eitaa logo
روشنگر مدیا
959 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
556 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
روشنگر مدیا
🇮🇷انقلابی از جنس اتحاد 🔻یکی از شاخص های متمایز ساز ایران در قیاس با سایر جنبش ها و خیزش های معاصر، هویت و ماهیت خاص آن بود که اتحاد آحاد جامعه را موجب گردید. 🔻تاکید بنیانگذار جمهوری اسلامی بر ملت واحده بودن و لزوم پاسداشت حقوق در قانون، از همان ابتدای امر، تکلیف را بر همگان، روشن کرد. ✅امروز با گذشت چهل سال از آن روزها، این اتحاد و همدلی همچنان مستدام است و پیروان ادیان توحیدی، نه تنها به آرمان های انقلاب، پایبند هستند بلکه در مسیر تعالی آن گام برمی دارند. مشارکت های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی فعال اقلیت ها و نقش بارز آن ها در سازندگی و پیشرفت جامعه، حکایت از همین یکدلی دارد. چراکه اگر تنها حفظ موجودیت در میان بود، مشارکت در غیر فعالیت های اقتصادی، معنا نداشت و به امور معیشتی، بسنده می شد. حال آنکه پیروان با مشارکت در امور فرهنگی و دفاع جانانه از مرزهای کشور همپای هموطنان مسلمان خود در روزهای جنگ تحمیلی و اینک، مقاومت در جنگ اقتصادی، نشان دادند، بیش از هر چیز ، ایران را سرزمین و موطن خود می دانند و این اتحاد، رمز چهل سال رشد و تعالی نهال انقلابی با ماهیت الهی است. 📚بخش تحلیلی روشنگر @feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️مارنرسای بنیامین، اسقف کلیسای شرق آشور: تمام آحاد ایران، اعم از ، ، آشوری، و ، نه فقط در ۲۲بهمن، بلکه در تمام مناسبات، به دعوت امام (ره)و رهبری، لبیک گفته اند. @feraghvaadyan
روشنگر مدیا
📃بيانيه شوراي خليفه گري ارامنه تهران ⭕️یادداشت انقلاب چهل ساله یکی از پدیده های منحصر بفرد و ویژه حیات بشری جنبش و حرکت مستمر است که موجب تحول در زندگی شده، زمینه تفکرات جدیدی را فراهم آورده و شیوه و الگوی نویی برای زندگی ایجاد می نماید. این جنبش که مایه پیروزی در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و معنوی شده و چشم اندازی جدید و امید را برای انسان به ارمغان می آورد زمانی تبدیل به جریان واقعی می شود که منشاء و مبداء آن ملت و گذشته، حال و آینده آن باشد و یا به معنایی دیگر هدف آن جریان بهبود وضعیت زندگی مردم و توسعه و همچنین تقویت و عدالت باشد. جریان اصلاح گر به انقلاب تبدیل شده و سپس با ایجاد به تحول به جنبشی مستمر در حیات اجتماعی تبدیل می شود. تحول مستمرهمواره موجب نوسازی و تجدید حیات می شود. انقلاب ها در طول تاریخ همواره نقطه عطف و مبدایی برای حیات و رسالت جدید بوده اند. انقلاب اسلامی یکی از ویژگی های سال 2019 میلادی است. انقلابی که تکیه بر ملتی داشت که نسبت به آن ایمان داشته و با رویای آن زندگی می کرد. آری این انقلاب مردمی، کشور را به سوی دموکراسی واقعی رهنمون شد. انقلابی که از سال 1978 میلادی آغاز شده و در سال 1979 تبدیل به قیامی عمومی گردید با ساقط نمودن حکومت استبدادی نظامی مبتنی بر اصول دموکراسی را پایه گذاری کرد که هدف عمده آن رفاه و آسایش برای مردم بود. حضرت امام خمینی (ره) مدیریت انقلاب عدالت مدار اسلامی را از محل اقامت خود در پاریس بر عهده گرفته و پس از بازگشت به ایران نیز رهبری این مردمی را که با الهام از تعلیمات اسلامی تبدیل به انقلاب اسلامی شد، تدوام بخشید. انقلاب اسلامی ایران در فاصله اندکی پس از پیروزی مواجه با دشمنانی شد که درصدد شکست آن با حمایت قدرت های امپریالیستی بر آمدند. نمونه آشکار این دشمنی جنگ تحمیلی رژیم صدام علیه ایران می باشد. اما دشمن عاری از توانایی درک این واقعیت بود که کلیه اقشار ملت ایران از کودک درون گهواره گرفته تا افراد سالخورده، نوجوان و جوان، معلم و پزشک، مهندس و خانه دار با یکپارچگی و وحدت خود همچون سدی محکم مانع از تحقق اهداف دشمن خواهند شد. دین و میهن دو اصل مقدس برای ملت ایران بشمار می آیند. شهروندان ایران همواره با جانفشانی و ایثار آماده دفاع از این دو اصل مقدس بوده اند زیرا این گفته ارزشمند قرآن را سرلوحه خود قرار داده اند که می فرماید:" هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند مرده‌اند، بلکه زنده‌اند و در نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند." حضرت امام خمینی (ره) پایه گذار انقلاب اسلامی ایران با انقلاب خود هویت ملی و دینی را به ملت ایران بازگرداند و به همین دلیل نیز محبوب قلب های ملت خود شد. با وقوع انقلاب اسلامی، ایران و شهروندان ایران بدون هیچ استثنا دچار تحول شدند. برای نخستین بار در تاریخ کشور حقوق اقلیت های دینی و قومی جنبه قانونی به خود گرفت. بدون شک این را می بایست یکی از بزرگترین دستآوردهای انقلاب دانست. به عنوان شاهدی بر این مدعا اقلیت های دینی و قومی در طول هشت سال دفاع مقدس در کنار برادران و خواهران ایرانی خود ایستاده و با ایثار جان خود از مرزهای ایران دفاع کرده و پس از پایان جنگ نیز با کار و تلاش فیزیکی و معنوی خود ضمن تحکیم پایه های صلح در ایران در راستای اعتلای هر چه بیشتر ایران در زمینه های مختلف هنری، صنعتی، تولیدی و حمل و نقل بین المللی به فعالیت پرداختند. رهبری و آحاد اعضای جامعه ارامنه ایران در کنار رهبری و مسئولان جمهوری اسلامی ایران ایستاده و نقش عمده ای در کلیه عرصه های اجتماعی و فرهنگی ایفا کرده و از این پس نیز ایفا خواهند کرد. روح پر فتوح حضرت امام خمینی (ره) قرین رحمت الهی باد. از درگاه خدواند برای رهبر معظم انقلاب اسلامی آیت الله علی خامنه ای آرزوی سلامتی و طول عمر داریم. برای رئیس جمهوری اسلامی ایران و دولت محترم از خدواند متعال توفیق مسئلت می نمائیم. 🇮🇷پاینده باد ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی. 🇮🇷زنده و پاینده باد ملت شجاع و صبور ایران. 🇮🇷پاینده باد جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران ✝️اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان - خلیفه ارامنه تهران 29 ژانویه 2019 میلادی (9 بهمن ماه 1397 شمسی ) - تهران @feraghvaayan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅«اردشیر خورشیدیان»، رئیس انجمن تهران: ، عامل سربلندی و رمز پیروزی ما بوده و خواهدبود. @feraghvaadyan
animation.gif
40.1K
🎞تمامی ویدیوهای ما را می‌توانید در آپارات مشاهده بفرمائید. 🎥. APARAT.COM/FERAGHVAADYAN
روشنگر مدیا
⭕️مبارزان منفعل ▫️در روزهایی که تمام آحاد ایران، اختلافات جناحی و حزبی را کنار گذاشته ، یکدل و یکرنگ برای مقابله با ظلم و بیداد ستم شاهی بسیج شده بودند، شماری با ادعای دینداری، رویه ای دیگر پیش گرفته و مبارزه را پیش از ظهور معصوم(ع) باطل می پنداشتند.‌ اینان با سوق دادن ظرفیت و نیروی قشر جوان و‌ جامعه به سمتی انحرافی، با قاطبه جامعه، سر ناسازگاری گذاشتند. ▪️از نظر این جرگه، مبارزه با ، آنهم نه بهائیانی که در پست های مهم و حساس مملکتی با رژیم پهلوی همکاری داشتند، از هر امر دیگری مهم تر بود. این بود که تلاش های مبارزان و امام خمینی (ره) را مذموم دانسته و ‌امید چندانی به پیروزی انقلاب نداشتند. شاید به سبب همین رویکرد‌شان بود که از سوی ، نه تنها مانعی جهت اقداماتشان _به عنوان انجمنی دینی_ به وجود نمی آمد بلکه حتی مورد مساعدت نیز قرار می گرفتند. ♦️«»، عنوان جریانی است که در روزهای سخت این نظام، اعم از بحبوبه انقلاب و ایام دفاع مقدس، با آن همراه نبوده و مشی مبارزاتی اش، ماهیتی انفعالی دارد و جالب آنکه، خود را منتظر واقعی می خواند. راستی شاخصه های منتظر واقعی چیست؟ 📚بخش تحلیلی روشنگر @feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
↙️دبیر انجمن کليمیان: این افتخار ماست که جان خود را در راه وطن فدا کنیم. @Feraghvaadyan
✝️⭕️نگاهی به نيم قرن فعاليت يکی از مراکز تبشيری در ايران "آموزشگاه کتاب مقدس ايران"، از مهمترين مراکز تبشيری در تاريخ معاصر ايران بوده است که پيش از انقلاب با اهداف خاصی توسط مأموران سازمان سيا تأسيس شد. گزارش زير با استفاده از خاطرات عينی برخی از آسيب ديدگان اين مرکز و همچنين کتب منتشر شده در آن، تهيه و تدوين شده است. ♦️بنيان گذاری و تأسيس آموزشگاه کتاب مقدس ايران (آکما) را بايد همزمان با تأسيس #کليسای_جماعت_ربانی مرکز دانست. نگاهی به اسناد به جای مانده نشان می‌دهد که جيم نيلی و مارک بليس (دو ميسيونر مسيحی و از کارگزاران سيا) با همراهی ست يقنظر و لئون هايراپطيان در دهه 50 شمسی، اين آموزشگاه را در کنار #دانشگاه_تهران بنيان گذاشتند تا مرکزی باشد برای جذب دانشجويان اين دانشگاه. آموزشگاه در سال 1966ميلادی/ 1345هجری شمسی فعاليت خود را آغاز کرد. نخستين مدير آن، مارک بليس(ميسيونر امريکايی) و ناظم آن هم "سموئيل يقنظر" (فرزند ست) بود. فعاليت آن‌ها تا سال 1350، ساختار تشکيلاتی خاصی نداشت. در اين سال با تأسيس کميته آموزشگاه، اين مرکز به عنوان يکي از زيرمجموعه‌های کليسای جماعت ربانی از ساختار برخوردار شد. @feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
↙️اسفندیار اختیاری، نماینده در مجلس شورای اسلامی: 🇮🇷 ایران، سراپا یکپارچه است @Feraghvaadyan
🔘روزشمار ایام اغتشاشگری فرقه گنابادی؛ پیش‌درآمد بخش پنجم 👈🏻«عذر بدتر از گناه»؛ نمایش مجذوبانی‌ها برای لاپوشانی بی‌اخلاقی‌ها 🔻پس از نارفتارهای طیف افراطی فرقه گنابادی در روزهای ابتدایی بهمن‌ماه 1396 و به راه انداختن (مقابل منزل قطب)، ایجاد تشنج در منطقه، حمله به نیروهای امنیتی و تخریب موتورسیکلت‌های پلیس، مجذوبانی‌ها برای کاستن زشتی‌های این کژرفتاری‌ها و رو شدن ماهیتشان، نمایشی در منطقه به راه انداختند. 🔻آن‌ها با پخش کردن گل و شیرینی در میان ساکنان محله و ساخت کلیپ از این نمایش، کوشیدند اعمال و تعصب خود را لاپوشانی کنند. هرچند، اسناد موجود از اقداماتشان با این‌دست نمایش‌ها، قابل رفع و رجوع نبود. 🔻درواقع، مجذوبانی‌ها کوشیدند چهره خشنی که با اقدامات خود از نشان دادند،‌ قدری تعدیل گردد تا در کنار تبلیغات رسانه‌های وابسته به جریان‌های برانداز(آمد نیوز، ایران‌وایر، بی.بی.سی و امثالهم) پیرامون ایشان، همچنان در رأس افکارعمومی باقی بمانند و ادامه سناریوی خود را دنبال نمایند. 🔻به این ترتیب، در حالی‌که ملت ایران در تدارک گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب‌اسلامی بود، عناصر افراطی دراویش گنابادی، همسو با گروه‌های معاند –در فضای ملتهب حاکی از آن برهه زمانی- بر طبل اختلاف و عناد کوبیدند و بدین‌سان، ماهیت حقیقی و به دور از مرام درویشی و سلوک خویش را به منصه ظهور رساندند تا بر همگان آشکار گردد این گروهک را حتی با درویشی‌گری و عرفان مورد ادعای جریان‌‌های صوفی‌مسلک نیز کاری نیست. ↩️حقیقت، آن بود که روحیه تبرج‌خواهانه و افراط‌گری‌های مجذوبانی‌ها، با حوادث رخ‌داده در دی‌ و بهمن‌ماه 1396، تعمیق و توسعه یافت، جسورتر از قبل، درصدد تحقق منویات خویش در روزهای آتی برآمدند. ادامه دارد... 📚بخش‌ تحلیلی روشنگر @feraghvaadyan
🌍جهانی شدن و جنبش های معنوی نوپدید 🔸یکی از پدید های انکارناپذیر عصر حاضر، «جهانی شدن» است که تاثیر و تاثراتی را بر امور مختلف، موجب شده. ظهور و ترویج #معنویت_گرایی و جنبش های معنوی نوپدید، از آن جمله است. 🔹اگر در یک تعریف ساده، جهانی شدن را به معنای تقریب بیشتر و رفع مرزها بیان کنیم، در این دیدگاه، دین و معنویت دو واکنش خواهد داشت؛ اول، تلاش برای حفظ موجودیت خویش در مواجهه با فرهنگ ها و افکار تازه است که در قالب #بیناد_گرایی_دینی رخ می نماید؛ آنچه در برخی جوامع، شاهد هستیم. 🔸دوم، تلاش برای همگون سازی خویش با افکار و فرهنگ های دیگر و هماهنگی با تحولات ناشی از تقریب و #جهانی_شدن است که تحت عنوان عام گرایی فرهنگی نیز شناخته می شود. بروز جنبش های معنوی نوپدید گاه در این نگاه، تعریف و تحلیل می گردد. البته نباید از آثار مدرنیته بر جهانی شدن و متقابلاً تاثیر آن بر دین و معنویت گرایی، غافل شد که نمود آن را در شاخص های مشترک میان این دو جریان می توان مشاهده کرد. مسائلی چون تکثرگرایی، سکولاریسم، اومانیسم و ... . ↩️به این ترتیب در مطالعات #فرقه_شناسی و تحولات دینی می توان و باید به سایر پدیده های اجتماعی و ارتباطی نیز نظر داشت تا به دریافتی درخور دست یافت. 📚بخش تحلیلی روشنگر @feraghvaadyan
♦️نقش فعال بهائیت در حوزه‌های گوناگون حکومت (1) ❇️ از نقش‌آفرینان فعال دوران پهلوی بود. این تشکیلات که در دوره قاجار به نحوی سرکوب شده بود، با روی کار آمدن پهلوی در همه جوانب رشد چشمگیری داشت. 🔸در مورد نفوذ بهائیان در که نمونه‌های بسیاری وجود دارد، از «غلام‌عباس آرام» و «سپهبد اسدا... صنیعی» در کابینه «اسدا... علم» گرفته تا «هویدا» که خود بهائی‌زداه بود و حلقه‌ای از را به گرد خود جمع کرده بود.اگر این تشکیلات همچنان فرصت تاخت و تاز داشت، مطمئناً نقشه‌هایی برای بالا رفتن از پست نخست‌وزیری و به دست گرفتن زمام کل امور هم در سر داشتند. 🔻علاوه بر حوزه‌های سیاسی، با گسترش فعالیت‌ها در بخش‌های مختلف، تبلیغی همه‌جانبه داشتند. البته ، رکن اساسی بهائیت است، اما در آن دوره، پر و بالی که از پهلوی گرفته بود، موجب می‌شد صرفاً به ترویج احکام و عقاید به ظاهر مذهبی نباشد، بلکه در زمینه‌های متعددی به چشم می‌خورد. @feraghvaadyan
🔴 تقابل فرقه ها و انقلاب اسلامی (2) 🔸از زماني که در تاريخ، نشانه‌اي از دين پيدا شد، در کنار آن نشانه‌هايي از #فرقه و فرقه‌گرايي هم وجود داشت، بنابراين فرقه‌ها همواره بوده‌اند، هستند و در آينده هم حتماً خواهندبود چراکه خواسته يا ناخواسته در حال ايفاي نقش سياسي در راستاي اهداف سردمداران سلطه و تيم استعمارگر هستند، لذا آنها قطعاً به دنبال آن اند که از فرقه‌ها حمايت کنند يا فرقه‌هايي را بسازند. همين مسئله است که حيات فرقه‌ها و جريانهاي انحرافي را به نوعي تداوم ميبخشد. 🔹فرقه ضاله بهائيت، فرقه اي بود که در همه ارکان حکومت #پهلوي‌ها و به‌ويژه پهلوي دوم حضوري فعال داشت، به‌طوري که در اوج قدرت حضور داشتند و نقش ايفا کردند و ارکان مختلف رژيم شاهنشاهي را در اختيار گرفته بودند. 🔸همچنين بايد به بعضي فرقه‌ها اشاره کرد که از دل تشيع بيرون آمدند مثل فرقه گناباديه، اويسيه و...، اينها فرقه‌هايي بودند که رژيم و شاه، نظري مثبت نسبت به آنها داشتند و #ساواک هم نگاهي همسو با آنها داشت، اما در مورد ساير فرقه‌ها تلاش مي کردند به نوعي آنها را مديريت و کنترل کرده و به عنوان يک فرصت از آنها بهره‌برداري نمايند. در اين ميان، به بعضي از فرقه‌ها نيز توجه چنداني نمي شد و نقش و اثر آن چناني هم نداشتند؛ ميتوان گفت اين شَمايي کلي از وضعيت عملکرد فرقه‌ها در دوران پيش از پيروزي #انقلاب_اسلامي است. 📚 آرشیو تحقیقی روشنگر @feraghvaadyan
✝کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه: انقلاب اسلامی بی نام و یاد راحل در هیچ کجای دنیا شناخته شده نیست و به عبارتی انقلاب اسلامی با نام امام راحل همراه است. ✅روشنگر به نقل از ایرنا/کشیش «داریاووش عزیزیان» در آیین گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروز نیز رهبر معظم انقلاب با درایت و تیزبینی جامعه را هدایت می کند و امید می رود در سایه رهنمودها و‌ هدایت های ایشان شاهد شکوه هرچه بیشتر انقلاب باشیم . 🔹وی به نقش جامعه آشوریان در دوران انقلاب و ‌جنگ اشاره کرد و افزود: همواره همپای انقلاب ایستاده اند و با توجه به اینکه از اقوام قدیمی ایران هستند، همواره حب خودشان را نسبت به انقلاب نشان داده اند. 🔸عزیزیان افزود: یک جامعه باید ‌از خصوصیات ممتازی بهره مند باشد تا مردم آنچه را دوست دارند در وجود او ببینند؛ بر همین اساس امام راحل رهبری بودند که مردم آنچه را که می خواستند در وجود او ‌دیدند و به همین خاطر کوچک و بزرگ و‌ مرد و زن بپا خاستند و ‌انقلاب را به پیروزی رساندند. @feraghvaadyan
🔴لايه‌هاي فکری انجمن‌حجتيه 🔷#انجمن_حجتيه بر آن است که معرفت فطري در محدوده مباني فقهي جاي دارد و معرفت اکتسابي به آن راهي ندارد؛ به طوري که شيخ محمود حلبي در اين باره مي‌نويسد: «اساس شريعت مبتني بر معرفت فطري بوده و معرفت اکتسابي در آن راه ندارد. پس کسي که بر لزوم معرفت اکتسابي برهان مي آورد، در حقيقت دليلي براي ابطال و انهدام #اسلام آورده‌است.» افزون بر اين، حجتيان شناخت معارف دين از مسير مباني فلسفي را نمي‌پذيرند. 👈از نظر آقاي حلبي، روش عقلاني به مثابه يکي از ابزارهاي معرفتي پذيرفتني نيست: «شناخت معارف دين از طريق مباني فلسفي، اشتباه بوده و بين نظر دين و نظريات #فلسفي در همه موارد، تباين و اختلاف وجود دارد.» در حالي که روش مبتني بر تعقل به منزله يکي از روش‌هاي مهم در شناخت معارف الهي نقشي مؤثر دارد و به کمک اين روش مي توان براي اثبات وجود خداوند متعال، دليل عقلاني ارائه کرد. اين روش مي کوشد به کمک برهان‌ هاي عقلاني، گرايش هاي انساني، اعم از گرايش به #خدا، حس پرستش يا فطري بودن دين را براي همگان آشکار سازد.»(1) 📚شيرودي، مرتضي، نوري، عبدا..، جريان شناسي فکري-فرهنگي انجمن خيريه حجتيه در ايران معاصر، قم: زمزم هدايت، بهار 1395، ص 20. @feraghvaadyan
📺رسانه‌های #تبشیری 📻رادیو واتیکان ♨️راديو واتيکان توسط «خواليلمو مارکوني» و به دستور «پاپ پيوي يازدهم» در سال 1931 راه اندازي شد. برنامه‌هاي اين راديو در حال حاضر به 47 زبان مختلف توليد و از طريق امواج کوتاه، DRM، موج متوسط، FM، ماهواره و اينترنت پخش ميشوند.محتواي اين برنامهها شامل اخبار بينالمللي، مراسم مذهبي، برنامههاي اجتماعي و موسيقي است. 🔹توليدات راديويي در اين رسانه، با مشارکت بيش از 200 خبرنگار از 61 کشور مختلف تهيه ميشوند. #راديو_واتيکان بيش از 42 هزار ساعت پخش همزمان را از ايستگاههاي مختلف راديويي خود پوشش ميدهد. 🔻اين راديو، توافقنامههايي را براي پخش برنامههاي خود با راديوهاي ملي و خصوصي منعقد کردهاست. با اين حال، اکثر پخشکنندگان برنامههاي راديو واتيکان، ايستگاههاي راديويي #کاتوليک يا مسيحي هستند که برنامههاي راديو واتيکان را از طريق اينترنت دريافت و به صورت محلي پخش ميکنند. @feraghvaadyan
#بسته_خبری_ادیان 🔻 «یوناتن بت کلیا»نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی: دلیل پایداری #انقلاب_اسلامی،الهی بودن آن است.دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای درهم شکستن آن بپا خاستند که نمونه بارز آن جنگ تحمیلی بود؛ جنگی که در آن جهانیان به میدان آمدند تا انقلاب را به زانو درآورند اما مگر ممکن است انقلابی الهی با این روش ها به زانو درآید؟ 🔻حضور نمایندگان جامعه #کلیمیان در راهپیمایی یوم اله 22 بهمن 🔻"آرمن سرکیسیان" رئیس جمهور ارمنستان در پیامی به حسن روحانی رئیس جمهور ایران چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کشورمان را تبریک گفت. دیدار مسئولان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از مادر #شهید_ارمنی ژوزف شاهینیان 🔻گلباران آرامگاه #زرتشتیان به یاد جانسپاران راه میهن 🔻رئیس شورای خلیفه‌گری ارامنه کاتولیک ایران در جشن 40 سالگی انقلاب اسلامی در اردوگاه ارامنه "هایگاشن: جمهوری اسلامی توانسته با درنظر گرفتن منافع ملی به روی پای خود ایستاده و به سوی آینده ای روشن گام بردارد که این هدف و آرمان امام خمینی (ره) بوده است. @feraghvaadyan
🔴«#صفی_علیشاهی»، آغازگر خط «سلطنت فقر» در صوفی گری معاصر 👈مطالعه تاریخچه تاسیس و عملکرد فرقه صفی علیشاهی حکایت از حقیقتی جالب دارد. 🔻بررسی این #فرقه_صوفی، نشان می دهد اقدامات آن در نفوذ به دربار یا به عبارتی، جذب عناصر حکومتی و وابسته به دربار پادشاهی زمان و از همه مهم تر، باز شدن پای اعضای لژ #فراماسونری به این فرقه و در نهایت، راه اندازی «انجمن اخوت»، نخستین تلاش های عیان یک جریان صوفی مسلک در سیاسی گری است. 🔻این قضیه تا جایی پیش رفت که پس از صفی علیشاه، موسس فرقه، خانقاه معروف آنها در تهران، عملا به مرکزی سیاسی مبدل شد. هرچند این فرقه به دلایل مختلف، رو به افول نهاد و امروز، اندک پیروانی دارد، اما می توان در جریان شناسی #تصوف، آن را به مثابه آغازگر پشت پا زدن صوفی گری و جریان های درویشی به امور معنوی و ورود به امور مادی و دنیوی و بارزترین مصداق آن یعنی قدرت طلبی و سیاست قلمداد کرد. 🔻این رویه، در سال های بعد میان دیگر جریان های صوفی، به ویژه #فرقه_گنابادی نعمت اللهی سلطانعلی شاهی و ذهبیه تداوم یافت که نمودهای امروزی آن نیز قابل مشاهده و اشاره می باشد. به این ترتیب، صفی علی شاهی، آغازگر خط «سلطنت فقر» در صوفی گری معاصر است. 📚بخش تحلیلی روشنگر @feraghvaadyan
❌توهین به ایرانیان، نتیجه بغض بهائیت از ایستادگی مردم 💢عباس افندی، دومین سرکرده #بهائیت، شیفته #غرب بود و همانطور که در آثارش به جا مانده، همواره ایران را به تقلید از غرب فرامی‌خواند؛ در این متن هم، غیرایرانی‌ها را بیدار و ایرانیان را در خواب غفلت می‌داند. 👈اما انتشار چنین متنی از سوی رسانه‌های بهائی، کوته‌بینی آنان را نشان می‌دهد که آشفتگی‌های جهانی را نادیده گرفته و به خاطر #ناکامی تشکیلاتشان در ایران و حتی شاید #استقبال مردم از جشن پیروزی #انقلاب اسلامی که دست این فرقه را از بسیاری سوءاستفاده‌ها کوتاه کرد، ایرانیان را ذلیل‌النفس و گمراه و غافل می‌خوانند! @feraghvaadyan
♨️وضعیت در زندان قرچک عادی است ✅روشنگر به نقل از ایسنا/«غلامحسین اسماعیلی»، رئیس دادگستری استان تهران با بیان اینکه وضعیت در همه زندان‌ها از جمله زندان قرچک، آرام بوده و آرام خواهد بود گفت: علیرغم فضاسازی‌های رسانه‌ای در خصوص این زندان اکنون در آرامش کامل است. ⭕️این مقام مسئول با اشاره به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ، افزود: به همین مناسبت پیشنهاد عفوی به رهبری داده شد که ایشان هم موافقت کردند و این موضوع موجب آزادی تعداد زیادی از زندانیانی که مرتکب جرم شده‌اند ولی تفضل، عنایت و رأفت نظام اسلامی شامل آن‌ها شده است، خواهد شد و طی روزهای آینده از زندان آزاد می‌شوند. 👈🏻این سخنان رئیس دادگستری استان تهران، در حالی است که گروهک افراطی مجذوبان نور در روزهای اخیر سعی کرده با به همراه رسانه‌های معاند، وضعیت در زندان قرچک را نامناسب جلوه دهند. ↩️مجذوبانی‌ها با فرافکنی پیرامون وضعیت درویشان زندانی در ندامتگاه های تهران تلاش خود را برای انحراف افکار عمومی در آستانه سالگرد فجایع گلستان هفتم، بیشتر کرده‌اند. @feraghvaadyan
❌تبلیغ جریان مسیحیت تبشیری پیرامون پدیده وارداتی «#ولنتاین» ♨️وجود برخی ریشه ها و نمادهای #مسیحیت_تبشیری در ولنتاین، از دلایل مانور جریان مزبور بر این روز غیر بومی است. @feraghvaadyan