روشنگر مدیا
♨️سرشاخ شدن ياران ديرينه ▫️آنسوي كل كلهاي روزهاي اخير چهرهها در فرقه گنابادي چيست؟
📝طي روزهاي اخير، هجمه يكي از مجازين فرقه عليه مأذون خارجنشين(مصطفي آزمايش) و مقوله حجاب همسر وي، جنجالي تازه در #فرقه_گنابادي ايجاد نموده.
🔻قطعنظر از محتواي تقابلات دو چهره و حاميانشان عليه يكديگر، پرسش آن است كه مجاز شهر ميبد كه تا چندي پيش، با انتشار پستهايي به مدح اغراقآميز آزمايش با عناويني چون «دانشمند، رييس المحققين و مربي السالكين وأفضل المجاهدين وذخرالعارفين ،المويَدبالتاييدات الولويه» ميپرداخت، امروز با چه مسئله و كاستي مواجه شده كه اينگونه به سنگاندازي عليه يا ديرينهاش ميپردازد؟
🔻ناگفته نماند كه اين دوستي، دوطرفه بوده و سايتهايي چون «اينفوصوفي»(منتسب به آزمايش) متقابلاً با انتشار پستهاي صفحه اينستاگرام مجاز نماز ميبد، بر وي صحه ميگذاردند.
↩️حال، اين هجمهها و سرشاخ شدن كه #مأذون_خارجنشين را در نهايت به صدور جوابيهاي شش صفحهاي واداشت، به چه دليل است، در آينده آشكار خواهدشد.
🔘نكته قابلتأمل در اين زمينه، تمرد مجدد آزمايش از فرمان مستقيم قطب خطاب به وي (طي نامهاي در سال گذشته) مبني بر خويشتنداري و پرهيز از اختلافافكني دروني است كه بيتردي، براي وي گران تمام شده و بر تلاشهاي ماههاي قبلش براي برگذاري منظم جلسات فقري و تفسير قرآن -كه آن هم مورد انتقاد برخي چهرههاي #دراويش است- تحتتأثير قرار خواهدگرفت.
📌بدينسان، شايد بتوان گفت «صلاحي»، تنها در حكم ابزاري براي مخدوش نموده چهره #آزمايش از سوي برخي رقبا به ميدان آمده، اما در خصوص كيفيت اين چرخش بايد منتظر تحليلهاي بعدي بود.
👈🏻قدر مسلم آنكه، ايندست تقابلات، حال آشفته فرقه گنابادي را آشفتهتر ميسازد.
📚بخش تحليلي روشنگر
@feraghvaadyan
#بسته_خبری_ادیان
🔻برگزاری آزمون هماهنگ دینی نوبت دوم دانش آموزان #زرتشتی
▪️دیدار رییس انجمن #آشوریان تهران با مدیر عامل خانه هنرمندان پیرامون عقد پیمان همکاری مشترک و ایجاد امکانات جهت آشوریان در خانه هنرمندان
🔻سخنگوی وزارت کشور: شرایطی که در لایحه جدید #انتخابات آمده موضوع تابعیت ایرانی است و فردی که درصدد نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی است باید تابعیت کشورمان را داشته باشد و محدودیتی برای اهل سنت و #اقلیتهای_دینی وجود ندارد.
@feraghvaadyan
🔴فرقه های نوظهور و تجویز بی دینی و بیبندوباری
🔘یکی از شعارهای اصلی رهبران #فرقه ها تاکید آنها بر فاصله گرفتن از ادیان الهی است تا حدی که برخی از آنها رسیدن به معنویت،حقیقت و رستگاری در دینداری نمی دانند و حتی نسخه #بی _دینی را تجویز میکنند.یکی از معروفترین رهبران فرقهای با این اندیشه اوشو است که میگوید:« متدین واقعی،به هیچ مذهبی،به هیچ ملتی،به هیچ نژادی و به هیچ رنگی تعلق ندارد»(1)
🔻جالب است با این سخنان به ظاهر جذاب، اوشو مشکلت بشر را در #مسائل_جنسی میداند و نسخه حل مهضلات را سکس میداند.«هرچه بیشتر انسانها را میسنجیم بیشتر درمییابیم که مشکل آنها سکس است.اما گر به <نها بگوئیم به ایشان برمیخورد.اما سکس مسئله اصلی است و تا زمانی که حل نشود جست و جوی خداوند امکانپذیر نیست.»(2)
📚1.الماسهای اوشو،ص201.
2.مراقبه،هنروجد و سرور،اوشو،ص82.
@feraghvaadyan
ترویج مواد مخدر در کتابهای کوئیلو♨️
🔸برخی از نویسندگان که در کتابهای خود از معنویت سخن گفتهاند به وضوح در آثار خود استعمال مواد مخدر،مسکرات(مشروبات الکلی) و فحشا را ترویج میکنند که معروفترین این نویسندگان پائولو #کوئیلو است.
❌وی مینویسد:«هر شب عود روشن میکردند و ساعتها به طرح عجیبی آویخته بر دیوار خیره میشدند.مادرش زبان پرتغالی نمیدانست اما میتوانست جلد کتابها را ببیند.صلیبها،آتش افروزیها،جادوگرها به دار آویخته،علائم عجیب و غریب ... این جنون عود سوزاندن چیست؟سفیر گفت: میخواهند بوی ماریجوانا را پنهان کنند.پسر من #مواد_مخدر مصرف میکند.پیش میآید من هم وقتی جوان بودم ماریجوانا میکشیدم.آدم زود از آن خسته میشود.من که خسته شدم»(1)
📚1.بریدا.پائولوکوئیلو.ص90.
@feraghvaadyan
⭕️اخراج تشکیلاتی در انجمن حجتیه
🔹 #انجمن_حجتيه پیش از تعطیلی بسیار منسجم و تشکیلاتی عمل میکرد و بایدها و نبایدهای زیادی و سف و سختی را برای اعضا تعیین کرده بود که از مهمترین انها میتوان به عدم دخالت در امور سیاسی اشاره کرد؛ در برخی موارد افرادی که سابقه حضور فعال در انجمن را داشتند و به دلیل برخی تبلیغات انقلابی دستگیر میشدند،پس از آزادی دیگر جایی در انجمن نداشتند.
♨️دکتر محمدرضا سیاهی از مبارزین انقلابی در این رابطه میگوید:« در مراغه فردی به نام(طوسی) بود که قبل از #انقلاب از عناصر فعال انجمن بود در سال 1356 دستگیر شد وپس از ازادی از انجمن صراحتاً طرد شد.»(1)
📚1.مصاحبه با دکتر محمدرضا سیاهی،1385/1/19.
@feraghvaadyan
⭕️کانون شادی و شاگردسازی
🔹«شاگردسازی» به عنوان اصلی مهم در کانون شادی هم دنبال میشد. شاگردان کانون، موظف بودند دوستان خود (اعم از #مسیحی و مسلمان) را به حضور در مراسم کانون دعوت کنند. این روش در ردههای مختلف سنی به کار گرفته شدهاست. به این شیوه که اعضا از سوی شبان، تحریک میشدند تا بین دوستان خود در مدرسه و دانشگاه تبلیغ کنند و آنها را جذب فرقه نمایند.
♦️در این راستا در سال 1387، سمیناری چند روزه برگزار شد که در آن تکنیکهای روانشناسی و شیوه ارتباط و جذب هر چه بیشتر شاگرد، به شرکتکنندگان آموزش داده میشد. علاوه بر این قبیل آموزشها، #کانون_شادی برای تأثیرگذاری بیشتر بر کودکان و نوجوانان، برنامههای دیگری هم داشت و اعضا را لحظهای به حال خود رها نمیکرد.
🔸هر عضو کانون شادی که هیئت مدیره، او را مستعد رشد درونفرقهای تشخیص میداد، برای ادامه کار به آموزشگاه موسیقی «بنئیل» (خارج از کلیسا) معرفی میشد. این آموزشگاه توسط یکی از اعضای فرقه تأسیس شده بود و بیشتر کسانی که امروز در شبکههای تلویزیونی تبشیری به خوانندگی و نوازندگی -در راستای #تبلیغ و جذب- میپردازند، خروجی همین آموزشگاه هستند.
@feraghvaadyan
⭕️حقیقت بهائیت در لابه لای کتابها(3)
🔹بهائيت از درون (1395)
📕«بهائیت از درون»، عنوان کتابی است که به سرگذشت زندگی یکی دیگر از فریبخوردگان بهائی پرداختهاست. «غلامعباس گودرزی(ادیب مسعودی)» طلبهای جوان در شهرستان بروجرد است که با فقر و تنگدستی بسیار، روزگار میگذراند. ب#هائیان از این نقطه ضعف استفاده نموده، با تطمیع، او را فریب داده و جذب این #فرقه_ضاله میکنند. جالب آنکه در ادامه، برای فریب اذهان عمومی، وی را مجتهد و نماینده یکی از مراجع تقلید وقت معرفی میکنند!
📌انسانها حتی در قامت یک مبلغ دین، مصون از اشتباه نیستند. افراد، نیازمندیهای متفاوت و متنوعی دارند که در صورت عدم دستیابی به هر کدام، امکان لغزش آنان وجود دارد. آنچه آدمی را حتی در شرایط نیاز و اضطرار، از آفت جریانهای باطل مصون نگه داشته و روح و روان او را حفظ میکند، میزان ایمان و اعتقادش به توانایی خالق هستی است.
↩️خوانندگان این کتاب، خود به این نتیجه خواهندرسید که #فرقه_سیاسی بهائیت، چگونه طی فرایندی پیچیده، پروژه #فریب را روی ادیب مسعودی پیاده و او را مصادره و مسخ مینماید، به طوریکه خارج از دستورات فرقهای قدرت برداشتن قدمی و گفتن کلامی را نداشتهاست.
@feraghvaadyan
❌برخورد گزینشی با جریحه دار کردن احساسات مذهبی
▪️در روزهای اخیر برخی رسانههای غربی به بازداشت یک زن لهستانی به جرم اهانت به مقدسات #مسیحی اشاره کردند و این امر را مورد تقبیح قرار دادند و خیلی زود این فرددستگیر شد ؛ وزیر کشور لهستان در این باره اظهار داشته که حق آزادی بیان و تساهل و تسامح به معنای این نیست که افراد آزادند احساسات دینی دیگران را جریحه دار کنند.
▫️این در حالی است که در سالهای گذشته شاهد این هستیم که اهانتهای زیادی توسط برخی از مسیحیان به #اسلام ( از آتش زدن قرآن تا کشیدن کاریکاتورهای توهین آمیز از شخصیتهای مقدس دین اسلام) در قالب شعار #آزادی_بیان و عقیده گنجانده شده و با وجود خشم مسلمانان، دولتهای غربی با مسببان این موضوع هیچگونه برخوردی نداشته اند.
👈چه خوب است که مدعیان آزادی بیان به طور گزینشی با اهانت به مقدسات برخورد نکند؛چرا که #توهین_به_مقدسات ادیان توحیدی مذموم و قبیح است.
@feraghvaadyan
⚫️انجمن حجتیه،تناقض و نفاق
❌انجمن حجتیه و شخص #حلبی (موسس انجمن حجتیه)، حضرت امام (رحمتا...علیه) را به استناد اینکه ایشان مدرس #فلسفه است، نفی کرده و متعاقب آن انقلاب، نظام اسلامی و ولایت فقیه را نفی میکند. اینکه در درسهای عقیدتی انجمن برای اثبات وجود خدا به برهان حرکت صدرالمتالهین استناد میشود با توهینهایی که شخص حلبی و عناصر شاخص انجمن مانند «نادر فضلی» به صدرالمتالهین میکنند، #تناقض دارد و این موضعگیری دو پهلو، از نشانههای نفاق انجمن است.
@feraghvaadyan
🏴لندن مرکز اصلی شیطان پرستان اروپا
🔻در خصوص بروز و ظهور #شیطان_پرستی و همچنین گسترش آن در اروپا گمانهزنیهای زیادی شده است. برخی پژوهشگران غربی معتقدند شیطان پرستی در عصر جدید از اوایل قرن نوزدهم میلادی آغاز شده است.
▪️«در اوایل قرن نوزدهم برخی اشراف انگلستان که عضو گروه #فراماسونری بودند به رهبری سر فرانسیس دش وود گروه شیطان پرستان به نام «باشگاه آتش جهنم» را در شهر لندن تأسیس نمودند.از آن پس لندن مرکز اصلی شیطان پرستان اروپا شد.»(1)
📚1.فرهنگ و ادیان جهان،جان آرهینلز،ص428.
@feraghvaadyan
♨️خوشحالی بیتالعدل از گسترش در ناکجاآبادها
▪️بیت العدل در پیام اخیر خود به افزایش برگزاری #جلسات_دعا اشاره داشته که این جلسات عموماً با هدف تبلیغ و ترویج فرقه بهائیت در بین جوامع صورت میگیرد و همچنین از افزایش پیروان خود ابراز خرسندی کرده است. در این پیام آمده است:«جلسات نیایش وقتی با مجهودات آموزشی برای همۀ سنین همراه میشود موجب تقویت هدف والای آن مجهودات که پرورش جوامعی ممتاز به عبادت خداوند و خدمت به نوع بشر است میگردد. این واقعیّت بیش از همه در آن دسته از محدودههای جغرافیایی مشهود است که مشارکت تعداد زیادی از افراد در فعّالیّتهای بهائی تداوم داشته است.»(1)
♦️جالب اینجاست که با نگاهی به آمار کشورهایی که در سالهای گذشته پذیرای #بهائیت بوده اند غالبا نام روستاهای دورافتاده و فقیر درکشورهای #آفریقا به چشم میخورد آن هم به سبب سوء استفاده فرقه از محرومیت و مشکلات معیشتی آنها توانسته بر پیروان خود بیافزاید و اساساً کشورهای مترقی و اصیل با پیشینه مذهبی روی خوش به این فرقه نشان نمیدهند و در چنین شرایطی بیتالعدل باید از گسترش در دورافتادهترین نقاط جهان ابراز خوشحالی کند.
📚1.پیام بیت العدل اعظم،رضوان 2019.
@feraghvaadyan
🔴اباحه گری و ترویج روابط جنسی راهکار جذب فرقهها
🔹یکی از ابزارهای جذب توسط فرقهها آزادیهای جنسی است.در فرقه های داخلی این موضوع به وضوح قابل لمس است؛جایی که فرقه، اختلاط دختر و پسر و رابطه با جنس مخالف را در قالب برگزاری پارتیها و جشنهای مختلط ترویج میدهد.طبیعتا با توجه به القائات شیطانی و جذابیت روابط جنسی یکی از راهکارهای فرقهها برای #جذب همین ابزار است.
↩️مثلاً «در فرقه t.s.m #ازدواج_معنوی بین افراد فرقه برقرارمیشود به گونهای که حتی کسانیکه ازدواج کرده اند هم در این مراسم انحرافی شرکت میکنند.واضح است که در این شرایط چه فسادهایی شکل میگیرد. در این فرقه هر فردی باید بتواند عاشق #جنس_مخالف شود و آن را به وضوح و با صدای بلند فریاد بزند.»(1)
📚1.حمید نگارش،فرقه های نوظهور،زمزم هدایت،ص199.
@feraghvaadyan
🔘تقابل با نهضت انقلاب، وظیفه انجمن حجتیه
♦️در بررسی ارتباط انجمن حجتیه با #ساواک شاید این امر کمی سخت قابل پذیر باشد چرا که انجمنیها به لحاظ اعتقادی در دسته افراد با ایمان و مذهبی قرار میگیرند و همکاری انها با نظام طاغوت کمی عجیب است. اما اسناد بسیاری از همکاری این جریان با ساواک وجود دارد؛ از نگاه# انجمن_حجتیه تشکیل حکومت در دوران غیبت امام معصوم(ع) باطل است و از این رو تفکر و نهضت امام خمینی(ره) را یک جریان انحرافی می دانستند که باید با آن مقابله کرد و در این راه هم جوانان مومن را از مسیر #انقلاب منحرف ساختند و هم با حکومت پهلوی همکاری داشتند.
✔️«اسنادی از ارتباط افراد رده اول انجمن با ساواک وجود دارد که البته خیلی دور از انتظار هم نیست؛چون شیوه مبارزاتی امام(ره) را انحرافی تلقی میکردند،خودشان را موظف میدانستندکه باب این شیوه انحرافی(به قول خودشان) را ببندند.همکاری با ساواک و لو دادن عناصر مبارز یکی از راههای اصلی بستن این باب بود.»(1)
📚1.مصاحبه کیهان با عباس سلیمی نمین،1382/2/6.
@feraghvaadyan
⭕️نمادسازی در فرقه ها
▪️نمادها از عوامل تأثیرگذار بر فرهنگ عمومی هستند و از آنجا که از نظر هنری ظرفیت بالایی دارند تأثیر بیشتری برتودههای مردم بویژه جوانان خواهند داشت.فرقهها با دریافت مطلب مذکور اقدام به #نماد_سازی میکنند و شاید نمونههای عینی نمادسازی در شیطان پرستان نمود بیشتری داشته باشد.آنها با ساخت این نمادها به نوعی ساختاشکنی و هنجار شکنی و سرستیز داشتن با همه چیز را دنبال میکنند چرا که از نظر آنها #شیطان موجودی است که نماد سرپیچی و طغیان است.
@feraghvaadyan
⭕️خدای خیالی مریدان سای بابا
🔷ساتیا #سای_بابا از جمله افرادی است که در هند با انجام برخی کارهای خارق العاده حاصل ریاضت طرفداران زیادی را به خود جذب کند. وی با سوء استفاده از گرایش های مقدس و فطری پیروان خود به عشق به پرستش #خداوند دارند مدعی شد که خداوند در او حلول کرده و از این رو مردم را به ستایش خود فراخواند و عبارات زیر را اعلام کرد:
👈«خودتان را محصور من بدانید!به من مشغول باشید!جنون بابا را در زندگیتان خلق کنید.باور کنید از این جنون شیرینتر چیزی نیست و....»(1)
📚1.جریان شناسی انتقادی عرفانهای نوظهور،حمیدرضا مظاهری سیف،ص37.
@feraghvaadyan
♨️تولید فیلم مستند قره کلیسا توسط شبکه تلویزیونی آرته فرانسه
✅به گزارش روشنگر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان/تهیه فیلم #مستند از قره کلیسا توسط شبکه تلویزیونی آرته فرانسه در راستای معرفی آثار تاریخی ایران، مجموعه تاریخی قره کلیسای آذربایجان غربی توسط موسسه فیلم سازی بون پیوش فرانسه فیلمبرداری شد.
🔻جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: موسسه بون پیوش کشور #فرانسه، فیلم مستندی را در مورد آثار تاریخی و فرهنگی ایران در دست تهیه دارد که بخشی از آن، به استان آذربایجان غربی اختصاص یافته است.
🔻وی ادامه داد: چند روز پیش دست اندرکاران این موسسه طبق همکاری که اداره کل میراث فرهنگی استان به عمل آورد، به شهرستان چالدران عزیمت کردند تا از مجوعه جهانی قره کلیسا فیلمبرداری نمایند.
🔻مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی بیان کرد: گروه فیلمبرداری این موسسه از زوایای مختلف از جمله نمای هوائی با استفاده از هلی شات، از #قره_کلیسا و دو کلیسای اقماری آن فیلمبرادری کردند؛ قرار است این مستند از کانال تلویزیونی آرته فرانسه پخش شود.
🔻جباری افزود: که قره کلیسا یکی از آثار شاخص تاریخی ایران است که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است و مورد توجه خبرگزاری ها، شبکههای خبری و گردشگران کشورهای مختلف میباشد.
↩️ هرساله در فصل تابستان هزاران #مسیحی از کشورهای منطقه و ایران جهت انجام مراسم پرستشی خاص سالانه خود، در این مکان گرد هم میآیند و طی سه روز به عبادت مشغول میشوند.
@feraghvaadyan
روشنگر مدیا
🔘چهره واقعی محمد ثلاث(بخش اول)
👈🏻در حالیکه در روزهای اخیر رسانههای افراطی دراویش سعی دارند با تحریک جامعه دراویش، از قاتل گلستان هفتم حمایت کنند، مروری بر احوالات شخصی و اقدامات ثلاث خالی از لطف نیست.
👤محمدیاور ثلاث در زندگی شخصی و خصوصی خود با مسایل عدیده ای مواجه بود؛ ثلاث نه تنها از همسر خود جدا شده بود بلکه به دور از دو فرزند تحت شرایطی بی ثبات از طریق رانندگی گذران زندگی می کرد.
⛔️ وی همچنین چندین فقره #سابقه_کیفری در کارنامه دارد از جمله موادمخدر، اخلال در نظم عمومی و دو پرونده مالی.
⛔️نامبرده در غالب تجمعات غیرقانونی #افراطیون در سال 96 حضور فعال داشت و اظهارات ضد و نقیضش در دادگاه نیز قابل تامل است.
↩️به نظر میرسد رسانههاي جريان افراطي فرقه، بار ديگر پروژه تطهیر چهره ثلاث را کلید زده اند کمااینکه پس از واقعه گلستان هفتم نیز بر خلاف بیانیه قطب دروایش مبنی بر لزوم برخورد قانونی و عادلانه با اخلالگران، سعی در تطهیر چهره #اغتشاشگران و قاتلان حافظان امنیت کشور را داشتند.
⭕️ مروری بر پرونده محمد ثلاث
↙️ روز ۳۰ دیماه سال ۹۶ در تجمع تعدادی از دراویش گنابادی در خیابان پاسداران درگیری میان مامورین انتظامی و تجمعکنندگان به وجود آمد. در ادامه همان شب کلیپی در فضای مجازی دست به دست میشد که نشان میداد یک دستگاه اتوبوس به سمت تعدادی از مأمورین انتظامی حرکت میکند و آنها را زیر میگیرد که این اقدام منجر به کشته شدن ۳ مأمور نیروی انتظامی شد.
🔻محسنی اژهای در تاریخ ۶ اسفندماه ۹۶ در یکصدو بیست و پنجمین نشست خبری خود گفته بود: بعد از ظهر ۳۰ بهمن حادثه رخ داد، چهارشنبه گذشته کیفرخواست پرونده یکی از این افراد که واضح بود و #اعتراف داشت صادر شد و پنج شنبه به دادگاه ارسال شد و در کمترین زمان ممکن محاکمه وی شروع می شود.
🔻قاضی شهریاری خاطرنشان کرد: راننده اتوبوس به صورت عمدی به ماموران تهاجم کرده است. وی در یکی از بیمارستانها بستری بوده است. با وی صحبت شد و حسب اظهاراتش، وی عصبی بوده و با اتوبوسی که قبلا آنجا پارک بوده به ماموران حمله کرده است. ادله اثبات دادسرا، اعترافات متهم است. متهم نزد بازپرس تهاجم عمدی خودرو #اتوبوس را پذیرفته و عصبانی بودن را نیز قبول کرده است.
⭕️سوابق کیفری راننده اتوبوس مرگ
سوابق کیفری «محمد ثلاث»، راننده اتوبوس مرگ که هیچگاه از سوی عناصر خارجنشین فرقه گنابادی و حامیانی که اینروزها دایه مهربانتر از مادر شدهاند مورد اشاره قرار نمیگیرد:
❌ ایراد ضرب وجرح
❌مواد مخدر
❌دو پرونده مالی
❌دو پرونده اخلال در نظم عمومی
@feraghvaadyan
♨️کار فرهنگی برای مبارزه یا به جای مبارزه سیاسی
▪️یکی از موضوعاتی که قبل از انقلاب اسلامی در خصوص فعالیت #انجمن_حجتیه وجود داشت عدم اعتقاد با بارزه سیاسی علیه حکومت پهلوی بود. در این خصوص برخی از انجمنیها معتقدند که آنها در جبهه فرهنگی(مبارزه با #بهائیت) و برخی از جوانان مؤمن دیگر به مبارزه سیاسی میپرداختند در واقع گویی تقسیم کاری میان مسلمین رخ داده است.
📌«با فرض قبول مسئله تقسیم کار این سوال مطرح میگردد که مگر #مبارزه_فرهنگی با مبارزه سیاسی قابل جمع نبود؟ در آن دوران شخصیت هایی مثل شهید مطهری،شهید بهشتی و شهید باهنردر حین کار فرهنگی مشغول مبارزه سیاسی هم بوند.کار فرهنگی برای مبارزه با کار فرهنگی به جای مبارزه فرق میکند.»(1)
📚1.درسنامه انجمن حجتیه،رضا اکبری آهنگر،ص133.
@feraghvaadyan
⭕️مقابله فرقه بهائیت با اسلام
🔹بهائیان، تکلیف مبارزاتی خویش با #اسلام را از طریق زیر سؤال بردن خاتمیت این دین، عملی کردند. یکی از تحدیها و مبارزهجوییهای همیشگی علیه اسلام، تمرکز بر خاتمیت آن است، یعنی به قدری کامل و متناسب با نیازهای بشر است که دیگر نیازی به دین بعدی برای آن وجود ندارد. طبیعی است که علمای اسلام، نسبت به این نقض عهد #بهائیت، بیتفاوت ننشسته و واکنش نشان میدهند.
🔻سطح دوم مواجهه، مقابله با تشیع است. بهائیت بهعنوان فرقه ای برآمده از قلب تشیع، نیاز داشت وجه ممیزه بارزی با عقاید و چارچوبهای کلامی #تشیع ارائه دهد. تقریباً بر هیچکس پوشیده نیست که امامت، اصل اساسی و ریشه بنیادی تفکر شیعیان و #مهدویت، شیرازه و چکیده نگاه شیعه به مقوله امامت است. بهائیت با زیر سؤال بردن نوع نگاه رسمی شیعیان به مهدویت و ادعای ظهور و حلول، به مبارزهجویی آشکار با نظام کلامی شیعیان پرداخت و البته با واکنش شدید علمای شیعه مواجه گشت. مبارزهای که تا به امروز با شدت و حدت هرچه بیشتر ادامه دارد و اصلیترین وجه ممیزه آشتیناپذیر تشیع با بهائیت بر همین اساس است.
@feraghvaadyan
#بسته_خبری_ادیان
🔻 سر اسقف سابق #مسیحیان مارونی لبنان در سن ۹۹ سالگی در بیروت، درگذشت
🔹شماره جدید ماهنامه جامعه #زرتشتی کشور با نام «فروهر» چاپ شد
🔻تولید فیلم مستند #قره_کلیسا توسط شبکه تلویزیونی آرته فرانسه
@feraghvaadyan
⭕️ماهیت فرقهای اکنکار
🔸«پال توئیچل مؤسس #فرقه_اکنکار معتقد بود که رهبر معنوی جهان است و نام 970 استاد اکنکار را یاد میکند که در این بین نام شخصیتها مطرح کشورها مختلف به چشم میخورد.از ایران نیز شخصیت هایی چون مولوی،شمس تبریزی،عطار،فردوسی و ... را نام میبرد.که ترفندهایی که مدییت پشت صحنه #فرقهسازی انجام میدهد ذکر شخصیتهای برجسته کشورها در فهرست ساختگی خود است تا زمینه را برای جذب بر همه کشورهای جهان فراهم کند.»(1)
❗️پس از توئیچل داروین گراس به مدت 10 سال رهبر فرقه اکنکار میشود اما به دلایلی عزل و هارولد کلمپ جانشین وی میشود.نکته جالب اینکه کلمپ هم مانند #توئیچل فردی نظامی و در نیروی هوایی آمریکا خدمت میکرده است و هم اکنون نیز این فرد رهبر انکار محسوب میشود و در همایشهای سالانه فرقه سخنرانی می کند.
1.فرقههای نوظهور،حمیدنگارش،زمزم هدایت،ص73.
@feraghvaadyan
🔴اعتقاد نورعلی الهی به تناسخ
❗️نورعلي الهي در روز شنبه 27 مهرماه سال 1353ه.ش در تهران از دنيا رفت و در شهرستان هشتگرد دفن شد. مقبره وي در محلهای موسوم به «كوي نور»، مدتها زيارتگاه مريدان بود تا اینکه طی غائلهای با توطئه عناصر مکتب، از سوی مخالفان تخریب شد و از آن پس نزد #فرقه به عنوان «نظرگاه نورعلي الهي» قلمداد ميشود و مورد توجه مريدان اين #گروهك_انحرافي قرار دارد. نورعلي پیش از مرگ اظهار داشت: «من ديگر به دون(كالبد)آدم بر نميگردم و به دون گنجشك ميروم.»(1) و به این ترتیب، بر عقاید انحرافی خود در تأیید #تناسخ (تحت عنوان «دون به دون شدن») صحه گذارد.
1. آثار الحق، ج1، گفتار 2024.
@feraghvaadyan
⭕️شهدای انجمن حجتیه!
🔷یکی از مواردی که انجمنیها برای مبارز بودنشان ادعا میکنند، افرادی است که در #انجمن_حجتیه عضو بوده اند و در دفاع مقدس به شهادت رسیده اند که البته با بررسی خاطرات و وصیتنامه های این #شهدا مشخص می شود که غالباً ارتباط آنها با انجمن قطع شده است.
🔺در خاطرات حضرت آیتالله مهدوی کنی درباره شهید حبیبالله روستایی چنین آمده است:« او از مقلدین امام بود و می گفت ما در عین حال که احترام زیادی برای آقای حلبی قائل هستیم، ولی حالا به ایشان میگوییم راهی که امام انتخاب کرده، راهی است که اساس #بهائیت را از بین میبرد و این راه بهتراز آن راهی است که شما انتخاب کرده اید.»(1)
📚1.خاطرات آیتاله مهدو کنی،انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی،چاپ زمستان،ص199.
@feraghvaadyan
♨️دوره های آموزشی مسحیت صهیونیستی
▪️مطابق افشاگریهای برخی #عناصر_تبشیری و بُریدهها از پشت پرده این جریان، کشور ترکیه یکی از مهمترین اماکن برگزاری همایش های آموزشی برای تکمیل فرایند جذب محسوب میشود که تاکنون دوره های بسیاری با اهداف مختلف تبشیری در آن برگزار شده و این روند همچنان ادامه دارد. یکی از دلایل تمرکز جریان تبشیر در ترکیه، کاهش هزینه های تشکیلاتی، نزدیکی این کشور به ایران، جاذبه های گردشگری و چراغسبز دولت ترکیه به تبشیر است.
📌اشاره به سخنان یکی از مستبصرین به تبیین بهتر این مسئله، یاری میرساند:
«11 مهرماه 1390، گردهمایی با عنوان «مسیحیت را بشارت دهید»، از سوی کلیسای روز نجات برای افراد نوکیش و جذب شده به مسیحیت در شهر استانبول (کشور ترکیه) برگزار شد. شرکت کنندگان این دوره، جمعاً 68 نفر بودند که 12 تن نیز در آخرین روز برای گرفتن #غسل_تعمید به جمع ما پیوستند. از نکات قابل تأمل در این گردهمایی، حضور تعدادی از افراد به صورت خانوادگی بود.
❗️مدیریت برنامه ها و تدریس کلاس ها بر عهده تیمی متشکل از «رضا صفا» (کشیش تبشیری و مجری شبکه نجات)، عناصری از امریکا و نماینده رژیم اشغالگر قدس قرار داشت.
👈🏻نماینده #اسرائیل عنوان میکرد: «در دوره بعدی که حدود هشت ماه دیگر برگزار میگردد، قصد داریم تعدادی از شما را برای #آموزش_مسیحیت به اسرائیل دعوت کنیم و مقدمات این کار فراهم شده است. نگران ممهور شدن پاسپورت خود نباشید، چون کارهای ورود و خروج شما با برگه عبور انجام میشود.»
📚مسیحیت تبشیری در ترکیه،فصلنامه روشنا،شماره 77.
@feraghvaadyan