🔰قدرت جهاد
بالاترین و بزرگترین دستاورد اتفاقات طوفان الاقصی بازگشت قدرت مجاهدت و مقاومت به دنیای اسلامی بود، بازگشت قدرت مفهوم «کلیدی» و «سرنوشت ساز» جهاد به عنوان سرتیتر مفاهیم اسلامی برای رهایی از این سرافکندگی تاریخی جهان اسلام
🔸روایت شگفت انگیز مقام معظم رهبری(دامه ظله) از چگونگی دسیسه شوم دشمن برای جلوگیری از پیشرفت و گسترش روز افزون جهان اسلام با شبهه افکنی های پی در پی خود با مفهوم جهاد خواندی است اینکه با قدرت تبلیغاتی خود چگونه توانستن مفهوم بلند و کلیدی جهاد را به حاشیه برانند و این مصیبت بزرگ را در حرکت تکاملی جهان اسلام پیش آورد.
چگونه این قدرت راهبردی جهان اسلام از او گرفته شد و مسیر رو به زوال و ذلت را با اجبار پیمودن و انقلاب توانست حیات دوباره به مفهوم جهاد ببخشد و عزت را به جامعه اسلامی برگرداند
از این رو بالاترین دستاورد تمدنی شهید در چگونگی شکل گیری و مراقبت و پیشرفت انقلاب ترویج قدرت مقاومت با درک عظمت مفهوم جهاد است. «شهید احیاگر جهاد در دنیای اسلامی است» انجا که یک گروه مقاومت گوچک تمام نظام پوشالی و قدرت اطلاعاتی غرب را با جلوداری اسرائیل زیر سوال می برد انجا که شهادت و جهاد میتواند قدرت پنهان اسلام را آشکار کند و عزت را به ارمغان آورد و این نیست بجز قدرت جهاد در نظام مفاهیم بلند دینی و تجلی کارامدی آن در دفاع مقدس
🔹مقام معظم رهبری(دامه ظله)
«واللَّه اللَّه فی الجهاد باموالکم و انفسکم و السنتکم فی سبیلاللَّه.»(۱) یعنی اللَّه اللَّه در جهاد. مبادا جهاد در راه خدا را با مال و جان و زبانْ ترک کنید. این جهاد، همان جهادی است که امّت اسلامی تا آن را داشت، ملت نمونهی دنیا بود و وقتی آن را از دست داد، ذلیل شد. نویسندگان مسیحی که در انجیلشان از قول مسیح نقل کردهاند که «اگر کسی به این طرف صورتت سیلی زد، آن طرف را جلو بیار»، یعنی که «ما اصلاً اهل جنگ نیستیم و اهل صلح و سازش مطلق و مهربانی هستیم» اینها شعارهایشان است. هنوز هم میگویند. هنوز هم از رو نرفتهاند شروع کردند به مسلمانان طعنزدن که «شما اهل جهادید. شما اهل جنگید. شما اهل شمشیرید. شما اهل خونریزی هستید.» آنقدر گفتند و گفتند که مسلمانان را از رو بردند! آنوقت نویسندگان و دانشمندان مسلمان گفتند که «ما جهاد نداریم! در حقیقت جهاد ما، دفاع است!» خدای متعال میگوید: «جهاد کن!» دانشمند مسلمان میگوید: «جهاد، دفاع است!» خدا میگوید: «...اذا لقیتم الذین کفروا زحفاً فلا تولوهم الادبار.»(۲)؛ به اینها پشت نکنید. با اینها مقاتله کنید: «قاتلوا الذین یلونکم من الکفار.»(۳) نویسندهی مسلمان میگوید: «جهاد فیسبیلاللَّه، جهاد نیست. تهاجمی نیست؛ تدافعی است!» این همه، عکسالعمل تبلیغات مسیحیان است که از بس اسم «صلح و سازش» را آوردند و گفتند «جنگ و شمشیرکشی بد است و به کسی حمله نکنید»، مسلمانان اهل جهاد و عزّتمند از جهاد را خانهنشین کردند. آنوقت خودِ آن آقایانِ اهل صلح، هرجا توانستند دمار از روزگار مسلمانان درآوردند! کسانی که امروز در بوسنی هرزگوین و در حرم ابراهیمی مسجد خلیل الرّحمن در فلسطین اشغالی، به کشتار مسلمانان کمر بستهاند، همانها هستند که از امریکا و اروپا آمدند. همین اروپاییها و امریکاییها و غربیهایی هستند که یک عمر با مسلمانان سروکلّه زدند که «شما اهل جهادید. جهاد بد است.» آنوقت از جنگهای صلیبی به این طرف، مسیحیان به یک نحو، آنهای دیگر هم نحوی، هرچه توانستند با مسلمانان مبارزه کردند و جنگیدند و کشتند.
داستان این وقایع را ما نباید اینجا بگوییم. خلاصه، داستان عجیبی است! کسی که تاریخ بخواند و کسی که تاریخ را بداند، از شرح چنین وقایعی خون میگرید. هم به خاطر ظلمها، هم به خاطر دو روییها. این همه دم از صلح بزنند و این همه شمشیر و خنجر پنهان و آشکار داشته باشند؟!
جهاد با همان شکل اسلامیاش که البته حدودی دارد ظلم نیست. در جهاد، تعدّی و تجاوز به حقوق انسانها نیست. در جهاد، بهانهگیری و کشتن این و آن نیست. در جهاد، از بین بردن هرکسی که مسلمان نیست دیده نمیشود. جهاد، یک حکم الهی است که بسیار هم با عظمت است. اگر جهاد باشد، ملتها سربلند خواهند شد.۱۳۷۲/۱۲/۱۳
▫️https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
🔘مهمترین کارایی جهاد در گام نخست حفظ دستاوردها سپس حرکت تهاجمی برای ارتقا همان دستاوردهاست با به حاشیه راندن جهاد توسط هجمه تبلیغاتی دشمن هم دستاوردها هم ارتقا آنها دچار کندی ، توقف و در نهایت عقب گرد میشود هر ان چیزی که دنیایی اسلام قرنهاست با آن روبروست تا آنجا که تبدیل شدن به گاو های شیر ده، این سرنوشت ذلت بار برای کسانی است که جهاد را فراموش کردند و انقلاب سرآغاز بازگشت جهاد و حرکت غزتمندانه اسلام در معادلات جهانیست
▫️https://eitaa.com/tahavol_revay
🔸جزئیات حیرت آور (2)
روایتگری مردمی یعنی بیان کارهای کوچک که ضرب در نیت بلند مردم شده و ماحصل آن منجر به اتفاقات غیر قابل باور شده است ، دفاع مقدس مملو ازاین کارهای کوچک بزرگ است که چگونه یک گروه کوچک توانسته در برابر همه هیمنه پوشالی استکبار جهانی از غرب تا شرق بیاستد و انها را شکست دهد که کار اندک اگر با نیت درست و خالص باشد کوچک نیست که بزرگ است
راه کشف این گنجینه بزرگ نیز در زیست همواره و همیشگی با مردم است در مراجعه به مردم است چرا که این گنج بزرگ در دست کسانی ست که انقلاب کردند برای انقلاب عزیزترین کسان خود را فدا کردند انقلاب بانان ما مردم هستند راه دسترسی به این گنجینه در همراهی با مردم انقلابی است.
🔹 تَصَدَّقْ بِالشَّيءِ و إن قَلَّ، فإنَّ كُلَّ شَيءٍ يُرادُ بِهِ اللَّهُ و إن قلَّ ـ بَعدَ أن تَصدُقُ النِّيَّةُ فيهِ ـ عَظيمٌ. [وسائل الشيعة، ج۱، ص، ۱۱۵۳.]
صدقه دهيد هر چند اندک باشد؛ زيرا هر چيزى كه براى خدا باشد، گرچه اندک ـ اگر با نيّت درست و خالص صورت گيرد ـ بزرگ است.
وَ قَالَ امیر المومنین (عليه السلام): افْعَلُوا الْخَيْرَ وَ لَا تَحْقِرُوا مِنْهُ شَيْئاً، فَإِنَّ صَغِيرَهُ كَبِيرٌ وَ قَلِيلَهُ كَثِيرٌ...(حکمت422 نهج البلاغه)
و فرمود (ع): كار نيك را به جاى بياوريد و آن خرد مشماريد، زيرا، كار نيك، هر چند، در نظر خرد آيد، بزرگ باشد و هر چند، اندك نمايد، بسيار باشد.
▫️https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
تحول در روایتگری قسمت 5.mp3
9.5M
🔹مطلوب همگانی از روایتگری
🔸قدرت حجیت و سندیت روایتگری در بعد اجتماعی
🔸هماهنگی معنای قول در دین با روایتگری به معنای عام
#روایتگری
#تحول
#راوی
🔹@revayat_bartar
🔸روایـــت بـــــرتـــر
تحول در روایتگری قسمت 6.mp3
11.86M
🔸مطلوب روایتگری در دین
🔹مطلوب روایتگری در هماهنگی تام از قول امام نسبت به اتفاقات
🔹نسبت روایتگری ما با روایتگری امام از حوادث و رویدادهای عالم
#روایتگری
#تحول
#راوی
🔹@revayat_bartar
🔸روایـــت بـــــرتـــر
🔸مسیر پیشرفت و مفهوم کلیدی جهاد
🔹مسیر پیشرفت انقلاب جز با زنده کردن مفهوم جهاد درجامعه ممکن نیست اینکه مقام معظم رهبری بارها و بارها تنها راهبرد عبور از مشکلات و رسیدن به قله را جهاد میدانند بخاطر قدرت استراتژیک این مفهوم در رشد یک جامعه است
مدیریت جهادی ،جهاد تبین ، اقتصاد مقاومتی ، جهاد علمی و.. ... کلید واژه های رهبری در چگونگی عبور از مشکلات و رسیدن به اهداف بالای انقلاب است .
راوی احیاگر این مفهوم سرنوشت ساز در جامعه و جهان است جهاد «تنها» راه رسیدن به سعادت دنیا و آخرت است
🔹مقام معظم رهبری(دامه ظله)
اینجور نیست که اگر در راه خدا مجاهدت کنید، فقط خدای متعال بهشت به شما بدهد! نه، فقط ثواب آخرت نیست، ثواب دنیا هم هست. ثواب دنیا چیست؟ ثواب دنیا عزّت است، اقتدار است، پیشرفت است.۱۳۹۶/۰۹/۰۱
▫️https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
🔹خداوند وعده پیروزیِ بدون حرکت به هیچکس نداده است
(مقام معظم رهبری دامه ظله)
البته پیروزی، بدون مجاهدت، بدون حرکت، بدون خطرپذیری، امکان ندارد. خدای متعال وعدهی پیروزیِ بدون حرکت به هیچ کس نداده است. صِرف مؤمن بودن هم کافی نیست؛ مجاهدت لازم است، صبر لازم است؛ «و لنصبرنّ علی ما ءاذیتمونا» (۱) - این حرف پیغمبران است به مخالفانشان - ما ایستادگی میکنیم. پیغمبران ایستادگی کردند. امروز منطق پیغمبران با آن همه سرکوبی که علیه آنها انجام گرفته است، منطق همهگیر دنیاست. حرف پیغمبران پیش رفت، منطق فرعونیان پیش نرفت. این حرکت و این جهتگیری، روزبهروز هم بیشتر خواهد شد. صبر لازم است، ایستادگی لازم است. ملت ما این ایستادگی را از خود نشان داد.۱۳۹۱/۰۳/۲۹(بیانات در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی)
▫️https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
🔹روایتگری ترکیبی
🔸 در بیان رهبری حوادث و فتنه های امروز ما محصول جنگ ترکیبی دشمن است مهمترین ویژگی جنگ ترکیبی قدرت پیچیدگی حوادث بخاطر حجم بالای متغیرها در عین سرعت جابجایی بالای آنهاست به گونه ای که تشخیص مسائل برای مواجه درست را سخت میکند به همین میزان روایت درست یا به عبارت دقیق تبین مساله برای عموم را بسیار دشوار میکند
🔸روایتگری ترکیبی با استفاده از گروه های تخصصی متعهد به دست میاید تجمیع هماهنگ داده ها همراه با تحلیل های عمیق از مسائل در این گروه های تخصصی شکلی از "روایتگری فرا تخصصی" را ایجاد میکند
🔸بر خلاف روایتگری تخصصی که نگاهی تک بعدی به مسایل و مشکلات را ایجاد میکند ، روایتگری فرا تخصصی محصول نگاه کل گرایانه در ترکیب هماهنگ همه عناصر مرتبط است
مهمترین نمونه جنگ ترکیبی به فتنه ای دشمن در سالهای اخیر بر میگردد که رهبری دست به تحسین ان زدند در این حادثه همه عناصر( منغییرهای) اصلی فتنه سازی یعنی عناصر سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، امنیتی اجتماعی ،رسانه ای، نظامی و... به شکل هماهنگ و با سرعت بالا تغییر میکرد به گونه ای که مواجه با آن را به خاطر پیچیدگی و سرعت بالای تغییرات سخت کرده بود به گونه ای که فرصت کم باسخ به شبهات بخاطر سرعت و حجم بالای شبهات در فضای مجازی یا اتفاقات امنیتی با سرعت بالای کشته سازی یا سیر صعودی ارز در فشار اقتصادی و... تقابل متوازن را سخت کرده بود
🔸لذا روایت صحیح از آن نیازمند شکل گیری گروه های تخصصی با موضوعات درگیر برای نیل به تحلیل درست برای تبین مسال جهت آگاهی بخش جامعه است تا روایت اول و درست از آن ما باشد
▪️مقام معظم رهبری(دامه ظله)
[اغتشاشات ۱۴۰۱] صرفاً یک اغتشاش خیابانی نبود؛ [پشت] این، برنامههای خیلی عمیقتری بود. دشمن یک جنگ ترکیبی را شروع کرد؛ یک جنگ ترکیبی؛ این را بنده از روی اطّلاع به شما عرض میکنم. دشمن یعنی آمریکا، اسرائیل، بعضی از قدرتهای اروپاییِ موذی و خبیث، بعضی از گروهها و گروهکها، همهی امکاناتشان را وارد میدان کردند. همهی امکانات یعنی چه؟ یعنی دستگاههای اطّلاعاتیشان را، دستگاههای رسانهایشان را، ظرفیّت فضای مجازیشان را، استفاده از تجربههای گذشتهشان را. خب اینها در ایران تجربه دارند؛ از سال ۷۸ تجربه دارند، از ۸۸ تجربه دارند، از سالهای بعدی تجربه دارند، آنجاها شکست خوردند، از آن تجربهها استفاده میکنند؛ آن تجربهها را هم به میدان آوردند. در کشورهای دیگر هم این کارها را کردهاند، یک ضربههایی خوردهاند، یک موفّقیّتهایی پیدا کردهاند، از آن تجربهها هم استفاده میکنند. دشمن همهی این ظرفیّتها را در این چند هفته وارد میدان کرد برای اینکه بتواند بر ملّت ایران فائق بیاید... که به معنای واقعی کلمه، ملّت توی دهنشان زد؛ ملّت ایران به معنای واقعی کلمه ناکامشان کرد.۱۴۰۱/۰۸/۱۱
▫️https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
◾️مقام معظم رهبری دامه ظله
در جنگ ترکیبی، دشمن از رسانه استفاده میکند، از عامل فرهنگی استفاده میکند، از عامل امنیّتی استفاده میکند، از نفوذ استفاده میکند، از عامل اقتصادی استفاده میکند؛ از همهی این عوامل استفاده میکند برای اینکه ملّت را در محاصره قرار بدهد، برای اینکه ملّت را دچار یأس کند، ملّت را از نیروی خودش غافل کند. سعی میکنند ملّت را از راههای اطّلاعرسانی جدا کنند. خب، ما وسایل اطّلاعرسانی به مردم را داریم؛ اینها را بدبین میکنند: به رادیوتلویزیون گوش ندهید، خبرهایش خلاف واقع است؛ به گزارش مسئولین توجّه نکنید، گزارششان خلاف واقع است؛ به حرفهای رهبری گوش نکنید، حرفهای رهبری تکراری است؛ تکراری است؟ سالها است که جبههی دشمن با صدای بلند اعلام میکند که میخواهیم جمهوری اسلامی را به زانو در بیاوریم، رهبری در مقابل میگوید «غلط میکنید»؛ این تکرار نیست؛ این استقامت است. خدای متعال به ما دستور داده است ــ دستور به پیغمبر دستور به همه است، دستور به ما است ــ که «فَاستَقِم کَما اُمِرتَ وَ مَن تابَ مَعَک»؛(۱) این استقامت است، این سخنِ حق را در دل نگه داشتن و حفظ کردن و پای آن ایستادن است؛ این تکرار نیست.۱۴۰۲/۰۱/۰۱
بیانات در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی
◾️مردمی سازی فرهنگ جهاد
🔹مقام معظم رهبری(دامه ظله)
در دفاع مقدّس برای حضور مردمی یک مدلسازی جدیدی انجام گرفت. نحوهی حضور مردمی یک نحوهی شگفتآوری است و بر اساس این حضور، بُروز استعدادها [است] که حالا من مختصری دربارهی هر کدام از اینها عرض میکنم.
اوّلاً همهی آحاد ملّت ایران، آنهایی که مایل بودند در این عرصه شرکت کنند، هر که بود، هر چه بود، توانست در یک شبکهی زنده، کارآمد، داوطلبانه و پُرشور جای خودش را پیدا کند. فرض بفرمایید یک رزمندهی سیزده چهارده ساله که حالا مثلاً با دستکاری در شناسنامه موفّق شده بود خودش را به جبهه برساند، جایش مشخّص بود؛ یعنی میتوانست جای خود را پیدا کند، بیکار نمانَد؛ فرض بفرمایید که آب بیاورد، خبر ببرد، پیامرسان باشد و از این قبیل کارها. یک پیرمرد هفتادساله هم که میرفت جبهه، او هم همین جور؛ او هم میتوانست کار خودش را پیدا کند. توقّعی که از یک پیرمرد در جبهه وجود داشت، کاملاً مشخّص بود، معلوم بود؛ هیچ کس بیکار نمیمانْد؛ نه آن بچّهی سیزدهساله بیکار میماند، نه آن پیرمرد هفتادساله بیکار میماند. یا فرض بفرمایید یک دختر دانشآموز هشت نُه ساله، ده ساله -دبستانی- که میخواست در این کار، او هم شرکت کند، جای خودش را پیدا میکرد؛ برمیداشت نامه مینوشت به برادر رزمندهی ناشناس و این نامه را در بستههای غذایی و هدایای مردمیای که میفرستادند میگذاشت و میفرستاد. مکرّر اتّفاق افتاده بود که رزمنده در میدان جنگ فرض کنید که این بستهی غذایی را باز میکرد میدید یک نامه در آن هست، میخواند میدید بله، یک بچّهای، یک دختر هفت هشت سالهای، دهسالهای نوشته «برادر رزمنده! خسته نباشید، من دعایتان میکنم و مانند اینها»؛ یعنی یک دختربچّه هم میتوانست در اینجا حضور داشته باشد؛ یک بانوی محترم هم میتوانست با چرخ خیّاطیِ خودش، با وسایل طبخ خودش، با مربّاسازی خودش، با ترشی انداختن خودش، با نان پختن خودش، با لباس شستنِ خودش به پشت جبهه کمک کند. بنده در اهواز رفتم یک نقطهای را دیدم که جمعیّتی از بانوان و زنهای محترم آنجا جمع شده بودند و لباسهای چرک رزمندگان را میشستند؛ یعنی همه میتوانستند جای خودشان را پیدا کنند و مشغول بودند. پزشک جرّاح مشخّصاً میتوانست آنجا حضور داشته باشد و حضور داشت و ما دیدیم. کاسب جزء، روحانی مسجد، کارگر کارخانه، شاعر و سرودخوان، راننده و صاحبکار و ریختهگر، کشاورز روستایی، کارمند اداری و انواع و اقسام گروههای مردمی میتوانستند در این شبکهی عظیم مردمی حضور پیدا کنند؛ این یک مدل جدید بود. این در دنیا هیچ سابقهای ندارد؛ هیچ جا ما [نمونهاش را] نخواندهایم و نشنیدهایم. [دربارهی] جنگهای فراوان، کتابهایشان، فیلمهایشان درآمده، ما هم خیلی از این قبیل چیزها را خواندهایم، مطالعه کردهایم [امّا] نمونهی چنین بسیج مردمی عظیمی اصلاً وجود ندارد. این مدل جدید بود؛ مدلسازی جدید که همه میتوانستند همکاری کنند، همه میتوانستند همافزایی کنند همه [کمک]میدادند.۱۳۹۹/۰۶/۳۱
تحول در روایتگری قسمت7.mp3
12.89M
🔸قدرت توسعه روایتگری در چگونگی همراهی با روایت امام
🔸بیان آداب ظاهری و باطنی روایتگری در دین
#روایتگری
#تحول
#راوی
🔹@revayat_bartar
🔸روایـــت بـــــرتـــر
🔸روایت های پیچیده
🔹روایتگری ترکیبی یعنی روایت همه جانبه از اتفاقات و این ممکن نیست مگر با شکل گیری گروه های تخصصی که هم بتواند نگاه ذو ابعاد را با تکثر زاویه دید و نگاه عمیق را با تخصص گرایی رقم بزند در نقطه مقابل آن روایت تک بعدی است که منجر به غفلت از دیگر ابعاد جنگ ترکیبی و در نهایت اشتباهات محاسباتی و موضع گیری غلط میشود
https://eitaa.com/tahavol_revaytgari