فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔮الوین پلانتینگا فیلسوف علم و پژوهشگر برجسته حوزه علم و دین:
💎 اجابت دعا و معجزات الهی با قوانین فیزیک، بخصوص مکانیک کوانتمی سازگاری دارند!
@Zandiq_IQ7
@Feraghvaadyan
👫از نظر #عبدالبهاء، آیا در پیشگاه خدا مرد و زنی وجود دارد؟!
🔹بر اساس تعالیم به ظاهر بدیع بهائیت، زن و مرد از تساوی کامل برخوردار بوده و به ادعای عبدالبهاء: «نزد خدا مرد و زنی نیست، هرکس اعمالش بهتر و ایمانش بهتر، در درگاه الهی مقرّبتر است. در درگاه الهی ذکور و اناث نیست جمیع یکی هستند».[1] اما در پاسخ به این ادعای پیشوایان بهائی میگوییم:
1⃣اولاً: پیشوایان بهائی در حالی تساوی زن و مرد را به عنوان تعلیمی ابداعی از جانب خود معرفی نمودند که قرآن کریم، بسیار پیش از آنها فرموده است: «يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَىٰ وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا ۚ إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ ۚ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ [حجرات/13]؛ ای مردم ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیرهها و قبیلهها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامیترین شما نزد خداوند باتقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است».
2⃣ثانیا: دومین پیشوای بهائیت بر خلاف ادعای خود به نبود مرد و زن نزد خدا، مرد را جنس برتر دانسته که زنان میبایست خود را با آن تطبیق دهند؛ همچنان که در توصیهی خود به مبلّغههای بهائی آورده است: «ای کنیزان، مردانه بر امر حق قیام نمائید. بسی از نساء که الیوم عندالله از رجال مذکور و بعضی رجال که از نساء محسوب».[2]
✳️بنابراین چگونه میتوان از یکسو، (با تقلید از اسلام و ثبت به نام خود) از نبود جنس زن و مرد در درگاه الهی سخن گفت و از سویی دیگر، جنس مرد را ملاک برتری دانست؟!
📚پینوشت:
[1]. عباس افندی، خطابات، لانگنهاین آلمان غربی: لجنهی ملّی نشر آثار امری به زبانهای فارسی و عربی، 127 بدیع، ج 2، ص 220.
[2]. اشراق خاوری، پیام ملکوت، نسخهی الکترونیکی، ص 232.
@Feraghvaadyan
@n_bahaiat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📝آیا چیزی فراتر از طبیعت وجود دارد؟
آیا اطلاعات غیر مادی است؟
✅پاسخ از پروفسور جان لنوکس استاد ریاضیات آکسفورد
@naghde_elhad
@feraghvaadyan
روشنگر مدیا
📃 بیانیه نمایندگان قطب #فرقه_گنابادی درباره راهاندازی سایتی مستقل برای انعکاس ابلاغیههای رسمی #فرقه که به منظور جلوگیری از سردرگمی #مریدان در میان فعالیت کانال ها و سایتهای مختلف،بهویژه جولان رسانههای منتسب به طیف افراطی دراویش، با تأیید و مطابق دستور قطب(نورعلی تابنده) صورت گرفتةاست. این بیانیه را باید جوابیهای دانست به تمام هجمه ها و انتقادات شدیداللحن #افراطیون به بیانیه های نمایندگان قطب ، به خصوص زیر سؤال بردن کانال تازهتأسیس فرقه و مخدوش نمایاندن آن، به عنوان یکی از موارد تمرد نماندیگان از فرمان قطب!♦️
@Feraghvaadyan
●➼┅═❧═┅┅───┄
﷽
How came the bodies of animals to be contrived with so much art, and for what ends were their several parts?Was the eye contrived without skill in Opticks, and the ear without knowledge of sounds?...and these things being rightly dispatch’d, does it not appear from phænomena that there is a Being incorporeal, living, intelligent...?
چطور شد بدنهای حیوانات با این چنین ظرافتی طراحی شدند و اجزای مختلف آنها هر کدام هدفی را دنبال کند؟
آیا چشم بدون تواناییِ بینایی و یا گوش بدون تواناییِ شنیدن طراحی شده؟ و همین که این امور [دیدنها و شنیدنها] بهدرستی انجام میپذیرند، آیا دلالت بر وجودی غیرمادی، زنده و هوشمند ندارد ...؟
➖آیزاک نیوتن
🌐https://goo.gl/XgESN9
@IslamVaDanesh
@Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
✅اعتراض سیاستمدارن ایرلندی به پخش پوسترهای ضد کاتولیک در بلفاست
🔸اخیراً در شهر بلفاست ایرلند پوستری در تعداد وسیع پخش شده است که خشم کلیسا و سیاستمداران ایرلندی را برانگیخته است. این پوستر عکس مغز انسان است که در قسمتهای مختلف آن شعارهایی توهین آمیز علیه پاپ و کلیسا و روحانیون کلیسا و سیاستمداران نوشته شده است. گراهام کریگ مشاور حزب اتحادیه دموکرات گفته است این پوستر ضد پروتستان و توهین امیز است.
برخی از این شعارها به اختلافات چندین قرنی بین کاتولیکها و پروتستانها اشاره دارد و برخی نیز مستقیم شخص پاپ و کلیسا را نشانه گرفته است. رنگهای این پوستر قرمز و سفید و آبی به نشانه رنگهای پرچم ایرلند شمالیست. پروتستانها برای نشان دادن وفاداری خود به حکومت انگلستان و نه جمهوری استقلال یافته ایرلند از این پرچم استفاده میکنند🔸
ادامه خبر در سایت گفتگوی ادیان:
http://iid.org.ir/?p=5842
@Religions
@Feraghvaadyan
کرامتتراشی عبدالبهاء برای علیمحمد باب!
عبدالبهاء برای توجیه ادعای پیامبری پیشوای بابیت و بهائیت، به کرامتتراشی برای او متوسل و هرگونه تحصیل علیمحمد باب را منکر شده است. اما به راستی چگونه میتوان پایههای حقانیت علیمحمد شیرازی را بر دروغ استوار ساخت؛ دروغی که حتی منابع دست اول بهائی، به تکذیب آن پرداخته و به درس خوانده بودن این پیشوای بابیت و بهائیت اعتراف کردهاند!
@n_bahaiat
@Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
💠اعلام فراخوانِ همایش بین المللی «جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت»
↙️دبیر اجرایی همایش«جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت» با اشاره به برگزاری این همایش در اسفند سال ۹۸ گفت: مهلت ارسال چکیده مقالات برای این همایش علمی تا اسفندماه ۱۳۹۷ پیش بینی شده است.
🔹به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، حجت الاسلام عیسی بابامیر، دبیر اجرایی همایش«جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت» در گفت وگویی تصریح کرد: پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی وابسته به پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افتخار دارد با توجه به برگزاری موفقیتآمیز همایش بینالمللی «آموزههای دینی و مسئله نفس و بدن» در اسفندماه 1389 با حضور 25 اندیشمند خارجی و شمار کثیری از فرهیختگان داخلی که آثار ارائهشده در قالب 7 مجلد مجموعهمقالات همایش و نیز 15 عنوان کتاب مرتبط عرضه شد، دومین همایش در ذیل کلانطرح «رابطه نفس و بدن» را برگزار کند.
🔹وی با بیان اینکه عنوان این همایش بین المللی «جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت» است، ادامه داد: هدف از برگزاری دومین همایش علمی، پرداختن به یکی از مهمترین و بنیادیترین موضوعات فلسفی و الهیاتی-کلامی در مراکز دانشگاهی و حوزههای علمی دنیا است.
🔹دبیر اجرایی «همایش بین المللی جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت» اضافه کرد: نفسشناسی فلسفی، فلسفه ذهن و موضوع جاودانگی انسان امروزه از قابل توجهترین موضوعات در زمینه علوم شناختی، الهیات فلسفی، فلسفه و کلام اسلامی و انسانشناسی فلسفی است که در ادیان ابراهیمی بهویژه در مسیحیت و اسلام نیز اهتمام خاصی بدان شده است.
🔹وی تاکید کرد: این همایش که مراحل مقدماتی آن از سال 1395 آغاز شده، در 14 و 15 اسفندماه 1398 برگزار می شود و عناوین اصلی آن «مفهوم مرگ»، «مفهوم جاودانگی»، «ملاک اینهمانی شخصی»، «بقای پس از مرگ» و «حیات پس از مرگ» هستند و از محققان خواسته شده در قالب 40 ریزعنوان به بررسی مسائل فلسفی و الهیاتی در مسئله جاودانگی نفس بپردازند.
🔹وی گفت: دبیری علمی این همایش را حجت الاسلام والمسلمین سید یدالله یزدانپناه برعهده دارد و میثم فصیحی نیز دبیر اجرایی همایش در بخش خارجی است.
🔹حجت الاسلام بابامیر بیان کرد: مهلت ارسال چکیده مقالات برای این همایش علمی، تا اسفندماه 1397 و مهلت ارسال اصل مقالات نیز تا شهریورماه 1398 است و مقالات پذیرفتهشده در این همایش با درجه علمی-پژوهشی، پذیرش و مقالات برتر در فصلنامه علمی-پژوهشی «نقدونظر» منتشر می شوند.
🔹وی تصریح کرد: در راستای این همایش، در دی ماه سال 1396 نخستین پیشنشست همایش با عنوان «نظریههای جاودانگی نفس در فلسفه و الهیات» با حضور رضا اکبری، استاد دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد و مطابق برنامهریزیها، مقرر شده است تا پایان سال جاری نیز دو پیشنشست دیگر برگزار شود.
🔹🔸وی خاطرنشان کرد: تاکنون نزدیک به 80 چکیده مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که 50 عنوان چکیده پذیرفته شده و در دست تألیف اند و نزدیک به 10 عنوان مقاله نیز به دبیرخانه این همایش تحویل شده است./p
@Feraghvaadyan
📝 مقاله ای خواندنی از دانشگاه برین مایر آمریکا راجع به ضرورت دین داری:
📌آیا علم میتواند جایگزین دین شود?تجزیه و تحلیل نرولوژی و نرو بیولوژی از تجربه نزدیک مرگ
📖 Can Science Replace Religion? Analyzing the Neurobiology and Neurotheology of the Near Death Experience
🖌دین یک نهاد اجتماعی است که از اولین گزارش موجودیت بشر، وجود داشته است.همچنین ادیان بسیاری با درجه های مختلف ایمان وجود دارد.علم اغلب درک فیزیکی و مکانیکی دانش را جستجو می کند. مسائل بسیاری وجود دارد که در آن علم و مذهب با یکدیگر تقابل دارند.محدوده این مسائل از آغاز زندگی (تکامل در برابر خلقت گرایی)تا ایده زندگی و هستی پس از مرگ می باشد.
🖌با ادامه پیشرفت علم، توضیحاتی فیزیکی برای وقایع زندگی ارائه شده است.اما آیا این توضیحات، اعتقادات دینی را رد می کنند؟ آیا علم در نهایت با رد کردن دین آن را بی فایده می سازد? این سوال در رخداد هایی از تجربیات نزدیک به مرگ ،مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. اعتقاد اینکه علم در نهایت دین را متوقف میکند ،اشتباهاً فرض می کند که دانش مکانیک مغز و جهان قادر به ریشه کن کردن اهمیت مذهب برای بشریت است.دین در جامعه برای بسیاری از دلایل که به مراتب فراتر از اعتقاد به وجود خدا هستند، وجود دارد. وجود بسیاری از ادیان، خدایان و حتی آتئیست ها، شاهد این ادعاست.
🖌دین یک وسیله برای انسان هاست تا اعتقاداتشلان را حفظ کنند.دلایل این اعتقاد در میان مردم و ادیان متفاوت است، اما اهمیت آن در باورهاست. داشتن اعتقادات دینی می تواند یک حس غرور، اعتماد، راحتی، قدرت و خیلی چیزهای دیگر را در فرد ایجاد کند. حتی میتواند هدفی برای زندگی باشد. اهمیت مذهب برای جامعه باعث شده است که بشریت نگذارد دین کمرنگ شود.
علم تجربی داستان های مذهبی مانند داستان حضرت موسی را رد می کند ( معجزات فرا علمی هستند/ مولف ) ، اما دین فراتر از یک داستان است. دین ضروری است زیرا مجموعه ای از باورهاست. به همین دلیل علم هیچگاه نمیتواند مذهب را از بین ببرد.
🇺🇸 دانشگاه برین مایر
Ⓜ️https://serendip.brynmawr.edu/bb/neuro/neuro04/web1/bcorr.html
✍پی نوشت: تفاسیر موهومی که ملحدین از ادیان ارائه میکنند به علاوه ی دین هراسی آنها ، محصول جهالت و انگیزه های سیاسی آنهاست/ در حالی که بهترین دانشگاه های جهان فوائد زیادی را بر اصل دین داری بیان میکنند و بارها اثبات شده.سود و زیان اخروی که جایگاه خاص خود را دارد🍃🌸
[ به طور مستمر از دانشگاه ها و مجامع علمی برتر دنیا مقالات خواندنی خدمت شما ارائه خواهیم داد ، ان شالله تعالی. ]
🎓محققین :M.R.V_TRUTH
@Zandiq_IQ7
@Feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌎آرنود فاندور سازنده فیلم فتنه "fitna" علیه پیامبر اسلام که سرسختانه معتقد بود تهدید دنیاي امروز اسلام است، خودش و خانوادهاش مسلماݩ شدهاند؛
➖ او ميگوید:
" #اسلام دیݩ زیبایي است؛ دیݩ صلح است"❣
خدای مجسم بهائیت!
پیامبرخواندهی بهائیت در یکی از مناجاتهای خود، تصویری مجسم و غیرقابل توجیه از خدای بهائیت، ارائه نموده؛ تصویری که آدمی را به یاد مناجاتهای اعراب بادیهنشین مشرک میاندازد. اما ممکن است بهائیان در توجیه این اشکال، به تأویل گفتار او روی بیاورند؛ این در حالیست که این مدعی پیامبری، از تأویل کلام خود نهی کرده است.
@n_bahaiat
@Feraghvaadyan
⁉️آیا سخنرانی روز عید غدیر «نورعلی تابنده»، کنایهای به «افراطیون» بود؟
✍🏻تحلیلمحتوای آخرین سخنرانی قطب فرقه گنابادی
🔹🔸نورعلی تابنده، قطب فرقه گنابادی که به ادعای رسانههای منتسب به طیف افراطی فرقه در «حصر» بهسر میبرد، ضمن دیدار با شمار زیادی از مشایخ، مأذونین و مریدان در روز عید غدیر، به ایراد سخنرانی پرداخت. آخرین سخنرانی رسمی و منتشرشده وی، مربوط به تیرماه درباره تعیین جانشین خود بود که با حواشی فراوانی همراه شد. اینک با گذشت دو ماه از این سخنرانی، وی در تازهترین اظهارات –کوتاهش- به بهانه توصیف غدیر، به نکاتی اشاره میکند که شاید بتوان آن را کنایهای به برخی جریانها و طیفها در فرقه دانست؛ وی میگوید: «...[واقعه غدیر خم] یک درسی به ما داد که یک مطلبی را به تأخیر نیندازیم...بعد [پیغمبر(ص)] گفت که شماها چرا جلوتر رفتید؟ شماها بندگان اربابی هستید که کلاً ولی خدا هستند. باید با خود پیغمبر باشید،[لذا] برگرداندند، یعنی آنچه که زیادهروی کردند، افراط در کار کردند، تندتر رفتند، خوب برمیگشتند به منزلشان یک خرده تندتر رفتند که اینها چون بد توجه به محتویات میکنند، همان جوری که ظهور پیغمبری و بعثت پیغمبر همه متوقع بودند و منتظر بودند و از نام علی هم همینجور. این است که نام علی و محبت در بین فقرا در بین مسلمین، زیاد بود برای اینکه اشتباه نشه، کسانی که یا هیچ سمتی ندارند یا اگر سمتی دارند و اگر حرف الهی می شنوند ...، آنها مبادا دچار اشتباه شوند...»(1)
🔺وی از دو واژه «افراط» و «زیادهروی» استفاده کرده و متعاقب آن در توصیف ویژگیهای این گروهها عبارت « چون بد توجه به محتویات میکنند» را به کار میبرد. وی در ادامه نیز برای توضیح این اشتباه، ابراز می دارد: «برای اینکه اشتباه نشه، کسانی که یا هیچ سمتی ندارند یا اگر سمتی دارند و اگر حرف الهی میشنوند ... آنها مبادا دچار اشتباه شوند...» این عبارات را میتوان کنایهای در لفافه به برخی افراد و طیفهای افراطی فرقه به شمار آورد که این روزها با انتشار دهها مطلب و ارائه تفسیرهای شخصی و هدفمند از بیانیه های اخیر فرقه، کوشیدهاند اصل این بیانیه ها و انتساب آن به قطب را زیرسؤال برده و چهره نمایندگان وی را مخدوش نمایند.
🔺تأکید وی بر واژه های «افراط و زیادهروی» و نیز اشاره اش به « کسانی که یا هیچ سمتی ندارند یا اگر سمتی دارند و اگر حرف الهی میشنوند..» کاملاً میتواند یادآور برخی چهرههای افراطی فرقه در داخل و خارج از کشور باشد که پس از واقعه گلستان هفتم، عملاً مسیر دیگری را پیموده و به بیانیه ها و سخنان قطب، وقعی نمینهند.
⁉️با توجه به عواقب صراحت تابنده در آخرین سخنرانیاش(تیرماه 1396) ونیز جو نسبتاً ناآرام حاکم بر فرقه، شاید وی اینبار ترجیح داده کمی محتاطانهتر عمل نماید، لذا سخنرانی در لفافه و کنایه و اشاره را دستمایه قرار دادهاست. باید دید، واکنش افراطیون به این سخنان چیست؛ سکوت یا باز هم تفسیرهای جهتدار و برداشت های شخصی؟
📚پینوشت:
1. کانال مزار بیدخت، هشت شهریور 1397.
✅بخش تحلیلی روشنگر
@Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
⭕️ از #گلستان_هفتم تا #فشافویه ؛ #اغتشاشگران گلستان هفتم چه کسانی هستند؟ (قسمت اول: کسری نوری)
📽در این کلیپ با یکی از عناصر گروهک مجذوباننور، طیف افراطی #دراویش #گنابادی و نقش وی در حوادث گلستان هفتم آشنا میشویم؛ جالب آنکه، کسری نوری و دیگر همدستانش، اینروزها غائلهای تازه در زندان بزرگ تهران به راه انداختهاند؛ چرا دراویش افراطی هر جا قدم میگذارند، چندی بعد اغتشاش و غائلهای برپا میشود؟!⁉️
#اختصاصی
#روشنگر
@Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
با چهره دیگر یارشاطر آشنا شویم
👈با چهره دیگر یارشاطر آشنا شویم
❓احسان یارشاطر که بود؟
◀امروز تیتر بسیاری از خبرگزاری ها مرگ احسان یارشاطر , بنیان کذار دانشنامه ایرانیکا بود. آنچه همگان از نامبرده به یاد دارند, چهره ای علمی_ادبی است, لیکن یارشاطر جنبه های ناگفته ای هم دارد که _عمدا یا سهوا_کمتر بدان پرداخته شده؛
◼۱. پیش از هر جیز باید بدانیم یارشاطر, یک بهایی است. وی از دانش آموختگان مدارس نوین بهایی (تایید) در ایران بوده است. همان مدارسی که در دوره قاجار توسط محافل بهایی در کشور تاسیس گردید تا ضمن آموزش اختصاصی اطفال بهایی, به تبلیغ و جذب مسلمانان نیز بپردازد.
◼۲. یار شاطر را همه با ایرانیکا به خاطر می آورند اما چقدر از محتوای این کتاب آگاهی وجود دارد؟ آیا می دانید نامبرده ذیل توضیح ادیان و مذاهب در این کتاب, بخش عمده ای را به بهاییت اختصاص داده, حال آنکه مذهب تشیع در تفاوتی فاحش, تنها به توضیحاتی مختصر و جهت دار منحصر شده است؟
👈به گفته برخی محققان, وی بهاییت را در زمره ادیان آورده و طی توضیحاتی مبسوط مورد شرح و _با کمی اغماض_چه بسا تبلیغ قرار داده است.
◼به هر حال, رشد ونمو مطابق آموزه های بهایی, در نهاد نامبرده جای گرفته و انعکاس آن را می توان در جهت دار بودن دانشنامه تالیفی وی مشاهده نمود. حال آنکه, ارزش و اعتبار یک دانشنامه به دوری از تعصب و غرض ورزی و ابتنا بر اسناد و منابع علمی می باشد.
📚بخش تحلیلی روشنگر
@Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
هجمه ای دیگر از دراویش افراطی علیه نمایندگان قطب
👈افراطیون با انتشار جوابیه ای به نامه انتقادی دراویش نسبت به اقدامات و تحرکات ماذون خارج نشین فرقه , مصطفی آزمایش,ضمن اتهام زنی به نمایندگان قطب, به صراحت از فرمان موسس و به اصطلاح مراد خود تمرد کردند.
🔼افراطیون که تنها به یکی از ده ها مورد انتقاد مطرح شده در باب رفتارهای سیاسی و تفرقه افکنانه آزمایش در باب کشف حجاب همسرش پاسخی فاقد وجاهت و مغلطه آمیز داده اند, در فراری رو به جلو به اتهام زنی پرداخته و با فاقد صلاحیت دانستن فردی که از سوی نورعلی تابنده به عنوان جانشینش معرفی شده, عملا به سخنان و فرامین وی وقعی ننهاده و چهره افراطی, تبرج خواهانه و تفرقه افکن خویش را آشکار نمودند.
@Feraghvaadyan