eitaa logo
فرزند انقلاب | میلاد حسن‌زاده
2.8هزار دنبال‌کننده
758 عکس
402 ویدیو
54 فایل
آوینی در ساحت انقلاب اسلامی ایستاده و از ادبیات فلسفی برای تبیین آن کمک می‌گیرد. به تعبیری، او فرزند انقلاب است. 📚 #ماجرای_فکر_آوینی پرداختی به انقلاب اسلامی و آنچه بدان مربوط است به سبک شهید آوینی راه ارتباطی🔻 🆔️ @RevolutionSon2
مشاهده در ایتا
دانلود
ما چون ز دَری پای کشیدیم، کشیدیم امید ز هر کَس که بُریدیم، بُریدیم دِل نیست کبوتر که چو برخاست نشیند از گوشهٔ بامی که پَریدیم، پَریدیم رَم دادن صید خود از آغاز غلط بود حالا که رَماندی و رَمیدیم، رَمـیـدیــم سر تا به قدم تیغ دعاییم و تــو غـافـل هان واقف دم باش رسیدیم، رسیدیم •┈┈••✾🖤✾••┈┈• https://eitaa.com/revolutionson
🔸یک روز به آن گرامی [شیخ علی صفایی حائری] گفتم: من وقتی از بعضی افراد گستاخ در کوچه و خیابان، حرفی می‌شنوم، پاسخ میدهم. شما چطور؟ 🔹فرمود: من پاسخ نمی‌دهم؛ چون آدم ها انگیزه های گوناگون دارند؛ یا نمیدانند یا از نفرت‌هایی انباشته‌اند یا بدبین‌اند. من یا می‌گذرم «مرّوا کراما» یا با آن‌ها حرف می‌زنم. 🔸و تعریف کرد: روزی در خیابان هاشمی تهران می‌رفتم. جوان موتورسواری به همراه سواری بر ترک، اشاره‌ای کردند که فهمیدم می‌خواهند زیر عمامه‌ام بزنند. برای همین به پیاده‌رو رفتم. وقتی به کنارم رسیدند، از کارشان مأیوس شدند. توقف کوتاهی کردند و یکی از آن دو حرفی گفت که مفهوم آن تغوّط (بی‌ادبی) به عمامه ام بود! 🔹دستی به عمامه ام کشیده و گفتم: خبری نشد؟! 🔸ناگهان ایستادند و موتور را روی جک گذاشته و به طرفم آمدند. سرها را پایین گرفته و با شرم گفتند: آقا! عفو کنید. 🔹با آن دو صحبت‌هایی شد... بعد نگاهش را به من دوخت و با تأتي (نَرمی) فرمود: یکی از آنها به حوزه آمده و طلبه شد و یکی به جبهه رفت و میانبر زد. 📚کتاب مشهور آسمان •┈┈••✾🖤✾••┈┈• https://eitaa.com/revolutionson
- خـاک قــلــب خـوبـی دارد. هـر دانـه که در آن بـکاری، از هـر جـنـس، از همان جـنـس، صَـدها دانـه بـرداشـت میکنی. 📚کتاب آتش بدون دود •┈┈••✾🖤✾••┈┈• https://eitaa.com/revolutionson
امام خامنه‌ای: 🔴 اهل تجمّل حسابشان خیلی سخت است من گمان می کنم آن کسانی که با مجالس و محافل سنگین، کار را بر دیگران مشکل می‌کنن حسابشان پیش خدا خیلی سخت است. نمیشود بگویند که آقا ما پول داریم، می‌خواهیم بکنیم، چون داریم. این از آن حرف‌های غلط روزگار است. داریم که دلیل نشد. انسان وقتی «دارد»، کاری بکند که دیگران نتوانند هیچ اقدامی بکنند، این درست است؟ جوانها جرئت نکنند بروند طرف ازدواج. نباید کاری بشود افرادی که نمی‌توانند، افرادی که دلشان نمی‌خواهد، خلاف فکرشان هست، خلاف نیّتشان هست، نتوانند ازدواج کنند. •┈┈••✾🖤✾••┈┈• https://eitaa.com/revolutionson
🔰همدیگر را اهل بهشت کنید! 📌مروری بر رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی به زوج‌های جوان به روایت کتاب «مطلع عشق» 📙کتاب « مطلع عشق»، رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی به زوج‌های جوان در این جلسات است که به همت حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری تدوین و از سوی انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به موسسه انقلاب اسلامی منتشر شده است. 📗این کتاب از یازده فصل تشکیل شده است. چهار فصل با عنوان «کلام» و هفت فصل با عنوان «رهنمود». چهار فصل ابتدایی کتاب بیشتر به مباحث معرفتی می‌پردازند و فلسفه ازدواج و رفتارهای زوجین را تبیین می‌کند. هفت فصل بعدی کتاب هم توصیه‌ها و رهنمودهای رهبر انقلاب است به زوج‌های جوان و خانواده‌های آن‌ها در باب چگونگی مراسم ازدواج، تقسیم کار در خانواده، حذف تشریفات زائد و همین‌طور آغاز زندگی مشترک و تداوم آن. 📖 چی کتاب اومده ایتا؛ متفاوت‌ترین رسانه‌ی کتاب را اینجا دنبال کنید 🌐👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2958164103C8879a37e42 📚 @cheeketab 📚 @cheeketab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الليلُ مسمار يُدَقُ في صدري الصديع. شب، میخی است که در سینه‌یِ دردمندم کوبیده می‌شود. •┈┈••✾🖤✾••┈┈• https://eitaa.com/revolutionson
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 امشب را ساده از دست ندهید 📌سه خصوصیت مهم شب عرفه 1⃣ توبه مقبول است 2⃣دعا مستجاب است 3⃣ عبادات در آن معادل ۱۷۰ سال است 🎙مرحوم آیت الله آقا مجتبی تهرانی ➖➖➖➖➖➖➖ 📱به بپیوندید: @tahzib_alborz
ـ صاحِبى فى وَحْدَتى یا غِیاثى فى کُرْبَتى یا وَلِیّى فى نِعْمَتى یا اِلـهى وَاِلـهَ آبائى رفیق و همدمم در تنهایى ... اى فریادرس من در گرفتارى ... اى ولى من در نعمتم ... اى معبود من و معبود پدرانم 💞 •┈┈••✾🖤✾••┈┈• https://eitaa.com/revolutionson
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گذشته مباش و غمت مباد من سالهاست هـیـچ نمی آورم به یــاد بی اعتنا شدم به جهان، بــی تـــو آنچنان کز دیدن تو نیز نه غمگین شوم نه شــاد رسم این مگر نبود که گر آتشم زنی خاکستر مرا نسپاری به دست بــاد •┈┈••✾🖤✾••┈┈• https://eitaa.com/revolutionson
عِندَما يُريدون الحب ، يأتون بأجمل الكلمات لاختِراق القُلوب و مَتى يُريدونَ الذهاب إنَهُم ، يبحثون عَن أقل الأعذار لكسر القُلوب…! آن هنگام که خواهانِ عشق‌‌اَند، زیباترین واژه‌ها را می‌آورند برای نفوذ در قلب‌ها... و آنگاه که می‌خواهند بروند، پیِ کمترین بهانه‌ها هستند برای شکستنِ دل‌ها…! •┈┈••✾🖤✾••┈┈• https://eitaa.com/revolutionson
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌀 جناب مصطفی محقق داماد اخیرا افاضاتی داشته‌اند که البته تکرار سخن منسوخ نظریه‌پردازان غربی سکولاریسم است. سخنی که سال‌ها پیش پاسخ داده شده... ایشان و هم‌فکرانشان تمام همّتشان را گماشته‌اند که جامعه اسلامی را در لجنزار سکولاریسم غرق کنند. البته، نه ایشان، نه هم‌فکرانشان سخن جدیدی ندارند هرآنچه جریان استعمار و توسعه و فلاسفه غرب گفته‌اند قِی می‌کنند. ✅ استاد احمدحسین شریفی پیشنهاد راه‌گشا و پاسخ مجملی به این صحبت‌ها داشته‌اند که در پیام بعدی می‌توانید بخوانید. پ.ن: هم‌فکران محقق داماد در راستای نهادینه کردن تفکر سکولاریسم در حوزه، تشکلی است با نام نشست دوره‌ای اساتید که با شعار حفظ استقلال حوزه شروع به کار کرد. البته منظور از این شعار تقویت حوزه سکولار و مقابله با جریان حوزه انقلابی قم است. از اعضا اصلی این نشست میتوان از علوی بروجردی، سید محمد یثربی و هادوی تهرانی نام برد. پ.ن ۲: اساتید مطرح فلسفه در دانشگاه که سعی در ترویج تفکر سکولار در ایران دارند؛ بیژن عبدالکریمی، محمد مجتهد شبستری، مصطفی ملکیان و شفیعی کدکنی هستند. ...
🔴سخنی با آیت‌الله محقق داماد: درباره درست یا غلط بودن پسوند اسلامی برای علوم انسانی 🖊احمدحسین شریفی جناب استاد آیت‌الله مصطفی محقق‌داماد، ریاست محترم گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، در تاریخ ۶ تیر ۱۴۰۲ در مصاحبه‌ای که در سایت انتخاب منتشر شده است می‌گوید: «معتقدم رشته‌های مختلف علوم انسانی اکثراً جزو علوم به معنای خاص یا Science است. روانشناسی علم است؛ جامعه‌شناسی علم است و روش علمی می‌خواهد. علم نه مسلمان است و نه کافر. شیمی نه مسلمان است و نه کافر. مثلاً اینکه فرمول شیمیایی آب از ترکیب H۲O حاصل می‌شود، ... نه مسلمان است و نه کافر! این علم است و ربطی به اسلام و کفر ندارد. به هرحال من چندان موافق اسلامی شدن علوم انسانی نیستم؛ چرا؟ چون علم از مقوله هستی است و دین از مقوله بایستی است. هستی و بایستی دو مقوله متفاوت هستند. ...» (https://www.entekhab.ir/fa/news/731445 ) ⭕️بیان چند ملاحظه می‌دانم که جناب استاد به صورت استطرادی به این بحث ورود کرده‌اند و طبیعتاً‌ فرصت لازم برای تشریح دقیق ابعاد مختلف دیدگاه خود نداشته‌اند. به همین دلیل از همین‌جا از ایشان دعوت می‌کنم به هر گونه و در هر مکان و زمانی که صلاح می‌دانند، دیدگاه خود را به صورت تفصیلی و دقیق عرضه کنند تا بتواند باب گفتگوی عالمانه‌تری را فراهم کند. علاقه‌ای که حضرت استاد به گفتگو و بحث علمی دارند این جسارت را به این بنده می‌دهد که به عنوان دبیر مجمع عالی علوم انسانی اسلامی از ایشان دعوت کنم تا با حضور مدافعان ایده علوم انسانی اسلامی، به عنوان یکی از پیش‌نشست‌های هفتمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی در هر زمان یا مکانی که خود ایشان صلاح می‌دانند برای گفتگو در این باب، در محضر ایشان باشیم. 🔻در عین حال، ناظر به همین عباراتی که منتشر شده است، چند ملاحظه کوتاه را بیان می‌کنم: اولاً، «علوم انسانی» تماماً از مقوله «هستی» نیستند؛ بخش عمده‌ای از آنها از مقوله «بایستی» است. ثانیاً، «دین» نیز تماماً از مقوله «بایستی» نیست؛ بسیاری از گزاره‌های دینی از مقوله «هستی‌»‌اند. اکثر قریب به اتفاق آیات مربوط به معرفت، جهان، خدا و انسان از مقوله هستی‌اند و نه بایستی. ثالثاً، «بایدها» ریشه در «هست‌ها» دارند: از نگاه اسلام و بر اساس حکمت عملی شیعی، «بایدهای اسلامی» ریشه در «هست‌ها» دارند و بلکه بیانی دیگر از «هست‌ها»یند. مگر نه اینکه «الاحکام الشرعیة تابع للمصالح و المفاسد الواقعیة» رابعاً، «هستی» غیر از «فهم هستی» است: درست است که واقعیت و هستی در مقام ثبوت، مسلمان و غیرمسلمان ندارد، اما «تلقی از واقعیت» چطور؟ «فهم واقعیت» چطور؟ «نوع نگاه به واقعیت» چطور؟ آیا اینها هم مسلمان و غیر مسلمان ندارد؟ یعنی آیا تلقی فلسفه اسلامی و به طور کلی اسلام، از «هستی»، با تلقی فلسفه اومانیستی از هستی تفاوتی ندارد؟ آیا «فهم توحیدی» از الوهیت با «فهم تثلیثی» از آن تفاوتی ندارد؟ خامساً، علوم انسانی غیر از علوم طبیعی‌اند: علوم انسانی را در صورتی می‌توان در زمره شیمی و فیزیک به شمار آورد که موضوع، مسائل، غایات و روش‌های آنها یکسان باشد. در حالی که «موضوع علوم انسانی» متفاوت با «موضوع علوم طبیعی» است و جالب است که خود جناب استاد محقق داماد در همین مصاحبه به این مسأله اشاره می‌کند! و اگر «تمایز موضوعی» را پذیرفتید چاره‌ای ندارید جز آنکه «تمایز روشی» را نیز بپذیرید، زیرا «روش زاییده و مولود موضوع» است؛ و نه امری قراردادی و تحمیلی بر موضوع. 🆔@ahmadhoseinsharifi 🌹 •┈┈••✾🖤✾••┈┈• https://eitaa.com/revolutionson
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا