَاللَّهُ يُحِبُّ الصَّابِرِينَ پوشش فعالیتها و ارائه محتوای تولیدی تشکل طلبگی ربیون مشهد @Admin_rebbiion
مشاهده در ایتا
دانلود
🚨 رهبر انقلاب کشتار مسلمانان هند را محکوم کردند: 👈 دولت هند در مقابل هندوهای افراطی بایستد 🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی کشتار مسلمانان مظلوم هند را محکوم کردند. 🔹️ ایشان ضمن اعلام این که قلب مسلمانان جهان از کشتار اخیر جریحه‌دار است، خواستار توقف این فجایع شدند و دولت هند را موظف دانستند تا در مقابل هندوهای افراطی و احزاب طرفدار آنها بایستد. 📝 متن کامل موضع‌گیری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که در حساب توئیتر پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب اسلامی منتشر شد به شرح زیر است: " قلب مسلمانان جهان از کشتار مسلمانان در هند جریحه دار است. دولت باید در مقابل هندوهای افراطی و احزاب طرفدار آنها بایستد و با توقف کشتار مسلمانان ، از انزوای خود در جهان اسلام جلوگیری کند."
🔰در هندوستان چه خبر است؟ ⏰زمان تخمینی مطالعه 4 دقیقه 🔸19 آذر 1398 (10 دسامبر) در مجلسین هند قانونی تصویب شد به نام «C.A.A» (بازنگری در شهروندی و تابعیت). بر اساس این قانون برای افرادی که از پاکستان، بنگلادش و یا افغانستان به هر نحوی به هند آمده‌اند، تسهیل در اخذ تابعیت هندی به عمل خواهد آمد ولی به یک شرط: اینکه متقاضیان مسلمان نباشند. 🔹چند روز بعد از تصویب آن، تظاهرات تقریبا کل کشور را فراگرفت. در پی برخورد خشونت آمیز نیروی انتظامی با معترضان، تظاهرات در دانشگاه ها و شهرهای مختلف هند گسترش پیدا می کند. تظاهرات کنندگان نه فقط لغو قانونC.A.A. را مطالبه می کنند بلکه در کنار آن، لغو برنامه N.R.C. (برنامه‌ی ثبت ملی شهروندان) را نیز مطالبه می‌کنند. بسیاری از تحلیلگران می گویند در تاریخ 72 ساله هند آزاد، این کشور شاهد چنین رستاخیز عمومی و اعتراضات مردمی نبوده است. 🔸برای اینکه اهمیت تصویب این دو قانون را متوجه بشوید، به تجربه اخیر ایالت آسام به عنوان تنها ایالت کشور که در آن برنامه N.R.C. اجرا شده نگاهی می اندازیم. ابتدا شهروندی همه ساکنان این ایالت مشکوک خوانده شد وسپس از هر نفر خواسته شد با ارائه مدارک لازم شهروندی خود را اثبات کند. در 4 سال اخیر که اجرای این برنامه به طول انجامید، زندگی آسامی ها، بویژه اقشار ضعیف جامعه، مختل شد. زیرا داشتن مدارک مهمی مثل کارت ملی، پاسپورت وغیره نیز، بخاطر احتمال اخذ غیرقانونی آنها ناکافی قرار داده شد! پس همه باید ثابت می‌کردند که در یک روز معینی در سال 1971، تابع و شهروند قانونی هند بوده‌اند. چون اکثر مردم بعد از این تاریخ به دنیا آمده اند، از آنها خواسته شد اثبات کنند پدرانشان در آن تاریخ شهروند قانونی هند بودند. اینجا بود که تازه مشکل دوم شروع می‌شد و آن، اثبات قانونی انتسابشان به پدرانشان بود. مردم بی سواد، فقیر، خانم ها و روستایی ها و مسلمانان، عذابشان از بقیه بیشتر بود. بازار رشوه و جعل مدرک هم داغ شد. در پایان این فرایند ویرانگر در نیمه دوم سال 2019، نزدیک به 2 میلیون نفر که یک سوم آنها مسلمانند، نتوانستند شهروندی خودشان را اثبات کنند و به بنگلادشی بودن متهم شدند. اما نه دولت هند هیچ برنامه‌ای برای مذاکره با بنگلادش در این رابطه دارد و نه خود بنگلادش قبول می کند که شهروندانش به هند رفته باشند. 🔹اینجاست که این برنامه ابعاد وحشتناک پیدا می کند زیرا دولت مرکزی ساخت تعدادی اردوگاه زندانی برای کسانی که نتوانستند شهروندی خود را اثبات کنند در آسام را شروع کرده. ولی همه این اردوگاه ها نیز ظرفیت این 2 میلیون نفر را نمی توانند داشته باشند. اما برخی افراد رده‌پایین حکومت و حزب حاکم گفته‌اند که با این‌که این‌ افراد شهروند هندی نیستند، اجازه می‌دهیم در کشورمان بمانند ولی بدون حقوق شهروندی. یعنی نه می‌توانند رأی بدهند، نه اموال منقول داشته باشند و نه از خدمات آموزشی و غیره دولت بهره ای ببرند. یعنی ایجاد قانونیِ یک قشر بزرگ شهروند درجه چندم، فاقد بسیاری از حقوق اولیه. 🔸اینجا رابطه بین C.A.A. و N.R.C. واضح می شود. کسانی که با ان.آر.سی از رده شهروندی خارج می‌شوند، با سی.ای.ای دوباره تابعیت می‌گیرند، جز مسلمانان که از این قانون استثنا شده‌اند. تجربه آسام نشان داده وقتی این برنامه در بقیه هند اجرا می شود، بسیار محتمل است که عذاب اثبات تابعیت در انتظار همه مردم مستضعف باشد، ولی پس از آن، عذاب بزرگتر سلب تابعیت و شاید حبس در زندان، فقط متوجه مسلمانان هند خواهد بود. 🔻🔻🔻🔻🔻🔻
🔺🔺🔺🔺🔺🔺 🔰مشکلات از کجا شروع شد؟ 🔸ریشه ی مشکلات مسلمانان هندوستان در به قدرت رسیدن حزب B.J.P. است که در سال 2014 موفق به کسب اکثریت صندلی های پارلمان هند شد. در کنار پارلمان نخست وزیر این کشور، ناندرا مودی نیز از رهبران اصلی حزب است. 🔹از این به بعد، جریان فاشیست هندو شروع می کند به بی پرده و با سرعت عمل کردن. ایجاد التهاب و دوگانگی در جامعه و بویژه تحریک و هدایت عصبانیت و نارضایتی هندوها علیه مسلمانان، در فضای رسانه ای و اجتماعی هند عادی سازی می شود. اسم‌های اسلامی یا فارسی بسیاری از شهرهای هند تغییر می کنند. حتی تاج‌محل از بروشورهای گردشگری دولت حذف می شود. مسجد بابری در روز روشن تخریب می شود؛ نهضت دره کشمیر به فاز مسلحانه کشانده می شود و در اقدامات نظامی و امنیتی مترتب بر آن، بیش از 80 هزار نفر که عمدتا غیرنظامی بودند در این منطقه کوچک مسلمان نشین کشته می شوند. مسلمانان ضعیف را به اتهام بی‌حرمتی به مقدسات هندو مانند گاو، به طور فجیعی در خیابان ها می‌کشند و پلیس هم مانع نمی شود. از این جرایم فیلمبرداری نیز می‌شود و با پخش عمدی آن، رعب و وحشت وسیعی ایجاد می­شود. غالبا مجرمان این قضایا محاکمه نمی‌شوند که هیچ، حتی گاهی از طرف مقامات رسمی دولت هم مورد تعظیم قرار می‌گیرند. در شبکه های تلویزیونی هم خشم و نفرت از مسلمین می‌بارد. تابوی ارتباط با اسرائیل هم می‌شکند و رابطه سفارتی با آن برقرار می­شود؛ ارتباط با شوروی و سپس روسیه سست می­شوند و با آمریکا با سرعت گرم می­شود 🔸ناامیدی، افسردگی و وحشت، مسلمانان کشور را بیش از پیش فراگرفت. آنها فقط حیرت زده در انتظار بلاهای بعدی و شدیدتری، بدون هیچ برنامه دفاعی نشستند. به نظر می رسد هند جدید، جایی برای مسلمانان ندارد؛ ولی این جمعیت 200 میلیونی جای دیگری هم ندارد. 🔰انفجار علیه برنامه C.A.A. و N.R.C. نقطه عطفی در تاریخ معاصر مسلمانان هند 🔹اما در این هفته‌های اخیر فشار وحشتناکی که در تاریخ معاصر هند بر مسلمانان وارد شده یک دفعه به اوج رسید و به سوی یک فعالیت اعتراضی مشخص هدایت شد. دولت مرکزی هم معلوم است که این واکنش را اصلا پیش بینی نکرده بود. در حالیکه که برای هر اعتراض قبلی جواب و برچسپ کوبنده داشت مثل: تجزیه طلب، مرتجع و امثال آن. بار دیگر دنبال توجیه می گشت، ولی تا به حال پیدا نکرده است چون شعار اصلی معترضان حفاظت از قانون اساسی هند است که در آن به برابری ادیان مختلف در هندوستان اشاره شده است. یا مثلا اگر دولت بگوید معترضان پاکستانی و خائن هستند، دیگر به آنان نمی‌چسبد؛ چون معترضان دارند می‌گویند هویت هندی را از ما نگیرید و نماد اصلی معترضان هم پرچم ملی هندوستان است! همچنین چون در بین معترضان دانشجویان و عده ای از هندوها نیز همراه مسلمانان هستند، کار دولت سخت شده است. سعی می کند این اعتراضات را صرفا متعلق به مسلمین جلوه دهد. 🔸الآن یک نقطه‌ی عطفی برای مسلمانان است. بعد از 70 سال از استقلال هند، اولین بار است که آنها وارد صحنه‌ی سیاسی بدون مطالبه صنفی شده‌اند. نه فقط این، بلکه مطالبه های فعلی آنها دفاع از قانون اساسی و ارزشهای آن، و از شعارهای اصلی نظام هند آنها را در جایگاهی قرار داده که از همه مطالبه گران سیاسی هندوستان بالاتر و مترقی تر است. شگفت آور این است که این موقعیت استثنایی برای آنها به صورت دفعی و بدون هیچ برنامه ریزی حزبی و یا هدایت سیاسی متعارف بوجود آمده؛ در واقع بدنه مردم مسلمان با فطرت خودشان به این جایگاه هدایت شده اند. 🔹روزهای آینده، روزهای بسیار حساسی برای هند و بویژه برای مسلمانان این کشور خواهند بود. آیا آنها موفق می شوند از این حالت استثنایی برای تقویت ارزشهای انسانی حیاتی جامعه چندملیتی هند استفاده کنند، و در عین حال موقعیت اجتماعی و سیاسی خود را نیز بالا ببرند؟ ◀️برگرفته از سخنرانی سیدعاکف زیدی، کارشناس مسائل هند در مرکز راهبری ورثه الانبیاء قم؛ با اندکی تلخیص و تصرف 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
🔰ولایت : نیروی حل کننده مشکلات کشور! 🔸 یادداشت حجت الاسلام سید محمد عضو شورای مرکزی تشکل طلبگی ربیون به ولادت حضرت علی (ع) ⁉️پیامبر اکرم (ص) در برابر همه زحمت هایی که برای مسلمبن کشیدند یک مزد بیشتر نخواستند. قُل لَّا أَسْأَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فی الْقُرْبَی. یک مزد و آن هم محبت اهل بیتشان را. این محبت قرار است چه نقشی در پیشبرد اهداف پیامبر در جامعه اسلامی داشته باشد؟ 🔅یک نقش این محبت در زندگی فردی ماست. یکی از راه های اصلی برای تزکیه نفس، همین دل بستن به اهل بیت است. علمای بزرگ اخلاق میگویند اگر می خواهی صفات زشت نفست را از درون خودت بیرون کنی دل در محبت یک انسان کامل مثل امیرالمومنین (ع) بده تا این محبت او ، تو را شبیه او کند. 🔅این محبت یک اثر مهم اجتماعی هم دارد. ولایت! ولایت یعنی چه ؟ یک معنی ولایت ، هم دلی و هم دردی بین مومنین است. محبت و ولایت مومنین نسبت به یکدیگر باعث می شود که در سختی ها در کنار یکدیگر باشند و از کمک به یگدیگر دریغ نکنند و دعوت کننده یکدیگر به خوبی باشند.قسمت دیگر از معنای ولایت این است که امام جامعه و مردم یک رابطه محبت آمیز دارند.هم امام دلسوز مردم است و دغدغه زندگی دنیا و آخرت مردم را دارد و هم مردم امامشان را دوست دارند. این محبت الهی بین امام و مردم و مومنین با یکدیگر باعث می شود که مردم حرف امام را گوش کنند و هدایت او را بپذیرند و امام جامعه بتواند با کمک مردم مشکلات جامعه را حل کند. ائمه بزرگوار ما در طول حیات پربرکتشان مبتنی بر همین نیروی ولایت مشکلات جامعه اسلامی را حل میکردند. ⚠️مشکلات جامعه در حکومت های دیکتاتوری با زور و سرنیزه حل می شود و اگر پادشاه بخواهد مساله ای را در جامعه حل کند راهی جز فشار بر مردم ندارد. در حکومت های دموکراسی هم از ابزار منفعت میتوان برای برون رفت از مشکلات استفاده کرد. یعنی ایجاد یک فضای رقابتی برای کسب سود بیشتر و به صحنه آوردن مردم در این میدان. اما در حکومت اسلامی که بر پایه رابطه امام و امت شکل میگیرد ، نیروی حل کننده مشکلات کشور ، ولایت است! 🔍در تاریخ انقلاب اسلامی نمونه های متعددی داشتیم که امامین انقلاب بر پایه نیروی ولایت مشکلات جامعه را حل کردند. کنار زدن حکومت پهلوی ، پیروزی در جنگ تحمیلی ، جهاد سازندگی ، نهضت سوادآموزی و غلبه بر همه فتنه ها در این چهل سال همه مبتنی بر تحقق ولایت در جامعه بوده است.در سال های اخیر مسائلی مثل سیل و زلزله با هدایت رهبر انقلاب و حضور مومنین در صحنه ، با تکیه بر همین نیرو حل شد. 💡در ماجرای کرونا هم رهبر عزیز انقلاب از تولد یک فرصت برای جامعه اسلامی خبر دادند.این مولود مبارک ، همان تحکیم بیش از پیش رابطه ولایت در کشور است.امروز می بینیم که در همه جای کشور و در بین همه اقشار ، روحیه از خودگذشتگی و کمک به یک دیگر متبلور شده است.از پرستاران و پزشکانی که در خط مقدم در حال جهادند تا هیات های مذهبی و پایگاه های مسجدی و جهادی که هر کدام برای حل این مشکل وسط میدان آمده اند و هر کدام جلوه ای از پر رنگ شدن ولایت در جامعه ماست. 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
💢تشکل طلبگی ربیون با همکاری بسیج جامعه پزشکی برگزار می‌کند: 🔰 *فراخوان آموزش کمک بهیاری و پرستاری برای یاری کادر درمانی مقابله با کرونا* ◀️آموزش در قالب دوره ی فشرده 6 ساعته است که به همت دانشگاه علوم پزشکی برگزار می گردد. 🔹برای ثبت نام، نام و نام خانوادگی، کدملی، تاریخ تولد،شماره تماس و شغل خود را به شناسه @s_corona در ایتا یا بله ارسال کنید. 🔸مهلت ثبت نام : چهارشنبه 28 اسفند 🔻کسب اطلاعات بیشتر 09353848842 عابدی 09154184051 طحان زاده 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
🔰بمب بنزین، حرف مردم ⭕️بمب بنزین که منفجر شد، ترکشش به همه ی جامعه رسید... و از همه بیشتر، این قشر ضعیف جامعه بودند که درد آن را حس کردند. 💢 که با حضور فعال مردم محل در مسجد چهارده معصوم (ع) بلوار طبرسی جنوبی برگزار شد، نتیجه ی احساس مسئولیت تشکل طلبگی ربیون در قبال مسائل و بود که در وسط این ماجرا، رسالت خود را اینگونه تشخیص داد که ساکت نباشد و برای توجیه مردم و موضع گیری در برابر عملکرد ضعیف دولت، اقدامی انجام دهد. ... 🔺برشی از اولین تشکل طلبگی ربیون، زمستان ۹۸ ↙️لینک دانلود فایل کامل http://s7.picofile.com/file/8389314868/%D9%81%D8%B5%D9%84%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87_%D8%B2%D9%85%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86_98.pdf.html 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
💠 نجوای مردم ایران 🤲🏻 به امید رهایی جهان از ابتلا به ⚫️ همزمان با شب شهادت علیه السلام در آخرین شب سال ۹۸ ◀️ همراه با قرائت و عرض تسلیت به محضر امام رضا علیه السلام و حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها 📅 زمان: پنجشنبه | ۲۹ اسفند ماه | ساعت ۲۰ 📍 پشت بام و خانه هر ایرانی
📣بزودی منتشر خواهد شد... ❇️ویژه نامه تحلیل گام دوم انقلاب اسلامی 💢سلسله جلسات هفتگی ربیون سال ۹۷_۹۸ ✅با درس گفتارهایی اساتیدی مانند 🔻حجج الاسلام نهاوندی، سلمان مرادخانی، محمد الهی خراسانی، تجریشی و... 🔻آقایان علیرضا کمیلی، جمال یزدانی، مرتضی فیروزآبادی، محمدسعید احدیان، محمدجواد میری و... 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
⭕️ ❇️ویژه نامه تحلیل گام دوم انقلاب اسلامی 💢سلسله جلسات هفتگی ربیون سال ۹۷_۹۸ 🔻سرفصل ها 1⃣طرح کلی بیانیه گام دوم 2⃣گام تمدن ساز 3⃣گامی‌ برای اقدام 4⃣طلبه گام دوم ✅با درس گفتارهایی اساتیدی مانند 🔻حجج الاسلام نهاوندی، سلمان مرادخانی، محمد الهی خراسانی، تجریشی و... 🔻آقایان علیرضا کمیلی، جمال یزدانی، مرتضی فیروزآبادی، محمدسعید احدیان، محمدجواد میری و... ↙️ لینک دانلود رایگان http://s7.picofile.com/file/8392353050/%DA%AF%D8%A7%D9%85%DB%8C_%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C_%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%86.pdf.html 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
🔴درخواست بیش از 290 تشکل طلبگی و دانشجویی برای ایجاد قرارگاه مقابله با جنگ نرم کرونایی بسم الله الرحمن الرحیم ریاست محترم سازمان تبلیغات اسلامی جناب حجت الاسلام و المسلمین قمی(دامت برکاته) 🔻سلام علیکم احتراماً همان‌طور که مستحضرید با گسترش ویروس منحوس کرونا در کشورمان، دولت ستاد ملی مقابله با کرونا را شکل داده و مشغول تلاش برای مهار این ویروس است. از طرفی دیگر با فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی ستاد کل نیروهای مسلح نیز وارد این میدان شده و با راه‌اندازی قرارگاهی به کمک دولت آمده است. در کنار این ارکان حاکمیتی، مردمِ خداجو و همیشه در صحنه نیز از اقشار و گروه‌های مختلف دست به کار شده‌اند و با ضدعفونی کردن سطح شهر، کمک به پرستاران در بیمارستان‌ها و... در تلاش‌اند تا سلامت جسمی را به جامعه بازگردانند که تمام این تلاش‌ها برای از بین بردن این ویروس و بازگرداندن سلامت جسمی به جامعه ضروری بوده و جای قدردانی و تشکر دارد. اما در این میان نکته‌ی بسیار مهمی مغفول مانده است. واقعیت امر اینست که در جنگی تمام عیار به سر می‌بریم که دشمن در این جنگ از هیچ ابزاری فروگذار نمی‌کند. از ابزارهای سخت نظامی و ترور گرفته تا ابزارهای نرم و رسانه‌ای تا ابزارهای بیولوژیک و جنگ دیپلماتیک و... . فلذا در چنین نبردی بسیار مهم است که در تمام جبهه‌های نبرد فعالانه و هوشمندانه حضور داشته باشیم و مراقبت نماییم تا مبادا با عملیاتی ایذائی در یک جبهه، ما را از جبهه‌های دیگر غافل کرده و ضربه‌ی خود را وارد نمایند. در همین راستا اکنون با معطوف شدن بخش کثیری از توان حاکمیتی و مردمیِ نیروهای انقلابی به مهار آثار جسمیِ بیماریِ کرونا، دشمن در جبهه‌ی جنگ نرم سخت مشغول تاخت و تاز بوده و از حمله به هیچ یک از سنگرهای فکری، فرهنگی، دینی و معنوی ما دریغ نداشته است و این حمله‌ی دشمن دقیقاً در شرایطی صورت می‌گیرد که ما امروز شاهد یک پدیده‌ی بی نظیر در طول تاریخ هستیم که عبارت است از فروپاشی تمام هیمنه‌ی ساختگی تمدن غرب در مقابل ارزش‌ها و هنجارهای نهادینه شده در جامعه‌ی اسلامی ایران. به‌واقع بحران کرونا که امروز تمام مرزها را درنوردیده و تقریباً تمام کشورهای دنیا به آن مبتلا گشته‌اند باعث شده است تا به خوبی بتوان ارزش‌های اصیل اسلامی را و مکتب تربیتی اسلام را با سایر مکاتب بشری در غرب و شرق عالم مقایسه کرد و دید کدام یک از این مکاتب توانسته انسان‌هایی تربیت کند که به انسانیت بیش‌تر پایبند باشند. کدام حاکمیت در پرتو کدام تفکر توانسته جامعه را به جهت روحی بیش‌تر همراه کند و مدیریت کند؟ در حالی که تاکنون تمام بوق‌های تبلیغاتی دشمن مشغول سر دادن فریاد «ایرانی نمی‌تواند» بودند؛ در حالی که همیشه مشغول مقایسه‌ی نمادهای مدنیت جوامع‌شان در مقابل نمادهای بی‌فرهنگی در ایران بودند؛ امروز به روشنی مشخص شد مفاهیم جهاد و ایثارگری در ایران چطور افراد را جان بر کف به صحنه آورده تا بدون ترس از بیماری و مرگ و حتی با فدا شدن همسر و فرزند به تلاش برای نجات جان هم‌وطنان‌شان بپردازند. در مقابل جوامعی را شاهدیم که در آن مردم با آغاز بحران باید برای حفظ جان خود صف‌های طولانی مقابل اسلحه‌فروشی‌ها شکل دهند یا به فروشگاه‌ها حمله کرده و آن‌ها را از اجناس خالی نمایند یا حاکمیت‌هایی که به دور از انسانیت به‌راحتی اعلام می‌کنند دیگر خدمات درمانی به افراد بالای 80 سال ارائه نمی‌کنند! بله! امروز دقیقاً در شرایطی که چهره‌ی کریه مدنیت خودمحور غربی بروز کرده و چهره‌ی زیبای ارزش‌های اصیل اسلام ناب محمدی در جامعه اسلامی‌مان متبلور گشته است، به جای این که ما در این نبرد رسانه‌ای پیشتاز باشیم، با درگیر کردن تمام یا عمده‌ی توان خود در جبهه‌ی سلامت جسمی و نبرد بیولوژیک از جبهه‌ی جنگ نرم و رسانه‌ای دشمن غافل شده‌ایم و دشمن با دستان خالی در جبهه‌ی خالی سخت مشغول تاخت و تاز است! اگر برای مقابله با آثار جسمی کرونا نیاز به ستادها و قرارگاه‌های بالادستی است باور کنید که برای این جنگ نرم دشمن نیز به قرارگاه‌هایی قوی نیازمندیم تا بتواند فعالیت‌های رسانه‌ایِ آفندی و پدافندی را تدارک دیده و سازماندهی نماید؛ ولی متأسفانه امروز نبرد نیروهای انقلابی در این جبهه، محدود به تعدادی عملیات نامنظم و پراکنده گشته است. مسأله‌ی حائز اهمیت دیگر اینست که در بحران‌ها، جامعه بیش از هر زمان دیگری نیازمند معنویت است تا با گسترش این ارزش‌های اصیل اسلامی که ذکر شد بتوان از این بحران عبور کرد و به وضع اسفناک امروزِ کشورهای غربی دچار نشد! اما از سویی با تعطیلی تمام زیارتگاه‌ها و مساجد و مناسک جمعی به توصیه‌ی ستاد ملی مقابله با کرونا جای خالی این معنویت بسیار بیشتر بروز کرده است و باید برای جبرانِ آن چاره‌ای اندیشید و متأسفانه از سوی دیگر صدا و سیما نیز به عنوان یکی از نهادهایی که بالقوه می‌توانست نقش به سزایی برای پر کردن این جای خالی داشته باشد،
امروز نه‌تنها چنین نقشی ایفا نمی‌کند بلکه به‌شدت دچار ولنگاری فرهنگی شده که بسیار مایه‌ی تأسف است و این هم یکی از ثمرات نبودِ این قرارگاه است. امروز ضرورت وجود چنین قرارگاهی از هر زمانی بیش‌تر عیان است تا بتواند با سازماندهی نیروها، این صحنه‌ی نبرد را فرماندهی کرده و با تبیین و عرضه‌ی فکر و فرهنگ و معارف اسلامی، وجود مردم را از کوثر حقیقت دین سیراب نماید و از طرف دیگر با رصد دقیق به مقابله‌ی هوشمندانه با تهاجمات فکری و فرهنگی و تبلیغی و رسانه‌ای دشمنان دین و انقلاب و کشور بپردازد و این همان مأموریتی است که رهبر معظم انقلاب در حکم جنابعالی به شما و سازمان تبلیغات اسلامی محول فرموده‌اند: «تبیین و عرضه‌ی فکر و فرهنگ و معارف اسلامی با توجه به نیازهای روز و با نوآوری در ادبیات و روش‌ها بگونه‌ای که بر جان و دل مخاطبان بنشیند و وجود آنان را از کوثر حقیقت دین سیراب نماید، رسالت بسیار مهم این سازمان است. رسالت دیگر این سازمان رصد و مقابله‌ی هوشمندانه با تهاجمات فکری و فرهنگی و تبلیغی و رسانه‌ای دشمنان دین و انقلاب و کشور است.» (28 مرداد 97) از حضرتعالی خواهشمندیم تا با فراهم کردن بستر هم افزایی فعالین رسانه‌ای فرهنگی کشور هرچه سریع‌تر در جهت پر کردن جای خالی این قرارگاه مرکزی حرکت نمایید و در این راستا نیز به‌عنوان جوانان انقلابیِ وطن اعلام می‌کنیم که تمام توان و دارایی خود را به میدان می‌آوریم و از هیچ کمکی در این راه دریغ نداریم. بمنّ الله و قدرته 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
امضاهای نامه آقای قمی (1).pdf
339.5K
پیوست امضای 292 تشکل 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
📚 معیارهای حکومت اسلامی حجت‌الاسلام دکتر حسین 💢دومین خروجی مکتوب دوره معرفتی 🔽برخی سرفصل ها 🔸معنای اسلامی بودن حکومت 🔹معیارهای قرآنی حکومت اسلامی 🔸آیا ائمه از تصمیماتشان پشیمان می شدند؟ 🔹آیا هدف حکومت دینی رفاه دنیوی است؟ 🔸آیا با دینی شدن حکومت مشکلات حل می شود؟ 🔹آیا عدالت از شرایط حکومت اسلامی نیست؟ 📄 ۱۷ صفحه A5 ۴۶۰۰ کلمه برای دریافت جزوه روی آدرس زیر کلیک کنید: https://bit.ly/34rfPqm 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
🔰جمهوری اسلامی در مسیر شدن ◀️طرح بحثی در بسط جمهوریت و اسلامیت نظام (بخش اول) ⭕️یادداشت حجت الاسلام حسین عضو شورای مرکزی تشکل ربیون به مناسبت روز ❇️ 12 فروردین سالروز یک تصمیم تاریخی برای ملت ایران است؛ روز انتخاب نوعی داری بر پایه و ؛ روز جشن بازگشت قدرت به دامان صاحبان اصلی اش یعنی مردم و در عین حال روز بازگشت قدرت به دامان مکتب نجات بخش قرآن است یعنی . این ترکیب جدید، به روح مقدس امام راحل بود و بدیع ترین نوع حکومت در دوران معاصر و پدیده ای نو در میان جوامع اسلامی و غیر اسلامی از یک طرف و محافل فکری سنتی شیعه و سنی از طرف دیگر به شمار می آمد. ❇️ تحلیل گران جهانی از چگونگی عبور ملت ایران از مشکلات در طول چهل سال انقلاب و هم چنین توجیه و تأویلات حوزویان و محافل مذهبی و حتی حزب اللهی نسبت به را باید ناشی از بی سابقه بودنِ ابداع امام خمینی دانست چرا که نه اندیشمندان جهان توان درکِ عمقِ مدل راهبری عمومی اسلام بر مبنای را داشتند و نه اندیشمندانِ مسلمان توانِ هضمِ میدان دادن و بخشیدن به مردم در کنار حکم الهی را. ❇️همه این اتفاق بزرگ و مبارک اما تنها بود؛ آغاز راهِ رسیدن به یک جمهوری اسلامی. از آن روز تا به حالا که 41 سال می گذرد ما هنوز در حالِ حرکت به سمت جمهوری اسلامی هستیم و به مقصد نرسیده ایم. ای پیموده ایم اما شاید راهی طولانی تر تا رسیدن به اوجِ اسلامیت و جمهوریت در پیش داشته باشیم که در این نوشته قصد داریم مختصری از که پشت سر گذاشتیم و مسیری که در پیش داریم را بیان کنیم. ... 🔻ادامه در فایل ضمیمه 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
بسط جمهوریت و اسلامیت-کلاتی.pdf
143.8K
🔰جمهوری اسلامی در مسیر شدن ◀️طرح بحثی در بسط جمهوریت و اسلامیت نظام (بخش اول) ⭕️متن کامل یادداشت حجت الاسلام حسین عضو شورای مرکزی تشکل ربیون به مناسبت روز 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
🔰در *صدر* علماء 📆 به سالروز شهادت آیت‌الله سیدمحمد باقر ✍🏻 محمود عابدی عضو تشکل ربیون 🔅 شهید صدر از آن هایی است که شاید جایش را هیچ چیز پر نکند. مغز متفکری که اگر بدست رژیم بعث به شهادت نمی رسید،الان برای مشکلات جامعه اسلامی، راه حل طراحی می کرد. در همان عمر 45 ساله خود کارهایی بزرگ کرده است. ✅ او گام بلندی در جهت اسلامی کردن علوم انسانی برداشت؛ وقتی *فلسفتنا* را نوشت،کتابش شهرت جهانی پیدا کرد و آوازه مؤلفش همه جا پیچید. *اقتصادنا* را نیز در نقد مکاتب اقتصادی شرق و غرب و تبیین اقتصاد اسلامی به تألیف رساند. ✅ او نمونه واقعی *عالم بزمانه* بود؛ وقتی حزب بعث مقام علمی او را دیده بود ، به او گفته بودند: (( تو را دانشمند حزب معرفی می کنیم)) ، اما محمد باقر گفته بود : (( من عالم مسلمین هستم نه عالم حزب بعث.)) او در مقابل حزب بعث نیز ساکت ننشسته بود. طرحی را ریخته بود تا با تعدادی از طلاب در صحن حرم امام علی (ع) علیه بنی امیه زمانش سخنرانی کند و آن ها را رسوا کند و این طرح را معلق به دوشرط کرده بود ؛ مقبولیت عمل در جو حوزه و تائید یکی از مراجع. اما وقتی دید شروطش حاصل نشده است، از طرح صرف نظر کرد. ✅ محمد باقر صدر، خود را نسبت به حوزه و طلاب علوم دینی نیز مسئول می دانست؛ او *حلقات* را در علم اصول به گونه ای نوشت تا کتاب سیر آموزشی داشته باشد و تدریجی بودن تفکر اصولی در آن رعایت شود. به شاگردانش می فرمود: ((روش معمول حوزه که به فقه و اصول اکتفا می کند،صحیح نیست و باید معلومات دیگری داشته باشید و آن ها را تشویق به مباحثه فلسفتنا می کرد.)) ✅ او نسبت به جامعه و افرادش بی تفاوت نبود؛ در اوائل جوانی با هدف سازماندهی حرکت اسلامی و ایجاد تشکیلات منسجم برای فعالیت دینی *حزب الدعوة الاسلامیة* را تأسیس کرد. اما بعد از 5 سال با نظر مرحوم آیت الله حکیم بیرون آمد ولی به اعضای حزب گفت: (( شما با جدیت ادامه دهید)) ✳️ شهید صدر حقیقتا وارث پاکی برای انبیاء بود و در راه خدا و دفاع از حکومت اسلامی یعنی حکومت عدل الهی به شهادت رسید؛ وقتی حزب بعث به او گفته بود : (( علیه انقلاب اسلامی سخنرانی کن)) او گفته بود : (( من آماده ی شهادتم)) و سرانجام *خمینی عراق* در 19 فروردین 1359 هجری شمسی به شهادت رسید. 🔆 امام خمینی (ره) پس از شهادت ایشان فرمودند: (( امید این بود که اسلام از او بهره برداری های بیشتری بکند. امیدوارم که کتب این مرد بزرگ مورد مطالعه مسلمین قرار بگیرد.)) 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢جامعه ی اسلامی از نگاه ، گزارشی از کتاب مجتمعنا 🔻انتشار به سالروز شهادت آیت‌الله محمدباقر صدر 🔊 کامل سخنرانی حجت الاسلام ⏱ ۵۲ دقیقه 📆تاريخ : ۱۳۹۸/۱۰/۵ حجم : ۲۲ مگابایت 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐@rebbiion
🔰پيام امام خمینی به هنرمندان و خانواده شهدا 🔻 به روز انقلاب اسلامی (سالروز شهادت سیدمرتضی آوینی) ❇️خون پاك صدها هنرمند فرزانه در جبهه هاي عشق و شهادت و شرف و عزت سرمايه زوال ناپذير آنگونه هنري است كه بايد، به تناسب عظمت و ،هميشه مشام جان زيبا پسند طالبان جمال حق را معطر كند. ❌تنها هنري مورد قبول قرآن است كه صيقل دهنده (صلي الله عليه و آله و سلم) اسلام ائمه هدي (عليهم السلام) اسلام ، اسلام ، اسلام تاريخ تلخ و شرم آور محروميتها باشد.❌ ❌هنري زيبا و پاك است كه مدرن و خون آشام و نابود كننده اسلام و ، اسلام ، اسلام وفرومايگي ، اسلام ، و در يك كلمه " " باشد.❌ 🔸هنر در نشان دهنده نقاط كور و مبهم معضلات اجتماعي، اقتصادي، سياسي، نظامي است. 🔹هنر در ترسيم روشن عدالت و شرافت و انصاف، وتجسيم تلخكامي گرسنگان مغضوب قدرت و پول است . 🔸هنر در خود تصوير زالوصفتاني است كه از مكيدن خون فرهنگ اصيل اسلامي، فرهنگ عدالت و صفا، لذت مي برند. ⭕️تنها به هنري بايد پرداخت كه با جهانخواران شرق و غرب، و در راس آنان امريكا و شوروي، را بياموزد. هنرمندان ما تنها زماني مي توانند بي دغدغه كوله بار مسئوليت و امانتشان را زمين بگذارند كه مطمئن باشند مردمشان بدون اتكا به غير، تنها و تنها در چهارچوب مكتبشان ، به رسيده اند. ❇️و هنرمندان ما در جبهه هاي دفاع مقدسمان اينگونه بودند، تا به ملا اعلا شتافتند. وبراي خدا و عزت و سعادت مردمشان جنگيدند ؛ و در راه پيروزي اسلام عزيز تمام مدعيان هنر بي درد را رسوا نمودند. خدايشان در جوار رحمت خويش محشورشان گرداند. ۳۰ شهریور ۱۳۶۷ 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
🔰نیمه شعبان، ضرورت تاملی عمیق در عوامل ظهور امام (عج) و عزمی جدید برای تحمل بلای او 📆 به سالگرد ولادت حضرت صاحب الامر(عج) ✍🏻 حجت‌الاسلام 🔸جشن گرفتن به مناسبت سالگرد میلاد شخصی که علم به زنده بودن او داریم ولی از او محرومیم، همراه با یک نگرانی و ویژه ای است؛ خصوصا اگر آن شخص امام و حجت خدا و باشد و خصوصا اگر و عدم حضور ظاهری او خود ما باشیم. 🔹نیمه ماه شعبان هرساله باید ما را به و ی جدی تر از گذشته مشغول کند؛ تأملی بنیادین در حجت خدا، مطالعه ای دقیق در حضور و ظهور او. حتی دیگر تأمل شخصی ما نیز کفایت نمی‌کند بلکه باید عظیمی تشکیل گردد و در طول سال به صورت منسجم به در این زمینه مشغول گردند که چطور می توان روز به روز به ولایت عظمی نزدیک گردید؟ چطور می توان به فرج نزدیک شد و از این بلاء و مصیبت رها گردید؟ تا در شب و روز این عید به در سطح فرد و جامعه رسید. 🔸اگر احتمالِ بودن 15 شعبان را نیز لحاظ کنیم ضرورت این مسئله شدیدتر می‌گردد. مگر شب قدر چه شبی است؟ شب قدر همان شبی است که در شأن آن گفته شده است: « تنزل الملائکه و الروح فیها بإذن ربهم من کل أمر». شبی که ملائکه و حقیقت روح بر قلب امامِ حیّ و حجت خدا بر روی زمین نازل می گردند و پیش رو معین می‌گردد. 🔹موضوع اصلی ای که در این شب مقدّر می‌گردد، تقدیر به دستگاه ، و است؛ تقدیرمیزان مصائب و بلایایی است که در سال آینده بناست از سوی دستگاه کفر و نفاق ایجاد گردد و این مصائب به آن امام حی و حجت ظاهره (عج) عرضه می‌گردد و از آن جا که امت او به علت یا در مقابل این مصائب نمی‌ایستد، حضرت فشار آن مصائب را به جان می‌خرد و می‌پذیرد و حکمت سلام و رحمت الهی که «سلام هی حتی مطلع الفجر» نیز به همین مسئله بازمی گردد چرا که عبور از و متنوع این که بر وجود امام عصر(ع) وارد می‌آید جز با باران سلام و رحمت و بر ولی خود ممکن نخواهد بود. 🔸لذا عده ای که در پی بالاترین سهم تأثیر در هستند؛ در این شب به جای طواف حول حوائج شخصی خود بر قبله ی حاجات امامشان و مصائبی که بر وجود ایشان وارد می‌آید می‌گردند و از او و دستگیری می‌طلبند تا بتوانند «» ش نمایند و به میزان ظرفیتشان از حجم مصائب او کم کنند. 🔹مراجعه و مطالعه دقیق زیارات و ادعیه امام زمان(عج) به خوبی می‌تواند ایشان را به ما بفهماند. «أمِت به الجور و أظهر به العَدل»، «وَاقصِم به رؤوس الضَّلالَه و شَارِعَه البِدَع وَ مُمِیتَهَ السّنّه و مُقوِّیه الباطل» «و ذَلِّل به الجَبّارین و أبِر به الکافرین و جَمیعَ المُلحِدین فِی مَشارِقِ الأرض و مغاربها و بَرِّها و بَحرها و سَهلِها و جَبَلِها حَتّی لا تَدَعَ منهم دَیّاراً وَ لَا تُبقِیَ لَهُم آثَاراً» (1) ... 🔸بنابراین اگر خود را در این نمی دانیم از صاحب این شب و روز بخواهیم خود، ما را در این مسیر یاری نماید! مسیری که جز به خود ایشان قدم را یارای حرکت در آن نیست. مسیری که قلبی تسلیم(قلبی لکم سلم)، تبعیت از امام در و گیری (رأیی لکم تبع) و و کوششی فراوان در -عمل (نصرتی لکم معدّه) می‌طلبد. (1) پی نوشت : دعا برای امام زمان منقول از امام رضا(ع) و روایت شده از سوی جنابِ یونس بن عبدالرحمن 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
📣 پاسخ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به مطالبه بیش از ۳۰۰ تشکل طلبگی و دانشجویی 🔺حجت‌الاسلام‌ والمسلمین قمی طی نامه‌ای به مطالبه بیش از ۳۰۰ تشکل طلبگی و دانشجویی برای ایجاد قرارگاه مقابله با جنگ نرم کرونایی پاسخ داد. 🔺در بخشی از نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آمده است: رسیدن دستگاه تبلیغی رسانه‌ای ما به ترازی متناسب با شرایط و آرایش جنگی، به سه سطح تغییر نیاز دارد: 🔺توَحُّد فرماندهی در بین دستگاه‌های حاکمیتی متمرکز بر این عرصه، ذیل نگاه و فرامین رهبری، به گونه‌ای که توان فعال‌سازی و به‌کارگیری توان‌های متراکم و البته پراکندهٔ مردمی را داشته باشد و عناصر پیش‌ران نیز تحت حمایت کامل آن قرار گیرد. 🔺شکل‌گیری هسته‌های تخصصی از جوانان خوش‌فکر، توانمند و مجرب در فضای جنگ رسانه‌ای در پیوند وثیق با گره‌گشایی از مردم 🔺به میدان آمدن آحاد میلیونی مردم در این عرصه؛ یقیناً خلأ کلیدی و آنچه به شکل تعینی و حقیقی می‌تواند این قرارگاه را رقم بزند و پیروزی انقلاب را در این مرحله نیز تضمین کند، همین عامل است. 🔻جزئیات بیشتر 👇🏻 mehrnews.com/xRDYc 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
🔸️بسم الله الرّحمن الرّحیم ‌ 📌نامه شماره ۲ شفافیت مالی منتخبین مجلس یازدهم ‌ ✔با توجه به گذشت دو ماه از انتخابات دوم اسفند ۹۸ اما هنوز گزارشی از نحوه تامین منابع مالی و هزینه ‌های تبلیغاتی نامزدهای منتخب حوزه مشهد و کلات منتشر نشده است. ‌🔵در راستای عمل به شفافیت در گام دوم انقلاب از نمایندگان محترم درخواست میکنیم هر چه سریعتر اقدام به انتشار گزارش شفافیت کنند. ‌ 🔴رونوشت خدمت آقایان پژمانفر، قاضی زاده هاشمی، حسین زاده بحرینی، کریمی قدوسی و خانم رحمانی ‌ با تشکر ‌‌ ⚫لیست امضا کنندگان این نامه؛ جبهه عدالتخواه مردمی مشهد بسیج مدرسه علمیه شهید شفیعی بسیج مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) تشکل طلبگی ربیون بسیج دانشگاه علوم اسلامی رضوی بسیج دانشجویی امام رضا(ع) مجمع مردمی مطالبه انجمن اسلامی مسجد سناباد سمن دیدبان شفافیت و عدالت خراسان رضوی سمن شفافیت و مطالبه و حقوق شهروندی حسینیه قرآن و عترت تشکل مردمی فتیه 🆔https://ble.ir/majles_ban
💢سلسله جلسات مجازی ⭕️نهضت طلاب جوان حلقه مفقوده نظام امام و امت 🔻باحضور حجت الاسلام پژوهشگر حسینیه اندیشه ⏰یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ساعت ۲۲ در صفحه اینستاگرام 🆔 Instagram.com/rebbiion 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
بسم الله الرحمن الرحیم برای ساختن یک حوزه انقلابی که بتواند بار سنگین را به دوش بکشد ، حل کردن مسائل خودش یکی از اولویت هاست. زیرا با وجود یک حوزه علمیه قوی میتوان مسائل جامعه اسلامی را حل کرد و به تمدن سازی اسلامی چشم دوخت. تشکل طلبگی به عنوان عضوی از خانواده حوزه علمیه ، خودش را سهیم در این تکلیف بزرگ میداند و در این راستا پیگیر مسائل مربوط به خواهد بود. در به دنبال آن هستیم که این مسائل را مطرح کنیم و با پیدا کردن راه حل مناسب و پیگیری موثر ، قدمی هرچند کوچک در اعتلای هرچه بیشتر حوزه علمیه برداریم. @resalatuna
💢 دومین جلسه از سلسله جلسات مجازی ⭕️تحلیل کلان امامین انقلاب از حوزه ی علمیه 🔻باحضور حجت الاسلام مجتبی ⏰دوشنبه ۲۹ اردیبهشت، ساعت ۲۲ در صفحه اینستاگرام 🆔 Instagram.com/rebbiion 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
💢بیانیه آغاز به کار در مساله حوزه و جهان اسلام 🔹سلام بر حماسه سازان هميشه جاويد كه رساله علميه و عمليه خود را به دم شهادت و مركب خون نوشته‏‌اند و بر منبر هدايت و وعظ و خطابه ناس از شمع حياتشان گوهر شب چراغ ساخته‏اند. افتخار و آفرين بر شهداى كه در هنگامه نبرد رشته تعلقات درس و بحث و مدرسه را بريدند و عقال تمنيات دنيا را از پاى حقيقت علم برگرفتند و سبكبالان به ميهمانى عرشيان رفتند و در مجمع ملكوتيان شعر حضور سروده‏ اند. 🔹روحانیت در طول دوران غیبت امام عصر ، همواره امانت دار مسئولیت بزرگ بوده است و چه خوب از پی نسل ها توانسته کشتی امت اسلامی را از بین صخره ها و طوفان ها عبور دهد و آن را به سلامت به سوی مقصود خویش هدایت کند. 🔹امروز هم با لطف پروردگار عالم و عنایت امام عصر ، امانتی بس سنگین بر دوش روحانیت قرار گرفته که مسئولیت او را چند برابر کرده است. مسئولیت هدایت یک و رساندن پرچم آن به دست صاحب اصلی اش. این در حالی است که در تلاطم حادثه هایی بزرگ است. از طرفی و قیام آن ها برای تحقق آرمان های الهی و از سوی دیگر هم قسم شدن دشمنان برای از بین بردن ریشه ، صحنه سرنوشت سازی را برای امت اسلامی پدید آورده است و رسالتی بس بزرگ را بر دوش رهبران اسلامی و عالمان زمان قرار داده است و لذا حوزه‏‌ها و روحانيت بايد نبض تفكر و نياز آينده جامعه را هميشه در دست خود داشته باشند و همواره چند قدم جلوتر از حوادث، مهياى عكس العمل مناسب باشند. 🔹مجتهد بايد به مسائل زمان خود احاطه داشته باشد. براى مردم و جوانان و حتى عوام هم قابل قبول نيست كه و مجتهدش بگويد من در اظهارنظر نمى‏‌كنم. آشنايى به روش برخورد با حيله‏ ها و تزويرهاى فرهنگ حاكم بر جهان، داشتن بصيرت و ديد اقتصادى، اطلاع از كيفيت برخورد با اقتصاد حاكم بر جهان، شناخت سياستها و حتى سياسيون و فرمولهاى ديكته شده آنان و درك موقعيت و نقاط قوّت و ضعف دو قطب سرمايه دارى و كمونيزم كه در حقيقت استراتژى حكومت بر جهان را ترسيم مى‏كنند، از ويژگيهاى يك جامع است. 🔹امروز وظیفه علمای اسلامی و حوزه های علمیه ، رهبری این و متحد کردن امت اسلامی در این رویارویی تاریخی است. امروز اگر جایگاه و رسالت خودش را به درستی تشخیص ندهد و با اراده پا به میدان ننهد و فرزند زمان خویش نباشد ، این فرصت بزرگ برای تحقق اسلام در جهان را از دست خواهد داد. 🔹 ، به عنوان یکی از تاثیرگذارترین مراکز دینی جهان اسلام وظیفه ای بسیار سنگین دارد و فقط در صورتی می تواند به رسالت خودش به درستی عمل کند که خودش را مسئول *رهبری مسلمانان جهان* در این مبارزه بداند. این مهم به دست نخواهد آمد مگر اینکه زمینه های این رهبری در حوزه علمیه مشهد به وجود آمده باشد. 🔹حوزه علمیه و در راس آن علمای بزرگ مشهد باید خودشان را مسئول تحولات بزرگ بدانند و هم چون سلف صالح خود وظیفه خویش را در اثرگذاری بر حوادث جهان اسلام با روشن بینی و اقدام به موقع به انجام رسانند. 🔸 در اولین گام خود در پیگیری مسائل داخلی حوزه علمیه مشهد به مساله *نسبت حوزه با مسائل جهان اسلام و بررسی ابعاد مختلف این مساله* و راه حل های پیش رو خواهد پرداخت. @resalatuna