eitaa logo
روشنگر مدیا
962 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
554 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺ساینتولوژی، کلیسایی مرموز و پیچیده ✍ساینتولوژی، فرقه‌ای مرموز و پیچیده است که پیروانی سینه‌چاک دارد، حتی بخشی از پیروانش را ستاره‌های سینما و موسیقی تشکیل می‌دهند. از طرفی، جداشدگان، آسیب‌دیدگان و گروه‌های مخالفی نیز هستند که به شدت با این مقابله کرده و به افشاگری در خصوص آن میپردازند. 🔻فرقه توسط نویسنده رمان‌های علمی-تخیلی، «ران هابارد» شکل گرفت. وی در ابتدا اقدام به راه‌اندازی دوره‌هایی در سال 1947در دفتر کارش، واقع در لس‌آنجلس کرد و چند سال بعد اولین کلیسای ساینتولوژی را تأسیس کرد. تعالیم ساینتولوژی، ملغمه ای از آموزه‌های هندوئیسم و دیگر جریان‌های شرقی است. آموزه‌های هابارد، شباهت زیادی به داستان‌های علمی-تخیلی دارد. شاکله اصلی آموزه‌های ساینتولوژی، اعتقاد به وجود «بدن-تتانها» است. به اعتقاد این فرقه، «بدن-تتانها») دارای جسم ارگانیک نیستند و در روان همه انسان‌ها نفوذ کرده‌اند و تنها ساینتولوژی، تکنیک‌هایی دارد تا این موجودات غیر ارگانیک را از روان انسان‌ها پاک کند. بسیاری از اعضای سابق این فرقه، به افشاگری از مفاسد آن پرداخته‌اند که رسوایی زیادی برای آن به بار آورده ‌است. @Feraghvaadyan
⭕️ علاقه بهائیان به عضویت در ارتش شاهنشاهی 🔺بهائیان، مدعی ممنوعیت دخالت در سیاست‌اند و علاوه بر آن، همواره تأکید دارند که حمل اسلحه برای اعضای این تشکیلات، ممنوع می‌باشد. مبلغان #بهائی همواره با لاپوشانی تاریخی، سعی در کتمان هویت ستیزه‌جو و سلطه‌‌طلب این فرقه داشته‌اند. 🔺«بهائیان نظامی در #حکومت_پهلوی دوم»، کتابی است به قلم آقای «شاداب عسگری» که از همان عنوان، پارادوکس درون‌تشکیلاتی این فرقه را نمایان می‌سازد.(1) 👈 فصل سوم این کتاب تحت عنوان « #بهائیان در ارتش شاهنشاهی»، مربوط به یکی از مسائل مهم تاریخی، یعنی حضور فعال و تأثیرگذار بهائیان در ارتش شاهنشاهی است که از بدو تشکیل این حکومت تا آخرین روزهای حیات آن، با قوت ادامه پیدا کرد. رشد و ارتقای حداقل 53 نفر از بهائیان نظامی به درجه‌های امیری و قرار گرفتن در سلک «تیمساران #شاهنشاهی»، موضوعی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن عبور نمود. به خصوص آنکه، حضور تعدادی از این افراد در رأس هرم ارتش، تحت پوشش انجام می‌شده و اکثر افراد کشوری و لشکری از ماهیت باورهای اعتقادی آنان بی‌خبر بودند. 📚1. عسگری، شاداب، بهائیان نظامی در حکومت پهلوی دوم، تهران: مؤسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، چاپ اول، 1396. @feraghvaadyan
🔺علت جذابیت فرقه‌ها ✍اساساً هر چیز متفاوتی، درصدی از جذابیت دارد، از این‌رو فرقه‌ها در وهله اول سعی می‌کنند متفاوت و متمایز به نظر برسند. از آنجا که فرقه‌ها غیررسمی هستند، در این فضا عموماً به اعتراض به نهادهای رسمی می‌پردازند و به همین‌خاطر برای افراد، جالب به نظر می‌رسند. شرایط جامعه نیز موجب به‌وجود آمدن فرقه‌ها می‌شود. مثلاً، در جوامع با خفقان سیاسی، #فرقه‌های_سیاسی به‌وجود می‌آیند. 🔻فرقه‌ها با زیرکی خاصی از میل انتقاد و اعتراض در جوانان سوءاستفاده کرده و آن‌ها را به سوی #جریان‌های_انحرافی سوق می‌دهند. نمونه‌ این امر، شکل‌گیری جنبش‌های دانشجویی در دهه 1960 میلادی در اروپا و آمریکاست. 📚بخش تحلیلی روشنگر @feraghvaadyan
🔺حساسیت امام‌خمینی(ره) نسبت به ✍«سال‌های اول ورود من به نجف بود. شاید یکی دو سال بعد از ورود امام(ره) در یک دیدار‌ ‌خصوصی در منزل امام(ره) با تعدادی از رفقای مشهد بودیم که یکی از آنان سؤ‌ال کرد، خانمی ‌30 هزار تومان وجوهات بدهکار بوده‌است که این وجوهات را به آقای شیخ محمود ‌حلبی داده‌است. امام فرمود: «باید مجدداً بپردازد.». امام(ره) جایز نمی‌دانست که وجوهات ‌به آقای شیخ محمود حلبی که مسئولیت انجمن‌حجتیه را به عهده داشت، داده شود. این مسئله، آن روز برای من خیلی جالب بود. البته چون من شناختی از وی داشتم، او ‌‌را از جهت علمی، آدم باسوادی می‌دانستم ولی متأسفانه، رژیم از وی سوءاستفاده زیادی می‌کرد و علیه نهضت اقدام می‌نمود. آنان تلاش می‌کردند مردم را از نهضت رویگردان کنند. بدین جهت، امام(ره) نسبت به آنان خیلی حساس بود.»(1) 📖1.خاطرات سال‌های نجـف (جلد دوم)، تهران: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام‌خمینی(ره) (گرد آورنده)، فصل سوم: خاطرات آیت ا... محمدرضا رحمت، ص33. @Feraghvaadyan
⭕️ تلاش رسانه های #تبشیری برای هم ردیف ساختن داعش و اسلام @feraghvaadyan
🔺ستیزه‌گری با #ادیان در تفکر اوشو ✍بسیاری از فرقه‌ها بر طبل تعارض با ادیان و مذاهب می‌کوبند و بر این اعتقادند که #ادیان سنتی و رایج، بشریت را به بیراهه کشانده و تنها خود، راه سعادت و کمال معنوی را در پیش گرفته‌اند. #اوشو معتقد است: «ادیان، انسان‌ها را شقه شقه کرده‌اند، این کار به شیوه‌ای بسیار زیرکانه و فریب‌کارانه با سرزنش روح و جسم و #میل_جنسی انجام گرفته‌است. مذاهب با هر چیزی که انسان بتواند از آن لذت ببرد، مخالفند. این به نفع آن‌هاست که انسان را مفلوک و بدبخت نگه دارند و هر نوع امکان برای یافتن آرامش و نشاط و رضایت خاطر را از دستش می‌گیرند.»(1) 📚1. اوشو، راز بزرگ، ترجمه روان کهریز، تهران: باغ نو، 1381، ص22. @feraghvaadyan
⭕️فساد جنسی «شوقی افندی» ✍🏻بعد از «عباس افندی»، نوه دختری‌اش، «شوقی افندی»، ملقب به «ولی‌امر» ، جانشین وی گردبد. شهرت شوقی به فساد، منجر به توبه و بازگشت بسیاری از از این شد. در حالی‌که پیشوایان دینی، همواره به عنوان بهترین الگوی‌های جامعه‌ محسوب می‌شوند، پیشوای بهائیان در تاریخ به ثبت رسیده‌است. برای نمونه، «فضل‌ا... مهتدی صبحی»، از مبلغان مشهور و دوستان نزدیک دوران جوانی شوقی افندی، درباره فساد جنسی و همجنس‌بازی شوقی افندی می‌گوید: «در میان نواده‌های در روزهای نخست، من با شوقی آشنا شدم، او دارای سرشت و نهاد ویژه‌ای بود که نمی‌توانم درست برای شما بگویم. خوی مردی کم داشت و پیوسته می‌خواست با مردان و جوانان نیرومند، دوستی و آمیزش کند.»(1) یا دیر جای دیگر،‌ اشاره می‌کند: «با زنان و آمریکایی هم روابط پنهانی داشت که البته نقش این زنان در تصمیم‌گیری‌های وی بسیار زیاد بوده‌است.» (2) 📚پی‌نوشت: 1. مهتدی‌صبحی، فضل‌ا...، پیام پدر، ص 367. 2. مهتدی‌صبحی، فضل‌ا...، خاصرات صبحی، ص 62. @feraghvaadyan
💢چرایی سرمایه گذاری #مسیحیت_تبشیری در ترکیه🇹🇷 ♨️یکی از مهمترین اهداف مسیحیت تبشیری، توسعه و بسط مسیحیت در منطقه غرب آسیا به واسطه ایرانی هاست. چنانچه «سم یقنظر»، مدیر #مؤسسه_تبشیری_عیلام تأکید کرده است: «ایران، پنجره جهان اسلام بوده و فتح ایران، به مثابه فتح آسیاست.» این بدین معناست که اگر موفق شوند با جذب گسترده ایرانیها، #مسیحیت را در منطقه گسترش دهند، هم چهره ایران را به عنوان الگوی تمام عیار امت اسلامی، مخدوش ساخته اند و هم فرایند جذب دیگر ملل، ساده تر خواهدشد. 🔘از دیگر اهداف توسعه اردوگاه صلیبی در کشورهای همسایه به ویژه #ترکیه، پایین آوردن هزینه های سرسام آور فعالیت های تبشیری است. جریان تبشیری (عمدتاً متشکل از امریکا، انگلیس، آلمان و هلند) کشور ترکیه را به عنوان سرپل فعالیت های خود برگزیده تا از طریق دسترسی آسان، هزینه ها را کاهش داده و در عین حال، سیر فعالیتهای خود را نیز سرعت بخشد. @feraghvaadyan
🔺وقتی آموزه‌های شرقی، عرفان‌واره‌های غربی می‌سازد ✍با بررسی برخی متون و کتب مدعیان #عرفان معاصر غربی، می‌توان دریافت در آن، از متدها و #آموزه‌های_شرقی استفاده می‌شود. به عنوان مثال « #مدیتیشن »، سوغات آیین‌های شرقی برای تمدن #غربی است که در آثار افرادی چون « #وین_دایر » بر آن تأکید می‌شود. دایر، کرامات ادعایی خود را مرهون مدیتیشن می‌داند و دائماً #یوگا و مدیتیشن را به دیگران توصیه و حتی آن را جانشین عبادت در #ادیان الهی می‌کند. «اگر می‌خواهید به تمرین مدیتیشن بپردازید، آن را با تمام وجود انجام دهید و سعادت و خوشی را در خلوت این عمل ببینید و اگر بخواهید می‌توانید نام دعا بر آن بگذارید و آن را به عنوان گفتگو با خداوند تلقی کنید.»(1) 📚1.1. دایر، وین، خود حقیقی شما، ص 159. @feraghvaadyan
⭕️ انجمن حجتیه از بهائیت‌ستیزی تا مخاصمه درون مذهبی(۱) 🔸 پس از اعلام تعطیلی هرچند سازمان خود را تعطیل کرد، ولی تأثیرگذاری فکری آن همچنان ادامه دارد. انجمن حجتیه قبل از انقلاب به بهائیت‌ستیزی شناخته می‌شد و بعد از انقلاب نیز ستیز با اندیشه‌های کمونیستی را در پیش گرفت و حتی با جریان‌های چپِ سیاسی در افتاد. اما هم‌اکنون دیگر از آن سابقه مبارزه با بهائیت خبری نیست. و کمونیست نیز به تاریخ پیوسته‌اند و بسیاری از سیاست‌مدارانِ چپ‌گرا که ابتدای انقلاب به شدت با انجمن متخاصم بودند، حالا بیشتر از دیگران غرب‌گرا و لیبرال شده‌اند. 🔹اما رهبر فقید انجمن، شیخ محمود حلبی دغدغه‌های فکری و مذهبی دیگری نیز داشت. او به صورت افراطی (و نه به مانند تفکیکیان معتدل) با هرگونه مباحث برهانی، فلسفی و عرفانی مخالفت می‌کرد و با روشی شبیه اخباریون به کشف معرفت دینی می‌پرداخت. البته او خود را در فقه اصولی می‌دانست ولی در سایر اندیشه‌های دینی همچون اخباریون فکر می‌کرد. 🔸از این جهت، تقابل و مخاصمه با طرفداران فسلفه و عرفان نظری که قبلاً نیز یکی از رویکردهای اصلی بود، در سال‌های بعد از اعلام تعطیلی آن، بسیار پررنگ‌تر شد و به گفتمان اصلی آن تبدیل شد. 🔹از طرفی دیگر، توجه به و تقابل میان شیعه و سنی نیز در گفتمان انجمن جایگاه خاصی داشت‌، اما در این سال‌ها مورد توجه بیشتری قرار گرفت و آن نیز به گفتمان‌ اصلی انجمن تبدیل شد. ▫️بر این اساس، متأثرین از انجمن حجتیه در دهه هفتاد و هشتاد، حرکت جدیدی را در تبلیغ اندیشه‌های مذهبی آغاز کردند که بیش از همه به وحدت شیعه و سنی آسیب می‌زد. آنها در دفاع از امامت امیرالمؤمنین(ع) روش مخاصمه‌ با اهل‌سنت را در پیش گرفته و بر انتشار مطاعنِ خلفای و لعن و توهین به آنها تأکید کردند. 👈🏻در این مسیر، تندی و رهبران، ظهوری دوچندان در رفتار هواداران دارد و به میزانی که تحصیلات دینی و علمیّت آنها کمتر می‌شود، بر تندی رفتارهای آنها نیز افزوده می‌شود. متأسفانه مرحوم در منابر و درس‌هایش از توهین به مخالفان فکریش ابایی نداشت. مثلا او در یکی از درس‌هایش نسبت به عرفا می‌گوید: «خاک بر دهانشان و آتش بر زبانشان! مرحوم میرزا[مهدی اصفهانی] می‌فرمودند اگر یک‌نفر به محی‌الدین [ابن عربی] بگوید ای... ای کثافت! قطعا باید خوشش بیاید چون وصف اکملیت اوست!»( دروس معارف الهیه، درس47) 📚حجت‌الاسلام مهدی مسائلی @feraghvaadyan
‍ 🔺انتخابات در فرقه و ژست ✍🏻به طور کلی انتخابات بهائیت، علیرغم تمامی ژست‌های دموکراسی در این فرقه، فاقد کوچک‌ترین نمادی از دموکراسی بوده و به نظر می‌رسد، اساساً شورای رهبری بهائیان، هیچ‌گونه جایگاهی برای اغنام ا...(!) در انتخابات این شورا قائل نیست، چراکه: ⭕️اولاً: در احکام بهائی، هرگونه نامزدی یا کاندیداتوری برای این شورا، ممنوع است. ⭕️ثانیاً: هیچ‌گونه تبلیغی که در جوامع دموکراسی‌گرا، لازمه «شناخت» از نوع نگاه فرد کاندیدا می‌باشد، در جوامع بهائی و انتخابات شورا وجود ندارد و اساساً ممنوع است. ⭕️ثالثاً: این شورا سالیان درازی است که صرفاً انتخابات را به اعضای دارالتبلیغ، محدود کرده‌است. یعنی فردی که کاندید می‌شود، پیش‌تر توسط اعضای همین گروه در دارالتبلیغ منصوب شده بود. ⭕️رابعاً: علیرغم وجود احکام و دعاوی متعدد بر تساوی زن و مرد در بهائیت، این مسئله همیشه در حد یک شعار فریبنده باقی مانده و در انتخاب اعضای رهبری بهائیت، همچنان زنان از حضور در این شورا محروم هستند. ⭕️خامساً: به طور کلی، بیت‌العدل از نظر رعایت موازین بهائی نیز مشروعیتی نداشته و در درون جامعه بهائی، نگاهی وجود دارد که اساساً مشروعیتی برای آن قائل نیست. ↙️با این اوصاف، حتی نتوانسته به عنوان یک تشکیلات و فارغ از دیگر مسائل انحرافی، به مشروعیتی نسبی حتی در میان پیروان خود دست یابد و اصلی ترین مرکز تصمیم‌گیری آن، بدون هیچ شاخصه منطقی و اجتماعی و با وجود مشکلات فراوان در امری ساده و حل‌شده نظیر انتخابات، در رابطه با کوچک‌ترین یا مهم‌ترین مسائل جهانی اظهار نظر کرده و اعضا را به پیروی از خود، ناگزیر می‌نماید. @feraghvaadyan
[Forwarded from A.R] ⭕️ انجمن حجتیه از بهائیت‌ستیزی تا مخاصمه درون مذهبی(2) 🔘 گاهی بر فراز منبر، ملاصدرا را «مُلا تحتا» می‌نامید و از حدود بحث علمی خارج می‌شد. دکتر جواد منصوری می‌گوید: «يک‌سال که آقای حلبی ظهرها در ماه مبارک رمضان در مدرسه مروی منبر می‌رفت، چند روزی پای صحبت وی رفتم. خیلی از او ناراحت شدم. در آن دو سه روز، خیلی اهانت‌آميز و با تحقير با منتقدان خود برخورد می‌کرد...ايشان صحبت می‌کرد که بله در حوزه‌های ما از "ملا تحتا" به‌عنوان يک فيلسوف نام می‌برند.»(گفتگو با سایت بهائیت در ایران) ▫️آیت الله حسینعلی منتظری نیز در خاطراتش می‌گوید:«یک زمانی در تهران به همراه مرحوم رفته بودیم پای منبر آقای حاج شیخ محمود حلبی. ایشان روی منبر به مرحوم صدرالمتألّهین توهین کرد. پس از منبر، ما با ایشان درگیر شدیم که این چه تعبیرهایی است که می‌کنید؟» ▪️حقیقت این‌که در ابتدای انقلاب چالشِ بزرگِ انجمن حجتیه، موضوع نگاه این جریان به انتظار امام زمان(ع) و به تَبعِ آن، نگرش آنها به حکومت اسلامی و ولایت فقیه بود، اما در زمان کنونی منازعه آنها با ولایت فقیه و حکومت اسلامی، به تفاوت نگاه آنها نسبت بعضی رفتارهای مذهبی کشیده شده است، خصوصا این‌که تقابلِ روش مذهبی آنها با گفتمان وحدت اسلامی بیشتر شده است. افزون بر این، نگاه جمهوری اسلامی نسبت به بعضی مسائل فقهی(همچون موسیقی، شطرنج و...) و ‌عزاداری‌هایی همچون قمه‌زنی، برای بعضی از آنها اصلا قابل قبول نیست و این مسائل نیز بر مخاصمه آنها با ولایت فقیه و شدت بخشیده است. 🔺نکته دیگر این‌که در این سال‌ها جریان‌ها و گروه‌های دیگری همچون نیز به همین سمت‌و سو حرکت کرده‌اند و علی‌رغم بعضی اختلافات میان آنها، اولویت‌های مذهبی همه این جریان‌ها کاملاً با یکدیگر مشترک شده است. این موضوع موجب شده جبهه‌ای مشترک از انجمن حجتیه، جریان شیرازی و جریان‌های معروف به برائتی‌ها، در برابر سیاست‌های مذهبی جمهوری اسلامی به وجود آید. ↩️سخن پایانی این‌که در زمان کنونی مانند گذشته به عنوان یک سازمان منظم مذهبی مطرح نیست، ولی اندیشه‌های مذهبی آن هنوز نیز وجود دارد، بلکه از جنبه توجه به اخباری‌گری و افراط‌‌گری مذهبی تقویت نیز شده است. کسانی هم‌اکنون ادامه دهنده اندیشه‌های انجمن حجتیه هستند که سابقه عضویت سازمانی در انجمن حجتیه را ندارند و هرگز با نام و عنوان انجمن حجتیه از آن طرفداری نکرده‌اند. 📚حجت‌الاسلام مهدی مسائلی @feraghvaadyan
⭕️امام حسين(ع) در انديشه مسيحيت 🔸"آنتوان بارا" پژوهشگر مسیحی اعتقاد دارد امام حسین (ع) فقط متعلق به #شیعیان نیست بلکه به تمام جهانیان تعلق دارد و او را با عبارت "حسین، گوهر ادیان" معرفی می‌کند و سخنش را با این جمله به پایان می‌رساند: «حسین (ع) در قلب من است». 🔹یکی از متفکران #مسیحی به نام "آنطوان ضو" نیز معتقد است: ما به شکل دیگری به امام علی (ع) و امام حسین (ع) نگاه می کنیم. ما باید این دو بزرگوار را به شکل جدید و زبان نو در زمانه خود معرفی کنیم. ما باید فرزندانمان را با فکر این دو بزرگوار آشنا نماییم. 🔺علمای مسیحی در شرق به شکل عام و علمای مسیحی لبنانی، نگاه ویژه‌ای به تاریخ و فرهنگ اسلامی داشته و از دیدگاه منحصربه فردی درباره امام علی (ع) و نهضت عاشورا و #امام_حسین (ع) برخوردارند. @feraghvaadyan
#بسته_خبری_ادیان 🔺جامعه #یهودیان استان کرمانشاه کمک های نقدی خود را برای کمک به سیل زدگان کشور به نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه تقدیم کردند 🔺نخستین محموله از کمک #زرتشتیان یزد برای کمک به هم وطنان آسیب دیده سیل در غرب کشور ارسال شد. 🔺بازدید بیش از ۶ هزار نفر نوروز امسال از قره کلیسا چالدران 🔺نمایندگان پیروان #ادیان یهودی، مسیحی و زرتشتی در مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای عنوان کردند که اقدام رئیس‌جمهور آمریکا به عنوان یک جیره‌خوار صهیونیسم بین‌الملل علیه #سپاه پاسداران موجب خشم موحدان عالم شده است. 🔺نایب رییس انجمن #آشوریان ارومیه گفت: مجموعه کمک های مردمی و خیران اقلیت های مذهبی آذربایجان غربی به #مناطق_سیل_زده لرستان ارسال شد. @feraghvaadyan
🔺فرقه‌گرایی در خدمت ✍نوگرایی مذهبی، از شیوه‌های مورد استفاده در تجزیه ممالک و استعمار آن‌هاست. همان‌طور که سیاستمداران روسیه و انگلیس، در اوایل قرن نوزدهم در منطقه آسیای غربی با استفاده از قاعده شکستن اقتدار مذهبی، در راستای اهداف استعماری گام برداشتند. آنان با ایجاد و استفاده از در کشورهای عثمانی، هندوستان و ایران در پی شکستن اقتدار ملی آنان و تقسیم این کشورها به قطعات کوچک‌تر بوده‌اند. ایجاد یا استفاده از « » در «عثمانی»، توانست قسمت جنوبی این کشور را از آنان بگیرد و کشور مستقلی ایجاد کند. در «هندوستان»، مذهب « »، تقسیماتی به وجود آورد. در «ایران» نیز پروژه‌های کمک به رشد « » و « » برای درهم شکستن اقتدار ملی و ایجاد تفرقه و تضعیف صورت گرفت. @Feraghvaadyan
🔺اعضای فرقه، کارگران بی‌جیره و مواجب رهبر ✍تمام ساختار فرقه‌ها بر اساس بلندپروازی‌ها و کمبودهای #سردکردگان بنا شده‌است و همه اعضای #فرقه نیز خواه بدانند یا نه، کارگران بی‌جیره و مواجب #رهبرفرقه برای نیل به هدف‌های کاملاً شخصی وی هستند که هیچ ربطی به نجات #دنیا و کمال اعضای فرقه ندارد. مفاهیمی چون کمال، خودسازی و آگاهی، پوششی است برای امیال فردی رهبر فرقه! 📚احمدی، احسان و شاه‌حسینی، سمیه، در قلمرو سایه‌ها، ص 130. @feraghvaadyan
🌺🌺🌺چهارم شعبان میلاد باب الحوائج حضرت ابالفضل العباس (ع) و روز جانباز گرامی باد. @FERAGHVAADYAN
⭕️«سیامک مره صدق» #نماینده_کلیمیان در مجلس شورای اسلامی ایران در گفت‌وگو با وبگاه لبنانی «العهد»: 👈 «سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی خاری در چشم استکبار جهانی است». ♨️این اقدام آمریکا همزمان با حضور نیروهای #سپاه_پاسداران با تمام توان و امکانات در مناطق آسیب‌دیده از سیل برای کمک به شهروندان صورت گرفت و دلالت بر آن دارد که آمریکا فقط دشمن سپاه پاسداران یا نظام #جمهوری_اسلامی نیست بلکه دشمن تمام ملت ایران و حاکمیت کشور است و نمی‌تواند وجود ملتی آزاد و کشوری مستقل در منطقه را قبول کند. @feraghvaadyan
📗نگاهی به درسنامه نقد و بررسی جریان های مدعی معنویت ♨️این کتاب به طور اختصاصی، نقد و بررسی جریان‌های فعال در ایران را مدنظر قرار داده که به عنوان یکی از ویژگی‌های متمایزکننده‌اش، قابل‌تأمل می‌باشد؛ با توجه به اینکه هدف این #درسنامه، بررسی شبه‌معنویت‌های رایج در ایران می‌باشد،‌ از طرح مباحث سایر جریان‌های غیرفعال در کشور خودداری شده‌است.این رویکرد در باب پدیدآورندگان جریان تفکر نوین نیز لحاظ شده و با توجه به اینکه نظرات و تئوری‌های مطرح‌شده از سوی افراد تأثیرگذار در حوزه مباحث روان‌شناختی، دارای اشتراکات زیادی است، از طرح نظریات هرکدام به صورت جداگانه پرهیز و به بیان خلاصه‌ای از مباحث پرکاربرد روان‌شناختی پدیدآورندگان تفکر نوین بسنده شده‌است. افرادی چون «لوئیز هی، #وین_دایر، دبی فورد، دونالد والش، #برایان_تریسی، کاترین پاندر، علیرضا آزمندیان و...» که در نشر تفکرات سکولار و سبک زندگی غربی در ایران،‌ نقش قابل‌ملاحظه‌ای داشته‌‌اند. ✔️یکی از تقسیم‌بندی‌های مناسب اعمال‌شده در کتاب، تمایز میان جریان‌های «رایج» و جریان‌های «فعال» در ایران است که اولی در فصل سوم و دومی در فصل چهارم به صورت مجزا مورد نقد و بررسی قرار گرفته‌است که پیش‌زمینه مناسبی از وضعیت حاضر #شبه_معنویت‌های_نوپدید در داخل به دست می‌دهد. ↩️مطالعه این کتاب با توجه به سادگی ساختار ارائه و تمرکز بر مباحث محوری و شاخص هر موضوع، به‌ویژه برای افرادی که به دنبال کسب اطلاعاتی مناسب در این حوزه در کمترین زمان ممکن هستند، مفید بوده و می‌تواند منبع خوبی برای طرح پرسش‌های تازه و پژوهش‌های عمیق‌تر و جاندارتر در این باب باشد.
4_5859431029311276550.pdf
3.2M
📚نگاهی به درسنامه نقد و بررسی جریان های مدعی معنویت فصلنامه روشنا شماره78 -پائیز 97 @feraghvaadyan
🔺 و اشتباه ✍🏻انجمن‌حجتیه در مقوله دشمن‌شناسی دچار مشکل بود. در حالی‌که رژیم طاغوت، هر روز بر ظلم خود می‌افزود و بازیچه دست استعمارگران و مستکبران بود، آنها بهائیت را مهم‌ترین معضل اجتماعی می‌دانستند. «آن‌ها پیش از انقلاب اسلامی بر اساس یک اشتباه می‌خواستند اولویت‌های جامعه در بحث دشمن شناسی را جابه جا کنند و مبارزه با بهائیت را نسبت به مبارزه با استبداد و استعمار در اولویت قرار دهند. می‌گفتند بهائیت، ساخته دست استعمار است و اگر با آن مبارزه کنیم، در حقیقت با استعمار مبارزه کرده ایم، معلول را به جای علت می‌نشاندند. در مورد استبداد هم می‌گفتند: اگر با بهائیت مبارزه کنیم، در حقیقت به رژیم شاه لطمه زده‌ایم. این مسئله دقیقاً جابه‌جایی اولویت‌ها بود و باعث می‌شد بخشی از پتانسیل جامعه و توان مبارزاتی کشور در مسیری انحرافی قرار گیرد.»(1) 📚1. علیانسب، سیدضاء، علوی نیک سلمان، جریان‌شناسی انجمن حجتیه، قم: انتشارات وثوق، 1388، ص 76. @Feraghvaadyan
⭕️بیانیه انجمن #آشوریان در ابراز همدردی و فراخوان به یاری‌دهی به قربانبان سیل اخیر @feraghvaadyan
♨️اوج گیری التهابات و تنش های درونی در #فرقه_گنابادی 👈آغاز موج جدید رسوایی ها و افشاگری های درون فرقه ای دراویش گنابادی؛ این بار چه تبعاتی برای فرقه، به دنبال خواهد داشت؟ @Feraghvaadyan
💐 میلاد با سعادت امام سجاد علیه السلام مبارک 💐 @Feraghvaadyan