eitaa logo
طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
483 دنبال‌کننده
7.5هزار عکس
3.9هزار ویدیو
1هزار فایل
تلاش، معرفی آخرین رویدادها و اخبار علمی روز کشور؛ نشستها و پژوهشهای مرتبط با اخلاق؛ تربیت و مشاوره اسلامی است به جامعه علمی مشتاق به امید رشد و پویایی بالنده‌تر و مؤثرتر.
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از محمد جوانی
🌹 با تخفیف ویژه ۲۴درصدی و ارسال رایگان برای شما🌹 📖اولین کتاب هوشمند کشور در عرصه‌های و 📌همراه ۸۰کلیپ‌کوتاه پیوست‌شده در متن کتاب به‌کمک فناوریQR_Code برای مشاهده آنلاین؛ ۲۱۶صفحه رقعی، تک‌رنگ، جلدبرجسته 🧠آشنایی با عرصه‌ی شگفت‌انگیز ذهن و مغز و کارکردهای شناختی+رمزگشایی از مهمترین تکنیک‌ها و تاکتیک‌ها در جنگ شناختی برای اغوای فردی و اجتماعی ✍به قلم استاد محمد جوانی؛ مسئول کمیته علمی علوم شناختی و جنگ نرم دانشگاه امام حسین(ع) 📬سفارش‌پستی و پرداخت با آیدی‌پِی idpay.ir/mjavani/shop 💠 جهت خریدهای تعداد بالا و پاسخگویی به سوالات به آیدی زیر پیام دهید: @Mjavani_ir 💠آدرس خرید حضوری: تهران، حکیمیه، بلوار بهار، بازارچه مسجد جامع الزهرا(س)، کتابفروشی منادی تربیت، ۰۲۱۷۷۳۰۳۰۱۰ 📃فهرست مطالب و مقدمه کتاب MJavani.ir/fehrest.pdf 📜مطالعه رایگان بخش‌های ۱۷تا۱۹ کتاب Mjavani.ir/bakhsh17.pdf 🎞اهمیت علوم‌شناختی در کلام رهبری Eitaa.com/CWarfare/177 🎞مشاهده رایگان فیلم کارگاه ۴ساعته علوم و جنگ شناختی در دانشگاه شهیدبهشتی Eitaa.com/CWarfare/810 🎞مشاهده‌رایگان وبینار کشوری جنگ‌شناختی Eitaa.com/CWarfare/174 🎞مشاهده‌رایگان وبینار کشوری جنگ‌‌روایت‌ها Eitaa.com/CWarfare/425
هدایت شده از محمد جوانی
هدایت شده از محمد جوانی
هدایت شده از محمد جوانی
39.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞بُرشی از مصاحبه جنجالی و زنده تلویزیونی استاد محمد جوانی 📍از تعریف‌کوتاه تا بررسی ناآرامی‌ها از منظر علوم شناختی 📍از رژیم‌چنج تا ژیلت‌چنج رضاپهلوی 📍از افشای تِرنس یا تَراجنسی بودن آقای مسیح‌علی‌نژاد تا پیاده‌سازی سناریوی انقلاب‌جنسی 📍از عملیات فریب تا عملیات واقعی 📍از مهار داخلی و خارجی ایران تا جهت‌دهی انتخاباتی ۱۴۰۲ و
۱۴۰۴
📌شبکه افق، برنامه فرامتن، ۶آبان ♨️لینک دانلود رایگان مستند ایکسونامی و دسترسی به دیگر مطالب مرتبط با این مصاحبه، در کانال علوم‌وجنگ‌شناختی👇 Eitaa.com/joinchat/1410007159Ccd809476b7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴سیدرضا نریمانی مداح اهل بیت: خون با خون مگر فرق دارد؟! اگر او(مهساامینی) یک دختر بود اینان 15 نفر هستند و بچه کوچک هم جزو اینان هست پس چرا هشتگ نمیزنید؟ حرف نمیزنید؟ چرا نمیگویید من خواهر، مادر و برادر تو هستم؟! 🌷🇮🇷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 کشیدن چادر از سر یک خانم سالخورده در تهران 🔹 چند جوان هنگام خروج یک خانم سالخورده از مترو، چادر را سر وی کشیدند و به وی فحاشی کردند. این بانو بعد از درد و دل با حافظان امنیت، از آن‌ها برای حفظ امنیت کشور تشکر می‌کند 🔻 به پویشِ مردمے بپیوندید👇 eitaa.com/joinchat/2750873600Cd32c3e2e5c@fadayiian🇮🇷
بغل داریم تا بغل... پنیر مفت در تله موشه فقط بغل 🌷🇮🇷🌷
❤️ روایتی از مردی که فرزندش مقابل چشمانش شهید شد: ♦️بخش کودکان بود، وارد اتاق شدم، این مرد رو دیدم، تعجب کردم. از روبالشتی زیر سرش هم مشخصه. روی تخت بغلی هم بچه سه ساله‌ای دراز کشیده بود (علم غیب ندارم، پدرش گفت) بچه همین آقایی بود که این‌جا با تیر تو بدن و وضعیت روانی نامطلوب، حتی از خالی شدن اتاق هم ترس داشت. ماجراش رو، مثل قبلی‌ها، بی کم و کاست از زبون خودش می‌نویسم: ♦️« موقع اذان مغرب بود، دور ضریح خلوت‌تر از باقی اوقات، فرصت مناسب بود برای عکس گرفتن. از سیرجون اومدیم با خونواده، بچه‌ها رو جلو ضریح گذاشتم، گفتم دست‌تون رو بذارید رو پنجره‌های ضریح آقا، به گوشی نگاه کنید من عکس بگیرم. داشتم آماده می‌شدم که ازشون عکس بگیرم، یک‌دفعه صدای جیغ و داد همه‌جا رو برداشت. فقط جیغ و این‌که می‌شنیدم فرار کنید. گیج شدم، نمی‌دونستم چی‌شده تا این‌که صدای تیراندازی نزدیک‌تر شد. بچه بزرگم ۸ سالش بود، دستشو گرفتم و این کوچیکه رو هم بغل کردم دویدیم. رفتیم پشت یکی از این کولرگازی‌های ایستاده، پناه بگیریم. بچه‌ها رو خوابوندم زمین و خودمو انداختم روشون که تیر نخورن. اون نامرد ما رو دید و شروع کرد تیراندازی، هی داد می‌زدم نزن بچه‌ست، نزن، ولی کارشو کرد. پسر بزرگم یک لحظه سرشو از زیر بدن من اورد بالا ببینه چیشده که تیر خورد بهش و ...» ♦️بعد از گریه مفصلش گفت زنش رو هم از دست داد و حالا خودش مونده و این بچه سه ساله‌ش که هردو مجروحن. پسرش حرف نمی‌زد، ترس و تنهایی همه وجودش رو گرفته بود. پرسیدم تونستی آخرین عکس رو از پسرت بگیری یا نه که بغض هردومون ترکید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴فیلم‌ جدیدی که روسیه از قلع و قمع یگان‌های زرهی ارتش اوکراین منتشر کرد 🔹روسیه از پهپاد های جدیدی استفاده میکند که قبلا مورد استفاده قرار نداده بود. 🔹دقت هدف گیری پهپاد و موشک های منهدم کننده رو ببینید ✍موافق جنگ نبوده و نخواهیم بود اما پای ناتو هر جای عالم باز شود باید قطع گردد. @mhdiyar 🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃
1401.08.07-Panahian-MarasemBozorgdasthShohadayeHamleyeTeroristi-HaramShahCheragh-32k.mp3
9.52M
🔉 سخنرانی مهم استاد پناهیان در مراسم بزرگداشت شهدای حمله به شاهچراغ که از طرف دفتر مقام معظم رهبری در حرم مطهر و مقدس شاه چراغ شیراز برگزار شد. (‌۱۴۰۱/۸/۷) 🌷🇮🇷🌷
14010807 افول آمریکا.mp3
17.69M
💥اتفاق مهمی در راه است بی‌خبر نباشید و همه را باخبر کنید. در پی حادثۀ خونین حرم احمد بن موسی علیه‌السّلام✅ 🎙سومین تبیین ۴۱ دقیقه‌ای استاد 🌷🇮🇷🌷
🔹🔸🔹 سلسله نشست های علمی فقه نظام با موضوع «فقه تربیت در آینه چالش های آموزش و پرورش» با حضور: حجت الاسلام و المسلمین دکتر لطیفی معاونت محترم وزیر آموزش و پرورش دبیر علمی:حجت الاسلام و المسلمین حمید رضا وحیدی پژوهشگر پژوهشگاه فقه نظام پنچ شنبه 5 آبان ساعت 9:45 ♻️ لینک مجازی شرکت در نشست: https://gharar.ir/r/0fd437b8 کانال پژوهشگاه فقه نظام https://eitaa.com/jiiss_ir
بسم الله الرحمن الرحیم جلسۀ دوم - بخش اول نشست علمی با حضور حجت الاسلام و المسلمین معاون برنامه ریزی و متون درسی وزیر آموزش و پرورش عنوان نشست: « فقه تربیت در آئینۀ چالش های آموزش و پرورش » زمان جلسه: پنجشنبه 5 / آبان / 1401 مقدمه: نوع نگاه به مسأله از دو منظر می توان به نقش فقه در حل مسائل آموزش و پرورش نگاه کرد؛ یکی این که آیا فقه می تواند نقشی در حل مسائل داشته باشد؟ اگر بله، نقش فقه چه نقشی است؟ و چه گونه می تواند این نقش را ایفا کند؟ و دیگری این که از طرف مسأله به مطلب نگاه کنیم. یعنی این که مسائل آموزش و پرورش در نظر گرفته شود و بررسی شود برای حل هریک از آنها چه مسیری را باید طی کرد؟ چه اموری باید انجام شود. مطلب اول: توضیحی در مورد عنوان جلسه با توجه به مقدمه ای که گفته شد در اولین مطلب توجه به این نکته لازم است که هرچند نوع نگاه دوم ترجیح هایی دارد اما دغدغۀ دوستان و برنامه ریزی جلسه می طلبد که موضوع از منظر اول مورد توجه قرار گیرد. بنابراین باید این سوال را مطرح کرد: «آیا فقه می تواند در حل مسائل آموزش و پرورش نقشی داشته باشد؟ چه نقشی و چگونه؟» در پاسخ به این سوال به چند نکته باید توجه کرد؛ نکتۀ اول این که در بررسی مسائل آموزش و پرورش باید جنس مسائل آموزش و پرورش و ابعاد آن را شناخت. باید موضوع شناسی صحیحی نسبت به مسائل انجام شود. نکتۀ دوم این که باید حدود و توان مندی های فقه را به درستی و دقیق شناسایی کرد. نکتۀ سوم که نکته ای بسیار مهم، ضروری و قابل توجهی است این که دانش ها و تخصص ها مسائل را حل نمی کنند بلکه افراد هستند که مسائل را حل می کنند. نه فقط فقه بلکه در علوم مختلف این چنین است. هم فقه، هم فلسفه و هم علوم دیگر. علوم ظرفیت هایی دارد ولکن این افراد هستند که از ظرفیت های علم استفاده می کنند، مسائل را شناسایی می کنند و با ظرفیت های خود مسائل را حل می کنند. مدتی قبل با مقاله ای مواجه شدم با عنوان «فلسفۀ تعلیم و تربیت برای سیاست گذاری آموزشی چه کار می تواند انجام دهد؟» در انتهای مقاله نویسندگان نوشته بودند: در حین کار فهمیدیم عنوان دقیقتر برای مقاله این است که گفته شود «فیلسوفان تعلیم و تربیت برای سیاست گذاری آموزشی چه کاری می توانند انجام دهند؟» واقعا نکتۀ دقیق و صحیحی است و باید به آن توجه کرد. با این توضیحات باید عنوان نشست را بازآفرینی کرده و بگوییم: «فقیهان فقه تربیت نسبت به چالش های آموزش و پرورش چه فعالیتی می توانند انجام دهند؟» و با این صورت بندی لازم است که توجه شود چه فقیهانی می توانند در حل مسائل کمک کنند؟ چه ویژگی هایی باید در یک فقیه وجود داشته باشد تا بتواند در رفع مشکلات نقش آفرین باشد؟ ممکن است شخص توانایی ها و ویژگی هایی داشته باشد اما در حل مسائل نتواند یاری رسان باشد. از این رو توجه به این ویژگی ها امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.
جلسۀ دوم - بخش دوم در بیان ویژگی هایی این دسته افراد به سه نکتۀ مهم و اساسی باید توجه کرد؛ تسلط و اشراف خوب نسبت به مسائل، توانمندی های ارتباطی و تعاملی و رصد مسائل. ویژگی اول: تسلط و اشراف خوب نسبت به مسائل: مراد از تسلط و اشراف این است که شخص لازم است در عرصه های مختلف علاوه بر آنچه جزء مشهورات عرصه ها به حساب می آیند، نسبت به محتواهای دیگر نیز آشنایی و اشراف داشته باشد. سطح دانشی او محدود به مشهورات نباشد بلکه نکات ظریف و دقیقی که در ادوار مختلف مطرح بوده یا احیانا اشخاصی که چندان مشهور هم نبوده اند مطرح کرده اند، بداند. این اشراف باعث می شود در بزنگاه ها و مواجهه با مشکلات شخص بتواند عالمانه و دقیق عمل کند. ویژگی دوم: توانمندی های ارتباطی و تعاملی: مراد این است که شخص توانایی گفتگو و تعامل با دیگران، شنیدن حرف آنها، رعایت آداب اخلاقی و اجتماعی همچون خوش رو بودن در برخوردها و تواضع داشتن در ارتباطات را داشته باشد. این موارد از جمله اموری است که در ارتباطات بسیار یاری رسان است. ویژگی سوم: رصد مسائل: مراد این است که فقیه فقه تربیت لازم است مسائل و مشکلات موجود آموزش و پرورش را رصد کند، نسبت به مسائل دغدغه داشته باشد، واقعا درگیر و دغدغه مند نسبت به آموزش و پرورش باشد. در رصد مسائل جهات مختلفی قابل توجه است؛ شناخت جریانات اثرگذار در عرصۀ آموزش و پرورش، آشنایی با کلیات برنامه ریزی در کشور به این معنا که هم نسبت به روابط رسمی موجود در عرصه ها شناخت داشته باشد و هم روابط و مناسبات غیر رسمی را بشناسد. با شناخت این موارد است که شخص در مواجهه با سخن ها و محتواها ریشه ها و منشأهای آنها را می شناسد و مسیری که آن برنامه دنبال می کند تشخیص می دهد.
جلسۀ دوم - بخش سوم مطلب دوم: گستره و تقسیم بندی مسائل آموزش و پرورش دومین مطلبی که لازم است در این عرصه مورد توجه قرار گیرد این است که مسائل آموزش و پرورش مسائلی متکثر و متنوع دانست. بخشی از این هم به جهت گستردگی و شمول این وزارت خانه است. این وزارت خانه بزرگترین وزارت خانۀ کشور است. بیش از نیمی از حقوق بگیران دولت در این وزارت خانه مشغول هستند. از جهت مخاطبین هم در دورۀ کنونی حدود شانزده میلیون و ششصد هفتصد هزار دانش آموز مشغول تحصیل هستند. بنابراین باید توجه داشت که مسائل این وزارت خانه مسائل چند لایه، پیچیده، تقریبا مرتبط با همۀ مسائل دیگر، دارای ارتباطات چند سویه، استمرار و تداوم در سال های متمادی است و این عناصر باعث سختی کار می شود. جهتِ نگاه به مسائل این وزارت خانه نیز مهم و ضروری است. برخی مسائل را از منظر علوم تربیتی دنبال می کنند در حالی که به نظر می رسد این نگاه، کوچک انگاری این مسائل است. چرا که برخی علوم تربیتی را از جمله عوامل چالش زا در این عرصه بر می شمرند. مسائل این وزارت خانه را می توان در سه دسته طبقه بندی کرد؛ مسائل کلان و راهبردی، مسائل موضوعی حوزه های خاص و مسائل خرد. مسائل کلان و راهبردی، مسائلی است عمیق، چند بُعدی و دارای پیچیدگی که باید ناظر به موقعیت نسبت به آنها تدبیر کرد. یکی از ویژگی های این دست مسائل این است که همیشه نمی توان بر اساس قواعد ذکر شدۀ علمی با آنها مواجه شد. در برخی موارد اساسا مسأله به جهت کنارگذاشتن یا بی توجهی به همین قواعد ایجاد شده است و نمی توان صرفا با توجه به همین دست قواعد آنها را حل کرد. در جامعۀ ما به جهت درگیری بین جهتِ اسلامی – بومی با جهت مدرن این چالش ها جدی تر نیز می شود. مثلا یکی از مسائل بحث مردمی سازی آموزش و پرورش است. در این عرصه سه دیدگاه مطرح است؛ مردمی بودن، دولتی بودن، خصوصی بودن. در مواجهه با این مسأله اولا باید تلاش کرد به درستی مسأله شناخته شود. مثلا اساسا مردمی سازی یعنی چه؟ مراد از مردمی سازی چیست؟ سپس باید توجه داشت که نقش علوم مختلف در حل این مسأله چگونه است؟ در حل این مسائل قطعا فقه نقش دارد ولکن مشارکت کننده است. چرا که نمی توان به آنها تک بعدی نگاه کرد باید ایده های مختلف مطرح شود، جهت های مختلف مسأله دیده شود. دستۀ دوم از مسائل آموزش و پرورش مسائل موضوعی در حوزه های خاص است. مثلا این که برای آموزش دانش آموزانی با نیازهای ویژه و خاص چگونه باید تصمیم گیری کرد؟ در این عرصه ها تمرکزها و تخصص های موضوعی محوریت بیشتری دارد. یا مثلا برای تقویت دین داری دانش آموزان چه باید کرد؟ چگونه باید عمل کرد؟ در چه مقطعی باید اقدام نمود؟ در این عرصه نیز فقه کارآیی دارد و می توان از آن بهره جست. مسائل خرد و موردی دستۀ سوم مسائل آموزش و پرورش است. مثل این که پدر و مادر یا معلم در سخت گیری بر متربی تا چه حدی می تواند پیش برود؟ چه مقدار می تواند او را الزام کند؟ این دست مسائل را نمی توان از جمله مسائل و چالش های نظام دانست. با توجه به این که در حل مسائل با ضرورت ها و محدودیت هایی مواجه هستیم باید ناظر به ضرورت ها و چالش ها نسبت به نوع فعالیت خود تصمیم بگیریم. چرا که بسیاری امور در ادارۀ کشور و صحنۀ عمل با ضرورت ها و اضطرارها همراه است. مطلب سوم: توانایی فقه سومین مطلبی که در این عرصه باید مورد توجه قرار گیرد این است که فقهِ موثر برای حل مسائل کشور فقهِ در معنای عام و کلان آن است. فقهی که به دو نکته توجه داشته باشد. نکتۀ اول این که نگاهش نگاه فردی نباشد بلکه نگاه اجتماعی سیاسی داشته باشد. مسائل را در حد چالش های یک فردِ متدین مورد توجه قرار ندهد بلکه پیامدهای اجتماعی آنها، ابعاد مختلف مسأله و جهات دیگر را نیز مد توجه قرار دهد. نکتۀ دوم این که صرفا با داشته های فقهی برای حل مسائل اقدام نکند بلکه مجموعۀ محتواهای دین را مد نظر قرار دهد. چنین فقه و فقاهتی قطعا معنای جزئی از فقه را در خود دارد ولی به آن محدود نمی شود. @mojtaba_kafil
♨️ 🔰 حجاب و روابط جنسی آزاد یک حق و مساله شخصی است و به جامعه ربطی ندارد. 🔻 گام ابتدایی مطالبه آزادی زنان در حوزه و بود. در اوایل کار این موج تبلیغاتی که برای بسیاری از زنان و به خصوص جذابیت داشت، با این عنوان که آزادی پوشش و روابط، یک حق و مساله است و هیچ ارتباط و اثری در جامعه نخواهد داشت توجیه شد. ⭕️ به مرور افراد زیادی با مطالبه ظاهری این موج فمینیستی همراه شدند. در کشور ما نیز برخی از زنان از آن استقبال کردند. حتی برخی که خود حاضر به کشف حجاب و یا داشتن روابط ناسالم نیستند نیز این ادعا که آزادی پوشش و روابط یک مساله شخصی است و ارتباطی به جامعه ندارد را پذیرفتند. 💢 اما اکنون با گذشت چند دهه از گسترش در جهان آثار و نتایج اجتماعی این امر دیگر قابل نیست! 1️⃣ یکی از مهمترین و اولین آثار آن نیز، تخریب ساختار ، افزایش و افزایش تولد است: 🔸به گزارش OECD، آمریکا و اروپا بیشترین آمار را در جهان دارا هستند و نرخ طلاق طی دهه های گذشته (از شروع فمینیسم در جهان) ۲۵۱ درصد افزایش یافته است. که یکی از نتایج این امر افزایش بوده است: ◀️ در سال ۲۰۱۲، یک سوم از کودکان آمریکایی خود بزرگ می شوند (داده‌های CDC [مرکز کنترل بیماری‌ها]). 🔸 از سوی دیگر، درصد در آمریکا از ۵ درصد در سال ۱۹۶۰ به ۴۱ درصد در سال ۲۰۱۰ رسیده است (داده‌های سرشماری ایالات متحده). 🔸 غالبا پس از تولد کودکان نامشروع، بسیاری از این مردان، مادر و فرزند را ترک می کنند: ◀️ در سال 2017 میلادی، 65 درصد از کودکان نامشروع با پدران یا زندگی می‌کرده‌اند (گزارش موسسه پیو). 2️⃣ نتیجه افزایش تعداد فرزندانی که بد سرپرست یا بی سرپرست هستند، افزایش جرم و جنایت و بزهکاری در آمریکا بوده است: 🔸 مطالعاتی که در یکی از کانون های اصلاح و تربیت آمریکا (محل نگهداری مجرمین زیر ۱۸ سال) انجام شده است نشان می دهد تنها ۱۱ درصد از آن نوجوانان در رشد کرده اند و ۸۹ درصد از داشتن خانواده سالم محروم اند (Lincoln Prairie Behavioral Health Center). 🔸 طبق گزارش‌های جامع منتشر شده، 87 درصد از مجرمین آمریکا، افرادی هستند که کودکی خود را بدون پدر یا مادر، که اکثریت آن با مادران مجرّد هست، گذرانده‌اند: ۶۳ درصد در میان جوانان، ۹۰ درصد و کودکان، ۸۰ درصد سوء رفتارهای اخلاقی، ۸۰ درصد باانگیزه‌ی خشم، ۷۱ درصد ، ۷۵ درصد مخدر، ۷۰ درصد زندان‌های ایالتی آمریکا، ۸۵ درصد جوانان در آمریکا، را افرادی تشکیل می‌دهند که رشد کرده‌اند (گزارش موسسه آتلانتیک). 3️⃣ در نهایت فروپاشی خانواده که موجب کاهش فرزندآوری،‌ افزایش کودکان بدسرپرست و افزایش فرزندان نامشروع است، سنگینی برای جامعه آمریکا به جا گذاشته است: 🔸 رفاهی دولت ایالات متحده با افزایش ، از 50 میلیارد دلار در هر سال، در سال 1950 به 700 میلیارد دلار در سال 2010 افزایش یافته است. 🔸 هزینه‌ی سالیانه در آمریکا، حداقل 690 میلیارد دلار و همچنین تا 3410 میلیارد دلار برآورد شده است که به طور میانگین سالیانه بیش از ۴۱۱۸ دلار به ازاء هر ، برای تأمین هزینه‌های ناشی از جرم و جنایت در ایالات متحده‌ی آمریکا مصرف می‌شود (دیوان محاسبات آمریکا). 🔹 برشی از سخنرانی 💠 اندیشکده راهبردی 🆔 @soada_ir
هدایت شده از اندیشکده حکمرانی معراج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینجا کامبریا شهری در انگلستانه 500 هزار نفر جمعیت داره و 3 میلیون🐑گوسفند! در هر خیابونی باید انتظار عبور یه گله گوسفند🐏🐑🐑رو داشته باشی😊 👌برخی خانواده ها در غرب هنوز به سنت های خودشان پایبند هستند و در شهرها، روستاها و محله هایشان مقررات حمایتی برای تردد گلّه ها و نگهداری گوسفند گذاشته اند ولی در کشور ما با همکاری یک عده غربزده پروتکل گذاشته اند که نگهداری گوسفند🐏 حتی در روستا هم محدود شده که تمام سنت های خوب را هم از بین ببرند سلبریتی های غربگدا مدعی حقوق بشر و حیوانات، از حضور گلّه های سگ🐕🐩🐺 ولگرد در روستاها و شهرها حمایت میکنند اما، حضور گوسفند اخ و تف است.
✨چند جرعه حکمت از رهبر حکبم انقلاب: 1⃣مگر من بارها نگفته‌ام در اجتماعات کسانی که مخالفند، هیچ کس نباید رفتار خشونت‌آمیز داشته باشد؛ چون این، دشمن را خوشحال میکند. بارها ما این حرف را گفتیم، چرا گوش نکردند؟! چرا گوش نمیکنند؟! حتّی اگر یک حرفی که خون شما را به جوش میآورد به زبان آورند - مثلاً فرض کنید اهانت به رهبری کردند - باز هم باید صبر و سکوت کنید. اگر عکس مرا هم آتش زدند و یا پاره کردند، باید سکوت کنید. نیرویتان را برای آن روزی که کشور به آن نیازمند است، برای آن روزی که نیروی جوان و مؤمن و حزب‌الّلهی باید در مقابله با دشمن بایستد، حفظ کنید، والاّ حالا فرض کنیم یک جوان، یا یک دانشجوی فریب‌خورده‌ای هم حرفی زد و کاری کرد؛ چه اشکالی دارد؟ من از او صرف‌نظر میکنم. ۱۳۷۸/۰۴/۲۱ 2⃣تحمّل مخالف؛ بله، تا یک کسی یک مختصر تنه‌ای زد به ما، ما برگردیم با مشت به سینه‌اش بکوبیم؛ این عدم تحمّل است. اسلام این را از ما نمیخواهد؛ اسلام عکس این را از ما میخواهد؛ رُحَمآءُ بَینَهُم. ۱۳۹۵/۰۲/۱۳ بیانات در دیدار معلمان و فرهنگیان 3⃣ اسلام یک سبک زندگی برای ما آورده است. فرض بفرمایید ادب. یکی از کارهای مهم ادب است. فرنگی‌ها در برخوردهای معمولی‌شان خیلی مقیّد به ادب نیستند؛ ما ایرانی‌ها از قدیم معروف بودیم به اینکه در گفتارهایمان، در مخاطباتمان ملاحظه‌ی ادب را میکنیم؛ احترام طرف مقابل را حفظ میکنیم. اینها میخواهند این را عوض کنند و متأسّفانه یک جاهایی هم موفّق شده‌اند. فرض کنید شما با یکی مخالفید، میخواهید راجع به او حرف بزنید؛ دوجور میشود حرف زد: یک‌جور میشود هتّاکانه و بی‌باکانه و بی‌ادبانه حرف زد؛ یک‌جور هم میشود مؤدّب حرف زد. شما ببینید در قرآن کریم در بسیاری از موارد وقتی صحبت از فاسقین است، صحبت از کافرین است، صحبت از بدهای اشرار عالم است، میفرماید: وَ لکنَّ اَکثَرَهُم لا یَعلَمون؛(۱) نمیگوید همه‌ی آنها؛ ملاحظه میکنید؛ بالاخره یک اقلّی هستند بین همینها که اینها تعقّل دارند؛ قرآن کریم ملاحظه‌ی حقّ آنها را میکند و «اَکثَرَهُم» میفرماید. ۱۳۹۴/۱۰/۱۴ بیانات در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور 3⃣ تحقیر مخالفان از سوی مسئولان، خلاف تدبیر و خلاف حکمت است. ۱۳۹۴/۰۱/۰۱ بیانات در حرم مطهر رضوی 4⃣ دولت و طرف‌داران دولت به کسانی که ابراز دغدغه و دلواپسی میکنند، بایستی اهانتی نکنند. ۱۳۹۴/۰۱/۰۱ بیانات در حرم مطهر رضوی 5⃣ درباره‌ی زیدی که شما او را قبول ندارید، دو جور میشود حرف زد: یک جور آنچنانی که درست منطبق با حق است، یک جور هم آنچنانی که در آن آمیزه‌ای از ظلم وجود دارد. این دومی بد است، باید از آن پرهیز کرد. درست همانی که حق است، صدق است و شما در دادگاه عدل الهی میتوانید راجع به آن توضیح دهید، بگوئید، نه بیشتر. این یکی از خطوط اصلی حرکت امام و خط امام است که ماها باید به یاد داشته باشیم. ۱۳۸۹/۰۳/۱۴ خطبه‌های نمازجمعه در بیست و یکمین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله) 6⃣ در مجموع، بین کسانی که به نظام معتقدند و کسانی که مخالف نظامند، در حقوق شهروندی تفاوتی نیست. ۱۳۸۰/۰۶/۱۵ بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان‌ 7⃣ واقعاً در نظام جمهوری اسلامی، تحمّل شنیدن حرف مخالف خیلی بالاست. ۱۳۷۵/۰۲/۱۳ بیانات در دیدار مدیران و مسئولان مطبوعات کشور
8⃣ از اول انقلاب در بین همین گروه‌‌‌‌‌هائی كه در دوران پیش از انقلاب و در حوادث سالهای مبارزات، همه در كنار هم بودیم، اختلافهائی به وجود آمد. امام (رضوان اللَّه تعالی علیه) با همه‌‌‌‌‌ی این اختلافات یك جور برخورد نكرد. همین طور كه در روش امیرالمؤمنین عرض كردیم، روش امام (رضوان اللَّه علیه) هم همین جور بود؛ یعنی اول با مدارا، با نصیحت؛ لیكن آن وقتی كه اقتضاء كرد، برخورد كرد. یك گروه مربوط به دولت موقت بودند و مشكلات آنها بود، یك گروه آن كسانی بودند كه علیه لایحه‌‌‌‌‌ی قصاص آن حركت را انجام دادند، یك گروه حتّی كار را به ترور و درگیری‌‌‌‌‌های خیابانی كشیدند؛ با هر كدام از اینها امام یك نحوی برخورد كرد. در سطوح بالای حكومت هم بود؛ نخست‌‌‌‌‌وزیر بود، رئیس جمهور بود، حتّی بعدها در اواخر عمر امام (رضوان اللَّه علیه) در سطوح بالاتر از رئیس جمهور هم بود. امام با كسانی كه احساس كردند نمیشود با اینها بیش از آن مدارا كرد، برخورد كردند. همه هم سوابق انقلابی داشتند، سوابق مذهبی داشتند، خیلی‌‌‌‌‌شان هم در سطوح بالا بودند؛ لیكن خوب، اینجور شد دیگر؛ این انشعابها پیش آمد. بعضی واقعاً با امام درافتادند؛ بعضی نه، اختلاف نظری هم بود، اما به درگیری و دعوا و انشعاب و انشقاق نینجامید. بعضی با امام درافتادند و مدارای امام را ندیده گرفتند. امام به همین گروهك منافقین كه خواسته بودند بیایند با ایشان ملاقات كنند، پیغام دادند كه اگر شما به حق عمل كنید، من می‌‌‌‌‌آیم سراغ شما؛ اگر دست از این كارهای خلاف بردارید، خود من می‌‌‌‌‌آیم سراغ شما. یعنی امام تا این حد با اینها مدارا كردند و حرف زدند. خوب، وقتی احساس خطر شد؛ بخصوص آن وقتی كه مسئله، مسئله‌‌‌‌‌ی رسوخ دادن مبانی غلط در كالبد نظام و انقلاب است، این دیگر مثل سمِ مهلك است. آن وقت امام رعایت نكردند، مدارا نكردند؛ برخورد كردند. این در مورد آن چیزهائی است كه در اختلافات بنیانی است. ۱۳۸۸/۰۶/۲۰ خطبه‌های نماز جمعه‌ی تهران 🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از مراقبت معنوی اسلامی 🇵🇸
. ✨﷽✨ 🌺 ✨ امام رضا علیه‌السلام پیامی به شیعیانش داده است که حامل آن پیام، حضرت عبدالعظیم حسنی است. بیایید ببینیم چه مقدار این‌گونه هستیم: ✨ ای عبدالعظیم! مرا به دوستدارانم برسان و به آنان بگو در دلهای خویش برای شیطان راهی نگشایند و آنان را به راستگویی در گفتار و ادای امانت و سکوت پرمعنا و ترک درگیری در کارهای بی‌فایده فراخوان. و به صله‌ی رحم و رابطه گرم با یکدیگر دعوت کن، چرا که باعث تقرب به خدا و من و دیگر اولیاء اوست. 🌟 نباید فرصت‌های گرانبهای زندگی خود را به دشمنی با یکدیگر تلف کنند. 🌟 من با خود که هر کس مرتکب اینگونه امور شود، یا به یکی از دوستانم و رهروانم خشم کند و به او آسیب رساند، از خدا بخواهم که او را به سخت‌ترین کیفر دنیوی مجازات کند و در آخرت نیز اینگونه افراد از زیانکاران خواهند بود. 🌟 به توجه بده که خدا نیکوکرداران را مورد بخشایش قرار داده و بدکاران آنان را، بجز آنهایی که به او شرک ورزند و یا یکی از دوستان ما را برنجانند و یا در دل نسبت به آنان کینه بپرورند، همه را مورد عفو قرار خواهد داد. اما از آن سه گروه نخواهد گذشت و آنان را مورد بخشایش قرار نخواهد داد. 🌟 جز اینکه از نیت خود بازگردند، که در اینصورت، مورد آمرزش‌اند. اما اگر همچنان باقی باشند، خداوند روح ایمان را برای همیشه از دل آنان خارج ساخته و از ولایت ما نیز بیرون خواهد برد و از دوستی ما اهل بیت نیز بی‌بهره خواهند بود و من از این لغزشها به خدا پناه می‌برم. 🌷🇮🇷🌷
استاد حاتمی -20 مهر.mp3
42.99M
🔻«حتما گوش کنید» روشنگری بسیار مهم سردار حاتمی همرزم شهید سلیمانی درمورد جنایات اغتشاشگران وخطرات بزرگی که از سر نظام رفع شد خنثی شدن توطئه بسیار خطرناک دشمن صهیونی در این اغتشاش ... حدود ۵ هزار تروریست در کردستان عراق به درک واصل شدند... شهادت مظلومانه ۴۵ بسیجی و.... حمله اغتشاشگران وحشی به زن چادری وبچه سه ساله وی وتلاش برای ترساندن مردم از اینکه خانمی با حجاب وچادر بیرون بیاید بترسد. 🌷🇮🇷🌷