🔴تثبیت اعضا در فرقه ها
🔸در بسیاری از فرقه ها داشتن روابط عاطفی با فرد دیگر ممنوع است و فرد از ارتباط با اعضای داخل و یا خارج از #فرقه منع می شود؛علت اتخاذ چنین سیاستی به دلیل ان است که فرقه ها از این می هراسند که ارتباط افراد موجب برملا شدن ناسازگاری ها و عدم مطابقت ها تعالیم فرقه با واقعیت شود و ساختار فرقه به خطر بیفتد.
▪️از دیگر تکنیک های تثبیت اعضای جدید،این است که به فرد #القا می شود که هر آنچه خیر و خوبی است در فرقه یافت می شود و با پیروی از رهبر و موسس فرقه به سعادت می رسند و با ترک گروه،در معرض خطرهای فیزیکی و روحی وروانی قرار خواهند گرفت. در این رابطه مهناز رئوفی از متبریان #بهائیت می گوید:« ما فکر می کردیم خارج از دستورات تشکیلات-خصوصاً محفل- اگر عملی از ما سر بزند،باعث عذاب و بدبختی ما خواهد شد؛چون آنها مصون از خطا و ملهم به الهامات غیبیه هستند.(1)
📚1.مهنازرئوفی،نیمه پنهان،سایه شوم:خاطرات یک نجات یافته از بهائیت،ص124.
@feraghvaadyan
⭕️موافقت وزارت کشور با تمدید پروانه سه تشکل اقلیتهای دینی
👤دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: با درخواست تاسیس سه حزب و تمدید پروانه سه تشکل اقلیتهای دینی موافقت شده است.
✅روشنگر به نقل ازایسنا/ حمید ملانوری در نشست خبری روز چهارشنبه خود با اشاره به برگزاری دومین جلسه کمیسیون ماده ۱۰ فعالیت احزاب و گروههای سیاسی در سال ۹۸ اظهار کرد:«چهار تقاضای تمدید پروانه برای تشکلهای #اقلیتهای_دینی مورد بررسی قرار گرفت. تمدید پروانه انجمن زرتشتیان اصفهان، انجمن فرهنگ دوستان ارامنه پریا و انجمن زرتشتیان تفت و توابع مقیم تهران مورد تصویب قرار گرفت.
↩️همچنین تمدید پروانه انجمن ملی فرهنگی ارامنه تهران به دلیل نقص در مدارک به جلسه بعدی موکول شد. اصلاح اساسنامه شورای #خلیفهگری_ارامنه تهران و شمال هم مورد تصویب قرار گرفت.»
@feraghvaadyan
♨️شریعت گریزی در عرفان حلقه
🔹با اینکه سرکرده عرفان حلقه در این –به اصطلاح- عرفان از آیات و روایات اسلامی بهره میگیرد اما این به این معنی نیست که عرفان حلقه یک معنویت و #عرفان_اسلامی است و می توان گفت اساساً سنخیتی نیز با مبانی اسلامی ندارد.در فرقه عرفان حلقه حتی موضوع فرارتر از صوفیه جدید است چرا که در صوفیه ، تا قبل از رسیدن به حقیقت مدنظر آنها ، #شریعت و آداب ظاهری دین برای فرد ضروری است اما در عرفان حلقه به این هم اهمیت داده نمیشود.
👈این موضوع در آموزشها و گفتار مسترهای حلقه کاملا مشهود است مثلا در #عرفان_حلقه فرد بدون نماز و انجام احکام و ظواهر دین هم میتواند به معنویت و حقیقت دست یابد.
@feraghvaadyan
♨️اسلام ستیزی سازمانهای تبشیری
🔘یکی از برنامههای #سازمان_تبشیری درهای باز، ایجاد موج رسانهای مسموم در مقابل هرگونه تصمیم یا همکاری بینالمللی به سود #جوامع _اسلامی است. در سال 2010، پس از تصویب قطعنامه سازمان ملل در خصوص ممنوعیت اهانت به مقدسات #ادیان، سازمان درهای باز، طوماری تهیه کرده و توانست امضای 428 هزار و 856نفر از بیش از 70 کشور را جمعآوری کند. امضاکنندگان این طومار که «حق جهانی برای ایمان داشتن» عنوان داشت، آنچه را از نگاه این سازمان «آزادی مذهبی» نامیده شد، تأیید نمودند و در عین حال، قطعنامه سازمان ملل متحد در خصوص ممنوعیت افترا به مذهب و اهانت به ادیان را رد و محکوم کردند. چراکه توهین به مقدسات اسلامی را حق مسلم #مسیحیان در فرآیند تبشیر قلمداد میکردند. این طومار در روز دوشنبه 6 دسامبر 2010 به سازمان ملل متحد در نیویورک تحویل داده شد.
✔️ممنوعیت توهین به مقدسات ادیان، بارها توسط کشورهای عضو سازمان ملل از سال ۱۹۹۹ پیشنهادشده و چندین قطعنامه غیر الزامآور درباره محکومیت «توهین به دین» در سازمان ملل به تصویب رسیدهاست. این قطعنامه از طرف سازمان همکاری اسلامی پیشنهاد و حمایت میشود که بهموجب آن هرگونه اظهاراتی که باعث «دامن زدن به تبعیض، #افراطگرایی، تصور نادرست، چنددستگی و...» شود، ممنوع شمرده شدهاست.
@feraghvaadyan
💢موضع گیریهای تند موسس انجمن حجتیه نسبت به امام خمینی(ره)
▪️شیخ محمود #حلبی در جلسات انجمن، به شدت نسبت به ولایت مطلقه فقیه موضع گیریهای تند و خصمانهای داشت به گونهای که پس از نامه امام خمینی به گورباچف به تمسخر چنسن گفت:«فکر میکند رسول خداست؛اگر بیشتر عمرکند ادعای خدایی می کند! یا امام خمینی را با سلمان رشدی و علی محمد باب قیاس کرده،هر دو را مانند دو لبه قیچی و ریشه هر دو را یکی می دانست.»(1)
▫️«نفرت شیخ از #امام_خمینی(ره) و انقلاب به میان هوادان خاص او بویژه پس از تعطیلی #انجمن _حجتیه تسری کرد به گونه ای که عدهای امام خمینی(ره) را زندیق و کمونیست میخواندند.(2)
📚1.آرش محبی،نقد و بررسی انجمن حجتیه،کانون اندیشه جوان،ص222.
2.همان.
@feraghvaadyan
🔴بهائیت در قامت یک فرقه
🔹در کتاب «فرقهها در میان ما»، به قلم خانم «مارگات تالر سینگر»، مفاهیم عام یک #فرقه اینگونه تعریف شدهاست:
«روابط فرقهای، عبارت از روابطی است که در آن یک فرد، آگاهانه افراد دیگر را وادار میکند تا بهطور کامل در خصوصِ تقریباً همه تصمیمات مهم زندگیاش، وابسته به او باشند و به این پیروان اعتقادی، چنین القا مینماید که او دارای استعداد، نبوغ یا دانشی ویژه است.»(1)
♦️با توجه به توضیحات بیان شده، #بهائیت با همه آنچه در طول تاریخ نه چندان طولانی اش، با خود به یدک می کشد، امروزه یک فرقه متشکل و کاملاً سیاسی، با اهدافی تعیین شده از طرف شورای تصمیمگیری بینالمللی (#بیت_العدل) است که در قامت یک آیین و مذهب و با رویکردی بهظاهر فرهنگی-اجتماعی، در کشورهای مختلف، به خصوص در حوزه خاورمیانه و ایران، به فعالیت میپردازد. در خصوص پیوندهای سیاسی-امنیتی بهائیت با کشورهای مختلف، از گذشته تا به امروز، اسناد و مدارک فراوانی منتشرشده و در وقایع مهم تاریخ معاصر، میتوان رد پای اقدامات جانبدارانه این گروه نسبت به دول استعمارگر و حمایتهای روس، انگلیس، آمریکا و #اسرائیل از آن را بهخوبی ردگیری نمود.
1. تالرسینگر، مارگارت، فرقهها در میان ما، ترجمه ابراهیم خدابنده، اصفهان: انتشارات دانشگاه اصفهان، ص29.
@feraghvaadyan
♨️هم دستی رسانه های تبشیری با جريان معاند
🔹در حالیکه #رسانههای_تبشیری پیش از این برای مسیحی سازی جوامع تلاش می کردند اما در سالهای اخیر شاهد فعالیتهای این رسانهها در تقابل با نظام جمهوری اسلامی ایران و همسویی با دشمنان قسم خورده ملت ایران و همچنین تخریب چهره اسلام هستیم.
🔻با نگاهی به اخبار این رسانهها به وضوح روشن است که به جای #تبشیر، بیشتر همت خود را بر افزایش فشارهای بین المللی و انعکاس اخبارهای #ضد_ایرانی_اسلامی گماردهاند که بیش از پیش ماهیت دست نشاندگی و معاندانهشان را روشن می سازد.
@feraghvaadyan
♨️ #اقلیتهای_دینی در منظومه فکری امام خمینی(3)
🔸امام خمینی به عنوان رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، در سخنان خود ضمن تأکید بر «برابری افراد در جامعه مقابل قانون معتقد است که اسلام دین برابری و برادری است ... آنچه که در #اسلام مطرح است تقوا و صفا و برادری و برابری است. تنها امتیاز افراد به عدالت و تقوای آنهاست. همه افراد در مقابل قانون برابرند و باید در مقابل قانون تسلیم باشند.»
🔺ایشان با اشاره به برابری راهبر جامعه اسلامی در زمان علی بن ابی طالب (ع) با یک فرد #یهودی در مقابل قانون، معتقد است که این داستان بهترین نمونه برخورد برابر اسلام در جامعه است.
@feraghvaadyan
⭕️فرقه گنابادي؛ در جستجوي «آرامش»
👈🏻از رسوايي «گلستان هفتم» تا «اختلافات دروني»
🔻دومينماه سال جديد نيز براي #فرقه_گنابادي، متفاوت آغاز شد تا شاهد ورود اختلافات دروني به مرحلهاي تازه باشيم. صرفنظر از تازهترين اظهارات جنجالي «نورعلي تابنده» -از ادعاي برگزيدگي الهي تا تبرئه اغتشاشگران #گلستان_هفتم ، اينروزها تنشهاي ميان برخي چهرههاي داخلي، چالشي جديد براي جامعه فقري ايجاد نموده كه بيترديد، آينده آن را متأثر خواهد ساخت.
🔘با وجود تلاش فراوان مشاوران و بزرگان فرقه براي حل و فصل اختلافات دروني و بعضاً مالهكشي بر برخي نزاعهاي ريشهدار، بهويژه ميان بعضي مدعيان جانشيني قطب در طول سال گذشته و تأكيد –ظاهري- بر لزوم حفظ «آرامش» و «اتحاد»، مطرح شدن بعضي مسائل حساسيتبرانگيز از سوي شماري از عناصر، ميرود كه آب پاكي را بر تمام اين اهتمامات ريخته و آبروي جامعه #درويشي را نيز مخدوش سازد.
🔻مطرح ساختن –احتمالاً هدفمند- نام خويشاوندان و منتسبان نزديك قطب(مولازادهها) به عنوان يك سر اين تنشها از يكسو و نمايشهاي خريد اعتبار از سوي برخي چهرههاي مورد انتقاد(ازجمله مأذون خارجنشين، مصطفي آزمايش) از سوي ديگر، پردههاي متفاوت اين نمايشنامه تازه هستند كه در كنار ديالوگهاي جنجالي #قطب، وضعيت خاصي را بر فرقه گنابادي حاكم نموده.
🔘با توجه به كهولت سن #نورعلي_تابنده، حساستر شدن گمانهزنيها براي تعيين جانشين وي و بالطبع، تعميق رقابت مدعيان قطبيت، بايد روزهايي پرچالشتر را براي دراويش گنابادي به انتظار نشست. به نظر ميرسد دردسرهاي اين فرقه، بهزودي تمامي نخواهدداشت؛ پس از رسوايي گلستان هفتم و افراطگراييهاي گروهك «مجذوباننور»، اينبار نوبت به اختلافات درونفرقهاي رسيده.
📚بخش تحليلي روشنگر
@feraghvaadyan
⭕️فلسفه اخلاق و فرقه بهائیت
▫️#اخلاق بهعنوان یک پیش نیاز زندگی فردی و جمعی انسانهاست. هر فرقه، برای پیروان خود دستورها و تعالیمی را وضع میکند به صورتی که هم باعث پیشبرد اهداف اجتماعی-سیاسی فرقه شده و هم به جذب افراد خارج از آن کمک کند.با مرور تاریخ بهائیت و نظر به ویژگیهای این فرقه، میتوان به وضوح نشانه های خاصی از دستورالعملهای القایی را در آن، مشاهده نمود از این رو، هنگامیکه از اخلاق در بهائیت صحبت می کنیم، منظورمان اخلاق یک فرد بهائی به صورت یک عضو منفرد از یک مجموعه مذهبی خاص نمی باشد، بلکه با یک پروتکل اخلاقیِ سازمانی، منسجم و غیرقابل تمرد روبرو هستیم که به صورت هوشمندانه به سبک زندگی سازمانی اعضای #فرقه_بهائیت تبدیل شده و در جهت رسیدن به اهداف تشکیلات از آن استفاده می شود.
▪️در حوزه درونی، با مرور برخی آداب و احکام بیان شده توسط سران فرقه میتوان چنین تحلیل کرد که اعضا باید برای از بین رفتن تعصب، بر هر چیزی غیر از رهبری و اهداف فرقه، آمادگی لازم را کسب کنند. به همین دلیل، در امور جنسی که از مسائل مهم و تعصب بردار فرهنگ شرقی میباشد، شاهد آزادسازی های بی قیدوشرط و #لاقیدی شدید در این فرقه هستیم، به صورتی که مناسک جنسی، صورتی عمومی و نامحدود به خود می گیرد.
@feraghvaadyan