eitaa logo
روشنگر مدیا
958 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
565 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻مقایسه‌ی شبه آیات با 🖌 پیامبرخوانده‌ی مواضع متناقضی نسبت به آثار ، در مقایسه با نوشته‌جات خود اتخاذ کرده است. وی در جایی مطالب خود را عین کلمات باب خوانده که هیچ‌گونه تغییر و یا نسخی در آن صورت نگرفته است: «... کلّ می‌دانند که به این ظهور أعظم (:بهائیت) ما نزّل فی البیان (:آن‌چه در کتاب بیان نازل شده) ثابت و ظاهر و محقّق شده... مع ذلک (:با این حال) متّصلاً (:پیوسته) نوشته و می‌نویسند که را نسخ نموده‌اند که شاید شبهه در قلوب القا شود و معبودیّت عجل (:گوساله: لقبی که بهاء به برادر خواد داده بود) محقق گردد».[1] 🖌اما در جایی دیگر، مطالب کتاب بیان علی‌محمد شیرازی را تا سطحی پایین آورده که آن را به برگ و انگشتری در دست خود تشبیه نموده که تابع اراده‌ی او می‌باشد: «ما نُزل البَیان إلّا لِذکری و إنّه ورقة مِن حدیقة بیانی و خاتم من إصبعی... [2]؛ نازل نشده است مگر برای ذکر من و آن برگی است که از باغ بیان من و انگشتری است در دست من و خداوند آن‌چه را بخواهد به جا آورد و طوری که اراده می‌کند، حکم می‌فرماید». 🖌با این حال، رویکرد متناقض نسبت به آثار علی‌محمد باب، تنها به این صورت قابل توجیه است که او در ابتدا و با هدف فریب و جذب بابی‌ها، هرگونه ادعای برتری آثار خود و یا نسخ آثار باب را رد کرده و در ادامه، ادعای برتری و ناسخیت آثار خود را مطرح نموده است. در هر صورت، این و ، از جانب مدعی پیامبری الهی، پذیرفته نیست. 🆔 @n_bahaiat 📚پی‌نوشت: 📕[1]. حسینعلی نوری، اقتدارات و چند لوح دیگر، ص 46-45. 📙[2]. حسینعلی نوری، اقدس، ص 84. 🆔 https://t.me/feraghvaadyan 🆔 https://eitaa.com/feraghvaadyan 🆔 https://sapp.ir/feraghvaadyan
🔺سیره امام علی(ع) در تعامل با پیروان سایر ادیان الهی 🔹روشنگر به نقل از بیداری پلاس/ امام علی(ع) تمام حقوق متعلق به مسلمانان را در قبال پیروان سایر ادیان نیز رعایت می كرد حتی حقوقی كه برای آنان ناشناخته بود و توسط اقلیت ها مطالبه نمی شد كه برخی از آن ها در نهج البلاغه ذكر شده است و با اندكی تأمل در آن می توان به دیدگاه مساوی آن حضرت درباره پیروان ادیان الهی پی برد. 🔹پیامبر(ص) زمانی مبعوث شدند كه عرب جاهلیت با كوچك ترین بهانه به خونریزی و جنگ می پرداختند اما ایشان رأفت و شفقت حتی با غیرمسلمانان و مشركان را منطق حكومت خود می دانستند كه عیادت آن حضرت از پیرمرد یهودی كه خاكروبه بر سر پیامبر می ریخت از جمله رفتارهای ماندگار ایشان در تاریخ است. 🔹اشارات قرآن كریم و تجلیل خداوند از اشخاصی همچون حضرت عیسی(ع)، حضرت موسی(ع) و حضرت مریم(س) اوج اندیشه اسلام درباره مقدسات ادیان دیگر می باشد. با توجه به آیه 285 سوره مباركه «بقره»، هیچ جدایی و فاصله بین پیامبران ادیان الهی نیست از همین رو موحدان باید با اتحاد خویش به اعتراض و مقابله با كفر و ناراستی بپردازند. @bidariplus 🆔 https://t.me/feraghvaadyan 🆔 https://eitaa.com/feraghvaadyan 🆔 https://sapp.ir/feraghvaadyan
10.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جلسه مشاور رییس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت ها با نخبگان و بزرگان اهل حق در فرمانداری شهرستان دالاهو و مصاحبه شبکه تلویزیونی استان کرمانشاه با ایشان در پایان جلسه. تصویر آرشیوی و مربوط به زمان وقوع زلزله است. @adyanetohidi @Feraghvaadyan
🔴 #نفوذ_مربیان_بهائی به چند #مهدکودک در #شیراز❗️ 🖋 رسانه‌های وابسته به #تشکیلات_بهائیت در تاریخ 1397/8/1، خبر از #بازداشت پنج بهائی مربّی مهدکودک در شهر شیراز دادند.
روشنگر مدیا
🔴 #نفوذ_مربیان_بهائی به چند #مهدکودک در #شیراز❗️ 🖋 رسانه‌های وابسته به #تشکیلات_بهائیت در تاریخ 139
🔴 به چند در ❗️ 🖋 روشنگر به نقل از کانال نقد و بررسی بهائیت/ رسانه‌های وابسته به در تاریخ 1397/8/1، خبر از پنج بهائی مربّی مهدکودک در شهر شیراز دادند. ♨️ از این‌رو کانال خبری بهائیت در ادامه افزود: «پنج بهائی محیط زیستی دیگر هم بازداشت شده‌اند. گفته می‌شود بیشتر این افراد در حوزه‌ی فعالیت داشته‌اند، مربی مهدکودک هستند و به کودکان آموزش می‌دهند. اما مدیران آموزشگاه با اطلاع از دیانت آن‌ها، استخدام‌شان کرده بودند».[1] ⭕️ برخی گزارش‌های دریافتی نیز حاکی از آن است که چندی پیش در جریان برگزاری در ، ، شیراز و بعضی از شهرهای بزرگ، عناصر فرقه‌ی ضالّه‌ی نقش داشته‌اند.[2] ⭕️ پیش از آن هم در جریان اجرای سند آموزشی #۲۰۳۰ ، زمزمه‌ی حضور در قالب مربی آموزش‌های جنسی در شهر به گوش می‌رسید.[3] 🚫 اما گذشته از اینکه مبلّغین بهائی، جرایم دیگری نظیر در قالب فعالیت‌های محیط زیستی نیز داشته‌اند یا خیر؛ صِرف انتشار خبر به آن هم از جانب این تشکیلات، جای هیچ‌گونه قصور و یا تقصیری را از جانب نهادهای نظارتی باقی نمی‌گذارد❗️ چرا که یکی از اجباری فرقه‌ی ضالّه‌ی بهائیت، بوده [4] و در این راستا، به و این فرقه‌ی ضالّه برای کودکان بسیار تأکید شده است؛ همچنان که در این زمینه گفته است: « و بعد از بسيار دشوار شود. تجربه شده است كه نهايت سعی و كوشش را می‌نمايند تا خلقی از اخلاق نفسی را تبديل كنند نمی‌شود اگر اليوم اندكی متنبّه گردد بعد از ايامی معدود فراموش كند و بر حالتی كه معتاد و خوی نموده راجع شود پس بايد از اين اساس متين را بنهند زيرا تا شاخ تازه و تر است بكمال سهولت و آسانی مستقيم و راست گردد».[5] 🆔 @n_bahaiat 📚پی‌نوشت: 📱[1]. به نقل از کانال خبری وابسته به تشکیلات بهائیت. 📱[2]. به نقل از کانال رصد فرقه‌های ضاله و معاند. 📹[3]. جهت آگاهی بیشتر، به مستند: «آموزش جنسی به کودکان توسط مربی بهائی در اراک!» مراجعه کنید. 📙[4]. محمدعلی فیضی، رساله راهنمای تبلیغ، ص 61. 📕[5]. عباس افندی، مکاتیب، ص 406-405. 🆔 https://t.me/feraghvaadyan 🆔 https://eitaa.com/feraghvaadyan 🆔 https://sapp.ir/feraghvaadyan
کیست؟ 📣روشنگر به نقل از پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه/ طی سال گذشته کتابی با نام “بازگشت به اسلام” در برخی از مساجد و مراکز علمی و فرهنگی به شکل پخش شده که مطالب مطرح شده در این کتاب دارای تفکرات نادرستی می‌باشد. مولف این کتاب که است هیچ‌گونه تصویری از خود در سایت منسوب به خودش نگذاشته است. این احتمال وجود دارد که نویسنده -یا نویسندگان- از نام استفاده کرده باشد . نویسنده خود را همان می‌داند چنانکه در بخشی از خاتمه کتابش می نویسد: «…شنیدم که ندایی به باطل در غرب بلند شده است، پس خواستم که ندایی به حق در شرق بلند شود… چرا که حکومت تنها برای خداوند است و آن را به هرکس از بندگانش که خواهد، می سپارد و او کسی جز فاطمی را نخواسته» همچنین در طراحی صفحه‌ی سایت وی از پرچم های استفاده شده که بنابر روایات پرچم خراسانی می باشد و در گوشه‌ی سمت راست صفحه نیز شعار (البیعه لله) قرار داده شده که شعار (عج) هنگام ظهور است. اشکالات علمی فراوانی بر این کتاب وارد است، از مباحث و عقاید گرفته تا مباحث مربوط به و همچنین مباحث مربوط به و تشکیل که همه‌ی این‌ها مؤید کذاب بودن این جریان است. هویت واقعی منصور هاشمی خراسانی: علیرضا بابایی آریا، فرزند (تقی-نقی) متولد 1363 شمسی، دانشجوی اخراجی از دانشگاه فردوسی مشهد در مقطع دکتری الهیات است. وی پس از اخراج از دانشگاه، به استان کابل افغانستان رفته و ادعای خود را با نام مستعار «علامه منصور هاشمی خراسانی» آغاز نمود. وی یکی از مدعیان دروغین عصر حاضر است که خود را زمینه ساز ظهور امام مهدی(ع) دانسته و با این عنوان، مردم را به سوی امام مهدی (ع) دعوت می نماید. منصور هاشمی در خصوص نام و تابعیت خود به سخنانی مبهم بسنده کرده و گفته است: «منصور و هاشمی از نام های بسیار رایج در منطقه آسیای میانه خصوصا افغانستان هستند و با این وصف، دلیلی برای مستعار دانستن آنها وجود ندارد. خراسانی نیز لقبی بسیار متعارف برای عالمانی است که در این منطقه جغرافیایی زندگی می کنند». 🆔 https://t.me/feraghvaadyan 🆔 https://eitaa.com/feraghvaadyan 🆔 https://sapp.ir/feraghvaadyan
|پیش‌نشست همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفتگوی ادیان امروز در دانشگاه ادیان و مذاهب قم برگزار شد ➖➖ 🔻ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب: ☑️به دنبال ترویج گفت و گو بین اندیشمندان ادیان و مذاهب هستیم/ ایران دارای پیشینه تاریخی صلح جویی بین ادیان است http://hawzahnews.com/detail/News/468374 سیدحسن اسلامی، عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب:🔻 ☑️ ویژگی مهم مناظره بین عالمان دینی ✖️ بسیاری از روایات ما مطلقا را نهی کرده‌اند. اما در برخی اوقات هم به بعضی افراد گفته‌اند بروید و مناظره کنید. 🔹 اما قرآن کریم به ما می‌فرماید: گفت‌وگو باید بصورت موعظه حسنه و باشد. در باب مناظره گفته شده که مناظره همان درگیری است که یک طرف در پایان آن به زمین می خورد. 🔸این مسئله خیلی مهم است که مناظره در فضایی بسته بین عالمان صورت بگیرد. http://hawzahnews.com/detail/News/468393 🔻مهراب صادق‌نیا عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب: ☑️ گفت وگو بین ادیان باید از مفهوم اصالت خدا در ادیان ابراهیمی آغاز شود / در ادیان ابراهیمی هیچ چیزی اصالت ندارد؛ مگر اینکه بتواند خود را به خدا مستند کند. حتی انبیا و کتب آسمانی هم اصالتی نخواهند داشت، مگر اینکه ارتباط خود را با خدا اثبات کنند. تلاش همه پیامبران این بود که جهان را به اصالت بازگردانند. http://hawzahnews.com/detail/News/468411 🔻آرش آبایی عضو انجمن کلیمیان ایران: ☑️ بعد از ظهور منجی همه بشریت خدا را به یک نام یاد خواهند کرد / در آیین ما در بخش چهاردهم کتاب زکریا مطلبی آمده که بعد از ظهور منجی، همه بشریت خدا را با یک نام و به یک شکل یاد خواهند کرد. http://hawzahnews.com/detail/News/468390 محمد مهدی تسخیری رئیس مرکز گفتگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات: 🔻 ☑️ مشکل ادیان، دوری از خدا محوری است/ وظیفه همگان این است که به گفت وگو با یکدیگر بازگردند / مشکل امروز ادیان، این است که از خدامحوری دور شده اند، حدیث سلسله الذهب باید برای همه پیروان ادیان شرح داده شود که همه باید خود را در قلمرو توحید ببینند و انتخاب نام امام رضا علیه السلام به عنوان بزرگواری که در این زمینه فعالیت داشتند، بسیار نیکو است. http://hawzahnews.com/detail/News/468386 بی‌آزار شیرازی عضو شورای علمی همایش بین‌المللی امام رضا:🔻 ☑️اخلاق و ادب در گفت وگو ها رعایت شود / در تاریخ اسلام آمده است که پیامبر اکرم (ص) گفت وگویی با مسیحیان نجران داشتند که به جریان مباهله انجامید. بیش از هشتادآیه سوره آل عمران برای این گفت وگو ها نازل شده است.اخلاق و ادب گفت وگو باید رعایت شود، در سراسر قرآن کریم گفت وگو به نحو جدال احسن به ما آموزش داده شده است. http://hawzahnews.com/detail/News/468372 🔻حجت الاسلام والمسلمین مسجدجامعی: ☑️ مسیحیت در طول تاریخ با مسیحیت امروز بسیار متفاوت است / بعد از اسلام، وقتی معاویه به شام رفت، آنها زبانشان عربی و آرامی بود. همسر معاویه و مشاور او و بسیاری از نزدیکان او از مسیحیان بودند. http://hawzahnews.com/detail/News/468370 📸 گزارش‌تصویری: http://hawzahnews.com/detail/Photo/468442 تکمیل‌می‌شود... @HawzahNews @Feraghvaadyan
🔹آری, "باخت"، درد دارد! 💢وحشت افراطیون گنابادی از افشای ماهیت باطل
روشنگر مدیا
🔹آری, "باخت"، درد دارد! 💢وحشت افراطیون گنابادی از افشای ماهیت باطل
👈طیف افراطی فرقه گنابادی, این روزها حال و روز خوبی ندارد؛ از یک سو, بازگشایی خانقاه امیرسلیمانی و رفع تدابیر امنیتی محل سکونت قطب, پروژه "حصر" شان را عملا با شکست مواجه ساخته و از سوی دیگر, افشای ماهیت باطلشان در رسانه های حقیقت جو و روشنگر, فشاری مضاعف بر گرده شان اعمال نموده؛ 🔹انتشار مطالبی سخیف در هجمه به رسانه های دیگر, نمود بارز این استیصال و درماندگی ناشی از فشارهای فوق است, لذا افراطیون در فراری رو به جلو می کوشند ضمن انحراف افکارعمومی از مغلوبیت پروژه "حصر", به نوعی چهره و اعتبار مخدوش شده خود را احیاکنند. 👈این است که بر "دشمن" بیرونی تمرکز کرده و هر روز, تخریب یکی از افشاگران حقیقت باطل خود را دستمایه قرار داده اند. 🔸غافل از اینکه انتهای این بازی نیز همچون نتایج قبلی, چیزی جز "باخت" برای آنها نیست. 📚بخش تحلیلی روشنگر 🆔 https://t.me/feraghvaadyan 🆔 https://eitaa.com/feraghvaadyan 🆔 https://sapp.ir/feraghvaadyan
13.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺 افشای اعدام دروغین 🔰رسانه های معاند ( شامل: مسیحیت تبشیری، فرقه ضاله بهائیت و منافقین) در اقدامی هماهنگ اقدام به انتشار خبری دروغین در مورد اعدام تعدادی از متهمان حادثه تروریستی اهواز کردند. خبری که تکذیب شد و آبروی دروغگویان را برد... @n_bahaiat @feraghvaadyan
💠 چند تذكّر در باب لعن و تبرّى 🔹🔸به بهانه مراسم برخی جریانهای افراطی در این تاریخ _ دوست اهل‌بيت علیهم السّلام در همه امور خود، از جمله در شادىِ از پاى درآمدن دشمن يا اندوه غلبه يافتن و جنايتكارى دشمن، از پيامبر و ائمّه اطهار علیّهم السّلام الگو می‌گيرد. قرآن كريم می‌فرمايد: لَقَد كانَ لَكُم فى رِسولِ اللهِ اُسوَةٌ حَسَنَةٌ، در وجود پيامبر خدا براى شما الگويى نيكو وجود دارد. بر اين اساس و با توجّه به اينكه پيامبر و اهل‌بيت بزرگوارش علیّهم السّلام هرگز در شادى و غم از مرز ادب و حيا خارج نمی‌شدند، دوست آن بزرگواران نيز بايد به هنگام شادىِ از پا درآمدن دشمنان اهل‌بيت ‌علیّهم السلام و عزاى غلبه يافتن ظاهرى دشمنان آن والامقامان و مصدوم و شهيد و اسير شدن آن دُردانگان عالَم هستى، به اقتداى آن بزرگواران، رفتار و گفتار خود را در مرز ادب و حيا تنظيم كند. چرا كه پيامبر صلّی الله علیه و آله و سلّم می‌فرمايند: همانا شيعه ما كسى است كه دنبال ما راه برود و از آثار ما تبعيّت كرده و به اعمال ما اقتدا كند. ـ دوست اهل‌بيت علیهم السّلام همچون كوهى استوار است كه تندبادهاى شادى و غم و خشنودى و خشم قادر نيستند او را از ثبات و وقار خارج سازند. امام صادق علیه السّلام می‌فرمايند: منحصراً مؤمن كسى است كه هنگامى كه به خشم می‌آيد، خشمش او را از حقّ بيرون نمی‌برد و هنگامى كه خشنود می‌شود، خشنوديش او را به باطلى وادار نمی‌سازد. و امام باقر علیه السّلام می‌فرمايند: منحصراً مؤمن كسى است كه هنگامى كه خشنود می‌شود، خشنوديش او را در گناهى و باطلى وارد نمی‌كند و هنگامى كه خشمگين می‌شود، خشمش او را از سخن حقّ بيرون نمی‌برد. بنابراين، شادىِ شكست و هلاكت دشمنان اهل‌بيت علیّهم السلام و غم و اندوه آزار و شكنجه و اسارت و شهادت آن بزرگواران سبب نمی‌شود دوستان اهل‌بيت علیّهم السلام از مرز شايستگى و ادب و حيا خارج شوند. _ با توجّه به اينكه برخى اشخاص در بعضى ايّام به بهانه رُفِعَ القَلَم (برداشته شدن قلم از ثبت گناهان) در مقام ابراز نفرت و دشمنی‌شان نسبت به دشمنان اهل‌بيت علیهم السّلام خود را مجاز به اعمال ناپسند و الفاظ ركيک می‌پندارند، لازم است در پايان تذكّرات بحث لعن و تبرّى، نكاتى نيز براى تنبّه و بيدارى آنها بيان شود: اولاً: به نص قرآن كريم دو فرشته والامقام بر هر شخص مأمورند كه در تمامى لحظات، هر لفظ و سخنى كه از دهان وى خارج می‌شود و هر عملى كه از او سر می‌زند را در نامه عمل او ثبت كنند تا در روز بازپسين به محضر‌ پروردگار تقديم نمايند. و در روز قيامت گوش و چشم و دل و اعضاى ظاهر و باطن، تماماً در برابر آنچه كرده‌اند در پيشگاه الهى مورد مؤاخذه قرار می‌گيرند. در ثانی, حتّى اگر چنين مطلبى درست بود و واقعاً در روز يا روزهاى خاصّى گناهان ثبت نمی‌شد و فرد به خاطر آن مورد مؤاخذه و كيفر اخروى قرار نمی‌گرفت، باز هم دوست اهل‌بيت علیهم السّلام در اظهار بيزارى و نفرت از دشمنان آن بزرگواران و ابراز شادى به مناسبت از پا در آمدن آنها، می‌بايست مراعات ادب و حيا و ورع و تقوى را بنمايد؛ زيرا تقيّد دوست اهل‌بيت علیهم السّلام به ادب و حيا و ورع و تقوى، ناشى از ترس او از عذاب الهى نيست؛ بلكه پرهيز او از گناه و پليدى، به اين خاطر است كه خدا و اهل‌بيت علیّهم السلام چنين چيزهايى را نمی‌پسندند و دوست ندارند. ارزش در اين است كه انسان از باطن و درون، اهل ادب و حيا و ورع و تقوى باشد، نه اينكه در دل و در درون، طالب بى ادبى و بى حيايى و فسق و فجور باشد، لكن از ترس عذاب و كيفر الهى، با تكلّف و فشار، در عملِ ظاهرى، ادب و حيا و ورع و تقوى را مراعات كند. مسأله رُفِعَ القَلَم اگر هم واقعيّت داشت، شايد تمهيدى بود براى فراهم كردن زمينه ظهور مكنونات باطنى اشخاص و بيرون ريختن و ظاهر شدن شخصيّت حقيقى افراد و متمايز شدن خوبان واقعى از كسانى كه با تصنّع و تكلّف و زور و فشار، خود را از ارتكاب بدی‌ها و گناهان نگاه داشته‌اند، ولى در باطن طالب و تشنه گناهان و آلودگی‌ها هستند. آنچه نشان می‌دهد مطرح كنندگان رُفِعَ القَلَم خود نيز به آن چندان اعتقادى ندارند اين است كه در ايّام به اصطلاح رُفِعَ القَلَم قطعاً به ديگران اجازه نمی‌دهند دست تجاوز به مال و دارايى آنها دراز كرده يا فكر تعدّى به ناموس و خانواده‌شان را به ذهن خود راه دهند. از اين اشخاص بايد پرسيد اگر رُفِعَ القَلَم واقعيّت دارد و به استناد آن، ارتكاب گناهان مجاز می‌شود، به چه دليل آن را شامل همه گناهان نمی‌دانيد؟ آيا فقط از برخى گناهان قلم برداشته شده و يا از همه گناهان؟ و فقط نسبت به بعضى از اشخاص اين رُفِعَ القَلَم جارى گشته يا نسبت به همه افراد؟ 📘 کتاب ره توشه دیدار, مهدی طیّب @Feraghvaadyan