eitaa logo
فرزند انقلاب | میلاد حسن‌زاده
2.7هزار دنبال‌کننده
758 عکس
407 ویدیو
55 فایل
آوینی در ساحت انقلاب اسلامی ایستاده و از ادبیات فلسفی برای تبیین آن کمک می‌گیرد. به تعبیری، او فرزند انقلاب است. 📚 #ماجرای_فکر_آوینی پرداختی به انقلاب اسلامی و آنچه بدان مربوط است به سبک شهید آوینی راه ارتباطی🔻 🆔️ @RevolutionSon2
مشاهده در ایتا
دانلود
شهادت یا نفله‌گی؟ حقیقتِ قتلِ حمیدرضا الداغی کدام است؟ ✍ گفتاری از دکتر ابوالفضل اقبالی ☑️ اخیرا محسن برهانی استادِ خودجسورپندار دانشگاه تهران در توئیتی ادعا کرده است که چون احکام پیچیده فقهی را در موقعیت دفاع از خطر رعایت نکرده، «نفله»(تعبیر گستاخانه ایشان است) شده و شایسته هیچ مدحی نیست. صرفنظر از اینکه این توئیت ایشان نشانگر عصبانیت و لجبازی او با مردم متدین ایران است، اما ببینیم آیا واقعا این ادعای ایشان درست است یا خیر؟ ✅️ فرض کنیم تنها داده در اختیار ما همان فیلم منتشر شده در فضای مجازی باشد. ماجرا چیست؟ یکی از چند اراذل و اوباش حاضر در صحنه با زور و رفتاری کاملا «متعرضانه» می‌خواهد دختری را با خود ببرد و خود دختر و رفیقش مقاومت می‌کنند(اکراه و عدم تمایل دختر به رفتن با آن پسر کاملا واضح است). جالبه که حتی رفیق خود آن پسر مزاحم(شریک جرم اصلی) هم در ابتدای فیلم مانع او می‌شود. در این حین یک شهروندی که عابر گذری است و متوجه این درگیری شده وارد صحنه می‌شود. تا اینجا چند نکته قابل ملاحظه است: ✅️ اولا مزاحمان آن دختر از اراذل باسابقه شهر سبزوار بودند و سبزوار هم شهرستان کوچکی است. در چنین جوامع کوچکی بعید نیست که اراذل و اوباش شهر افراد شناخته شده‌ای باشند. چنین افرادی معمولا هراس اجتماعی که نسبت بهشان وجود دارد سوءاستفاده‌های زیادی می‌کنند. اخاذی از مردم، تعرض به نوامیس و... رفتار شایع این اراذل است. بعید نیست در این صحنه نیز نوعی تعرض به آن دختر در حال رقم خوردن باشد. ✅️ ثانیا از هیچ کجای این موقعیتی که شاهد بودیم(از سطح درگیری اراذل با دختر تا نحوه ورود شهید الداغی به صحنه) بوی مرگ نمی‌آید. میزانسن صحنه در حد یک خصومت یا درگیری معمولی خیابانی است. حتی نحوه هجوم حمیدرضا به اراذل هم حاکی از این است که او حتی احتمال دست به چاقو بردن توسط آنها را نمی‌دهد و در اثنای درگیری غافلگیر می‌شود. لذا اساسا موضوع این اتفاق «دفاع مشروع در برابر خطر» نیست که برهانی از آن سخن می‌گوید. ✅️ ورود شهروند سبزواری به این صحنه کاملا با هدف تذکر و عتاب به فردی‌ست که در حال ایجاد مزاحمت برای یک دختر جوان است.(موقعیتی که به جز بی‌ناموس‌ها، بقیه نسبت به آن چنین واکنشی را نشان می‌دهند) مردهای باغیرت در مواجهه با چنین صحنه‌هایی، به دلیل زننده بودن نفس آن رفتار، همان ابتدا مواجهه‌ای عتاب‌گونه با مرد می‌کنند و معطل بررسی علت این رفتار یا نسبت میان مرد با زن نمی‌مانند. زیرا اساسا معتقدند چنین رفتاری حتی با همسر نیز در خیابان غلط زیادی کردن است. چه برسد با دختر و زن مردم. ✅️ حال باید از امثال محسن برهانی پرسید اگر چند لات گردن کلفت در خیابان متعرض دختر و همسر شما بشوند، انتظار شما از مردان حاضر در آن موقعیت چیست؟ بنشینند و چرتکه بیاندازند که آیا موازین فقهی دفاع از خطر در این موقعیت رعایت می‌شود؟!! یا اینکه حتی به قیمت جان و سلامتی خودشان هم که شده مانع اذیت و آزار ناموس شما شوند؟ البته من پاسخ سوالم را قبلا در توئیت‌های ایشان در دفاع از جنبش بی‌ناموس‌ها گرفته‌ام! ✅️ نکته پایانی: شهید سبزواری ما مقتول یک نزاع شخصی نشد که بگوییم خونش هدر رفت. رفتار او در آن موقعیت کاملا مسئولانه و اجتماعی بود و شهادتش نشانه حیات «مردانگی» و «غیرت» در جامعه‌ای است که دشمنانش سعی دارند واقعیت‌های آن را وارونه جلوه دهند. حتی لحظه‌ای به این حقیقت شک نکنید که اگر امثال حمیدرضاها را نفله خطاب کنیم عامدانه امنیت اجتماعی زنان را مخدوش ساخته‌ایم. @eqbali62 •┈┈••✾💌✾••┈┈• 🆔 https://eitaa.com/revolutionson
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ⚠️ ولایت فقیه شده شعار!!! 👤 گفتاری از شهید حسن باقری 🔹لازمه عمل به گفتار ولایت ابتدا شنیدن و خواندن آن است. 🌐 چقدر پیگیر بیانات ولی جامعه هستیم؟! 🌐 صحیفه امام را خوانده‌ایم؟! •┈┈••✾💌✾••┈┈• 🆔 https://eitaa.com/revolutionson
. 🌀 عشـــق در لحظه پدید می‌آید، دوســت داشتن در امتــداد زمــان. 💞 ایـن اســاسی‌تـرین میان عــشق و دوســت‌داشتن است. 💔 عشــق، را دَرهَم می‌ریزد. 💞 دوســت‌داشتن بر پایه معیارها بنا می‌شود. 💔 عشــق نـاگهـان و ناخــواسته شعله می‌کشد، دوســت‌داشتن از و خــواستن سرچشمه می‌گـیرد. 📝 قانون نمی‌شناسد، دوســت‌داشتن اوج احترام به مجـموعه‌ای از قـوانـیـن عـاطفی است. 🌋 عشــق می‌کند چون آتشفشان و شُرّه می‌کند چــون آبشــاری عظــیم، دوســت‌داشتن جــاری مـی‌شود چــون بر بستری با شــیب نــرم. 🏚 عشــق ویــران کــردن خویشتن است، دوســت‌داشتن ســاختنـی عظـیم. 🚪عشــق دَقُّ‌البـاب نمـی‌کند، مــؤدّب نیست، نیست، درس‌خـوانده نیست، درویش نیست، حسـابگر نیست، سربه‌زیر نیست، مُطــیع نیست. 🔒 عشــق دیــوار را نمی‌کند، کــوه را باور نمی‌کند، گـرداب را باور نمی‌کند، زخمِ دهان بــازکـرده را باور نمی‌کند. 📚 آتش بدون دود 🖋 نادر ابراهیمی •┈┈••✾💌✾••┈┈• 🆔 https://eitaa.com/revolutionson
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹صحنه خفت بار و مضحک فرار خبرنگار شبکه اینترنشنال در حین گزارش زنده از سرزمین‌های اشغالی 🔻روح راوی روایت فتح شهید سید مرتضی آوینی شاد که زیر شدیدترین بمباران‌های دشمن بعثی فرمود: «بگذار اهل ظاهر در جنگ جز ترس و مرگ نبینند؛ ما این جنگ را دری از درهای بهشت می‌دانیم که خداوند جز بر خاصه‌ اولیای خویش نمی‌گشاید و اینچنین، حال ما حال عاشقی است که به سوی معشوق می‌رود. کجا دانند حال ما سبکباران ساحل‌ها؟» @ravayatefathavini •┈┈••✾💌✾••┈┈• 🆔 https://eitaa.com/revolutionson
📌انواع عشق از نظر ملاصدرا 💠 ملا صدرا را دو قسم كرده است: ✅ یكی عشق حقیقی و دیگر عشق مجازی وعلت این مسأله به مراتب عشق و محبت در تفکر ملاصدرا برمی گردد. از نظر او عشق حقیقی، محبت به خدا و صفات و افعال اوست. او می‌گوید چون حق‌تعالی مجموعه تمام كمالات است سزاوارترین است كه و و مقصود كل و مطلق باشد. 🔻 خود دو‌گونه است: 🔺عشق نفسانی و عشق حیوانی. 🔰 مبداء عشق حیوانی شهوات بدنی و هدف آن طلب لذت حیوانی و ارضای خود است و از آن خشونت و جنایت برمی‌خیزد. 👥 آنگاه كه تحت شهوات خویش است از خود بیرون نرفته است. شخص و شیء مورد علاقه را تنها برای خود می‌خواهد و اگر به او می‌اندیشد بدین صورت است كه چگونه از وصال او بهره‌مند شود و حداكثر تَمَتُّع را ببرد و اگر نسبت به او می‌ورزد غیرتش حیوانی است و مانع رشد و تكامل محبوب خویش می‌شود. 👤او هرگز تكامل و تعالی را نمی‌خواهد زیرا همواره نگران از دست دادن اوست. همیشه ملتهب و خاطر است دائم به فكر و تملك محبوب است و گاه رفتارهای ناشایست و خلاف عقل از او سر می‌زند. 👤 او تا آنجا پیش می‌رود كه از معشوق خود باكی ندارد. چنین عشقی با وصول به معشوق و گذشتِ ایام رو به سردی می‌گذارد و گاهی هم به كینه و نفرت تبدیل می‌شود و تا آنجا‌ كه چه بسا معشوق آدمی دشمن‌ترین او گردد. 🔹در مقابل، عشقِ نفسانی، است و به کلی از شهوت و منفعت بركنار است. 🤍 این نوع عشق انسان را از خود‌پرستی بیرون می‌برد و این حصار و محدودیت را می‌شكند. وجود عاشق را توسعه داده و كانون هستی‌اش را عوض می‌كند. 🤍 این نوع عشق و را نرم، آرام، ، صاحب وجد و و گریه و رقت دل می‌كند. ❇️ در این مرحله، عاشق از معشوق خود تصویری متعالی و متكامل برای خویش ترسیم می‌كند و دیگر حواس او در مقابل اثری از حساسیتی ندارد. در این نوع عشق كه عشق خیالی نیز نامیده می‌شود عاشق نگران از دست دادن و مهجور شدن محبوب خود نیست زیرا محبوب همواره با اوست. زیرا صورت معشوق در عالم خیال او شده و در وجود او تبلور یافته است و راه جبران و را همین تصور خیالی می‌داند و لذا هرگز از معشوق خیالی خود جدا نیست و تا جایی پیش می‌رود كه خیال محبوب را از خود محبوب عزیزتر و گرامی‌تر می‌دارد. •┈┈••✾💌✾••┈┈• 🆔 https://eitaa.com/revolutionson
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 دروازه‌ای به سوی جهان معرفت 🔍 مروری بر توصیه‌های رهبر انقلاب درباره‌ی کتاب و کتابخوانی 📚 «به کتاب بایستی اهتمام ورزید. اهتمام به کتاب در واقع قوامش به اهتمام به کتابخوانی است. در جامعه باید سنت کتابخوانی رواج پیدا کند... به گمان من یکی از بدترین و پرخسارت‌ترین تنبلیها، تنبلی در خواندن کتاب است.»‌ ۱۳۹۰/۴/۲۹ ۱- اهمیت و جایگاه کتاب و کتابخوانی 📘 انس تاریخی ملت ایران با کتاب ما به عنوان ملت ایران و به عنوان یک ملت مسلمان، ارتباطمان با کتاب، ارتباط بنیانی و عمیق و کهن است. ما امروز و دیروز با مقوله‌ی کتاب آشنا نشده‌ایم. در کشور ما، بخصوص بعد از انتشار اسلام، کتابخانه‌های عظیم، مجموعه‌های علمی، مکتوبات باارزش، یک سابقه‌ی کهن تاریخی دارد. ما ملتی هستیم که با کتاب خیلی سابقه داریم؛ در طول قرنهای متمادی با کتاب انس داشته‌ایم. ۱۳۹۰/۴/۲۹ 📗 جای کتاب را هیچ چیزی نمی‌گیرد هرچه ما پیش برویم، احتیاج ما به کتاب بیشتر خواهد شد. این که کسی تصور کند با پدید آمدن وسائل ارتباط جمعىِ جدید و نوظهور، کتاب منزوی خواهد شد، خطاست. کتاب روزبه‌روز در جامعه‌ی بشری اهمیت بیشتری پیدا میکند. ابزارهای نوظهور مهمترین هنرشان این است که مضمون کتابها و محتوای کتابها و خود کتابها را راحت و آسان منتقل کنند. جای کتاب را هیچ چیزی نمیگیرد. ۱۳۹۰/۴/۲۹ 📕 دروازه‌ای به سوی جهان دانش و معرفت کتاب‌، دروازه‌ئی‌ به‌ سوی‌ جهان‌ گسترده‌ی‌ دانش‌ و معرفت‌ است‌ و کتاب‌ خوب‌، یکی‌ از بهترین‌ ابزارهای‌ کمال‌ بشری‌ است‌... کسی‌ که‌ با این‌ دنیای‌ زیبا و زندگی‌ بخش‌، دنیای‌ کتاب‌، ارتباط ندارد بی‌شک‌ از مهمترین‌ دستاورد انسانی‌ و نیز از بیشترین‌ معارف‌ الهی‌ و بشری‌ محروم‌ است‌... با این‌ دیدگاه‌، به‌ روشنی‌ می‌توان‌ ارزش‌ و مفهوم‌ رمزی‌ عمیق‌ این‌ حقیقت‌ تاریخی‌ را دریافت‌ که‌ اولین‌ خطاب‌ خدواند متعال‌ به‌ پیامبر گرامی‌ اسلام‌ این‌ است‌ که‌: بخوان‌! و در اولین‌ سوره‌ئی‌ که‌ بر آن‌ فرستاده‌ی‌ عظیم‌الشأن‌ خداوند فرود آمده‌، نام‌ قلم‌ به‌ تجلیل‌ یاد شده‌ است‌: اقرأ و ربک‌ الاکرم‌، الذی‌ علم‌ بالقلم. ۱۳۷۲/۱۰/۴ 📙 از مطالعه نکردن ملت هر ساعت خسارت می‌بینیم! ملت ما مطالعه کردن را اصلاً جزو کارهای بشری نمیدانند! مثل خوراک و ورزش و دیگر چیزهایی که جزو کارهای معمول انسان است، مطالعه اصلاً جزو این چیزها نیست! آدم باید عنوان دیگری داشته باشد - یا باید شب امتحانش باشد؛ یا باید معلم در مدرسه از آدم بخواهد؛ یا باید یک دانشمند باشد؛ یا باید بخواهد در جایی سخنرانی کند - تا موجب شود که مطالعه کند! این چه‌قدر خسارت است!؟ واقعاً خدا میداند من وقتی یادم می‌آید - و این چیزی است که تقریباً هیچ وقت از یادم نمیرود - که مردم ما مطالعه کردن را بلد نیستند، به قلب من فشار می‌آید! از این بابت، ما چه‌قدر داریم هر ساعت خسارت میبینیم!؟ ۱۳۷۰/۱۱/۲۹ 📘 در زمینه کتابخوانی باید سرآمد باشیم اسلام به کتاب و خواندن و نوشتن اهمیت زیادی می دهد و ایران به عنوان کشوری که پرچمدار تفکر اسلامی است و اسلام در آن حاکمیت دارد باید در زمینه کتابخوانی و نیز تولید و نقد کتاب، سر آمد کشورهای جهان باشد و برای رسیدن به این هدف، کتاب و کتابخوانی در ایران اسلامی باید ده برابر آنچه که امروز مورد توجه قرار دارد؛ رواج و توسعه پیدا کند. ۱۳۷۵/۸/۱ ۲- توصیه‌هایی در زمینه‌ی کتابخوانی 📗 کتابخوانی را جزو عادات خود قرار دهید هر کس کتاب بخواند، به بخشی از معارف موجود عالم دست خواهد یافت و از خبرهایی که در دنیا هست از خبرهایی که بوده است و حتی از آنچه که در همه‌ی زمینه‌ها خواهد بود مطّلع خواهد شد. لذا، کتابخوانی را باید جزو عادات خودمان قرار دهیم. ۱۳۷۲/۲/۲۱ 📕 کتابخوانی در سنین پایین مؤثرتر است کتابخوانی در سنین بنده غالباً تأثیرش بمراتب کمتر است از کتابخوانی در سنین جوانها... آنچه که همیشه برای انسان میماند، کتابخوانی در سنین پائین است. جوانان شما، کودکان شما هرچه میتوانند، کتاب بخوانند؛ در فنون مختلف، در راههای مختلف، مطلبی یاد بگیرند.۱۳۹۱/۷/۲۰ 🔍 ادامه👇
📙 برنامه‌های ترویجِ کتابخوانی برای کودکان لازم است به کتاب بایستی اهتمام ورزید. اهتمام به کتاب در واقع قوامش به اهتمام به کتابخوانی است. در جامعه باید سنت کتابخوانی رواج پیدا کند... به گمان من یکی از بدترین و پرخسارت‌ترین تنبلیها، تنبلی در خواندن کتاب است. هرچه هم انسان به این تنبلی میدان بدهد، بیشتر میشود. کتابخوانی باید در جامعه ترویج شود؛ و این کار بر عهده‌ی همه‌ی دستگاه‌هائی است که در این زمینه مسئولند؛ از مدارس ابتدائی بگیرید - که برنامه‌هائی باید باشد که کودکان ما را از اوان کودکی به خواندن کتاب عادت بدهد؛ خواندن با تدبر، خواندن با تحقیق و تأمل - تا دستگاه‌های ارتباط‌جمعی، تا صدا و سیما، تا وسائل تبلیغاتی گوناگون. ۱۳۹۰/۴/۲۹ 📘تأمل و کارِ ذهنی در کتابخوانی را تمرین کنید بعضی از ذهنها اهل کتابند؛ منتها کتاب آسان، کتابی که احتیاج به فکر کردن نداشته باشد. عیبی ندارد، این هم کتاب خواندن است، نفی نمیکنیم؛ اما بهتر از این شیوه‌ی کتابخوانی، این است که انسان در مجموعه‌ی کتابخوانىِ خود بتواند بیامیزد کتاب آسان را - فرض کنید رمان را، خاطره را، کتابهای تاریخی آسان را - با کتابهائی که احتیاج دارد به فکر کردن، مطالعه کردن؛ این نوع کتابها را باید وارد مقوله‌ی کتابخوانی کرد. ذهن را عادت بدهیم به این که اهل تأمل باشد، اهل تدقیق باشد؛ ذهن کار کند، در مواجهه‌ی با کتاب فعالیت کند. ۱۳۹۰/۴/۲۹ 📗 از اوقات ضایع شونده برای کتابخوانی استفاده کنید توقع من از همه مردم این است که کتاب و کتاب‌خوانی را جدی بگیرند و از همه اوقات ضایع شونده خود مثلا در تاکسی، اتوبوس و یا موارد دیگر استفاده کنند و به مطالعه و کتابخوانی بپردازند. چرا که اگر مردم عادت کنند تا از این‌گونه اوقات خود بخوبی برای مطالعه استفاده کنند، جامعه به پیش رفته و ترقی خواهد کرد. ۱۳۷۵/۲/۲۲ 📕 برای اقشار مختلف سیر مطالعاتی درست کنید یکی از چیزهائی که ما امروز خیلی احتیاج داریم، برنامه‌های مطالعاتی برای قشرهای مختلف است. بارها اتفاق میافتد که جوانها را، نوجوانها را به کتابخوانی تشویق میکنیم؛ مراجعه میکنند، میگویند آقا چه بخوانیم؟ این سؤال یک جواب ندارد؛ احتمالاً جوابهای متعددی دارد. مجموعه‌ی متصدیان امر کتاب روی این مسئله باید کار جدی بکنند؛ در بخشهای مختلف، برای قشرهای مختلف، به شکلهای مختلف، با تنوع متناسب، سیر مطالعاتی درست کنند. ۱۳۹۰/۴/۲۹ •┈┈••✾💌✾••┈┈• 🆔 https://eitaa.com/revolutionson
. زخمــی به گِلِ کُهنــه‌ی ما کــاشت خــداوند اینجـا که رســیدیم همــان زخــم دهــان شد بـا مـا کـه نمک‌گـیر غـــزل بــود چـنـین کــرد بـا خلق نـدانــیم چــه‌هـا کــرد و چنــان شد •┈┈••✾💌✾••┈┈• 🆔 https://eitaa.com/revolutionson
°رفت و غزلم چشم به راهش نگران شد° °دلشوره ی ما بود، دل آرام جهان شد° °در اوّل آسایش مان سقف فرو ریخت° °هنگام ثمر دادن مان بود خزان شد° °زخمی به گل کهنه ی ما کاشت خداوند° °اینجا که رسیدیم همان زخم دهان شد° °آنگاه همان زخم، همان کوره ی کوچک،° °شد قلّه ی یک آه، مسیر فوران شد° °با ما که نمک گیر غزل بود چنین کرد° °با خلق ندانیم چه ها کرد و چنان شد° °ما حسرت دلتنگی و تنهایی عشقیم° °یعقوب پسر دید، زلیخا که جوان شد° °جان را به تمنّای لبش بردم و نگرفت° °گفتم بستان بوسه بده، گفت گران شد° °یک عمر به سودای لبش سوختم و آه° °روزی که لب آورد ببوسم رمضان شد° °یک حافظ کهنه، دو سه تا عطر، گل سر° °رفت و همه ی دلخوشی ام یک چمدان شد° °با هر که نوشتیم چه ها کرد به ما گفت° °مصداق همان وای به حال دگران شد° •┈┈••✾💌✾••┈┈• 🆔 https://eitaa.com/revolutionson
گفته بودی کن گاه با هم‌صحبتی کو رفیق رازداری کو دل پر طاقتی... •┈┈••✾💌✾••┈┈• 🆔 https://eitaa.com/revolutionson
٫ گفته بودی درددل کن گاه با هم‌صحبتی ٫ کو رفیق راز داری! کو دل پر طاقتی؟ ٫ شمعْ وقتی داستانم را شنید آتش گرفت ٫ شرح حالم را اگر نشنیده باشی راحتی ٫ تا نسیم از شرح عشقم باخبر شد، مست شد ٫ غنچه‌ای در باد پَرپَر شد ولی کو غیرتی؟ ٫ گریه می‌کردم که زاهد در قنوتم خیره ماند ٫ دور باد از خرمنِ ایمانِ عاشقْ آفَتی ٫ روزهایم را یِکایک دیدم و دیدن نداشت ٫ کاش بر آیینه بنشیند غُبارِ حسرتی ٫ بس که دامانِ بهاران گل به گل پژمرده شد ٫ باغبان دیگر به فروردین ندارد رغبتی ٫ من کجا و جرات بوسیدن لب های تو ٫ آبرویم را خریدی عاقبت با تهمتی. •┈┈••✾💌✾••┈┈• 🆔 https://eitaa.com/revolutionson
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.🌸🌱. رزق در بـیـن‌ الطّلــوعـین اسـت بین طــوس و قــم رزق از دو سفـره مـوسـى‌بـن‌جـعفـر مــی‌رسـد هـم به زیـر دِیـنِ قــم هـم زیـر دِیـنِ مشـهـدم گـاه به دادم بـرادر گـاه خـواهـر مـی‌رسـد فاطمه را خواستم معصومه را زائر شدم فیض قبر مادرى از قبر دختر میرسد •┈┈••✾💌✾••┈┈• 🆔 https://eitaa.com/revolutionson
٫ از کریمان سنگ می‌خواهیم ما، زر می‌رسد ٫ در حرم از آنچه می‌خواهیم بهتر می‌رسد ٫ لطف و احسان کریمان را شمردن مشکل است ٫ وقت احسان پشت آن احسان دیگر می‌رسد ٫ اى که دستت می‌رسد کارى کنى، کارى بکن ٫ عمر دارد می‌رود، دارد اجل سَر می‌رسد ٫ در طلب خوب است حاجات مکرر داشتن ٫ وقتی از این ناحیه دارد مکرر می‌رسد ٫ شب به شب در می‌زنم، چون در زدن مال من است ٫ دست سائل‌ها فقط تا حلقه دَر می‌رسد ٫ گر به ما کم می‌رسد از خصلت کم‌بینى است ٫ ورنه دارد ده برابر، ده برابر می‌رسد ٫ من فقط یک نوکرم، کار خودم را می‌کنم ٫ او خودش هروقت لازم شد به نوکر می‌رسد ٫ خادمان آنقدر بى اصل و نسب هم نیستند ٫ نسبت ما یا به فضه یا به قنبر می‌رسد ٫ فقر آمد می‌رود ایمان، ولى پیش شما ٫ می‌شود ایمان من فقرى که از در می‌رسد ٫ رزق در بین‌الطّلوعین است، بین طوس و قم ٫ رزق از دو سفره موسى‌بن‌جعفر می‌رسد ٫ هم به زیر دِیْنِ قم، هم زیر دِیْنِ مشهدم ٫ گاه به دادم برادر، گاه خواهر می‌رسد ٫ فاطمه را خواستم معصومه را زائر شدم ٫ فیض قبر مادرى از قبر دختر می‌رسد ٫ نیستند این‌دو براى من، فقط پیش مَنند ٫ سر به سرور میرسد، دل هم به دلبر می‌رسد ٫ پیش تو محتاج‌ها در حال رفت و آمدند ٫ تا که آهو میرود پشتش کبوتر می‌رسد •┈┈••✾💌✾••┈┈• 🆔 https://eitaa.com/revolutionson
🚨لایحه عفاف یا گسترش بی‌حجابی؟! حسین شریعتمداری: 🔹می‌گویند؛ در یکی از روزهای زمستان، شخصی از همسایه خود شکایت کرده بود که برف پشت‌ بامش را جلوی در خانه ما ریخته و تردد ما را با دشواری رو‌به‌رو کرده است. دادگاه بعد از بررسی ماجرا‌، شکایت را وارد دانسته و طی حکمی همسایه را ملزم کرد که برف‌ها را از جلوی خانه شاکی پاک کند. حکم دادگاه اما، در اواسط مرداد ماه و در اوج گرمای هوا صادر و ابلاغ شده بود!... شاکی ضمن تشکر از سرعت عمل‌(!) دادگاه، اعلام کرد که شکایت خود را پس گرفته است و اصلاً شتر دیدی؟! ندیدی! 🔹اخیراً لایحه‌ای با عنوان «‌لایحه عفاف و حجاب‌» از سوی دستگاه قضایی تهیه شده و توسط دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است. نگاهی به مفاد این لایحه و مقایسه مواد پیشنهادی آن با قوانین موجود، این تلقی را به دنبال دارد که انگار لایحه یاد شده نه برای مقابله با بی‌حجابی، بلکه با هدف (ولو ناخواسته‌) حذف موانع قانونی موجود و زمینه‌سازی برای گسترش این پدیده زشت و پلشت تهیه شده است! 🔹به عنوان نمونه -‌و فقط یک نمونه از ده‌ها نمونه دیگر- در ماده یک لایحه آمده است: «‌فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (فراجا) مکلف است به زنانی که مرتکب رفتار موضوع ماده‌(۲) این قانون می‌شوند در مرتبه اول از طریق مقتضی با استفاده از فناوری‌های نوین و سامانه‌های هوشمند مانند ارسال پیامک تذکر دهد. در صورت تکرار این رفتار در مرتبه دوم از طریق سامانه‌های مذکور معادل یک‌دهم جزای نقدی درجه هشت و در مرتبه سوم معادل یک پنجم جزای نقدی درجه هشت جریمه نماید و در مرتبه چهارم مرتکب را جهت تعقیب کیفری و اعمال مجازات موضوع ماده(۲) به مراجع قضایی ذیصلاح معرفی کند. اعلام تذکر، جریمه و معرفی به مراجع قضایی باید مستند به ادله با قراین کافی باشد‌»! 🔹لطفاً دقت کنید. بر اساس قوانین موجود، کشف حجاب در اماکن عمومی «جرم مشهود» است و مقابله با آن وظیفه قانونی و تعریف شده ضابطان قضایی (اعم از نیروی انتظامی و بسیج و...) است. توضیح آن که جرم مشهود به جرایمی گفته می‌شود که در آن عمل مجرمانه (در این‌جا کشف حجاب‌) در مکان عمومی رخ بدهد یا به‌گونه‌ای باشد که وقوع جرم توسط نیروی انتظامی یا مردم دیده شود و یا وقوع جرم و متهم آن، محرز و آشکار باشد. مطابق قوانین موجود (که بدیهی نیز هست‌) مأمورین انتظامی به محض اطلاع از وقوع یک جرم مشهود باید به مقابله با آن برخیزند و از وقوع آن جلوگیری کرده و در صورت لزوم، مجرم را همراه با مستندات جرم به مراجع قضایی تحویل بدهند. 🔹حالا به مفاد ماده یک لایحه عفاف و حجاب توجه کنید. در آن آمده است که ماموران نیروی انتظامی در صورت مشاهده کسانی که کشف حجاب (جرم مشهود) کرده‌اند «‌در مرتبه اول از طریق مقتضی با استفاده از فناوری‌های نوین و سامانه‌های هوشمند مانند ارسال پیامک تذکر دهد. در صورت تکرار این رفتار در مرتبه دوم از طریق سامانه‌های مذکور معادل یک دهم جزای نقدی درجه هشت و در مرتبه سوم معادل یک پنجم جزای نقدی درجه هشت جریمه نماید و در مرتبه چهارم مرتکب را جهت تعقیب کیفری و اعمال مجازات موضوع ماده(۲) به مراجع قضایی ذی‌صلاح معرفی کند‌»! به بیان دیگر، اولاً؛ وظیفه تصریح شده مقابله با جرم مشهود از ماموران سلب شده است! ثانیاً؛ مجازات کشف حجاب، از دایره جرایم کیفری حذف شده و به جرایمی از نوع «تخلف‌»! آن‌هم با مجازات نقدی تقریباً ناچیز تبدیل شده است! ثالثاً؛ امکان برخورد با این پدیده عفت‌سوز از سایر نهادهای ضابط قضایی مانند بسیج و سپاه گرفته شده و حال آنکه برخورد آنان با جرایم مشهود یک ماموریت قانونی و مصوب مجلس و فرماندهی کل قواست! رابعاً مردم از انجام تکلیف دینی و قانونی امر به معروف و نهی از منکر نه فقط منع شده‌اند، بلکه اقدام آنها در این زمینه به‌گونه‌ای یک اقدام مجرمانه نیز تلقی شده است! و مثلاً حق ندارند از تردد کشف‌حجاب‌کنندگان در معابر عمومی و انظار عامه جلوگیری کنند! 🔹و اما، حالا به شاه بیت! ماده یک این لایحه نظری بیندازید! چه می‌بینید؟! مطابق این ماده، نیروی انتظامی در صورت مشاهده جرم مشهود کشف حجاب، حق کمترین برخورد و ممانعتی ندارد! خُب، باید چه کند؟‌ باید برای کشف‌حجاب‌کننده پیامک بفرستد و به او تذکر بدهد! اگر مراعات نکرد چه؟ پیامک دوم! اگر بازهم... پیامک سوم! و‌... خودتان قضاوت کنید. آیا این فرمول پیشنهادی در لایحه یاد‌شده غیر از رها کردن پدیده خانمان‌برانداز و عفت‌سوز کشف حجاب و تشویق دشمن به بهره‌گیری از زنان فریب‌خورده برای ادامه این راه پلشت، مفهوم و معنای دیگری دارد؟! آیا این ماده خنده‌دار نیست؟! البته که خنده‌دار نیست، بلکه بر احوال ملت و خون شهدا و شهید و شهادت و مجاهدت‌های ۴۴ ساله ملت و... باید‌گریست! •┈┈••✾💌✾••┈┈• 🆔 https://eitaa.com/revolutionson
🔹در تبصره یک از ماده یک آمده است «چنانچه رفتار موضوع ماده ۲ در وسیله نقلیه توسط راننده ارتکاب یابد در مرتبه سوم علاوه‌بر اعمال مقررات مذکور در این ماده وسیله نقلیه به مدت یک هفته توقیف الکترونیکی می‌شود و در مرتبه چهارم به موجب حکم دادگاه تا مدت یک ماه توقیف می‌شود‌». سؤال این است که آیا راننده خودرو نسبت به کشف‌حجاب سرنشینان خودرو مسئولیتی ندارد؟! اگر سرنشینان کشف‌حجاب کرده نیز مورد بازخواست قرار خواهند گرفت، چرا در تبصره مزبور به آن ‌اشاره‌ای نشده است؟ و اگر پاسخ منفی باشد! به مفهوم آن است که خانم‌های بی‌حجاب در صورتی که راننده خودرو نباشند، می‌توانند به کشف حجاب خود ادامه دهند! در این حالت تبصره یاد شده چه فایده و کاربردی دارد؟!... هیچ! 🔹در جای جای این لایحه، مجازات‌هایی که برای کشف حجاب در قوانین جاری کشور پیش‌بینی شده، تخفیف یافته و به جزای نقدی تبدیل شده است. جزای نقدی پیش‌بینی شده در لایحه نیز اگرچه بسیار ‌اندک و ناچیز است ولی حتی اگر مبالغ کلانی هم باشد، بازهم بی‌اثر است و بازدارنده نیست‌! چرا؟! ظاهراً تهیه‌کنندگان محترم این لایحه نمی‌دانند که دشمن از پدیده بی‌حجابی به عنوان یک اهرم موثر برای مقابله با عفت عمومی، فروپاشی نهاد خانواده و نهایتاً مقابله با اساس نظام و هویت اسلامی مردم این مرز و بوم استفاده می‌کند. به بیان دیگر، بی‌حجابی زنان و پوشش‌های زننده مردان بخشی از یک جنگ ترکیبی است و بدیهی است که دشمن برای پرداخت هزینه آن، حتی در مقیاس کلان نیز کمترین تردیدی به خود راه نمی‌دهد. چند تن از زنان بی‌حجاب دستگیر شده که از اجیر‌شدگان دست‌چندم و بی‌اهمیت بوده‌اند، اعتراف کرده‌اند که برای هر یک ساعت حضور در خیابان مبلغ سه دلار دستمزد می‌گرفته‌اند و یکی از آنها میزان درآمد یک ماه خود را ۵۰ میلیون تومان اعلام کرده بود. حالا حساب کنید که عوامل اصلی و سرنخ‌ها چه میزان کلانی دریافت می‌کنند؟! اگر تهیه‌کنندگان محترم لایحه تصور می‌کنند که با جریمه نقدی می‌توانند از ادامه بی‌حجابی جلوگیری کنند، به جرأت می‌توان گفت که از الفبای ترفندهای دشمن نیز چیزی نمی‌دانند! 🔹همین جا باید اذعان کرد که بیشتر زنان و دختران کشف حجاب‌کننده افراد پاکدلی هستند که از عمق ماجرا بی‌خبرند. به قول حکیمانه حضرت آقا: «‌کشف حجاب، حرام شرعی و حرام سیاسی است؛ هم حرام شرعی است، هم حرام سیاسی است. خیلی از کسانی که کشف‌حجاب می‌کنند نمی‌دانند این را؛ اگر بدانند که پشت این کاری که اینها دارند می‌کنند چه کسانی هستند، قطعاً نمی‌کنند؛ من می‌دانم. خیلی از اینها کسانی هستند که اهل دینند، اهل تضرّعند، اهل ماه رمضانند، اهل‌گریه و دعایند، [منتها] توجّه ندارند که چه کسی پشت این سیاستِ رفعِ حجاب و مبارزه‌ با حجاب است. جاسوس‌های دشمن، دستگاه‌های جاسوسی دشمن، دنبال این قضیّه هستند. اگر بدانند، حتماً نمی‌کنند‌». 🔹نجات این طیف از زنان و دختران که بازهم به قول رهبر معظم انقلاب «‌دختران خود ما هستند‌» وظیفه قطعی نظام مقدس جمهوری اسلامی است. بنابراین لایحه‌ای که به جای پیشگیری از کشف‌حجاب، انجام این اقدام ناپسند و زیانبار را تسهیل کرده و آسان می‌سازد، جفایی بزرگ و نابخشودنی در حق این طیف از فرزندان فریب‌خورده خودمان است. وقتی دشمن از آنها سوءاستفاده می‌کند بدیهی است که پیشگیری از سوءاستفاده دشمن وظیفه بی‌چون و چرای نظام و همه مردم است. 🔹درباره خسارت‌بار بودن لایحه یاد شده، گفتنی‌های دیگری نیز هست، که برای پیشگیری از اطاله کلام، می‌گذاریم و به فرصت دیگری موکول می‌کنیم. اما در این میان دو نکته حائز اهمیت و سرنوشت‌ساز را نمی‌توان و نباید نا‌گفته گذاشت؛ 🔹اول: این لایحه از سوی قوه قضائیه ارائه شده است و با شناختی که از شخصیت برجسته، متقی، انقلابی و هوشمند جناب آقای اژه‌ای، ریاست محترم و فداکار قوه قضائیه در دست است و کارنامه سراسر افتخار ایشان نیز بهترین گواه آن است، بسیار بعید می‌دانیم که از متن لایحه مورد ‌اشاره با خبر باشند. از این روی استدعا داریم لایحه را به دقت مطالعه فرمایند و -با عرض پوزش- به نظر مشاوران بسنده نکنند. 🔹دوم: نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی از هر سلیقه سیاسی که برخوردار باشند، به یقین در پایبندی به اسلام عزیز و حفظ عفت و سلامت جامعه و خانواده ‌اشتراک نظر دارند. مطالعه لایحه یاد‌شده به وضوح و بدون کمترین تردیدی می‌تواند طرد قطعی آن از سوی نمایندگان ملت را به دنبال داشته باشد. •┈┈••✾💌✾••┈┈• 🆔 https://eitaa.com/revolutionson
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 📽 مستند همیشه استاد 🟢 برشی از زندگیِ علمی و تبلیغی آیت‌‌اللّه مطهری 🎥 فیلم‌برداری و تدوین: میلاد حسن‌زاده 👤 گوینده: ناصر ترکیان •┈┈••✾💌✾••┈┈• 🆔 https://eitaa.com/revolutionson
.💠💜. گــرمی لبخند از آواز بنان بـرداشتـه چشـم از فیـروزه‌های اصــفـهـان بـرداشتـه حــسِّ معصومِ نـگاهِ غــرقِ در اعجــاز را از دعـاهـای «مفاتیح الجنان» بـرداشتـه ⚠️ تصاویری که در کانال با هشتگ موبایل‌گرافی منتشر می‌شوند با گوشی موبایل ثبت شده. •┈┈••✾💌✾••┈┈• 🆔 https://eitaa.com/revolutionson
٫ گرمی لبخند از آواز بنان برداشته چشم از فیروزه های اصفهان برداشته ٬ ٫ حس معصوم نگاهِ غرقِ در اعجاز را از دعاهای «مفاتیح الجنان» برداشته ٬ ٫ بارها دیدم که گیسو شانه کرده در اتاق شعر را عطر غریب ارغوان برداشته ٬ ٫ بوی تاراج قجر می‌آید از کرمان شعر دلبر من باز میل از سرمه دان برداشته ٬ ٫ بعدها هرکس بخواند نقلی از زیباییش ازغزل‌های من آتش به جان برداشته ٬ 🔻عشق مدت‌هاست این روح سراسر درد را برده بر بام جنون و نردبان برداشته🔺 ٫ فکر کن گنجشک باشی و ببینی گردباد جفت معصوم تو را از آشیان برداشته ٬ ٫ بشکند دستش گلم هرکس تو را از من گرفت کیسه‌ی باروت از ستارخان برداشته ٬ ٫ من که شاعر نیستم، لالم….سکوتی ممتدم داغی لب‌های تو قفل از دهان برداشته . •┈┈••✾💌✾••┈┈• 🆔 https://eitaa.com/revolutionson
🔰 خطیب بزرگ یونان در ۱۱ سالگی لکنت زبان داشت و همه او را مسخره می‌کردند زیرا او نمی‌توانست حرف "R" را تلفظ کند و در حرف "R" می‌ماند. ♻️ همین امر موجب می‌شد مردم او را مسخره کنند، تا این که در سن ۱۶ سالگی به عنوان مطرح گردید. 🌀 علت معجزه و موفقیت او فقط به خاطر این بود که اصلا در سخنرانی‌هایش از حرف "r" استفاده نمی‌کرد. 📜 خطبه‌هایش در موزه‌های یونان موجود است، در ۱۸۰۰ سخنرانی هرگز از "r" استفاده نکرد. 🔦 از او علت موفقیتش را پرسیدند! 🌱 در جواب گفت: 🌱 من عاشق دختری بودم و او به من گفت: 🌱 اگر مرا دوست‌داری و عاشق من شده‌ای دو شرط دارد؛ ☑️ یکی باید یک سخنران ماهر شوی ☑️ و دیگر باید هرگز از حرف "R" استفاده نکنی ✨ من هم با تمرین وعلاقه ای که به او داشتم موفق شدم. •┈┈••✾💌✾••┈┈• 🆔 https://eitaa.com/revolutionson
🔴 پوشاک، فرهنگ و تمدن ✍️ حجت الاسلام دکتر احمدحسین شریفی، رییس دانشگاه قم 🔻پوشاک از نخستین نیازهای آدمیان بوده و هست: هم نیاز طبیعی آنان بوده و هست؛ و هم نیاز فطری و انسانی آنها. آنچه که برای جوامع اولیه مهم بود اصل پوشاک و محافظت از بدن در برابر شرایط اقلیمی و محیطی و همچنین وسیله‌ای برای حفظ عفت و حیا. 🔻اما در جوامع متمدن تأمین این نیاز هم به عنوان «نماد فرهنگ» و «مایز تمدن» تلقی می‌شود و هم به عنوان وسیله‌ای برای «انتقال فرهنگ» و «افتخار به فرهنگ خودی» و «توسعه ارزش‌های فرهنگی و تمدنی». به اعتقاد برخی از استراتژیست‌های غربی (مثل نایل فرگوسن)، مهم‌ترین ابزار آمریکا برای مبارزه با رقیب قدرتمند خود یعنی اتحاد جماهیر شوروی، ترویج سبک زندگی آمریکایی به ویژه سبک پوشش آمریکایی در میان جوانان و نوجوانان عضو بلوک شرق بود. و الان نیز یکی از مهم‌ترین ابزارهای او در جنگ نرم علیه ارزش‌های اسلامی است. 🔻آیین اسلام به عنوان یک دین پیشرو و یک واقع‌بین ضمن رسمیت بخشیدن به تنوع پوشاک و احترام گذاشتن به سلایق متنوع بشری در رنگ و شکل و نوع پوشاک، به مسأله لباس و پوشاک به عنوان ابزاری برای «جامعه‌پردازی» و «تمدن‌سازی» توجهی ویژه کرده است. 🔻در اغلب جوامع روايی ما باب‌های مستقلی در موضوعات مختلف مربوط به پوشاک وجود دارد. 🔻بر اساس فهم ناقصی که این بنده از مجموع آموزه‌های اسلامی در باب پوشاک و لباس دارم، می‌توانم بگویم پوشاک در دوران جدید، از مهم‌ترین «هنرهای بی‌کلام انتقال پیام» و از مهم‌ترین «نمادهای هویت‌بخش و هویت‌ساز» و از مهم‌ترین «ارکان هویت تمدنی اسلام» است. @ahmadhoseinsharifi •┈┈••✾💌✾••┈┈• 🆔 https://eitaa.com/revolutionson
.🌱✨. 🌀یکی از سخت ترین قسمت های بزرگسالی مسایل مرتبط با روابط است. دوستی‌ها، روابط عاشقانه، روابط خانوادگی، کار، روابط مدرسه و همه این‌ها. 💔بسیاری از افراد دوران کودکی سختی دارند. 💞اما حداقل آن ها معمولاً واضح و مشخص است. ♻️شما یک هستید؛ یا کسی را دوست دارید یا از او بدتان می آید. به طور کلی درگیر تحلیل‌های سنگین و درگیری‌های درونی نمی‌شوید. با شخصی که آشنا می شوید و باب دوستی باز می شود. ♻️وقتی می شوید، روابط به ندرت تا این اندازه ساده خواهد بود. 🔻حتی وقتی به شدت به کسی وابسته‌اید می‌توانید برای بودن با او مشغله‌های فکری عظیمی درست کنید یا بر سر و مختلف با هم درگیر شوید. 🌀روابط بین بزرگسالان سخت است و وقتی درگیر مشکلات بزرگسالان هستید، روزهای خوش دوران کودکی را که با دوستان از کنار رودخانه رد می‌شدید یا دوچرخه‌سواری می‌کردید را آرزو می‌کنید دوباره تجربه کنید. •┈┈••✾💌✾••┈┈• 🆔 https://eitaa.com/revolutionson
دَرکـــِ دَردِ دیـگَـران گٰاهــی از دَردِ دیـگَــران دَردِ بـیــشـتـَـری دارَد... •┈┈••✾💌✾••┈┈• 🆔 https://eitaa.com/revolutionson