eitaa logo
روشنگر مدیا
960 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
556 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
موبد پدرام سروش‌پور در نشست شنبه‌های انقلاب هم‌زیستی پیروان ادیان رمز دست‌یابی به ارزش‌های مشترک http://www.amordadnews.com///content/6445/هم‌زیستی-پیروان-ادیان-رمز-دست‌یابی-به-ارزش‌های-مشترک @Feraghvaadyan
🔺تشرف جوان کرجی به دین مبین اسلام و مذهب تشیع 🔹یک جوان کرجی از منتسبین به فرقه ضاله بهاییت، با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، پس از تلقین شهادتین توسط آیت‌الله حسینی همدانی، به دین اسلام و مکتب شیعه اثنی عشری گروید. 🔹روشنگر به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، یک جوان مستبصر بهایی کرجی با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز ضمن برائت از این فرقه ضاله در حضور آیت‌الله حسینی همدانی و بیان شهادتین، به دین مبین اسلام و مکتب تشیع گروید. 🔹این جوان بابیان اینکه به دلیل متولد شدن در خانواده‌ای بهایی، از کودکی با تعالیم این فرقه بزرگ‌شده است، گفت: هیچ‌کدام از سؤالاتی که در مسائل مختلف فکری و اعتقادی داشتم، توسط آموزه‌های این فرقه پاسخ داده نشد و به همین دلیل، توسط آشنایی قبلی که داشتم و مطالعه معارف اسلام و تشیع، این مذهب را انتخاب کردم. 🔹لازم به ذکر است؛ آیت‌الله حسینی همدانی در این مراسم یک جلد کلام‌الله قرآن مجید به این جوان مسلمان شده اهدا کرد.
🔴 دیدار استاندار آذربایجان غربی با خانواده مسیحی به مناسبت میلاد حضرت مسیح 🔹 "محمدمهدی شهریاری"، استاندار آذربایجان غربی دیروز پنجم دی ماه در حاشیه دیدار با اقلیت‌های دینی ارومیه در آستانه سال نو میلادی گفت: "در این دیدارها مشکلات این افراد بازگو شد و رسیدگی به آنها نیز در دستور کار قرار گرفت". وی اضافه کرد: "خانواده های اقلیت‌های مذهبی تحت پوشش کمیته امداد آذربایجان غربی نیز در صورت تمایل می‌توانند از واحدهای مسکونی مهر دریافت کنند". به گزارش ایرنا استاندار آذربایجان غربی به همراه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرمانده سپاه شهدا با حضور در منزل دو خانواده مسیحی تحت پوشش کمیته امداد از آنان دلجویی کرد.
‼️و اینک اکتشافی تازه... 〽️ریشه های زرتشتی فرقه گنابادی! 👈یکی از چهره های فرقه گنابادی, مدعی رسیدن طریقت فقری از زرتشت به فرقه گنابادی شد؛نمودی از "درویشی مدرن"! @Feraghvaadyan
🖋 پاسخ به دختر و پسر توسط ♨️روشنگر به نقل از نقد و بررسی بهاییت/ پیامبرخوانده‌ی بهائی در خود، (که معمولاً عمده دارایی میّت به شمار می‌آید) را به پسران متوفی اختصاص داده است.[۱] ♨️ از طرفی نیز با تغییر این حکم، خانه‌ی میّت را مختص دانسته است.[۲] ⭕️ اما عبدالبهاء هم که گویا خود دریافته بود چنین حکمی، در با شعار و حتی نوع بشر در این فرقه است، به توجیه آن روی آورد و مدعی شد: «در جمیع شرایع الهیه ولد بکر (پسر بزرگ) امتیازات فوق العاده داشته حتّی میراث تعلّق به او داشت. همراه با امتیازاتی که به داده شده وظایفی هم به عهده او واگذار شده است. مثلاً ولد بکر وجداناً موظّف است که محضاً لِله (برای رضای خدا) ملاحظه مادر خود را نموده و احتیاجات سایر ورّاث را نیز ملحوظ دارد.»[۳] 🖌 اما در پاسخ به توجیه این حکم ضدبرابری در ، لازم است تا چند نکته را متذکر شویم: 1⃣ عبدالبهاء برای اثبات ادعای خود، مدعی شده که میراث نبوت در شرایع قبلی، حق ولد بکر (پسر بزرگ) بوده، اما معلوم نیست که وی این ادعای غیرمستند را از کجا درآورده است❗️ ⏪ به طور مثال آیا (علیه السلام) پسر بزرگ (علیه السلام) بود که میراث نبوت به او رسید⁉️ 2⃣ بر فرض محال هم که میراث نبوت میان به پسر بزرگ اختصاص داشته، این موضوع چه ارتباطی به موضوع عمومی ، که قرار است بین مردم عادی (و نه فرزندان پیامبران) اجرا شود، دارد⁉️ 3⃣ عبدالبهاء در حالی پسر بزرگ را دارای امتیازات ویژه می‌داند که خود بارها از نبود امتیاز میان انسان‌ها سخن گفته است: «جمیع خلق، الهی (گوسفندان خدایی) و خدا شبان مهربان، به جمیع اغنام (گوسفندان)، رأفت كبری دارد و به هیچ وجه امتیازی نگذاشته».[۴] 4⃣ مبلّغان بهائی در تبلیغاتشان، فرقه‌ی خود را پیشگام تساوی بین زن و مرد معرفی می‌کنند [۵]؛ حال آن‌که پیامبرخوانده‌ی این فرقه با حکم به در دریافت ارث، عملاً بر تساوی زن و مرد تصریح کرده است. 5⃣ در ادامه برای توجیه این آشکار، پسر بزرگ را وجداناً مسئول تأمین نیازهای سایر وراث دانسته است. با این حساب اگر پسر بزرگ نخواهد این کار را انجام دهد، به هیچ کس پاسخگو نخواهد بود؛ چرا که این وظیفه‌ی قانونی او نیست و صرفاً رجحان اخلاقی دارد. بنابراین پسر بزرگ، طبق قانون ارث در بهائیت می‌تواند صاحب خانه‌ی پدری شود و فارغ از وظیفه‌ی اخلاقی‌اَش، به سایر وراث و نیازهای‌شان بی‌تفاوت باشد. 6⃣ بد نیست بدانیم عبدالبهاء به عنوان پسر بزرگ خانواده و نیز، در برابر این وظیفه‌ی وجدانی و اخلاقی که خودش به توصیه داشته، شانه خالی کرده و خود و جانشینش (شوقی افندی) حکم به طرد خانواده‌ی پدری‌اش (پیامبرخوانده‌ی بهائیت) داده‌اند.[۶] @n_bahaiat @feraghvaadyan 📚پی‌نوشت: 📕[۱]. ر.ک: حسینعلی نوری، اقدس، ص 23، بند 25. 📘[۲]. ر.ک: اشراق خاوری، گنجینه حدود و احکام، ص 128. 📕[۳]. حسینعلی نوری، اقدس (ملحقاتی بر کتاب اقدس)، ص 136. 📙[۴]. عباس افندی، مکاتیب، ج 3، ص 67. 📙[۵]. ر.ک: همان، ج 3، ص 107. 📖[۶]. جهت مطالعه‌ی بیشتر، بنگرید به مقاله‌ی: ناقضان احترام به ذی‌القربای !
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باز نشر کلیپ نابودی استدلال هاوکینگ مبنی بر پیدایش خود به خودی جهان از هیچ، در کمتر از دو دقیقه. 📣روشنگر به نقل از نقد الحاد و آتئیسم/ وقتی گفته میشود جهان از "هیچ" به وجود آمده است، در واقع فرض شده که ابتدا قوانین فیزیک وجود داشته و این قوانین منجر به ایجاد جهان از هیچ شده‌اند اما در کمال شگفتی هیچکس پاسخی به این سوال که منشاء این قوانین چیست نمیدهد! همچنین دلیل اینکه گفته میشود جهان مانند غذای مجانی است، این است که گرانش(جاذبه) دارای انرژی منفی است و این دسته از دانشمندان معتقدند حاصل‌جمع انرژی منفی جاذبه‌ی موجود در جهان با انرژی مثبت مواد موجود در جهان صفر است! اما همانطور که متوجه شدید این رویداد به دلیل وجود گرانش و انرژی منفی آن رخ میدهد که خود جزو قوانین فیزیک هستند و این قوانین باید قانون‌گذار( خالقی) داشته باشند. استدلال اصلی هاوکینگ که در کتاب خود( با نام "طرح بزرگ" ) آورده نیز همین است که چون جاذبه وجود داشته، پس جهان میتواند از هیچ به وجود آید!! اما اون نمیگوید که این جاذبه و سایر قوانین فیزیک را چه کسی وضع کرده است. این کلیپ کوتاه را تماشا کنید. @naghde_elhad @Feraghvaadyan
✅ #برگشتگان_از_بابیت #تصاویر_نمایشگاهی @n_bahaiat @feraghvaadyan
📣 راهبردها و تاکتیک‌های جذب عضو اتئیست ها ♨️روشنگر به نقل از پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه/آتیست‌ها برای حضور در کشورهای مختلف لحظه‌شماری و با توجه به خلا معنویت در برخی از کشورها اهداف خود را پی‌گیری می‌کنند. ♨️برای مثال در اردیهشت‌ماه 93 انجمن خداناباوران ترکیه که در نوع خود نخستین مورد در این کشور است، با ١١ نفر بنیانگذار و ٩٠ نفر عضو در استانبول تأسیس شد. ♨️ تولگا اینجی یکی از بنیانگذاران این انجمن در گفتگو با روزنامه‌ حریت اعلام کرد که ورود همه‌ مسلمانان نیز به این مؤسسه آزاد است و آن‌ها برای تبادل دیدگاه می‌توانند در آنجا حضور یابند و حتی عضو شوند. ♨️در تاریخ پنجم خرداد 95 نیز خبری منتشر شد که بر اساس آن، با حمایت مالی "لوئیس اپینیانی" مدیر مدرسه بین المللی مدلینگ "باربیزون"، دانشگاه میامی در آمریکا از این پس برای تحصیل در رشته "مطالعات خداناباوری" (Atheism) دانشجو خواهد پذیرفت. ♨️انجمن بین‌المللی آتئیست‌ها برای جذب عضو از شگردهای زیر بهره می‌برد: ⚠️نمایندگی قانونی برای درخواست پناهندگی ⚠️حمایت از مسکن ⚠️کمک به اعضا برای پیدا کردن کار در کشور جدید ⚠️ایجاد یک صندوق ذخیره برای پشتیبانی مادی از آن‌ها ⚠️حمایت عاطفی، و مشاوره حقوقی برای گرفتن پناهندگی ⚠️ایجاد مدارس اومانیست در آفریقا ⚠️ارائه بورس‌های تحصیلی برای نسل بعدی رهبران اومانیست در کشورهای فقیر ⚠️راه‌اندازی یک صندوق کمک هزینه تحصیلی برای ملحدان در کشورهای توسعه نیافته ⚠️پرداخت کمک هزینه تحصیلی ⚠️کمک‌های امدادی به کشورها و مناطق ویران شده توسط بلایای طبیعی که برای نمونه می‌توان به حضور آتئیست‌ها برای راه‌اندازی چاه‌های آب و پناهگاه بهداشتی در حادثه زمین‌لرزه هائیتی در سال 2010 اشاره کرد. ⚠️کمک به بهبود کیفیت زندگی مانند: حفر چاه آب و مخازن و ساختن جاده‌ها و نرده‌ها، راه‌اندازی شبکه برق و لوله‌کشی، و ایجاد تعاونی‌های کشاورزی و کلینیک‌های پزشکی ⚠️اجرای پروژه‌های مراقبت از محیط زیست @Feraghvaadyan
✅زیارت مجازی، تجارتی جدید در دنیای واقعی 🔸روشنگر به نقل از گفتگوی ادیان/ به گزارش گاردین اخیراً سازمانهای بسیاری در اورشلیم راه اندازی شده است که به زائران مسیحی و یهودی خدمات زیارتی مجازی ارائه میدهد. کار این سازمانها نائب الزیاره شدن از طرف مومنانی است که نمیتوانند به این شهر سفر کنند و پای دیوار ندبه یا کلیسای مقبره مقدس و دیگر اماکن زیارتی دعا بخوانند. بیت المقدس از قدیمیترین شهرهای جهان است و برای پیروان هر سه دین ابراهیمی اهمیت اساسی دارد. در گزارش گاردین آمده است، امروزه خیریه‌های بسیاری وارد بازار تجارت زیارت شده اند و به کسانی که شوق زیارت دیوار ندبه و دیگر اماکن مقدس اورشلیم را دارند، خدمات زیارتی مجازی ارائه میکنند. مثلا وب سایت دعا در سرزمین مقدس (Holy Land Prayer) فهرستی از خدمات زیارتی خود را ارائه کرده است که قیمت آنها از ۱۵ دلار تا ۴۰ دلار متفاوت است. از جمله این خدمات دعاهای خاصی است که یک کشیش در کلیسای مقبره مقدس در ساعات مختلف روز می‌خواند. مسیحیان معتقدند این کلیسا محل تصلیب و دفن و بازگشت مجدد اوست. از دیگر خدمات نیابتی این سازمانهای زیارتی روشن کردن شمع و قرار دادن عکس درخواست دهنده در کنار این شمع در مکانهای مقدس مورد نظر است. فیلم انجام مراسم برای درخواست کننده ایمیل میشود. رئیس وب سایت دعا در سرزمین مقدس به گاردین گفته است ماهانه بالغ بر هزار نفر درخواست دعا و زیارت نیابتی دارند و مبالغی را نیز نذر این اماکن مقدس میکنند که ما برای آنها این نذورات را انجام میدهیم. وبسایتهای دیگری نیز با امکانات متفاوتی مثل خواندن دعا به زبانهای دلخواه مومنان در این زمینه فعالند. افراد در این وب سایتها با پر کردن فرمی مخصوص تعیین میکنند که چه کشیشی (ارتدوکس، کاتولیک، پروتستان) و به کدام زبان برای آنها چه دعایی را بخواند. برخی نیز از همین طریق درخواست اجرای مراسم شفابخشی میکنند. رئیس وب سایت «بهشت بندگی»، که خدمات فوق را ارائه میدهد به گاردین گفت اماکن مقدس باید در اختیار همه مومنان باشد. وی افزود درخواست های بیشماری روزانه از طریق فیس بوک دریافت میکند و قرار است به زودی نرم افزار زیارتی برای نصب بر روی تلفن همراه منتشر کنند. خدمات این وبسایتها برای یهودیان متفاوت است. آنها دعاها و آرزوهای مومنان یهودی را پرینت گرفته و در دیوار ندبه قرار میدهند. یکی از وب سایتهای خدمات رسان با نام «خدمات عریضه رسانی دیوار ندبه» ۲۹ دلار برای رساندن عریضه ها در طی سی روز به دیوار مقدس دریافت میکند و برای رساندن ۲۴ ساعته دعا به پای دیوار ندبه ۷۹ تا ۹۹ دلار دریافت میکند🔸 http://iid.org.ir/?p=6044 @Feraghvaadyan
. ⚠️ نقدی بر روش انتقادیِ ریچارد داوکینز |مسیحیّت انگاریِ تمام ادیان| 🔗 (قسمت اول) 📣روشنگر به نقل از نقد الحـاد و آتئیسمـ/ْ یکی از محورهای قابل توجه در بررسی آرای داوکینز مربوط به بستر اصلی فهم او از دین است. وی در جامعه‌ای با زمینه تفکرات مسیحی زاده و پرورده شده است. گرچه او هرگز حتی در دوران های نخست زندگیِ خود یک مسیحی معتقدی نبوده است، لکن تصویر زندگی خود از خداوند و دین و زندگی دیندارانه را از نظام مسیحی اخذ کرده است. در بررسی های او درباره حقایق دینی، این زمینه از پیش موجود، نقش زیادی دارد. گرچه حملات او به دین و حقایق دینی، همه سنت ها را در بر میگیرد، اما کاملاً روشن است که بهانه این حملات، به طور عمده از همان نظام فکری مسیحی حاصل گردیده است. داوکینز می‌گوید: « برای اغلب مقاصد می‌توان هر سه دین ابراهیمی را از هم تمایز ناپذیر انگاشت، مگر اینکه خلافش ذکر شده باشد؛ اما من غالباً از مسیحیت مثال میزنم، تنها به این سبب که دست بر قضا بیشتر با این روایت آشنایی یافته‌ام. 📙 داوکینز، ریچارد؛ پندار خدا؛ ترجمه الف. فرزام؛ ص۳۲ مبنا بودنِ تصویر مسیحی از حقایق دینی در ذهن داوکینز به گونه ای دیگر نیز قابل ملاحظه است؛ وقتی وی با این انتقاد روبرو می‌شود که تعهد و سرسپردگی او به نظریه تکامل، به ویژه انتخاب طبیعی مانند تعهد به یک دین خاص بوده و گویا او داروینیسم را به مثابه یک دین می داند، در پاسخ می‌گوید: « ترجیح می دهم آن را این گونه به کار نبرم... دین نه با مشاهده که با باور موجه می شود» 📙 تبار شناسی سرشت انسانی: گفتگو با ریچارد داوکینز؛ روزنامه انتخاب، شماره۲۳ و ۱۳۸۳/۱/۲۴ در این نگرشِ داوکینز به روشنی می‌توان این مبنای فکریِ قابل توجه در سنت مسیحی را مشاهده کرد که یقین بر اثر اعتقاد و ایمان ایجاد می شود، نه بر اثر فهم و تسلیم عقلانی؛ این در حالی است که تقدم ایمان بر فهم و یقین عقلانی، ویژگی همه ادیان نیست و در اسلام همواره از دعوت به تعقل و تدبر و نظر و اندیشه به عنوان مقدمات نیل به ایمان یاد شده است. به طور قطع این زمینه ذهنی در قضاوتهای داوکینز درباره کلیت دین و ایمان و آموزه مشترک همه ادیان الهی، یعنی وجود خداوند، اثرگذار خواهد بود و همین امر استدلال های او در نقد دین آموزه‌های دینی را که به طور عمومی و کلی بیان می شود، معیوب و متزلزل خواهد ساخت؛ زیرا تفاوتهای تصویر خداوند در هر کدام از ادیان، بسترهای بحث را متفاوت می‌سازد. گو اینکه داوکینز همه را به یک چوب می‌راند و تفاوتی قائل نمی گردد. تلقی داوکینز از برهان نظم، به عنوان نمونه ای دیگر، گویای این مدعاست. در تقریر مسیحی از برهان نظم نتیجه برهان، اثبات وجود خداست و داوکینز از منظر دانشمندی تکامل گرا به برهان نظم در روایت مسیحیِ آن حمله می کند و به عنوان یک بی خدای تمام عیار، اصل وجود خدا را نیز مورد تردید و انکار قرار می دهد. بهانه او در این انکار، تلقی خاص او از خداست که حاصل توصیفات گزارش‌های عهدین می باشد. گرچه محصول نهایی، انکار اصول مشترک تمام ادیان، یعنی اعتقاد به موجودی فرا طبیعی میباشد. اندیشه‌ی خدای ساعت ساز لاهوتی ( Divine Wathhamker) و یا خدای رخنه پوش (God of gaps) را می توان از قبیل همین موارد برشمرد. خدای ساعت ساز که زاده الهیات طبیعی مسیحیت و یهود شمرده می شود، خدایی ساکن آسمانهاست که چرخ فلک را به راه انداخته و از آن پس به استراحت مشغول است؛ مانند ساعت سازی که تلاش اولیه او ساخت و هماهنگی اجزای ساعت است و پس از کوک کردن و راه انداختن آن، کار دیگری ندارد. داوکینز با طرح عنوان ساعت ساز نابینا و با استناد به اصل تکاملِ مبتنی بر انتخاب طبیعی، چنین خدایی را مردود می‌داند. خدای پوش نیز از دل گونه ای از الاهیات مسیحی بیرون می آید. چنین خدایی در مجهولات جستجو و یافت می گردد و گویا هر جا بشر دامنه علم خود را محدود دیده و از کشف علتِ پدیده‌ای در مانده است، آن را به ساحت الهی نسبت داده و گو اینکه خدا از چنین نادانسته هایی برآمده است! داوکینز بر اساس این تصویر از خدا، با معرفی کتاب هایی که به جای باور به وجود خدا با تبیین های علمی پر شده‌اند، خداوند رخنه پوش را نفی و انکار می کند. 📙 پندار خدا، ترجمه الف. فرزام؛ ص۱۰۱-۱۱۷ ادامه دارد... @Feraghvaadyan @Naghde_elhad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دکتر گئورک قره پتیان، استاد تمام دانشکده برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر @Feraghvaadyan
📡سنگ نوشته مزار آنه ماری شیمل (Annemarie Schimmel ) مسیحی ، شرق شناس بزرگ آلمانی و استاد دانشگاه هاروارد در( 1967 تا 1992) روایتی از #امام_علی علیه‌السلام است: 📄«النَّاسِ نِیَامٌ فَإِذَا مَاتُوا انْتَبَهُوا» "مردم در خوابند، هنگامی که بمیرند بیدار می‌شوند" @Feraghvaadyan
👈اذعان و تاکید حلقه ای ها بر "التقاطی بودن" و وجوه "پلورالیستی" فرقه "عرفان حلقه" @Feraghvaadyan
🔴روحِ کیهانی/ روحِ جهان/ شعور کیهانی🔴 ⚫️روشنگر به نقل از نقد حلقه/در فرقه خرافی و ضدّ قرآنی _ اهل بیتی حلقه همه چیز در ارتباط و اتصال با شعور کیهانی خلاصه می شود و شعور کیهانی در این فرقه، همه کاره بوده و جای خدا نشسته است!! طاهری، شعور کیهانی را زیربنا و بخش اشتراک فکری همه انسان ها معرفی کرده است! (عرفان کیهانی (حلقه)، ص۷۰) 💢 پائولو کوئلیو در آثارش به تبلیغ مفهوم شبه معنوی ای به نام《روحِ کیهانی》پرداخته است. وی واژه ی روح کیهانی را به معنای حقیقتی نامرئی در هستی می داند که می تواند زبان مشترک موجودات باشد! وی می گوید:《... روحِ جهان همواره نیروی مثبتی است.》: (کیامیاگر، ص۹۳) کوئلیو ، روح کیهانی را همان قدرتی می داند که جادوگران به آن دست یافته اند...👽: (کیمیاگر، ص۸۵ و ۹۵) پائولو کوئلیو مفهوم《روح کیهانی》را از اندیشه های یونگ اقتباس کرده است. (یونگ/ ضمیر پنهان/ ص۷۱)؛ وی آن را پرورانده، جایگاه آن را در هستی (از نظر قدرت تصرف و تدبیر امور) بسان خدا بال و پر داده است!! 📖برگرفته از کتاب کاوشی در معنویت های نوظهور @Feraghvaadyan
⭕️ دید و بازدیدهای در ♦️ روشنگر به نقل از نقد و بررسی بهاییت/ بر اساس شواهد موجود، سفر به آمریکا، با دعوت رسمی مقامات این کشور و با برنامه‌ریزی قبلی برای زد و بندهای صورت گرفته است.[1] ♦️ از این‌رو هنگام ورود عباس افندی به# نیویورک، وی از سوی « » وقت آمریکا و وزیر دارایی‌اش « »، مورد استقبال قرار گرفت. ♦️ او همچنین در طول سفر، با اشخاص برجسته و مقامات رسمی این کشور، از جمله « » ، دریاسالار « »، دریاسالار «» در ، چند تن از های و... ملاقات نمود.[2] ⚠️ اما به راستی، علّت استقبال جنگ‌طلب، از عبدالبهاء (در ظاهر) مروج چه بوده است⁉️ ⚠️ همچنین عبدالبهاء، چه نقشی برای پیشگیری از جنگ‌های بزرگ آینده‌ای که آمریکا باعث و بانی‌اش بوده، ایفا کرده است⁉️ 🔺 در غیر این صورت، عباس افندی تنها مأمور غرب، برای ترویج و غربی‌های متجاوز به می‌باشد❗️[3] ⚠️ از طرفی، عبدالبهاء با چه مجوزی در پاسخ به استقبال آمریکایی‌ها، آنان را برای ترغیب نموده است⁉️[4] @n_bahaiat @Feraghvaadyan 📚پی‌نوشت: 📓[1]. ر.ک: محمود زرقانی، بدایع الآثار، ج 1، ص 6. 📘[2]. ر.ک: شوقی افندی، قرن بدیع، ترجمه: نصرالله مودت، ج 3، ص 224-223. 📕[3]. ر.ک: عباس افندی، مکاتیب، ج 3، ص 123. 📙[4]. ر.ک: عباس افندی، خطابات، ج 2، ص 30.
✅بازدید عیدانه رئیس کمیته امداد از خانواده مددجوی مسیحی @Feraghvaadyan @Tasnimnews
🌎دین به خوبی‌ها و انسانیتها فرا می‌خواند؛ نباید تفکیک کرد که دین بهتر است یا انسانیت؟! religious people are also "better neighbors" than their secular counterparts. Forty percent of worship-attending Americans volunteer regularly to help the poor and elderly, compared with 15% of Americans who never attend services مردم مذهبی همسایگان بهتری برای شما هستند، دینداران به نسبت بیشتری به فقرا و سالمندان کمک میکنند.(به‌نسبت40به15) 🌐تحقیق:استاد دانشگاه هاروارد: http://usatoday30.usatoday.com/news/opinion/forum/2010-11-15-column15_ST_N.htm ═════════┅┄‌ 📄قرآن کریم✨ ●أنفقوا فی سبیل الله:در راه خدا انفاق کنید ●أَحسنوا‌إن الله یحب المحسنین نیکی کنید،خدا نیکوکاران را دوست دارد:(195_بقره) ●و قولوا للناس حسنا:نیک با مردم سخن بگویید(83بقره) ●و عاشروهن بالمعروف:با زنان به نیکی رفتار کنید(19نساء) @IslamVaDanesh @Feraghvaadyan
⚠️ چرا مستحق هستند⁉️ 💠 گفت‌گوی یک پژوهشگر در زمینه‌ی بهائیت با مبلّغ بهائی ✳️ روشنگر به نقل از نقد و بررسی بهائیت/ موضوع: بررسی مهریه در بهائیت به عنوان یکی از شعار 🖍 مبلّغ بهائی: پیشوایان ما با مساوی دانستن جنس زن و مرد، حکم به ایشان در تمامی حقوق و شئون داده‌اند: «از جمله تعاليم حضرت وحدت نساء و رجالست كه عالم انسانی را دو بال است یک بال رجال و یک بال نساء تا دو بال متساوی نگردد مرغ پرواز ننماید اگر یک بال ضعيف باشد پرواز ممكن نيست تا عالم نساء متساوی با عالم رجال در تحصيل فضائل و كمالات نشود فلاح و نجاح چنانكه بايد و شايد ممتنع و محال».[1] 🖌 پژوهشگر: چرا در مسلکی که مدعی تساوی حقوق زن و مرد است، مردها باید به زنان مهریه پرداخت کنند⁉️[2] چرا نباید زن‌ها به مردها مهریه دهند⁉️ اگر ادعای شما بر تساوی و عدم رجحان جنسی بر جنس دیگر است، یا نباید هیچ کدام مهریه پرداخت کنند یا هر دو مکلّف به پرداخت باشند تا تساوی رعایت گردد. 🖍 مبلّغ بهائی: رعایت میان زن و مرد به این است که حقوق زنان به طور کامل پرداخت شود. 🖌پژوهشگر: اولاً: رعایت مساوات به این است که هیچ یک مهریه ندهند. ثانیاً بر خلاف شعارهای فریبنده‌ی ، حتی میان زنان بهائی هم مساوات برقرار نشده و مهر زنانی که دارند، کمتر از زنانی که دارند تعیین شده است: «مهر به اعتبار زوج است. اگر از اهل مدن (شهر) است ذهب () و اگر از اهل قری (روستا) است فضه ()».[3] 🖍 مبلّغ بهائی: به این دلیل که شهری‌ها نسبت به روستایی‌ها بیشتری دارند و لذا باید مهر بیشتر بدهند❗️ 🖌 پژوهشگر: ⏪اولاً همیشه اینطور نیست که شهری‌ها نسبت به روستایی‌ها درآمد بیشتری داشته باشند؛ چه بسا روستایی‌هایی که با ، و حتی به راه انداختن واحد صنعتی در روستای خود، از بسیاری از شهرنشین‌ها درآمد بیشتر و تمکن مالی بهتری داشته باشند. ⏪ثانیاً: چگونه مسلکی که ادعا دارد خداوند بین هیچ‌کس قرار نداده [4]، حتی منکر تساوی روستایی و شهری می‌گردد⁉️ @n_bahaiat @Feraghvaadyan 📚پی‌نوشت: 📙[1]. عباس افندی، مکاتیب، ج 3، ص 107. 📕[2]. ر.ک: حسینعلی نوری، اقدس، ص 60، بند 66. 📘[3]. اشراق خاوری، گنجینه حدود و احکام، باب 17، ص 169. 📙[4]. ر.ک: عباس افندی، مکاتیب، ج 3، ص 67.
حضور زریر نجمی در برنامه‌ی نقد عکس از شبکه مستند گزارش خبری و ویدیو آن را در لینک زیر ببینید: http://www.amordadnews.com///content/6443/حضور-زریر-نجمی-در-برنامه‌ی-نقد-عکس-از-شبکه-مستند @Feraghvaadyan
🔺تحرکات سیاسی فرقه عرفان‌حلقه، همسو با جریان های برانداز و آلترناتیو تلاش برای زنده کردن اغتشاشات دی‌ماه 96 توسط حلقه‌ای ها @Feraghvaadyan
✉️نکاتی قابل تامل در نامه تازه نورعلی تابنده 👈از اشاره به عناصر "نفوذی" تا نصیحت مشایخ و ماذونین
روشنگر مدیا
✉️نکاتی قابل تامل در نامه تازه نورعلی تابنده 👈از اشاره به عناصر "نفوذی" تا نصیحت مشایخ و ماذونین
✍نورعلی تابنده که این روزها بازار مجالس و دید وبازدیدهایش بالنسبه گرم شده, با نگارش نامه ای بار دیگر مرکز توجهات قرار گرفت. 🔹وی نامه به دراویش گیلان را بهانه قرار داده و در ضمن پرداختن به امور آنها _و چه بسا پیش تر از این موضوع _ نکاتی مهم در باب اعمال و منش مشایخ و ماذونین مطرح نموده که نشان از دغدغه وی و مشاورانش از مراودات فی مابین و به عبارت بهتر, تنشهای حاکم میان برخی چهره های فرقه دارد. 🔹هرچند وی این بار از کسی نامی نمی برد, لیکن بند اول نامه مزبور, برخی جلسات تفسیر قرآن ماذون خارج نشین (مصطفی آزمایش) را تداعی می کند که از قضا مورد انتقاد چند تنداز مشایخ نیز قرار گرفته است. 🔺به گونه ای که موجب حمله آزمایش و تخریب چهره "حسینعلی کاشانی " شد. به این ترتیب, بند پایانی نامه در باب تایید ضمنی اعتبار و اعتماد تابنده به کاشانی, می تواند نوعی دفاع از وی و تخطیه تخریبهای آزمایش باشد. 🔹نکته دیگر در همین راستا, در بند دوم مورد اشاره قرار گرفته که از غلو کردن در باب مشایخ, انذار داده است؛ این بند نیز می تواند کنایه ای باشد به حلقه اطراف آزمایش (اشخاصی چون صلاحی و...) که با انتشار پست های مختلف , هموراه در مسیر بزرگ نمایی از جایگاه نامبرده و به طور کلی, حمایت از وی و حمله به منتقدانش گام برداشته اند. 🔺آخرین نکته در تحلیل این نامه _ نسبتا غیرمنتظره_ اشاره قطب فرقه گنابادی به عناصر "نفوذی" است که فارغ از جنبه ابهام آمیز و کنایه ای همیشگی اش, نمایانگر هراس و تشویش رییس سالخورده دراویش از وجود گسل های خاموش در فرقه است. 👈جالب آنکه, افراطیون و گروه _ به اصطلاح چپی فرقه_ رویه پیشین خود در زیر سوال بردن اعتبار این دست نامه ها را اعمال نکرده و علی الظاهر, این بار به مذاقشان خوش آمده! که باید دید چه منافعی برای خود از این نامه متصور هستند. 🔹به هر روی, سخنرانی ها و نامه نکاری های قطب,این روزها رونق گرفته که در قیاس با ماه های بحرانی قبل, از حاکمیت آرامشی _ هرچند ظاهری_ بر فرقه گنابادی حکایت دارد. 📚بخش تحلیلی روشنگر @Feraghvaadyan
۴ عضو شبکه تبشیری صلیبی صهیونیستی در البرز دستگیر شدند 🔹روشنگر به نقل از تسنیم/ این افراد به صورت برنامه‌ریزی شده با عناصر خارج از کشور در ارتباط بوده و عقاید و افکار انحرافی در مسیحیت را ترویج می‌کردند. 🔹ترویج عقاید و افکار انحرافی مسیحیت در استان البرز مورد اعتراض رسمی مسیحیان قرار گرفته است. 🔹۵ نفر از اعضای این گروه نیز با تلاش دستگاه‌های مسئول روز ۵ دی در استان البرز بازداشت شده بودند. @Feraghvaadyan
🔴 گزارش از به نفع ♨️ روشنگر به نقل از نقد و بررسی بهائیت/ فرقه‌ی بهائیت با نشر آموزه‌ی ، در عمل ثابت کرده حتی با برخورداری از و در ارکان حکومتی، از هیچ‌گونه خیانتی نسبت به خود کوتاهی نمی‌کند. ♨️ از این‌رو، با آن‌که در دوران دیکتاتوری ، بهائیان از نفوذ بسیاری در برخوردار بوده و امتیازهای زیادی را نصیب خود نمودند؛ [تا جایی که به گفته‌ی ارتشبد : «بهائیان با رسوخ در ایران برای شدن جامعه‌ی بهائی استفاده کرده تا از این طریق مملکت را به دست گیرند...»[1]؛] اما در همان زمان هم فعالیت‌های و کارشکانه‌ی خود را در به پیش می‌بردند. ⭕️ همچنان که در یکی از گزارش‌های ساواک آمده است: «با توجه به این‌که دولت اسرائیل در سال 1972 م، فرقه‌ی را به عنوان یک به رسمیت شناخته است، به نظر می‌رسد با اجرای برنامه از این فرقه می‌کوشد از اقلّیت بهائیان در سایر کشورهای جهان به ویژه ایران، بهره‌برداری ، و نماید».[2] 📌 اما به راستی، تصریح نهاد اطلاعاتی رژیمِ حامی بهائیت، به جاسوسی و بین‌المللی بهائیان برای ها، حکایت از ماهیت پلید رهبران این فرقه و عمق رابطه‌ی آنان با اسرائیل دارد. @n_bahaiat @Feraghvaadyan 📚پی‌نوشت: 📗[1]. عبدالله شهبازی، ظهور و سقوط سلطنت پهلوی، ج 2، ص 375. 📔[2]. روح‌الله حسینیان، سه سال ستیز مرجعیت شیعه، ص 446.