eitaa logo
روزنه
6.3هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
2.2هزار ویدیو
259 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
روزنه
وعظ بی عملان واجب است نشنیدن درنگی در ماجرای تلخ قتل زن دوم نجفی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 با فراگیر ش
بازتاب/۶ 🔹ظاهری: سلام نسبت به مطلبی که در کانالتون با عنوان وعظ بی عملان گذاشتید فقط یاد این آیه افتادم الفتنة اشد من القتل کار این جماعت در طول انقلاب فتنه انگیزی بود که جرمش بارها و بارها بیشتر از شلیک چند گلوله به یک فرد است راستی در این چهل سال چند گلوله به قلب امام زمان، نائبش و انقلابیون زدند؟ @rozaneebefarda
هدایت شده از برهان انقلاب
یعنی برای تطهیر جریان سیاسی خود، از اتهام بی عفتی به مقتول هم ابایی نداشته باشی. صدرا محقق:خبرنگار روزنامه شرق @motaleatehawzavi
روزنه
#اخلاق_قبیلگی یعنی برای تطهیر جریان سیاسی خود، از اتهام بی عفتی به مقتول هم ابایی نداشته باشی. صدرا
بازتاب/۱ 🔸فطرس 313: سلام یعنی مملکت قانون نداره و هر کی خودش در مورد هر کی هر احتمالی داد سریع حکم اجرا کنه؟ پس قوه قضائیه کشک و قانون کشک این منطق اصلاح طلبیه؟ با همین منطق قانون رو سال 88 به هیچ گرفتن دیگه @rozaneebefarda
روزنه
وعظ بی عملان واجب است نشنیدن درنگی در ماجرای تلخ قتل زن دوم نجفی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 با فراگیر ش
بازتاب/۷ 🔹محبت: سلام درباره تحلیل وعظ بی عملان اینکه جریان اصلاح طلبی جریانی فاسد و فتنه گر و فتنه انگیز است و " الفتنه اکبر من القتل" و قتل ، گناه کوچک این جریان قابیلی است شکی نیست و نیز اینکه جریان اصلاح طلبی یاد گرفته که در اینگونه موارد اخلاق گرا باشد تا خود را تطهیر کند هم شکی نیست ولی عقلاً و اخلاقاً بهتر است تا روشن شدن موضوع از قضاوت و نسبت دادن آن به جریان سیاسی خودداری کنیم اگر این قتل تنها در اثر یک عصبانیت شخصی و مشکل خانوادگی بوده که اولا ممکن است این گناه خدای ناکرده دامنگیر همه ما شود و ما هرگز حاضر نیستیم خطای ما به حساب همفکران ما نوشته شود ثانیاً بهره برداری سیاسی از آن حقیقتاً خلاف اخلاق اسلامی خواهد بود و ثالثاً چون بی اخلاقی ، تبعات سوء از قبیل جری تر کردن حریف و باز تر کردن دست او در عوامفریبی را دارد و شان ما هم مبرا از این است پس بهتر است اندکی صبر . . . و اگر هم ریشه در سیاست داشت و ابعاد بزرگتر از مسائل خانوادگی را شامل میشد رسوا کردن این جریان کمترین مجازات آنان خواهد بود بلکه باید ابزار ریشه کنی آنها از مجموعه سیاست ورزی کشور شود در یک کلام: عقده گشایی در شان ما نیست هر چند حریف درنهایت رذالت باشد ولا یجرمنکم شنئان قوم علی الّا تعدلوا ولی هشیار هم هستیم چنان چه واقعا سیاسی باشد تا خواباندن راس فتنه مطالبه گری خواهیم کرد و از پای نخواهیم نشست و قاتلوهم حتی لا تکون فتنه موید باشید @rozaneebefarda
روزنه
وعظ بی عملان واجب است نشنیدن درنگی در ماجرای تلخ قتل زن دوم نجفی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 با فراگیر ش
بازتاب/۸ 🔹م. ر: 🔹از حوادث این ایام باید درس گرفت. 🔹چه می‌شود در ایام و لیالی قدر، تقدیر یکی می‌شود و دیگری در سحرگاه شب قدر بعد از مراسم شب‌زنده‌داری، می‌شود ؟ 🔹فردی که بالاترین مسوولیتها را در نظام جمهوری اسلامی داشت و از فرصت خدمت به جامعه و آباد کردن آخرت و عاقبت خود می‌توانست بهره ببرد، چه کرده که در ایام قدر، چنین سرنوشتی برایش رقم می‌خورد و قاتل می‌شود؟ برخی اصلاح‌طلبان در سال 88 و ظلم آنان به نظام اسلامی و تهمت به نظام و ریخته شدن خون افراد بی‌گناه و خوشحالی دشمنان انقلاب را فراموش نکرده‌ایم، آقای جزء طراحان، حامیان و همراهان این توطئه بود. ظلم به نظام اسلامی و ولایت فقیه، بزرگترین ظلم‌هاست و علاوه بر آخرت، در همین دنیا فرد را رسوا می‌کند. این قضیه باید درس عبرتی باشد برای فتنه‌گران که اگر توبه نکنند، علاوه بر خسران ابدی، در همین دنیا نیز نتیجه توطئه علیه نظام اسلامی را خواهند دید. 🔹قرآن کریم در آیات زیادی می‌فرماید عمل انسان سرنوشت او را در دنیا و آخرت می‌سازد از جمله این آیات: البقره/286: لَا يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفْسًا إِلَّا وُسْعَهَا لَهَا مَا كَسَبَتْ وَ عَلَيْهَا مَا اكْتَسَبَتْ: ﺧﺪﺍ ﻫﻴﭻ ﻛﺲ ﺭﺍ ﺟﺰ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﺗﻮﺍﻧﺎﻳﻰ‌ﺍﺵ ﺗﻜﻠﻴﻒ ﻧﻤﻰﻛﻨﺪ. ﻫﺮ ﻛﺲ ﻋﻤﻞ ﺷﺎﻳﺴﺘﻪﺍﻯ ﺍﻧﺠﺎم ﺩﺍﺩﻩ، ﺑﻪ ﺳﻮﺩ ﺍﻭﺳﺖ، ﻭ ﻫﺮ ﻛﺲ ﻣﺮﺗﻜﺐ ﻛﺎﺭ ﺯﺷﺘﻰ ﺷﺪﻩ، ﺑﻪ ﺯﻳﺎﻥ ﺍﻭﺳﺖ. إبراهيم/51: لِيَجْزِيَ اللَّهُ كُلَّ نَفْسٍ مَّا كَسَبَتْ إِنَّ اللَّهَ سَرِيعُ الْحِسَابِ: ﺧﺪﺍ ﻫﺮ ﻛﺲ ﺭﺍ [ﺑﻪ ﺳﺒﺐ] ﺁﻧﭽﻪ ﺍﻧﺠﺎم ﺩﺍﺩﻩ ﻛﻴﻔﺮ ﺩﻫﺪ؛ ﻳﻘﻴﻨﺎ ﺧﺪﺍ ﺣﺴﺎﺑﺮﺳﻰ ﺳﺮﻳﻊ ﺍﺳﺖ. المدثر/38: كُلُّ نَفْسٍ بِمَا كَسَبَتْ رَهِينَةٌ: ﻫﺮ ﻛﺴﻰ ﺩﺭ ﮔﺮﻭ ﺩﺳﺖﺁﻭﺭﺩﻩﻫﺎﻯ ﺧﻮﻳﺶ ﺍﺳﺖ. 98/3/8 @rozaneebefarda
روزنه
وعظ بی عملان واجب است نشنیدن درنگی در ماجرای تلخ قتل زن دوم نجفی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 با فراگیر ش
اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸محمدعلی نجفی همسر دومش را به قتل می‌رساند و جنجالی رسانه ای به پا میشود. با فاصله کمی از این اتفاق، خبر قتل رسانه ای میشود و میزان پرداختن به دو خبر در رسانه ها قابل مقایسه نیست. در یکی قاتل شناخته شده است و در دیگری مقتول موجه. از قضا قاتل معروف سهم بیشتری از توجه را به خود اختصاص می‌دهد. 🔸اینکه بنگاه های رسانه ای در بسامددهی به اخبار، قابلیت جنجال سازی را بیش از صداقت انسانی در نظر میگیرند و به اخباری که زمینه حاشیه پردازی بیشتر دارند، وزن بیشتری میدهند، هر چند نامبارک است اما یکی از ابتلائات زمانه ی ماست. از تاجران اخبار و خناسان سیاست توقعی بیش از این نیست. البته چنین رویکردهایی برازنده ی جامعه ی شیعی نیست و باید اصلاح شود و متهم ردیف اول در کژی های اخلاقیِ سازمان یافته حوزه علمیه است که باید با فقه اجتماعیِ ساختارساز، ساختارها، رویکردها و رویه ها را اصلاح کند و به جریان یافتن دین و اخلاق دینی در جامعه جهت دهد، حوزه ای که دهها سال از تحولات عقب است. 🔹روی دیگر این اتفاق، ضعف هویت صنفی برای طلاب و نهادی در جایگاه حفاظت از این هویت است. طلاب یکی پس از دیگری قربانی نارسایی ساختار حوزه و ناکارآمدی دولتِ مستظهر به حمایت بزرگان حوزه می‌شوند و آنچه در پی این اتفاقات رخ نمیدهد، بیداری اهل حوزه است. در واقع طلاب مقتول، قربانی هویت لکه دار شده روحانیت توسط اقلیتی فرصت طلب اند. مدتها از قتل مظلومانه ی طلبه ی همدانی میگذرد و هنوز جریان مطالبه گری بایسته ای در حوزه شکل نگرفته است. مطالبه از کسانی که در حاشیه امنیت نظام اسلامی عمامه ی عافیت بر سر نهاده و مانور تجملشان علاوه بر سوزاندن دل عموم طلاب مستضعف -که صورت سرخشان مستور مناعت طبع و حس استغنایشان شده است-، دل مردم دل بسته به اولیاء دین را نیز آتش میزند. کسانی که در کسوت اهل علم، به جهت روحیه ی اشرافی به خلاف ظاهر بعضاً انقلابی، دل در گرو دشمنان ولایت فقیه دارند. کسانی که 🔹از شیعه ی انگلیسی تا اصلاح طلب و اعتدالچی آمریکایی تا... در دایره ی حمایتشان می‌گنجند. این دو قتل عرصه ی قضاوت در باب این دین فروشان است که از یک سو حس ترحم نسبت قاتل حجله نشین دارند و از سوی دیگر ریخته شدن خون طلاب انقلابی احساسی در ایشان برنمی انگیزد. وقت آن است که بیندیشیم آیا زمانه ی «إِنَّ كَثِيرًا مِّنَ الْأَحْبَارِ وَالرُّهْبَانِ لَيَأْكُلُونَ أَمْوَالَ النَّاسِ بِالْبَاطِلِ وَيَصُدُّونَ عَن سَبِيلِ اللَّهِ» در حال تکرار است؟ آیا وقت آن نرسیده که این خونها به ناحق ریخته شده گریبان مفسدان ملبس به لباس دین را بگیرد و هویت طلبگی را در اذهان عمومی بازسازی کند؟ آیا حوزه انقلابی میتواند انقلابی در حوزه به پا کند و انقلاب ستیزان نان به نرخ روز خور را رسوا کند؟ 🔸وجه مشترک «استاد» و «خرسند» به خطر انداختن وجهه ی لیبرالیسم است. آرامش نجفی پس از ارتکاب قتل پایمال شدن خون استاد را محتمل میکند، نمیدانم آیا میتوان از آرامش اشراف حوزوی پایمال شدن خون خرسند را هم نتیجه گرفت؟ 🔶حاشیه روزنه ادبیات خاص و مضمون متن مربوط به نویسنده محترم است و بازنشر به معنای تایید همه ابعاد آن نیست. @rozaneebefarda
هدایت شده از برهان انقلاب
⭕️ آیا بهتر نیست کسانی که از بیرون حوزه، برای آینده مرجعیت شیعه نسخه می پیچند، پیش تر درباره نسبت خود با بیت آیت الله منتظری توضیح دهند؟ 🔸 به کانال مطالعات حوزوی بیپوندید: @motaleatehawzavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 کلیپ صوتی: «از اصلاح نفس، نمی‌شود دست برداشت!» ارتباط جانبدارانه با ریشه در عدم اصلاح نفس دارد... @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 🔸ممکن نیست بدون کاری [از] پیش برد، [یا] برای جامعه‌ کاری بکنیم، همان رفیق نیمه‌راه خواهیم بود، خداحافظی می‌کنیم با هم، در وقت وقتش. 🔸 بالأخره، حالا چه کار باید بکنیم؟ همان کاری که گفتیم؛ از اصلاح نمی‌شود دست برداشت. 🔸خیلی خوب، حالا اصلاحِ فعلی ما در چیست؟ همان در برگشت از کارهایی را که ما می‌دانیم [ غلط است]، در داخل یا در خارج انجام می‌دهیم؛ با خارجی‌ها ارتباط پیدا می‌کنیم، ارتباطی که بر لَهِ (به نفع) آنها است، نه ارتباطی که بر لَهِ ما باشد. 🔸 والاّ با این «قرآن» واضح، با این اشباه «» [یعنی] «» و «»، با این‌ها دیوار اگر مأذون بود (اجازه داشت)، تصدیق می‌کرد حرف ما را، با ما می‌شد. [حالا] چطور شده ما اینجا مانده‌ایم، دست گدایی به یک [عده] وحوش، حیوانات، درنده‌ها، دراز می‌کنیم؟! میل داریم به ما قرض بدهند. 🔸 فلهذا [این کارها] کارهایی است که خودمان کردیم. نیست غیر از اینکه نکنیم، فی ما بعد نکنیم. بشناسیم! خودمان را بشناسیم، خودمان نگذاریم [عده‌ای] از داخله ما در بیایند و علیه ما کارهایی بکنند. @rozaneebefarda
💥محمدعلی آهنگران، طلبه اصلاح‌طلب و حامی دوآتشه دولت ، خبرنگاران اطراف که براساس وظیفه ذاتی شان دور سوژه جانی حلقه زده اند را به تشبیه کرد! این جماعت که عمری کباده اخلاق و ادب می کشیدند، در حوادث واقعه ماهیت واقعی شان را نشان داده اند. @rozaneebefarda
مسأله مرجعیت گریزی و مروری بر یک مدعای ناصحیح @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 یکی از فضلای جوان که مدتی است تدریس دوره خارج شروع کرده اند، پیشتر در کانال شخصی ای مدعی شده بود استقبال از پذیرش مرجعیت، خرق عادت و مخالفت با سیره فحول فقه شیعه نیست!! اکنون او در مصاحبه با یکی از سایت های اقماری ، در قالب مصاحبه، از پدیده تکثرگرایی بی ضابطه در امر مرجعیت شیعه دفاع کرده است. مطالب آن مصاحبه چندان استدلالی نیست که پاسخ بدان ضروری باشد اما نسبت دادن مرجعیت پذیری ابتدایی (تمهید مقدمات توسط شخص مرجع جوان) به رجال دینی و اعاظم شیعه، حقیقتا نادرست و در جای خود بسیار قابل نقد و نقض تاریخی است. متن مصاحبه را در لینک ذیل بخوانید؛ 👇 http://yon.ir/b1int @rozaneebefarda
@rozaneebefarda 🔻🔻🔻 آرمان قدس شریف و مبارزه با ، در دوران معاصر مساله‌ای اجتماعی در میان فحول علمای شیعه در حوزه قم بوده است. از _بروجردی در پیش از آغاز نهضت امام گرفته تا بزرگانی مثل در دهه چهل و پنجاه، همگان در نفی صهیونیسم و مبارزه با تردیدی نداشته اند. اکنون با جماعتی از معمم های بی تفاوت نسبت به آرمان فلسطین مواجهیم که در تلاشی مذبوحانه، به دنبال تدارک پیشینه حوزوی برای رویه غرب اندیشانه خویش اند اما تاریخ بی رحم است و نتیجه‌ای جز رسوایی و انزوا نصیب نخواهد شد. @rozaneebefarda
قدس، مقاومت، سازش 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 تردیدی نیست که مقاومت، سازشکاری است. غرب وحشی همیشه خط سازش را در سطح افراد با سوابق مبارزاتی و سیاسی درجه اول، تغذیه می کند. اگر عرفات و ابومازن نبودند، چقدر محور مقاومت در سطح فلسطین پیش رفته بود؟! در ایران انقلابی هم وضع همینگونه است؛ انقلابی نماهایی را سراغ داریم که با تمسک به ظواهر و شعائر مبارزاتی، در خفا علیه خط مقاومت فعالیت دارند یا در بهترین حالت، فرصت مسئولیت را در خدمت این خط قرار نداده اند. طبیعی است که این جماعت برای حفظ وجهه و اثرمندی شان در جبهه مقاومت، همیشه تلاش می کنند در ویترین مناسبت های سیاسی حضور داشته باشند، برای دوربین ها دست تکان دهند و با نمادها عکس یادگاری بگیرند. نسل اول چنین جماعتی، اعضای گروهک و خصوصا امثال بودند که در محافل انقلابی با عرفات و سایر چهره‌های به ظاهر مبارز عکس یادگاری می گرفتند و در خلوت، با و امثال دل و قلوه رد و بدل می کردند؟! حالا دیگر نسل اول سازشکاران منقرض شده اند و نوبت به دیگرانی رسیده که به مراتب پیچیده تر عمل می کنند. حزب‌اللهی‌ها البته، ذائقه خوبی دارند و این جماعت را در هر پست و لباسی که باشند خوب می شناسند. فقط نباید از یاد برد که اگرچه ممکن است گاهی بشود اما سنت های الهی پای برجاست و سازشکاران راهی جز رسوایی و سرشتی جز ندارند! @rozaneebefarda