eitaa logo
روایت برتر|شهید حاج شیخ عبدالله ضابط
194 دنبال‌کننده
12 عکس
1 ویدیو
17 فایل
جمعی از شاگردان و دوستداران فکری علمدار روایتگری شهید حاج شیخ عبدالله ضابط
مشاهده در ایتا
دانلود
بزرگترین گنجینه مغفول در دفاع مقدس برداشت های تمدنی و جهانی از حرکت شهید و مردم انقلابی است که بزرگترین جنگ در تاریخ ، جنگ کفر و اسلام است و بزرگترین پیام شهید این است که انقلاب مردمی با ارمان تمدنی خود توانست همه اختلافات را در مسیر قوی تر شدن خود به کار گیرد تا حماسه بزرگی مثل دفاع مقدس را ایجاد کند . https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
🔶روایت جنگ تمدنی از نگاه امام خمینی(ره) با کی صلح بکنیم؟ این همانی است که یک کسی بگوید که فرض کنید‏‎ ‎‏که پیغمبر اسلام با ابوجهل صلح بکنند. آخر قابل صلح نیست. تویی‏‎ ‎‏که این همه جنایات وارد کردی به کشور خودت و کشور ما، تویی که‏‎ ‎‏این همه مسلمانها را به کشتن دادی، تویی که این جنایات را که گمان‏‎ ‎‏ندارم در تاریخ نظیرش زیاد باشد، این همه جنایات را کردی، تویی که‏‎ ‎‏در دزفول آنطور جنایات را کردی، حالا ما و فرض کنید رئیس جمهور‏‎ ‎‏ما و مجلس ما و نخست وزیر ما بنشیند در یک جلسه ای با شما جلسه‏‎ ‎‏کنند و دست بدهند و احوالپرسی کنند و بگویند بیایید، بسم الله !‏‎ ‎‏شط‌العرب مال شما، دیگر ما را رها کنید! مسأله این است؟! ما‏‎ ‎‏جواب‌ملت عراق را چه بدهیم؟ حالا ملت خودمان هیچ، جواب ملت‏‎ ‎‏عراق را چه بدهیم که یک رژیمی که چندین سال بر او حکومت کرده‏‎ ‎‏است غاصبانه، و آنقدر از جوانهای آنها را کشته و آنقدر از جوانهای‏‎ ‎‏آن را‌معیوب کرده و آنقدر از علمای آنجا را شهید کرده و حالا ما‏‎ ‎‏بنشینیم، ما که ادعا می کنیم مسلمانیم، بنشینیم سر یک میز و با ایشان‏‎ ‎‏صحبت کنیم که بیایید با هم مصالحه کنیم؟ جواب ما، حالا جواب خدا‏‎ ‎‏هیچ که‌جواب باید بدهیم. جواب انبیا هیچ که جواب باید بدهیم.‏ جواب ملائکة الله هیچ که جواب باید بدهیم. جواب مستضعفین هیچ که‏‎ ‎‏باید جواب بدهیم. جواب این ملت عراق را ما چه بدهیم. اگر از کربلا‏‎ ‎‏یک طوماری برای ما برسد که شما چرا با یک آدمی که علمای ما را‏‎ ‎‏شهید کرده، روشنفکرهای ما را در حبس کرده ـ‌حبسهایشان الآن جا‏‎ ‎‏نمی شود، یک جاهایی را تخلیه کردند برای حبس از برای اینکه، از‏‎ ‎‏طوری که نقل کردند برای ما‌ شما نشستید با اینها صلح می کنید؟! چه‏‎ ‎‏صلحی ما داریم؟ ما با این شهدایی که داریم چه جواب بدهیم؟ ما اینقدر‏‎ ‎‏شهید دادیم، حالا بنشینیم سر یک میز و با ایشان صحبت کنیم؟! مسألۀ‏‎ ‎‏ما مسألۀ مکتبی است. مسألۀ دلخواهی نیست. ما سر اسلام دعوا داریم.‏‎ ‎‏ما می گوییم که یک نفر آدمی که اسلام را اصلش مخالف با حزب‏‎ ‎‏خودش می داند، اسلامش اسلام عفلقی است که از اسلام کارتری هم‏‎ ‎‏بدتر است. یک نفر آدم و حزبی که اسلام را مخالف همه چیز خودش‏‎ ‎‏می داند، و با تمام قوا اگر دستش برسد می کوبد اسلام را، ما با او‏‎ ‎‏می توانیم مصالحه کنیم؟ یعنی اسلام را ما فدا کنیم؟ مگر اسلام زمین‏‎ ‎‏است؟ مگر اسلام آسمان است؟‌... ماها چکاره ایم که برویم بنشینیم با‏‎ ‎‏اینها صلح کنیم. این دنیایی که هی فریاد می زنند به اینکه بیایید با ما‏‎ ‎‏مصالحه کنید و به اسلام برگردید، اینها اسلام را مثل اینکه نشناختند.‏‏‏ ‏‏بعضی از این آخوندهای درباری که ما را نصیحت می کنند که‏‎ ‎‏بیایید به اسلام برگردید. اینها اسلام را نمی دانند چه است. صلح بین اسلام ‏‏[‏‏و‏‏]‏‏ کفر معنا ندارد. هیچ مسلمی نباید خیال کند که بین‏‎ ‎‏اسلام و غیر اسلام و مسلم و غیر مسلم باید صلح ایجاد بشود. آنهایی که به ما اشکال می کنند که شما چرا سازش نمی کنید با این‏‎ ‎‏قدرتهای فاسد، آنها از باب این که همه چیز را با چشم مادی ملاحظه‏‎ ‎‏می کنند، با چشم طبیعی حل و فصل اشیا را می کنند. آنها نمی دانند که‏‎ ‎‏انبیای خدا چه رویه ای داشتند؟ با ظالم چطور برخورد می کردند؟ یا‏‎ ‎‏می دانند و خودشان را به کوری و کری زدند؟ سازش با ظالم، ظلم بر‏‎ ‎‏مظلومین است، سازش با ابرقدرتها، ظلم بر بشر است. آنهایی که به ما‏‎ ‎‏می گویند سازش کنید، آنها یا جاهل هستند یا مزدور. سازش با ظالم،‏‏‏یعنی اینکه دست ظالم را باز کن تا ظلم کند. این خلاف رأی تمام‏‎ ‎‏انبیاست. انبیای عظام، تا آن جا که توانستند جدیت کردند که ظلم را از‏‎ ‎‏این بشر ظالم بزدایند. کتاب دفاع مقدس (جنگ تحمیلی) در اندیشه امام خمینی (ره) ▫️https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
تحول در روایتگری قسمت 4.mp3
19.77M
🔹میدان های روایتگری (تکوینی ، تمدنی ، اجتماعی و فردی) 🔹مراتب تکاملی روایتگری(بازنمایی ، بازسازی ، نوسازی) 🔹@revayat_bartar 🔸روایـــت بـــــرتـــر
🔷نمونه روایتگری تمدنی مقام معظم رهبری(دامه ظله) از عمق بصیرت شهدای مدافع حرم در برابر نقشه جهانی استکبار علیه جمهوری اسلامی ایران 🔺کلید واژه های تمدنی:کل منطقه،مرزهای اعتقادی،هویت دینی،بصیرت،تاریخ 🔸 جوانهای شما که برای انجام وظیفه، برای دفاع از حرم اهل‌بیت، جان خودشان را کف دست گرفتند و آماده‌ی فداکاری شدند و به شهادت رسیدند، نه‌فقط افتخار خانواده‌‌های خودشان بلکه افتخار دنیای اسلام و دنیای تشیّعند. هر مکتبی که بتواند انسانهایی را تربیت کند که در هنگام احساس نیاز و احساس ضرورت، حاضر باشند جانشان را در راه خدا، در راه هدف فدا کنند، آن مکتب، مکتب موفّقی است. این جوانها و این شهدا با فداکاری خود نشان دادند و اثبات کردند که مکتبشان یعنی اسلام و تشیّع یک مکتب انسان‌ساز و باعظمت و موفّق است و پیش خواهد رفت؛ حقّ اینها این‌قدر بزرگ و عظیم است. بعضی از این وصیّت‌نامه‌ها و نامه‌ها را بنده ملاحظه کردم، حقیقتاً مایه‌ی افتخار است که انسان ببیند جوانهایی این‌جور روشن‌ضمیر، این‌جور آگاه، این‌جور فداکار، این‌جور شجاع، از سرزمین معنوی خود [دفاع میکنند] -بله، اینها از آب و خاک افغانستان یا ایران دفاع نمیکنند- از آب و خاک اسلام دفاع میکنند، از حقیقت و هویّت تشیّع دفاع میکنند، از حریم اهل‌بیت دفاع میکنند؛ اینها واقعاً مایه‌ی افتخارند.* بچّه‌های شما، جوانهای شما واقعاً چهره‌ی درخشانی از اسلام را دارند نشان میدهند. کمتر دوره‌ای بوده که این‌همه جوان مؤمن و با عزم و اراده، به‌طور عملی در میدان وارد بشوند؛ خیلی‌ها همیشه حرف میزنند منتها حرف با عمل فرق دارد. امروز جوانهای ما -از قبیل همین پسر شما- حرف را با عمل همراه کردند، بلکه حرف هم نزدند و عمل کردند. 🔸اینها واقعاً کارهای بزرگی انجام دادند؛ [با] کارهایی که اینها در سوریه و عراق انجام دادند -این‌طور که ما در سوریه گزارش داریم و اطّلاع داریم- و با فداکاری‌های خودشان واقعاً توانستند نقشه‌های آمریکا را که برای کلّ منطقه، از جمله برای ما و برای دیگران خطرناک بود از بین ببرند؛ البتّه هدف اصلی [توطئه‌ها] جمهوری اسلامی است 🔸ماها دو رکعت نماز یا چند آیه قرآن که میخوانیم به خودمان مغرور میشویم که ما چه کار کردیم. او حرف نمیزند، میرود در خطّ مقدّم، عمل میکند، اقدام میکند، آن‌هم چه اقدامی! اقدام او یک اقدام بی‌خطر نیست، اقدامی است با خطر، آن‌هم خطر جان! و یک بار، دو بار، سه بار مدام میرود تا بالاخره به شهادت میرسد؛ آن‌وقت این کار بزرگ را ندیده میگیرد. ببینید اینها عمق است، نشان‌دهنده‌ی عمق این فکر در دل و روح جوانهای ما است. این خیلی مهم است، این خیلی مهم است. آن‌وقت ابعادی دارد؛ واقعاً انسان فکر کند، خب یک روز در کشور خودمان جنگ بود، تهران بمباران میشد، دزفول بمباران میشد، اهواز بمباران میشد، مردم با پوست و گوشت خودشان جنگ را حس میکردند، خب یک عدّه‌ای میرفتند -البتّه همان روز هم همه نمیرفتند، یک عدّه‌ای میرفتند- خانواده‌ها صبر میکردند، یک عدّه‌ای جوانها میرفتند و به شهادت میرسیدند. خب، خیلی هم خوب بود، خیلی هم باارزش بود، شهدا هم خیلی مقام عالی دارند. امروز یک جنگی در جایی وجود دارد که مردم، آن را با پوست و گوشت خودشان حس نمیکنند امّا درعین‌حال میروند؛ ببینید، این خیلی مهم است. حس نمیکنند جنگ را امّا میروند؛ چرا؟ برای خاطر اینکه میفهمند قضیّه چیست. این عمق فهم و این تحلیل درست قضایا خیلی چیز مهمّی است. این معجزه‌ی انقلاب است. انقلاب، این جوانها را، امثال این خانم را، امثال شما پدرها و مادرها را این‌جور تربیت کرده و پیش برده [است]. انقلابِ این‌جوری -وقتی که انقلاب این‌طور تأثیر میگذارد- شکست‌خوردنی نیست. امروز به نظر من تعداد کسانی که حاضرند برای خدا در راه‌های خطرناک قدم بگذارند، از آن روزی که در ایران در جبهه‌های خودمان جنگ بود، اگر بیشتر نباشد کمتر نیست؛ اگر بیشتر نباشد کمتر نیست. این خیلی مهم است، این خیلی باعظمت است. 🔸 آنچه در منطقه‌ی ما -در منطقه‌‌ی غرب آسیا- دارد اتّفاق می‌افتد "بخشی" از یک نقشه‌ی فوق‌العاده خطرناک دشمنان، یعنی آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و غربی‌ها است. اینها دارند در مقابل این نقشه‌ی استکبار، مقاومت و ایستادگی میکنند. هر کسی اینها را نفهمد، حقایق منطقه را نفهمیده؛ هر کسی اینها را انکار کند، واضحات و بیّنات عقلی و سیاسی را نفهمیده؛ لذاست که اینها خیلی باارزشند. ما در روایاتمان مواردی را داریم که ائمه (علیهم‌السّلام) به یک عدّه‌ای از شهدا اشاره کرده‌اند و گفته‌اند که اینها اجر دو شهید را دارند. در مورد گروهی از مجاهدان زمان ائمه (علیهم‌السّلام) در روایت آمده است که اینها در روز قیامت از روی شانه‌های بقیّه‌ی مردم عبور میکنند و به بهشت میروند، خدا اینها را پرواز میدهد. من در مورد شهدای شما چنین تصوّری دارم؛ من خیال میکنم اینها همانهایی هستند که هر یک شهیدشان، اجر دو شهید را دارد.
گمان میکنم در روز قیامت که همه‌ی ما گرفتاریم، همه‌ی ما مبتلاییم -حتّی در روز قیامت، اولیا هم مبتلا هستند- این جوانان شما، این فرزندان شما، این همسران شما و پدران شماها از جمله کسانی هستند که به لطف الهی به سمت بهشت پرواز میکنند و دیگران به حال اینها غبطه میخورند. 🔹مرزهای کشور به حَسَب ظاهر و در نگاه اوّل مورد تهدید نیست، اگرچه در نهایت چرا؛ مورد تهدید است. اینها دارند میروند از مرزهای اعتقادی دفاع کنند، میروند از حریم اهل‌بیت دفاع کنند. 🔹اگر مردان مجاهد فی‌سبیل‌الله در مقابل این عناصر خبیث -که اگر دستشان به مکانهای متبرّک برسد، آنجا را با خاک یکسان میکنند، این‌قدر اینها وقیح و خبیثند- نَایستند، قطعاً از تشیّع و نشانه‌های تشیّع اثری باقی نمیماند.  این را شماها میدانید، فرزندان شما هم که رفتند و شهید شدند چون عملاً وارد میدان شدند بهتر از ما میدانستند و ما هم میدانیم که این مجاهدتها در راه خدا است، برای خدا است، برای حفظ حریم اهل‌بیت است، برای حفظ ناموس کشور اسلامی است. ... درواقع اینها رفتند دشمن را زمین‌گیر کردند و الحمدلله موفّق هم شدند. ▫️ بیانات در جمع زائران و مجاوران حرم رضوی در مشهد مقدّس؛ ۱۳۹۷/۱/۱
تمدن میدان حضور یک جامعه در وسعت جهانی و در بازده زمانی تاریخ است تحلیل تمدنی از شهید به عمق بصیرت او و انگیزه تاریخی او بر میگردد چنانچه انگیزه حضور شهید در میدان نبرد از امتداد زمانی عاشورا تا ظهور و وسعت دستگیری و دلسوزی او برای همه مستضعفان در جهان است این عظمت کار شهید در عالم است و ما راویان این عظمت هستیم ▫️https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
روایتگری تمدنی روایت آرمانها یک ملت و روایتگری مردمی روایت چگونگی رسیدن به آرمانهاست و دفاع مقدس تجلی حضور مردم در دفاع از ارمان ها و هویت یک ملت بود و ما راویان این «حقیقت واحد» هستیم روایت همبستگی یک ملت با آرمان هایش ، روایت پیوستگی جمهوریت با اسلامیت است ▫️https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
🔻نمونه روایت های تمدنی رهبری از تاریخ دفاع مقدس(1) 🔺تلاش غرب برای رئیس جمهوری صدام چرا[دشمنان انقلاب مرعوب شدند]؟ برای خاطر اینکه دیدند این انقلاب در بین ملّتهای مسلمان در همه‌ی دنیا مورد استقبال قرار گرفت؛ در کشورهایی که رؤسای آن کشورها وابسته‌ی به آمریکا بودند، ملّتها در همان کشورها به نفع انقلاب اسلامی شعار دادند. سال ۵۸ و ۵۹ در اوّل انقلاب، تقریباً در همه‌ی کشورهای اسلامی به نفع انقلاب اسلامی حرف زدند و شعار دادند و خطبه خواندند و مقاله منتشر کردند. این [پدیده] اینها را واقعاً متوحّش کرد؛ دیدند ایران که از دستشان رفت -[قبلاً] بر ایران مسلّط بودند- بیم این هست که تسلّط فرهنگ انقلاب بر ملّتها، [شیوع آن] در میان ملّتهای مسلمان موجب بشود که سایر کشورهای اسلامی و سایر دولتهای اسلامی هم از دستشان برود؛ لذا درصدد برآمدند به هر قیمتی هست این انقلاب را نابود کنند؛ جنگ رژیم بعثیِ صدّام علیه ایران از اینجا شروع شد. صدّام یک شخصیّتی بود که آنها میدانستند -یعنی [او را] می‌شناختند؛ شخصیّت‌های سیاسی را می‌شناسند- زمینه‌ی یک حرکت خودخواهانه و متکبّرانه و ظالمانه در این آدم وجود داشت؛ به‌طور طبیعی آدم متعرّضِ متجاوزی بود. در هنگام انقلاب هم صدّام رئیس‌جمهور عراق نبود، رئیس‌جمهور عراق فرد دیگری بود -احمد حسن ‌البکر بود- [امّا] جوری ترتیب دادند که او برود کنار و این بشود رئیس‌جمهور عراق تا وادارش کنند، تشویقش کنند، تهییجش کنند برای اینکه حمله‌ی نظامی به ایران بکند. حمله‌ی نظامی به ایران [هم] اوّل به بهانه‌ی این بود -یعنی این‌جور میگفتند و شعار میدادند- که میخواهند مناطق نفت‌خیز را از ایران جدا کنند و به عراق متّصل کنند؛ اینها [فقط] حرف بود؛ بحثِ مناطق نفت‌خیز نبود؛ بحثِ اصلِ حکومت بود، اصلِ انقلاب بود؛ میخواستند انقلاب را نابود کنند. آمریکا و اروپای قدرتمند -حالا کشورهای درجه‌ی دو و سه‌ی اروپا اهمّیّتی نداشتند امّا اروپای اصلی یعنی انگلیس، یعنی فرانسه، یعنی آلمان، یعنی ایتالیا، این کشورهایی که در اروپا موقعیّتی داشتند، توانایی‌ای داشتند- یکسره همه پشت ‌سر صدّام قرار گرفتند و هرچه توانستند به او کمک کردند؛ ‌هرچه توانستند کمک کردند!۱۳۹۶/۱۲/۱۹ ▪️https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
🔻نمونه روایت های تمدنی رهبری از تاریخ دفاع مقدس(2) 🔺حمایت شرق و غرب از عراق در جنگ تحمیلی لشکرهای رژیم صدّام در اوّل جنگ، لشکرهای معدودی بودند، امکاناتشان هم امکانات متعارف بود [امّا] با گذشت زمان -هرچه زمان گذشت، شش ماه گذشت، یک سال گذشت، دو سال گذشت- روزبه‌روز به این امکانات افزوده شد. خب جنگ امکانات را از بین میبرد، ما مثلاً اوّل جنگ یک مقدار تانک داشتیم، بعد بعضی‌اش از بین رفت؛ فرض کنید که مقداری توپخانه داشتیم، بعضی‌اش از بین رفت؛ مهمّات داشتیم خیلی‌هایش از بین رفت؛ قهراً در جنگ مصرف میشود، جنگ امکانات را کم میکند؛ هرچه جنگ پیش میرفت، امکانات رژیم بعثی چند برابر میشد؛ چه کسی به او میداد؟ فرانسه، انگلیس، آلمان، آمریکا؛ شوروی هم که ضدّ آمریکا بود، در این قضیّه همراه آمریکا وارد میدان شد، آن هم به دلیل خاصّ خود: [چون] شوروی تعداد نسبتاً زیادی جمهوری‌های مسلمان دارد؛ حرکت اسلامی، انقلاب اسلامی در ایران موجب میشد که آن جمهوری‌ها به فکر هویّت اسلامی خودشان بیفتند؛ دولت شوروی حاضر نبود، لذا او هم در این قضیّه -در قضیّه‌ی جنگ علیه ما، در قضیّه‌ی مبارزه‌ی علیه ما- کنار آمریکا، دشمن دیرین خودش ایستاد. پس شد آمریکا، شوروی، ناتو -[اعضای] پیمان ناتو که اروپا و آمریکا و مانند اینها هستند- و همه‌ی قدرتهای مسلّط دنیا که پشت‌ سر صدّام قرار گرفتند علیه جمهوری اسلامی، برای اینکه جمهوری اسلامی را از بین ببرند؛ هدف این بود؛ هدف، فتح خرّمشهر یا قصر شیرین یا مانند اینها نبود، هدف این بود که بیایند؛ کمااینکه همان اوّل کار صدّام گفت که ما امروز اینجا مصاحبه میکنیم، یک هفته‌ی دیگر در تهران مصاحبه خواهیم کرد؛ این‌جوری برنامه‌ریزی کرده بود. این، عامل جنگ بود؛ یعنی جنگ تحمیلی یک توطئه‌ی عظیم بین‌المللیِ قدرتمندترین قدرتهای دنیا بود علیه جمهوری اسلامیِ تازه پدید آمده. مثل اینکه همه‌ی حیوانات وحشی بخواهند به یک انسان تنها و بی‌سلاح و بی‌دفاع حمله کنند؛ در واقع این‌جوری بود. جمهوری اسلامی، آن روز نه نیروهای مسلّح‌ منظّمی داشت، نه دستگاه اطّلاعاتی مرتّب و منظّمی داشت -اوّل انقلاب بود دیگر، همه‌چیز به‌هم ریخته بود- جمهوری اسلامی تنها چیزی که داشت، ملّت باایمان و رهبر مقتدری مثل امام بزرگوار بود؛ این تنها چیزی بود که ملّت داشت. همین کشور فرانسه در وسط جنگ، پیشرفته‌ترین هواپیماها و بالگردهای خودش را داد به عراق؛ همین کشور آلمان، موادّ شیمیایی و سمّی را در اختیار رژیم صدّام گذاشت برای اینکه بتواند در جبهه‌های جنگ از موادّ شیمیایی استفاده کند. اینهایی که امروز به اتّهام مصرف موادّ شیمیایی، فلان گروه را، فلان کشور را مورد تهاجم قرار میدهند، رسماً، علناً موادّ شیمیایی را در اختیار صدّام قرار دادند که او بمب شیمیایی درست کند، سلاح شیمیایی درست کند و در جبهه‌ها به‌ کار ببرد و به ‌کار برد و ما هنوز بعد از گذشت ۳۰ سال از پایان جنگ -تقریباً ۲۹ سال از پایان جنگ میگذرد- هنوز کسانی را داریم در بین رزمندگانمان و کم هم نیستند که به‌خاطر آلودگی‌های شیمیاییِ آن روز دچارند، گرفتارند، خیلی‌ها هم در این راه شهید شده‌اند. انگلیس‌ها کمک کردند، آمریکایی‌ها کمک کردند، نقشه‌های جنگی و ماهواره‌هایشان کمک کردند، همه‌ی دستگاه‌های شیطانی عالم به این شیطانِ بدبختِ متکبّرِ مغرورِ خودخواه -یعنی صدّام- کمک کردند علیه جمهوری اسلامی، که این جنگ به وجود بیاید و این جنگ ادامه پیدا کند و این جنگ با پیروزی او تمام بشود. البتّه همه‌ی این تلاشها مثل تیری بود که به سنگ بخورد، به خاک بخورد؛ و علی‌رغم همه‌‌ی آنها، هشت سال خودشان را کشتند که یک وجب از خاک جمهوری اسلامی را در اختیار بگیرند، [امّا] نتوانستند؛ در طول هشت سال، ملّت ایران بر تمام این قدرتها پیروز شد.۱۳۹۶/۱۲/۱۹ ▪️https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
🔻نمونه روایت های تمدنی رهبری از تاریخ دفاع مقدس(3) 🔺حمایت استکبار از عراق در جنگ تحمیلی در دفاع مقدّس فقط رژیم بعثی صدّام نبود که در مقابل ما قرار گرفته بود، در حقیقت یک جنگ عمومی و بین‌المللی علیه ملّت ایران بود؛ ناتو، آمریکا و شورویِ آن‌روز کمک میکردند؛ ارتجاع عرب کمکهای مادّی و دلارهای نفتی خود را، مثل سیل، به‌سمت آنها سرازیر میکرد؛ تبلیغاتشان در همه‌ی دنیا، شب و روز به نفع آنها و علیه جمهوری اسلامی ایران تلاش میکرد.۱۳۹۵/۰۷/۰۷ ▪️https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
🔻نمونه روایت های تمدنی رهبری از تاریخ دفاع مقدس(4) 🔺پشتیبانی استکبار جهانی از صدام در جنگ تحمیلی دفاع مقدس ما، دوران جنگ هشت‌ساله‌ی پر ماجرای این کشور، داستان ایستادگی ملت ایران و ایستادگی جوانان ما در مقابل خباثتها و دشمنی‌های کفر و استکبار جهانی است. درست است، در مقابل ما به‌ظاهر یک رژیم بعثی بود - صدام بود - و او هم عنصری بود به‌قدر کافی خبیث، به‌قدر کافی ضد بشریت و ضد انسانیت، اما فقط او نبود؛ آن چیزی که موجب شد این جنگ، هشت سال ادامه پیدا کند، عوامل پشت پرده‌ی استکبار جهانی بودند که او را تشویق میکردند، به او وعده میدادند، امکانات میدادند. آن‌وقتی که در این سرزمین‌های خوزستان - که شما حالا بخشی از آنها را مشاهده کردید - دشمنان ما مجبور به عقب‌نشینی شدند، یک دولت اروپایی به آنها وسیله‌ای داد که بتوانند در دریا، خباثت و شیطنت و شرارت خودشان را ادامه بدهند؛ موشکی به آنها دادند. نمیگذاشتند عملیاتی که در منطقه انجام میگیرد، سرنوشت جنگ را به انتها برساند؛ تشویقش میکردند. یعنی دست استکبار جهانی، دست همین دولتهای اروپایی و دولت آمریکا، پشت رژیم خبیث معاند بعثی قرار داشت و او را به ادامه‌ی کار تشویق میکرد. نمیخواستند بگذارند جمهوری اسلامی از این حادثه‌ی بزرگ، پیروز و سربلند بیرون بیاید؛ میگفتند صریحاً.۱۳۹۳/۰۱/۰۶ ▪️https://eitaa.com/tahavol_revayatgari