"البیعت لله"!
مدیونید فکر کنید این سربند ها با نماد فرقه تکفیری یمانی در گردهمایی کالسکه سواران در نیمه شعبان، مسیر مسجد جمکران توزیع شده!
جناب مسئول! اینکه بعدِ توزیع، راه افتادید بین ملت و جمعش کردید اسمش #هوشیارباش نیستاا، خیلی مشعوف نشید!!
وظیفه شما تاجِ سران، نفوذ در فِرَق انحرافی و اطلاع از فعالیت میدانی فرقه ست تا قبل از وقوع، منع و برخورد بشه نه بعد از توزیع!! با جمع آوری ضربتی، فقط سنسورهای مخاطب بیش از پیش فعال میشه!!
اساسا چرا باید برای صدور یک حُکم قضائی، حتما جُرمی اتفاق بیفته؟ آیا فراهم سازی مقدمات اون و بازی با عقاید مردم در نظام جمهوری اسلامی جُرم محسوب نمیشه؟
و اما..
یه عده ندای وا محمداه سر میدادند که چقدر دوره یمانی برگزار میکنید! فرقه انقدر فعال نیست که شما اینچنین میتازید! حالا براتون ثابت شد کجا و چطور فعالن یا بیشتر توضیح بدم؟
وقتِ طلایی جذبِ مدعیانِ دروغین مهدویت، نیمه شعبان؛ و بهترین مکان، حوالی مسجد جمکرانِ...! هر ساله در اطراف مسجد، رگه هایی از فعالیت فرقه ها دیده میشه، تبلیغ چهره به چهره مبلغین یمانی، توزیع کتاب توسط پیروان هاشمی خراسانی، توزیع خوراکی و اینبار توزیع سربند در گردهمایی...
دشمن آن هم از نوع تکفیری هرلحظه در حال تاختن است! بیشتر حواسمان جمعِ فرزندانمان باشد.
@rezvan_marefat
💠 نگاه شما به نماد البیعه لله بعنوان نماد فرقه یمانی چیست؟ این عبارت از منظر روایی چگونه است و اساساً استفاده از این عبارت تا چه میزان به منابع روایی ما اتکاء دارد و به چه دلایلی این جریان دروغین از این نماد و نشانه استفاده یا سوء استفاده میکند تحلیل شما نسبت به این قضیه چیست؟
✅ دکتر نصوری پاسخ میدهد:
درباره بحث سوءاستفاده از پرچم البیعة للّه باید گفت یمانی کذاب یا همان احمد اسماعیل بصری ادعاهای بسیاری دارد برای مثال وی خود را صاحب بیرق رسول الله(ص) میداند لذا از پرچم البیعة للّه استفاده میکند. در برخی از روایات اسلامی اعم از شیعه یا اهل تسنن این عبارت به عنوان شعار پرچم پر افتخار حضرت مهدی(عج) ذکر شده است.
🔹شیخ صدوق(ره) در کتاب کمال الدین و تمام النعمه جلد دوم صحفه ۶۵۴ این روایت را آورده است. در برخی از روایات دیگر آمده است که البیعة للّه ندایی از طرف جبرئیل فرشته مقرب درگاه الهی است که به گوش جهانیان میرسد.
🔹مرحوم شیخ مفید(ره) این روایت را از قول امام صادق(ع) نقل میکند. در این روایت آمده است:«جبرئیل از دست راست او ندایی سر میدهد که البیعة للّه پس در آن هنگام پیروان او از اقصی نقاط گیتی به سوی او میشتابند تا با وی بیعت کنند پس خداوند به وسیله او زمین را پر از عدل و داد میسازد همان گونه که پر از ظلم شده است.» این روایت در کتاب الأرشاد شیخ مفید جلد دوم صحفه ۳۷۹ آمده است.
🔷اما نکتهای که در خصوص این روایت وجود دارد این است که اولاً پرچم سازیهای گوناگونی از نگارهها یا شعارهای مختلف وجود دارد و فرقههای مختلف نمادهای گوناگونی را در این خصوص مطرح میکنند مانند البیعة للّه که به نوعی برگرفته از ادعای حاکمیت خدا توسط احمد اسماعیل بصری است در سخنانی که به او منتسب میشود گفته است: «علم به دین خدا و حقایق خلقت به تنهایی در داشتن پرچم البیعة للّه است» چند روایتی که این فرقه به آنها استناد میکند بیشتر در منابع اهل تسنن و از بزرگانی مانند اسحاق ابن عوفی است و احدی از این روایات به نقل از معصومین(ع) نیست.
🔷اما روایت مورد بحث ما که در کتاب کمال الدین مرحوم شیخ صدوق(ره) آمده است. میفرماید:« روی أنه یکون فی رایه المهدی(ع) البیعة للّه عزوجل» خوب همان طور که میبینیم مرحوم شیخ صدوق(ره) این حدیث را به نقل از ناشناس و به سند مرسل نقل کرده است. حدیث مرسل اصطلاحی در علم حدیث و درایه است و به ذکر نشدن نام روایان در سند یک روایت دلالت میکند. جمع کثیری از علمای شیعه قائل به عدم اعتبار روایات مرسل هستند.
🔹مرحوم مامقانی( ره) در مقباس الهدایه جلد ۱ صحفه ۲۵۶ در خصوص این قضیه مطالبی دارد. خیلی از فقها مانند محقق حلی، علامه حلی، شهید اول، شهید ثانی و آیت الله خویی(ره) احادیث مرسل را معتبر نمیدانند و برای این احادیث اصلاً اعتباری قائل نیستند.
🔵 با این اوصاف واضح است که ما نباید به این سخنان نادرست توجه کنیم. اما در اینجا برخی از پیروان احمد اسماعیل بصری در تدلیسی سلسه سند این روایت انجام میدهند و این روایت را همان سلسله سند روایت قبلی بیان میکنند تا مخاطب را به اشتباه بیاندازند.
🔹شیخ صدوق در روایت قبلی از عبارت روی استفاده نموده است. این نشان میدهد که این سند فاقد اعتبار علمی است!
#البیعه_لله
#فرقه_ضاله_یمانی
#مدعیان_دروغین_مهدویت
@rezvan_marefat
مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور
🎉ضمن تبریک فرخنده میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف، اسامی برندگان مس
فقط تا پایان امشب ساعت ۲۲ فرصت دارید ادرس دقیق پستی خود را ارسال نمایید. پس از بازه زمانی معین، اطلاعات شما ثبت نخواهد شد.
مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور
🔶مقام امامت مقام خلیفه الله است. مقام کنترل عالم است. در نظر اهل سنت هم مقام امامت، مقام خلیفه الله
💠اهمیت امامت چیست؟
«امر الامامه اهم ما وقع لصحابه بعد النبی». مهم ترین چیزی که برای صحابه بعد از پیامبر صلی الله علیه و آله رخ داد، مسأله ی امامت بود. در هیچ قاعده ی دینی، آن طوری که علیه امامت شمشیرکشیده شده، شمشیرکشیده نشده است!
🔸ابن تیمیه در مجمع الفتاوی می گوید: باید بدانیم ولایت امر مردم، از مهم ترین واجبات دینی است. دین بدون امامت قوام ندارد. انسان جز با جامعه نمی تواند کارش را راه بیندازد. وقتی اجتماع بود، باید سر باشد، افراد جامعه بدن هستند و امام، سر است.
🔸پیامبر صلی الله علیه وآله فرمود: اگر سه نفر مسافرت بروند، یک نفر باید امیر بشود. خدای متعال، امر به معروف و نهی از منکر و اجرای دستورات دین را واجب کرده و این جز با قوت، ممکن نیست. به همین دلیل روایت شده که سلطان ظلُ الله در زمین است. گفته اند شصت سال یک حاکم جائر در زمین باشد، بهتر از یک شب بدون سلطان بودن است و تجربه نیز ثابت کرده است.
🔸فضیل بن عیاض و احمد بن حنبل و دیگران گفته اند: ما اگر یک دعای مستجاب داشتیم، برای سلطان دعا می کردیم.
#درس_گفتار #سطح_یک
#دوره_نقد_وهابیت
@rezvan_marefat
#گزارش_تصویری/ گواهینامه پایان دوره نقد یمانی و هدایا نفرات برتر مدارس علمیه استان قم و اصفهان ارسال شد.☘
🖇مدارک طلاب به محل آزمون ارسال شده، چنانچه در حوزه امتحانی مهمان بودید جهت دریافت گواهی به مدرسه میزبان مراجعه نمایید.
#دوره_اختصاصی
@rezvan_marefat
Kashani-14000208-AghaedEslami-15-Thaqalain_IR.mp3
13.59M
"مقدماتی بر فهم ما از عقائد اسلامی"
حجه الاسلام حامد کاشانی
متن سخنرانی در لینک🔰
https://www.hkashani.com/?p=14846
#جلسه_پانزدهم
#حجه_الاسلام_حامدکاشانی
#مقدماتی_برفهم_ماازعقایداسلامی
@rezvan_marefat
در حالی که اکثریت مردم ایران چهارشنبه سوری را عملی خلاف دین و قانون و عقل می دانند و به آن به عنوان یک رسم خرافی که صدمات و خسارات جبران ناپذیری به همراه دارد نگاه می کنند؛ در اواخر سال 1394 نورعلی تابنده قطب پیشین فرقه دراویش گنابادی با شرکت در مراسم چهارشنبه سوری در جلوی درب منزلش، این رسم خرافی را تایید و به آیات قرآن مستند کرد.
🔴 نورعلی تابنده قطب دراویش گنابادی که خود را ولی خدا می دانست با شرکت در چهارشنبه سوری و مستند کردن این رسم خرافی به آیات قرآن، بار دیگر وجود انحراف در این فرقه را بر همگان آشکار کرد.
آخرین روزهای سال 1394 در حالی که مردم و مسئولین کشوری بابت چهارشنبه سوری نگران بودند، نورعلی تابنده قطب پیشین فرقه دراویش نعمت اللهی گنابادی در اقدامی نسنجیده و غیرمنطقی با شرکت کردن در مراسم چهارشنبه سوری دراویش، که در جلوی درب منزل این قطب دراویش برگزار شده بود؛ باز هم با تفسیر به رأی خود چهارشنبه سوری و پریدن از روی آتش را مستند به آیات و روایات کرد و گفت: «اگر نیتتون و نیتمون قرآن باشه ما به استناد یک آیه قرآن که میفرماید: «ان منکم الا واردها[مریم/71] یعنی همهتون وارد آن میشوید یعنی وارد آتش. حتی پرسیدند از پیغمبر که تو هم وارد میشوی، پیغمبر فرمود: بله من هم وارد میشوم، منتهی من روی آن میپرم یعنی آتش اول سرد میشه بعد میپرم… اینه که این جزء آیه قرآنه منتهی رسم بوده که قبل از اسلام هم در ایران بوده است، اگر خلاف اسلام میدیدند حذف میکردند و این کار را نکردند و تا حالا مانده است».[1]
🟠 اما واقعاً نورعلی تابنده بر چه مبنا و استدلالی آتش بازی و پریدن از روی آتش در چهارشنبه سوری را مستند به این آیه می کند در حالی که علامه طباطبایی در مورد این آیه می فرماید: «ورود، در این آیه به معنای نزدیک شدن و اشراف پیدا کردن است یعنی همه مردم، خوبان و بدان، بدون استثناء برای حسابرسی یا برای مشاهده سرنوشت نهایی بدکاران به کنار جهنم میآیند، سپس خداوند پرهیزگاران را رهایی میبخشد و ستمگران را در آن رها میکند».[2]
🟡 حضرت آیت الله جوادی آملی هم در مورد این آیه می فرماید: «اگر ورود به معنای دخول باشد ورود همگان به جهنم محذوری ندارد برای اینکه جهنم جای آتش است نه خود آتش، پس در اینجا دخول در جهنم برای عذاب نیست مثل ورود موسی کلیم و مومنان به دریا که برای عذاب نبود.»[3]
🟢 حال باید گفت اگر پریدن از روی آتش سبب توجه انسان به عذاب آتش جهنم می شود، آیا شایسته نبود در طول 1400 سال از عمر اسلام، ائمه اطهار (علیهم السلام) و علماء و اولیاء و مومنان دست به این کار بزنند و آن را عملی مقدس معرفی کنند؟ یا اینکه اصلاً نعوذ بالله به فکر آنها نرسیده و فقط به فکر أقطاب صوفیه رسیده!!! و این در حالی است که پریدن از روی آتش را ما نه در کلام و نه در عمل هیچ یک از آن بزرگواران نمیبینیم.
🔵 اما تعجب از کسی است که خود را قطب فرقه نعمت اللهی گنابادی معرفی می کند و با تأیید چهارشنبه سوری و حضورش مشوق حضور مردم در این دست از رسومات است، در حالی که تمام عقلاء و بزرگان آن را عملی خلاف دین و قانون می دانند و مردم را از آن نهی می کنند چون نه تنها درآن نشانی از فرهنگ دینی دیده نمی شود، بلکه ایجاد صداهای مهیب و ناراحت کننده، مزاحمت، تلفات جانی و مالی، قطع عضوهای فراوان، ناامن شدن فضا برای مردم را به همراه دارد که هر کدام از اینها حق الناس و ضایع کردن حقوق دیگران است.
⚫️ با این اقدام قطب صوفیان گنابادی، مساله تفسیر به رای صوفیه که برخی آن را تهمتی به متصوفه می دانند بر همگان اثبات شد و سوءاستفاده صوفیه از آیات و مضامین دینی برای سرپوش گذاشتن بر انحرافات خود بار دیگر بر همگان آشکار گردید.
پینوشت:
[1]. سخنرانی نورعلی تابنده، 25 /12/ 1394
[2]. طباطبایی، محمد حسین، تفسیر المیزان، ترجمه سیدمحمد باقر موسوی همدانی، انتشارات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، قم، ج 14، ص 122، ذیل آیه مربوطه
[3]. درس تفسیر آیت الله جوادی آملی، مسجد اعظم، 16/ 9/ 1388
#صوفیه
#عرفان_خیالی!
#دراویش_گنابادی
@rezvan_marefat
#گزارش_تصویری ارسال هدایا مسابقه کتابخوانی نیمه شعبان. از ۲۸ استان برنده داشتیم😍
قصد نداشتم تصویر بازنشر بدم
دیدم سوال فرمودید هدایا ارسال شده؟
گزارش تصویری دادیم خدمتتون، مبارک باشه :)
Kashani-14000209-AghaedEslami-16-Thaqalain_IR.mp3
14.54M
"مقدماتی بر فهم ما از عقائد اسلامی"
حجه الاسلام حامد کاشانی
متن سخنرانی در لینک🔰
https://www.hkashani.com/?p=14860
#جلسه_شانزدهم
#حجه_الاسلام_حامدکاشانی
#مقدماتی_برفهم_ماازعقایداسلامی
@rezvan_marefat
کتاب-طرح-کلی.pdf
16.45M
طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، توصیه شده توسط استاد کاشانی.
نسخه PDF طرح کلی با قابلیت دسترسی به صوت جلسات. فونت خوبی هم داره، از کتابهایی که برات نظام فکری میسازه✌️
#معرفی_کتاب🌱
#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی
@rezvan_marefat
مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور
💠اهمیت امامت چیست؟ «امر الامامه اهم ما وقع لصحابه بعد النبی». مهم ترین چیزی که برای صحابه بعد از پ
در کتاب ابن تیمیه آمده است: « واجب است در اصول دین ما به قرآن و سنت مراجعه کنیم » در جای دیگری می گوید: « مبنای احکام اصول دین بر سه قسم است: کتاب، سنت و اجماع».
آقای صنعانی می گوید: « روایات اصل بزرگی در اصول دین هستند». در کتاب آقای بدر الدین ابو عبدالله محمد بن علی حنبلی نیز بحث می کند که ما می توانیم اصول دین را از نصوص کتاب و سنت به دست بیاوریم. آقای ابن ابی العز حنفی در کتاب شرح عقاید طحاویه نیز همین نظر را دارند که چطور کسی در مورد اصول دین صحبت می کند که قرآن و سنت را ندیده است!
💠تأکید رسول خدا بر الهی بودن امامت و تعیین خلفا بعد از خودشان.
پیامبر صلی الله علیه و آله از سال اول بعثت تأکید بر امامت داشتند. ایشان قبل از هجرت و بعد از هجرت بر اصل امامت الهی و بر اصل امامت حضرت علی علیه السلام تاکید کرده اند.
آقای ابن کثیر در کتاب البدایه و النّهایه جلد ۳ صفحه ۳۸۶ در بخشی که رسول خدا صلی الله علیه وآله بر قبایل عرب خودشان را عرضه کرده اند آورده است؛ پیامبر صلی الله علیه و آله، نزد قبیله ی بنی عامر بن صعصعه رفته و آنها را به خدا دعوت کرده است. فردی گفت: « اگر من این جوان قریشی را داشتم، کل عرب را می خوردم»! یعنی بر آنها تسلط پیدا می کردم. و به پیامبر گفت: « اگر ما از شما تبعیت کنیم، بعد خداوند شما را بر مخالفین ات پیروز بکند، آیا امر بعد از شما به ما می رسد؟ » حضرت فرمود: « اَلاَمرُ لله یَضَعَه حیثُ یشاء، امر بعد از من، الهی است و خدا هر جا بخواهد آن را قرار می دهد».
در کتاب تاریخ اسلام ذهبی چاپ دارالکتاب العربی جزء ۲ صفحه ی ۲۸۶ ماجرا دوباره مطرح شده است.
در جلد ۳ کتاب البدایه و النهایه از ابن کثیر نیز آمده است: عبدالله بن اجلح نقل می کند: پدرم به نقل از بزرگان قومشان نقل کرد: « قبیله ی کنده که در یمن بودند به پیامبر عرض کردند که اگر شما پیروز شوی جانشینی خودت را به ما می دهی؟ حضرت فرمودند: انّ الملک لله یجعله حیث یشاء، این جانشینی وملک بعد از من الهی است، هر جا بخواهد آن را قرار می دهد.
#درس_گفتار #سطح_یک
#دوره_نقد_وهابیت
@rezvan_marefat
#گزارش_تصویری/ امروز ۲۵ اسفندماه، آزمون دوره حضوری نقد مدعی یمانی با تدریس سرکار خانم موسوی امین در مدرسه علمیه بندر امام خمینی ره برگزار شد.
#دوره_اختصاصی
مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور
🌐 آغاز ثبتنام دوره های سطح۲ نقدفِرَق 💠مزایا طرح: مجازی، آفلاین و رایگان دارای گواهینامه پایان دوره
تنها ۲۴ ساعت تا اتمام زمان ثبتنام
شروع دوره: فروردین ۱۴۰۲
لینک ثبتنام:
https://survey.porsline.ir/s/wGMESEw
✅ پس از تایید ثبتنام شما در سامانه آموزش الکترونیک رضوانمعرفت، نام کاربری و رمز عبور برایتان پیامک خواهد شد.
4_5780583521475104353.ogg
9.09M
🎙#صوت نشست علمی
جلسه دوم #استادمجتهدسیستانی
🔰مهدویت در روایات اهل سنت و شیعه با رویکرد نقد مبانی وهابیت بر اساس کتاب "مهدی" نوشته حجه الاسلام مجتهدسیستانی
🔻معرفی کُتب مهدوی و راویان مهدویت در مذهب اهل سنت.
🔻اثبات تواتر احادیث مهدویت و تصریح اهل سنت به صحت احادیث و راویان مهدویت.
🔻بررسی ادعای وهابیت علیه مهدویت با استناد به کُتب تشیع و انکار احادیث اهل سنت!
🔻بررسی تعدد روایات مهدویت در مذهب تشیع.
🔻بیان اشتراکات عقاید مهدوی در منابع اهل سنت و تشیع.
🔻بیان اختلافات عقاید مهدوی اهل سنت و تشیع به انضمام پاسخ به شبهات با اتکا به روایات اهل سنت.
#مهدویت
https://eitaa.com/rezvan_marefat/324
🌐 آغاز ثبتنام دوره مقدماتی مهدویت
💠مزایا طرح💠
مجازی، آفلاین و رایگان
شروع دوره: فروردین ۱۴۰۲
دارای گواهینامه پایان دوره معتبر
مدرس: حجه الاسلام حسین راضےجلالے
در بستر کانال رضوانمعرفت 🔰
https://eitaa.com/rezvan_marefat
لینک ثبت نام:🔰
https://survey.porsline.ir/s/RVNGn7Q
#امام_زمان
مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور
🌐 آغاز ثبتنام دوره های سطح۲ نقدفِرَق 💠مزایا طرح: مجازی، آفلاین و رایگان دارای گواهینامه پایان دوره
#اطلاعیه/ ثبت نام متقاضیان دوره های نقد فِرَق انحرافی در سامانه آموزش الکترونیک انجام و نام کاربری و رمز عبور برای عزیزان پیامک شد.✅
http://rezvan.taliedaran.ir
با ورود به سامانه رضوان معرفت میتوانید از دوره های تخصصی و رایگان ما بهرمند شوید.🌹
28.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢بررسی تفکرات انحرافی دراویش افراطی
🎙حجه الاسلام عبدالرحیم بیرانوند
#نقد_تصوف_فرقه_ای
@rezvan_marefat
99.10.10 - مروج انحراف.pdf
259.1K
📖مروج انحراف
مروری بر انحرافات مروجی سبزواری
به قلم: علی عرفانی
🔖این نوشتار با نگاهی نقادانه به فرقه صوفیه، به بازخوانی پرونده حمید رضا مروجی سبزواری به عنوان یکی از مروجین اندیشه ها و رفتارهای ناصحیح صوفیه، در کسوت و لباس روحانیت پرداخته و سعی بر آن دارد تا به صورت تطبیقی، برخی از انحرافات وی را در ترازوی نقد و بررسی قرار دهد.
✍یکی از بهترین نوشته هایی که در نقد تصوف فرقه ای خوندم. مستند، متقن و شیوا. عمیق بخونید؛ یک ساعت بیشتر زمان نمیبره!
#معرفی_کتاب
#نقد_تصوف_فرقه_ای
@rezvan_marefat
⭕️ نوروز حرام است!
آمریت امر به معروف طالبان در اطلاعیه ای نوشت: تجلیل از نوروز رسم و رواج غرب و غیر اسلامی است و با برگزارکنندگان آن برخورد قانونی صورت می گیرد.
#فِرَق_نیوز #طالبان
@rezvan_marefat
💠معلی بن خنیس از امام صادق (ع)، روایتی را نقل کرده که در آن ضمن بزرگداشت نوروز، وقایع مختلف تاریخی برنوروز منطبق شده است. متن روایت یادشده از این قرار است: معلی بن خنیس گوید: در روز نوروز بر امام صادق علیه السلام وارد شدم، ایشان فرمودند که آیا این روز را می شناسی؟
عرض کردم: فدایت گردم این روز، روزی است که غیر عربها (ایرانیان) آن را گرامی داشته و به یکدیگر هدیه می دهند، امام صادق، علیه السلام، فرمودند: قسم به خانه عتیقی که در مکه هست این (تعظیم و هدیه دادن) ریشه طولانی و قدیمی دارد و برای تو آن را توضیح می دهم تا از آن مطلع شوی، گفتم: ای آقای من چنانچه این مطلب را از تو بیاموزم برای من بهتر از زنده شدن مردگانم و مردن دشمنان من است.
🔹حضرت فرمود: ای معلی! نوروز، روزی است که خداوند در آن از بندگان خویش میثاق گرفت که جز او را عبادت و پرستش نکرده و به او شرک نورزند و به فرستادگان و پیامبرانش و نیز ائمه هدی ایمان بیاورند. نوروز اولین روزی است که خورشید در آن طلوع کرد و باد در آن وزیدن گرفت و در آن روز درخشندگی زمین خلق شد. نوروز روزی است که کشتی نوح بر کوه جودی کناره گرفت و نوروز روزی است که افرادی که از خانه های خود خارج شده و به آزمایش الهی از دنیا رفتند، مجددا به دنیا بازگشتند. در این نوروز است که جبرئیل بر پیامبر اکرم، صل الله علیه وآله، نازل شد و درست در همین روز است که پیامبر اسلام، حضرت علی را بر شانه خود گذاشت تا او بتهای قریش را از بیت الحرام پایین کشید و آنها را درهم شکست.
🔹نوروز روزی است که پیامبر به اصحابش دستور داد تا در مورد خلافت و ولایت مؤمنان با حضرت علی علیه السلام بیعت کنند و در همین نوروز بود که پیامبر، صل الله علیه وآله، علی، علیه السلام، را به سوی جنیان فرستاد برای او از آنان بیعت بگیرد. نوروز روزی است که برای حضرت علی بیعت مجدد گرفته شد و نوروز روزی است که حضرت علی، علیه السلام، بر اهل نهروان پیروز شد و ذوالثدیه را کشت و نوروز روزی است که قائم ما در آن روز ظاهر می گردد و بالاخره نوروز روزی است که قائم ما در این روز بر دجال پیروز می شود و او را بر زباله دان کوفه آویزان می کند و هیچ نوروزی نیست مگر آنکه ما در آن روز توقع ظهور حضرت حجت، عجل الله تعالی فرجه الشریف، را داریم چرا که این روز، از روزهای ما و شیعیان ما است که عجم (ایرانیان) آنرا گرامی داشته ولی شما آنرا ضایع نمودید ...۱
✍آنگونه که از حدیث فوق به دست آمد، روز نوروز پیوند عمیقی با مساله ولایت و رهبری مسلمانان دارد، از این روی شایسته است که عید نوروز را جشن ولایت دانسته و پیوسته در آن به یاد ظهور منجی عالم بشریت حضرت امام زمان، عجل الله تعالی فرجه الشریف، باشیم.
۱. مجلسی محمدباقر، بحارالانوار، ج ۵۶، ص ۹۲
#عیدنوروزدرروایات
#لحظه_طلایی
@rezvan_marefat