eitaa logo
روشنگر مدیا
960 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
556 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
✡ جنگ صلیبی یهودی علیه اسلام با شیوه‌های نوین 1⃣ طبق دستورالعمل «کتاب غذا» که در تهیه شده است، مواد غذایی محدود می‌شود و مصرف آب کاهش پیدا می‌کند. هم‌چنین، مواد غذایی که در دسترس مردم قرار می‌گیرد، از نوع () خواهد بود و مواد مغذی نخواهد داشت. به‌علاوه، هنگامی که یک کشور عضو کتاب غذا می‌شود، هرگز نمی‌تواند این پیمان را ترک کند. 2⃣ دنیا برای ایجاد توازن جمعیتی در اقصی نقاط جهان برای این در دستور کار نظام سلطه قرار گرفته است تا بتوانند از این طریق تمرکز جمعیتی را تحت کنترل داشته باشند. 3⃣ هدف هم بیشتر بر روی کشورها، مناطق جغرافیایی و مذهبی خاصی از جمله مسلمانان است. روش‌های زیادی در کنار هم و همگام از سال‌های گذشته پیش رفته‌اند و اکنون اگر ترکیب جمعیتی مثلاً غرب آسیا را با دیگر نقاط دنیا مقایسه کنید متوجه می‌شوید که تناسب درستی ندارد با توجه به این‌که وسعت و منابع این کشورها بسیار بیشتر از کشورهای پیشرفته‌ی غربی و اروپایی است. 4⃣ در همان طرح خود برنامه‌هایی را برای کاهش چشمگیر جمعیت دنیا پیشنهاد کرده و نوشته بود: «اکنون جهان غرب، به واردات- صادرات مواد معدنی از کشورهای در حال توسعه وابسته است. اگر رشد جمعیت این کشورها بخواهد مانع توسعه‌ی اقتصادی ما و پیشرفت‌های اجتماعی بشود، این بی‌ثباتی به این معنی است که تولیدات آتی و ذخایر معدنی این کشورها نیز با رکود مواجه خواهند شد.» 📖 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده: 👉 goo.gl/FHa6vC
💠💠 یک کتاب به عظمت یک نبرد! (2) ✡ فرانکلین، انجمن ایران و آمریکا و دیگران (قسمت اول) 1⃣ اسناد منتشره و شواهد معتبر نشان می‌دهد، یکی از مهم‌ترین راهبردهای کانون‌های سلطه‌گر جهانی برای نفوذ در میان ملت‌ها و ترویج ایدئولوژی و فرهنگ و غربی، بهره‌گیری از رسانه‌ی و انتشارات و همچنین برپایی مؤسسات و انجمن‌های ظاهراً فرهنگی و هنری بوده است. 2⃣ ایالات متحده آمریکا تا پس از جنگ جهانی دوم، به‌عنوان کشوری عقیم در عرصه‌ی فرهنگ و اندیشه شناخته می‌شد. در کتاب «جنگ سرد فرهنگی: سازمان سیا در عرصه فرهنگ و هنر»، آمریکای آن دوران را در انظار مردم دیگر سرزمین‌ها، جامعه‌ای همیشه در حال جویدن آدامس، شورولت‌رانی دیوانه‌وار و هنرستیز تصویر می‌نماید. 3⃣ از همین‌رو پس از جنگ جهانی دوم و در آستانه‌ی دوران ، شورای برنامه‌ریزی روانی طرح جامعی را برای عرضه‌ی کتاب‌های آمریکایی ارائه کرد که تحت عنوان «خانه آمریکا» در کشورهای هدف تأسیس شد که یکی از این خانه‌ها تحت عنوان «انجمن ایران و آمریکا» در ایران به‌وجود آمد و به کار گسترده‌ی نشر و چاپ بولتن‌ها و نشریات و کتب مورد نظر پرداخت. 4⃣ به این ترتیب کار تهیه و نشر و توزیع کتاب‌هایی که فرهنگ را ترویج می‌کرد، به‌شدت آغاز گشت به‌نحوی که چندی بعد «وی جی هدریک»، از مسئولین بخش نظارت بر اطلاعات سازمان CIA نوشت: 5⃣ «محصولات چاپی که از ایالات متحده به اروپا آورده می‌شوند، برآن دسته از محافل اروپایی که نسل‌های متمادی آمریکا را یک کشور رو به عقب در فرهنگ می‌دانسته‌اند تأثیر ژرف و عمیقی می‌گذارد. کلیشه‌های قدیمی که بریک پیش‌فرض تاریخی در مورد عقب‌ماندگی فرهنگی آمریکا استوار بودند، با طرح کتاب‌های سازمان CIA کم کم از بین می‌رفتند و همان محافلی که از توهین‌ها و افتراها حمایت کرده بودند، اکنون به‌آرامی و به‌طور عمیقی تحت تأثیر قرار گرفته بودند». 📖 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده: 👉 goo.gl/to9nU5
✡ آنچه غرب در نبرد فرهنگی علیه مخالفان لیبرال سرمایه‌داری انجام داد، برطبق گفته‌ی بنجامین دیزرائیلی صهیونیست بود که گفت: یک کتاب ممکن است به عظمت یک نبرد باشد!
💠💠 یک کتاب به عظمت یک نبرد! (3) ✡ فرانکلین، انجمن ایران و آمریکا و دیگران (قسمت اول) 1⃣ آنچه در غرب پس از جنگ جهانی دوم و برای عملی ساختن علیه مخالفان غربِ انجام گرفت، برطبق گفته‌ی (اولین صدراعظم صهیونیست بریتانیا) بود که گفت: …یک کتاب ممکن است به عظمت یک نبرد باشد… 2⃣ از همین‌رو طرح عظیم کتاب توسط همان شورای برنامه‌ریزی روانی به اجرا درآمد و هدف اولیه‌ی آن، قرار دادن تفکرات و در برابر خواننده‌ی اروپایی و آسیایی، به مؤثرترین شیوه‌ی ممکن بود. 3⃣ در واقع اشغال‌گران آمریکایی، یک جریان دائم از کتاب‌های عمومی را برای ناشران تجاری تضمین کردند. 4⃣ ترجمه‌هایی که توسط بخش حکومت اشغال‌گر آمریکا در اروپا چاپ و توزیع گردید، بالغ بر صدها عنوان می‌شد. 5⃣ از «همشهری تام پین» هاوارد فاست تا «سیاست جدید در عمل» اثر آرتور ام شلزینگر پسر و تا آثاری از لوییزا می الکات، جیمز برنهام، ویلیام فالکنر، ارنست همینگوی، ماتیسن، کارل سندبرگ، توماس والف و… و همچنین کتاب‌هایی برای کودکان که در تأثیرپذیر‌ترین سن قرار داشتند، مانند «داستان‌های شگفت‌انگیز» اثر ناتانیل هاثورن، «یک یانکی از کانتیکات در دربار آرتور شاه» اثر مارک تواین و «شهر کوچکی در دشت» نوشته‌ی لورا اینگلز وایلدر. 📖 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده: 👉 goo.gl/to9nU5
✡ در پروتکل دوازدهم از «پروتکل‌های زعمای صهیون» بر تأثیر کتاب و حیطه‌ی نشر و ضرورت کنترل آن توسط کانون‌های پنهان صهیونیستی تأكید شده است!
💠💠 یک کتاب به عظمت یک نبرد! (4) ✡ فرانکلین، انجمن ایران و آمریکا و دیگران (قسمت اول) 1⃣ در پروتکل دوازدهم از متن «پروتکل‌های زعمای صهیون» درباره‌ی تأثیر کتاب و حیطه نشر، همچنین کنترل آن توسط آمده است: ✍ «هركسی در عرصه‌ی چاپ و نشر أعم از ناشرين، صاحبان كتاب‌خانه‌ها و دست‌اندركاران حرفه‌ی چاپ، بخواهد در اين زمينه فعاليت كند، بايد دارای مجوز باشد. چنانچه مرتكب اشتباه يا لغزشی گرديد، بدون هيچ‌گونه ترديدی جواز او را باطل خواهيم كرد و بدين‌سان ابزار فرهنگ عمومی به‌عنوان وسیله‌ای آموزشی، در دست قدرت ما قرار می‌گيرد و ديگر ملت‌ها در راه‌های مارپيچ و جهت‌گيری‌های گوناگون سرگردان نمی‌شوند». 2⃣ یکی از رؤسای کادرهای عملیات سرّی به نام «لی ویلیامز» در مصاحبه‌ای که در ژوئن 1996 با واشینگتن پست انجام داد، درباره‌ی این سازمان در آغاز به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای و نشر و ترویج آراء و افکار اومانیستی و سکولاریستی گفت: ✍ «کتاب با دیگر رسانه‌های تبلیغاتی متفاوت است. عمدتاً به این علت که یک کتاب، تنها قادر است به‌طور چشم‌گیری نگرش و کنش خواننده را تغییر دهد که قابل قیاس با تأثیر رسانه‌‌ی دیگری نیست. از آنجاست که کتاب، مهم‌ترین سلاح تبلیغات استراتژیک می‌شود». 3⃣ طبق اظهارات لی ویلیامز طرح سرّی مربوط به چاپ و نشر کتاب توسط سازمان CIA و دیگر با چنین اهدافی به اجرا درآمد. 📖 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده: 👉 goo.gl/to9nU5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ویدئو بسیار زیبا راجع به تنظیم شدگی ثابت های کیهانی ببینید و به دقت و زیبایی طراحی خداوند پی ببرید. @feraghvaadyan
♦️دکتر فضیله قسام مستبصر الجزایری 🔸در خلال پژوهش هایم متوجه شدم که همه چیز باید قانع کننده و با دلیل و برهان باشد. نزد اهل بیت(ع) همه چیز را منطقی و قانع کننده یافتم وبهمین دلیل شیعه شدم
🔶🔷 مستبصر الجزائری «خانم دکتر فضیله قسام» پس از جستجو و تحقیق بسیار در کتابها و منابع اصلی عقاید اصیل خود را شناخت و چشم بر حقیقت گشود. او یک علوی الاصل است که در فرانسه زندگی میکند که از ۲۴ سال پیش تشیع خود را اعلام کرده است. وی پیش از آن به پیروی از آبا و اجدادش یک سنی مالکی بود. این مذهب از گذشته های دور در الجزائر رواج دارد. این گفتگو هنگامی انجام شد که وی به زیارت کربلای معلی مشرف شده بود. 🔷 از چه طریقی با مذهب اهل بیت(ع) آشنا شدید؟ ــ آشنایی من با مذهب از طریق سیاست رایج در عرصه جهانی بود، بعد از آن درهای تشیع به روی من باز شد که ابتدای آن با انقلاب اسلامی ایران بود و ما اخبار مربوط به آن را از رسانه های مختلف آن زمان مثل روزنامه و رادیو و … پیگیری می کردیم. در آن سال ها دانشجو بودم و با دانشجویان شیعه آشنا شدم. آنها از ملیت های مختلف مثل ایرانی و لبنانی و… بودند. اینجا بود که با افکار جدید روبرو شدم... 🔶وارد بحث جستجو از مذهب حق شدید. چه شد که اندیشه ات در ساحل اهل بیت(ع) توقف کرد؟ ــ مسأله فقط مسأله اندیشه، مطالعه و پژوهش نیست بلکه قضیه قلب، احساس و دریافت وجدانی است. احساس کردم دین حقیقی این است، چرا که به قلبم راه یافت و چیزی که به قلب وارد شود نشان از حقیقت دارد. 🔺ادامه این گفتگو درسایت ودرلینک زیر rahyafteha.ir/104/
🌸 بــسم الله الرحمن الرحـــیم 🌸 ♻️ مقاله از آکادمی بین المللی ( sciences engineering medicine ) با عنوان: 🍃 🍃 در خدمت شما هستیم 👇 💠 علم تجربی ( ساینس ) تنها راه شناخت و درک نیست، اما ساینس یکی از راه های شناخت است که فرقش با سایر روش ها در متکی بودن آن به شواهد تجربی و توضیحات آزمایش های مختلف است. از آنجایی که فرگشت به عنوان یک نگرانی برای رویداد های مهم و مرکزی مذهب مطرح بود - شامل خاستگاه تنوع زیستی و مخصوصاً خاستگاه انسان - از زمانی که اولین تفاسیر آن از چارلز داروین و آلفرد راسل والاس در سال 1858 ارائه شد تبدیل به یک ایده بحث بر انگیز در جامعه شد ✔️ ➕ پذیرش شواهد فرگشت با ایمان مذهبی سازگار است، امروزه بسیاری از مذاهب ادیان قبول کردند که فرگشت زیستی در طی میلیون ها سال در طول تاریخ کره زمین تنوع حیات را تولید کرده، بسیار از آنها اظهار کردند که فرگشت و اصول دین آنها سازگار هستند،دانشمندان و نظریه پردازان به وضوح درباره شگفتی و تعجب خود در باره تاریخ جهان و حیات روی این سیاره نوشتند و توضیح دادند که آنها هیچ تضادی بین ایمانشان به خدا و شواهد فرگشتی نمیبینند 🔻 ✅ علم دین بر اساس دو جنبه متفاوت از تجربه انسان هستند، در علم توضیحات باید بر اساس شواهد بدست آمده از بررسی جهان طبیعی باشد، مشاهدات و آزمایش های علمی که با یک توضیح در تضاد هست در نهایت باید به تغییر یا حتی رها کردن آن توضیح منجر شود،در مقابل ایمان دینی،به شواهد تجربی بستگی ندارد، به طور معمول شامل نیرو ها یا عوامل فراطبیعی هست و نیازی به تغییر در مواجهه با شواهد متضاد ندارد، چون آنها قسمتی از طبیعت نیستید، عوامل فراطبیعی نمیتواند با ساینس مورد بررسی قرار گرفته شوند،این به این معناست که علم و دین به طور متفاوتی با جنبه های مختلف درک انسان در ارتباط هستند، تلاش برای در مقابل هم قرار دادن علم و دین ( متضاد نشان دادن ) اختلاف نظر هایی که نیاز به وجودشان نیست را ایجاد میکند ‼️ http://www.nas.edu/evolution/Compatibility.html 🔃 ترجمه به اصل متن وفادار است @feraghvaadyan
یکی از شاخصه‌های انحرافی یوگا اعتقاد به بحث است. در یوگا تناسخ به معنی « روح انسان به یک کالبد جدید در همین دنیاست.» یعنی بعد از مرگ روح انسان به عالم برزخ یا قیامت یا عوالم دیگر منتقل نمی‌شود، بلکه درهمین عالم در قالب و جسم جدید وارد می‌شود و یک را تجربه می‌کند و همین طور روح در زندگی‌های مکرر و پی در پی به حیات خود ادامه می‌دهد. در آیین یوگا باتوجه به اعتقاد به تناسخ، عالم و در آن جای ندارد. @feraghvaadyan
✅ سنگ قبر شهیدی که از زرتشتی به اسلام گروید و حافظ قرآن و نهج البلاغه شد و معلم قرآن بود. @feraghvaadyan
حکم راننده اتوبوس آشوب های خیابان پاسداران صادر شد رئیس کل دادگستری استان تهران: 🔹حکم محکومیت راننده اتوبوسی که باعث شهادت سه نفر از مامورین نیروی انتظامی شده بود از سوی دادگاه کیفری یک تهران صادر و به صورت ویژه ابلاغ شد. @feraghvaadyan
بدعت های (بخش دوم) 📌قلب مفاهیم «حجت» و «حوادث واقعه» ✍یکی از ادعاهای انجمنی‌ها این است که پیرو مراجع هستند و به اسلام فقاهتی معتقدند، مثلاً به میزان زیادی به شیخ انصاری استناد می‌کنند این در حالی است که اظهارات ایشان را گلچین کرده و مورد سوءاستفاده ابزاری قرار می دهند. مشخص نمی کنند که منظور شیخ انصاری از «حوادث واقعه» چه بود و طوری تعبیر می کنندکه گویی مد نظر وی، «مسائل حکومتی» است، «فی ان المراد بالحوادث مطلق الامور التی لابد من الرجوع فیها عرفا او عقلاً او شرعاً»، سپس توضیح می دهند در طول تاریخ شیعه، همه عوام و خواص می دانستند در مسائل عامی باید به عالم مراجعه و از او تقلید کنند، فلذا اینجا بحث مسائل حکومتی و ولایت امر مطرح است، در حالی که انجمن حجتیه در آثار خود،‌ منظور از حوادث واقعه را مسائل مستحدثه بیان کرده و منظور از «حجت» امام را «مراجع» ولی مطابق «فانهم حجتی علیکم» با توجه به تصریح همه، از جمله شیخ انصاری، منظور از «حجت امام زمان بر ما»، «ولی فقیه» است نه مراجع. 🔺بر طبق تحقیقات، هیچ کدام از فقیهان اعم از اصولی و اخباری، هرگز نظری مطابق با نظر انجمن حجتیه پیرامون حجت و حوادث واقعه نداشتند. @feraghvaadyan
🔻آیت‌الله‌العظمی نوری‌همدانی در حمایت از مردم فلسطین: ☑️ مسئله اول ما قدس و مبارزه با صهیونیست است 🔹آیت الله نوری همدانی امروز در ابتدای درس خارج فقه در مسجد اعظم قم جنایات رژیم صهیونیستی و سکوت مجامع بین المللی را محکوم کردند. این مرجع تقلید گفتند: یکی از اصول انقلاب از آغاز نهضت امام خمینی مبارزه با صهیونیست ها بوده است و امام عقیده داشتند که این باید محو شود. 🔹قدس قبله اول مسلمانان است و یک رژیم نامشروع و غاصب آن را غصب کرد، مسلمانان و ملت های آزادی خواه باید با وحدت و همبستگی به مردم فلسطین کمک کنند و تا نابودی این رژیم نامشروع حرکت خود را ادامه دهند. 🔹 البته ما از سازمان ملل متحد توقعی نداریم، چون با پول میلیارد دلاری عربستان و استکبار اداره میشود و عملاً بعنوان یک سازمان بی خاصیت تبدیل شده است. 🔹یکی از نقشه های استکبار را ساختن فرقه های دروغین مثل و داعش است که به این ترتیب مسلمانان با خودشان درگیر شوند و حاشیه امن برای درست کنند و ابزار اصلی و صحنه گردان آن هم عربستان است، اما ملتهای مسلمان بدانند همیشه مسئله اول ما قدس و مبارزه با صهیونیست است. @feraghvaadyan
#ولیعهد_سعودی برای فریب مردم ایران میگوید با #مذهب_شیعه مشکلی ندارد، بلکه با نظام ایران مشکل دارد! اما چند دقیقه بعد میگوید نظام ایران برای #ظهور_امام_غايب تلاش میکند که با آن مشکل داریم!
▪️▫️ چکیده ای از در پارادایم هایی که پایه های انقلاب های بزرگ در چند صده اخیر بوده اند. 🔻 آمریکا و فرانسه در قرن 18 دو انقلاب بزرگ و بنیادین رو به اسم خود ثبت کردند، اما هیچ حرف و سخنی از حقوق زن در آن به میان نیامد. در فرانسه هم تا پیش از انقلاب اساسا هیچ مدرسه دخترانه ای وجود نداشت، در اواخرِ نیمه نخست قرن بیست، یعنی سال 1920 بود که قانون برابری زن و مرد در حقوق سیاسی جایی برای خود باز کرد. (روسو،امیل، صفحه ۲۴۵) دو قرن پس از انقلاب در فرانسه حقوق زنان به رسمیت شناخته شد. مردان در مری انگلند حق تنبیه فیزیکی زن را تا سر حد مرگ داشتند و اگر زن زنده می ماند مرد از تعقیب کیفری جان سالم به در می برد. مردان متاهل حق روابط جنسی با روسپیان را داشته اما زن تا زمانی که مرد او رو رها نکرده بود چنین حقی نداشتند. اگر زن پولی رو بدست می آورد متعلق به شوهر وی بوده و اگر هم حین ازدواج مال و ثروتی را با خود به همراه می آورد مرد حق تصرف و خرج اون اموال و ثروت را داشته. ( ویلدورانت، لذات فلسفه، صفحه ۱۵۰) در انگلیس، زنان محجور محسوب شده و حق تصرف در دارایی های خود را نداشتند! در نهایت در سال 1870 میلادی قانوت مالکیت زن شوهردار از زنان رفع حجر کرد. در سال 1870 به موجب قانونی زنان انگلیسی از حق نگهداری پولی که بدست می آوردند برخوردار شدند. البته این قانون اخلاقیِ مسیحی را کارخانه دارانِ مجلس عوامِ انگلیس وضع کردن تا بتوانند زنان را به کارخانه ها بکشانند و نیروی کار لازم برای نیل به اهداف مالی خویش را داشته باشند. ( ویلدورانت، لذات فلسفه، صفحه ۱۵۱) تا سال 1948 اساسا بحثی از برابری حقوق زن و مرد مطرح نبود! صرفا صحبت از حقوق دهقان در برابر ارباب و کارگر در برابر کارفرما و ملت در برابر دولت مطرح بود.در قرن 18 ادبیات فکری، یعنی ادبیاتی که کانون انقلاب های بزرگ بود برای زن نه قائل بر آزادی بود و نه استقلال! ✅ نمی دانیم چقدر از دلبستگی کانت به آراء روسو مطلع هستید، اما باید عرض کنیم که کانت از سر شوق، نوشته های روسو را مطالعه می کرده، و اندیشه های کانت که زن را لعبت مجلس آراء می دانست و اجازه نزدیک شدن آن به نقد عقل محض را نمی داد، کاملا متاثر و الهام گرفته از عقاید روسو بوده است. لذا کاملا به بحث تساوی حق زن و مرد خط بطلان می کشد. و عجیب نیست که تا مدت ها بحثی از حقوق زن در انقلاب های بزرگ نبوده است. 🔺 اما در ۱۴۰۰ سال پیش در قرآن گفته شده که هیچ یک از زنان و مردان و قبایل و طوائف و نژادها بر دیگران برتری ندارند، مگر به پرهیزکاری و تقوای الهی. «یا أیها الناس انا خلقناکم من ذکر و أنثی... ان اکرمکم عند الله أتقیکم»؛ 🖇 «ای مردم، ما شما را از مرد و زنی آفریدیم، و شما را ملت و قبیله قبیله گردانیدیم تا با یکدیگر شناسائی متقابل حاصل کنید. قطعا و حتما ارجمندترین شما نزد خدا پرهیزکارترین شما است».( نه مرد ها به خاطر مرد بودنشان ارجمندند و نه زن ها به خاطر زن بودنشان) @feraghvaadyan
✡️ مهاجرت فرآیندی انتخابی بود که طی آن یهودیان ناگزیر شدند تا غرایز نهفته خود را زنده کنند و از طریق زندگی در شهر که عمدتاً متکی بر تجارت بود، ادامه‌ی حیات دهند!
💠💠 تأثیرات اقتصادی فراز و نشیب‌های زندگی یهودیان (1) ✡️ سلسله مقالات یهودیان و حیات اقتصادی مدرن (قسمت بیست‌وسوم) 1️⃣ طی قرون متمادی، ، چه براساس انتخاب و چه براساس تطبیق، قومی مهاجر و بیابان‌نشین بوده است. 2️⃣ نوعی فرآیند انتخابی بود که طی آن بهترین عناصر یهودی که هیچ‌وقت موافق زندگی جاافتاده‌ی مبتنی بر کشاورزی نبودند، ناگزیر شدند تا غرایز نهفته‌ی بیابان‌نشینی خود را زنده کنند و از طریق زندگی در که به‌طور عمده متکی بر بود، ادامه‌ی حیات دهند. 3️⃣ ما هرگز نمی‌بینیم که یهودیان مهاجر، مراکز یا شهرهای کشاورزی یا نظایر آن برپا کرده باشند. در عوض چه می‌بینیم؟ می‌بینیم که یهودیان در اقصا نقاط جهان و ترجیحاً در شهرهای بزرگ پراکنده شده و به تجارت پرداختند. 4️⃣ رفته رفته فلسطین مرکزیت خود را از دست داد و یهودیان در نقاط مختلف جهان پراکنده شدند. کمتر جایی را می‌شد پیدا کرد که یهودی نداشت و در بعضی نقاط تعداد یهودیان بر غیریهودیان می‌چربید. در اواخر قرون وسطا، اسپانیا و پرتغال از یک‌سو و روسیه و لهستان از سوی دیگر،‌ دو کانون بزرگ حضور یهودیان، سوای خاورمیانه، به حساب می‌آمدند. 5️⃣ و در سراسر جهان پراکنده شدند. روند مهاجرت از روسیه و لهستان روندی پایدار بود تا این‌که در اواخر سده نوزدهم موج عظیم مهاجرت یهودیان شرق اروپا به آمریکا آغاز شد. مأوای جدید یهودیان شده بود. 📚 ورنر سومبارت ، یهودیان و حیات اقتصادی مدرن ، ترجمه رحیم قاسمیان ، تهران، نشر ساقی، چاپ دوم. 📖 متن کامل مقاله در سايت اندیشکده: 👉 goo.gl/tuZ7vE
🔷تحول ماهوی تصوف؟ 🔺تشکیلاتی شدن فرقه های سنتی و تغییر ماهیت ✍یکی از چالش های امروز محققان عرصه عرفان و تصوف، مواجهه با این پرسش است که آیا تصوف با استحاله ماهیتی همراه شده‌است؟ تغییرات پدیدآمده در مرام و طریقت برخی فرقه های تصوف‌بنیان سنتی مانند فرقه اویسی شاه مقصودی یا شاخه آقاخانیه اسماعیلیه و حتی اقدامات جریان برآمده از دل فرقه گنابادی(موسوم به مجذوبان نور)، حاکی از تحولاتی دارد که خواه ناخواه بر ماهیت تصوف نیز اثرگذار خواهدبود. ترکیب اصول طریقتی با ورزش یوگا و ارائه آن در مکانی ترکیبی (از خانقاه و سبک معماری مدرن) در فرقه اویسی شاه مقصودی، تمرکز بر تشکیلات و ساختاری شدن در عرصه های مختلف(اقتصادی و اجتماعی و...) به‌ویژه در حوزه آموزش تشکیلاتی (مدارس خاص فرقه و مربیان آموزشی اطفال) در شاخه آقاخانیه فرقه اسماعیلیه، تا حد زیادی از روش های سنتی پیشین در تصوف و فرقه های سنتی، به دور بوده و استحاله ماهیت توصف را نوید می دهد که بی تردید بر قالب و ساختار شکلی آن نیز تأثیرگذار است. همین طور است رفتارهای سیاسی و به دور از طریقت، گروهک مجذوبان نور. با این حساب باید دید در آینده، تصوف با چه تحولاتی مواجه خواهدبود؟ @feraghvaadyan
✳️ همایون همتی: چرا امروز، روانشناسان جای فقیهان نشسته اند؟ http://www.ion.ir/content/modulefile/file/336790.jpg تمام ادیان یک هستی شناسی دارند که متناسب با آن توصیه ها و هنجارهایی ارائه می کنند، کاری که امروز علوم طبیعی و علوم انسانی انجام می دهند. به نظر می رسد که علوم امروز رقیب دین شده اند و خود را برتر می دانند تا آنجا که امروز روانشناسان جای فقیهان و معلمان اخلاق نشسته اند. باید ها و نباید های فقهی تعیین می کنند. در این فضا، این سوال مطرح می شود که دین چه کارکردی دارد که علوم به آن نپرداخته است؟ http://www.ion.ir/News/342609.html @feraghvaadyan
✳️ جنجالی ترین مصاحبه محمد بن سلمان: اسرائیلی ها حق دارند سرزمین خودشان را داشته باشند http://www.ion.ir/content/modulefile/file/336634.jpg 🔺«محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی که از چندین ماه پیش زمزمه های فراوانی درباره مناسبات نزدیک او با تل آویو شنیده می شود، در مصاحبه ای با مجله امریکایی «آتلانتیک» درباره این روابط بیشتر توضیح داد و به طور تلویحی موجودیت رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخت.  🔺ولیعهد عربستان در مصاحبه با این مجله آمریکایی در پاسخ به این پرسش که «آیا معتقد هستید که مردم یهود حق دارند دولت ملت خود را دستکم در بخشی از سرزمین اجدادی شان داشته باشند؟» اظهار داشت: من معتقدم، هر مردمی، در هر جایی، حق دارند در کشور امن خودشان زندگی کنند. من اعتقاد دارم که فلسطینی ها و اسرائیلی ها حق دارند که سرزمین خودشان را داشته باشند. اما ما باید توافق صلحی داشته باشیم تا ثبات برای هر فردی تضمین شده و روابطی عادی وجود داشته باشد. 🔺وی در مواجهه با این پرسش که «عربستان سعودی به طور سنتی بیشترین پروپاگاندای یهودستیزی را ایجاد کرده است» اظهار داشت: کشور ما مشکلی با یهودیان ندارد./ ایرنا http://ion.ir/News/342530.html @feraghvaadyan
🔴خشونت در فرقه های 🔘فرقه مکتب نورعلی الهی؛ از کتک زدن مریدان تا تشکیلاتی ✍️در برخی فرق درویشی، دستورهایی مبنی بر ریاضت وجود دارد. همچنین، مصادیقی از اعمال خشونت و آسیب رساندن به مریدان. برای مثال، در فرقه مکتب نورعلی الهی، شواهدی دال بر کتک زدن و‌آسیب فیزیکی به مریدان توسط قطب فرقه، به اسم تنبیه و اسباب طی طریق وجود دارد. «بهرام الهی»(پسر سرکرده) از زبان پدر خود می نویسد: «پدرم بسیار سخت گیر بود و فلسفه زور داشت . بدین معنی که اگر مریدی خطا می کرد، حتی ممکن بود او را کتک هم بزند. بدین ترتیب، کار مرید آسان بود و بیشتر هم از روی ترس پیشرفت می کرد.»(۱) همچنین در جای دیگر می گوید:‌«در زمان پدرم چند درویش بودند که بسیار تنبل تشریف داشتند بالأخره پدرم خسته شد و یک روز زمستان، آن‌ها را لخت در اتاق سرد و نمناکی گذاشت و در را به رویشان بست.‌آن ها ۲۴ ساعت به همین حال بودند که در نهایت، با آن ریاضت به جایی که قرار بود، رسیدند.»(۲) انقطه اوج خشونت های فرقه مذکور را باید در ترورهای درون تشکیلاتی و بیرونی آن ها دانست. شاهد بارزش، تروروحشیانه امام جمعه شهر هشتگرد، شهید حجت الاسلام صبایی گلپایگانی به دستور بهرام الهی و سومین همسرش مینو توکلی(سران کنونی فرقه) و نیز صدور دستور تشکیلاتی برای قتل سید جعفر بهرامی از بزرگان مسلک اهل حق (به دست فردین حسینی ووهاب امیری، از عناصر وابسته به فرقه) در سال های گذشته است. 📚پی نوشت: 1 الهی، بهرام، آثارالحق، جلد دوم، گفتار ۴۱، ص۱۶. 2 همان، گفتار۷۵، ص۲۵. @feraghvaadyan
✡ کاریکاتور آلمانی از نفوذ روچیلدها در سراسر جهان! یهودیان سلطان پول و از خلال آن، سلطان جهان شدند!
💠💠 تأثیرات اقتصادی فراز و نشیب‌های زندگی یهودیان (3) ✡ سلسله مقالات یهودیان و حیات اقتصادی مدرن (قسمت بیست‌وسوم) 1⃣ از دل بیابان‌های بی پایان و از دل فعالیت‌های شبانی، شیوه‌ی متفاوتی از زندگی برمی‌خیزد، که مبتنی بر است. 2⃣ در بیابان، محدودیت‌های فعالیت‌های اقتصادی وجود ندارد. تعداد گلّه ظرف چند سال چندین برابر می‌شود، اما البته به همان سرعت هم در اثر گرسنگی، کم آبی یا بیماری از بین می‌روند. بنابراین در شبان‌ها اندیشه‌ی و ریشه می‌گیرد و مفهوم به واقعیت می‌پیوندد. 3⃣ از همین رو است که بیابان‌نشین را می‌توان موجِد سرمایه‌داری نامید. و از آنجا است که رابطه‌ی و بهتر روشن می‌شود. 4⃣ اما فقط بیابان و بیابان‌گردی نبود که بر شخصیت یهودیان اثر نهاد. عوامل دیگری هم بود که شاید به آن اندازه تأثیر نداشت، اما مکمل آن به حساب می‌آمد. 5⃣ عامل اول بود که یهودیان به آن سخت علاقه داشتند. پول بر سرشت آنها اثری جاودانی بر جای گذاشت. چون دو عاملی که روحیه‌ی یهودیان را شکل می‌دهد، در پول به هم می‌رسند: و . 6⃣ توجه دائمی به پول سبب شد تا توجه یهودیان از یک نگاه کیفی و طبیعی به زندگی، به یک دیدگاه کمّی و انتزاعی تغییر کند. یهودیان تمام اسرار نهفته در پول و ویژگی‌های آن را درک کرده بودند و با قدرت‌های اسرارآمیز آن آشنایی داشتند. 7⃣ یهودیان و از خلال آن، شدند. 📚 ورنر سومبارت ، یهودیان و حیات اقتصادی مدرن ، ترجمه رحیم قاسمیان ، تهران، نشر ساقی، چاپ دوم. 📖 متن کامل مقاله در سايت اندیشکده: 👉 goo.gl/tuZ7vE