استاد رحیم پور ازغدی.mp3
15.31M
💠معیارهای شناخت عرفانهای کاذب
🔻عرفانی که در آن نه «معرفت الله» وجود دارد و نه «کف نفس» قطعاً یک #عرفان_قلابی است.
🎙استاد رحیم پور ازغدی
@Feraghvaadyan
💢امتزاج حق و باطل در جریانهای انحرافی
♦️باید دانست که عموم فرقه ها و جریانهای انحرافی ممکن است مطالب درست و حقی نیز در حرفها و عقاید و رفتارشان باشد و همین امرگاه موجب می شود کسانی تامل و بررسی لازم را در همه حرفها و #عقاید آنها نداشته و به آنها متمایل شوند. از همین رو لازم است همه عقاید و اعمال یک جریان و فرقه وارسی شود تا معلوم شود که در مسیر حقند یا باطل؛ و نیز باید دانست که گاه یک عقیده اساسی باطل در گروه و یا جریانی می تواند دلیل بر انحراف کلی آن باشد. در مثل گفته می شود مانند فضله ای در دیکی پلو است که کل دیک را نجس می کند. امیرالمؤمنین علیه السلام می فرمایند:« یکی از عوامل انحراف افراد این است که با باطل ممزوج و آمیخته به حق مواجه می شوند و توان شناخت و تفکیک حق از باطل را پیدا نمی کنند و ای بسا موجب می شود که تحت تاثیر اجزای حق، عناصر باطل را بپذیرند.» (1)
🔸مهمترین راه برای شناخت #عرفانهای_کاذب و فرقه های انحرافی مراجعه به عالمان شایسته دینی و فقهای شناخته شده و مورد اعتماد عموم مومنین، و پرسش از آنان در باره این فرقه ها و عدم اتکا و اعتماد به دریافت شخصی خودمان است. بدون شک این مسیری نجاتبخش از افتادن به دام انحرافها و منحرفان خواهد بود.
📚1.نهجالبلاغه، خطبه 50.
@Feraghvaadyan
⭕️توهم اکنکار
🔹فرقه اکنکار خود را وسیع تر و بسیطتر از ادیان و مذاهب میداند و آنها را دارای خرافه و فانتزیهای عاطفی میداند.«اکیست ها تمام ادیان را شبیه به اعضاء بدن انسان دانسته اند، که روح این بدن، #اکنکار مى باشد. آنها معتقدند: تمام ادیان و مذاهب جزیى از مکتب اکنکاراند و به تنهایى کامل نمى باشند؛ زیرا کمال، از طریق اعتقادات مذهبى قابل دستیابى نیست. به همین خاطر، اکنکار، نه یک #دین و مذهب است و نه یک فلسفه و علم متافیزیکى؛ زیرا که ادیان محدودند و کمال حد و حدودى ندارد. از نظر آنها، اکنکار از هر فلسفه و مذهبى که در جهان وجود دارد به حق نزدیک تر است.»(1)
از نظرگاه آنان، مذاهب از پنج عنصر اساسى تشکیل شده اند:
1) فرائض خرافى
2) فانتزى هاى عاطفى
3) مراسم آئینى
4) تفکرات ماوراء الطبیعه
5) اصول اخلاقى
📚1.سرزمین هاى دور، ص 376.
@Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
♨️ابتذال فرهنگی در قبرستان مردگان
🔹یکی از نکات بسیار سخیف و مبتذلی که در سناریوی #هویت_ستیزی قابل مشاهده است، به سخره گرفتن اشک و ماتم و گریه برای از دست دادن نزدیکان و روی آوری به ساز و آواز و تمبک است، اگر این دسته افراد مقداری از تزویر و دورویی خود را کم کنند، اقرار خواهند داشت هر انسانی به طور فطری در نهان خود با از دست دادن عزیزان و نزدیکانش نه تنها با کف و سوت و آواز و هلهله ابراز خوشحالی نمی کند، بلکه غم عجیبی حتی برای ساعتی او را از رفتاری خلاف حزن و ماتم باز می دارد، به طوری که به طور خدادادی و فطری اشک ماتم از گونه های او سرازیر می شود.
💢« جریان های انحرافی که دچار قرائت های مختلف از دین داری شده اند و با ردکردن و مبارزه با اصول #دینداری وحیانی به نوعی به دنبال به چالش کشیدن دین داری اصیل و وحیانی هستند، با این نوع گرایش با یک رویکرد دین ستیزانه در واقع به دنبال تغییر سبک زندگی دینی هستند، ولی نباید این مطلب را فراموش کرد که خروج از موازین دینی و گرفتار شدن در رویکرد افراطی موسیقی گرایی می تواند لطمات جدّی به حیات بشری و روح آرامش انسان وارد نماید، به طوری که انسان را به ناهنجاری های روحی مبتلا می کند.»(1)
🔸فلسفه حضور در قبرستان یادآوری زندگی ابدی است که هر انسانی خواه ناخواه به زودی آن را تجربه خواهد کرد، از این رو یاد مرگ و حضور در قبرستان می تواند به عنوان یک موتور پیشران برای حرکت به سوی خوبی ها و انجام عمل صالح و عدم تکیه و اعتماد به آبادی حیات دنیوی است، این در حالی است که رویکرد موسیقی گرایی در تضاد جدی با آثار تربیتیِ توجه به حیات ابدی است.
1. عبد الحسین خسرو پناه، جریان شناسی ضد فرهنگ ها، ص 84.
@Feraghvaadyan
💢تبلیغ اصل اساسی بهائیت
🔹در حالیکه سران بهائیت تبلیغ و ترویج #فرقه خود در ایران را تکذیب میکنند که مهمترین بخش آموزههای بهائی «ترویج و ترتیب» است و سرکردگان این فرقه بر آن بسیار سفارش کرده اند.« چون بدایت تأسیس است، لهذا اعظم امور الیوم ترویج است و بعد از ترویج ترتیب است. اگرحال به ترتیب پردازیم، ترویج تأخیر افتد... البتّه نفوسی مبعوث گردند که به تمام قُویٰ بر انتشار کلمةالله قیام نمایند.»(1) و تأکید شده حتما قسمتی از امورات روزمره به ترویج آثار و انتشار انوار اختصاص داده شود.
🔸تشکیلات بهائیت با فهم تأثیر بازدهی بالای تبلیغ کودکان، سرمایهگذاری بر این قشر را به صورت گسترده در دستور کار قرار داده.این شیوهی تشکیلات #بهائیت اخیر به منظور استحالهی فرهنگی و همچنین بهائی کردن کودکان مسلمان در ایران با اقدامهایی نظیر نفوذ به مهدکودکها و مراکز آموزشی، تشکیل کلاسهایی به بهانهی رفع اشکالات درسی و همچنین تبلیغ از مدرسه تا خانه صورت میگیرد.
@Feraghvaadyan
♨️اصول شيطان پرستي آنتوان لاوي
▫️اولين کليساي شيطاني را آنتوان زندورلاوي تاسيس کرد. در افکار و عقايد او انسان محور و مرکز عالم هستي است و اين انسان است که خدا را ميسازد. او به ولايت کسي يا چيزي با نام شيطان اعتقاد نداشته و انسان را حاکم بر خدا و شيطان ميداند.اوصل #شیطان_پرستی از دیدگاه چنین است:
1- در شيطان پرستي خدايي وجود ندارد و هر انساني خود يک خداست.
2- عدم پرستش شيطان (ابليس)، زيرا شيطان جسم نيست و وجود خارجي ندارد.
3- ضد مذهب بودن، خصوصا مذهبي که اعتقاد به زندگي پس از مرگ دارند.
4- اعتقاد به لذت بردن در حد اعلاي آن زيرا تمام لذات در خوشي دنيايي است و اين خوشيها خصوصا لذات جنسي پتانسيل لازم را براي کارهاي روزانه آماده ميکنند.
🔻او قواعد 11 گانه و نيز گناههاي 9 گانه اي را براي شيطان پرستان تنظيم کرده است ولي آنچه مردم بعدها از شيطان پرستان در جهان ميبينند به هيچ وجه با اين قوانين و گناهها سازگار نبوده بلکه بر ضد آنها است.
مثلاً در مورد قتل، تجاوز، قرباني کردن، حيوان آزاري، کودک آزاري و...، آنتوان لاوي آن را قبول نداشته و در فرامين خود آنها را رد کرده است. ولي در حال حاضر مراسم شيطان پرستي چيزي به جز انجام اين اعمال نيست.
همه اينها نشان از تناقض گوييهاي آنتوان لاوي و پيروانش دارد. (در شيطان پرستي افکار و #عقايد و نظرات در حال تغيير و از نسبيت برخوردار هستند.) البته همه آنها اين خصوصيت خود را قبول داشته و به آن معتقد هستند. آنها معتقدند که چون ما خودمان خدا هستيم پس هر کاري بخواهيم انجام ميدهيم و اين مسخره است که يک شيطان پرست به قانون يا مقرراتي پايبند باشد.
♨️رسانه های تمام سیاسی و تبشیری
🔹رسانه های منتسب به جریان #مسیحیت_صهیونیستی که ماهیت خود را تبشیر و دعوت به مسیحیت عنوان میکنند، یک توهم بزرگ در سر میپروارنند و آن هم سرنگونی نظام اسلامی است و در این راه از راهبردها و تاکتیک های مختلف بهره میگیرد.
🔻در راستا همین هدف آنها تمام تلاش خود را برای ایجاد شکاف میان روحانیون و مردم میکنند و با انتشار اخبار دروغ و بزرگ نمایی برخی اختلافات و مشکلات سعی دارند تا همه مشکلات را به اسلام ، نظام اسلامی و #روحانیت نسبت دهند.
@Feraghvaadyan
🔻بودن یا نبودن؛
🔺شایعاتی پیرامون وضعیت قطب فرقه گنابادی
↙️در پی وخامت حال رییس #فرقه_گنابادی و بستری شدن چندین روزه وی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان، ساعتی پیش، اخباری پیرامون مرگ وی در برخی خبرگزاری ها درج شد که بلافاصله از سوی کانال تلگرامی منتسب به دراویش، مورد تکذیب قرار گرفت.
↩️با توجه به شرایط خاص حاکم بر #دراویش نعمت الهی گنابادی و تداوم چنددستگی های درونی، حاشیه سازی هایی از این دست، بی تردید بر وضعیت آینده و سرنوشت فرقه، اثرگذار خواهد بود.
📍عدم قطعیت در باب جانشین #نورعلی_تابنده ، تعمیق جناح بندی های درونی و خیز چراغ خاموش رقبای قدرت طلب، همه و همه، دامنه های این چالش را گسترده تر خواهدساخت و انتشار این دست اخبار، بر تلاطم درونی #فقرا خواهد افزود.
⚰به هر حال، از لحاظ منطقی، تابنده با توجه به شرایط جسمانی و کهولت سن، فاصله زیادی با #مرگ ندارد و شاید نتواند قول یکصد و بیست و یک سالگی خود را عملی کند. این حقیقتی است ملموس برای دراویش که اینک هرچه بیشتر رنگ واقعیت گرفته.
⚠️نکته مسلم آنکه، #فرقه_گنابادی در روز های آینده، ایام سرنوشت ساز و دشواری پیش رو خواهد داشت اما آیا آمادگی لازم برای مواجهه با این شرایط را دارد؟
🔰❓پس از پشت سر گذاشتن بحران ناشی از فاجعه تلخ #گلستان_هفتم ، اینک نوبت به چالشی تازه رسیده؛ آیا دراویش نعمت الهی از این پیچ صعب نیز عبور خواهند کرد؟
✅بخش تحلیلی روشنگر
@Feraghvaadyan
💢بهائیت و سودای حکومت
🔘فرقه بهائیت مملو از تناقضات و سخنان ضد و نقیض است چنانکه آنها معتقدند به هیچ وجه در امورات سیاسی دخالت نکنند اما از طرفی سرکرده فرقه از نحوه چگونگی تشکیل حکومت میگوید و یا بیت العدل مرکز تشکیلات بهائی واقع در #اسرائیل مراحل زمینه سازی «حکومت جهانی بهائی» را ترسیم میکند.
↩️« در این عصر است که امر مقدس الهی از مرحله مجهولیت بیرون آمده و د مرحله مقهوریت و مظلومیت کبری وارد میشود سپس به رسمیت ممتاز می گردد و چون از قبود و سلاسل گذشته استخلاص یاد و رسمیت گیرد و دیانت رسمی کشور میشود و رفته رفته #حکومت_بهائی تشکیل میگردد.»(1) سؤال اینجاست بهائیت که سیاستگریزی را مشی اساسی خود میدانند چگونه سودای حکومت داری را در سر میپروراند؟مگر تشکیل حکومت و حکومتداری امری سیاسی نیست؟
📚1.گوهر یکتا، ص348.
@Feraghvaadyan
🔴 حمایت از اسرائیل به بهانه مقابله با تبعیض علیه مذاهب
💠 رییس جمهورآمریکا قصد دارد دستورالعملی را امضا کند که طی آن یهودیت نه فقط به عنوان یک دین بلکه به عنوان یک ملیت در ایالات متحده شناخته خواهد شد.
📌به گزارش نیویورک تایمز، دونالد ترامپ قصد دارد دستورالعملی را امضا کند که براساس آن #یهودیت بعنوان یک ملیت و نه فقط یک دین به رسمیت شناخته خواهد شد. با این اقدام، وزارت آموزش دولت آمریکا قادر خواهد بود با هرگونه جنبش تحریم اسراییل در دانشگاههای آمریکا مقابله کرده و منابع مالی آنها را به دلیل آنچه یهودی ستیزی نامیده میشود، ضبط کند. جنبش تحریم #اسراییل که شامل تحریم خرید کالاهای ساخته شده در سرزمینهای اشغالی ۱۹۶۷ فبلسطین و همچنین قطع مراودات آموزشی میان برخی از دانشگاههای آمریکا با دانشگاههای اسراییلی است، موجب خشم و محکومیت دائمی اسراییلی و لابی این رژیم در آمریکا قرار گرفته است.
❗️درحقیقت #ترامپ با این قانون، به بهانه مقابله با تبعیض علیه اقوام و مذاهب، پول دانشگاههایی را که از اسراییل انتقاد کنند، به آنها نخواهد داد. از هم اکنون کارشناسان و فعالان آموزشی و حقوق بشری در مورد تبعات این تصمیم ترامپ هشدار میدهند.
@Feraghvaadyan
❌نفوذ حجتیه در عرصه سیاست در ایران یک واقعیت است
✅ یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس میگوید: از ابتدای انقلاب تا الان تفکر #حجتیه عامل شکلگیری بیثباتیها و نارضایتیها در کشور ایران بوده، چون اولین راهکاری که برای حل مسائل مختلف سیاسی-اقتصادی میدهند، راهکار خشونت است.
❗️فلاحتپیشه با تاکید بر اینکه نفوذ #حجتیه در عرصه سیاست در ایران یک واقعیت است، خاطر نشان کرد: کسانی که گرایش به حجتیه دارند راهبردشان مبتنی بر بیثباتی و چالش است و حتی معتقدند راهکار هر مشکلی خشونت است. از ابتدای انقلاب تا الان تفکر حجتیه عامل شکلگیری بیثباتیها و نارضایتیها در کشور ایران بوده، چون اولین راهکاری که برای حل مسائل مختلف سیاسی- اقتصادی میدهند، راهکار خشونت است. درباره شکلگیری چنین خشونتی در حوزههای تصمیمگیری به ویژه مجلس، هشدار میدهم.
📚گفتگو حشمتالله فلاحتپیشه با خبرگزاری برنا، 1398/09/20.
@Feraghvaadyan
❗️شیطانپرستی،سرگرمی اشراف اروپایی
🔘بسیاری از ثروتمندان اروپایی- خصوصاً فرانسوی و انگلیسی- در محافل خصوصی خود، دست به اعمال جادوگری میزدند. این محافل، بعد از دوران «رنسانس» اوج دوبارهای گرفت و جادوگری، طرفداران بیشتری پیدا کرد. «بسیاری از ثروتمندان برای اینکه از شیطان نیرو بگیرند یا نامیرا شوند، خون دختر بچهها را میگرفتند و مینوشیدند. یا خون دوشیزگان زیبا را در استخر میریختند و هر شب در آن شنا میکردند، با این عقیده که این کار، باعث خشنودی شیطان میشود و به آنها #نیروی_شیطانی خواهد بخشید.
📌در آن دوران، شعبده بازان زیادی به محافل سلطنتی و اشراف رفت و آمد میکردند و از این طریق به درآمد بالایی هم میرسیدند. البته، هیچ کدام از آنها نه به جوانی بازگشتند و نه عمر جاودان گرفتند. بنابراین بدیهی است که هیچ کدام از آن کتابهای جادوگری، اعتباری نداشتند.
🔹آن چیزی که به عنوان #شیطان_پرستی در جادوگری رواج پیدا کرده بود، در درجه اول، چیزی جز سرگرمی جدیدی برای درباریان و اشراف نود و در درجه دوم، راهی بود برای خالی کردن کینه و نفرت عدهای که برای رفع عطش شهوت و قدرت، به هر جنایتی دست میزدند.»(1)
1. Real History of Satanism. By: Lyndon LaRouche. www.larouchepub.com
@Feraghvaadyan
💢«مسیحیت انجیلی؛ بررسی گسترش اونجلیکالیسم در جهان امروز»،
🔹کتاب «مسیحیت انجیلی: بررسی گسترش اونجلیکالیسم در جهان امروز»، تألیف مشترک حجتالاسلام والمسلمین دکتر محمد مسجدجامعی و مصطفی مشتمل بر چهار فصل و پیوستهای آماری و توضیحی، انتشار یافت. بخش اول کتاب با کنکاش در تاریخچه و الهیات اونجلیکالیسم (مسیحیت انجیلی یا تبشیری) به بازیابی و رمزگشایی از معانی پوشیدۀ برخی از گفتههای #اسرائیلدوستانۀ سیاسیونی غالباً آمریکایی، نظیر مایک پِنس و مایک پامپِئو، که همگی پیرو این نوع از مسیحیت و بالطبع صهیونیست میباشند، میپردازد.
♦️بخشهای دوم تا چهارم مشتمل است بر مصاحبه با سفیر اسبق ایران در #واتیکان و مراکش. که با واکاوی زمینهها و یا موانع عمدتاً فرهنگی و روانشناختی و سیاسی-اجتماعیِ موجود در جوامع مختلف جهان امروز، امکان گسترش این نوع مسیحیت را ارزیابی مینماید.
👈🏻بخش چهارم کتاب به طور ویژه به آسیبپذیریها و نیز مصونیتهای کشورها و نیز مهاجران مسلمان در برابر این نوع از #مسیحیت پرداخته است. شایان ذکر است که این کتاب جدید در نوع خود نخستین به شمار میآید.
@Feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥دستگیری عوامل پارتی #شیطان_پرستی در دماوند
@feraghvaadyan
⭕️«انجمنحجتیه» و «انجمنهای ایالتی و ولایتی»
✅ابوالفضل توکّلیبینا، یکی از فعّالان با سابقهی حزب مؤتلفه اسلامی در خاطرات خود می نویسد: غائله انجمنهای ایالتی و ولایتی آغاز کار بود و نتیجهی نیکش این بود که مردم را در سراسر کشور بیدار و آماده ساخت. در همان ایّامی که نهضت روحانیت شور گرفته بود، حجّتالاسلام فلسفی را دعوت کرده بودند و قرار بود ایشان به اصفهان و کرمان و رفسنجان مسافرت کند. امام برای ایشان پیغامی فرستاد که شما وقتی به این چند منطقه تشریف می برید، خوب است مردم را با مسائل روز آشنا کنید و وظایفشان را به آنان گوشزد نمایید.
💢بنده با شهید عراقی و آقای عسگراولادی به قم رفته بودیم تا امام را از مضمون یک بخشنامهی سرّی آگاه کنیم. ماجرا مربوط به آن بند از لایحهی انجمنهای ایالتی و ولایتی بود که در آن، قید اسلام در شرایط انتخابکنندگان و انتخابشوندگان برداشته شده بود و در مراسم سوگند، به جای قرآن، کتاب آسمانی قید شده بود. ️این بند به صورت یک بخشنامهی سرّی به ارتش ابلاغ شده بود و یک نسخه از آن را شهید عراقی از طریق بعضی افسران ارتش که با او در ارتباط بودند، بهدست آورده بود. وقتی بخشنامه را به امام دادیم و ایشان آن را خواند، برایشان بسیار جالب بود و همانجا فرمود: این را ببرید و به آقا شیخ محمود #حلبی نشان دهید.
↩️بعداً که بخشنامه را برای آقای حلبی رهبر #انجمن_حجتیه بردیم، به ایشان گوشزد کردیم که اینها دارند اساس اسلام را از بین میبرند و شما علما توان خود را صرف مبارزه با #بهائیت کردهاید و دارید سرشاخههای این درخت را هرَس میکنید. اینکار موجب رشد آنان خواهد شد، امّا ایشان فقط اظهار داشت که این را از کجا آوردهاید؟.... هر چند که متن این لایحه در روزنامههای ۱۶مهر۱۳۴۱ منتشر شد، اما باز هم از سوی رهبر انجمن موضعی گرفته نشد.
📚خاطرات ابوالفضل توکلی بینا، تدوین محمود طاهر احمدی، انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، چاپ اول بهار ۱۳۷۴، ص۴۰.
@Feraghvaadyan
🔴 بهائیت و رادیو تلوزیون پهلوی
♨️بهائیان تشکیلات منجسم و قدرتمندی را در رادیو و تلویزیون داشتند. حبیب ثابت پاسال تلویزیون ایران را در اواخر دههی 30 شمسی با کمک آمریکاییها و مساعدت رژیم پهلوی راه اندازی کرد. در اصل تأسیس تلویزیون پایگاهی برای تبلیغ به نفع #بهائیت محسوب میشد. اکثریت قریب به اتفاق کارکنان تلویزیون از مدیر کل تا نگهبان در ورودی، باغبان و کارگران مسئول نظافت بهائی بودند.
🔷«متخصصان سازمان تلویزیون ایران (تحت نظر حبیب ثابت) عموماً بهائی بودند. (1) خود ثابت در نامهای که در تاریخ 44/2/10 به #محفل_ملی_بهائیان ایران نوشته متذکر میشود: «هدف اصلی از تشکیل تلویزیون در ایران ایجاد کار برای جمعی از یاران [بهائیان] بوده و به تدریج امکاناتی برای نشر افکار روحانی و معارف حکم الهی [افکار بهائی] به وجود آید و به هیچ وجه برخلاف نظریات امرالله [دستورات بهائی] اقدامی نخواهد شد.» (2)
📚1- مسعود بهنود، از سیدضیاء تا بختیار، دولتهای ایران از سوم اسفند 1299 تا بهمن 1357، ص 531.2
2- سندهای بدون شرح، فصلنامه مطالعات تاریخی، س5، ش20، بهار 1387، ص 232.
@Feraghvaadyan
⭕️اومانیسم و لذت جویی در اندیشه اوشو
▪️اوشو و به اصطلاح معنویت او مملو از اندیشههای اومانیستی وانسان محوری است و دائم از عشق سخن می گوید و آن را به لذتجویی تنزل می دهد.پنج ويژگي امانيستي «انسان محوري» در آيين اوشو به وضوح ديده مي شود:
الف) محوريت انسان
ب) تأكيد بر آزادي و اختيار انسان
ج) اعتقاد به توانايي فوق العاده ي انسان
د) طبيعت گرايي
هـ) مدارا
با اينكه #اوشو در هند تا كسب درجه ي استادي، به تحصيل فلسفه پرداخت ولي دركلِ مكتبش، جايگاهي از عقل ديده نمي شود.نبود عقل و تفكراز ويژگي عرفانهاي شرقي است و مهمترين مخالف طريق خويش را، عقل و بهترين راهكار را نفي عقل مي دانند. آنجا كه قواعد و قوانين عقل برداشته شود و هيچ معيار تشخيصي نباشد مريد را به هر كجا و هركاري مي توان واداشت.
@Feraghvaadyan
♨️ «کوفای» اتحادی علیه ایران
🔹سازمانهایی چون کوفای، نمود بارز نفوذ اندیشه صهیونیستی در عمیقترین لایههای سیاست راهبردی ایالاتمتحده و همراهی تمام قد آن با #یهودیان_افراطی است. امریکا البته حمایت خود از مسیحیان با گرایشهای صهیونیستی را بارها به اثبات رسانده؛ پشتیبانی مادی و معنوی از فرقههایی چون «مورمونیسم» در قلب ایالاتمتحده –با وجود تمام انتقادهایی که پیرامون زندگی تشکیلاتی و فرقهای قربانیان آن وجود دارد- مصداق بارزی است از این امر.
🔻کوفای را باید تجلی و زبان صریح این رویکرد همدلانه ایالاتمتحده با #مسیحیت_صهیونیستی دانست که محتویات آخرین نشست آن نشان داد بیش از گذشته، رنگ و بوی سیاسی گرفته و میرود که از پوسته –ظاهری- دینی خود فاصله بیشتری بگیرد. بررسی مواضع، اهداف و تحولات ایندست سازمانها، به منظور دریافت شناختی جامع –در ابعاد وسیعتر- از اهداف، ماهیت و تحولات رویکردی جریان مسیحیتصهیونیستی، ضروری مینماید.
🔸ضدایرانی شدن کوفای 2019، در نخستین نظر، حکایت از تمرکز و جدیت بیشتر جریان مزبور در تحرکات خود علیه ایران دارد، لذا در مطالعات راهبردی و مدیریتی، میبایست مد نظر قرار گیرد. برخی اسناد افشاشده از طرحها و نقشههای جریان مسیحیتصهیونیستی –طی ماههای گذشته- که جزئیات آن در رسانههای کثیرالانتشار منتشر گردید نیز تأییدکننده این موضوع بود. برنامههای کوتاه و بلندمدت در راستای #مسیحیسازی افراد و توزیع اقلام مسیحی در جوامع هدف، محوریترین طرحهای مکشوفه بود که سر و صدای زیادی در محافل و رسانههای تبشیری برپا کرد و با فرافکنی در افکارعمومی درصدد رفع و رجوع آن برآمدند. حقیقت، آن است که نقشههای جریان مسیحیتصهیونیستی در جهاناسلام، بهویژه ایران از گذشته تا به امروز تداوم داشته و سمت و سوی آن با توجه مقتضیات روز تغییر مییابد.
@feraghvaadyan
🔴 انجمنیها خوره های انقلاب
❗️تفکر انجمن حجتیه نقطه مقابل انقلاب اسلامی است و این مهم را بسیاری از اندیشمندان، سیاستمداران و دلسوزان نظام اسلامی بارها گفتهاند. شهید رجایی در خصوص #تفکر_حجتیهای چنین میگوید: «یک دسته ای پیدا می شوند می گویند که بله امام رهبر سیاسی، ما در مسائل مذهبی از دیگری هم می توانیم تقلید کنیم، اینها دقیقاً منحرفند. تازه هم نیست که پیدا شدند،آن موقعی که برادران و خواهرانمان زیر شکنجه فریاد می کشیدند، این ها می رفتند ثابت کنند که #بهائیّت بر حق است یا باطل است. و دقیقاً در مقابل مبارزه قرار گرفته بودند. باز دو مرتبه سرو کلّه شان پیدا شده، جلسه تشکیل می دهند و حرف می زنند. انحراف قطعی صد درصد هست.اگر کسی در رابطه با انقلاب مسأله دیگری غیر از امام را مطرح کند خواه ملّی گرا باشد، خواه #مقدّس_مذهبی باشد. برای ما مسئله انقلاب منفک از امام امکان ندارد. از هرطرفی یک خوره به جان این انقلاب افتاده، من هشدار می دهم... این ها خوره های انقلابند. خواه جاهل باشند، خواه مغرض باشند از نظر اثر عملی هیچ فرقی نمی کند.»(1)
📚1. روزنامه جمهوری اسلامی، ۲۹/۳/۶۱، ص7.
@feraghvaadyan
💢عنصر فرهنگی بهائیت در ایران(2)
🔻احسان یارشاطر یکی از اعضای تشکیلات بهائیت است و این موضوع را در نوشتهها و آثارش به وضوح میتوان مشاهده کرد. او در نوشتههای خود اکثراً از اصلاحات رایج در میان بهائیان استفاده میکند و میکوشد تا از رهگذر استخدام و به کارگیری این اصطلاحات و عبارات، آنها را نوشتههای فارسی پاکیزه قلمداد کند و بویژه این شیوه نگارش و نثر را در میان شاگردانش رواج دهد. یارشاطر بهائیت را در شمار ادیان الهی و باب و بهاء را در زمرهی پیامبران قرار میدهد و در هر جا که فرصت بیابد، در اطراف این #فرقه و سران وابسته آن تبلیغ میکند و از رهبران آن تمجید به عمل میآورد:«ایران سرزمین دینها و دین آوران نیز هست و تنی چند از نامورترین دین آوران جهان چون زرتشت و مانی و باب و بها از این سرزمین برخاستهاند.»
🔸وی در شمار مبلغان رواج بهائی گری در سطح جهانی است و خود را ملزم به تلاش و تکاپو در این عرصه میداند و همیشه در صفوف مقدم تبلیغات، برای #بهائیت حضور مییابد. در اوایل دهه 1340ش، زمانی که تشکیلات جهانی بهائیان نشریه ویژهای را با هدف تبلیغ این آیین استعماری انتشار میداد، یارشاطر به کادر تحریریه آن، که نشریه اندیشه و فرهنگ نام داشت، پیوست. (1)
1. دفتر پژوهشهای مؤسسه کیهان، نیمه پنهان، ج12، ص 46.
@Feraghvaadyan
⭕️ انتقاد شهید بهشتی از انجمن حجتیه
▪️« #انجمن_حجتیه دچار یک خودبزرگ بینی ضد اخلاق اسلامی بود. اگر این خودبزرگ بینی هنوز هم وجود دارد و این آقایان خیال می کنند بالاترین عبادت عبارت است از شرکت در فعالیتهای ضدبهایی، اشتباه می کنند. مغرورند و خداوند آن ها را از این غرور نجات بدهد.اگر ملت ما می خواست فرمایش های آقایان را گوش بکند،هنوز زیر یوغ شاه بود. بهترین خدمت را به امام زمان(سلام الله علیه) انقلابیون مسلمان کرده اند که راه آن حضرت را به روی امت و به روی دنیا گشوده اند.»(1)
📚1.سخنرانی آیت الله بهشتی،دبیرکل حزب جمهوری اسلامی و رئیس دیوانعالی کشور در دفتر حزب جمهوری، ۶۰/۳/۲۷
@feraghvaadyan