eitaa logo
روزنه
6.2هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
2.2هزار ویدیو
260 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
نامه اعتراض آمیز وزیر بهداشت پیرامون بازگشایی بدون هماهنگی مراکز اقتصادی @rozaneebefard 🔻🔻🔻 ادبیات وزیر بهداشت متوجه وزیر صنعت است اما او در واقع رئیس جمهور را مورد خطاب و بازخواست قرار داده و تبعات منفی تصمیم او را تذکر داده است. معلوم نیست نمکی در این نامه، با چه هدفی این اقدام دولتمردان را نامیده و بدین وسیله به این اصطلاح مقدس، بار معنایی منفی داده است اما عصبانیت و ناراحتی ویژه او از رئیس جمهور حکایت دارد و در واقع نامه وی را باید نامید. @rozaneebefard
جواب سرد و صریح روحانی به و ایستادگی بر بازگشایی فوری مراکز تولیدی : حتی اگر تصمیم روحانی درست و کارشناسی شده هم باشد، این مدل تعامل با کسانی که در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند، درست نیست و به شبکه بهداشت و درمان کشور ضربه وارد می کند و کاهش انگیزه این کادر در شرایط فعلی، اقدامی خطرناک و زیان بار است! این چندمین بار است که وزیر کابینه روحانی که طبعا باید در هماهنگی حداکثری با رئیسش باشد، با انتشار عمومی نامه های اداری، تلاش می کند به کمک تولید هزینه برای روحانی، از تصمیمات اصولی مرتبط با بهداشت و درمان دفاع کند. @rozaneebefard
پیام حضرت آیت الله نوری همدانی به مناسبت حلول ماه شعبان المعظم پیشنهاد برگزاری توسل همگانی همزمان @rozaneebefard 🔻🔻🔻 بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم؛ فرارسیدن ماه شعبان که ماه حضرت پیغمبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم بوده و مشتمل بر موالید پر برکت مخصوصاً خجسته میلاد مولا و سرور ما حضرت بقیة الله صاحب العصر و الزمان علیه السلام می باشد را بر عموم ملت شریف و همیشه در صحنه ایران اسلامی تبریک عرض می نمایم. همچنین با تشکر از همه خدمتگذاران عرصه سلامت، کادرهای پزشکی و درمانی و نیروهایی مسلح که با اخلاص و ایثار متحمل زحمات فراوانی می شوند، با توجه به اعمال، مضمون دعاها و مناجات‌های این ماه شریف و نیز شیوع بیماری «کرونا» مطالبی را به مردم عزیز که از لحاظ تعهد اسلامی و محبت خاندان عصمت علیهم‌السلام ممتاز می‌باشند متذکر می‌شوم که این مطالب برگرفته از آیات قرآنی و فرهنگ اهلبیت عصمت علیهم‌ السلام است: با در نظر گرفتن فرهنگ اسلامی معمولاً بلا و مشکلاتی که در زندگی انسان‌ها پدید می‌آید نتیجه معصیت‌های انسان‌ها است و احیاناً امتحان پروردگار را نیز در بر دارد که حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمودند بلا و کاهش نعمت‌هایی که در زندگی انسانها پدید می‌آید در نتیجه ارتکاب گناه است و بعد از آن این آیه را تلاوت می‌کنند «وَمَا أَصَابَكُمْ مِنْ مُصِیبَةٍ فَبِمَا كَسَبَتْ أَیْدِیكُمْ ... » (آیه 30 سوره شوری)(سفینة البحار، ج3، ص 218) و همچنین در جایی دیگر می‌فرمایند اگر مردم از گناهان خود توبه کنند و بجانب خداوند که پناهگاه عالم هستی است برگردند، خداوند ارحم الراحمین و توبه پذیر، از گناهان آنها می‌گذرد و مجدداً آنها را مشمول نعمت‌های خود قرار می‌دهد. حضرت علی علیه السلام در نهج البلاغه در خطبه 143 می‌فرمایند: «اِنَّ اللّهَ یَبْتَلى عِبادَهُ عِنْدَ الاَعْمالِ السَّیِّئَةِ بِنَقْصِ الثَّمَراتِ وَ حَبْسِ الْبَرَكاتِ، وَ اِغْلاقِ خَزائِنِ الْخَیْراتِ، لِیَتُوبَ تائِبٌ، وَ یُقْلِعَ مُقْلِعٌ، وَ یَتَذَكَّرَ مُتَذَكِّرٌ»خداوند بندگان خود را در نتیجه ارتکاب معصیت‌ها به نقصان و کاهش محصولات و میوه‌ها و بستن راه برکات مبتلا می‌کند تا اینکه توبه کنند و متذکّر خداوند شوند. بنابراین تذکر و پیشنهاد ما این است مردم مؤمن و متعهد اگر اجتماع فکری و روحی - نه اجتماع مکانی- داشته باشند چون خدا دعا در حال اجتماع را دوست می‌دارد و به اجتماع عنایت دارد، در یک روز و یک ساعت همگی در جای خود حالت تضرع و توبه و توسّل پیدا کنند انشاء الله خداوند این بلا را از جامعه بشری رفع می‌کند. ضمناً برای این که توجه بیشتر به عظمت فرهنگ اهلبیت عصمت علیهم السلام داشته باشیم به این حدیث که از پیغمبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم که حاوی هشدار به بشریت است و در 14 قرن پیش گفته شده است توجه کنید: اسامه از پیغمبر اسلام صلّی الله علیه و آله و سلّم نقل می‌کند که حضرتش فرمودند در هر نقطه‌ای که شنیده شد مرض «وبا» در آن بوجود آمده است هرگز به آن نقطه وارد نشوید و کسی هم از آن نقطه خارج نشود. ابن ابی الحدید نیز در جلد 12 شرح نهج البلاغه صفحه 78 این روایت را از پیغمبر اسلام صلّی الله علیه و آله و سلّم نقل کرده است. در پایان برای همه ملت عزیز و شریف ایران از خداوند باری تعالی طلب عافیت و صحت مسئلت می نمایم. حسین نوری همدانی/ اول شعبان المعظم @rozaneebefard
توصیه حضرت آیت‌الله علوی گرگانی به احیای شب نیمه شعبان و دعا برای رفع آفات و بلیه عالمگیر کرونا در این شب و توسل به امام زمان علیه السلام بسمه تعالی قال الله تعالی « ولا تیأسوا من روح الله انه لا ییأس من روح الله الا القوم الکافرون» 🔷ماه شعبان ماه رحمت و تقرب الی الله و ماه نزول برکات معنوی الهی است. تمام ساعات و ایام و لحظات این ماه مخصوصا شب و روز نیمه شعبان برای مؤمنین و دلدادگان حضرت حق قابل بهره گیری و استفاده می باشد. 🔶از همه متدینین و مؤمنین خواستارم که در این شبها و روزهای عزیز مخصوصا در شب نیمه شعبان با خلوص نیت و قلبی شکسته و خضوع و خشوع در مقابل پروردگار و با واسطه قراردادن انوار قدسیه ائمه اطهار علیهم السلام مخصوصا امام منتظران حضرت بقیة الله الاعظم علیه السلام در منزل و در جمع خانواده و یا در مکانی خلوت متوسل شده و با احیای شب نیمه شعبان و قرائت ادعیه وارده مخصوصا دعای کمیل و دعای فرج و برخی ادعیه مأثور از خداوند متعال رفع بلاها و آفات دنیوی و معنوی متوجه به جامعه اسلامی مخصوصا بلای فعلی عالمگیر را درخواست کرده و برای ظهور حضرت نیز دعاگو باشند. 🔷شکی نیست که خداوند به دلهای شکسته مؤمنین نظر رحمت انداخته و با عنایت امام زمان علیه السلام دعای آنها را مقرون به اجابت خواهد نمود. 🔶امید است خداوند به حق صاحب این شب عزیز فرج امت را با ظهور امام المنتظر حضرت مهدی علیه السلام هرچه زودتر مقدر فرماید. ٩٩.١.١٧ @rozaneebefard
💥سیاه نمایی های بی پایان ! @rozaneebefard
نامه سردار غیب پرور به رئیس رسانه ملی @rozaneebefard 🔻🔻🔻 متن نامه به شرح زیر است: برادر ارجمند جناب آقای علی عسگری سلام علیکم با آرزوی توفیقات بیشتر برای جنابعالی و مجموعه رسانه ملی نکاتی به نظر رسید که مشفقانه با شما در میان می‌گذارم. بیش از یک سال است که در کنار کارهای خوب رسانه ملی، مواردی مشاهده می‌شود که قابل هضم و پذیرش برای نیروهای انقلاب نیست، در ادبیات امام و خلف صالحش (امام خامنه‌ای عزیز) قرار بود رسانه ملی به دانشگاه انسان‌ساز و مؤثرترین مرکز نشر معارف و ارزش‌های انقلاب اسلامی تبدیل شود. بلکه نقطه ثقل و گرانیگاه فرهنگی کشور در صداوسیما باشد. همگان از مشرب رسانه رفع عطش کنند و در دایره فرهنگ و تربیت حرف اول را صداوسیما بشنویم قرار بود شما الگو باشید نه تنها برای ایرانیان بلکه برای مردمان منطقه و جهان، قرار بود رسانه ملی روح و روان انسان‌ها را مدیریت کند. آقای علی عسگری خود قضاوت کنید وضعیت فعلی رسانه چیست و کجاست؟ آیا شما در طراز انقلاب اسلامی تلاش می‌کنید؟ در سریال‌ها چه اتفاقات تربیتی و ارزشی را می‌توانید ارائه دهید؟ معرف جامعه ایران اسلامی کدام سریال است؟ یکی را آدرس دهید. به بوی باران دلخوش کنیم که در آن قتل پشت قتل را نمایش دادید و بقیه قضایا در این مجموعه یا به سریال کاملاً ضد اخلاقی پایتخت؟ یا به سریالی که قرص می‌خورند و اموال مردم را غارت می‌کنند؟ که حتی یک پیام فرهنگی را در آن نمی‌توان دید یا به سریال‌هایی که لودگی را سرمشق قرار داده و زندگی‌های لوکس را ترویج می‌کنند؟ در شرایط سخت اقتصادی آیا تبلیغ اشرافی‌گری رواست؟ چقدر مردمانی که خانه‌های شیک و لوازم زندگی لوکس را می‌بیند و حسرت می‌خورند که بخشی از نقش‌آفرینان این فیلم‌ها معمولاً کسانی هستند که دل در گرو کشور و انقلاب ندارند. آقای علی عسگری: این تذهبون آیا مسئولین رسانه ملی می‌دانند یا در غفلتند؟ یا خدای نکرده بگوییم جریان نفوذ اتفاق افتاده است؟ جناب آقای عسگری نوشتن این جمله تلخ است، خدا می‌داند تلخ است ولی به نظرم می‌آید کلاف کار از دست شما خارج شده است. چگونه است در برنامه زنده بازیگری نه چندان مطرح می‌آید و همه چیز را زیر سؤال برده و به گونه‌ای که شما مجبور می‌شوید آنتن را قطع کنید(فرمول یک و سخنان نسنجیده امیرحسین رستمی)، چرا دقت نیست؟ همان شب با مدیر شبکه یک آقای زین‌العابدین تلفنی صحبت کردم ولی دیگر فایده‌ای نداشت. از سوی دیگر بعضی از مدیران مؤمن و انقلابی را زیر سؤال می‌برید (تهران ۲۰) به گونه‌ای که این چهره‌های خدوم را وادار به واکنش می‌نمایید. مگر در این نظام چند نفر مدیر انقلابی مانند مهندس فتاح یا سردار جلالی داریم؟ برادر ارجمند برای خدا یا اصلاح کنید یا واگذار نمایید. این انقلاب به برکت خون شهیدان پیروز شد و به ثمر نشست که خط مبارک و سرخ آنان هنوز تداوم دارد که شهید سرافراز قاسم سلیمانی از آن جمله است. شما امانتدارید، بگذارید تاریخ راجع به شما خوب قضاوت کند. به نیروهای مؤمن و انقلابی میدان دهید، مجاهدانه جلوی خط ضد انقلاب و نفوذی بایستید و به نصرت الهی مطمئن باشید از اینکه این قلم قدری تند و تلخ بود بر این برادرتان خرده نگیرید که جز عمل به وظیفه شرعی چیزی در ذهن و قلبم نبوده و نیست. برادر شما غلامحسین غیب پرور @rozaneebefard
💥فوری الله اکبر الله اکبر @rozaneebefarda
روزنه
💥فوری الله اکبر الله اکبر @rozaneebefarda
هلاکت افسر آمریکایی در سوریه یک افسر آمریکایی و دو عضو "نیروهای دموکراتیک سوریه" در جریان کمین در روستای الوسیعه در منطقه الصور در حومه شمالی دیر الزور کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند. به گزارش المیادین از منابع موثق، وسایل نقلیه آمریکایی در حال حرکت از پایگاه آمریکایی در اداره جبسه میدان در شهر شدادی در حومه جنوبی حسکه، به سمت پایگاه آمریکایی در میدان نفتی عمر در حومه شرقی دیر الزور ، قبل از کمین در روستای الوسیعه بودند. این منابع تأیید کردند که این حمله توسط افراد ناشناس با پوسته "RPG" انجام شده و یک دستگاه خودروی آمریکایی "هامر" را هدف قرار داده است که منجر به قتل افسر آمریکایی و اعضای "SDF" و زخمی شدن دیگران شد. 🔶حاشیه ضمن عرض پوزش، دلیل تأخیر، انتظار برای تأیید خبر توسط منابع رسمی بود. @rozaneebefarda
روزنه
هیس! غرب را نقد نکنید؛ #پرفسور_جعفریان ناراحت می‌شوند! آخرین اکتشافات علمی جناب آقای #رسول_جعفریان
بازتاب دیدگاه های مخاطبان/1 🔸علی مؤمنی: سوالی از یادداشت کرونایی رسول جعفریان ناراحت کننده بود. باید از او پرسید آیا قبول دارید انکار یا بی اعتنائی عده ای در جهان نسبت به معارف دینی، ناشی از کافی انگاشتن علم و علم زدگی آنان بوده است؟ آیا شما که احساس میکنید بر خلاف منتقدان، علم فراوانی در سینه دارید، خود را مدافع دین نمی دانید؟! حال آیا گوشزد کردن نقص علمی بشر و توجه دادن به غرور کاذبش، اشکالی دارد؟ شما اگر بخواهید این علم زدگی را درمان کنید از چه راهی وارد میشوید که نیازی به بیان نقص بشر نداشته باشید؟! چرا آن را حمله به علم تفسیر می کنید؟! مگر حوزه و عالمان دینی، در قضیه کرونا همگام با متخصصان پزشکی حرکت نمی کنند؟ چرا توهم نقض شدن برخی اعتقادات دینی را به کمک علم آورده اید؟! چه کسی خواسته علم را بکوبد که شما سینه چاک آن شده اید؟! نقض کدام اعتقاد دینی که مبتنی بر فهمی عمیق است، نشانگر نقص دین است تا مانع دعوت بشر به سوی دین در کنار بهره مندی از علوم ناقصش باشد؟! @rozaneebefarda
.نقدی بر اندیشه‌های اجتماعی ـ کلامی مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی.pdf
323.1K
نقدی بر اظهارات جنجالی #مولوی_عبدالحمید در ماجرای #کرونا در ایران 🔶حاشیه روزنه ▫️این مقاله پژوهشی به قلم یکی از فضلای اهل سیستان و بلوچستان (ساکن قم) به نگارش درآمده و نخستین جوابیه علمی به برخی اظهارات سیاسی و جنجالی جناب آقای مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی است. 🔻نویسنده در این یادداشت تفصیلی تلاش دارد با تکیه بر منابع فقهی و کلامی اهل سنت، به نقد اظهارات آقای عبدالحمید بپردازد. گرچه ممکن است تحریر و انتشار این قبیل متون با برخی سیاست های نظام مانند وحدت با عامه(که صدالتبه ریشه فقهی و تاریخی دارد) در تنافی باشد اما واقعیت آن است که انفتاح گفتگوی علمی با عامه، نه تنها مخالف با وحدت نیست بلکه خود وحدت آفرین است؛ جایی که با حفظ همه احترامات، برخی اظهارات افراد مورد انتقاد علمی قرار می گیرد، با هیچ مانع عقلی و شرعی و سیاسی مواجه نیست. 🔻طبیعی است روی آوردن به مواجهه علمی و مستند، عاقلانه ترین راهکاری است که از پیشروی برخوردهای جاهلانه و خشک و خشن پیشگیری خواهد نمود و فضای اظهارنظرهای جنجالی و سیاست زده که ممکن است مورد سوءاستفاده دشمنان اسلام واقع شود را از بین خواهد برد. #اهل_سنت #مولوی_عبدالحمید #اسماعیل‌زهی #مسجد_مکی #کرونا #استغاثه #جامعه_المصطفی #جزوه @rozaneebefard
چرا نمی توان را نقد کرد؟! مروری بر زمینه های فرهنگی، سیاسی تولید پایتخت [صفحه 1 از 2] 💥اختصاصی @rozaneebefard 🔻🔻🔻 گرچه از نظر فرم و محتوا ضعیف ترین نمونه در تاریخ ده ساله خلق این مجموعه بود اما در ایام کرونایی نوروز 99 بازهم توانست مخاطبان زیادی را در قاب رسانه ملی سحر کند و میزان گذاشته را حفظ و در میان طیفی از مردم ارتقاء دهد. استقبال دولتی ها از این سریال نیز نشان داد مثل همیشه باید فراتر از یک سریال بدان نگریست و در بازکاوی محتوا و پیامدهای پایتخت، نمی توان و نباید زمینه ها و روابط و تحولات سیاسی را نادیده گرفت! نقد سریال پایتخت6 بعد از پخش قسمت اول آن، در محافل رسانه ای و شبکه های اجتماعی شروع شد اما تلویزیون تصمیم گرفت هیچ کدام از صداهای مخالف را نشنود و واقعا موفق هم شد! آنها هر شب با پخش دیدگاه های پرشماری از موافقان این مجموعه، این گمانه القاء کردند که در تأیید تیم پایتخت، وجود دارد تا بدین وسیله بتوانند زمینه را فراهم آورند و هزینه نقد را بالا ببرند. مدیران رسانه ملی اگر ابتکار و خلاقیت رسانه ای چندانی ندارند، و اگر در برخی زمینه ها فرسنگ ها از رسانه های رسمی عقب ترند، اما این یک هنر را خوب یاد گرفته اند! خدمات و زحمات و مجاهدتهای این سازمان البته سر جای خودش محفوظ، اما آیا رواست که گزاره های فقهی و ارزش های فرهنگی و دینی و ملی، مضحکه دست یک نویسنده مریض احوال یا فلان بازیگر پریشان حال شود؟! طبعا نه! هرگز! از روزهای نخست فضلا و نویسندگان و مخاطبان ارجمند روزنه، بارها نسبت به سکوت در مقابل این سریال، اعتراض نموده و در مواردی از عدم انتشار نقدها، گلایه فرمودند اما واقعیت این است که را نمی توان نقد کرد! و این است که در این یادداشت به جای نقد این سریال، از موانع نقد پایتخت سخن خواهیم گفت. اما وقعا چرا اینچنین است؟ ❄️پایتخت را نمی توان نقد کرد زیرا: 1- نداریم! امروز وزارت فرهنگ و ارشاد متولی فرایند نظارت بر تولیدات سینمایی است که نتیجه اش شده بی رویه و آثاری چون ، چهارانگشت، پارادایس، مصادره، مطرب و این قبیل مزخرفات. وضع در صدا و سیما هم با آهنگی کندتر، تابع حرکت جامعه هنری در سینماست. این یک واقعیت است. با آنکه رسانه ملی از لایه های نظارتی پیچیده تری برخوردار است اما واقعیت آنکه مادامی که نهاد مذهبی کشور خارج از فرایند اداری، به نقش نظارتی خود نپردازد، وضع بهتر نخواهد شد. در حال حاضر، روحانیت به عنوان اصلی ترین نهاد مسئول در تفسیر و ترویج دین، حتی در مورد بازتاب تصویر خود در رسانه های رسمی داخلی نیز، ورود جدی ندارد و مخاطبان ایرانی با نوعی آنارشیسم رسانه ای در بازتاب سیمای روحانیت مواجه اند. کدام بخش در نهاد روحانیت (مرکز مدیریت حوزه منظور نیست، بار بر دوش همه متولیان روحانیت است نه مدیر حوزه فقط) امروز به و پایش تولیدات رسانه ای مرتبط با شریعت شیعی، می پردازد؟! 2- راه های نرفته منتقدان؛ از نگاه سلبی تا نسخه ایجابی نقد صرف حتمن لازم است حتی اگر ناقد خود را ملتزم به ارائه نسخه جایگزین هم نداند هیچ عیبی بر او وارد نیست اما واقعیت آن است که تا وقتی که ایده و نسخه ایجابی ارائه نشود، نقد جای خود را در ساختار بسته فعلی باز نخواهد کرد. 3- دربهای بسته جام جم! رسانه ملی یک نهاد کاملا حرفه ای و گسترده است که انصافا فارغ از محتوا، در مقام تقابل با رقبای پرتعداد خارجی اش، خوب مقاومت کرده و در تولید تا حد بسیار زیادی موفق بوده است. مرجعیت رسانه ای صدا و سیما قابل انکار نیست اما نکته آن است که مدیران این مجموعه به هر دلیل، درب جام جم را بر نخبگان، خصوصاً نخبگان فقهی و حوزوی بسته اند. آنان گمان برده اند، به صرف عبور از چرخه نظارتی مرسوم فعلی و به صرف به کارگیری اتوبوسی برخی عناصر متعهد در بدنه مدیریتی رسانه ملی، محتوای پیام های رسانه ای با منظومه اسلام ناب سازگار خواهد شد. شاید وقت آن رسیده باشد، آنان فارغ فرافکنی ها یا تعارفات مرسوم، دریچه ای به جهان نخبگانی باز کنند. حتمن ضرر نخواهندکرد. با این وجود، تا وقتی که دربهای ساختمان شیشه ای بسته است، نقدهای گاه و بیگاه بر برخی تولیدات این بنگاه بزرگ فرهنگی، به مثابه سنگ های کودکان رهگذر است بر قطار آهنین پرشتاب! @rozaneebefard ادامه👇
چرا نمی توان را نقد کرد؟! [صفحه 2 از 2] 4- گروگان گیری عواطف و سلائق مردم! آنگونه که جناب مقدم دیشب در برنامه شبکه یک افاضه فرمودند، معلوم میشود بازهم با یک گروگان گیری فرهنگی مواجهیم! این جماعت بعد از توفیق در تولید یک اثر هنری، با تمام توان تلاش می کنند آن را به مبدل کنند و طبیعی است در این صورت، اولا هیچ ناقدی جرئت درافتادن با این قبیل آثار را به خود نمی دهد، ثانیا نقدش هرچند وارد و عالمانه باشد، در مقابل موج عواطف عمومی، هیچ اثر ویژه ای نخواهد داشت و همچون سنگریزه ای غلطان در موج مواج دریایی بیکران، غرق و محو می شود. توجه به ذائقه و سلیقه مردم و تلاش برای حفظ مخاطب در پای رسانه ملی، واقعا نکات مهمی هستند اما این توجیه خوبی نیست که در مقام تزاحم با ارزشها و اصول شریعت، همه را کنار بزنیم برای احترام به سلیقه و ذائقه ای که صد البته خود رسانه ملی ساخته است و اساساً امری قابل تطور و تغییر است. 5- ویروس عمل گرایی! عمل گرایی را باید بی تعارف قاتل فرهنگ و ارزشهای مذهبی دانست. این مسئله امروز به عنوان یک اصل حاکم در بخشی از فضای تصمیم سازی سیاسی و فکری کشور تلقی می شود و لذا با مدیرانی مواجهیم که گرچه در فضای شخصی خود، ممکن است متعهد و متدین باشند اما در فضای مدیریتی شان، کاملا هستند! این تکنوکرات بازی ها، در زمان آقای رسما در فضای سیاسی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، تئوریزه شد و مقابله با آن نیز آسان نیست. با وجود همه نکات پیشین، نقد عالمانه و متقن، همچنان و همیشه، لازم و مؤثر و محترم است اما گاهی به جای تأکید بر جزئیات باید سراغ ریشه ها رفت. @rozaneebefard