eitaa logo
روشنگر مدیا
957 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
557 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ حکومت پهلوی جولانگاه بهائیت ♦ در بسیاری از اسناد حضور بهائیان در مناصب گوناگون در حکومت پهلوی عیان است . طبق این سند👆عزیمت سر لشکر علایی به کشور اسرائیل و اعتراف اسناد #بهایی مبتنی بر اینکه وی از ایادیان امر الله شوقی ربانی است. 📚 اخبار امری محفل روحانی ملی ایران شماره ۹ سال ۱۳۴۳ ص ۴۶۶. @feraghvaadyan
◽کاسه داغ تر از آش 👈حمایت حلقه‌ای ها از دراویش افراطی 🔸کانال منتسب به #فرقه_عرفان_حلقه طی مطلبی به نقل از سفیر امریکا در امور آزادی مذهبی نوشته: حکومت ایران باید به آزار و شکنجه دراویش پایان دهد. اولا خیلی جالب است، در حالیکه برخی از دراویش به ساختارشکنی اعضای افراطی خود اذعان دارند بجای اعضای این فرقه، حلقه‌ای‌ها کاسه داغ‌تر از آش شده و سنگ #دراویش_افراطی را به سینه میزنند. 🔹ثانیا وقتی حکومت آمریکا آشوب و اغتشاش را تجمع مسالمت‌آمیز می داند باید هم غائله #گلستان_هفتم را یک اعتراض مدنی و بازداشت متخلفان و ساختارشکنان را ناعادلانه بخواند. @feraghvaadyan
⭕رضایت ساواک از انجمن حجتیه ◽ تاجایی در جلب نظر رژیم پیش رفت بود که با تکیه بر  ساواک و اخذ مجوز از آن به انجام رسالت خود ادامه می داد. از طرفی ساواک نیز از عملکرد حلبی و انجمن رضایت خاطر داشت. چرا که نه تنها از جانب آنان احساس خطری نمی­کردند. البته مبارزه انجمن هم فقط مبارزه علمی و نهایتا مقداری مبارزه اقتصادی بود. به همین دلیل ساواک از مبارزین مذهبی می­خواست که آنها هم مثل انجمن دست به مبارزه با بهاییت بزنند. جعفر شجونی از مبارزان پیش از انقلاب می­گوید: «خدا شاهد است یک بار من زندان بودم و داشتم تعهد می­نوشتم تا آزاد شوم و رئیس ساواک وقت تهران- یعنی سرهنگ مولوی- به من گفت: این بار که بیرون می­روی مانند آقای رفتار کن. ما هرگز او را نگرفته ­ایم و نخواهیم گرفت. تو هم مانند او با بهایی­ها مبارزه کن. چرا می­روی بالای منبر و علیه شاه و درباریان سخنرانی می­کنی.»(۱) 📚۱.روزنامه روزگار،شماره ۱۵۶۴،ص۸، ۱۳۹۰/۵/۲ @feraghvaadyan
‌ 💢فالون دافا مولود تائوئیسم و بودیسم ‌ ▫️تاكيد بر نيرو سرشتي جهان و امكان جذب شدن در آن و برخورداري از انرژي كيهاني مهمترين اصلي است كه لي هنگ جي موسس #فرقه_فالون_دافا از تائوئيسم گرفته و در آموزه های خود استفاده كرده. همراه با آن كاستي ها و كژي هايي را نيز به مرام خود وارد كرده است. از جمله: حقيقت غايي فروكاهيده شده: اعتقاد به اصالت طبيعت و حيات مادي موجب شده علی رغم ژرف نگري در لايه هاي پيدا و پنهان طبيعت اما غايت سير و سلوك به شدت سقوط کند و صرفاً به نيروي جهاني ختم شود. ‌ 🔻لي هنگ جي تناسخ و حقانيت رنج را از بوديسم گرفته است و تاكيد مي كند كه براي افزايش تزكيه روان بايد رنج را تحمل كرد و در نهايت از اين راه مي توان از چرخه تناسخ راهي يافت. گذشته از اعتقاد به #تناسخ بي اعتقادي به خدا و خدا انگاري بودا نیز در آموزه های وی به چشم می‌خورد که حاصل همان توجه به بودیسم است. ‌ @feraghvaadyan
🔘 تحری حقیقت به کمک بیت‌العدل ♦️اینکه بهائیت اصل اول خود را « تحری حقیقت» می‌داند و از پیروان خود چنین درخواست می‌کند که «یاران عزیز الهی با توجّه به این امور باید هر سایت اینترنتی حاوی اطّلاعات و اخبار درباره‌ی آیین بهائی را با دقّت بررسی نموده با بذل توجّه به نکاتی چون محتوا، لحن و شیوه‌ی ارائه‌ی مطالب و سؤالات مطرح شده و غیره در مورد معتبر بودن آن تعمّق کنند. در صورت عدم اطمینان از اعتبار یک رسانه‌ی خاصّ می‌توانند با افراد باتجربه و معتمد و یا با محفل روحانی ملّی کشور خود مشورت نمایند».(1) و به نوعی را از مشاهده سایت ها و کانال‌های غیربهائی خودداری کنند یک تناقض آشکار است. 👈🏻در واقع از طرفداران خود می‌خواهد یا مطالب غیر از تأئید فرقه را نخوانند و نبینند ویا کمک بیت العدل تحری حقیقت کنند. 📚1. پیام تشکیلات بهائیت موسوم به بیت العدل، مورخ: 18 فوریه 2018. @feraghvaadyan
🔴 انجمن حجتیه و مبارزه با بهائیت 🔸شیخ محمود حلبی تأکید می­کرد تکلیف شرعی و دینی همه مبارزه با بهاییت است. آنها اعتقاد داشتند دشمن اصلی اسلام بهاییت است. درست است که بهاییان تبلیغات گسترده ­ای انجام می­دادند و توانسته بودند به سرعت در حکومت پهلوی نفوذ پیدا کنند و بسیاری از پست­ های کلیدی کشور را در اختیار بگیرند. اما با این وجود طبق اساسنامه خود فقط مبارزه با بهاییت را در قالب فعالیت­ های علمی و فرهنگی آن هم در چهار چوب مقررات و قوانین حکومت پهلوی می دانست. شهید سیدعبدالکریم هاشمی ­نژاد در نقد انجمن می­گوید:«این جور نبود که رژیم بگوید بروید با بهائیت مطلقاً مبارزه کنید. اگر این آقایان هم ادعا می­کنند با بهائیت مبارزه کردیم، کم لطفی می­کنند. 🔹بهائیت سه بعد داشت: 1- بعد اقتصادی 2- بعد سیاسی 3- بعد فکری. دقت کنید، اینها در بعد سیاسی و اقتصادی، یک قدم هم اجازه نداشتند مبارزه کنند. رژیم، قرص و محکم، جلوی اینها را می­گرفت. اینها می­توانستند حتی راجع به پپسی­کولا صحبت کنند که مال ثابت پاسال بود؟ اینها می­توانستند راجع به شرکت­هایی که از نظر اقتصادی در اختیار بود، حرف بزنند؟ ابداً. اینجا رژیم چراغ قرمز داده بود و آقایان هم، براساس دیدشان نمی­گویم خیانت، با رژیم درگیری پیدا نمی­کردند. دیدشان این بود که باید آهسته رفت، تا گربه شاخ نزند! بنابراین، در بعد اقتصادی، مبارزه­ای با بهاییت نداشتند و نمی­توانستند هم داشته باشند. در بعد سیاسی هم به همین ترتیب، می­توانستند بگویند آقای هویدا، چرا تعدادی از وزرای کابینه ­تان بهایی هستند؟ ابداً. می­گفتند فضولی موقوف. پس کجا مبارزه می­کردند و رژیم اجازه می­داد به آنها؟ فقط در بعد فکری».(1) 📚1.زندگینامه سیاسی شهید هاشمی نژاد، حسن جلالی عزیزیان، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ص279-280. @Feraghvaadyan
••مخالفت با ادیان در اکنکار ❎يكي از مهم ترين شاخصه هاي جنبش هاي نوپديد ديني، انتقاد شديد آنان به وجود اديان بزرگ و تعاليم آنان است، لذا در بسياري از اين جريان هاي معنوي، انواع زيادي از انتقادها به اديان وجود دارد. از اين رو، بايد گفت كه بزرگ ترين اشكال آنان اين است كه در نقد آنها، همه اديان به يك چشم ديده مي شوند و بدون توجه به تعالیم و آموزه‌های خاص و سرشت اولوهیتی چنين مي پندارند، كه تمام اديان داراي خصوصيات و تعاليم مشترك اند و حال آنكه اديان داراي تقسيمات متفاوتي هستند و نزديك ترين و شبيه ترين اديان نيز در دل خود بزرگترين تفاوت ها و اختلاف هاي ظاهري و باطني را با هم دارند. بنابراين هيچ گاه نمي توان با ناديده گرفتن تفاوت هاي اديان، به نقد و بررسي آنان پرداخت. و لذا به جرات مي توان گفت كه در تعاليم ، بزرگترين انتقادها و اشكال ها به اديان ابراز شده است که بیش از آنکه نقد جدی به دین باشد ابزاری است برای خودنمایی تعالیم جدید فرقه خود و جذب افراد با مطرح کردن مفاهیمی چون حقیقت واقعی، سلوک، سفر روح ..... که برای درک آن‌ها نه تنها نیازی به دین نیست بلکه لازمه آن کنار گذاشتن است. @feraghvaadyan
✅مراسم فرقه ای در پاناما با هفت نفر قربانی 🔸در یک مراسم فرقه ای عجیب در جنگلهای پاناما هفت نفر به قتل رسیدند. در این مراسم که به رهبری ده مبلغ مذهبی برگزار شد، هفت نفر از بومیان ساکن جنگل ابتدا شکنجه شدند بعد سوزانده شدند و دست آخر جسد آنها مثله شد. این مرشدان مذهبی میگویند این اقدامات برای پاکسازی مردم از گناهانشان ضروری بوده است. 🔻پلیس تا کنون ۱۴ نفر از نگابه بوگله، از بومیان جنگلهای پاناما را که در این مراسم به درخت بسته شده بودند و مورد آزار بدنی قرار گرفته بودند، آزاد کرده است. ↩️به گفته رافائل بالویس دادستان، بازرسان پلیس بعد از گزارش سه روستایی که از این مراسم گریخته و به بیمارستانی محلی پناه برده بودند که برای تحقیق به جنگلهای پاناما مشرف به سواحل کارائیب رفته بودند، این رویداد عجیب را کشف کردند. این گروه مذهبی که نام خود را «نور خدا» گذاشته‌اند، مراسم توبه یا کفاره گناه را در کلیسای خود برگزار کرده بودند که با قتل هفت نفر همراه بود. @feraghvaadyan
⭕️ سناریو نخ‌نمای بهائیت در فضای مجازی 🔸با گسترش وسایط ارتباط جمعی و رسانه های مجازی نهاد #بیت_العدل هم با بیان جایگاه بی‌بدیل اینترنت، به فرصت‌های پیش آمده برای تبلیغ آسان بهائیت پرداخته و مبلّغان بهائی را به بهره‌گیری گسترده از این فضا ترغیب نموده است. ↩️اما آنچه بیت‌العدل به آن اهتمام دارد تبلیغ بهائیت بوسیله رسانه های به ظاهر مستقل است بدین صورت که #مبلغان_بهائی مرتبط با بیت العدل ضمن تبلیغ فرقه و هماهنگی کامل با مرکز تشکیلات بهائی واقع در اسرائیل به هیچ‌وجه ارتباط خود با این نهاد را آشکار نساخته و خود را یک رسانه مستقل عنوان کنند تا بهتر بتوانند اهداف خود که فعالیت‌های تبلیغی، سیاسی و ضدانقلابی در ایران است را انجام دهند. علت این امر هم آن است که اگر به هر دلیلی مشکلی برای این رسانه به وجود آمد با انتشار بیانیه‌ای انتساب آن را به خود رد کرده و مجدداً مشابهه آن را راه‌اندازی کنند. @feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️واکنش زن مسیحی به رشادت شهید سپهبد قاسم سلیمانی 🔸 وقتی شهر مسیحی نشین بیجی توسط همرزمان حاج قاسم آزاد می شود یک زن روی دیوار کلیسا نوشت: مریم مقدس راحت بخواب که دیگر مسیح به صلیب کشیده نمیشود چون فرزندان حضرت زهرا(سلام الله علیها ) رسیدند. @Feraghvaadyan
⚫️ انجمن حجتیه و انحراف نیروهای انقلابی 🔻انجمن توانسته بود تعداد زیادی از جوانان مومن و مذهبی را برای مبارزه با بهاییت جذب کند. اما از نظر انقلابیون اولا ریشه نشر بهاییت خود رژیم پهلوی بود و ثانیا مشغول کردن جوانان مذهبی به مبارزه با نوعی انحراف از مسیر مبارزه بر ضد رژیم پهلوی بود. رژیم طاغوت هم به دلیل عدم دخالت انجمن در سیاست مانعی بر سر راه آنان ایجاد نمی‌کرد. هاشمی رفسنجانی در رابطه با عدم شرکت انجمن در مبارزه می­گوید: «جریان دیگری که ظهور کرده بود و مسئله آفرین بود، همین بود.آنها هم برای این که کارشان را بتوانند بکنند، به افرادشان دستور داده بودند که در دخالت نکنند و مبارزه را ممنوع کرده بودند و معتقد بودند که این مبارزه به جایی نمی رسد. اما چون مبارزه را قبول نداشتند و یک سری از نیروهای مبارز را جذب می‌کردند. بزرگ ترین خاصیت اینها برای رژیم این بود که اینها نیروها را جذب می کنند و یک کاری هم به نیروها می دهند ».(1) 📚1. ماهنامه عروه الوثقی، شماره 85. @Feraghvaadyan
❌تبلیغ مدیتیشن در رسانه دولتی 👈🏻رسانه رسمی دولت تصویر روزبرفی تهران را منتشر کرده که در آن فردی در حال #مدیتیشن است و خواسته یا ناخواسته انتشار این تصاویر تبلیغی برای جریان‌های انحرافی خواهد بود. @feraghvaadyan
♨️اندر احوالات رسانه تبشیری سلطنت‌طلب 🔻یک رسانه‌ مرتبط با جریان #مسیحیت_تبشیری که اغلب اخبار ضد ایرانی را منعکس می‌کنند، در ماه‌های اخیر ماهیت واقعی خویش را به نمایش گذاشته و خوی سلطنت طلبی خود را با انتشار اخبار پیرامون خاندان پهلوی و ضدیت با نظام اسلامی روشن و به طور علنی وابستگی خود را به این جریان را نشان دادند. 👈🏻گفتنی است چندی پیش این رسانه سالروز تولد #ربع_پهلوی را نیز تبریک گفته بود! @feraghvaadyan
❓تمسک به بیت‌العدل اعظم 🔹سردمداران بهائی چنان القا می‌کنند که در کوچکترین اتفاقات باید نظر #بیت‌العدل مدنظر واقع شود و برای جا انداختن چنین تفکری تبلیغات بسیاری برای اعضای فرقه می‌کنند که تصویر فوق یکی از این القائات است که با ذکر خاطره‌ای از روحیه ماکسول همسر شوقی افندی از سرکردگان فرقه، نشان می‌دهد وی به نظر بیت‌العدل برای درمان بیماری نیزتوجه داشته است. عموما در فرقه‌ها، عقل و تفکر تعطیل شده و آنچه سرکردگان فرقه امرمی کنند باید مورد پذیرش واقع شود. ↩️ #بهائیت طبق تمامی تعاریف، یک فرقه به شمار می‌رود. در این فرقه چنین القا می شود که تبعیت بی چون و چرا از بیت العدل (مرکز تشکیلات فرقه واقع در اسرائیل) موجب سعادتمندی فرد خواهد شد از این رو انجام تمامی امور باید با نظر موافق بیت‌العدل اعظم صورت پذیرد. @feraghvaadyan
⭕️نشست علمی «ریشه‌ها و ظرفیت‌ معنویت‌های نوظهور در ادیان شرقی» برگزار می‌َشود 🔹در ادامه برپایی سلسله نشست‌های علمی همایش «#معنویت‌های_نوظهور؛ شاخصه‌ها و نقدها»، نشست «ریشه‌ها و ظرفیت‌ معنویت‌های نوظهور در #ادیان_شرقی» برگزار خواهد شد. 🔻در این نشست علمی، سیدمحمد روحانی به عنوان ارائه‌دهنده مباحث خود را در این زمینه ارائه می‌کند و امیر خواص هم به نقد مطالب می‌پردازد. ▪️این نشست از سوی پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی و موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) ، روز چهارشنبه، دوم بهمن‌ماه، از ساعت ۱۸:۳۰ در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره)، طبقه پنجم سالن اندیشه برگزار می‌شود. @feraghvaadyan
‌ ❗️موج تازه تبلیغات #اکنکار در فضای مجازی ‌ ♨️ #فرقه_اکنکار که در اغلب کشورهای دنیا تبلیغات گسترده ای انجام می‌دهد موج جدید تبلیغ و ترویج فرقه در فضای مجازی به زبان فارسی و با مربیان فارسی زبان را آغاز کرده‌است. ‌ @feraghvaadyan
⭕️موعودباوری مسیحی ذیل مهدویت شیعی جای می‌گیرد 🔻در بین آموزه های مهدوی شیعیان، امام زمان(عج) پس از ظهور امور را با عده ای از کارگزاران پیش می برند که #موعود مسیحیان یکی از آنها خواهد بود، موعودیت در فهم مسیحیت به معنای زیرمجموعه موعودیت در مهدی باوری شیعیان تعریف می شود. 🔸شیعه معتقد است عیسی(ع) در رکاب امام زمان(عج) است، لذا ضمن پذیرش موعودباوری مسیحیان، آن را جدای از موعودباوری شیعی تلقی نمی کند. بستر موعودباوری در بین شیعه و مسیحیت بستر لغزنده ای است که می تواند دستخوش انحرافات بسیار شود؛ #مسیحیت به دلیل تاریخی طولانی اش دچار خرافات بسیار و شاهد بروز مکاتب فکری متعدد بوده است. البته ماهیت اندیشه های یوتوپیایی چنین است. 🔹وقتی به تاریخ #ادیان می نگریم آن را پر از اختلاف می یابیم یعنی ادیان به حیث گذشته تاریخی با هم اختلاف دارند اما وقتی به آینده و یوتوپیای ادیان می نگریم آنها را شبیه به هم می یابیم. لذا اندیشه موعودباوری ظرفیت بالایی برای همگرایی پیروان ایجاد می کند. 📚حجت الاسلام محراب صادق نیا، خبرگزاری شبستان، 1398/10/04. @feraghvaadyan
♨️بهائیت و مهدویت ▪️مهدویت از جذاب ترین مباحث حتی برای همه غیر از مسلمانان و شیعیان است، مهدویت به دلیل در ذات خود این توان را دارد و چون احساس درونی برای بهره مندی از این نجات همگانی است، بهائیت از این اندیشه سوءاستفاده کرده و هم قبل و هم بعد از انقلاب یکی از حرف هایشان این است که می گویند مهدی(عج) ظهور کرده و ما اگر بخواهیم به رستگاری برسیم و دنیا روی آرامش را ببیند باید به مهدیِ ظهور کرده ایمان بیاوریم و نیز کسی که بعد از مهدی آمده یعنی موعود او بهاء!!! 👈🏻یکی از شعارهای جذاب این شعار «وحدت عالم انسانی» است که از دولت واحد جهانی امام مهدی(عج) الهام می گیرد، هرچند به زبان نیاورده و آن را به نفع خود مصادره می کند. طبیعی است این ادعا برای افراد غیرمطلع، جذاب است. 💢حرف های فرقه بهائیت پس از انقلاب اسلامی قدری اصلاح و تعدیل شده و امروز می گویند: اگرچه حضرت مهدی ظهور کرده و ما به حکومت جهانی نرسیده ایم و آثار ظهور مترتب نشده، اما قرار نیست در زمان ایشان حکومت جهانی تشکیل شود، آنها می گویند ظلم و ستم پدیده ای تدریجی است و قرار نیست یک شبه و با ظهور (به زعم آنها ظهور با باب رخ داده!) جهان سرشار از عدل و داد شود، بلکه با عمل به دستورات باب به عدل و داد دست می یابیم! ↩️اطلاع از این ادعاها و اهداف شوم کافی است تا آنها که مدعی تدین هستند اما میانه شان با نظام و رهبری و انقلاب خوب نیست، بدانند بدون انقلاب و شهدا ما امروز سرنوشت دیگری می داشتیم و نه از مجالس روضه خبری نبود و نه حتی نمازهای جماعت چون بهائیت با تسلط خود بر کشور مانع از پیاده کردن اسلام ناب می شد. @feraghvaadyan
💢نسبیت‌گرایی در عرفان‌های نوپدید ▪️دلیل «نوپدید» نامیده شدن #شبه_عرفان‌های_جدید این است که جایگاه خورشید را در روزهای مختلف و در برج‌های مختلف بررسی می‌کنند و معتقدند جهان از سال 1960میلادی وارد «برج دلو» شده است و بنا بر پیشگویی‌های نجومی، عصر دلو را عصر ثابت نبودن و نسبیت یافتن همه‌چیز می‌دانند. بنا بر این نگرش، آنان معتقدند حق و باطل، رذیلت و فضیلت و خوبی و بدی نزد هر کس متفاوت است و ملاک ثابتی برای شناخت آن وجود ندارد. 🔻از نظر عرفان‌های نوظهور عصر حاضر، عصر سیال بودن ارزش‌ها است و از این رو آنها به مباحثی وارد می‌شوند از این قبیل که آیا خداوندی هست یا خیر؟ قیامتی هست یا خیر؟ روحی هست یا خیر؟ و در نتیجه هر کس به «طریق هوس» خود، عقیده‌ای پیدا می‌کند. #لذت‌گرایی، رفاه‌طلبی، شادی‌خواهی و فردگرایی نتیجه همین «نسبیت‌گرایی» است. @feraghvaadyan
♨️ انقلاب اسلامی و برچیدن بساط جریان های انحرافی ♦️ ذاتاً انقلابی علیه انحرافات بود. در این میان بزرگ ترین انحراف مربوط به سیستم حکومتی و نظام سیاسی است که دیگر انحرافات هم از آن نشات می گیرد چراکه اگر حکومت منحرف باشد به دیگر انحرافات و گروه های منحرف نیز میدان فعالیت می دهد، از این رو، هدف انقلاب اسلامی مبارزه با انحراف یعنی طاغوت بود بعد از انقلاب هم این مبارزه ادامه یافت به ویژه مبارزه با مباحث انحرافی در حوزه مهدویت. چنان که پس از پیروزی انقلاب، مراکز و گروه های مختلفی برای آموزش مهدویت اصیل و مقابله با فعال شده اند که خروجی های مطلوب هم داشته اند، هر چند هنوز بسیار جای کار است. ↩️اصل انحرافات در این باره در زمان طاغوت به حکومت باز می گشت که به فرقه ها به ویژه بهائیت مجال رشد می داد، چنان که تعامل حکومت و بهائیت، دوستانه، نزدیک و تنگاتنگ بود و اگر بخواهیم رابطه این دو را مرور کنیم می توان گفت در تشکیل حکومت پهلوی، بهائیت دست داشته و خاندان پهلوی مولود تلاش های پشت پرده است! @feraghvaadyan
♨️نقاشی لحظه شهادت سپهبد سلیمانی، هدیه بانوی ارمنی به موزه شهدای کرمان 🔹تاکوهی هارتونیانس بانوی ارمنی اهل شهرستان علی آباد کتول استان گلستان نقاشی لحظه شهادت و دست جدا شده سپهبد #قاسم_سلیمانی را برای نگهداری در موزه شهدای کرمان به خانواده این شهید اهدا کرد. ↩️این نقاش #مسیحی ارمنی که هنگام تحویل تابلو به دلیل احساسات زیاد قادر به کنترل خود نبود و اشک می ریخت گفت: تصویر دست سردار سلیمانی پس از شهادت را از طرف ارامنه ایران به خانواده شهیدی که جانش را در راه حراست و دفاع از کیان ایران تقدیم کرد؛ هدیه می‌کنم. @feraghvaadyan
♨️دین‌گریزی جوانان در غرب 🔸در کشورهای غربی نسل جوان بعضاً به ادیان سنّتی پشت کرده و جای دین را با اعتقاد به معنویتِ جدای از دین و فعالیت‌هایی مثل تاروت، ستاره‌بینی، ، انرژی‌درمانی پر کرده‌اند. البته اکثر آنها همین موارد را نیز چندان جدّی نمی‌گیرند و بیشتر جهت تفریح و خوش گذراندن به این فعالیت‌ها روی می‌آورند. 🔹دایان وینستون، رئیس بخش دین و رسانه در مدرسۀ ارتباطات آننبرگ معتقد است، «انسان به طور فطری مذهبی یا معنوی است.» امروز جوانان در جستجوی همان چیزهایی هستند که سازمان‌یافته برای پدر و مادرهایشان به ارمغان ‌آورد؛ اعتقادات مذهبی، حس تعلّق داشتن به یک جمع، دریافت هدایت، هدف و معنا را به همراه دارد. اما شاید بدان خاطر که نتوانستند از دین پدرومادرشان این چیزها را دریافت کنند، درجای دیگر به دنبال آن می‌گردند. 🔻یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های فعالیت‌های معنوی برای جوانان این است که به آنها اجازه می‌دهد خودشان انتخاب‌گر باشند. می‌توانند هر قدر که می‌خواهند خود را وارد حوزۀ تاروت، ستاره‌بینی، کریستال‌درمانی و امثال اینها کنند؛ چه کم، چه زیاد. و اگر نخواستند ادامه دهند، ادامه نمی‌دهند. از طرف دیگر، نسل جوان در مقایسه با دیگران خیلی راحت و آزاداندیشانه تفکّرات جدید را می‌پذیرند و دوست دارند بدون قضاوت کردن به کاوش بپردازند و علاقه دارنددیدگاه آنها دربارۀ زندگی متفاوت باشد. 👈🏻این یک روند جهانی و مسلماً آمریکایی به سمت دگراندیشی است؛ که افراد آش شله‌قلمکار من‌درآوردی‌ای از یا مذهبی برای خود درست می‌کنند. @feraghvaadyan
⭕️ نظر رهبری در خصوص انجمن حجتیه پس از انقلاب اسلامی 🔘بعد از اعلام تعطیلی انجمن، آیت الله خامنه ای رئیس جمهور وقت در مسجد دانشگاه تهران در پاسخ به سوال دانشجویان در رابطه با انجمن گفت: «#انجمن_حجتیه قبل از انقلاب با انقلاب نبود. بعضی از افرادشان کار فعال ضدانقلابی هم می­کردند، بعضی فقط با انقلاب نبودند ضدانقلابی هم نبودند. اما آن کسانی که در گذشته جزو انجمن حجتیه بودند اما الان اولا جزو تشکیلاتش نیستند، یعنی جزو انجمن نیستند. ثانیا دلبسته انقلابند، دلباخته انقلابند. من می‌گویم اینها خوبند و مثل بقیه مردم از آنها استفاده می‌کنیم. اما آن کسی که جزو #تشکیلات است، با انقلاب میانه ای ندارد، دل‌زده از انقلاب است، به امام اعتقادی ندارد، ارادتی ندارد، تقلید از دیگران میکند، برای انقلاب حاضر نیست یک ذره از وقتش را سرمایه گذاری کند، میخواهم سر به تنش هم نباشد، چه انجمن حجتیه باشد چه غیر از آن. این هم نظر بنده»(1) عبارت «اما آن کسی جزو تشکیلات است...»، نشان می‌دهد که به اعتقاد آیت الله خامنه ای در سال 64 هنوز تشکیلات فعال بوده است. 📚1.جزوه پرسش و پاسخ 3، ریاست محترم جمهوری در جمع دانشجویان مسجد دانشگاه تهران، 14/12/64، ص 26. @feraghvaadyan
49.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آخر الزمان از منظر پروتستان‌های بنیادگرا @Feraghvaadyan
🔴 گیاه‌خواری اخلاقی، دین جدید در انگلیس ▫️گیاه‌خواری اخلاقی در آینده نزدیک ممکن است به عنوان یک دین توسط دیوان عدالت اداری بریتانیا به ثبت برسد و این از آن روست که بسیاری از کارشناسان را چیزی بیش از یک شیوه ساده زندگی می‌دانند. 🔸گیاه‌خواران اخلاقی با گیاه‌خواران رژیم غذایی متفاوتند. گیاه‌خواران رژیم غذایی فقط در انتخاب غذای خود وعده‌های غذایی گیاهی و غیر حیوانی استفاده می‌کنند؛ در حالی که گیاه‌خواران اخلاقی با هرگونه استثمار و بهره‌کشی از حیوانات مخالفند و هر آنچه مربوط به این موضوع باشد از زندگی خود حذف می‌کنند. آن‌ها لباس‌های تهیه شده از چرم و پشم نمی‌پوشند و کالاهایی که با استفاده از آزمایش حیوانات تولید می‌شوند مصرف نمی‌کنند. بعضی از حقوق‌دانان در حال بررسی تطابق گیاه‌خواری اخلاقی با عوامل و شرایط طبقه‌بندی مربوط به و اعتقاد هستند. 📌از جمله عواملی که برای قرار دادن یک باور در طبقه ادیان می‌تواند مورد نظر قرار گیرد موارد زیر است: هماهنگی با شرافت انسان، احترام به جامعه دموکراتیک، عدم تناقض با دیگر حقوق اساسی انسان. @feraghvaadyan