eitaa logo
تشکل طلبگی ربیون
1.6هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
47 ویدیو
50 فایل
وَكَأَيِّن مِّن نَّبِيٍّ قَاتَلَ مَعَهُ رِبِّيُّونَ كَثِيرٌ فَمَا وَهَنُوا لِمَا أَصَابَهُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَمَا ضَعُفُوا وَمَا اسْتَكَانُوا وَاللَّهُ يُحِبُّ الصَّابِرِينَ پوشش فعالیتها و ارائه محتوای تولیدی تشکل طلبگی ربیون مشهد @Admin_rebbiion
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ نقش در مسأله 🔻باحضور حجت الاسلام رئیس اداره ارتباطات و همکاری بین الملل آستان قدس رضوی ⏰ چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت، ساعت ۲۲ در صفحه اینستاگرام 🆔 Instagram.com/resalatuna @resalatuna
با توجه به نزدیک شدن روز ، در روزهای آینده به بررسی کارنامه در مساله خواهد پرداخت و به دنبال ایده های مناسب برای رو به جلو حوزه علمیه در این مساله خواهد بود. @resalatuna
پنجشنبه، 1 خردادماه (اولین جلسه بعد از 3 ماه تعطیلی) 🔹تحلیل بورس و تاثیرات آن بر اقتصاد کشور 🔻با حضور: دکتر رضا مقدم ⏰زمان: ساعت 21 الی 22:30 🏢مکان: بلوار شهید کامیاب، بین شهید کامیاب 36 و 38، مسجد حجت المهدی(عج) ✳️ برنامه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد. 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
🔰آرمان فلسطین و نقش حوزه‌های علمیه ✍🏻 حجت الاسلام به مناسبت روز قدس طلبه سطح عالی حوزه علمیه قم بسم الله الرحمن الرحیم به عنوان متولی دین در جامعه، هر کجا نقش خود را درست تشخیص دادند و به‌موقع وارد صحنه شدند، مردم نیز با تمام وجود پای کار آمدند و مسئله حل شد. اما وقتی ، نسبت خود را با موضوعی به درستی تعیین نکرده باشد، قطعا از مردم نیز توقع نمی‌رود پا پیش بگذارند. به نظر می‌رسد قضیۀ یکی از آن مسائل اساسی است که هنوز هم جایگاه متناسب خود را در دستگاه متولی امر نیافته است و یکی از دلایل مردمی نشدن آرمان فلسطین نیز همین امر است. 🔹ریشۀ نسبت نگرفتن درست حوزه با مهم‌ترین پروندۀ چیست؟ امام خمینی رحمة‌الله‌علیه از همان وقتی که قیامشان را علنی کردند، یکی از چالش‌های اساسی‌شان با شاه، همکاری او با بود و در شرایطی که مظالم آشکار پهلوی به دین و مردم نیز برای خیلی‌ها مسئله نبود، ایشان تصریح داشتند که تا شاه دست از حمایت از غاصبان اسرائیلی برندارد، مخالفت خود را با شاه ادامه خواهند داد (صحیفه امام، ج1، ص77). جالب‌تر اینکه اعتراض شدید امام به نفوذ عناصر «بهایی» در رژیم پهلوی نیز از منظر عملگی بهائیان برای اشغالگران اسرائیلی بود (صحیفه امام، ج1، ص186). این در حالی بود که عمدۀ علما و فعالان مذهبی آن روزگار، «انحرافات عقیدتی» بهائیت را دشمن اصلی دانسته و مشغول مبارزۀ فرهنگی با این فرقۀ ضاله بودند. همین دو نمونه به خوبی نشان می‌دهد که حضرت امام، همۀ معارف دین را با عینک « » می‌دیدند و برایشان بدیهی بود که لازمۀ ذاتی عملیاتی شدن توحید در حیات بشر، « » از باب «رفع مانع» است. از نگاه امام، غصب قبلۀ اول مسلمین یک ظلم در کنار دیگر مظالم نیست؛ بلکه شاه‌کلیدی است برای باز کردن زنجیر «ترس» از پای ارادۀ امت اسلامی و قوی‌ترین عامل برای قیام و ایستادگی مستضعفان در برابر ظلمۀ عالم. گرچه به برکت و بلند شدن پرچم ، حوزه از ابتلا به سرنوشت کلیساهای قرون وسطی نجات یافته، اما باید با تأسف گفت که این بینش مترقی و کارساز حضرت امام، هنوز در شریان‌های نظام علمی-تربیتی حوزه جریان نیافته، که امتداد آن را می‌توان در نوع ضریب‌دهی آن به مسائل امت اسلامی مشاهده کرد. در حالی‌که «وهابیت‌پژوهی» سکۀ رایج بخش بزرگی از محافل علمی-تبلیغی ماست، اما اصلی‌ترین چالش ، یعنی مسئلۀ فلسطین، جز سالی یک بار شرکت در راه‌پیمایی ، کمترین سهمی در نظام آموزشی حوزۀ ما ندارد؛ حتی به اندازۀ دو واحد درسی! به راستی اگر آمارگیری شود، چند درصد از طلاب و مبلغان «کلید فرج» را «قضیۀ فلسطین» می‌دانند؟! «قضیه‌ی فلسطین کلید رمزآلود گشوده شدن درهای فرج به روی امت اسلامی است.» (رهبر انقلاب، 25/1/1385) اما چاره چیست؟ ⁦♦️⁩در این مجال اندک، به سه نکتۀ اساسی می‌توان اشاره کرد: 1. همچنانکه گذشت، حق حیات به گردن حوزه و روحانیت دارند. لذا آشنایی بی‌واسطۀ طلاب با اندیشۀ امام و نظام مسائل و اولویت‌های آن، از ضروری‌ترین مقدمات تغییر نگاه حوزه‌های علمیه به مسئلۀ فلسطین و ایفای نقش شایستۀ آنان است. 2. یکی از عواملی که به‌شدت می‌تواند ضریب مسئلۀ فلسطین را در نگاه طلاب و روحانیون عوض کند، آشنایی آنان با فرازوفرودهای تاریخ پرغصۀ سدۀ اخیر جهان اسلام است. اگر این اتفاق بیفتد، حتی زاویۀ نگاه ما به «وهابیت» نیز تغییر خواهد کرد و به‌جای نقد «عقاید» وهابیت، خدمات سردمداران و حامیان این فرقه به رژیم منحوس صهیونیستی در اولویت قرار خواهد گرفت. 3. اگر قرار بر نقش‌آفرینی فعال حوزه برای خدمت به آرمان فلسطین باشد، یقینا باید فکری به حال ارتباطات و تعاملات خود با علما و حوزه‌های علمیه جهان اسلام کنیم. تشکیل جبهۀ جهانی ضدصهیونیستی، بدون اتحاد علمای مسلمین بر سر این مزمن‌ترین درد امت اسلامی، خواب شیرینی بیش نیست. @resalatuna
چرا ساکت است؟ 📝 حجت‌الاسلام مهدی شاندیزی دبیر اجرایی مجمع اسلامی حبل الله ▪️۱. حدودا چهل سال پیش، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان به ایران آمد. او دیداری با حضرت امام داشت. در پایان جلسه حضرت امام به او یک قرآن هدیه دادند و به او گفتند مردم را به این کتاب دعوت کن. دانشجوی جوان ابتدا خودش در فهم مبانی اسلام ناب عمیق شد و سپس شروع کرد به آشنا کردن مردم با مبانی اسلام. ▪️۲. اکنون چهل سال از آن ایام می‌گذرد و آن دانشجوی جوان تبدیل شده است به شیخ میانسالی که را رهبری می‌کند. او در این مدت همه تلاشش را کرد تا مردم را با معارف قرآن آشنا کند. و برایش شیعه و سنی فرقی نداشت . حتا مسیحیان نیجریه او را دوست دارند . در زمینه رعایت تا جایی پیش رفت که حتی اجازه ساخت مسجد ویژه شیعیان را به شاگردانش نداد و حرفش این بود که شیعه و سنی باید در یک مکان نماز بخوانند. ▪️۳. سال ۹۴ ارتش نیجریه به حسینیه بقیةالله زاریا حمله کرد. حدود هزار نفر از طرف‌داران شیخ را به شهادت رساند و او و همسرش را زندانی کرد. رهبر معظم انقلاب همان سال در کنفرانس وحدت فرمودند: « در نیجریه چرا برای آن مؤمن (شیخ زاکزاکی) این‌جور فاجعه آفرینی می کنند و حدود هزار نفر از مردم دور و بر او را به قتل می‌رسانند و شش فرزند او را در دو سال به شهادت می‌رسانند. چرا دنیای اسلام در مقابل این فجایع ساکت می‌ماند. » ▪️۴. و امروز سوالاتی که پس از ۵ سال ، ذهن مرا به خود مشغول کرده ، این است : ؟ ؟ و ؟ ظاهراً غصه شیخ مصلح تقریبی را فقط مولای غریبش صاحب‌الزمان می‌خورد و بس. @resalatuna
🔹در امسال شورای عالی و مدیریت محترم به مناسبت آمده است : 🔻حوزه علمیه با تمام ظرفیت فکری و عملیاتی خویش از جریان ، که منطقه را به نورانیتی وصف ناپذیر رسانده به جدّ بسیار حمایت خواهد نمود.» 💥 حمایت جدی حوزه از جریان مقاومت اسلامی -با تمام توان- با کدام برنامه ها؟! ❓با توجه به ظرفیت های فکری و دینی بسیار به عنوان ، این پرسش وجود دارد که آیا حوزه علمیه خراسان اقدام قابل اعتنایی برای استفاده و ساماندهی ظرفیت های فکری و عملیاتی طلاب و فضلا در راستای حمایت و تقویت جریان مقاومت کرده است؟ ❓ کدام بخش حوزه متولی این برنامه ریزی و اقدامات است؟ @resalatuna
پنجشنبه، ۲۲ خردادماه 🔸سلسله جلسات مسئله شناسی 💢اولین مسئله : آموزش و پرورش جلسه اول ◀شبکه مسائل آموزش و پرورش 🔻با حضور: آقای مجید شعرباف ⏰زمان: ساعت ۱۸:۳۰-۲۰ 🔹بررسی پرونده افول غرب 🔻با حضور: آقای افضل زاده پژوهشگر مطالعات آمریکا ⏰زمان: ساعت ۱۷-۱۸:۳۰ 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
پنجشنبه، ۲۲ خردادماه 🔸سلسله جلسات مسئله شناسی 💢اولین مسئله : آموزش و پرورش جلسه اول ◀شبکه مسائل آموزش و پرورش 🔻با حضور آقای مجید شعرباف 🔹بررسی پرونده افول غرب 🔻با حضور آقای افضل زاده 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
🔊 کامل سخنرانی حجت الاسلام دومین جلسه از سلسله جلسات ⭕️ *تحلیل کلان امامین انقلاب از حوزه ی علمیه* ⏱ ۶۹ دقیقه 📆تاريخ : ۱۳۹۹/۲/۲۹ حجم : ۲۴ مگابایت ↙️لینک دانلود https://b2n.ir/327367 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
🔰شاگرد مکتب امام صادق (علیه السلام) 🔸بدون شک می توان از او به عنوان یکی از امام صادق (علیه السلام) یاد کرد. کسی که حقیقتا به آنچه از امام (علیه السلام) آموخته است عمل می کند، طبیعی است که همه او را شاگرد مکتب امام صادق (علیه السلام) بنامند. 🔹زمانی که در وجود او طلوع کرده است، چگونه ممکن است چشمانی که محروم از تماشای خورشید به دنبال نور هستند، به دنبال رهایی از تاریکی شب با نور ماه نباشند؟ 🔸آری این شاگرد کسی نبود جزء ، جوانی که فهمیده بود اگر قرار است میان صفحات مرده تاریخ روحی تازه بدمد و احیاء کننده محمدی باشد، باید به این توصیه امام علیه السلام که فرمود:« كونوا دعاة للناس‏ بغير ألسنتكم‏ ليروا منكم الورع و الاجتهاد و الصلاة و الخير فإن ذلك داعية» (الكافي (ط - الإسلامية)، ج‏2، ص78) عمل کند. ✍🏻 سعید صاحب الزمانی 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
🔊 کامل سخنرانی دکتر رضا مقدم 🔸تحلیل بورس و تاثیرات آن بر اقتصاد کشور ⏱ ۸۵ دقیقه 📆تاريخ : ۱۳۹۹/۳/۱ حجم : ۲۵ مگ ↙️لینک دانلود https://b2n.ir/100483 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
پنجشنبه، ۲۹ خردادماه 🔸سلسله جلسات مسئله شناسی 💢اولین مسئله : آموزش و پرورش جلسه دوم ◀بررسی سند تحول آموزش و پرورش 🔻با حضور دکتر داود حسین‌پور مدیر گروه اخلاق و تربیت اسلامی بنیاد پژوهش‌های آستان قدس ⏰زمان : ساعت۱۷ 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
پنجشنبه، ۲۹ خردادماه 🔸ظرفیت شناسی جهان اسلام برای نقش آفرینی حوزه علمیه 🔻با حضور جناب آقای محمدمهدی خالقی فیلمنامه نویس،نویسنده و مستند ساز ⏰ زمان : ساعت ۱۸:۳۰ 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
پنجشنبه، ۲۹ خردادماه 🔸سلسله جلسات مسئله شناسی 💢اولین مسئله : آموزش و پرورش جلسه دوم ◀بررسی سند تحول آموزش و پرورش 🔻با حضور دکتر داود حسین‌پور 🔹ظرفیت شناسی جهان اسلام برای نقش آفرینی حوزه علمیه 🔻با حضور جناب آقای محمدمهدی خالقی 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
🔰پیام امام خمینی (ره) به شهادت 🔻بسم الله الرحمن الرحیم‌ إنا للَّه و إنا إلیه راجعون‌ ▫️شهادت انسان‌ساز سردار پر افتخار اسلام و مجاهد بیدار و متعهد راه تعالی و پیوستن به ملا اعلی‌، دکتر مصطفی چمران را به پیشگاه ولی عصر- ارواحنا فداه- تسلیت و تبریک عرض می‌کنم. ▪️ از آن رو که ملت شهیدپرور ما را از دست داد که در جبهه‌های نبرد با باطل، چه در لبنان و چه در ایران می‌آفرید و سرلوحه مرام او اسلام عزیز و پیروزی حق بر باطل بود. او و بود که کشور اسلامی ما به او و امثال او احتیاج مبرم داشت. ▫️و از آن رو که اسلام بزرگ چنین فرزندانی تقدیم ملتها و توده‌های می‌کند و سردارانی همچون او در دامن خود پرورش می‌دهد. مگر چنین نیست که زندگی عقیده و در راه آن است. ▪️ با عقیده پاک خالص غیر وابسته به دستجات و گروههای سیاسی و عقیده به هدف بزرگ الهی، جهاد را در راه آن از آغاز زندگی شروع و با آن ختم کرد. او در حیات با و پیوستگی به خدا قدم نهاد و در راه آن به جهاد برخاست و جان خود را نثار کرد. او با سرافرازی زیست و با سرافرازی شهید شد و به رسید. ▫️ آن است که بی‌هیاهوهای سیاسی و خودنماییهای شیطانی برای خدا به برخیزد و خود را فدای کند نه هوی‌، و این هنر مردان خداست. ▪️او در پیشگاه خدای بزرگ با آبرو رفت. روانش شاد و یادش بخیر. 💢و اما، ما می‌توانیم چنین هنری داشته باشیم؟ با خداست که دستمان را بگیرد و از جهالت و نفسانیت برهاند. من این ضایعه را به ملت شریف ایران و لبنان، بلکه به و قوای مسلح و رزمندگان در راه حق و به خاندان این مجاهد عزیز تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند تعالی رحمت برای او و صبر و اجر برای بازماندگان محترمش خواهانم. ۱ تیر 1360 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
🔊 کامل سخنرانی جناب آقای 🔸بررسی پرونده افول غرب ⏱ ۶۹ دقیقه 📆تاريخ : ۱۳۹۹/۳/۲۲ حجم : ۲۰ مگ ↙️ لینک دانلود https://b2n.ir/421705 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
🔰بیانات مقام معظم رهبری به مناسبت شروع ماه 🔹 ماه  است. مرحوم حاج میرزاجوادآقای ملکی(رض)میفرمایند ماه ذی‌القعده ماه است، ماه است،ماه از خود برای اینکه مبادا خدای نکرده باعمل خودمان، محاربه‌ی باخدای متعال و رسول خدا بکنیم. ایشان میفرمایند ذی‌القعده که ماه نشستن ازجنگ با دشمنان خدا است،به طریق اولی‌ بایستی ماهی باشدکه انسان مراقب باشدکه مبادا دچار بشود.و این عمل معروف یکشنبه‌ ذی‌القعده را ایشان ذکرمیکنند و تأکیدمیکنند، اصرارمیکنند که این عمل راانجام بدهیم. 🔸مرحوم حاج میرزا علی آقای قاضی (رض) در ورود ماه ذی‌القعده یک مکتوبی، نامه‌ای دارند به دوستانشان، به مریدانشان و شاگردانشان که در این کتابی که شرح حال ایشان است، درج شده است. مرحوم آقای قاضی به عربی اشعار برجسته‌ای دارند؛ به تعبیر مرحوم آقای طباطبایی شاعرٌمفلق [بودند]؛ ایشان طبق تشخیص مرحوم آقای طباطبایی (رض) شاعر برجسته‌ای بودند. یک قصیده‌ی خیلی شیوایی ایشان انشاء میکند که اول آن این است: «تنبه فقد وافتکم الاشهر الحرم». این قصیده را ایشان مفصل [گفته‌اند]؛ و توصیه‌هایی دارند نسبت به شاگردانشان. فرصتی است برای ما، برای مردم که ان‌شاءالله از برکات این ماه - که آغاز سه ماه متوالی حرام است - بهره ببریم. 🔹 و البته ماه ذی‌القعده، ماه حضرت ثامن‌الحجج(ع)هم هست که ولی‌نعمت همه - بخصوص ما ایرانی‌ها -هستندکه از برکات مضجع ایشان و مرقد ایشان ان‌شاءالله بهره ببریم، استفاده کنیم و ان‌شاءالله خودمان را به ارزشهای رضوی نزدیک کنیم. ۱۳۹۳/۰۶/۱۳ 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
🔊 کامل سخنرانی استاد مجید شعرباف 🔸سلسله جلسات مسئله شناسی 💢اولین مسئله : آموزش و پرورش جلسه اول ◀شبکه مسائل آموزش و پرورش ⏱۷۸ دقیقه 📆تاریخ : ۹۹/۳/۲۲ حجم : ۳۱ مگ ↙️لینک دانلود https://b2n.ir/867173 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
پنجشنبه، 5 تیرماه 💢میزگرد و ، برخورد فعالانه یا منفعلانه؟ 🔻با حضور آقایان 🔸حجت الاسلام مدیر روابط عمومی حوزه علمیه خراسان 🔹امیر سردبیر روزنامه قدس 🔸حجت الاسلام عضو شورای مرکزی مجمع اسلامی حبل الله ⏰ساعت 17:30 ◀️مقدم عموم طلاب را به جلسه گرامی می داریم. 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
🔻خبر فوری 💢جناب آقای حجت الاسلام به دلیل این که خارج شهر بودند بعد از پیگیری چندین باره دوستان میز حوزه ی تشکل، در جلسه حضور پیدا نمی کنند. 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
پنجشنبه، 5 تیرماه 💢میزگرد و ، برخورد فعالانه یا منفعلانه؟ 🔻با حضور آقایان 🔹امیر سردبیر روزنامه قدس 🔸حجت الاسلام عضو شورای مرکزی مجمع اسلامی حبل الله 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
❇️نحوه خواندن نماز روزهای یکشنبه ماه 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
🔰بررسی سند تحول ◀️سلسله جلسات آموزش و پرورش 🔸بیانات دکتر در مدیر گروه اخلاق و تربیت اسلامی بنیاد پژوهش‌های آستان قدس 🔻بحث ما سه قسمت دارد 1⃣تاریخچه اصلاحات آموزشی 2⃣درباره خود سند تحول 3⃣جمع بندی نهایی که به عنوان بخش سوم است و ناظر به سند بحث می شود. ⭕️بخش اول تاریخچه اصلاحات آموزشی 1⃣مرحله اول شخصیتی در تاریخ داریم به نام که ولیعهد فتحعلی شاه است و نماینده شاه در آذربایجان. ایشان شروع به اصلاحات آموزشی میکند. با توجه به تجربه تحصیلی که در اروپا داشته است به مدل های شوق نشان میدهد. 2⃣مرحله دوم اصلاحات آموزشی در مرحله بعد، مدارسی داریم به نام که در دوره ناصر الدین شاه، وی این مدارس را تاسیس میکند که در واقع در فضای مدرن است. این مدارس یک اقتباس هوشمندانه تری از دوره اول است . الگوی حاکم در این فضا، الگوی آموزش است. 3⃣مرحله سوم اصلاحات آموزشی پس از جهنگ جهانی دوم که آمریکا تسلط خوبی در دنیا پیدا کرده بود، الگوی جایگزین الگوی فرانسوی میشود و مستشاران آمریکایی سند اصلاحات آموزشی 7 ساله ای را به ایران پیشنهاد میکنند که ذیل سند توسعه اقتصادی است. این سند توسعه اقتصادی سه بخش دارد: "کشاورزی ، سلامت ، آموزش" در این اصلاحات آموزشی، بیان میشود که فلسفه تربیتی ایران باید از آموزش نخبگانی به سمت آموزش عمومی و توده تغییر کند. ⭕️بخش دوم : سند تحول 🔸در فضای ما با یک نظام آموزشی مواجه هستیم؛ هم در و هم در . از طرف دیگر یک نهضت دینی داریم که به انقلاب اسلامی منجر شده است. و این یک تضادی است که اتفاق افتاده است. 🔹بعد ازانقلاب اسلامی سندی در داشتیم به اسم "تغییر نظام آموزشی" که خود حضرت آقا و شهید بهشتی هم در آن دخیل بوده اند ولی به دلایل مختلف این سند پیاده نمی شود. 🔸بعد از آن سند در سال 1368، تاکیدات رهبر معظم انقلاب و ضرورت این تغییر منجر به تحقیقاتی می شود که به سند تحول بنیادین آموزش پرورش ختم میشود که امروز آن را داریم و آن، این سند است. ادامه دارد... 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
🔰بررسی سند تحول ◀️سلسله جلسات آموزش و پرورش 🔸بیانات دکتر در مدیر گروه اخلاق و تربیت اسلامی بنیاد پژوهش‌های آستان قدس بخش ۲ از ۳ 🔸این سند فقط یک سند نیست بلکه اسناد پشتیبان دارد؛ این سند نسخه مبانی نظری دارد که در واقع رویکرد پشتیبان و تعاریف انسان شناختی و معرفت شناختی که از این سند پشتیبانی میکند در آنها وجود دارد. که خود اسناد پشتیبان سه بخش دارد: 1⃣فلسفه تربیت جمهوری اسلامی ایران: در این بخش، مبانی ارزش شناسی، انسان شناختی و معرفت شناختی حاکم بر جهت گیری کلی را بحث میکند. اصلی ترین مفهومی که در این بخش برشمرده است، "حیات طبیه" است. 2⃣فلسفه تربیت رسمی و عمومی: اگر بخواهیم در نظام رسمی و عمومی کشور بحث هایی را دنبال بکنیم، در این بخش بحث شده است. 3⃣بیان ساحت های اساسی درتربیت: در این بخش 6 ساحت اساسی را بیان میکند: الف. ساحت اعتقادی، عبادی و اخلاقی ب. تربیت سیاسی و اجتماعی ج. تربیت زیستی و بدنی د. تربیت زیبایی شناختی و هنری هـ. اقتصادی وحرفه ای و. علمی و فناورانه ⭕️بخش سوم : چرایی عدم اجرایی شدن سند تا کنون 1⃣یک سیری افت ها به نحوه تدوین سند بر میگردد؛ اساسا سند تحول انگار برای وزارت آموزش و پروش نوشته شده است در حالیکه تربیت یک مسئله فرانهادی و مسئله جمهوری است. در این سند تربیت فروکاسته شده است به وزارت آموزش و پرورش. 2⃣سند تحول الگوی تغییر ارائه نمی دهد؛ این نگاه بخشنامه ای باعث شکست خوردن سند در اجرا می شود. 3⃣عدم توجه به وضع موجود: این که سند را براساس چه مسائلی می نویسیم، براساس مسائل موجود در عرصه تربیت یا فارغ از آن ها؟ سال 90 سند تحول نوشته شده است. آیا مسائل سال 99 با مسائل سال 90 یکی است؟ ادامه دارد... 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion
🔰بررسی سند تحول ◀️سلسله جلسات آموزش و پرورش 🔸بیانات دکتر در مدیر گروه اخلاق و تربیت اسلامی بنیاد پژوهش‌های آستان قدس بخش ۳ از ۳ 💢 در نظام آموزشی را یک میدانیم یا یک ؟ پروسه ای دیدن تحول نظام آموزشی، یکی از است. آیا آن مولفه هایی که باعث رقم خوردن انقلاب اسلامی شد، برای تحول نظام آموزشی در نظرگرفته ایم یا نه؟ 🔻اگر بخواهیم انقلاب اسلامی را کنیم، به سه مولفه رسیده ایم که از شعارهای نهضت و واقعیت های غیر قابل انکار نهضت دریافت می شود: 1⃣ ؛ این اسلامیت که در انقلاب نقش ایفا کرده است، در تحول آموزش و پرورش چه جایگاهی دارد؟ آن جایی که باید اسلامیت دیده بشود در دانش تعلیم و تربیت است نه صرفا آرمان حیات طیبه. ما باید مبتنی بر تعالیم دینی دانشی را تاسیس بکنیم. 2⃣مولفه دومی که در انقلاب اسلامی وجود دارد و در تحول آموزش پرورش مغفول است، انقلاب اسلامی است . وقت مشارکت مردم در آموزش و پرورش نگاه میکنیم، صرفا به مدارس خصوصی محدود شده است. 3⃣مولفه سوم اساسی انقلاب اسلامی است که در کنار مردمی بودن یک تقابل جدی با سلطه اتفاق افتاده است. اما نظام آموزش پرورش کاملا خنثی است. یک ایدلوژی زدایی از آموزش و پرورش اتفاق افتاده است.در اجرا که کاملا ایدلوژی زدایی شده است. در عرصه مدیریت نظام آموزشی، کاملا یک مدیریت عرفی وجود دارد. 🔸نکته دیگر این که در آموزش و پروزش نداریم. نشانش این است که تخصصی تعلیم وتربیت نداریم، یک برنامه تخصصی تعلیم وتربیت نداریم. این ها باعث میشود که چنان که باید و شاید پیگیری نشود. 🔺پایان 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion