eitaa logo
روایت برتر|شهید حاج شیخ عبدالله ضابط
196 دنبال‌کننده
12 عکس
1 ویدیو
17 فایل
جمعی از شاگردان و دوستداران فکری علمدار روایتگری شهید حاج شیخ عبدالله ضابط
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻نمونه روایت های تمدنی رهبری از تاریخ دفاع مقدس(5) 🔺اعمال فشار آمریکا و شوروی سابق بر جمهوری اسلامی در جنگ با صدام جنگی كه در سال ۱۳۵۹ علیه جمهوری اسلامی شروع شد، اگرچه از طرف صدام بدبخت و روسیاه بود، اما پشت سر این قضیه یك پروژه‌ی بین‌المللیِ استكباری بود برای زمین زدن نهضت اسلامی و انقلاب اسلامی. تحلیلگران غربی تحلیل كردند و فهمیدند و درست هم فهمیدند كه این انقلاب فقط این نیست كه یك رژیم دست‌نشانده را در ایران از بین برده است و این كشور عظیم و پربركت را از سیطره‌ی استكبار خارج كرده؛ بلكه این حركت الهام‌بخش خواهد شد، دنیای اسلام را تكان خواهد داد، ملتها را به فكر خواهد انداخت. همین هم شد: فلسطین به فكر افتاد، كشورهای شمال آفریقا به فكر افتادند، در تمام دنیای اسلام حركت و جنب و جوش هویت‌یابیِ اسلامی شروع شد كه تا امروز هم همچنان رو به توسعه و گسترش است. چون فهمیدند كه اینجا كانون الهام‌بخش دنیای اسلام خواهد شد، گفتند جمهوری اسلامی را باید ما به هر كیفیتی هست، از بین ببریم. لذا بااینكه منطقه، منطقه‌ی خطیری است، منطقه‌ی نفت است و غربی‌ها خیلی به مسأله‌ی نفت و خلیج فارس اهمیت می‌دهند و امنیتِ اینجا برایشان حیاتی است، لیكن درعین‌حال وارد میدان شدند، صدام را تقویت كردند، بلكه او را تشجیع كردند كه این جنگ را شروع كند؛ او هم چون آدم نادانِ كله‌شقِ قدرت‌طلبِ خامی بود، خیال می‌كرد كه حالا می‌آید دو سه روزه یا چند هفته‌ای مسئله را تمام می‌كند و با قدرت برمی‌گردد سر جای خود. لذا وارد این جنگ شدند و هشت سال تمام ایران اسلامی فشارهای همه‌جانبه‌ای را كه از سوی همه‌ی قدرتهای بزرگ دنیا بر ایران از كانال جنگ وارد شد، تحمل كرد؛ این خیلی مهم است. شورویِ سابق از این كانال به ایران فشار آورد، امریكا فشار آورد، پیمان ناتو- اروپائی‌ها- فشار آوردند، مرتجعین منطقه با انواع و اقسام طرق از این كانال علیه جمهوری اسلامی فشار آوردند. یكی از این فشارها هر انقلابی را، هر دولتی را به زانو درمی‌آورد و از پا می‌انداخت؛ اما مجموع این فشارها نه فقط جمهوری اسلامی را از پا درنیاورد، بلكه ملت ایران را قوی‌تر و آگاه‌تر، و عزم و اراده‌ی آن‌ها را راسخ‌تر كرد و جمهوری اسلامی را روز به روز به سمت قوت اسلامی و الهی پیشتر برد. ایستادگی در میدان دفاع، چنین اثری را به وجود آورد. ضربات فراوانی هم به جبهه‌ی مقابل زده شد. یعنی صدام و رژیم بعثی ضربه‌ی اصلی را اینجا خوردند. امریكا به فكر افتاد كه می‌تواند دست و پای آن‌ها را جمع كند. یعنی دیدند رژیمی است توخالی كه متكی به مردمش نیست؛ این را فهمیدند. در واقع ضربه‌ی اصلی را ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی به این متجاوز زد، كه آخرش به این جاها منتهی شد كه ملاحظه می‌كنید. اما جمهوری اسلامی روز به روز قوی‌تر شد.۱۳۸۶/۰۶/۲۳ ▪️https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
🔻نمونه روایت های تمدنی رهبری از تاریخ دفاع مقدس(6) 🔺هماهنگی شوروی و آمریکا در حمایت از عراق و کمک نکردن به ایران در دفاع مقدس، حادثه‌ای که اتفاق افتاد، چه بود؟ یک‌وقت بین دو کشور- حالا همسایه یا غیر همسایه- جنگی اتفاق می‌افتد، این یک طور است؛ یک‌وقت هم یک اتحاد نانوشته و اعلام‌نشده و بعضاً اعلام‌شده از سوی همه‌ی قدرتهای بین‌المللی- قدرتهای حاضر در جهان- علیه یک نقطه و یک کانون و یک مرکز است؛ این دو باهم فرق دارند. این جنگ، با آن جنگ تفاوت دارد. جنگ ما، از نوع دوم بود؛ یعنی همه‌ی کانونهای قدرت بین‌المللی- قدرت نظامی و سیاسی و پولی و امنیتی و غیره- متفق‌القول و متحد العمل بر سر ایران ریختند؛ جنگ احزاب به معنای واقعی کلمه؛ یعنی همه‌ی احزاب قدرت دنیا و باندها و مجموعه‌های قدرت، بر سر ایران ریختند. چرا؟ آن یک تحلیل سیاسی دارد؛ به هر دلیل. یعنی شوروی و امریکا با همه‌ی اختلافاتشان، در این قضیه هماهنگی داشتند. همین سنگرها و پنج‌ضلعی‌هایی که آقایان اشاره کردند، تاکتیکهای شوروی بود که به عراقیها منتقل شده بود. شماها که دستتان توی کار جنگ بوده، این‌ها را می‌دانید و مطلعید. هواپیمای غربی و شرقی، موشک غربی و شرقی، توپ‌خانه‌ی غربی و شرقی، تانک پیشرفته‌ی غربی و شرقی و انواع مهماتهای غربی و شرقی، به وسیله‌ی رژیم بعثی عراق، علیه ما به کار رفت؛ یعنی همه به آن کمک می‌کردند. بعد از اینکه جنگ تمام شده بود - به نظرم آخر سال ۶۷ بود - در سفری که بنده - آن‌وقت رئیس‌جمهور بودم - و مسئولان به یوگسلاوی سابق - که از هم پاشید و یکی از مراکز مهم پشتیبانی عراق بود - داشتیم، پس از یک مذاکره‌ی طولانی و مفصل، حاضر نشد حتّی تانگش را به ما بفروشد! در حالی که هر وقت عراقیها در جبهه کم میآوردند، بلافاصله انواع و اقسام تانگهای شرقی و غربی برایشان میآمد؛ وقتی یک تانگشان ضربت میخورد، معطّلش نمیشدند، جرثقیل را میآوردند و آن را به داخل هور یا رودخانه پرتاب میکردند و از دُوْر خارجش میکردند؛ برایشان اهمیتی نداشت. حالا بچه‌های ما با چه زحمتی این تانگهای غنیمتی را گیر میآوردند، وصله‌پینه میکردند و استفاده میکردند. یعنی از امکانات جنگی - انواع و اقسام مهمات و ابزار - از تاکتیک، از اطلاعات فضایی، از همه‌ی انواع پشتیبانیها - پول، پشتیبانی سیاسی و غیره - در اختیار یک طرف جنگ بود - که رژیم بعثی بود - و همه در آنجا متمرکز شده بودند؛ یک طرف هم جمهوری اسلامی به تنهایی - تنهاییِ واقعی - بود.۱۳۸۵/۰۷/۲۹ ▪️https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
🔻نمونه روایت های تمدنی رهبری از تاریخ دفاع مقدس(7) 🔺کمک تمام قدرتهای دنیا به عراق در جنگ تحمیلی [رژیم عراق به هنگام حمله به مرزهای ایران با خود فكر كرده بودند] در دنیا انقلاب طرف‌داری ندارد. یك طرف امریكا بود، دشمنِ پر از حقد و كینه علیه انقلاب- چون انقلاب سلطه‌ی امریكا را بر این كشور از بین برده بود، بنابراین از غضب و كینه‌ی بر انقلاب و نظام اسلامی پُر بودند- یك طرف هم شوروی سابق بود؛ آن هم با دلایل دیگری علیه انقلاب اسلامی. این دو ابرقدرت كه در دهها مسئله باهم اختلاف داشتند، در دشمنی با ایران با یكدیگر اتّحاد كلمه داشتند و هر دو به رژیم عراق صمیمانه و با همه‌ی وجود كمك و از آن دفاع می‌كردند! ناتو و قدرتهای اروپایی به عراق كمك كردند؛ هواپیما دادند، بمب دادند، تانك دادند، وسایل شیمیایی دادند، هلیكوپتر دادند، موشك دادند. اروپای شرقی نیز كه آن روز زیر سیطره‌ی حكومت شوروی و وابسته‌ی به آن بود، هرچه عراق می‌خواست، به او داد. بنابراین یك طرف عراق بود با حمایت امریكا و شوروی و ناتو و ورشو- كه همان پیمان اروپای شرقی و كشورهای بلوك‌كمونیست بود- و همچنین دولتهای عربی منطقه كه پول و سلاح و امكانات و مشاور نظامی و هرچه دولت بغداد برای رسیدن به هدفهای خود در این حمله احتیاج داشت، بی‌دریغ در اختیار او قرار می‌دادند؛ یك طرف هم نظام جمهوری اسلامی بود. امریكا با این نظام بد بود و برای اینكه این نظام از بین برود، لحظه‌شماری می‌كرد. شوروی هم با این نظام بد بود؛ اروپاییها هم با آن هیچ‌گونه رابطه‌ای نداشتند و هیچ دلسوزی‌ای برای آن نمی‌كردند؛ دولتهای مرتجع هم به گونه‌ی دیگر. امكانات مالی كشور، بسیار ضعیف؛ نیروهای مسلّح، نامنسجم؛ وسایل نظامی، بعضی كهنه و فرسوده و بعضی منتظر قطعه‌ای بود كه به ما نمی‌فروختند. هواپیما داشتیم، قطعه نداشت؛ تانك داشتیم، قطعه نداشت و دنیا به ما نمی‌فروخت؛ در داخل هم از این وسایل هیچ‌چیز تولید نمی‌شد.۱۳۸۱/۰۳/۰۱ ▪️https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
🔻نمونه روایت های تمدنی رهبری از تاریخ دفاع مقدس(8) 🔺ایجاد ذلت و سرافکندگی برای ملت ایران در قرارداد تركمانچای جنگ، یكی از محیطترین حوادث برای یك ملت است. ما همگی این را با وجود خودمان، با گوشت و پوست و احساس و ادراك خودمان مشاهده كردیم. این نیست كه فقط در تاریخ چیزی خوانده، یا به آمارها مراجعه كرده باشیم. لیكن نكته‌ی مهم این است كه ملتها می‌توانند این‌ حادثه‌ی پُرخسارت را به یك فرصت و به یك سرمایه تبدیل كنند. می‌دانید؛ خسارت جنگ هم فقط این نیست كه عزیزان ملت به كام مرگ كشانده می‌شوند یا ویرانیهایی به بار می‌آید و سرمایه‌هایی بر باد می‌رود. اگر در جنگی عزم ملی و خردمندی سردمداران كشور به كمك كشور نیاید، آن سرافكندگی و ذلّت و هزیمت معنوی‌ای كه بر دوش آن ملت سنگینی خواهد كرد، شاید از همه‌ی این خسارتها بالاتر است امروز بیش از صد و پنجاه سال و نزدیك به دویست سال از قرارداد ننگین تركمانچای می‌گذرد. هر ایرانی كه آن تاریخ را بخواند، بعد از گذشت نزدیك به دو قرن، در روح خود احساس شرمساری، حقارت و شكست می‌كند و از خود می‌پرسد: چطور در حادثه‌ای به آن عظمت، سردمداران كشور قادر نشدند عزم ملی و سرمایه‌های مادّی و معنوی كشور را به كمك هویّت ملی این كشور به میدان بیاورند؟! لشكر مهاجم دشمن تا قلب كشور آمد؛ بعد با التماس و درخواست و پیشكش دادن و وساطت دشمنانِ دوست‌نما و خسارتهای فراوان ملی و آن اهانت‌هایی كه به ملت ایران شد، قبول كرد كه قدری عقب بنشیند، درحالی‌كه هفده شهر قفقاز را از ایران گرفته و كشور را از بخشی از پاره‌ی تن خودش محروم كرده بود! امروز هم كه شما این حادثه را در ذهن خودتان یا در كتاب تاریخ مرور كنید و ببینید بر ملت ایران در آن حادثه‌ی تلخ چه گذشت، احساس خجلت و احساس سرافكندگی و ذلّت می‌كنید. همین‌طور شبیه این، در حوادث جنگ بین‌الملل دوم، همین شهر تهران محل خودنمایی و پُز دادن افسران كشورهای مختلف شد كه در خیابانها راه بروند، به ایرانی با چشم تحقیر نگاه كنند، از او كار بكشند، به او اهانت و به نوامیس او تجاوز كنند. این یك نوع بود، آن نوع دیگری بود. این‌ها نشانه‌ی یك خسارت بزرگ برای یك ملت در یك جنگ است. در جنگی كه در سال ۱۳۵۹ در این كشور رخ داد، همه‌ی این حوادث ممكن بود. آنهایی كه می‌خواستند قطعه‌ای از خاك ایران را از ایران جدا كنند، هدفشان فقط این نبود كه ایران را از آنچه كه هست، قدری كوچكتر كنند. هدف این بود كه این ملت را برای قرنها - حداقل یك قرن، دو قرن - با احساس حقارت سرِ جای خود بنشانند. و در مردمی كه جرأت كرده بودند مقابل امپراتوری عظیم استكبار جهانی قیام كنند؛ برخلاف همه‌ی عرفهای بین‌المللی، یك حكومت صددرصد مردمی را كه به هیچ قدرتی در دنیا باج نمی‌دهد، سر كار بیاورند، روحیه‌ی شجاعت و خودباوری را بمیرانند. آنچه كه برای آنها غایت مطلوب بود، این بود.۱۳۷۹/۰۷/۰۶ ▪️https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
🔘جزئیات حیرت آور ▫️روایتگری مردمی یعنی بیان جزئیات حیرت آور یعنی روایت اتفاقات جزئی مردمی در نسبت با ارمان های بزرگ یک ملت ، جزئیات:اتفاقات به ظاهر کوچک مردمی و حیرت آور بودن ان در نسبت با اهداف بلند تمدنی همین مردم است و چقدر این داستان شبیه پیرزنی است که با کلاف نخ میخواست بزرگی مثل یوسف را بخرد تا نام او را جزء خریدارن یوسف ثبت کنند از این رو ترکیب این اتفاق کوچک و جزئی با پیوند نیت بزرگ پیرزن آن را به سرگذشتی بزرگ تبدیل کرد . ما نیز باید با رجوع به مردم روایت مردمی از اتفاقات کوچک و در عین حال بزرگ دفاع مقدس را اخذ و آن را به اشتراک دیگران بگذاریم تا یک گفتمان عمومی یک فرهنگ عمومی شکل گیرد. تعبیر عظیم رهبری از جزئیات حیرت آور ناظر به تلفیق مردمی بودن در عین قدرت آرمان خواهی همین مردم است . ترکیب به ظاهر متناقض نما ولی شدنی بین جزئیات حیرت آور سوال اصلی اینجاست که این چه جزئست که شگفت انگیز است چگونه یک جزء میتوان حیرت آور باشد و این دو چگونه ترکیب میشوند چگونه محقق می شود چگونه یک جزء میتواند بزرگ باشد و بزرگ دیده شود این همان روایت کوچک مردمی در نسبت با ارمان ها با نیت ها بزرگ تمدنی آنهاست این همانیست که در دفاع مقدس شکل گرفت و دفاع مقدس پر از اتفاقات جزئست که در حرکت آرمانی در حرکت تمدنی بزرگ و بزرگ شد . ما الان نیازمند اینگونه از روایتگری در نسبت مردم و آرمانها هستیم . مردمی که با کارهای به ظاهر کوچک ولی با نیت های بزرگ تمدنی توانستند حماسه مثل دفاع مقدس را رقم بزنند. توانستند نقطه عطف بزرگی در تاریخ اسلام ایجاد کنند توانستند در مقابل همه شرق و غرب ایستادگی کنند نه فقط ازیک سرزمین که از هویت اسلامی خود دفاع کنند و این وعده خداوند است به ملتی که برای خدا خالصانه استقامت کند (قالَ الَّذينَ يَظُنّونَ أَنَّهُم مُلاقُو اللَّهِ كَم مِن فِئَةٍ قَليلَةٍ غَلَبَت فِئَةً كَثيرَةً بِإِذنِ اللَّهِ ۗ وَاللَّهُ مَعَ الصّابِرينَ) که («چه بسیار گروه‌های کوچکی که به فرمان خدا، بر گروه‌های عظیمی پیروز شدند!» و خداوند، با صابران و استقامت‌کنندگان) است.) این همان جزئیات حیرت آوری دفاع مقدس است که چگونه یک ملت با نیت قوی توانست جلوی همه استکبار جهانی بایستد و این همان معنای تعبیر بلند رهبری در ضرروت بهره مندی از این «تابلوی عظیم دفاع مقدس»است تابلوی پر از جزئیات حیرت آور و ما راویان این جزئیات حیرت آور هستیم ▫️مقام معظم رهبری(دامه ظله) اگر جوانب مختلف و معنادار آن مقطع اساسی و عوامل پیروزی ملت در جنگ تحمیلی به نسل‌های پی در پی جوان شناسانده شود، کارهای بزرگ کشور به پیش خواهد رفت که در این زمینه خیلی کار شده اما برای تبیین ظرافت‌ها و جزئیات حیرت‌آور دفاع مقدس، کارها باید صد برابر شود. اگر نسل‌های پی‌درپی ما جوانب مهم و معنادار دفاع مقدس را بشناسد و بدانند ملت ایران چطور توانست به سکوی پیروزی برسد و در آنجا با قدرت و سربلندی بایستد، در این شناخت درس‌های بزرگی وجود دارد و کارهای بزرگی پیش می‌رود.ما نتوانستیم تاکنون جزئیات این تابلوی عظیم [دفاع مقدس] و پرنقش و نگار را بشناسیم و بشناسانیم.۱۴۰۲/۰۶/۲۹ ▫️https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
🔰قدرت جهاد بالاترین و بزرگترین دستاورد اتفاقات طوفان الاقصی بازگشت قدرت مجاهدت و مقاومت به دنیای اسلامی بود، بازگشت قدرت مفهوم «کلیدی» و «سرنوشت ساز» جهاد به عنوان سرتیتر مفاهیم اسلامی برای رهایی از این سرافکندگی تاریخی جهان اسلام 🔸روایت شگفت انگیز مقام معظم رهبری(دامه ظله) از چگونگی دسیسه شوم دشمن برای جلوگیری از پیشرفت و گسترش روز افزون جهان اسلام با شبهه افکنی های پی در پی خود با مفهوم جهاد خواندی است اینکه با قدرت تبلیغاتی خود چگونه توانستن مفهوم بلند و کلیدی جهاد را به حاشیه برانند و این مصیبت بزرگ را در حرکت تکاملی جهان اسلام پیش آورد. چگونه این قدرت راهبردی جهان اسلام از او گرفته شد و مسیر رو به زوال و ذلت را با اجبار پیمودن و انقلاب توانست حیات دوباره به مفهوم جهاد ببخشد و عزت را به جامعه اسلامی برگرداند از این رو بالاترین دستاورد تمدنی شهید در چگونگی شکل گیری و مراقبت و پیشرفت انقلاب ترویج قدرت مقاومت با درک عظمت مفهوم جهاد است. «شهید احیاگر جهاد در دنیای اسلامی است» انجا که یک گروه مقاومت گوچک تمام نظام پوشالی و قدرت اطلاعاتی غرب را با جلوداری اسرائیل زیر سوال می برد انجا که شهادت و جهاد میتواند قدرت پنهان اسلام را آشکار کند و عزت را به ارمغان آورد و این نیست بجز قدرت جهاد در نظام مفاهیم بلند دینی و تجلی کارامدی آن در دفاع مقدس 🔹مقام معظم رهبری(دامه ظله) «واللَّه اللَّه فی الجهاد باموالکم و انفسکم و السنتکم فی سبیل‌اللَّه.»(۱) یعنی اللَّه اللَّه در جهاد. مبادا جهاد در راه خدا را با مال و جان و زبانْ ترک کنید. این جهاد، همان جهادی است که امّت اسلامی تا آن را داشت، ملت نمونه‌ی دنیا بود و وقتی آن را از دست داد، ذلیل شد. نویسندگان مسیحی که در انجیلشان از قول مسیح نقل کرده‌اند که «اگر کسی به این طرف صورتت سیلی زد، آن طرف را جلو بیار»، یعنی که «ما اصلاً اهل جنگ نیستیم و اهل صلح و سازش مطلق و مهربانی هستیم» اینها شعارهایشان است. هنوز هم می‌گویند. هنوز هم از رو نرفته‌اند شروع کردند به مسلمانان طعن‌زدن که «شما اهل جهادید. شما اهل جنگید. شما اهل شمشیرید. شما اهل خونریزی هستید.» آن‌قدر گفتند و گفتند که مسلمانان را از رو بردند! آن‌وقت نویسندگان و دانشمندان مسلمان گفتند که «ما جهاد نداریم! در حقیقت جهاد ما، دفاع است!» خدای متعال می‌گوید: «جهاد کن!» دانشمند مسلمان می‌گوید: «جهاد، دفاع است!» خدا می‌گوید: «...اذا لقیتم الذین کفروا زحفاً فلا تولوهم الادبار.»(۲)؛ به اینها پشت نکنید. با اینها مقاتله کنید: «قاتلوا الذین یلونکم من الکفار.»(۳) نویسنده‌ی مسلمان می‌گوید: «جهاد فی‌سبیل‌اللَّه، جهاد نیست. تهاجمی نیست؛ تدافعی است!» این همه، عکس‌العمل تبلیغات مسیحیان است که از بس اسم «صلح و سازش» را آوردند و گفتند «جنگ و شمشیرکشی بد است و به کسی حمله نکنید»، مسلمانان اهل جهاد و عزّتمند از جهاد را خانه‌نشین کردند. آن‌وقت خودِ آن آقایانِ اهل صلح، هرجا توانستند دمار از روزگار مسلمانان درآوردند! کسانی که امروز در بوسنی هرزگوین و در حرم ابراهیمی مسجد خلیل الرّحمن در فلسطین اشغالی، به کشتار مسلمانان کمر بسته‌اند، همانها هستند که از امریکا و اروپا آمدند. همین اروپاییها و امریکاییها و غربیهایی هستند که یک عمر با مسلمانان سروکلّه زدند که «شما اهل جهادید. جهاد بد است.» آن‌وقت از جنگهای صلیبی به این طرف، مسیحیان به یک نحو، آنهای دیگر هم نحوی، هرچه توانستند با مسلمانان مبارزه کردند و جنگیدند و کشتند. داستان این وقایع را ما نباید این‌جا بگوییم. خلاصه، داستان عجیبی است! کسی که تاریخ بخواند و کسی که تاریخ را بداند، از شرح چنین وقایعی خون می‌گرید. هم به خاطر ظلمها، هم به خاطر دو روییها. این همه دم از صلح بزنند و این همه شمشیر و خنجر پنهان و آشکار داشته باشند؟! جهاد با همان شکل اسلامی‌اش که البته حدودی دارد ظلم نیست. در جهاد، تعدّی و تجاوز به حقوق انسانها نیست. در جهاد، بهانه‌گیری و کشتن این و آن نیست. در جهاد، از بین بردن هرکسی که مسلمان نیست دیده نمی‌شود. جهاد، یک حکم الهی است که بسیار هم با عظمت است. اگر جهاد باشد، ملتها سربلند خواهند شد.۱۳۷۲/۱۲/۱۳ ▫️https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
🔘مهمترین کارایی جهاد در گام نخست حفظ دستاوردها سپس حرکت تهاجمی برای ارتقا همان دستاوردهاست با به حاشیه راندن جهاد توسط هجمه تبلیغاتی دشمن هم دستاوردها هم ارتقا آنها دچار کندی ، توقف و در نهایت عقب گرد میشود هر ان چیزی که دنیایی اسلام قرنهاست با آن روبروست تا آنجا که تبدیل شدن به گاو های شیر ده، این سرنوشت ذلت بار برای کسانی است که جهاد را فراموش کردند و انقلاب سرآغاز بازگشت جهاد و حرکت غزتمندانه اسلام در معادلات جهانیست ▫️https://eitaa.com/tahavol_revay
🔸جزئیات حیرت آور (2) روایتگری مردمی یعنی بیان کارهای کوچک که ضرب در نیت بلند مردم شده و ماحصل آن منجر به اتفاقات غیر قابل باور شده است ، دفاع مقدس مملو ازاین کارهای کوچک بزرگ است که چگونه یک گروه کوچک توانسته در برابر همه هیمنه پوشالی استکبار جهانی از غرب تا شرق بیاستد و انها را شکست دهد که کار اندک اگر با نیت درست و خالص باشد کوچک نیست که بزرگ است راه کشف این گنجینه بزرگ نیز در زیست همواره و همیشگی با مردم است در مراجعه به مردم است چرا که این گنج بزرگ در دست کسانی ست که انقلاب کردند برای انقلاب عزیزترین کسان خود را فدا کردند انقلاب بانان ما مردم هستند راه دسترسی به این گنجینه در همراهی با مردم انقلابی است. 🔹 تَصَدَّقْ بِالشَّي‌ءِ و إن قَلَّ، فإنَّ كُلَّ شَي‌ءٍ يُرادُ بِهِ اللَّهُ و إن قلَّ ـ بَعدَ أن تَصدُقُ النِّيَّةُ فيهِ ـ عَظيمٌ. [وسائل الشيعة، ج۱، ص، ۱۱۵۳.] صدقه دهيد هر چند اندک باشد؛ زيرا هر چيزى كه براى خدا باشد، گرچه اندک ـ اگر با نيّت درست و خالص صورت گيرد ـ بزرگ است. وَ قَالَ امیر المومنین (عليه السلام): افْعَلُوا الْخَيْرَ وَ لَا تَحْقِرُوا مِنْهُ شَيْئاً، فَإِنَّ صَغِيرَهُ كَبِيرٌ وَ قَلِيلَهُ كَثِيرٌ...(حکمت422 نهج البلاغه) و فرمود (ع): كار نيك را به جاى بياوريد و آن خرد مشماريد، زيرا، كار نيك، هر چند، در نظر خرد آيد، بزرگ باشد و هر چند، اندك نمايد، بسيار باشد. ▫️https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
تحول در روایتگری قسمت 5.mp3
9.5M
🔹مطلوب همگانی از روایتگری 🔸قدرت حجیت و سندیت روایتگری در بعد اجتماعی 🔸هماهنگی معنای قول در دین با روایتگری به معنای عام 🔹@revayat_bartar 🔸روایـــت بـــــرتـــر
تحول در روایتگری قسمت 6.mp3
11.86M
🔸مطلوب روایتگری در دین 🔹مطلوب روایتگری در هماهنگی تام از قول امام نسبت به اتفاقات 🔹نسبت روایتگری ما با روایتگری امام از حوادث و رویدادهای عالم 🔹@revayat_bartar 🔸روایـــت بـــــرتـــر
🔸مسیر پیشرفت و مفهوم کلیدی جهاد 🔹مسیر پیشرفت انقلاب جز با زنده کردن مفهوم جهاد درجامعه ممکن نیست اینکه مقام معظم رهبری بارها و بارها تنها راهبرد عبور از مشکلات و رسیدن به قله را جهاد میدانند بخاطر قدرت استراتژیک این مفهوم در رشد یک جامعه است مدیریت جهادی ،جهاد تبین ، اقتصاد مقاومتی ، جهاد علمی و.. ... کلید واژه های رهبری در چگونگی عبور از مشکلات و رسیدن به اهداف بالای انقلاب است . راوی احیاگر این مفهوم سرنوشت ساز در جامعه و جهان است جهاد «تنها» راه رسیدن به سعادت دنیا و آخرت است 🔹مقام معظم رهبری(دامه ظله) ‌این‌جور نیست که اگر در راه خدا مجاهدت کنید، فقط خدای متعال بهشت به شما بدهد! نه، فقط ثواب آخرت نیست، ثواب دنیا ‌هم هست. ثواب دنیا چیست؟ ثواب دنیا عزّت است، اقتدار است، پیشرفت است.‌۱۳۹۶/۰۹/۰۱ ▫️https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
🔹خداوند وعده پیروزیِ بدون حرکت به هیچ‌کس نداده است (مقام معظم رهبری دامه ظله) البته پیروزی، بدون مجاهدت، بدون حرکت، بدون خطرپذیری، امکان ندارد. خدای متعال وعده‌ی پیروزیِ بدون حرکت به هیچ کس نداده است. صِرف مؤمن بودن هم کافی نیست؛ مجاهدت لازم است، صبر لازم است؛ «و لنصبرنّ علی ما ءاذیتمونا» (۱) - این حرف پیغمبران است به مخالفانشان - ما ایستادگی میکنیم. پیغمبران ایستادگی کردند. امروز منطق پیغمبران با آن همه سرکوبی که علیه آنها انجام گرفته است، منطق همه‌گیر دنیاست. حرف پیغمبران پیش رفت، منطق فرعونیان پیش نرفت. این حرکت و این جهتگیری، روزبه‌روز هم بیشتر خواهد شد. صبر لازم است، ایستادگی لازم است. ملت ما این ایستادگی را از خود نشان داد.۱۳۹۱/۰۳/۲۹(بیانات در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی) ▫️https://eitaa.com/tahavol_revayatgari