eitaa logo
روزنه
6.2هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
1.8هزار ویدیو
246 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 بشنوید | صوت کامل سخنرانی نوروزی رهبر انقلاب. ۱۳۹۹/۱/۳ 🔻فرهیختگان را به #روزنه دعوت فرمائید: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
💥بازنشر پرونده ویژه روزنه در خبرگزاری فارس 🔸پرونده ویژه با موضوع « برای سوءاستفاده از بحران کرونا» در خبرگزاری فارس بازنشر شد. متن کامل را اینجا بخوانید:👇 http://fna.ir/ewg7b2 @rozaneebefarda
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥 #شانتاژ و جهت‌دهی مغرضانه شبکه ماهواره‌ای #تشیع_لندنی در مورد بسته شدن حرم‌ها و وقایع پس از آن 🔸پس از شکل‌گیری تجمعات اعتراضی مشهد و قم؛ مسئول روابط عمومی دفتر #سیدصادق_شیرازی در کنار ضریح امام حسین علیه‌السلام حاضر شد و از باز بودن درب حرم گفت و سخنانی بر زبان راند که با توجه به فضای پیش آمده در ایران و انتشار اخبار آن؛ قهرا به برانگیختن احساسات مذهبی شیعیان عراق علیه نظام اسلامی می‌انجامید: https://eitaa.com/rozaneebefarda/3727 🔸پیگیری برخی شبکه‌های ماهواره‌ای وابسته به تشیع لندنی نشان می‌دهد که آن‌ها نیز به تحریک عواطف مردم؛ به ویژه مردم عرب و اهالی #عراق علیه نظام اسلامی پرداختند. 🔸به طور مثال شبکه دو امام حسین که تولیداتی را به زبان عربی دارد؛ از تجمع چند ساعته و محدود معترضین؛ با تعبیرهای اغراق‌آمیز یاد کرده و با درز گرفتن #اقدامات_هتاکانه لیدرهای افراطی منسوب به تشیع لندنی در شکستن در یا تخریب گیت‌های ورودی یا توهین به مراجع عظام تقلید؛ نیروهای خدوم انتظامی را مسبب خشونت در این اعتراضات قلمداد کرد. 🔸گفتنی است شبکه امام حسین علیه‌السلام از مجموعه‌های ماهواره‌ای تشیع لندنی است که به امر مستقیم آقای سیدصادق شیرازی تأسیس شده است و توسط سایت رسمی وی نیز به مخاطبان و بازدیدکنندگان معرفی می‌شود. هم‌چنین بنا بر ادعای شبکه امام حسین بخش (طبیعتا اندکی) از امور مالی آن از وجوهات مقلدین سیدصادق شیرازی تأمین می‌شود. 🔸این شبکه؛ در مناسبات مختلف به پخش برنامه‌های تفرقه‌انگیز میان مذاهب اسلامی می‌پردازد که در جای خود قابل پیگیری و البته موجب تأسف است. @rozaneebefarda
؛ از حذف مطلق تا ترویج بی‌رویه! صفحه۱از۲ 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸در این ایام، متاسفانه شاهد بروز یک بیماری ویروسی ناشناخته و شدیدا مسری هستیم. یکی از مباحث قابل طرح در این ایام، تحقق یا عدم تحقق طب ایرانی_اسلامی و قابلیت های احتمالی آن در پیشگیری و درمان چنین بیماری هایی است. 🔸حوزه علمیه خاستگاه طب قدیم بوده و بزرگانی چون بوعلی در حوزه اسلامی بوده‌اند که آثارش تا قرنها در اروپا تدریس می‌شد. با ظهور علوم تجربی مدرن که مرهون تحقیقات علمای مسلمان است، و همزمان با افول تمدن اسلامی، نقش حوزه‌های علمیه در علومی مانند طب کمرنگ شد و در دوران معاصر برخاستن ندای احیای طب ایرانی/اسلامی از دل حوزه، امری اعجاب‌آور تلقی می‌شود! 🔸 در روزگار ما طب اسلامی همواره محل نزاع جدی بوده است؛ نه فقط در میان دانشمندان علوم جدید که حتی در بین مراجع عظام تقلید نیز کسانی اصل تحقق چنین طبی را انکار نموده اند و البته برخی نیز از آن دفاع نموده‌اند. 🔸در هر صورت وجود روایات فراوان در این زمینه انکار پذیر نیست و برخی از مخالفان حوزوی طرح بحث طب اسلامی مانند آیت الله جوادی آملی، به وجود سیصد روایت صحیح السند معترفند، که برای تحقق دانش طب با پسوند اسلامی کافی به نظر می رسد. 🔸اختلافات علمی بر سر اصل و کارآمدی این دانش در روزهای سخت و بحرانی مقابله با ، مثل زخمی کهنه سر باز کرده و از روزهای نخست تا کنون، نسخه های متعددی از موضع طب ایرانی/اسلامی پیچیده شده است. این نسخه‌ها گاهی مثل فلانی و بهمانی احساسی و بی منطق اما گاهی هم مثل و منطقی و عالمانه بوده است. در این میان اظهارنظرهای پراکنده و بعضا جنجالی برخی حوزویان ناشناخته را نیز شاهد بوده‌ایم که موجب جنجال و هیاهوی زیادی در فضای مجازی شده است که در جای خود به شدت قابل نقد و غیرقابل دفاع می‌نماید. 🔸در این اوضاع پیچیده، تذکر چند نکته و بررسی چند شبهه در باب طب اسلامی، خالی از لطف نیست: یک. طب به تمامه علمی تجربی نیست و اساسا شاید هیچ علمی نباشد مگر اینکه برای رسیدن به مقاصد خود از روش های متعدد بهره می برد. گرچه از منظر روش شناختی طب قدیم و جدید بر پایه تجربه و آزمایش بنا شده اند. صدالبته دخالت تکنولوژی و ابزار آزمایشگاهی مدرن را به عنوان مزیت نسبی طب مدرن، نمیتوان نادیده گرفت. دو. دین و به صورت مشخص اسلام، به تمامه غیرتجربی نیست و در حقیقت صورت فرآیندی و تکاملی دارد و لذا در مسیر وصول به تمدن مورد نظر خویش، از تجربه و آزمون و خطا بهره می برد. این حقیقت نه از جهل شارع بلکه از خاصیت ذومرتبگی مخاطب شرع یعنی انسان ناشی می شود. سه. برخی شاخه‌های علوم اسلامی عمدتا حاصل بررسی عالمانه چند گزاره محدود است. مثلاً عالمان اصولی از تک گزاره «لاتنقض الیقین بالشک» صدها جلد دانش تولید کرده اند که هیچ کس نمی‌تواند مدعی غیرعالمانه بودن آن باشد بنابراین وجود سیصد روایت صحیح السند برای تحقق طب اسلامی بسیار زیاد هم به نظر می رسد. چهار. برخی مباحث طب، و کلیت هر علم از جمله طب، متأثر از مبانی انسان شناختی در فلسفه است. عنایت به تفاوتهای غیر قابل انکار بین فلسفه اسلامی و نوع غربی آن، به راحتی می تواند در علم طب تأثیر متمایز کننده بگذارد. پنج. استقلال یک نوع طب از سایر انواع آن، لزوما به معنی تفاوتهای فاحش انکار کننده غیر نیست و گاهی در چند گزاره اصلی خلاصه می شود. شش. تجربه نشان می دهد طب اسلامی در برخی موارد راهگشا و موثر بوده است. اما پاسخ به چند شبهه: در نقد طب اسلامی گفته می‌شود _ برخی از طب اسلامی نتیجه نگرفته اند و فرایند درمان آنها به مرگ منتهی شده است. _ بین اطبای اسلامی اختلاف نظر و اختلاف نسخه دیده می شود. _ گاهی یک نظریه در طب اسلامی باطل و نظریه جدید جایگزین می شود. _ در بین مدعیان طب اسلامی، کسانی یافت می شوند که صرفا دهان باز کرده اند و در اندیشه سود بیشترند. _برخی از آنها روحیه تکفیری دارند و اساسا طب مدرن را منکر می شوند. _ طب اسلامی قادر به درمان همه بیماریها نیست و .... پاسخ همه شبهات را می توان در یک جمله داد: همه اشکالات فوق، شامل طب مدرن نیز می شود! خلاصه آنکه طب اسلامی به عنوان یک علم تجربی مستفاد از وحی، هم محقق است اما قابلیت تکامل و شیوع دارد و غفلت از آن سزاوار نیست. حداقل به عنوان می‌توان بدان توجه داشت. 🔸نکته مهم آنکه اکنون این طب به جریان اجتماعی مبدل شده که دلیل آن نیز کارآمدی نسبی است لذا هرنوع مواجهه حذفی و سلبی با آن نتیجه‌ای جز زیرزمینی شدن و ترویج بی‌رویه و مرجعیت یافتن افراد مجهول الهویه در بر ندارد چنانکه برخورد وزیر سابق بهداشت که با همراهی برخی متولیان حوزوی نیز صورت گرفت، نتوانست در حذف مطلق طب اسلامی کارگر افتد. @rozaneebefarda تذنیب👇
؛ از حذف مطلق تا ترویج بی‌رویه! صفحه۲از۲ برخورد هوشمندانه و البته دیرهنگام آقای در به رسمیت شناختن این شاخه از دانش، هم بهانه را از سوءاستفاده کنندگان می‌گیرد و هم زمینه بهره‌مندی ضابطه‌مند از تجارب و دستاوردهای اعجاب‌آور و غیرقابل انکار طب ایرانی/اسلامی را در پی خواهد داشت. ناگفته پیداست که اعتقاد یا انکار طب سنتی و اسلامی در نسبت با انقلابی گری، به خودی خود لابشرط است لذا تلاش مذبوحانه برخی بداندیشان در القای تلازم بین طرفداری از طب سنتی و انقلابی‌گری، اتهامی واهی است. چنانکه انکار دستوری و فرمالیته برخی فضلای اصول دان که از قضا در رجال و حدیث از سطح نازلی از دانش برخوردارند، نیز نارسا و نچسب و مصداق اظهارنظر بدون علم است که مورد نهی صریح اهل بیت علیهم السلام واقع شده است. باتوجه به رخدادهای سال‌های اخیر به نظر می رسد ، نه امکان پذیر است و نه . کما اینکه و غیر ضابطه‌مند آن نیز نه قابل دفاع است و نه عاقلانه. چه اینکه ممکن است موجب سواستفاده و بدنامی و آبروریزی شود. با این وجود می‌شود حوزه مقدسه قم برای ایجاد انضباط و برنامه‌ریزی برای تعالی و بالندگی و مدیریت این شاخه از دانش که ریشه در تاریخ حوزه علمیه دارد، به ایجاد مرکز مستقل حوزوی مبادرت ورزد و همه اقدامات حوزویان فعال در طب اسلامی را زیرنظر بگیرد. @rozaneebefarda
هر دم به گوشم می‌رسد، آوای بانگ قافله... کاروان حسینی به راه افتاده است حسینیان جا نمانند.... فدای لب تشنه ات یاحسین @rozaneebefarda
انا لله و انا الیه راجعون عالم ربانی و مجاهد موحد، یار دیرین امام و رهبری حجت الاسلام والمسلمین احمد منتظری، سحرگاه اول فروردین 99، بر اثر کهولت سن به دیار باقی شتافت. شیخ احمد در دهه چهل و پنجاه از اعضای بیت امام و از مقسمین شهریه ایشان بود و به همین دلیل سالها رنج به جان خرید. @rozaneebefarda
و ادعای ! رئیس‌جمهور و وزیر خارجه آمریکا با مخفی کردن چهره اهریمنی خود در زیر پوشش نوع‌دوستی، به دروغ ادعای آمادگی برای کمک به ایرانیان در مقابله با کرونا را در حالی مطرح کرده‌اند که همزمان برای درمان بیماران پرشمار و روزافزون خود گرفتار شده و به ایتالیای بیچاره دستبرد زده‌اند! بخش عجیب داستان اما نحوه موضع‌گیری سست و انفعالی رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ایران است که در این وانفسا، هنوز هم با زبان ، به دنبال رفع تحریم‌ها توسط آمریکای آدمکش هستند! واقعا حضرات یک لحظه با خود فکر نمی‌کنند که آمریکا با چه منطقی باید تحریم را بردارد؟ مگر نه اینکه آنان برای اعمال فشار حداکثری بر ملت ایران و با هدف قتل عام ایرانیان دست به تحریم‌های ظالمانه زده‌اند؟ خب حالا این جانی بالفطره چرا باید از سیاست ثابت خود دست بردارد؟ شاید حضرات در عالم خیالات شان به این فکر کنند که مثلا با ایجاد فشار بین‌المللی بتوانند آمریکا را به برداشتن تحریم مجبور سازند. این هم توهمی بیش نیست؛ آمریکا درست در پیش چشم جهانیان به اینهمه کشور مستقل لشکرکشی کرده، مردم را قتل عام و به نوامیس و سرمایه‌های ملی آنان تعرض کرده، سردار عزیزمان را به عنوان یک شخصیت محبوب بین‌المللی، کرده و به آب خوردن از که شما آن را حصن حصین می‌پنداشتید خارج شده و برخلاف توهمات تان که امضای کری را تضمین می‌دانستید، صدها بار ایران را تحریم کرده است. اکنون شما آب در هاون کوفتن تان چه نتیجه‌ای دارد جز ارسال پالس و زمینه‌سازی برای و ؟! بهتر است برای یکبار هم که شده، آموزه‌های تقلیدی و پوسیده دیپلماسی التماسی را کنار گذارده از رهبر حکیم و الهی مان درس موضع‌گیری در مقابل خصم خونخوار را بیاموزید؛ آنجا که فرمود از دشمنی که متهم به انتشار ویروس کمک نمی‌گیریم چون به او اعتماد نداریم. @rozaneebefarda
ماجرای واسپاری صلاحیت تصویب و تشخیص ضرورت به مجلس توسط امام خمینی و مقایسه آن با ماجرای مقابله با 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بعد از تشکیل ستاد مقابله با کرونا با محوریت وزارت بهداشت، رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها از این ستاد حمایت کرده و در مواردی با استفاده از ادبیات دینی به پشتیبانی از آنان پرداخته‌اند. نظر به اهمیت موضوع و عدم تبیین آن در محافل علمی (خصوصا حوزوی) مراجعه به در موارد مشابه ممکن است راهگشا باشد. هرچند مراجعه به به معنای پذیرش عینیت در تطبیق نیست و طبعا هر زمانه‌ای شرایط خاص خود را دارد اما مرور برخی رخدادها نشان می‌هد که سیره سیاسی رهبر معظم انقلاب اسلامی، ریشه در سیره امام دارد. در موضوع مورد اشاره، امام خمینی در مهرماه 60 و بنا به ضرورت‌های آن ایام، صلاحیت تصویب احکام ثانویه را با شرایط خاص، به نمایندگان سپرد و این از معدود مواردی است که یک نهاد به ظاهر عرفی، در مصدر تعیین مصداق حکم شرعی قرار می‌گیرد.برای تکمیل بحث، یادداشت ذیل را بخوانید. پ.ن: تصویر مربوط به کتاب رازهای دهه شصت صفار هرندی است. @rozaneebefarda
ماجرای واسپاری صلاحیت تصویب و تشخیص ضرورت به مجلس توسط امام خمینی و مقایسه آن با ماجرای مقابله با 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بعد از تشکیل ستاد مقابله با کرونا با محوریت وزارت بهداشت، رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها از این ستاد حمایت کرده و در مواردی با استفاده از ادبیات دینی به پشتیبانی از آنان پرداخته‌اند. نظر به اهمیت موضوع و عدم تبیین آن در محافل علمی (خصوصا حوزوی) مراجعه به در موارد مشابه ممکن است راهگشا باشد. هرچند مراجعه به به معنای پذیرش عینیت در تطبیق نیست و طبعا هر زمانه‌ای شرایط خاص خود را دارد اما مرور برخی رخدادها نشان می‌هد که سیره سیاسی رهبر معظم انقلاب اسلامی، ریشه در سیره امام دارد. در موضوع مورد اشاره، امام خمینی در مهرماه 60 و بنا به ضرورت‌های آن ایام، صلاحیت تصویب احکام ثانویه را با شرایط خاص، به نمایندگان سپرد و این از معدود مواردی است که یک نهاد به ظاهر عرفی، در مصدر تعیین مصداق حکم شرعی قرار می‌گیرد. احتمال تصمیم نادرست یا اتخاذ روش‌های غیرقابل دفاع در اجرای تصمیمات درست نیز در این فرض کاملا محتمل و پذیرفته شده است. چه اینکه امام خمینی بعد از تصویب قانون واگذاری زمین در مجلس، این تصمیم را برخلاف ضرورت تشخیص دادند و به مخالفت با آن پرداختند. جالب آنکه مخالفت و انتقاد از این روال حکمرانی نیز محدود به دوران معاصر نیست و برخی اعضای سرشناس و بعضی از مراجع عظام قم، از منظر دفاع از ، به مخالفت با روند تصویب احکام ثانویه و تشخیص موضوع توسط نمایندگان مجلس که نوعاً تخصصی در امور فقهی و دینی نداشتند، پرداختند. البته ارتقای سطح بصیرت و اندماج تشکیلاتی حوزه و نظام در دوران ما موجب شده که انتقادات احتمالی، هرگز به سطح رسانه‌ها و تریبون‌های عمومی کشیده نشود. در بیانات نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی، از تعطیلی حرم‌های مطهر و نمازهای جمعه به عنوان اتفاقی بی‌سابقه در تاریخ یاد شد و نسبت به عدم مطلوبیت آن تصریح شد اما در عین حال به عنوان عامل این تصمیم و حد وسط آن، عنوان گردید. @rozaneebefarda
💥تقلید کورکورانه رسانه‌های حامی دولت از رسانه‌های معاند در تصویر پیوستی، کپی کاری و تابناک و و فردا نیوز از را مشاهده می‌کنید. حضرات حتی زحمت عوض کردن تیتر را هم به خود نداده‌اند! @rozaneebefarda
فحاشی و نفرت پراکنی؛ رکن گفتمان سلبی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 اخیرا فیلمی از یکی از سرکردگان جریان انحرافی موسوم به در فضای مجازی دست به دست می‌شود که در آن صراحتا به مقام معظم رهبری و سیدحسن نصرالله اهانت شده است. به نظر می‌رسد روشنگری های گسترده جریان انقلابی پیرامون حمله وحشیانه برخی پادوهای این جریان به حرمین شریفین قم و مشهد، سران و مبلغان مشهور آنان پرده برانداخته و به سیم آخر زده اند! سران فرقه تشیع لندنی، که پیش از این با فحاشی به مقدسات سایر مذاهب اسلامی شناخته می‌شدند، اکنون علنا رهبران شیعه و مجاهدان اسلام را مورد خطاب قرار داده به بدگویی و اهانت بدانها می‌پردازند. اگر و را از این موجودات مزدور اجانب بگیرید، حرف دیگری برای گفتن ندارند و از شاخصه‌های اصیل شیعی بی‌بهره‌اند! اینکه چنین موجودات بدسگالی پرچم تبلیغ مکتب اهل بیت علیهم السلام را دزدیده اند، از مظلومیت آن ذوات مقدسه است و بدیهی است که هیچ دشمنی نمی‌توانست اینچنین در ضربه به وجهه تشیع در عالم، کارگر افتد! بی سبب نیست که آمریکا و انگلیس، لانه این جماعت بدخیم شده‌اند و در دورانی که مرد و زن شیعه در غرب وحشی در فشار و محدودیت مطلق اند، این فرقه انحرافی، از آزادی مطلق برخوردارند و گفتمان سلبی و خشونت‌بار و ضدشیعی شان را با شبکه‌های اختاپوسی گسترده به سراسر عالم پمپاژ می‌کنند. @rozaneebefarda
برخورد دوگانه مسئولین دولتی با تجمعات عمومی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸شکی نیست که در شرایط فعلی برگزاری تجمعات عمومی همچون تشییع جنازه و... بدون رعایت مسائل بهداشتی از هیچ گروه، جریان یا شخصی پذیرفته نیست اما اشتباه دیگر؛ برخورد سیاسی و دوگانه با برگزاری این تجمعات است. 🔸به طور مثال در تاریخ 9اسفند مراسم تشییع خانم ملکه رنجبر با حضور جمعی از دوستداران ایشان برگزار شد اما مسئولین دولتی واکنش منفی نسبت به این ماجرا نشان ندادند اما همین مسئولین واکنش‌های سلبی فراوانی نسبت به تشییع پیکر سردار اسداللهی نشان دادند و حتی جناب آقای جهان‌پور (از فعالا فتنه 88) این مراسم را مایه گریستن عنوان کرد. 🔸برگزاری تجمعات اینچنینی بر خلاف توصیه‌های بهداشتی و بر خلاف کلام صریح مقام معظم رهبری است و پذیرفتنی نیست و صدالبته که در مراسم سردار شهیدمان هم هیچگونه برنامه‌ریزی رسمی برای تشییع صورت نگرفته بود اما برخوردهای دوگانه با این مسائل آن هم از جانب مسئولین دولتی شائبه برخورد سیاسی با مسئله کرونا را ایجاد کرده و به تبع آن بی‌اعتمادی به دستگاه‌های دولتی را در پی خواهد داشت. 🔸امید است همه مسئولین و مردم شریف ایران با رعایت همه جانب مسائل بهداشتی و مدیریتی از این آزمون سربلند خارج شوند. جالب آنکه دولتی‌ها هیچ واکنشی در مورد برقراری مجالس مذهبی غیرایمن در بیت تشیع لندنی نیز بروز نداده‌اند و این امور کمی نگران کننده است و احتمال برخورد گزینشی با مقوله سلامت مردم را تقویت می‌کند. عکس پیوست: مراسم تشییع خانم ملکه رنجبر @rozaneebefarda
💥عقده‌گشایی علیه 🔸عبدالکریم سروش که روزگاری با سخنرانی‌های مذهبی (خصوصا شرح نهج‌البلاغه) به میزبانی به شهرت در میان حوزویان دست یافته بود، با روشن شدن خطوط انحرافی آشکارش، مورد نقد علمی صریح علمای قم قرار گرفت و اکنون تنها به مهره ای سیاسی بدل شده که حرف علمی خاصی برای گفتن ندارد و فقط به عقده‌گشایی علیه روحانیت مشغول است. تکرار ، مخالفت با که توسط رسانه‌های معاند و دنباله‌های زنجیره‌ای داخلی آنها جعل و ترویج شده، آخرین نمونه از اظهارات سخیف و سطحی سروش است. سروش یا نمی‌داند یا نمی‌خواهد مخاطبش را مطلع کند که قرنطینه لوازم اقتصادی و تبعات اجتماعی گسترده‌ای دارد که کمتر حاضرند تن بدان دهند. از آن جمله، پخش جیره غذایی ثابت در زمان قرنطینه در میان همه مردم است. به نظر شما دولت توانایی چنین کاری را داشت؟ وانگهی! مسوولین رسمی دولت و شخص وزیر اول مخالفان قرنطینه بوده اند و بارها اعلام کرده‌اند. @rozaneebefarda
💥اعتراف به ضدانقلاب! 🔸مدیر مسوول رسانه اجاره‌ای و اقماری آقای ، به تقلید کورکورانه و تکرار مهملات رسانه‌های معاند اعتراف کرد! 🔸 یکی از رسانه‌هایی است که در سال‌های اخیر، در ایجاد تشویش اذهان و دامن زدن به گسل‌های اختلاف در حوزه مقدسه قم، بسیار فعال بوده است. 🔹جالب آنکه که از طرفداران و از مدافعان سینه چاک بوده، برای تخریب وجهه جریان انقلابی، هنوز هم خود را یک معرفی می‌کند! 🔸امثال مهاجری به مانند اسب تروا، با در بدنه جریان انقلابی، درصدد ضربه از درون هستند و از این رو، به مراتب خطرناک‌تر از اصلاح‌طلبان عریان، هستند. @rozaneebefarda
یک بام و دو هوای کرونایی غرب‌زدگان فارغ از ذهن به استعمار کشیده شده چنین افراد غربزده ای که در هر شرایطی برای مملکتشان جز بدبختی آرزویی دیگر ندارند؛ چگونه می شود به نقشه انتشار کرونا در ایران، که توسط وزارت بهداشت منتشر شده است، برای هجمه وارد کردن به شهر مقدس قم و روحانیت، استناد کرد، ولی آمار منتشر شده توسط همین وزارت بهداشت را در مقایسه با آمار کشور های غربی، زیر سوال برد؟؟ @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 بزرگترین پروژه مدرن برای کشتن ایرانیان ♦️ این کلیپ بسیار مهم است حتما ببینید. 👤 صحبت‌های "فرشاد توماج" تحلیلگر مقیم سوئد و از کارشناسان سابق بی‌بی‌سی درباره عملیات روانی خطرناک رسانه‌ای پیرامون کرونا #️⃣ @rozaneebefarda
💥صرف وجوهات شرعیه در شبکه های ▫️بر اساس مستندات موجود، (ع) و رسانه های اقماری آن با وجوهات شرعی اداره می شوند! ▪️این رسانه ها با اهانت و فحاشی به مقدسات سایر مذاهب اسلامی، زمینه کشتار و اقدامات متقابل علیه شیعیان را فراهم می آورند و با ترویج برخی مناسک مورد نهی مراجع عظام شیعه، موجب وهن تشیع در دنیا می شوند، و با این وجود آیا اعطای وجوه متبرکه به چنین مراکزی وجاهت شرعی دارد؟ ▪️این سنخ عملکرد رسانه ای را نمی توان محدود به اشتباهات موردی و مصداقی دانست بلکه این امور ریشه در خطاهای بدعت‌آلود گفتمانی و رویکرد سیاسی همسو با کفار و مستکبران عالم دارد که در صدد تضعیف تشیع و سفک دماء شیعیان هستند و برای تحقق این هدف راهی جز نفوذ در برخی فرقه های متشیع نیافته اند. @rozaneebefarda
💥حضور هیئت نمایندگی دفتر جریان شیرازی در مراسم کلنگ‌زنی استودیو و دفتر مرکزی مجموعه رسانه‌ای امام حسین به همراه قرائت پیام وی #تشیع_لندنی @rozaneebefarda
💥مجموعه رسانه ای امام حسین و تأیید رسمی آقای شیرازی پ.ن: حکم تأئیدیه پیوستی مربوط به 7اردیبهشت 98 است! @rozaneebefarda
مروری بر رابطه با مجموعه شبکه‌های ماهواره‌ای امام حسین(ع) 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸مجموعه رسانه‌ای امام حسین(ع) یکی از مجموعه رسانه‌های است که رگه‌های وابستگی به طیف تشیع لندنی در آن مشهود است. شبکه دو این مجموعه به زبان عربی اختصاص دارد که اخبار و دیدگاه‌های این طیف را به مخاطبان عرضه می‌کند. پیش از این به یک مورد از شانتاژهای جهت‌دار این رسانه علیه نظام اسلامی در ماجرای بسته شدن درب حرم‌های شریف اشاره شد: https://eitaa.com/rozaneebefarda/3777 🔸بنا به تصریح دفتر آقای صادق شیرازی بیان آراء و دیدگاه های وی تنها از طریق دفاتر و نیز شبکه ی ماهواره ای «مرجعیت» می باشد. اما آیا این بدان معناست که آقای شیرازی با دیگر شبکه‌های ماهواره‌ای منسوب به تشیع لندنی ارتباط و به تبع آن مسئولیتی ندارد؟ 🔸در این یادداشت ارتباط مجموعه رسانه‌ای امام حسین (شامل شبکه‌های ماهواره‌ای به زبان فارسی، عربی و انگلیسی) با آقای صادق شیرازی و بیت او به صورت مختصر بررسی می‌شود. 🔸به طور خلاصه باید گفت این مجموعه بنا به گفته سایت رسمی دفتر آقای صادق شیرازی(بخش «شبکه‌های ماهواره‌ای») و هم‌چنین توضیحات شبکه امام حسین (بخش «درباره ما») با ارشاد و دستور مستقیم سیدصادق شیرازی تأسیس شده است و در مراسم کلنگ‌زنی استودیوی شبکه امام حسین و دفتر مرکزی این مجموعه رسانه‌ای هیئتی به نمایندگی از بیت او حضور داشته و پیام وی را خواندند.( https://b2n.ir/238396 و https://b2n.ir/462882 ) 🔸هم‌چنین به تصریح بخش خبری این مجموعه(شیعه ویوز waves) مدیر این مجموعه؛ شیخ مصطفی محمدی از وکلای آقای سیدصادق شیرازی بوده است ( https://b2n.ir/109918 ) و بنا به ادعای برخی رسانه‌های نزدیک به این جریان یکی از اعضای بیت سیدصادق شیرازی نیز بوده است. ( https://b2n.ir/346802 ) 🔸همچنین؛ مجموعه رسانه‌ای امام حسین توسط سایت رسمی آقای سیدصادق شیرازی به مخاطبان معرفی شده و در مقابل؛ یکی از راه‌های رسمی ارتباط با این شبکه بیت آقای شیرازی معرفی شده است. 🔸و بنا به ادعای شبکه امام حسین بخش (طبیعتا اندکی) از هزینه‌های این شبکه از وجوهات مقلدین آقای سیدصادق شیرازی است که نمی‌تواند بدون اذن عام یا خاص وی بوده باشد و البته این شبکه نیز به مناسبت‌های مختلف به تبلیغ مرجعیت او می‌پردازد. علاوه بر موارد فوق، مجموعه عمل‌کرد این مجموعه در تاریخ 21شعبان1440 مصادف با 8اردیبهشت1398 به تأیید مکتوب و خاص آقای صادق شیرازی رسید. 🔸با توجه به ارتباطات نزدیک این شبکه با بیت و شخص آقای شیرازی نمی‌توان گفت که او از عملکرد این مجموعه رسانه‌ای خبر ندارد و با توجه به مطالب ذکر شده نمی‌توان گفت که این مجموعه از شخص مذکور تأثیری نمی‌گیرد. 🔸با توجه به جایگاه و مسئولیت مستقیمی که در تأسیس این شبکه متوجه بیت و فرد شاخص جریان شیرازی است، جای این سؤال وجود دارد که آیا او تا کنون نسبت به اقدامات هنجارشکنانه و ضدوحدت این شبکه ماهواره‌ای و هم‌چنین رویکرد ضدانقلابی که این شبکه به ویژه در ماجرای اخیر پیدا کرد اعتراضی نموده و گامی برای اصلاح امور از طریق مجاری آن برداشته است؟ 🔸طرفداران ایشان و هواداران طیف تشیع لندنی، با بزرگ‌نمایی تلاش می‌کنند اشکالات موردی صدا و سیمای جمهوری اسلامی را متوجه شخص مقام معظم رهبری کنند. با وجود این‌که می‌دانند شخص ایشان از نظر قانونی امکان ورود مستقیم به برنامه‌ریزی‌های جزئی را ندارد و با این وجود به صراحت اشکالات را تذکر داده و برای رفع آن در حد اختیارات قانونی تلاش نموده‌اند. 🔸در هر صورت بهتر است آقای صادق شیرازی پاسخ دهد که دادن وجوهات شرعی به شبکه‌ای که نه اشتباه موردی، بلکه خطاهای فاحش گفتمانی دارد و در راستای تخریب وجهه تنها حکومت شیعی جهان قدم برداشته و وحدت صفوف مسلمین را بر هم زده، چه وجهی دارد؟ و آیا ایشان برای رفع این اشکالات ساختاری تا کنون تلاش یا حتی سخنی اعتراض‌آمیز و آشکاری داشته است؟ ▪️پاسخ این سؤالات با وجود تحقیقات ما منفی بوده است و این نشان دهنده آن است که اقدام مؤثری مبنی بر مخالفت با این گفتمان ضدوحدت و ضدنظام صورت نگرفته و بنابراین مسئولیت تمام اقدامات متوجه بیت شیرازی و سران آن است. ▪️از آنجا که عملکرد رسانه ای مجموعه رسانه ای امام حسین کاملا منطبق بر شاخصه های و مخالف با مصالح عالیه تشیع و فرامین صریح اغلب مراجع عظام تقلید شیعه است، هر نوع تأئید و حمایتی موجب سرایت این ننگ به دامن افراد و جریان های دیگر خواهد بود لذا برخی رجال روحانی و مریدان آنان بعد از ارتباط وثیق و تأیید مطلق این رسانه های معاند، نباید قرار گرفتن در دایره تشیع لندنی را غیرواقعی تلقی کنند. ▪️مستندات مربوطه، را در بخوانید: @rozaneebefarda
💥فاکتورهای دوگانه و بازی با جان شهروندان! 🔸وقتی لیبرال ترین و سرمایه‌سالارترین دولت بعد از انقلاب، در هنگامه دفاع از سلامت مردم ایران، به یاد می افتد! @rozaneebefarda
متن کامل نامه«۱/۶» خطاب به آقای منتظری 🔻🔻🔻 بسم الله الرحمن الرحیم جناب آقای منتظری با دلی پر خون وقلبی شکسته چند کلمه‌ای برایتان می‌نویسم تا مردم روزی در جریان امر قرار گیرند. شما در نامه اخیرتان نوشته‌اید که نظر تو را شرعاً برنظر خود مقدم می‌دانم؛ خدا را در نظر می‌گیرم و مسائلی را گوشزد می‌کنم. از آنجا که روشن شده است که شما این کشور و انقلاب اسلامی عزیز مردم مسلمان ایران را پس از من به دست لیبرال‌ها و از کانال آنها به منافقین می‌سپارید، صلاحیت و مشروعیت رهبری آینده نظام را از دست داده‌اید. شما در اکثر نامه‌ها و صحبت‌ها و موضعگیری‌هایتان نشان دادید که معتقدید لیبرال‌ها و منافقین باید بر کشور حکومت کنند. به قدری مطالبی که می‌گفتید دیکته شده منافقین بود که من فایده‌ای برای جواب به آنها نمی‌دیدم. مثلا در همین دفاعیه شما از منافقین تعداد بسیار معدودی که در جنگ مسلحانه علیه اسلام و انقلاب محکوم به اعدام شده بودند را منافقین از دهان و قلم شما به آلاف و الوف رساندند و می‌بینید که چه خدمت ارزنده‌ای به استکبار کرده‌اید. در مساله مهدی هاشمی قاتل، شما او را از همه متدینین متدین‌تر می‌دانستید و با اینکه برایتان ثابت شده بود که او قاتل است مرتب پیغام می‌دادید که او را نکشید. از قضایای مثل قضیه مهدی هاشمی که بسیار است و من حال بازگو کردن تمامی آنها را ندارم. شما از این پس وکیل من نمی‌باشید و به طلابی که پول برای شما می‌آورند بگویید به قم منزل آقای پسندیده و یا در تهران به جماران مراجعه کنند. بحمد الله از این پس شما مساله مالی هم ندارید. اگر شما نظر من را شرعاً مقدم بر نظر خود می‌دانید -که مسلماً منافقین صلاح نمی‌دانند و شما مشغول به نوشتن چیزهایی می‌شوید که آخرتتان را خراب‌تر می‌کند-، با دلی شکسته و سینه‌ای گداخته از آتش بی‌مهری‌ها با اتکا به خداوند متعال به شما که حاصل عمر من بودید چند نصیحت می‌کنم دیگر خود دانید: 1 - سعی کنید افراد بیت خود را عوض کنید تا سهم مبارک امام بر حلقوم منافقین و گروه مهدی هاشمی و لیبرال‌ها نریزد. 2 - از آنجا که ساده‌لوح هستید و سریعاً تحریک می‌شوید در هیچ کار سیاسی دخالت نکنید، شاید خدا از سر تقصیرات شما بگذرد. 3 - دیگر نه برای من نامه بنویسید و نه اجازه دهید منافقین هر چه اسرار مملکت است را به رادیوهای بیگانه دهند. 4 - نامه‌ها و سخنرانی‌های منافقین که به وسیله شما از رسانه‌های گروهی به مردم می‌رسید؛ ضربات سنگینی بر اسلام و انقلاب زد و موجب خیانتی بزرگ به سربازان گمنام امام زمان -روحی له الفدا- و خون‌های پاک شهدای اسلام و انقلاب گردید؛ برای اینکه در قعر جهنم نسوزید خود اعتراف به اشتباه و گناه کنید، شاید خدا کمکتان کند. و الله قسم، من از ابتدا با انتخاب شما مخالف بودم، ولی در آن وقت شما را ساده‌لوح می‌دانستم که مدیر و مدبر نبودید ولی شخصی بودید تحصیل‌کرده که مفید برای حوزه‌های علمیه بودید و اگر این گونه کارهاتان را ادامه دهید مسلما تکلیف دیگری دارم و می‌دانید که از تکلیف خود سرپیچی نمی‌کنم. و الله قسم، من با نخست‌وزیری بازرگان مخالف بودم ولی او را هم آدم خوبی می‌دانستم. و الله قسم، من رای به ریاست جمهوری بنی‌صدر ندادم و در تمام موارد نظر دوستان را پذیرفتم. سخنی از سر درد و رنج و با دلی شکسته و پر از غم و اندوه با مردم عزیزمان دارم: من با خدای خود عهد کردم که از بدی افرادی که مکلف به اغماض آن نیستم هرگز چشم‌پوشی نکنم. من با خدای خود پیمان بسته‌ام که رضای او را بر رضای مردم و دوستان مقدم دارم؛ اگر تمام جهان علیه من قیام کنند دست از حق و حقیقت برنمی‌دارم. من کار به تاریخ و آنچه اتفاق می‌افتد ندارم؛ من تنها باید به وظیفه شرعی خود عمل کنم. من بعد از خدا با مردم خوب و شریف و نجیب پیمان بسته‌ام که واقعیات را در موقع مناسبش با آنها در میان گذارم. تاریخ اسلام پر است از خیانت بزرگانش به اسلام؛ سعی کنند تحت تاثیر دروغ‌های دیکته شده که این روزها رادیوهای بیگانه آن را با شوق و شور و شعف پخش می‌کنند نگردند. از خدا می‌خواهم که به پدر پیر مردم عزیز ایران صبر و تحمل عطا فرماید و او را بخشیده و از این دنیا ببرد تا طعم تلخ خیانت دوستان را بیش از این نچشد. ما همه راضی هستیم به رضایت او؛ از خود که چیزی نداریم، هر چه هست اوست. و السلام. یکشنبه 6 / 1 / 68 روح‌الله الموسوی الخمینی 🔶حاشیه بعد از طرح ماجرای موجی از و علیه جریان منسوب به وی شروع شد از مهمترین این موارد می توان به ٬ سه عضو (آقایان کروبی٬ روحانی٬ امام جمارانی)٬ مصاحبه روشنگرانه حجت الاسلام (عضو هیئت امنادفتر تبلیغات اسلامی) اشاره کرد. برای مشاهده متن برخی از روشنگری ها بنگرید به؛ 👇 @rozaneebefarda
تاکتیک های سه گانه جریان آقای منتظری در مواجهه با نامه ۱/۶ امام 🔻🔻🔻 بعد از و نگارش نامه معروف «۱/۶»٬[متن کامل نامه: https://eitaa.com/rozaneebefarda/856] طرفداران و نزدیکان آقای منتظری در مواجه با این ٬ سه تاکتیک متفاوت را در پی گرفتند؛ ۱) طیف نخست با محوریت کسانی مثل آقای ٬ طرح نوشتن توسط آقای منتظری را برای تعدیل یا تغییر موضع امام را پیگیری کردند. چه بسا نوشتن نامه «۱/۸» هم نتیجه همین تاکتیک باشد. ۲) تاکتیک دوم٬ نگارش و تخریبی علیه امام بود که نوشتن کتاب به قلم (نویسنده شهید جاوید) یک نمونه از این طیف است. این اثر اهانت آمیز علیه شخص امام نوشته شد و اکنون بطور زیرزمینی چاپ و توزیع می شود. تنظیم خاطرات آقای منتظری٬ کتاب «انتقاد از خود» و برخی دیگر از آثار٬ در این خط قابل بررسی است که افرادی مانند مصطفی ایزدی٬ سعید منتظری٬ مجتبی لطفی و عمادالدین باقی را می توان از افراد محوری این پروژه برشمارد. ۳)تاکتیک سوم٬ ادعای جعلی بودن نامه «۱/۶» بود که انگشت اتهام را بیشتر متوجه افرادی مانند مرحوم نشانه می رفتند. این تهمت توسط شخص آقای منتظری و بسیاری از منسوبین ایشان بارها از سال ۶۸ تا کنون همواره مطرح و پی گیری شده است. بعد از ارتحال حاج احمد نیز چنین شایعه کرده اند که سید احمد اواخر عمر (بعد از ) از آقای منتظری حلالیت طلبید و این مسئله را تلویحا به معنای پذیرش اتهامات مطروحه٬ القا می کنند. @rozaneebefarda
ماجرای عزل آقای از زبان آیت الله 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 آیت‌الله امینی همشهری و دوست دیرینه آقای منتظری٬ در خاطراتش(ص۲۵۳/۲۵۵)، پس از تبیین فضای دوران قائم‌مقامی٬ به اقدامات انتقادبرانگیز آقای منتظری، و تلاش‌های امام برای اصلاح رویه آقای منتظری پرداخته، و آنگاه به تشریح ماجرای عزل پرداخته است؛ 🔸 من و دوستان به‌ویژه سران عالی‌رتبه‌ی کشور از نگرانی‌های امام نسبت به موضع‌گیری‌های آقای منتظری اجمالا باخبر و ناراحت بودیم؛ ولی با توجه به اوضاع و شرایط زمان، احتمال عزل ایشان را از قائم‌مقامی، آن‌هم باسرعت و قاطعیت اصلا نمی‌دادیم، و تحقق آن برای‌مان یک امر غیر منتظره و شگفت‌آور بود. 🔸تصمیم جدی امام به عزل آقای منتظری این‌گونه به اطلاع ما رسید: در روزهای اول فروردین ۶۸ آیت‌الله مشکینی به من زنگ زد که امام به وسیله‌ی حاج‌احمدآقا پیام مهمی را برای هیئت رئیسه خبرگان فرستاده. شما و آقای مومن و آقای طاهری خرم‌آبادی هرچه زودتر به منزل من بیایید تا در این‌باره مشورت کنیم. من به اتفاق آقایان به منزل آقای مشکینی رفتیم. ایشان گفتند حاج‌احمدآقا به وسیله‌ی تلفن با من تماس گرفت و گفت: امام به من فرموده که به شما بگویم خبرگان را برای تشکیل اجلاس دعوت کنید و هیئت رئیسه هم نزد من بیایند تا بگویم چه کنند؟ منظور امام برای ما روشن بود، و از شنیدن آن و عواقبش وحشت‌زده شدیم. پس از بحث و مشورت بدین نتیجه رسیدیم که باید در این امر مهم و حساس با آقای هاشمی رفسنجانی تماس بگیریم و مشورت کنیم.» 🔸[جلسه با حضور آقایان مشکینی٬ خامنه ای٬ محمد مومن و طاهری خرم‌آبادی در دفتر آقای هاشمی تشکیل شد]؛ ما جریان پیام امام را در امر به دعوت خبرگان برای تشکیل اجلاسیه خبرگان مطرح کردیم. آقای هاشمی رفسنجانی گفت چندی است که امام در رابطه با عزل آقای منتظری از قائم‌مقامی تصمیم گرفته و یکی‌دو مرتبه به من فرموده که مسئله‌ی آقای منتظری را تمام کنید؛ ولی من چون از عواقب آن می‌ترسیدم، با التماس و خواهش از ایشان خواستم در این اقدام عجله نکند، شاید در آینده راه حل بهتری پیدا شود. ولی امام قبول نکرد و فرمود من تصمیم خودم را گرفته‌ام، هر چه زودتر قضیه را تمام کنید. تا اینکه امروز (۱۳۶۸/۱/۶) خبردار شدم، خودش شخصا وارد عمل شده و در رابطه با عزل آقای منتظری نامه‌ای نوشته و برای من فرستاده تا به همراه آقای خامنه‌ای ببریم قم و تحویل آقای منتظری بدهیم. یک نسخه‌ی آن را هم به صداوسیما فرستاده تا در رادیو خوانده شود؛ ولی من به حاج‌احمدآقا گفتم: «به صداوسیما بگویید نامه را نخواند تا ما خدمت امام برسیم و حرف‌مان را بزنیم. خواندن نامه دیر نمی‌شود.» 🔸پس از توضیحات آقای هاشمی، جلسه وارد دستور شد... بحث‌وگفت‌وگوها چندین ساعت طول کشید. در نهایت بدین نتیجه رسیدیم که لازم است قبل از هر اقدامی خدمت امام برسیم، نظرات‌مان را عرضه بداریم و کسب تکلیف کنیم. 🔸در حدود ساعت ۹:۳۰ بود که خدمت امام مشرف شدیم. در ابتدا آقای هاشمی سخن را آغاز کرد، با لحن ملتمسانه گفت: «ما همیشه به هنگام بروز مشکلات و معضلات، خدمت شما شرف‌یاب می‌شدیم و در حل آن از جناب عالی کمک می‌گرفتیم. اکنون در رابطه با نامه‌ای که برای آقای منتظری نوشته‌اید و امکان دارد برای نظام مشکلاتی به وجود بیاورد، شرف‌یاب شده‌ایم. تقاضای ما این است که در پخش آن عجله نکنید، شاید در آینده راه حل بهتری پیدا شود. در تشکیل مجلس خبرگان هم تعجیل نفرمایید؛ اجازه بدهید اطراف و جوانب کار را خوب بررسی کنیم و خدمت شما عرضه بداریم، آنگاه هر چه بفرمایید عمل می‌کنیم.» بعد از آن آقای خامنه‌ای، سپس آقای مشکینی درباره‌ی همین مطلب سخنانی را عرضه داشتند. امام که آثار اندوه بر چهره‌ی ربانی‌اش آشکار بود، فرمود: «من در اطراف و جوانب این کار خوب فکر کرده‌ام و تصمیم گرفته‌ام. دیگر حرف ندارد. من از اول با انتخاب ایشان مخالف بودم، ولی نخواستم در کار خبرگان دخالت کنم. من گفته بودم نامه را در اخبار بخوانند، ولی در این‌باره کوتاهی شد. اگر اصرار کنید می‌گویم همین حالا بخوانند. من گفته‌ام عکس او را از ادارات پایین بیاورند. تشکیل مجلس خبرگان هم ضرورتی ندارد، من خودم او را خلع می‌کنم؛ چون اگر خبرگان او را عزل کنند معنایش این است که انتخاب سابق آنها کار درستی بوده، در صورتی که من از اول مخالف این کار بودم.» آنگاه به آقایان خامنه‌ای و هاشمی فرمود: «شما هم لازم نیست نامه را برای ایشان به قم ببرید، آن را به وسیله‌ شخص دیگری می‌فرستم. شما هم دیگر برای دیدار ایشان به قم رفت‌وآمد نکنید.». در همین جلسه آقای هاشمی از امام درخواست کرد: «لحن نامه طوری باشد که به جنبه‌ی حوزوی آقای منتظری لطمه‌ای وارد نشود.» امام در جواب، سخنان تندی فرمود که با توجه به برخی مصالح و ملاحظات از ذکر آنها معذورم. بدین صورت جلسه با یاس و نگرانی پایان یافت. @rozaneebefarda