eitaa logo
مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور
5.8هزار دنبال‌کننده
764 عکس
124 ویدیو
69 فایل
ایران؛ اهواز مجتمع حضرت ولیعصر(عج) مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور تحت اشراف آیت الله اراکی [عضو مجلس خبرگان رهبری] 🌐 سامانه آموزش: http://rezvan.taliedaran.ir راه ارتباطی: @S_Alavi110 نحوه ساخت اکانت و ثبت‌نام: https://eitaa.com/rezvan_marefat/2136
مشاهده در ایتا
دانلود
مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور
در غفلت مسئولین و نهادهای فرهنگی و انتظامی، کلاس‌های آموزشی و ترویجی یوگا، در زیر مجموعه‌های اداره‌ه
⭕️ آغاز دومین لیگ سراسری یوگا در کشور 🔺صفحه اینستاگرامی «انجمن ورزشی یوگا»، 9 اسفند از آغاز دومین لیگ سراسری یوگا در 22 و 23 اسفند سال جاری خبر داد. 🔺به گزارش این صفحه اینستاگرامی، «نادر شکری» رئیس انجمن ورزشی یوگا درباره ویژگی این دوره از مسابقات یوگا در کشور ضمن اذعان به برگزاری این مسابقات در دو سطح آماتور و حرفه‌ای و نیز در رده‌های سنی مختلف، آن را فرصتی برای تمامی افراد جامعه جهت شرکت در این رقابت‌ها دانست که سبب همگانی و فراگیر شدن این ورزش در کشور می شود. 🔺انجمن ورزشی یوگا با انجام ابداعات و نوآوری‌هایی در نحوه برگزاری مسابقات یوگا، در صدد توسعه هرچه بیشتر آیین هندویی در ایران و تثبیت جایگاهش در فدراسیون ورزش‌های همگانی است. خداقوت به وزارت ورزش و جوانان‼️ @rezvan_marefat
موسسه طلیعه داران ظهور برگزار می‌کند: مسابقه کتابخوانی ویژه نیمه شعبان🎉 همراه با جوایز نفیس🎁 کارت هدیه💌 بسته فرهنگی📚 متبرکات آستان قدس رضوی🕌 زمان مسابقه: ۱۶ اسفندماه ساعت ۸ تا ۱۸ اعلام نتایج: ۱۷ اسفند مصادف با نیمه شعبان لینک شرکت در مسابقه🔰 https://survey.porsline.ir/s/jxPtraX 💠اعلام نتایج در کانال رضوان معرفت💠 @rezvan_marefat
هدایت شده از دوره مهدویت_اسفند ماه ۱۴۰۲
🌐 موسسه طلیعه داران ظهور: دوره نقد مدعی دروغین یمانی ‌تحت اشراف آیت الله اراکی✨ دوره مجازی *رایگان* : ۲۶ جلسه 💫 اساتید: حجه الاسلام حجازی حجه الاسلام شهبازیان حجه الاسلام محمدی هوشیار 📅 شروع دوره ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ لینک ثبت نام:🔰 https://survey.porsline.ir/s/kijuNJN کانال دریافت محتوا دوره:🔰 https://eitaa.com/joinchat/3203662110C072703439b ارتباط با ما:🔰 @FtmMohajer
paint.rar
10.58M
کاربرگ های رنگ آمیزی برای کودکان نیمه شعبان @rezvan_marefat
مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور
💠 از آقای آلوسی در کتاب روح المعالی آمده است، ذیل آیه ۳۰ سوره ی بقره، «المراد بالخلیفه آدم و هو علیه
🔶مقام امامت مقام خلیفه الله است. مقام کنترل عالم است. در نظر اهل سنت هم مقام امامت، مقام خلیفه الله است و مقام کنترل عالم است. مقام نبوت، تبلیغی و مقام امامت اجرایی است. کسی که وظیفه اجرایی دارد تمام قوانین در اختیارش است. انت بمنزله الکعبه توتی الیها ولا تاتی. پیامبر به امام علی علیه السلام فرمودند: «تو مانند کعبه هستی، مردم باید به سوی تو بیایند، تو نباید به سوی مردم بروی». تو حافظ کل احکام هستی. 🔸کسی که کل قوانین عالم در اختیار اوست و خزنه ی وحی الهی است. سوال های عادی هم بپرسی می تواند جواب بدهد ولی کسی نمی گوید یکی از وظایف شما این است که احکام را به ما بیاموزید. لطف امام، هدایت کردن انسان هاست. کسی جز او توانایی این کار را ندارد. 🔶در کتب شیعه، امامت را به تبع اهل سنت، این طور ترجمه کرده اند: انسانی که ریاست عامه ی امور دینی و دنیا دارد به نیابت از نبی یا شریف مرتضی گفته است که: «الامامه راس عامه فی امور الدنیا و الدین». اما آن چیزی که ما شیعیان به آن اعتقاد داریم و در روایات ما آمده است، اولویت مطلقه است. «النبی اولی بالمومنین من انفسهم». 🔸این آیه مقام امامت پیامبر صلی الله علیه و آله را مطرح می کند. آیا این مومنین در عالم تکوین، فقط شامل انسان ها می شود یا هر آنچه که واقعاً به خدا ایمان داشته باشد؟ «و ان من شی الا یسبح بحمده و لکن لا تفقهون تسبیحهم». پیامبر بر همه اولویت دارد. @rezvan_marefat
مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور
موسسه طلیعه داران ظهور برگزار می‌کند: مسابقه کتابخوانی ویژه نیمه شعبان🎉 همراه با جوایز نفیس🎁 کارت ه
♦️اطاعت از ولی فقیه♦️ محدوده اطاعت از ولایت فقیه جامع الشرایط را می توان از دو بُعد مورد بررسی قرار داد: 🔻بُعد اول؛ در ناحیه کسانی است که فقیه بر آنها ولایت دارد و در این بُعد، فرقی بین مسلمان و غیر مسلمان، مجتهد و عامی، مقلدین و مجتهدین موجود در سراسر عالم نیست و به طور کلی می‌توان گفت که فقیه جامع الشرایط، همانند امام معصوم علیه السلام است ولایت او برای همگان ساری و جاری است، چه دیگران این امر را پذیرفته و اطاعت کنند و چه سر باز زده و متمرد شوند. زیرا ولایت همانند خورشید است و خورشید نیست در همه عالم به صورت یکسان می تابد و در این میان، کسی نمی‌تواند مانع تابش خورشید شود. 🔻بُعد دوم، ناحیه اموری است که فقیه در آنها ولایت دارد و به طور کلی می‌توان این چنین گفت: همان مقدار که امام معصوم علیه السلام بر تمامی شئون اجتماعی جامعه ولایت دارد، جامع الشرایط نیز ولایت دارد و می‌تواند بر اساس موازین در آن حکم کند و اطاعت از او بر همگان واجب است. ◇تذکر اول: آنچه از جمله" ولایت در تمامی شئون اجتماعی" به دست می‌آید این است که فقیه در مسائل مربوط به زندگی خصوصی مردم، مادامی که به لحاظ عقلایی ارتباطی با حیات اجتماعی و مصالح عامه مسلمین داشته باشد، ولایتی نخواهد داشت. ◇تذکر دوم: دستورات و احکام حکومتی ولی فقیه تنها در صورتی مُطاع است که در چارچوب دین و شریعت باشد و چنانچه از دایره شریعت خارج شده و یا اینکه به ارتکاب به معصیت و حرام دستور دهد، از ولایت ساقط خواهد شد.۱ ۱. صحیفه امام،ج۱۱،ص۳۰۶. 📚 نگرش کلامی به مساله ولایت فقیه، ص۱۱۳ و ۱۱۴. 🌱 @rezvan_marefat
/ آخرین روز از مسابقات قرآنی استان خوزستان و حضور مبلغین موسسه طلیعه داران ظهور با ارائه مشاوره تحصیلی و خانوادگی، مباحث مهارتی، حلقات معرفتی، جُنگ شادی، پرسش و پاسخ اعتقادی، نشست تخصصی مهدویت، توزیع بروشور و اهدا جوایز🎁 🌱 @rezvan_marefat
مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور
موسسه طلیعه داران ظهور برگزار می‌کند: مسابقه کتابخوانی ویژه نیمه شعبان🎉 همراه با جوایز نفیس🎁 کارت ه
🔖جناب علامه حلی نخستین فقیهی است که در عصر غیبت، به منصوب شدن فقیه مورد اعتماد تصریح کرده و گفته است: "با توجه به اینکه فقیه امین از جانب امام معصوم نصب شده، احکام او مورد تایید بوده و یاری او برای اقامه حدود و صدور حکم بیان مردم واجب است".۱ 🔖محقق اردبیلی در مورد نیابت فقیهان در اداره امور جامعه چنین استدلال می کند: و تو می دانی که نیابت فقیهان در زمان غیبت، نیابت از امامانی که رحلت کرده‌اند نیست و چنین گفته نمی‌شود که بعد از رحلت ائمه علیهم السلام فقیهان از نیابت برکنار شدند و دیگر ولایت ندارند. بلکه روشن است که فقیهان از جانب صاحب الامر علیه السلام ولایت دارند و اجازه امام علیه السلام به فقیهان به اجماع علمای شیعه و غیر از آن معلوم است. البته این چنین نیز گفته می شود که اگر امام علیه السلام به فقیهان اجازه دخالت و مدیریت امور عمومی ندهد، مردم در سختی و تنگی قرار می گیرند و نظم اجتماعی بهم می خورد. لذا فقیه از سوی امامان علیهم السلام برای همیشه گمارده شده است".۲ ۱. مختلف الشیعه فی احکام الشریعه، ج۲، ص۲۳۹. ۲.مجمع الفائده و البرهان، ج۱۲، ص۲۸. 📖نگرش کلامی به مساله ولایت فقیه، ص۱۳۴ تا ۱۳۸. 🌱 @rezvan_marefat
قائم آل محمد: اَنَا خاتِمُ الأوصیاءِ وَ بی ‌یَدفَعُ اللهُ البَلاءَ عَن اَهلی و شیعَتی. من ختم کننده ی راه اوصیا هستم و به وسیله من خدا بلاها را از اهل بیت من و شیعیانم دفع می کند. (غیبت شیخ طوسی، ص ٢٤٦) 🎉 @rezvan_marefat
قائم آل محمد: لا یُنازِعُنا مَوْضِعَهُ إلاّ ظالِمٌ آثِمٌ، وَ لا یَدَّعیهِ إلاّ جاحِدٌ کافِرٌ. کسی با ما، در رابطه با مقام ولایت و امامت مشاجره و منازعه نمی کند مگر آن که ستمگر و معصیت کار باشد، همچنین کسی مدّعی ولایت و خلافت نمی شود مگر کسی که منکر و کافر باشد.   📚بحارالانوار: ج 53، ص 179، ضمن ح 9. بعله! قابل توجه احمد و اتباع احمد در بیان حضرت، کافرید یا مُفْتَرَضُ الطَّاعَة؟ @rezvan_marefat
موسسه طلیعه داران ظهور برگزار می‌کند: مسابقه کتابخوانی ویژه نیمه شعبان🎉 همراه با جوایز نفیس🎁 کارت هدیه💌 بسته فرهنگی📚 متبرکات آستان قدس رضوی🕌 زمان مسابقه: ۱۶ اسفندماه ساعت ۸ تا ۱۸ اعلام نتایج: ۱۷ اسفند مصادف با نیمه شعبان لینک شرکت در مسابقه🔰 https://survey.porsline.ir/s/jxPtraX 💠اعلام نتایج در کانال رضوان معرفت💠 @rezvan_marefat
1400.04.26 - ولایت فقیه.pdf
2.92M
🔰مساااابقه همراه با جوایز 🎁 منبع: کتاب نگرش کلامی به مساله ولایت فقیه نوشته دکتر علی محمدی هوشیار مهلت مطالعه: ۱۲ اسفندماه @rezvan_marefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اسامی برندگان مسابقه کتابخوانی ولایت فقیه.pdf
229.5K
🎉ضمن تبریک فرخنده میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف، اسامی برندگان مسابقه کتابخوانی اعلام می کردد: ✅ عزیزانی که نام شریفشان در لیست ذکر شده جهت دریافت هدایا، تا شنبه ۲۰ اسفندماه مهلت دارند ادرس دقیق پُستی شان را برای @S_Alavi110 ارسال نمایند.🎁 شما بزرگواران مي‌توانيد با کلیک بر روی لینک ذیل و وارد نمودن کدملی و شماره همراه از امتیاز خود مطلع شوید.🌹 https://survey.porsline.ir/s/jxPtraX @rezvan_marefat
🌐 آغاز ثبت‌نام دوره های سطح۲ نقدفِرَق 💠مزایا طرح: مجازی، آفلاین و رایگان دارای گواهینامه پایان دوره در بستر سامانه آموزش الکترونیک🔰 rezvan.taliedaran.ir لینک ثبت نام:🔰 https://survey.porsline.ir/s/wGMESEw اطلاع از سایر دوره ها: https://eitaa.com/rezvan_marefat راه ارتباطی با ما: https://eitaa.com/A_110121
Record_2023_03_06_16_10_02_694.mp3
40.82M
🎙 نشست علمی جلسه اول 🔰گونه شناسی فهم قرآن و بررسی آیات مهدوی در مصحف شریف 💠بررسی آیه "وَ لَقَدْ كَتَبْنا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُها عِبادِيَ الصَّالِحُونَ" 💠بررسی آیه "و نرید ان نمنّ علی الّذین استضعفوا فی الأرض و نجعلهم ائمة و نجعلهم الوارثین" 💠بررسی آیه "وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَلَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْتَضَىٰ لَهُمْ وَلَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا ۚ يَعْبُدُونَنِي لَا يُشْرِكُونَ بِي شَيْئًا ۚ وَمَنْ كَفَرَ بَعْدَ ذَٰلِكَ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ" 💠بررسی آیه "وَلِكُلٍّ وِجْهَةٌ هُوَ مُوَلِّيهَا ۖ فَاسْتَبِقُوا الْخَيْرَاتِ ۚ أَيْنَ مَا تَكُونُوا يَأْتِ بِكُمُ اللَّهُ جَمِيعًا ۚ إِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِير". https://eitaa.com/rezvan_marefat/324
"البیعت لله"! مدیونید فکر کنید این سربند ها با نماد فرقه تکفیری یمانی در گردهمایی کالسکه سواران در نیمه شعبان، مسیر مسجد جمکران توزیع شده! جناب مسئول! این‌که بعدِ توزیع، راه افتادید بین ملت و جمعش کردید اسمش نیستاا، خیلی مشعوف نشید!! وظیفه شما تاجِ سران، نفوذ در فِرَق انحرافی و اطلاع از فعالیت میدانی فرقه ست تا قبل از وقوع، منع و برخورد بشه نه بعد از توزیع!! با جمع آوری ضربتی، فقط سنسورهای مخاطب بیش از پیش فعال میشه!! اساسا چرا باید برای صدور یک حُکم قضائی، حتما جُرمی اتفاق بیفته؟ آیا فراهم سازی مقدمات اون و بازی با عقاید مردم در نظام جمهوری اسلامی جُرم محسوب نمیشه؟ و اما.. یه عده ندای وا محمداه سر می‌دادند که چقدر دوره یمانی برگزار می‌کنید! فرقه انقدر فعال نیست که شما اینچنین می‌تازید! حالا براتون ثابت شد کجا و چطور فعالن یا بیشتر توضیح بدم؟ وقتِ طلایی جذبِ مدعیانِ دروغین مهدویت، نیمه شعبان؛ و بهترین مکان، حوالی مسجد جمکرانِ...! هر ساله در اطراف مسجد، رگه هایی از فعالیت فرقه ها دیده میشه، تبلیغ چهره به چهره مبلغین یمانی، توزیع کتاب توسط پیروان هاشمی خراسانی، توزیع خوراکی و این‌بار توزیع سربند در گردهمایی... دشمن آن هم از نوع تکفیری هرلحظه در حال تاختن است! بیشتر حواسمان جمعِ فرزندانمان باشد. @rezvan_marefat
💠 نگاه شما به نماد البیعه لله بعنوان نماد فرقه یمانی چیست؟ این عبارت از منظر روایی چگونه است و اساساً استفاده از این عبارت تا چه میزان به منابع روایی ما اتکاء دارد و به چه دلایلی این جریان دروغین از این نماد و نشانه استفاده یا سوء استفاده می‌کند تحلیل شما نسبت به این قضیه چیست؟ ✅ دکتر نصوری پاسخ می‌دهد: درباره بحث سوءاستفاده از پرچم البیعة للّه باید گفت یمانی کذاب یا همان احمد اسماعیل بصری ادعاهای بسیاری دارد برای مثال وی خود را صاحب بیرق رسول الله(ص) می‌داند لذا از پرچم البیعة للّه استفاده می‌کند. در برخی از روایات اسلامی اعم از شیعه یا اهل تسنن این عبارت به عنوان شعار پرچم پر افتخار حضرت مهدی(عج) ذکر شده است. 🔹شیخ صدوق(ره) در کتاب کمال الدین و تمام النعمه جلد دوم صحفه ۶۵۴ این روایت را آورده است. در برخی از روایات دیگر آمده است که البیعة للّه ندایی از طرف جبرئیل فرشته مقرب درگاه الهی است که به گوش جهانیان می‌رسد. 🔹مرحوم شیخ مفید(ره) این روایت را از قول امام صادق(ع) نقل می‌کند. در این روایت آمده است:«جبرئیل از دست راست او ندایی سر می‌دهد که البیعة للّه پس در آن هنگام پیروان او از اقصی نقاط گیتی به سوی او می‌شتابند تا با وی بیعت کنند پس خداوند به وسیله او زمین را پر از عدل و داد می‌سازد همان گونه که پر از ظلم شده است.» این روایت در کتاب الأرشاد شیخ مفید جلد دوم صحفه ۳۷۹ آمده است. 🔷اما نکته‌ای که در خصوص این روایت وجود دارد این است که اولاً پرچم سازیهای گوناگونی از نگاره‌ها یا شعارهای مختلف وجود دارد و فرقه‌های مختلف نمادهای گوناگونی را در این خصوص مطرح می‌کنند مانند البیعة للّه که به نوعی برگرفته از ادعای حاکمیت خدا توسط احمد اسماعیل بصری است در سخنانی که به او منتسب می‌شود گفته است: «علم به دین خدا و حقایق خلقت به تنهایی در داشتن پرچم البیعة للّه است» چند روایتی که این فرقه به آنها استناد می‌کند بیشتر در منابع اهل تسنن و از بزرگانی مانند اسحاق ابن عوفی است و احدی از این روایات به نقل از معصومین(ع) نیست. 🔷اما روایت مورد بحث ما که در کتاب کمال الدین مرحوم شیخ صدوق(ره) آمده است. می‌فرماید:« روی أنه یکون فی رایه المهدی(ع) البیعة للّه عزوجل» خوب همان طور که می‌بینیم مرحوم شیخ صدوق(ره) این حدیث را به نقل از ناشناس و به سند مرسل نقل کرده است. حدیث مرسل اصطلاحی در علم حدیث و درایه است و به ذکر نشدن نام روایان در سند یک روایت دلالت می‌کند. جمع کثیری از علمای شیعه قائل به عدم اعتبار روایات مرسل هستند. 🔹مرحوم مامقانی( ره) در مقباس الهدایه جلد ۱ صحفه ۲۵۶ در خصوص این قضیه مطالبی دارد. خیلی از فقها مانند محقق حلی، علامه حلی، شهید اول، شهید ثانی و آیت الله خویی(ره) احادیث مرسل را معتبر نمی‌دانند و برای این احادیث اصلاً اعتباری قائل نیستند. 🔵 با این اوصاف واضح است که ما نباید به این سخنان نادرست توجه کنیم. اما در اینجا برخی از پیروان احمد اسماعیل بصری در تدلیسی سلسه سند این روایت انجام می‌دهند و این روایت را همان سلسله سند روایت قبلی بیان می‌کنند تا مخاطب را به اشتباه بیاندازند. 🔹شیخ صدوق در روایت  قبلی از عبارت روی استفاده نموده است. این نشان می‌دهد که این سند فاقد اعتبار علمی است! @rezvan_marefat
مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور
🎉ضمن تبریک فرخنده میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف، اسامی برندگان مس
فقط تا پایان امشب ساعت ۲۲ فرصت دارید ادرس دقیق پستی خود را ارسال نمایید. پس از بازه زمانی معین، اطلاعات شما ثبت نخواهد شد.