eitaa logo
روشنگر مدیا
962 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
554 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
📛توهین به اسلام و سوءاستفاده ❌راهی برای خودنمایی و بهره‌برداری تشکیلات #بهائیت @Feraghvaadyan
⚠️جولان بهائیت در #سیاست #گستاخی_بهائیت https://www.facebook.com/kamran.hooshmand.1/posts/905749356293738 @Feraghvaadyan
🔀 ‌های در خدمت استعمار 🔘 بدعت ششم: ⚠️یکی از بزرگ‌ترین بدعت‌های انجمن، تفکیک دین از سیاست است. انجمن‌حجتیه همواره اذعان می‌دارد که نه تنها در طول انقلاب که بعد از آن هم فقط به کار خالص دین پرداخته و هیچ کاری به امور سیاسی نداشته‌است. به این ترتیب یعنی تمامی احکام سیاسی اسلام را نفی کرده‌اند و این، بدعتی کلان است. 🗣انجمن‌حجتیه در نظر دارد همواره چنین جلوه دهد که اختلافش با نظام جمهوری‌اسلامی، اختلافی و بین دو عالم اسلامی است. ولی چنین نیست. هیچ مجتهد و عالم بزرگی -از اصولی و اخباری- چنین موضع نداشته‌است. ♦️حتی کسانی که شاید پرونده مبارزاتی جدی هم نداشتند، هرگز مبارزه را نکردند. عدم مبارزه، غیر از این است که جهاد، امربه‌معروف، تبری و احکام انقلابی و سیاسی دین را از موضوعیت بیندازند و صورت مسئله را پاک کنند. ✂️مسلک انجمن‌حجتیه، مسلک است. بخش عظیمی در انجمن، مثله شده چراکه 80 درصد فقه ما، سیاسیات است. به قول «آیت‌ا‌... شاه‌آبادی» « ما هم است»(1) حج و نماز ما هم توأم با سیاست است. 📖امام باقر(ع) در باب حج اصول کافی می‌فرمایند: «در جاهلیت هم اینگونه طواف می‌کردند [یعنی بدون هدف و معرفت] اینان امر شده‌اند که کعبه را طواف کنند، آنگاه به سوی ما حرکت کنند و ولایت و مودت خویش را به ما اعلام کنند و نصرت و یاری خود را به ما عرضه نمایند.» 👈حج ابراهیمی، محمدی و قرآنی این است که بعد از طواف، با پیشوایان حق و مبارزه با طاغوت، بیعت کنند و اینچنین است که حج ما هم سیاسی می‌باشد. ❌انجمن‌حجتیه می‌گوید ما کار دینی خالص می‌کنیم و به سیاست، کاری نداریم. این سخن به این معنی است که سیاست جزء دین نیست. به این صورت به کل احکام سیاسی دین، کافر می‌شوند. در یک حالت، فردی فعل مرتکب می‌شود یا واجبی را انجام نمی‌دهد که این فسق است، مانند نوشیدن شراب اما در حالتی دیگر، ادعا می‌کنند که شراب، حلال است یا حرمت شراب، جزء دین نیست که این کفر محسوب می‌شود. ادامه دارد... 📚پی‌نوشت: 1- شاه‌آبادی، 1360، ص14: «معرفت اغلب احکام واقعیه نیز مشتمل است بر سیاست؛ مثل طهارت و صوم و صلاه و زکات و حج و جهاد و لذا می‌توان گفت که دین اسلام، دین سیاسی است.» 2- کلینی، محمد‌بن‌یعقوب‌بن‌اسحاق، الکافی، ج1، ص 392. @Feraghvaadyan
🔮🍃 علم تجربی چیزی را اثبات نمیکند. اثبات یک افسانه است. 📌November 22, 2017 by Starts With A Bang 📋 شما راجع به بزرگترین تئوری های علمی ما یعنی نظریه تکامل، بیگ بنگ و گرانش شنیده اید .. 🔰 در حالی که آنها شواهد بسیار قوی برای این نظریه ها ارائه می دهند، آن (شواهد) اثبات نیستند. در حقیقت تا جایی که به علم مربوط میشود اثبات هر چیزی (در علم ) غیر ممکن است ! ما همچنین نمی توانیم همه چیز را مشاهده یا اندازه گیری کنیم !! 🔰حتی در فیزیک نظری که ریاضی ترین علم در میان همه علوم می باشد اثبات های ما به طور کامل پایه مستحکمی ندارند. 🔰اگر کسی به شما بگوید که یک نظریه علمی اثبات شده است، شما باید بپرسید منظورشان از این جمله چیست؟؟ 🔰به طور معمول، احتمالا منظور آنها این است که خودشان را قانع کرده اند که فلان نظریه درست است و یا آنها مدارک غافلگیر کننده ای دارند که یک ایده خاص در یک محدوده خاص معتبر می باشد .اما واقعا هیچ چیزی در علم (تجربی) قابلیت اثبات ندارد و همه موضوعات همیشه قابلیت تجدیدنظر دارند. 🇺🇸 نشریه آمریکایی فوربس (2017) 🌐https://www.forbes.com/sites/startswithabang/2017/11/22/scientific-proof-is-a-myth/amp/ ♻️✍ پی نوشت : علم تجربی یا ساینس Science نمیتواند خدا و بسیاری از باورهای دینی را رد کند و بسیاری از مواقع علم و دین مکمل یکدیگر هستند و قصد جنگیدن ندارند ! 💢 ایجاد جنگ بین علم و دین از دسیسه های جاهلان زمانه و ستیزه جویان ملحد است ! مقالات زیادی در این باره به چاپ رسیده و رسوایی ملحدین ستیزه جو بیش از پیش عیان شده است ! ✅ قویا معتقدیم که بیگ بنگ و تکامل تضادی با عقیده ما ندارد و خدای انتهای آن میباشد ! @Zandiq_IQ7 @Feraghvaadyan
"آیت الله العظمی بروجردی و ایرانی عزیز زرتشتی" وقتی مسجد اعظم قم ساخته میشد قرار شد چاه آبی حفر کنند که آن مسجد مستقل از آب شهر باشد. تحقیق شد که چه کسی این کار را بهتر از دیگران انجام می دهد. معلوم شد شرکتی در خیابان سعدی تهران هست که مدیریت آن با آقای جمشید یگانگی است ولی ایشان زرتشتی می باشد. موضوع را با آقای بروجردی مطرح کردند و ایشان فرمود: «زردشتی باشد، چه اشکالی دارد!!؟». آقای لرزاده که معمار مسجد اعظم بود قرارداد حفر چاه و سیستم آبرسانی مسجد را با آن شرکت بست و کار تا آخر انجام شد. هنگام تسویه حساب، آقای جمشید یگانگی گفته بود مایل است با آقای بروجردی ملاقات کند. آقای لرزاده اجازه گرفته بود و ملاقات انجام شد. در ملاقات آقای بروجردی از ایشان تشکر کرده بود ولی آقای یگانگی خواهش کرده بود که اجازه دهید من هم در ثواب این مسجد شریک باشم و پولی بابت کار دریافت نکنم! و آقای بروجردی هم قبول کرده بود. در همین حال یکی از حاضرین به آقای بروجردی گفته بود: «آقا به ایشان بفرمایید مسلمان شود»!؟ آقای بروجردی از شنیدن این جمله آنقدر ناراحت شده بود که صورت و گوشهایش قرمز شده بود!! آقای یگانگی هم سرش را زیر انداخته و ساکت بود. پس از مدتی آقای بروجردی فرمود: «من دعا می کنم خداوند از این صفا و اخلاص ایشان به ما هم عنایت بفرماید». پس از چندین سال چاه به تعمیر و بازسازی نیاز پیدا کرد و به همان شرکت مراجعه شد و معلوم شد آقای یگانگی مرحوم شده و پسرانش شرکت را اداره می کنند. قرار شد آنان برای تعمیر اقدام کنند. کار که انجام شد برای تسویه حساب رفتیم. معلوم شد مرحوم جمشید یگانگی در پرونده مربوط به مسجد اعظم قم یادداشت کرده که تا هر زمان این چاه تعمیراتی لازم داشت به طور مجانی انجام گردد. (حسین موسویان به نقل از نوه آیت الله العظمی بروجردی، روزنامه کارگزاران) @adyanetohidi @FERAGHVAADYAN
✅برگزاری دادگاهی به جرم خواندن برای دعای ستایش پروردگار 🔸جمعی از ساکنان شهر پارکسبورگ ویرجینا به همراه بنیاد رهایی از مذهب، فرمانداری این شهر را به دلیل آغاز جلسات کاری به دعای ستایش پروردگار به دادگاه کشیده اند. انها میگویند دعا خواندن نقض حقوق شهروندی در یک جامعه سکولار است. پرونده‌های قضایی مربوط به عدم استفاده از نشانه های مذهبی در فضاهای عمومی به اصلاحیه اول قانون اساسی آمریکا مرتبط است. بنا به برخی از تفاسیر این ماده از قانون اساسی آمریکا به معنای عدم استفاده از نشانه های مذهبی نیست، بلکه به این معناست که بین مذاهب مختلف در فضای عمومی و فضاهای دولتی تفاوتی قائل نشوند و هیچ دینی را برتر از دین دیگر ندانند. مخالفان دعای ستایش پروردگار میگویند، فرمانداری ایالت ویرجینیا با خواندن این دعا به دین مسیحیت رسمیت میدهد و این خلاف آزادیهای مذهبی شهروندان است. فرمانداری شهر در توضیح مراسم دعا گفته است این دعا بخشی از جلسه رسمی نیست و پیش از آغاز کار رسمی و به صدا در آمدن زنگ رسمی شروع جلسه دعا خوانده میشود🔸 @Religions @FERAGHVAADYAN
🍇عید تبرک #انگور در کلیسای #مریم_مقدس تهران مراسم عید تبرک انگور و عروج مریم مقدس با حضور جمعی از ارامنه در کلیسا مریم مقدس تهران برگزار شد./ایرنا irna.ir/fa/Photo/3642509 @FERAGHVAADYAN
📛 #آموزش نبرد شهری در كانال‌های آتئيستی و تلاش براي #اغتشاش‌آفرينی؛ عيان شدن رويكرد معاندانه جريان #آتئيسم @Feraghvaadyan
↙️ عضو کنیایی مجمع جهانی اهل بیت(ع): ✳️ در کنیا حداکثر چهار مدرسه شیعی داریم!/ اهل سنت و مسیحیت تبشیری فعالیت گسترده‌ای دارند عضو کنیایی مجمع جهانی اهل بیت(ع) اظهار داشت: من همواره آرزو داشتم که امام خامنه‌ای را ببینم. به همین خاطر همین‌که ایشان را دیدم چشمانم پر از اشک شد و خیلی گریه کردم...
🌐خانم «نازنین کریم» عضو آفریقایی مجمع عمومی مجمع جهانی اهل‌بیت علیهم‌السلام است. ایشان در کشور "اوگاندا" به دنیا آمد؛ اما در سال 1972م. وقتی هنوز کودکی سه چهار ساله بود همراه با خانواده اش به عنوان آواره از اوگاندا اخراج شد. در آن زمان رهبر اوگاندا تصمیم گرفت آسیایی ها را از این کشور اخراج کند؛ چون فکر می کرد نبض اقتصاد اوگاندا در اختیار آنهاست. به همین دلیل اعلام شد هر کس رنگ پوستش قهوه ای (دورگه) یا سفید است باید کشور را ترک کند! خانواده کریم ابتدا به کشور مالت و سپس به نروژ سفر کردند. آنها بعد از سه سال به انگلستان رفتند و نازنین در آنجا به سن ورود به مدرسه رسید. دوران تحصیل وی در انگلستان، اوج فعالیت های نژادپرستانه بود. وی که از اوگاندا به دلیل دورگه بودن و سیاه نبودن اخراج شده بود در انگلیس هم به خاطر اینکه مسلمان و رنگین پوست بودن با مشکلات مواجه شد! این اقدامات، درس مهم زندگی وی شد و تأثیری شگرف بر او گذاشت و تلخی اینکه یک انسان فقط به خاطر رنگ پوستش مورد تبعیض قرار گیرد را با تمام وجود درک کرد. نازنین کریم پس از پایان تحصیلات، مشغول به کار شد. وی در مسیر سفری که در سال 1685م. به "دارالسلام" در کشور تانزانیا داشت، در کشور کنیا با همسر آینده اش آشنا شد و بعد از یک سال با او ازدواج کرد. در ماه می سال 2000م. جمعی از بانوان شیعۀ اهل نایروبی، "شبکه خواهران مسلمان اهل بیتی کنیا (ABSN)" را تشکیل دادند. این شبکه که از سازمان های شیعی مرتبط با مجمع جهانی اهل بیت(ع) است، با هدف شناخت اسلام ناب و کوشش در راه اشاعه معارف اصیل قرآن و اهل بیت(ع) بنیان نهاده شد. اعضای این شبکه عمدتاً از نایروبی، مناطق ساحلی، غرب، نیانزا و ناحیۀ مرکزی کنیا انتخاب شده اند و بیش از چهارصد نفر را شامل می شوند. خانم نازنین کریم به این شبکه پیوست و توانست با نشر آثار اسلامی، تألیف مقالات روشنگر، برگزاری مراسم مذهبی (بویژه بزرگداشت حضرت فاطمه زهراء و حضرت زینب کبری علیهما السّلام)، انتشار "مجله مجتبی" به زبان انگلیسی (ویژۀ کودکان) و تشکیل کتابخانه های شیعی، سهم مهمی در فعالیتهای آن داشته باشد. وی بویژه تحت تأثیر زندگی حضرت صدیقه طاهره(س)، تلاش کرده است که "حجاب" را به عنوان یادگار سرور بانوان جهان، ترویج و تبلیغ کند. این عضو کنیایی مجمع عمومی مجمع جهانی اهل‌بیت علیهم‌السلام، در "اولین دوره جایزه جهانی گوهرشاد" که در سال 1395 در مشهد مقدس برگزار شد، به همراه هفت بانوی موفق و تأثیرگذار مسلمان دیگر مورد تجلیل قرار گرفت. سرکار خانم نازنین کریم علاوه بر فعالیت های گسترده اسلامی و تبلیغی، همسر و مادر نیز هست و هم اکنون چهار فرزند دارد./ابنا/P ادامه در لینک زیر: https://goo.gl/fowHBH @Feraghvaadyan
🔮🍃 خداناباوران باید علم دین را بپذیرند. 📌LEADER 11 April 2017 🔹"باور شناسان" اکنون در حال آشکار کردن چگونگی کارکرد دین هستند. تحقیر و کوچک شمردن کار آن ها کمکی به سکولاریست ها نمی کند اما شاید از آن چیزی بیاموزند. 🔹تنها بیش از یک دهه از جنجالی آفرین داوکینز با کتاب "پندار خدا" می گذرد. این کتاب اغلب جهان را با اصطلاحا خداناباوری جدید آشنا کرد - رد زورمندانه دین بر اساس این پیش فرض که ماتریالیسم علمی تبیینی والاتر از جهان ارائه می کند، در حالی که دین تاثیری مخرب بر جامعه دارد ، یک میم بیمار گونه که در ذهن کودکان بی دفاع کاشته شده. 🔹گرچه اثری پر خواننده بوده و تاثیری رهایی بخش برای بسیاری از خداناباوران منزوی بوده، پندار خدا عمدتا رشته ای جدید از واکاوی علمی را که تقریبا همزمان با انتشار آن ظهور یافت از قلم انداخته است. آن افرادی که روی "علم دین" کار می کنند - ترکیبی از روان شناسان، انسان شناسان و دانشمندان علوم اعصاب - دین را به عنوان یک فرآورده جانبی از شناخت عادی تبیین می کنند. آن ها استدلال می کنند به لطف فرگشت، ذهن جستجوگر تبیین ما، ایده های دینی را شهودا جذاب می یابد و آن ها را مانند ماهی گرسنه ای که قلاب ماهی گیری را قورت می دهد، می بلعد. 🔹برای بسیاری از پیروان خداناباوری جدید، این امر فرق چندانی با ارتداد نداشت! آن ها این علم را تحت عنوان "سازش کاری" تقبیح کردند - یعنی تلاشی غیر منطقی و غالبا زیان بار برای این گونه وانمود کردن که دین می تواند هنوز هم با وجود حکمرانی علم نقشی ایفا کند. نگران این نباشید که نظریه فرآورده جانبی شناخت بودن، مستلزم آن است که باور های دینی صادق باشند - اصلا چنین نیست. همچنین، ادعا نمی کند دین و ماتریالیسم علمی سازگار اند. صرفا تلاشی است برای کاوش باورمندی و ناباوری دینی با استفاده از ابزار علم به جای نطق و لفاظی. 🔹به هر حال خداناباوران علیه این علم حمله کردند. از جنبه مجادله عمومی پیرامون نقش دقیق دین در جامعه، این یک اشتباه بوده است. این امر تا جای ممکن موجب بیگانگی مردم شد، خداناباوران جدید را در مجادلات تغییر یافته و دو قطبی به سخنرانی های خود وانهاد و افراد میانه رو از هر دو طیف سکولار و مذهبی را از شرکت در این مباحث به کلی بازداشت. 🔹شاید زیان بار تر از همه، تغذیه این ایده ترویج یافته باشد: که خداناباوری یک نظام اعتقادی است که طرفدارانش می توانند به کوری و جزم اندیشی سایرین باشند. به عبارت دیگر، "تنها یک دین دیگر است". 🔹در نگاه نخست این امر تمام فریبندگی لازم را برای یک رقابت طعنه آمیز دارد: تو بو میدی. نه، خودت بو میدی. اما به عنوان یک ابزار لفاظی به شدت موثر است. آلوده ساختن خداناباوران مبارز با سلاح خودشان، ادعا هایشان را مبنی بر داشتن زمینه ای از افکار متعالی ریشه کن می کند و هنگامی که نوبت به برخی از خداناباوران جدید می رسد، رنگی از حقیقت دارد. اما آیا این امر درباره تمام بی خدایان صادق است؟ 🔹بار دیگر، آن هایی که به علم حقیقی می پردازند پاسخ می دهند. علم خداناباوری، که توسط همان دانشمندان علم دین عرضه شده، می گوید که خداناباوری واقعا دینی دیگر نیست بلکه چیزی بسیار متفاوت است - گرچه نه به دلایلی که ممکن است فکر کنید. شکی نیست خداناباوران خواهند گفت "این را از قبل می دانستیم"؛ اما شاید در آن با افرادی که تحت عنوان متکلم و مدافع دین نادیده می گرفتند، زمینه ای مشترک بیابند. 🔹شاید هم نه. علم دین عناصر محوری خداناباوری جدید را به چالش می کشد: برای مثال، این باور که دین سراسر به بدبختی و مشقت می انجامد. باور شناسان می گویند که دین "چسبی اجتماعی" بوده که جوامع نخستین را کنار یکدیگر نگه می داشته است. این بدان معنا نیست که امروزه نیز لازم است دین همان نقش را ایفا کند. بلکه صرفا نادیده گرفتن عمده قدرت آن، مرجعیت دین را منسوخ نمی کند یا کمکی به سکولار ها نمی کند. و این که با توجه به خیزش دین در امور جهانی، دین چیزی بیشتر از درگیری لفظی بر سر یک قمار است. 🇬🇧سایت علمی نیوساینتیست (2017) 🌐https://www.newscientist.com/article/mg23431213-700-holier-than-thou/ ➖➖➖➖➖➖ 🎓 محقق : B.U.D.A @Zandiq_IQ7 @Feraghvaadyan
⛔️ دادگاه رسیدگی به پرونده «محمدعلی طاهری» برگزار شد جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده محمدعلی طاهری، سركرده فرقه «عرفان حلقه»، امروز دوشنبه ۲۲ مرداد ماه ، در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به تصدی آقای بابایی و با حضور متهم و دو تن از وکلایش تشکیل شد. در این جلسه دادگاه پس از استماع دفاعیات متهم و وکلا، قاضی ختم رسیدگی را اعلام و مقرر کرده که دادگاه، ظرف یک هفته مبادرت به انشاء رای خواهد نمود. ⭕️⭕️⭕️ سروش: sapp.ir/feraghvaadyan ⭕️⭕️⭕️ ایتاء: https://eitaa.com/feraghvaadyan ⭕️⭕️⭕️ گپ: https://gap.im/feraghvaadyan
✅پاپ بندیکت شانزدهم متهم به یهودی ستیزی شد 🔸چندین متکلم مسیحی پاپ بندیکت شانزدهم را به یهودی ستیزی متهم کرده‌اند. این اتهامات بعد از آن صورت گرفت که کتاب بخشش و کار بدون پشیمانی در نشریه کومونیو منتشر شد. این نشریه آلمانی زبان اولین بار ۱۹۷۲ منتشر شد و از مهمترین نشریات الهیات مسیحی محسوب میشود. در شماره آگوست و جولای ۲۰۱۷ با موضوع روابط واتیکان با دیگر ادیان جهان مقالاتی چاپ شد که به روابط واتیکان با یهودیان نیز پرداخته بود. در یکی از این مقالات مطالبی مطرح شد که جنجال بسیاری هم در میان رهبران یهودی و هم رهبران مسیحی برانگیخت. این مقاله اسنادی را از میان نامه ها و سخنرانیهای پاپ بندیکت شانزدهم منتشر کرده بود که نشان میداد پاپ بندیکت به رغم نمایش عمومی حمایت از یهودیان و حضور در کنیسه های یهودی یا دیدار از اردوگاه های نازیها، افکار یهودی ستیزانه داشته است🔸 ادامه خبر در سایت گفتگوی ادیان: http://iid.org.ir/?p=5817 @Feraghvaadyan
دوستان معلوم الحال در کنار هم! ❌س.ح , عنصر افراطی #اهل_حق و محمد نوری زاد, در کنار هم قرار گرفتند تا تعصبات و رویکردهای افراطی یکدیگر را در عناد با نظام, تایید نمایند. @Feraghvaadyan
✅سمینار بین‌الادیان « توسعه فرهنگی در پرتو دین؛ در #اسلام و #مسیحیت » به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اوگاندا برگزار شد.
↙️سمینار بین‌الادیان «توسعه فرهنگی در پرتو دین؛ در اسلام و مسیحیت» با حضور ۶۰ تن از شیوخ و رهبران مسلمان و مسیحی در اوگاندا به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اوگاندا و با همکاری پادشاهی بوگوِرِ برگزار شد. 💠شیخ جمعه بخیط، مسئول بخش آموزش شورای عالی مسلمانان با اشاره به همکاری خوب میان رایزنی فرهنگی ایران و شورای عالی مسلمانان، طرح مباحث تفرقه‌انگیز مذهبی را غیرواقعی خواند که به منظور تضعیف جامعه اسلامی و رابطه خوب میان مسلمانان و مسیحیان ایراد می‌شوند. 💠حاج عبدالکریم کلیسا، رییس شبکه تلویزیونی سلام تی وی نیز، به رویکرد مثبت ایران در وحدت میان مذاهب اسلامی و توجه به وحدت و همزیستی ادیان، اشاره و آن را الگوی مناسبی در این حوزه معرفی کرد. 💠مسئول دفتر استاندار نیز، ایران را کشوری توسعه یافته خواند و از توجه و حضور جمهوری اسلامی ایران در این منطقه تشکر و قدردانی کرد و خواستار توسعه همکاری و استفاده از تجربیات جمهوری اسلامی ایران شد. 💠علی بختیاری، رایزن فرهنگی کشورمان در سخنانی با معرفی مختصر دستاوردهای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، توسعه فرهنگی را لازمه توسعه در سایر حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و علمی دانست و افزود: اما توسعه‌ای که جدای از دین تعریف شود، توان نجات و سعادتمندسازی بشر را ندارد. 💠وی توسعه فرهنگی، وظایف و مسئولیت‌های انسان در سه حوزه خود، خداوند و محیط پیرامون را مورد بررسی قرار داد. 💠بیشاپ جان کریسوستوم وایابیره، پادشاه اوگاندا ضمن تشکر از حضور فعال رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و ارتباط مستقیم با مردم، با استناد به انجیل و تأکید بر همزیستی و احترام میان پیروان ادیان مختلف، اعتقادات و باورهای دینی را لازمه توسعه فرهنگی دانست./مهر/p @Feraghvaadyan
✍ 🌎 🔴تأمین به دست ! 🔻در بحبوحه‌ی ، هنگامی که وارد حیفا شد، با کمبود آذوقه مواجه گشت؛ از این‌رو کارپرداز انگلیس نزد عبدالبهاء رفت. در این میان، عبدالبهاء که تا پیش‌تر انبارهای غلّات خود را از ارتش عثمانی مخفی کرده بود، تأمین آذوقه‌ی ارتش مهاجم و اشغالگر انگلیس را بر عهده گرفت.[1] 💠البته گویا عبدالبهاء بعلاوه‌ی تأمین آذوقه، وظیفه‌ی جاسوسی برای ارتش انگلیس را نیز بر عهده داشته است.[2] این اقدام خائنانه، حاکمان عثمانی را به قدری از عبدالبهاء عصبانی کرد که تهدید به مجازات وی نمودند؛ تهدیدی که شوقی افندی در کتاب قرن بدیع خود، بدون هیچ اشاره‌ای به علّتش، از آن یاد کرده است.[3] 🔰اما به راستی مگر پیشوایان بهائیت، اولین بشارت خود را محو جنگ و جهاد معرفی نکرده بودند؟ همچنان که پیامبرخوانده‌ی این فرقه گفته است: «یا أهل الارض بشارت اول که از اُمّ الکتاب در این ظهور اعظم به جمیع اهل عالم عنایت شد، محو حکم جهاد است از کتاب...».[4] ♻️ پس چرا برای "ادامه‌ی جنگ" و اشغال اراضی اسلامی به دست انگلیس، در اقدامی خائنانه، تأمین آذوقه‌ی ارتش آن را در نواحی فلسطین بر عهده گرفتند؟! آری؛ بدون شک معنای نهی از جنگ و جهاد نزد پیشوایان بهائی، پذیرش خفت‌بار اشغال‌گری اربابان آنان می‌باشد. 📚پی‌نوشت: [1]. ر.ک: سیدمحمدباقر نجفی، بهائیان، ص 642. [2]. همان، ص 641. [3]. شوقی افندی، قرن بدیع،صص 298-297. [4]. عبدالحمید اشراق خاورص 271. @Feraghvaadyan
🔀 ‌های 🔘 موضع اعضای در مورد بدعت‌ها ⬅️ رویکرد امروز اعضای انجمن‌حجتیه، نسبت به بدعت‌‌های آقای حلبی را می‌توان در دو دسته خلاصه کرد: 🔺دسته اول: 🔹این دسته به نظر منصفانه‌تر تأمل می‌کنند و می‌گویند «ما در این مسائل به نظرات آقای حلبی کاری نداریم.» این انجمنی‌ها، ادعا کنند که بدعت‌ها، حرف و نظر شخصی آقای است؛ بنابراین از لحاظ پذیرش آن به عنوان بدعت، یک قدم جلو هستند، اما باید دید آیا تفکیک میان موضع انجمن و حلبی، امکان‌پذیر است یا خیر؟ ❌نمی‌شود در عین قبول رهبری، حرف و بدعتش را نادیده گرفت. پذیرفتن ولایت، یعنی پیروان باید پاسخگوی اعمال، کردار و مواضع رهبر بود. آیات و احادیث بسیاری در رابطه با اهمیت امام و رهبر وجود دارد. وقتی انجمن‌حجتیه در تمام عملکردش به حلبی رجوع می‌کند، حتی اگر مدعی شوند که لفظ امام و رهبر را برایش به کار نمی‌برند، نمی‌توانند منکر شوند که آقای حلبی، فکری و معنوی انجمن است. ضمن اینکه همه سران انجمن در مورد حلبی، عقیده‌ای افراطی داشته و او را با دو واسطه، مرتبط با امام زمان(عج) دانسته‌اند. آن‌ها مدعی‌اند آقای حلبی، معارف خود را از حضرت می‌گرفت. 📜جدای از این، حدیثی کلیدی در مورد بدعت وجود دارد که: «هر گاه بدعتها در ميان امت من ظاهر گردد، بايد كه عالم، علم خود را ظاهر كند (و بيان نماید كه آن بدعت است). پس هر كه آن را اظهار نكند، لعنت خدا بر او باد.»(1) بنابراین، در صورت مطرح شدن بدعت، همین که شخصی به بدعت بودن آن پی ببرد، عالِم به آن مسئله محسوب شده و نیاز نیست عالِمِ مطلق باشد، فلذا استنکار آن است و در غیر این صورت، لعنت خدا بر او خواهدبود. پس حال که بدعت آقای حلبی روشن است، انجمنی‌ها باید با از آن، از ننگ امامت او به ظلالت، خارج شوند چراکه «و كُلُّ بِدعةٍ ضلالةٌ»(2) فلذا هر فرد متدین، متشرع و اهل دین و ولایتی، خود به خود از پیروی چنین فردی به آن می‌رسد. 🔶از طرف دیگر، اولین شرط برای هر پیشوا، «» است، در حالی‌که بدعت، بالاترین مرتبه ضلالت و فسق است. نمی‌توان کسی را به رهبری قبول داشت، مدعی بود با دو واسطه به وجود مقدس حضرت صاحب(عج) متصل است، تبلیغ و ترویجش کرد و در عین حال از بدعت او چشم‌پوشی نمود. همان‌طور که خود انجمن، افرادی مثل «ابوالفضل برقعی» را -که بدعتی کمتر از حلبی داشت- مذمت و رد می‌کنند، بنابراین باید به احوال پیشوای خود نیز نظر نمایند. ادامه دارد... 📚پی‌نوشت: 1.کلینی، محمد‌بن‌یعقوب‌بن‌اسحاق، الکافی، ج1، ص199. 2.بحارالانوار، ج ۲، ص ۲۶۳ @Feraghvaadyan
💬بیانیه کلیساهای تهران : 🔹ادعای نقض اقلیت‌های دینی در ایران، اشک است 🔻اقلیت های دینی در ایران نیاز به قیم ندارند، نیازها و حقوق خود را از طریق نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی و از طریق ارگان ها و سازمان های مرتبط در دولت و نظام پیگیری و مطالبه می نمایند. 📃بیانیه کلیساهای آشوری کلدانی تهران با آیه 1 فصل 7 انجیل متی اینچنین آغاز شده است: ▫️«درباره دیگران قضاوت نکنید تا مورد قضاوت قرار نگیرید. اظهارات مداخله جویانه آقای رییس جمهور آمریکا و به تبع وی آقای پمپئو وزیر امور خارجه آن کشور از طریق تریبون های رسمی و فضای مجازی بالاخص توئیتر در خصوص نقض حقوق اقلیت های دینی در جمهوری اسلامی ایران، اشک تمساح ریختنی بیش نیست، حضور نمایندگان توحیدی در مجلس شورای اسلامی و برخورداری از حقوق برابر همانند دیگر نمایندگان و دفاع از حقوق موکلان خود آزادی برگزاری آئین های عبادی در کلیساها، حفظ زبان آشوری (زبان قومی)، برگزاری جشنواره های فرهنگی - ورزشی و اختصاص ردیف بودجه جداگانه برای اقلیت های دینی، تنها نمونه هایی از اهتمام نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به مقوله ادیان توحیدی و پیروان آنها و حفظ ارزش های معنوی و اجتماعی آنها می باشد. ▫️30 تیرماه سال جاری برگ زرین دیگری بر تاریخ پر افتخار زندگی محبت آمیز ادیان توحیدی در کشور عزیزمان ایران رقم خورد و آن تایید حضور اقلیت های دینی در شوراهای اسلامی شهر و روستا توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام می باشد. ▫️کلیساهای آشوری کلدانی ضمن محکوم نمودن اظهارات مداخله جویانه رهبران سیاسی آمریکا در مسائل ایران، آنها را به اداره کشور خود و عدم مداخله در مسائل دیگر کشورها ارتباط موثر و سازنده با تمام دول، عدم جنگ و خونریزی در یمن و سوریه و محکوم نمودن اقدامات منحوسانه رژیم غاصب صهیونیستی و عربستان سعودی توصیه می نماید. ▫️اقلیت های دینی در ایران نیاز به قیم ندارند، نیازها و حقوق خود را از طریق نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی و از طریق ارگان ها و سازمان های مرتبط در دولت و نظام پیگیری و مطالبه می نمایند. براساس تعالیم در کتاب مقدس، جهت برقراری صلح و آرامش و محبت دعوت شده اند. پیرو آموزه های الهی، ما نیز از رهبران کشورها دعوت می نماییم برای برقراری صلح فراگیر در اقصی نقاط جهان تلاش نمایند تا اراده خداوند را بر روی زمین بجا آورند که همانا تعالی و پیشرفت انسان می باشد./جماران ⭕️⭕️⭕️ سروش: sapp.ir/feraghvaadyan ⭕️⭕️⭕️ ایتاء: https://eitaa.com/feraghvaadyan ⭕️⭕️⭕️ گپ: https://gap.im/feraghvaadyan
✅منع تبلیغات مذهبی در اتوبوسهای عمومی واشنگتن 🔸بنا بر قانون جدید مصوب ۳۱ جولای در واشنگتن، تبلیغات مذهبی بر روی بدنه اتوبوسهای حمل و نقل عمومی و قطارهای مترو ممنوع خواهد شد. بر اساس این قانون مسئولان پذیرش آگهی حق ندارند هیچ نوع تبلیغاتی در دفاع یا علیه هر نوع مذهبی در واشنگتن بپذیرند. اسقف نشین واشنگتن اعلام کرد که این قانون بعد از آن به طور رسمی اعلام شد که با درخواست تبلیغات مذهبی انها به دلیل اینکه ناقض اصلاحیه قاول قانون اساسی آمریکاست، مخالفت شد. قانون مخالفت با تبلیغ مذهبی حاصل بحثهای مختلفی است که از سال ۲۰۱۵ صورت گرفته است و ضرورت تصویب این قانون را در نهایت پرهیز از وضعیتهایی که به خشونتهای مذهبی در خیابان منتهی میشود، اعلام کرده اند. سازمان خمل و نقل کلانشهر واشنگتن در این باره گفته است از سال ۲۰۱۵ بیش از ۳۰ هزار دلار بابت آسیب رساندن بزهکاران به اتوبوسهای شهری به دلیل تبلیغات مذهبی پرداخته است🔸 ادامه خبر در سایت گفتگوی ادیان: http://iid.org.ir/?p=5808 @Religions @Feraghvaadyan
بنام خدا ▫️با گذشت چهار دهه از پيروزی انقلاب اسلامی ايران، انقلابی که برخاسته از اراده واقعی مردم و رهبری بصير و فرانگر امام خمينی ( ره ) بود، و تجربه عميق هشت سال دفاع مقدس ملت ايران از هر دين و قوم با متبلور ساختن وحدت و يکدلی ملی، و با تقديم هزاران شهيد انقلاب و جنگ و ايثارگر و جانباز و آزاده ثابت کرده که وجودی است يکپارچه و در سايه حضرت حق حيات خود را هدفمند و در جهت عدل و آزادگی ای می داند که اراده خداوند برای بندگان اش است. حال و پس از سرگذراندن اين تجربيات و فشارهای ظالمانه استکبار و تحريم ها و موضع گيری ها جانبدارانه آمريکا که ملت بزرگ ايران استقلال و خودباوری خود را ظاهر ساخته است. آمريکا با تبليغات و تحريم های دوباره اقتصادی و بدعهدی سعی به زانو در آوردن انقلاب و ملت ايران دارد. تلاشی که تجربه گهربار انقلاب و دفاع مقدس بر واهی بودن آن دلالت دارد. جامعه ارامنه تهران و شمال ايران باور دارد که اين بار نيز ملت شريف و بزرگوار ايران از هر دين و آيين، يکدلانه و استوار و در سايه هدايت های جامع نگر رهبری انقلاب از اين مرحله با سرافرازی عبور خواهد کرد و توطئه های دشمنان ايران، که برخی همسايه ها نيز بيهوده و شايد که با وحشت نابجايي که از پيروزی ها و اعتماد به نفس ملت ايران حس کرده اند،آب در آسياب آنان می ريزند، بی اثر خواهد شد. شورای خليفه گری ارامنه تهران با حمايت از تمامی تلاش های همه جانبه ملت و دولت ايران در راستای حفظ استقلال و تحقق اراده بر حق مردم ايران، اعلام می دارد که جامعه ارامنه همچون گذشته يکپارچه و يکدل در کنار ملت بزرگ ايران گام خواهد برداشت. ▫️ ⚪️شوراي خليفه گري ارامنه تهران @adyanetohidi @Feraghvaadyan
✅ هموطنان #آزاده #ارمنی تجلیل شدند مراسم تجلیل از هموطنان آزاده ارمنی با سخنرانی »امیر دریادار سیاری» در فرهنگسرای شفق(بوستان اندیشه تهران) برگزار شد. در این مراسم، جمعی از ایثارگران ارمنی، تنی چند از نمایندگان –روحانی و اجتماعی- جامعه ارامنه و مسئولان حضور یافتند و ازایثارگری‌های هموطنان‌ آزاده ارمنی تجلیل به عمل آمد. @Feraghvaadyan
💥بهائیت؛ دین صادراتی اسرائیل! ️در مقابل خوش خدمتی و اطاعت محض رهبران بهائیت از اولیای رژیم کودککش صهیونیستی، این رژیم در کنار نسلکشی و آوارگی فلسطینیان، بهائیت را به رسمیت شناخته و به حمایت از آن روی آورده است؛ همچنان که پرفسور نرمان نيويچ (دادستان اسبق و يکی از شخصيتهای سياسی حقوقی دولت اسرائيل)، در به رسمیت شناختن بهائیت گفته است: 🔻«اکنون فلسطين را نبايد فی الحقيقه منحصراً سرزمين سه ديانت محسوب داشت، بلکه بايد آن را مرکز و مقر چهار ديانت به شمار آورد، زيرا امر بهائی که مرکز آن حيفا و عکا است و اين دو مدينه زيارتگاه پيروان آن است به درجهای از پيشرفت و تقدم نائل گشته که مقام ديانت جهانی و بين المللی را احراز نموده است».[1] 🔹اما با توجه به رسمیت شناخته شدن بهائیت در اسرائیل، چرا پیشوایان بهائی در کنار اصرارشان به لزوم تبلیغ [2]، اسرائیلیها را از این قانون مستثنی کردهاند؟! و هیچ بهائی حق ندارد یک یهودی را به دین خود دعوت کند؟[3] 💠 اگر اسرائیل بهائیت را به رسمیت میشناسد، پس چرا سران تشکیلات بهائی موظف به رعایت انحصار تعداد خاصی از پیروان خود در این سرزمین هستند و هرآنکس که بدون اجازهی آنان و خارج از نوبت به اسرائیل سفر کند را مشمول طرد روحانی قرار میدهند؟![4] آری؛ بدون شک اسرائیل، بهائیت را تنها به چشم مسلکی ساختگی، وابسته و صادراتی مینگرد که پیروان آن، وظیفهی جاسوسی برای این رژیم را بر عهده دارند./p 📚پینوشت: [1]. شوقی افندی، قرن بدیع، ترجمهی نصرالله مودت، ج 4، ص 162. [2]. ر.ک: محمدعلی فیضی، رساله راهنمای تبلیغ، بدیع، ص 5. [3]. نهاد رهبری بهائیت، بیت العدل، بیت العدل پاسخ به نامهی مورخ: 25 ژوئن 1995. [4]. ر.ک: شوقی افندی، توقیعات مبارکه، ج 4، صص 42-41. @roshangharee @Feraghvaadyan
↙️در حوزه هنری؛ ↙️ نشست نقدی بر عرفانهای بدلی و نو پدید معاصر برگزار میشود ✳️نشست «نقدی بر عرفانهای بدلی و نو پدید معاصر، شناسایی قربانیهای این پهنه و معرفی عرفان های اصیل ایرانی» با حضور همایون همتی، استاد محقق حوزه و دانشگاه و نویسنده برگزار میشود. ✳️«همایون همتی» دارای دکترای فلسفه ادیان و عرفان و فوق دکترای فلسفه دین از آلمان است. ✳️نشست نقدی بر عرفان های بدلی و نو پدید معاصر ساعت ۱۵:۳۰، پنچ شنبه ۲۵ مرداد، در سالن سوره حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی واقع در خیابان سمیه نرسیده به پل حافظ برگزار میشود./مهر/p @Feraghvaadyan