eitaa logo
روایت برتر|شهید حاج شیخ عبدالله ضابط
198 دنبال‌کننده
13 عکس
2 ویدیو
17 فایل
جمعی از شاگردان و دوستداران فکری علمدار روایتگری شهید حاج شیخ عبدالله ضابط
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸جمهوریت یا اسلامیت؟ 🔸ملیت یا اسلامیت؟ 🔸مشروعیت یا مقبولیت ؟ و این اساسی ترین و بزرگترین مساله در شکل گیری هر جامعه است و تا زمانی که نتوانیم جوابی دقیق و عمیق به آن بدهیم این دوگانگی همواره گریبان گیرمان خواهد بود به این معنا اگر جمهوریت (مردم) و اسلامیت اساسی ترین مساله ماست می توان گفت که بزرگترین شکاف در نفوذ دشمن برای تفرقه افکنی نیز هست تمدن غرب در نظام لیبرال دموکراسی با جدا سازی دین از نظام سیاسی خود ،نقطه اتکاء را تنها آراء مردم دانست البته نه چندان صادقانه و نه چندان موفق هر انچیزی که امروزه در جدایی طبقه مردم با قشر سیاستگداز برایشان اتفاق افتاده و در نقطه مقابل آن حرکت عظیم امام (ره) در ایجاد جامعه که میخواست و توانست مردم و اسلام را در نظام سیاسی خود به شکل هماهنگ و همراه وارد کند به این معنا مردم سالاری دینی تنها الگو موفق در نسبت هماهنگ و توامان مردم با اسلام بود و شهید با قدرت بصیرت و توان عملی خود توانست یگانگی این دو با هم را نشان دهد که این دو نه در نقطه مقابل هم که یک حقیقت واحد هستند ، پیام بین المللی شهید در نسبت جمهوریت و دین ، این نبرد تمدنی شهید برای چگونگی ایجاد جامعه الگو اسلامی است شهید آن کسی است که توانست در عمل پیام همراهی جمهوریت و اسلامیت را در تولی به پیام امام(ره) اجرا کند و دفاع مقدس تجلی حضور همه ی مردم برای دفاع از ملیت و اسلامیت بود 🔹 مقام معظم رهبری(دامه ظله) از ابتدای انقلاب برخی تلاش داشتند تا اسلامیت و ملیت را دوقطب مقابل هم قرار دهند درحالی که شهدا به‌طور واضح، نادرست بودن این وسوسه باطل را نشان دادند. هنگامی که ایران مورد تهاجم بین‌المللی قرار گرفت کسانی که مدعی طرفداری از ایران بودند، یا در خانه‌های خود خزیدند و یا از ایران خارج شدند اما کسانی که از ایران دفاع کردند همان «بچه مسلمانها» و «نماز شب خوانها» و امثال شهیدان «چیت‌سازیانها» و «سُلگیها» بودند و نشان دادند ایرانیت و اسلامیت یک حقیقت واحد است.۱۴۰۲/۰۷/۱۶ 🔹شهید عظیم ترین ظرفیت برای شکل گیری این حقیقت واحد است، واسطه ای دوست داشتنی در بین مردم و اسلام . شهید ان حقیقی است که میتواند همه قشرها را در آرمانی واحد همراه و هماهنگ کند . 🔸https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
مقام معظم رهبری(دامه ظله) آنچه روشنفکران غربگرا از طرح این مغلطه و پیشنهاد خود دنبال می کنند، با توجه به مبانی فکری شان، کناره گیری دین به نفع جمهوریت و مردم سالاری است؛ چرا که به زعم ایشان،دنیای امروز به این نتیجه رسیده که بهترین نوع حکومت «دموکراسی» است، آن هم دموکراسی با معیارهای شناخته شده در غرب؛ و چون جمع این معیارها با مبانی و معیارهای اسلامی ممکن نیست، جامعه را دچار مشکل می کند. البته برخی از افراد و جریانات سنّتی هم بوده اند که تحقق حکومت اسلامی را بی نیاز از قالب جمهوریت دانسته و طرح آن را از سوی امام خمینی تشریفاتی قلمداد می کنند! «اینکه حالا بعضی‌ها گفتند که امام انتخابات را، مردم‌سالاری را و امثال اینها را از غربی‌ها به ملاحظه و رودربایستی و مانند اینها گرفت، حرف بسیار بی‌مبنائی است. امامی که ما شناختیم و سال‌ها با او همکاری کردیم و مردم دیدند امام را، کسی نبود که به‌خاطر رودربایستی با این و با آن و با این حرف‌ها، از حکم خدا منصرف بشود.» ۱۴۰۰/۳/۱۴ جمهوریت دو عنصر جدا نیستند که به یکدیگر وصل شده باشند و یک حقیقت را به‌وجود آورده باشند؛ در دل اسلامیت، جمهوریت هست. در دل اتکاء به حکم الهی، تکیه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به مردم و احترام به خواست و رأی مردم هست.» ۱۳۸۸/۵/۱۲ «ملت ایران از اعماق قلب به اسلام معتقد و مؤمن و وابسته بود و هست. اغلب ملت‌های مسلمان همین‌گونه‌اند و اگر موانع از سر راهشان برداشته شود، ایمان عمیق آنان به اسلام آشکار خواهد شد. لذا وقتی مردم پرچم اسلام را در دست امام مشاهده کردند و باور کردند که امام برای احیای عظمت اسلامی و ایجاد نظام اسلامی وارد میدان مبارزه شده است، گِرد او را گرفتند. بعد هم که انقلاب پیروز شد، با همین انگیزه، از روی طوع و رغبت در میدان‌های خطر حاضر شدند؛ چون ایمان آنها به اسلام، عمیق بود.» ۱۳۸۰/۳/۱۴
🔷روایتگری مردمی انحصار طلبی در روایتگری یعنی شکل گیری «روایت گری اشرافی» با گزینش مخاطب خاص واین شروع شکل گیری جبهه بندی کاذب برای دودستگی ها و تفرقه افکنی هاست حال آنکه شهید با همه مردم کار دارد برای همه مردم پیام دارد . مخاطب راوی نه طیف خاص مذهبی که «مردم» هستند «روایتگری مردمی» یعنی باید به دنبال ان باشیم که همه مردم راوی انقلاب باشند راوی جنگ باشند راوی شهید باشن با ظرفیت همه مردم است که روایتگری بسط و تکامل می یابد چنانچه با ظرفیت جماعت است که ظرفیت دین آزاد میشود . و مردم چه کسانی هستند ؟مردم یعنی تفاوت ها ، یعنی کثرات ، یعنی سلیقه ها ،یعنی مذاهب ، یعنی اقوام ، یعنی جنسیت ها که با هم در مسیر دین هستند . با هم بودن در عین متفاوت بودن و این معجزه بزرگ انقلاب و مردم است در خلاصه بیان راوی با مردم کار دارد نه با قشری خاص 🔷مقام معظم رهبری(دام ظله) «و اجمعها لرضی الرعیة»؛ دیگر این‌که کاری که انتخاب می‌کنی، رضایت مردم را با خودش داشته باشد. «رعیت» به مردم اطلاق می‌شود؛ یعنی کسی که مراعات او لازم است. رعیت چیز بدی نیست. بعضی‌ها خیال می‌کنند رعیت فحش است! رعیت یعنی کسی که مراعاتش لازم است؛ یعنی توده‌ی مردم و عامه‌ی مردم. اصطلاح «ناس» و «رعیت» غالباً به قشر سواد مردم گفته می‌شود، نه گروههای خاص. تکیه‌ی امیرالمؤمنین و پیغمبر و قرآن هم روی همین مجموعه‌های عمومی مردم است؛ همینی‌که ما عوام مردم می‌گوییم؛ یعنی رعیت و توده‌ی مردم و سواد مردم؛ همین چیزی که خواص خاصِ خرج کنِ امروز با طرح آن در مسائل سیاسی و اجتماعی مخالفند و اسمش توده‌گرایی و پوپولیسم است. این‌که جماعت و حزب و گروه و دسته‌ی خاصی را انتخاب کنید و اینها بشوند محور تصمیم‌گیری و محور کار و طبعاً محور خیرات، خیلی خوش‌خیالی است؛ این‌که آدم خیال کند جماعت خاصی محور تصمیم‌گیری‌اند، کارها را آنها می‌کنند، انتصاب‌ها را آنها می‌کنند؛ اما وقتی نوبت تقسیم غنایم می‌شود، خودشان را زاهدانه کنار می‌کشند و می‌گویند نخیر، بروید بدهید به مردم، دیدیم و تجربه کردیم که این‌طوری نیست؛ منطقاً هم این‌گونه نیست. لذاست که در منطق علوی، نگاه و توجه به عامه‌ی مردم است. گروههای خاص و قشرهای خاص و جماعتهایی که اسم خاص و عنوان خاصی پیدا می‌کنند و برای خودشان تشخص خاصی به‌دست می‌آورند، مورد اعتبار نیستند؛ نه این‌که باید به اینها ظلم شود؛ نه، اینها هم مثل بقیه‌ی مردم تشخصی ندارند؛ از نظر اسلام تعینی ندارند؛ لذا می‌گوید: «و اجمعها لرضی الرعیة»؛ باید رضایت عامه‌ی مردم جلب شود. بعد حضرت استدلالی دارد که خیلی عجیب و جالب است. می‌فرماید: «فان سخط العامة یجحف برضی الخاصة»؛ ملاک و مناط و معیار و میزان کار، رضایت و عدم رضایت عامه‌ی مردم است. چرا؟ چون اگر عامه‌ی مردم نارضایی داشته باشند، رضایت و خشنودی گروههای خاص از تو بکلی پامال می‌شود و از بین می‌رود. ای بسا جماعتی به اسم روشنفکر و نخبگان سیاسی، طرفدار حکومت و حاکمی هستند، اما عامه‌ی مردم ناراضی‌اند؛ این نارضاییِ عمومیِ مردم، خشنودی و رضایت آن جماعت ویژه را لگدمال می‌کند و از بین می‌برد؛ کمااین‌که دیدیم همین کار را کردند. عکس این هم صادق است؛ «و انّ سخط الخاصة یغتفر مع رضی العامة»؛ اما اگر مردم را راضی کردی و رضایت عمومی را به دست آوردی، سَخَط و ناخشنودی گروههای خاص قابل بخشش است؛ یعنی خیلی اهمیتی ندارد و خیلی تأثیری نمی‌گذارد؛ بنابراین بروید سراغ راضی کردن عموم مردم.۱۳۸۴/۰۷/۱۷ https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
تحول در روایتگری قسمت۱.mp3
8.26M
🔺معنای اجمالی تحول 🔻ارکان (عناصر)تحول 🔺نسبت های تحول 🔹@revayat_bartar 🔸روایـــت بـــــرتـــر
◽️روایتگری فعال 🔸زمانی که مخاطب ، روایتگری و محتوای ما را از پیش انتخاب کرده باشد عملا حجم بسیاری بالای از مسیر اثرپذیری را پیموده به دیگر بیان بسیاری از پیش نیازهای اثرپذیری بخاطر انتخاب مخاطب فراهم شده چرا که او مجبور به آمدن وشنیدن محتوای ما و خود ما نیست وقتی انتخاب کرده یعنی محتوای ما و خود ما را دوست دارد با محتوا آشناست و ... آنچه بدیهی ست سهم ما در این نوع از روایتگری و میزان اثرگزاری کمتر از زمانیست که مخاطب از ما فراری است ما را دوست ندارد با ما و محتوای ما بیگانه است یا بیگانه شده به قول معروف خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی هنر این نیست که در جمع همکیشان روایتگری کنیم و مهر تایئد آنها را همواره دریافت کنیم بله زمانی که مخاطب ما را انتخاب کرده به نظر چندان اصطحکاک و درگیری با آنها نداریم و همواره مورد تائید قرار می گیریم(متاسفانه) و این بزرگترین راهزن برای سنجش و درک میزان اثرگزاری «واقعی» روایتگری در «جامعه» است 🔸بخاطر همین ثبات در مخاطب است که روایتگری های تکراری، روایتگری منفعلانه، کوچک و کم اثر شکل می گیرد حال اگر ما از ثبات در مخاطب و مکان به سراغ مخاطبان و قشرهای برویم که ما را در اصطلاح عامیانه پس می زنندآنگاه خواهیم دید که چند مرده حلاجیم ، خواهیم دید که چقدر در جامعه اثرگزار هستیم چقدر توانمندیم چقدر بدرد بخور هستیم چقدر حرف ها ما در جامعه قدرت تحول دارد چقدر مردم با ما همراه هستند ضعف ها در قدرت روحی ، در قدرت محتوا و روش با روایتگری فعال نمایان می شود. 🔸اصطلاح روایتگری فعال در مقابل روایتگری منفعلانه یا منتظرانه است انگاه که روایتگری ها یکطرفه راهزن ما در سنجش میزان فعالیت حقیقی ماست زمانی که ما منتظرهستیم تا هم کیشان ما را دعوت کنند تا مارا انتخاب کنند تا ما به کار گرفته شویم متاسفانه با نوعی از روایتگری منتظرانه و منفعلانه روبرو هستیم یعنی کارآمدی ما به میزان انتخابگری دیگران بستگی دارد . حالا بگویم که چقدر جامعه ما را بخاطر فشار تبلیغاتی منفی دشمن انتخاب میکند؟ 🔸تمام فرق روایتگری فعال با منعلانه در فرصت نشینی یا قدرت فرصت سازی است . فرصت اینکه بنشیم تا به کار گرفته شویم یا اینکه فرصت را بسازیم ، با قدرت روز افزون رسانه های معاند در فرهنگ سازی غیر دینی چه باید کرد. ایا مانند کذشته ما با جامعه ای بسته رویرو هستیم که تنها رسانه سخنرانی و منبر بود یعنی انحصار در رسانه و یک گونه روایتگری یا الان ما با انبوه تنوع از رسانه ها غیر دینی مواجه هستیم که بزرگترین رسالت ان غیر فعال کردن ماست ، بی تفاوت کردن ما و این که ما هنوز در مخاطبان کوچک و محدود خود دلخوش کرده و خود را قوی می بینیم. ایا ما در جنگ روایت ها نیستیم. ایا این انتظار منعفلانه میتواند ما را دراین جنگ پیروز کند. و بدتر از همه استفاده منفعلانه از مخاطبان است گاهی ما با سرمایه قشر مذهبی به جنگ با روایت های دروغین دشمن رفته و سعی میکنم قشر ناگاه و مظلوم مردم را با خود همراه کنیم به عبارت ساده پناه آنها باشیم ولی گاهی متاسفانه تنها فکر خود هستیم و با حصار چینی به دور خود سعی میکنم از مردم فرار کنیم . راه حل کدام است؟ 🔸راوی که رسالت خود را در جامعه سازی درک کرده منتظر فرصت ها نمی ماند بلکه فرصت ها را میسازد ، روایتگری فعال فرار از روایتگری ها تکراری با مخاطبان ثابت است . باید سراغ کسانی برویم که جزء بزرگی از جامعه ما هستند و تنها در تهاجم بی امان رسانه ای دشمن از ما و ارمان ها ما دورتر و دورتر میشوند. 🔸برکات رجوع به مردم بی نهایت است ، مراجعه به «همه مردم» است که می تواند ظرفیت ها پنهان و عمیق روایتگری با موضوع شهید را آزاد کند به دیگر بیان قدرت شهید و اثرگزاری ان در رجوع به همه مردم است که آزاد میشود . لذا باید از خموگی و ایستایی در روایتگری یکطرفه خارج و سراغ همه مردم با همه تنوع ها وسلیقه ها رفت . این رویکرد جدید است که میتواند ظرفیت ها بالایی شهید در جامعه سازی را با تنوع مخاطبان آزاد کند . https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
🔴روایتگری جهادی ◾️نام دیگر روایتگری فعال روایتگری جهادی است یعنی راوی باید از حصارچینی کاذب با مخاطب خاص خارج و همه جامعه و مردم را مخاطب خود قرار دهد این تلنگر بزرگ در بیان رهبری با گرایش روحانیت به رهبانیت مسیح شکل می گیرد. تنها راهبرد خروج از حالت انفعال با شکستن انحصار گزینی مخاطب و حصارچینی مکانی ممکن است نه مانند روحانیت مسیحی که کارآمدی دین را فقط در مخاطب خودی ها و در محدوده کلیسا تعریف کرده به این معنا فرهنگ جهاد و شهید باید از انحصارگزینی مخاطب و یا مکان های خاص روایتگری خارج و همه مردم و همه جهان را محدوده و مخاطب خود قرار دهد. ◾️در خلاصه بیان باید از انفعال و انتظارکشی فرصت ها ،به عبارت دقیق تر «منت کشی فرصت ها» به حالت فعال و «خلق فرصت ها» تغییر رویکرد داد ◾️مقام معظم رهبری (دانه ظله) روحانیّت باید وسط میدان باشد، باید مأیوس نشود؛ خاصیّت عمل جهادی این است. در حاشیه نشستن و گاهی مثلاً یک اشاره‌ای کردن، یک نصیحتی کردن، یک پیامی دادن، مثل روحانیّت مسیحی، کافی نیست. حالا البتّه روحانیّت مسیحی چند جور هستند؛ بعضی‌شان در کلیساها محبوس بودند، [یعنی] خودشان را محبوس کردند، بعضی بعکس، پیش‌قراول استعمار شدند. در آمریکای لاتین و در آفریقا و مانند اینها قبل از اینکه استعمارگرها پا بگذارند و نیروهای نظامی بروند جلو، کشیش‌ها رفتند، مردم را‌ آماده کردند برای اینکه آنها بیایند پدرشان را دربیاورند؛ بعضی‌شان هم این‌جوری وارد شدند. امّا خب روحانیّت اسلام باید وسط میدان جهاد لِلّه و بالله و فی‌الله قرار بگیرد و مأیوس هم نشود. وقتی این عنصر مجاهدت با نگاه علمی، با کار علمی همراه بشود، حتماً تأثیر تبلیغ تضمین‌شده است. این هم یک نکته. ۱۴۰۲/۰۴/۲۱(بیانات در دیدار مبلغین و طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور) https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
🔘روایتگری فعال(فرهنگ عمومی) 🔸فرایند توسعه مسجد در نگاه دینی به دنبال آن بود که همه جا را مسجد و همه زمان ها را وقت ذکر الهی کند برخلاف فرایند شوم فعلی که مسجد را کوچک و کوچکتر و زمان آن را فقط به نماز یومیه کشانده و این بزرگترین غفلت تاریخی مسلمین در توطئه دشمنان برای جلوگیری از گسترش رسانه دینی با محوریت مسجد بود انفعال خواص از این ابر رسانه دینی باعث ضعف روز افزون قدرت تبلیغاتی در گسترش فرهنگ دینی شده 🔸به این معنا راوی فعال ما باید به دنبال آن باشد که همه جا را راهیان و همه وقت ها را زمان ارتباط با شهید قرار دهد 🔸حصار چینی مکانی با زمان های خاصی برای روایتگری خلاف رویکرد رو به پیشرفت دینی در توسعه مکانی و زمانی تبلیغ دینی است 🔸روایتگری فعال به دنبال آنست که فضای عمومی جامعه را فضای شهدایی کند تعبیر بلند فرهنگ عمومی با طرفیت شهدا از مقام معظم رهبری ناظر به فهم ضرورت توسعه مکانی و زمانی راهیان و شهید در سطح جامعه است نه اینکه آن را به مکان خاص زمان خاص و مخاطب خاص محدود کنیم در این مقیاس و مقایسه است که روایتگری فعال و منفعلانه درک میشود 🔸بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم سلام و رحمت خداوند بر آن شهیدان والا مقام بزرگداشت شهدای عزیز و احیاء یاد و نام آنان وظیفه‌ئی مقدس است که خداوند توفیق آن را به شما عنایت فرموده است. سعی کنید سیره‌ی این بندگان شایسته‌ی خدا را «فرهنگ عمومی» و شخصیت آنان را الگوی جوانان خود قرار دهید. والسلام علیکم و رحمة الله(سیدعلی خامنه‌ای) https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
تحول در روایتگری قسمت۲.mp3
11.56M
🔸معنای اجمالی و توصیفی از روایتگری 🔹بیان متغیرهای اصلی ونسبت های آن در روایتگری 🔹جهت پذیری روایتگری و شکل گیری جنگ روایت ها 🔹@revayat_bartar 🔸روایـــت بـــــرتـــر
💢برکات روایتگری مردمی ▫️وقتی سراغ همه مردم با همه تفاوت ها با همه سلایق با همه قومیت ها با همه مذاهب با همه جنسیت ها و رده های سنی رفتیم با انبوه ی از سوالات هدفمند و متفاوت مواجه هستیم که پژوهش و تحقیق درباره آنها می تواند ظرفیتهای پنهان گنجینه عظیم دفاع مقدس را آزاد کند و در امتداد آن روش ها نوین روایتگری را در چگونگی انتقال پیام های جدید ایجاد کند به این معنا پیام های نو همراه با شیوه ای روایتگری جدید با رجوع به همه مردم شکل میگیرید بر خلاف روایتگری های منفعلانه که در مخاطب ثابت ، محتوای و روش های روایتگری ثابت را ایجاد میکند به گونه ای که میتوان یک محتوای ثابت را به روشی ثابت با توجه به ویژگی های ثابت مخاطب تکرار و تکرار کرد ▫️سوالاتی نو که برآمده از نیازمندهای حقیقی مردم است این سوالات واقعی است که میتواند ظرفیت محتوایی دفاع مقدس را رشد و هم می تواند مسائل و مشکلات اجتماعی را برطرف کند به عبارت دیگر می تواند گره ای ذهنی مردم را باز کند ▫️مخاطب نو ،سوالات نو، پژوهش های نو،محتوای نو،پیام های نو،شیوه ها و روش های نو از برکات روایتگری مردمی با همراهی و کمک مردم است این نعمت عظیم جماعت در بهره مندی حداکثری از دین و دفاع مقدس است فان البرکه مع الجماعه https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
💢مردمی سازی فرهنگ جهاد و شهادت 🔹اصطلاح مردمی سازی در برابر انحصار طلبی است بالاترین رسالت جامعه ایمانی رشد همه مردم است و این ممکن نیست مگر با حضور حداکثری مردم در چگونگی تحقق اهداف و آرمان های آن جامعه . به این معنا باید اصطلاح مردم سازی را نه فقط در اقتصاد بلکه در دیگر ابعاد اجتماعی به عنوان الگوی شامل دینی توسعه داد. آرمان های شهید فقط با حضور فعال و درگیرمدارنه مردم محقق میشود 🔹راوی مطلوب دینی باید بتواند چگونگی«مشارکت فعال» مخاطب را در فرایند «ایجاد و تکامل روایتگری» طراحی کند یعنی مردم چگونه در فرایند تولید محتوا، روش ، نشر و ارزیابی روایتگری حاضر شوند تا بتواند غنی محتوای ، نوآوری روش ، قدرت انتشار و در نهایت ارزیابی درست را با کمک مخاطب (مردم) ایجاد کند 🔹مردمی سازی فرهنگ جهاد مدل اجرایی مطلوب در حرکت مردمی به سمت آرمان ها انقلاب و شهداء است . باید ظرفیت مردم را در چگونگی ترویج فرهنگ جهاد برای شکل گیری فرهنگ عمومی به کار گرفت. این ممکن نیست مگر با روایتگری مشارکتی ، این روایتگری در امتداد روایتگری مردمی شکل می گیرد. یعنی حضور فعال مخاطب در فرایند ایجاد روایتگری با مشارکت حداکثری مخاطب . 🔹مهمترین کار راوی در تکامل روایتگری طراحی فرایند هایست که بتواند به شکل حداکثری از مخاطب بهره مند شود، در انتخاب موضوع تا تولید محتوا تا خلق روش ها روایتگری تا نشر و ترویج محتوا و در نهایت ارزیابی و سنجش، در تمامی این مراحل باید مخاطب(مردم) حضور حقیقی و فعال داشته باشد نه صرفا به عنوان ابزاری تزئینی یا تبلغاتی دیده شود و این ممکن نیست مگر در اعتماد و باور به مردم انقلابی 🔹و انزمانی که مخاطب به شکل حقیقی در فرایند روایتگری حاضر شود با ان انس می گیرد نسبت به آن دغدغه مند میشود آن را از خود میداند و اینجاست که راوی ما میتواند راوی بسازد او خود راوی روایت ها ما مشود و اینگونه شبکه جهانی روایتگری محقق میشود با مشارکت حداکثری و حقیقی مخاطب در تمام فرایند های روایتگری از موضوع تا محتوا ، روش و نشر و ارزیابی . 🔸و اینگونه است که راوی در عین کارمدی میتواند رشد جامعه را نیز محقق کند چرا که بهره مندی از مردم نه به معنای حصر در خواست مردم یا عرفی زدگی ست بلکه استفاده حداکثری از مردم در جهت ارمان های انقلاب است ظرافت این نکته به هویت انقلاب بر میگردد ما میخواهیم در اعتماد به مردم از ظرفیت بالایی مخاطب در جهت اهداف و ارمان شهدا حرکت کنیم میخواهیم با ظرفیت مردم گنجینه های غنی و پنهان دفاع مقدس را کاووش و استخراج کنیم . به این معنا ظرفیت مشارکت مردم نه در مردم که در جهت رشد مردم استفاده میشود و این بخاطر وابستگی عمیق و جداناپذیر مردم با آرمانهای انقلاب و شهداست یعنی اعتماد به مردم هم میتواند ضامن ارمانها و هم ضامن چگونگی تحقق آرمان ها باشد. 🔹نمونه های اعلایی ان هیئت ، اربعین ، دفاع مقدس ... اینها با مردم اشکل گرفت و رشد پیدا کرد باید چگونگی مشارکت مردم در فرایند روایتگری را به شکل کاملا هوشمندانه و برنامه ریزی طراحی کرد چه در شکل فردی و چه سازمانی (قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُمْ بِوَاحِدَةٍ ۖ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَىٰ وَفُرَادَىٰ) 🔹مقام معظم رهبری (دامه ظله) شما [دولتتان را] میگویید «دولت مردمی»؛ دولت مردمی فقط به این نیست که بروید میان مردم؛ این کار لازم است امّا کافی نیست؛ باید بتوانید مشارکت مردم را در کارهای گوناگون و بخشهای گوناگون جلب کنید. من قبلاً هم یک وقتی گفته‌ام این را، ظاهراً در جمع شما شاید گفتم که بنشینید کیفیّت جلب مشارکت مردم را برنامه‌ریزی کنید، تعریف کنید که چه جور میشود مشارکت مردم را جلب کرد؛ چه در زمینه‌های مالی و اقتصادی، چه در زمینه‌های سیاسی، چگونه میشود از فکر مردم و از نظر مردم استفاده کرد در بخشهای مختلف. این برنامه‌ریزی میخواهد. در این نامه‌های گوناگونی که از طریق ارتباط مردمی یا غیر آن به ما میرسد، گاهی یک پیشنهادهایی هست که انسان میبیند پیشنهادهای بسیار خوبی است؛ یک آدمی که اصلاً نمی‌شناسیم چه کسی است، در یک موردی یک پیشنهادی دارد، یک نظری دارد، این نظر را میدهد، گاهی بسیار کارگشا است. [ببینید] چگونه میتوانیم از اینها استفاده کنیم.۱۴۰۱/۰۶/۰۸ https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
اعتماد متقابل رهبری و مردم به یکدیگر ما حرفمان با مردم بر مبنای «اعتماد متقابل» است؛ مردم به این حقیر ضعیف اعتماد کردند، بنده هم به تک تک این ملّت اعتماد دارم؛ «به این حرکت عمومی اعتماد دارم؛» معتقدم «یَدُ اللهِ مَعَ الجَماعَة» (۱)؛ اعتقاد دارم دست خدا است که دارد کار میکند. بیست‌ودوّم بهمن را نگاه کنید، در آن سرما، در آن مشکلات؛ روز قدس را نگاه کنید، در آن گرما با آن دهان روزه؛ چه کسی مردم را می‌آورد در این خیابانها؟ چه گیرشان می‌آید از آمدن در این خیابانها؟ این دست خدا است؛ خدا را می‌بینیم، اعتماد میکنیم به این حرکت مردمی، به این احساس مردمی، به این صدق و بصیرت مردمی اعتماد میکنیم؛ حرف میزنیم باهم.۱۳۹۴/۰۱/۲۰
تحول در روایتگری قسمت۳.mp3
12.15M
🔹مدل های روایتگری 🔹روایتگری چه چیزی نیست؟ 🔹فرق روایتگری با تبلیغ و تربیت چیست؟ 🔹@revayat_bartar 🔸روایـــت بـــــرتـــر