eitaa logo
روزنه
6.2هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
1.8هزار ویدیو
246 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
/ بخش چهارم 🔸پرونده ویژه روزنه در تحلیل محتوای رسانه معاند در موضوع ❄️نمودار (7): معلوم یا نامعلوم بودن منابع خبری 🔹رادیو پیام اسرائیل 74درصد اخبار خود را با منبعی نامعلوم منتشر کرد. حجم بالای اخبار غیرمستند رادیو پیام اسرائیل نشانه تمرکز این رسانه بر دروغ‌پراکنی است. البته احتمال ارتباط با منابع خائن داخلی نیز منتفی نیست. 🔻متن کامل پرونده را به زودی در روزنه بخوانید: @rozaneebefarda
/ بخش چهارم 🔸پرونده ویژه روزنه در تحلیل محتوای رسانه معاند در موضوع ❄️نمودار (8): گرایش سیاسی مراجعات داخلی 🔹بخش بزرگی از اخبار رادیو پیام اسرائیل با منبعی نامعلوم منتشر شد اما در میان خبرهایی که منبع داخلی معلوم داشت؛ 79 درصد از اخبار به رسانه‌های حامی دولت هم‌چون ایرنا، ایسنا، روزنامه شرق و... ارجاع داده شده بود. 🔻متن کامل پرونده را به زودی در روزنه بخوانید: @rozaneebefarda
بسم الله الرحمن الرحیم / بخش چهارم پیرامون بازکاوی روایت های مخدوش رسانه های معاند در موضوع 🔸بخش اول تا سوم این رصد/تحلیل، به سه رسانه معاند و و و اختصاص یافته بود که مورد استقبال محافل نخبگانی رسانه ای و سیاسی قرار گرفت و در برخی رسانه‌های رسمی داخلی انعکاس یافت. 📛اکنون بخش چهارم این پرونده باموضوع: «نقشه خوانی عملیات روانی در ماجرای کرونا در ایران» آماده نشر و در معرض مخاطبان فرهیخته روزنه قرار گرفته است. 🔸این مجموعه حاصل جمع‌آوری، دسته‌بندی تاریخی و موضوعی اخبار منتشر شده در پایگاه خبری (در بازه زمانی ۱۱ بهمن تا 1فروردین1399) است. در این پژوهش ضمن تحلیل محتوای اخبار به کشف سناریوی سیاسی/رسانه ای پرداخته شده است. 🔸امید است این پژوهش سرفصلی باشد برای روشن‌گری‌ هرچه بیش‌تر در زمینه خیانت‌های امپراتوری رسانه‌ای غرب و مقدمه پژوهش‌های تفصیلی دیگر قرار گیرد. 🔸چنانچه اطلاع از محتوای این پژوهش را برای عموم ایرانیان عزیز مفید میدانید، در آن مساعدت فرمائید. 🔻درج ضمن آنکه احترام به حقوق تحریریه روزنه است، در دعوت مخاطبان فرهیخته به کانال مؤثر خواهد بود. متن کامل و مستندات مرتبط را در روزنه بخوانید:👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
/ بخش چهارم نقشه خوانی عملیات روانی در ماجرای کرونا در ایران 🔸چکیده سناریوی رسانه معاند رادیو پیام اسرائیل🔸 @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸حسب بررسی تحلیلی عناوین خبری رادیو پیام اسرائیل در بازه زمانی ۱۱بهمن تا 1فروردین1399، کشف سناریوی عملیات روانی رسانه مزبور، چندان دشوار نیست. 🔻با توجه به آمار، روش‌های عملیات روانی به کار رفته و پردازش موضوعی اخبار منتشر شده در رادیو پیام اسرائیل، باید گفت : رسانه‌های وابسته به به خوبی می‌دانند که نزد مردم ایران منفورند از همین رو تلاش مذبوحانه‌ای برای پاک کردن این نفرت عمیق، اسلامی و انسانی می‌کنند. رادیو پیام اسرائیل نیز در همین راستا تلاش‌هایی داشت اما در هر صورت باید اذعان کرد که مخاطب ایرانی این رسانه کسانی هستند که به طور کامل از و آرمان‌های آن بریده‌اند و برانداز یا آماده پذیرش حاد هستند. با توجه به اخبار منتشر شده از رادیو پیام اسرائیل به نظر می‌رسد این رسانه نیز به خوبی موقعیت خود را درک کرده از همین رو با ابزار و تکنیک‌های بسیار سیاه رسانه ای هم‌چون: ، ، ، ، ، و... خود را به منبعی برای تأمین خوراک برای بریدگان از نظام و به اصطلاح براندازها تبدیل کرده است و دروغ‌های شاخدار صریح را با ادبیات عامه پسند و با تکیه بر تکنیک های عملیات روانی به خورد مخاطب می دهد. بر همین اساس؛ رادیو پیام اسرائیل خود را به سان یک رسانه نیمه‌رسمی نگه می‌دارد. چراکه رسانه‌های رسمی نمی‌توانند به صورت واضح و آشکار اخبار دروغ یا بی‌سند منتشر کنند. بنابراین باید گفت که این رسانه و گردش شایعات علیه نظام به ویژه و است و با توجه به هم‌رسانی شبکه‌ای و مشاهده هماهنگی غیرعادی برخی فعالان برانداز و حساب‌های فیک در برخی شبکه‌های مجازی(خصوصا توییتر) با این رسانه معاند، به نظر می رسد که این رسانه صهیونیستی منبع شایعات براندازهای فیک توییتری و غیرتوییتری نیز هست. رادیو پیام اسرائیل برای رفع موانع شایعه‌سازی منابع رسمی را زیر سؤال برده و به طور مشخص مخاطب خود را به منابع غیررسمی ارجاع می‌دهد که این اقدام به می‌انجامد. البته رادیو پیام اسرائیل دقت داشت که ماشین تخریب و اراذل رسانه‌ای خود را علیه و مسئله‌دار به کار نگیرد و حتی در مواقع حساس به تبرئه برخی مسئولین رده‌بالای سیاسی که نزدیک به نقشه‌های سیاسی غرب محسوب می‌شوند نیز پرداخت. 🔹متن کامل در بازکاوی نقشه عملیات روانی را در روزنه بخوانید: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053 ادامه👇
🔸چکیده سناریوی رسانه معاند رادیو پیام اسرائیل/بخش دوم🔸 🔹در هر صورت تکیه بر یک راهبرد رسانه‌ای ثابت برای رادیو پیام اسرائیل است و 74درصد اخبار این رسانه با منبعی نامعلوم منتشر شده است. این سیاست رسانه‌ای دو علت می‌تواند داشته باشد: 1. رادیو پیام اسرائیل بر اساس توهمات خبر منتشر کند که این روش با اسلوب خبرنگاری حرفه ای سازگار نیست. 2. یک شبکه از داخل ایران به آنها وصل باشد و جزئیات خبری را به آن‌ها مخابره کند و در مقابل مدیران این رسانه برای صیانت از شبکه خائنین داخلی، از درج نام و نشانه منبع خود پرهیز می کنند. به نظر می رسد هر دو وجه تا حدودی در مورد رسانه معاند رادیو پیام محتمل است. آنان در موارد متعدد از عنصر دروغ و شایعه برای ایجاد عملیات روانی استفاده می کنند و به عبارت دیگر پشت اخبار آن‌ها هیچ‌ منبعی در کار نیست و بسیاری از گزاره‌های رسانه‌ای آنان در واقع بافته ذهن مریض و متوهم تیم رسانه‌ای‌شان است. اما در عین حال تحلیل مجموع جهت گیری های آنان، که گاه در لایه های پیچیده محتوای رسانه ای شان مخفی کرده‌اند، مشخص می‌کند که این رسانه معاند به یک شبکه مزدور داخلی متصل است و به همین خاطر از برخی جزئیات تحولات داخلی باخبر می‌شوند. این امر ممکن است از طریق اتصال به سرویس های جاسوسی معاند تأمین شود یا آنکه تیم رسانه‌ای رادیو پیام به مدیریت فرد کهنه‌کاری چون منوچهر ساچمه‌چی (منشه امیر) خود در نقش یک شبکه جاسوسی به فعالیت بپردازد و داده‌های خود را برای طراحی جنگ روانی علیه ملت و نظام سیاسی ایران اسلامی به کار گیرد. علاوه بر مطالب پیش‌گفته رادیو پیام اسرائیل که 85درصد عناوین خبری خود را با محور ایران تنظیم کرده بود؛ هم‌چون BBC فارسی بر نقشه «بحران فراگیر» تمرکز کرده بود و تلاش داشت: 1. مردم را نسبت به رهبری بدبین کند. 2. آنان را نسبت به وزارت بهداشت و وزارت کشور (که از مهم‌ترین مراکز رسمی در مدیریت بحران هستند) بی‌اعتماد کند. 3. با برجسته کردن نقاط ضعف احتمالی یا دروغ‌پردازی در این زمینه؛ پزشک‌ها و پرستارها را از خط مقدم مبارزه علیه کرونا عقب بکشاند و آنان را به مبارزه سیاسی علیه نظام فرابخواند و بحران بهداشتی موجود را از این طریق تثبیت کند. 4. با تحریک قشر مستضعف آنان را نیز به مبارزه حاد بکشاند. 5. با القای پیام منفی «قرنطینه» و سایر پیام‌های منفی کشور را در آستانه قحطی و نابودی محض جلوه دهد و از این طریق بقیه اقشار را نیز به شورش فرابخواند. 6. با فشار بر قوه قضائیه نیروهای سیاسی-امنیتی خود را از زندان‌ها آزاد کند و آنان را به محیط آشوب اضافه کند. 7. با القای پیام‌های منفی پرحجم علیه نیروهای نظامی و انتظامی به ویژه سپاه پاسداران؛ مردم را نسبت به اقدام علیه آنان تحریک کند و آن نیروها را نیز به انفعال بکشاند. 8. با معرفی نکردن رأس شورش‌ها، کشور را به آشوب‌های بی‌سر و بی‌سرانجام و طولانی مدت بکشاند. 9. آشوب‌های بی‌سر و بدون رهبر قهرا به تشکیل گروهک‌های مختلف و بی‌هویت خواهد انجامید و این یعنی آغاز جنگ داخلی که به خاطر مشخص نبودن رأس و هویت جریانات مختلف بسیار سخت و دیر به صلح خواهد انجامید. 🔹متن کامل در بازکاوی نقشه عملیات روانی را در روزنه بخوانید:👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
رادیو پیام اسرائیل.pdf
5.68M
💥کرونای سیاسی/بخش چهارم 🔸نقشه خوانی عملیات روانی در ماجرای کرونا در ایران( ۹۲ صفحه) 🔻پژوهشی تفصیلی در شناخت اقدامات رسانه‌ای رژیم کودک کش اشغالگر قدس علیه نظام اسلامی 🔹کاری از تحریریه سیاسی کانال حوزوی 🔸پرونده ویژه بازکاوی نقشه عملیات روانی رسانه‌های معاند را در روزنه بخوانید:👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
درنگی در چرایی تاخیر در بازگشایی درب حرم های مطهر 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 تحلیل عملکرد دولت در مواجهه با مناسک دینی و محدودیت در فعالیت اماکن مقدس، در شرایط فعلی ممکن نیست اما اجمالا نکاتی قابل ذکر است: ۱) از ابتدای شیوع ویروس منحوس، برخوردهای نامناسب با مسایل مذهبی، مشهود بود. این برخوردهای گاه حاشیه‌ساز گاه ریشه در بی‌اطلاعی از مناسبات مذهبی و فرهنگ دینی مردم داشت و گاه از بی‌اعتنایی و بی‌دقتی نشأت می‌گرفت. متأسفانه سیاسی کاری نیز گاه مزید بر علت می‌شد و بر پیچیدگی ماجرا می‌افزود. ۲) گرچه التزام به تصمیمات ستاد مقابله با کرونا امری ضروری بود و هست اما تلاش برخی جریان‌های حوزوی در تقدیس این تصمیمات موجب بسته شدن دهان نخبگان از خوف برچسب ضدیت با یک امر دینی شد و عملا راه را برای نقد و ارزیابی این تصمیمات و ارائه ایده های جدید بست. ۳) مخالف خوانی های شتابزده و بدون پشتوانه فکری عمیق با تصمیمات ستاد کرونا نیز به مثابه تکمیل پازل حذف نخبگان حوزوی، عمل کرد و بهانه‌ای شد برای تحکیم مواضع دولت. ۴) فعالیت جریان‌های خرابکار خصوصا در تبدیل مسائل مذهبی به موضوعات سیاسی/امنیتی ۵) فعالیت تیم عملیات روانی با تمرکز بر حوزه، روحانیت و گسل های مذهبی برای تحریک آستانه حساسیت متدینین. آنان در سال های گذشته برای انحراف افکار عمومی از مذاکرات یواشکی و ناکارآمدی مفرط سیاسی/اقتصادی و ایجاد بن بست برای مطالبه گری، استفاده کرده اند که خود موضوع یادداشت مجزایی است. ۶) بی‌اعتنایی مطلق دولت به حوزه و عدم مشارکت دادن نهادهای عالی حوزوی در تصمیمات راهبردی. ۷) انفعال و کم کاری نهادها و جریان‌ها و نخبگان حوزوی (از ایده پردازی گرفته تا ایجاد گفتمان و تلاش مؤثر و تشکیلاتی برای حضور در اتاق فکر تصمیم‌سازی ستاد مقابله با کرونا) همیشه پاک کردن صورت مسئله و خانه‌نشینی به بهانه حمایت از ستاد، آسان ترین راه است که برخی شدیدا بدان گرایش دارند. ۸) نادیده گرفتن تلاش‌های نخبگانی حوزوی و عدم وجود انسجام و اجماع ۹) کارشکنی‌های بی‌وقفه جریان حوزوی متمایل به دولت که در برخی مجاری راهبردی لانه کرده است و در بزنگاه ها ضربه‌های شدیدی به وجهه حوزه وارد می‌کند. ۱۰) حضور جهادی طلاب عزیز در میدان، در شکستن توطئه قم هراسی و روحانیت ستیزی نقش اساسی داشت و صدالبته همراهی و حمایت بزرگان حوزه، خصوصا مدیریت محترم حوزه، در تقویت و پیشرفت این جریان بسیار مؤثر بود. ۱۱) به نظر می‌رسد امتناع دولت از بازگشایی حرم های مطهر علی‌رغم اعلان متخصصین مبنی کم‌خطر بودن آن نسبت به سایر اماکن عمومی، عادی نیست. وگرنه چه وجهی داشت دولت پارک ها را بازگشایی کند اما امکان مقدسه را به تأخیر بیاندازد؟ ۱۲) سخنان چند روز قبل روحانی در مورد این موضوع و اشاره او به حضور مدیر حوزه و نسبت دادن تغییر تصمیم دولت (تعطیلی تا پایان اردیبهشت) به دلیل جلب نظر جناب آقای اعرافی، به نظر یک اقدام کاملا سیاسی است که به مخاطب چنین القا می کند که حوزویان در تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا تأثیرگذاری داشته و موجب بازگشایی حرم ها (۱۵ روز قبل از تصمیم اولیه دولت) شده اند! این مسئله ممکن است یک نوع تله‌گذاری سیاسی برای حوزه باشد که به شدت باید نسبت به آن هوشیار بود. اگر دولت واقعا برای حرف حوزویان احترام قایل بود می توانست در ستاد مرکزی مبارزه با کرونا، یک کمیته حوزوی ایجاد کند تا تصمیمات با جلب نظر یا لااقل شنیده شدن تصمیمات نخبگان حوزوی گرفته می‌شد. حالا برای جامعه مذهبی که روزها درد و داغ دوری از بارگاه مطهر حضرات را تحمل کرده‌اند، گرچه سخت است اما ادامه محدودیت ها نیز غیرقابل تحمل نیست لذا نباید اجازه داد دولت روغن ریخته را نذر حوزه کند! همچنان که نباید اجازه داد با تصمیمات تحریک آمیز فعلی و احتمالا آتی، با محوریت متدینین و خصوصا حوزویان، حاشیه‌پردازی طراحان اتاق فکر عملیات روانی به نتیجه برسد. حوزویان به امر رهبر عزیز در میدان حضور دارند، و نسبت به هر نوع حاشیه‌پردازی تیم‌های عملیات روانی داخلی و خارجی و خرابکاری ، به شدت هوشیارند. @rozaneebefarda
سپاه با ایجاد یک شوک بزرگ، وارد نقش آفرینی در گام دوم انقلاب شد! 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بعد از فروپاشی سازمان فضایی توسط روحانی و شکست پی‌درپی دولتی ها در پرتاب ماهواره که بسیار مشکوک و قابل بررسی است، سپاه پاسداران بی سر و صدا، تمام کاستی‌ها و عقب‌گردهای ممتد برجامیان را یکباره جبران کرد و مایه حیرت و مباهات دوست و دشمن شد. این نهاد انقلابی که از برکات وجودی امام خمینی است، در سایه ولایت پذیری و پیروی از فرامین رهبری معظم انقلاب اسلامی، باشتابی فزاینده و توقف ناپذیر به پیش می‌رود و نشان می‌دهد که بدون وابستگی به نظام پوشیده غرب، و در سایه ایمان و خودباوری میتوان از مرزهای دانش عبور کرد. پ.ن: بیچاره وزیر شوآف و همقطاران برجامی اش که در این سالها، جز تعطیلی و توقف و عقب‌گرد، دستاوردی نداشته اند! @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیچاره ! 🔥آمریکا به می‌ره به‌جهنم، شما می‌خواید دنبالشون برید بازم به‌جهنم! دیگه چکار بقیه مردم دارین آخه؟ بلدین یا ترجمه کنم؟ پی‌نوشت: 💥رئیس‌جمهور می‌گه که اون‌ها، کشور ، ، ، و هستن! @rozaneebefarda
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
"بَلْ نَقْذِفُ بِالْحَقِّ عَلَى الْبَاطِل" 🎥نماهنگ "طوفان شن" @rozaneebefarda
🌹 شهید مبارزه با نفوذ آمریکا و عوامل امریکا ♦️شهیدمحمدمنتظرقائم فرمانده سپاه یزد که در جریان نفوذ آمریکا به صحرای طبس به شهادت رسید. ⭕️ باقری فرمانده نیروی هوایی بدستور بنی صدر آمریکایی برای نابودی اسناد داخل هواپیما و لو نرفتن عوامل نفوذی آمریکا در ایران دوبار دستور بمباران باقیمانده هواپیما را صادر کرد. ⭕️ دشمن همیشه با نفوذی هایش کارش را عملیاتی می کند. چشم‌ها را باز کنیم و مهره های دشمن را بشناسیم و دستشان را قطع کنیم. ⭕️ شادی روح مطهر شهید منتظر قائم و همه شهداي امنیت الفاتحه مع الصلوات @jedbie @rozaneebefarda
⭕️ بازدید امام خامنه‌ای و شهید چمران از بقایای سوخته تجهیزات نظامی عملیات پنجه عقاب نیروهای ویژه امریکایی (دلتا) با شن های مامور الهی در کویر طبس. ⭕️ عملیاتی که امام خمینی ره فرمود: این جز این بود که یک دست غیبی در کار است؟! نباید بیدار بشوند آنهایی که توجه به معنویات ندارند و به این غیب ایمان نیاورده‌اند؟ نباید بیدار بشوند؟ کی این هلیکوپترهای آقای کارتر را که می‌خواستند به ایران بیایند ساقط کرد؟ ما ساقط کردیم؟ شنها ساقط کردند، شنها مأمور خدا بودند، باد مأمور خداست، قوم عاد را باد از بین برد. این باد مأمور خداست، این شنها همه مأمورند. @rozaneebefarda
انا لله و انا الیه راجعون آیت‌الله ابراهیم امینی نجف آبادی به رحمت حق پیوست. @rozaneebefarda
ماجرای عزل آقای از زبان آیت الله 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 آیت‌الله امینی همشهری و دوست دیرینه آقای منتظری٬ در خاطراتش(ص۲۵۳/۲۵۵)، پس از تبیین فضای دوران قائم‌مقامی٬ به اقدامات انتقادبرانگیز آقای منتظری، و تلاش‌های امام برای اصلاح رویه آقای منتظری پرداخته، و آنگاه به تشریح ماجرای عزل پرداخته است؛ 🔸 من و دوستان به‌ویژه سران عالی‌رتبه‌ی کشور از نگرانی‌های امام نسبت به موضع‌گیری‌های آقای منتظری اجمالا باخبر و ناراحت بودیم؛ ولی با توجه به اوضاع و شرایط زمان، احتمال عزل ایشان را از قائم‌مقامی، آن‌هم باسرعت و قاطعیت اصلا نمی‌دادیم، و تحقق آن برای‌مان یک امر غیر منتظره و شگفت‌آور بود. 🔸تصمیم جدی امام به عزل آقای منتظری این‌گونه به اطلاع ما رسید: در روزهای اول فروردین ۶۸ آیت‌الله مشکینی به من زنگ زد که امام به وسیله‌ی حاج‌احمدآقا پیام مهمی را برای هیئت رئیسه خبرگان فرستاده. شما و آقای مومن و آقای طاهری خرم‌آبادی هرچه زودتر به منزل من بیایید تا در این‌باره مشورت کنیم. من به اتفاق آقایان به منزل آقای مشکینی رفتیم. ایشان گفتند حاج‌احمدآقا به وسیله‌ی تلفن با من تماس گرفت و گفت: امام به من فرموده که به شما بگویم خبرگان را برای تشکیل اجلاس دعوت کنید و هیئت رئیسه هم نزد من بیایند تا بگویم چه کنند؟ منظور امام برای ما روشن بود، و از شنیدن آن و عواقبش وحشت‌زده شدیم. پس از بحث و مشورت بدین نتیجه رسیدیم که باید در این امر مهم و حساس با آقای هاشمی رفسنجانی تماس بگیریم و مشورت کنیم.» 🔸[جلسه با حضور آقایان مشکینی٬ خامنه ای٬ محمد مومن و طاهری خرم‌آبادی در دفتر آقای هاشمی تشکیل شد]؛ ما جریان پیام امام را در امر به دعوت خبرگان برای تشکیل اجلاسیه خبرگان مطرح کردیم. آقای هاشمی رفسنجانی گفت چندی است که امام در رابطه با عزل آقای منتظری از قائم‌مقامی تصمیم گرفته و یکی‌دو مرتبه به من فرموده که مسئله‌ی آقای منتظری را تمام کنید؛ ولی من چون از عواقب آن می‌ترسیدم، با التماس و خواهش از ایشان خواستم در این اقدام عجله نکند، شاید در آینده راه حل بهتری پیدا شود. ولی امام قبول نکرد و فرمود من تصمیم خودم را گرفته‌ام، هر چه زودتر قضیه را تمام کنید. تا اینکه امروز (۱۳۶۸/۱/۶) خبردار شدم، خودش شخصا وارد عمل شده و در رابطه با عزل آقای منتظری نامه‌ای نوشته و برای من فرستاده تا به همراه آقای خامنه‌ای ببریم قم و تحویل آقای منتظری بدهیم. یک نسخه‌ی آن را هم به صداوسیما فرستاده تا در رادیو خوانده شود؛ ولی من به حاج‌احمدآقا گفتم: «به صداوسیما بگویید نامه را نخواند تا ما خدمت امام برسیم و حرف‌مان را بزنیم. خواندن نامه دیر نمی‌شود.» 🔸پس از توضیحات آقای هاشمی، جلسه وارد دستور شد... بحث‌وگفت‌وگوها چندین ساعت طول کشید. در نهایت بدین نتیجه رسیدیم که لازم است قبل از هر اقدامی خدمت امام برسیم، نظرات‌مان را عرضه بداریم و کسب تکلیف کنیم. 🔸در حدود ساعت ۹:۳۰ بود که خدمت امام مشرف شدیم. در ابتدا آقای هاشمی سخن را آغاز کرد، با لحن ملتمسانه گفت: «ما همیشه به هنگام بروز مشکلات و معضلات، خدمت شما شرف‌یاب می‌شدیم و در حل آن از جناب عالی کمک می‌گرفتیم. اکنون در رابطه با نامه‌ای که برای آقای منتظری نوشته‌اید و امکان دارد برای نظام مشکلاتی به وجود بیاورد، شرف‌یاب شده‌ایم. تقاضای ما این است که در پخش آن عجله نکنید، شاید در آینده راه حل بهتری پیدا شود. در تشکیل مجلس خبرگان هم تعجیل نفرمایید؛ اجازه بدهید اطراف و جوانب کار را خوب بررسی کنیم و خدمت شما عرضه بداریم، آنگاه هر چه بفرمایید عمل می‌کنیم.» بعد از آن آقای خامنه‌ای، سپس آقای مشکینی درباره‌ی همین مطلب سخنانی را عرضه داشتند. امام که آثار اندوه بر چهره‌ی ربانی‌اش آشکار بود، فرمود: «من در اطراف و جوانب این کار خوب فکر کرده‌ام و تصمیم گرفته‌ام. دیگر حرف ندارد. من از اول با انتخاب ایشان مخالف بودم، ولی نخواستم در کار خبرگان دخالت کنم. من گفته بودم نامه را در اخبار بخوانند، ولی در این‌باره کوتاهی شد. اگر اصرار کنید می‌گویم همین حالا بخوانند. من گفته‌ام عکس او را از ادارات پایین بیاورند. تشکیل مجلس خبرگان هم ضرورتی ندارد، من خودم او را خلع می‌کنم؛ چون اگر خبرگان او را عزل کنند معنایش این است که انتخاب سابق آنها کار درستی بوده، در صورتی که من از اول مخالف این کار بودم.» آنگاه به آقایان خامنه‌ای و هاشمی فرمود: «شما هم لازم نیست نامه را برای ایشان به قم ببرید، آن را به وسیله‌ شخص دیگری می‌فرستم. شما هم دیگر برای دیدار ایشان به قم رفت‌وآمد نکنید.». در همین جلسه آقای هاشمی از امام درخواست کرد: «لحن نامه طوری باشد که به جنبه‌ی حوزوی آقای منتظری لطمه‌ای وارد نشود.» امام در جواب، سخنان تندی فرمود که با توجه به برخی مصالح و ملاحظات از ذکر آنها معذورم. بدین صورت جلسه با یاس و نگرانی پایان یافت. @rozaneebefarda
ماجرای کاریکاتور موهن و سکوت عجیب متولیان حوزوی خبرگزاری دولتی ، در اقدامی مشمئز کنند و به غایت زشت و زننده، با انتشار کاریکاتوری موهن و سکسی، به بهانه حمله به ، به ساحت روحانیت و حوزه مقدسه اهانت کرد. گرچه حاشیه سازی های سریالی رسانه های برجامی با محوریت روحانیت و جامعه متدینین در سالهای گذشته به شدت رواج یافته و به یک اپیدمی تبدیل شده است، اما و حوزویان در مقابل این قبیل اقدامات سخیف، زمینه تکرار هرچه بیشتر اقدامات مشابه را فراهم کرده است. این در حالی است که در مواردی به دلیل خطای فردی برخی حوزویان(که درجه اهمیت آن با این اتفاق ناگوار اصلا قابل قیاس نبوده)، به دلیل داغ کردن موضوع توسط رسانه های برجامی، متولیان حوزوی به میدان آمده با صدور بیانیه و اعلامیه و غیره، به محکوم کردن آن پرداخته اند! گرچه ادبیات زننده و برخی اقدامات غیرقابل دفاع طرفداران طب اسلامی، به هیچ وجه قابل توجیه نیست و به نظر می رسد در بهترین حالت یا از روی بی اطلاعی از فضای جامعه امروز سر می زند (اگر نگوئیم برخی از این اقدامات سخیف خود برای تکمیل پازل دشمنان طب ایرانی/اسلامی و عامدانه انجام می شود)، اما با یک دانش ریشه دار کمی عجیب به نظر می رسد. وقتی از رسانه های معاند (خاصه صدای آمریکا، و...) گرفته تا رسانه های دولتی و برخی مسئولین بهداشتی و بعضی نویسندگان غیرمتخصص مانند ، و کانال ها و رسانه های اجاره ای قارچ گونه وابسته به دولت، همزمان و همصدا به تخریب می پردازند، ماجرا کمی غیرعادی به نظر می رسد و جای بررسی عمیق تر دارد. اکنون آنچه از مواجهه حوزه با پدیده طب اسلامی، مهم تر است، موضع گیری در مقابل اهانت های سریالی و تمام ناشدنی رسانه های وابسته به دولت به حوزه و روحانیت است. آنان در ناصیه حوزویان (خاصه متولیان عالیه حوزه) چه دیده اند که به خود جرئت داده اند اینچنین وقاحت آمیز بر حرمت و حیثیت حوزه مقدسه و روحانیت خدوم بشورند و هیچ پاسخ درخوری دریافت نکنند؟! اگر بزرگان حوزه به صورت منسجم و محکم بر دهان یاوه گویان می کوفتند، امروز هر کس و ناکسی جرأت نمی کرد به حوزه حمله کند یا برای بزرگان نسخه بنویسد و آمرانه خط و مشی تعیین نماید. این آبرو میراث معنوی بزرگان و مجاهدان گمنام حوزه و روحانیت در طی اعصار و قرون متمادی است که اکنون به ودیعت به ما رسیده است. نکند ملاحظه کاری ها و بند بست ها و معیشت اندیشی ها، خدای ناکرده صدای دفاع از این ساحت مقدس را به لکنت اندازد؛ این روزها خواهد گذشت و خدا کند روسیاهی به ما نماند. @rozaneebefarda
با انتشار توضیحاتی انتساب کاریکاتور به خود را کاملا رد کرده اما برخی کارشناسان رسانه معتقدند این اقدام دیرهنگام، تنها برای فرار از پاسخگویی انجام شده است. در آینده نزدیک نتیجه تحقیقات در این زمینه، حقیقت ماجرا را آشکار خواهد کرد. به هر حال این موضوع تاثیری در ضرورت برخورد بهنگام و شدید حوزویان با اقدام موهن اخیر، ندارد و یک بار برای همیشه باید تکلیف روحانیت ستیزان داخلی را روشن کرد. @rozaneebefarda
پس لرزه‌های انتخاب مصطفی الکاظمی در عراق سخنگوی کتائب حزب الله محمد محیی الدین در یک فایل ویدیوئی اعلام کرد: ما در دیداری با مصطفی الکاظمی به او اعلام کردیم که خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب و بی طرف متشکل از کارشناسان حقوقی در مورد ترور سرداران شهید هستیم اما او رسانه ای شدن و شفافیت مراحل و نتیجه تحقیقات را رد کرد. ما درخواست کردیم که روند کار کمیته و نتایج تحقیقات با شفافیت رسانه ای در اختیار مردم عراق قرار گیرد و متهمین و خائنین به دست عدالت سپرده شوند. اما طرف مقابل این موضوع را رد کرده و ما نیز با بررسی این موضوع در اتاقهای تاریک مخالفیم و راضی به مجهول ماندن این موضوع مهم و حساس نخواهیم شد. ؟! @rozaneebefarda
بازی خطرناک و تله‌گذاری برجامیان برای جریان‌های مذهبی بسته نگه داشتن تعمدی حرم های مطهر و محافل مذهبی همزمان با بازگشایی سایر مراکز عمومی، علی‌رغم اثبات درصد بسیار ناچیز احتمال انتقال ویروس از طریق اماکن مذهبی(طبق مطالعات دانشگاه شهید بهشتی) اقدامی خطرناک و تحریک آمیز است که ممکن است نتایج نامناسبی را رقم بزند. کارنامه بسیار روشن حوزوه علمیه، علما و سران جریان‌های مذهبی در تأکید بر دستورالعمل های بهداشتی، موجب برهم خوردن بافته‌های شیطانی اتاق فکر های منحوس شده است اما همچنان برخی جریان‌های سیاسی افراطی و آلوده تلاش دارند مذهبی ها را مخالف دستورات بهداشتی قرار دهند و پازل پیچیده عملیات روانی خود را تکمیل کنند. اقدام اخیر دولت که فاقد هر نوع پشتوانه استدلالی و علمی است موجب اعتراضات شدید طیفی از مذهبی ها شده و آنگونه که پیش‌بینی می‌شد، زمینه اعتراض عملی به تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا را فراهم کرده است. برگزاری برخی تجمعات در تهران و برخی شهرهای دیگر، نشانگر اتفاقات پرحاشیه بعدی خواهد شد. تاکید مکرر رهبری معظم و علمای اعلام بر مراعات دستورالعمل های بهداشتی، نشان از آن دارد که باید همچنان صبر پیشه کرد و هر نوع اقدام عملی مخالف با تصمیمات ستاد، حتی اگر به ظاهر نادرست و غیرقابل توجیه باشد، موجب ایجاد آنارشیسم بهداشتی و درمانی در کشور خواهد شد و ممکن است تبعات جانی برای ایرانیان به دنبال داشته باشد. به هرحال به نظر می‌رسد نباید زمینه بهانه‌جویی و فرصت بمباران رسانه‌ای ارزش‌های دینی توسط بداندیشان داخلی را فراهم کرد. در روزهای آتی، تیترهای نیش‌دار برجامیان ابعاد پشت پرده تله‌گذاری اخیر را افشا خواهد کرد. @rozaneebefarda
لَا يَقُولَنَّ أَحَدُكُمْ اللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِكَ مِنَ الْفِتْنَةِ لِأَنَّهُ لَيْسَ أَحَدٌ إِلَّا وَ هُوَ مُشْتَمِلٌ عَلَي فِتْنَةٍ وَ لَكِنْ مَنِ اسْتَعَاذَ فَلْيَسْتَعِذْ مِنْ مُضِلَّاتِ الْفِتَنِ فَإِنَّ اللَّهَ سُبْحَانَهُ يَقُولُ وَ اعْلَمُوا أَنَّما أَمْوالُكُمْ وَ أَوْلادُكُمْ فِتْنَةٌ وَ مَعْنَي ذَلِكَ أَنَّهُ يَخْتَبِرُهُمْ بِالْأَمْوَالِ وَ الْأَوْلَادِ لِيَتَبَيَّنَ السَّاخِطَ لِرِزْقِهِ وَ الرَّاضِيَ بِقِسْمِهِ وَ إِنْ كَانَ سُبْحَانَهُ أَعْلَمَ بِهِمْ مِنْ أَنْفُسِهِمْ وَ لَكِنْ لِتَظْهَرَ الْأَفْعَالُ الَّتِي بِهَا يُسْتَحَقُّ الثَّوَابُ وَ الْعِقَابُ لِأَنَّ بَعْضَهُمْ يُحِبُّ الذُّكُورَ وَ يَكْرَهُ الْإِنَاثَ وَ بَعْضَهُمْ يُحِبُّ تَثْمِيرَ الْمَالِ وَ يَكْرَهُ انْثِلَامَ الْحَالِ. و درود خدا بر او فرمود: كسی از شما نگوید: خدایا از فتنه به تو پناه می برم، زیرا كسی نیست كه در فتنه ای نباشد، لكن كسی كه می خواهد به خدا پناه برد، از آزمایشات گمراه كننده پناه ببرد، همانا خدای سبحان می فرماید: «بدانید كه اموال و فرزندان شما فتنه شمایند.» معنی این آیه آن است كه خدا انسانها را با اموال و فرزندانشان می آزماید، تا آن كس كه از روزی خود ناخشنود، و آنكه خرسند است، شناخته شوند، گرچه خداوند به احوالاتشان از خودشان آگاه تر است، تا كرداری كه استحقاق پاداش یا كیفر دارد آشكار نماید، چه آنكه بعضی مردم فرزند پسر را دوست دارند و فرزند دختر را نمی پسندند، و بعضی دیگر فراوانی اموال را دوست دارند و از كاهش سرمایه نگرانند. @rozaneebefarda
پیام تسلیت مقام معظم رهبری در پی درگذشت آیت الله امینی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت مرحوم آیت‌الله آقای حاج شیخ ابراهیم امینی را تسلیت گفتند. متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم درگذشت و پارسا مرحوم آیت‌الله آقای حاج شیخ ابراهیم امینی رضوان‌الله‌علیه را به حوزه‌ی مبارک قم و فضلا و علاقمندان و مستفیدان از آثار قلمی آن مرحوم و بویژه خاندان مکرّم ایشان تسلیت عرض میکنم. عمر با برکت این عالم بزرگوار یکسره در راه علم و کسب و نشر معارف اسلامی و نیز مجاهدت سیاسی و اجتماعی و حضور فعال در مناصب رسمی نظام جمهوری اسلامی همچون امامت جمعه و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت و مجامع تصمیم‌گیر حوزوی، مصروف گردیده است، همچنانکه سلوک فردی ایشان نمونه‌ی چشم‌نوازی از پارسائی و پرهیزگاری و بی‌اعتنائی به جاذبه‌های مادی را مجسّم ساخته است. رحمت خدا بر این و و باد. از خداوند متعال مغفرت و رضوان الهی برای ایشان مسألت میکنم. سیّدعلی خامنه‌ای ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ @rozaneebefarda
گذری بر زندگانی ساده آیت الله امینی رحمه الله [صفحه 1از 2] 💥برشی از خاطرات/ @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 وضع اقتصادي من در آغاز طلبگي و در اصفهان مانند اكثر طلبه ‏ها چندان خوب نبود و غالباً در مضيقه بودم. بعد از انتقال به حوزه‌ي علميه‌ي قم گرچه كمي بهتر شد ولي باز هم خوب نبود. چون درآمدي جز شهريه و اندكي از غير شهريه نداشتم. بايد در آن سنين ازدواج مي‌كردم ولي بر اثر مشكلات اقتصادي و برخي موانع ديگر امكان ازدواج فراهم نبود. بزرگ‌ترين مانع ازدواج فقدان مسكن در قم و عدم قدرت پرداختِ اجاره بهاء بود. در آن زمان قصد داشتم در قم ازدواج كنم. البته پدر به هنگام مرگ يك قطعه ملك خود را به‌عنوان مهريه‌ي زن و دو دانگ از خانه‌ي مسكوني خود را به من اختصاص داده‌بود. منزل مسكوني ما در نجف‌آباد ميان من و برادرم جعفر و مادرم مشترک بود. به‌منظور خريد منزل در قم به برادر و مادر پيشنهاد كردم منزل به فروش برسد تا از سهم خودم خانه‌ي كوچكي در قم خريداري كنم. برادر براي فروش منزل از من وكالت گرفت و خانه به‌ فروش رسيد. اتفاقاً در همان زمان و قبل از اينكه من سهم خودم را دريافت كنم، حادثه‌ي بدي براي برادر به‌وجود آمد. بدين قرار كه در زمان مبارزه با بهائيت جمعي از مردم نجف‌آباد به‌عنوان مبارزه با بهائيت در يكي از روستاهاي بهائي‌نشين اطراف نجف‌آباد (اسكندري) فروشگاهي را تأسيس كردند و به‌عنوان وظيفه‌ي شرعي برادرم را فريب دادند. كسب و كار خود را در نجف‌آباد تعطيل كرد و اداره‌ي آن فروشگاه را برعهده گرفت. طبعاً امضاي چك و سفته ‏ها نيز برعهده‌ي او افتاد. روستاييان فرصت را غنيمت دانسته و اجناس فروشگاه را نسيه بردند و در پرداخت بدهي‏ ها تعلل مي‏ورزيدند. و چون فروشگاه از يك نهاد غيربومي بود، وصول مطالبات با مشكل مواجه مي‏شد. سررسيد چك و سفته‏ ها فرا مي‏رسيد و امكان پرداخت وجود نداشت. صاحبان سهام كه مدعي قصد قربت در دفاع از اسلام بودند به‌جاي اينكه در حل مشكل بكوشند چك و سفته‏ هاي خود را نيز به اجرا گذاشتند. اين قضيه مصادف شد با فروش منزل مشترك ما. طلبكاران بي‌انصاف بدون رعايت ضوابط شرعي و وجداني مجموع پول خانه را گرفتند. در نتيجه من و برادر و مادرم بي‌خانمان شديم. به‌علاوه ارثيه‌ي همسر برادر نيز گرفته شد. براثر اين حادثه‌ي تلخ اوضاع برادر دگرگون و جان خود را در همين راه از دست داد. برادر چون عيالوار و آبرومند بود با تحمل مشكلات فراوان در ملك صداق همسرش پنج اتاق بنا كرد. خانواده ‏اش و ما در سه اتاق نيمه‌تمام ساكن شدند. دو اتاق آن را بدون درب و تعمير در عوض پول خانه‌ي مشترك فروش رفته به من واگذار كرد. در نتيجه خريد منزل در قم منتفي شد و براي تعمير دو اتاق واگذارشده نيز امكاني نبود و ازدواج به تأخير افتاد. زماني فرا رسيد كه احساس كردم با وجود همه‌ي مشكلات بايد ازدواج كنم. با راهنمايي بعضي دوستان و صلاحديد مادر و برادر و خواهران فرد مناسبي را براي ازدواج پيدا كردم. خانواده ‏اي متوسط ولي محترم و آبرومند و متدين بودند. به خواستگاري رفتند و مورد موافقت قرار گرفت. در تعيين مهر و برگزاري مراسم ازدواج ،به‌ويژه پدرخانم سخت‌گيري نكردند. خدايش رحمت كند. مراسم عقد در منزل پدر خانم و با كمال سادگي برگزار شد. خويشان نزديك آنها و ما جزء مدعوين بودند و با تقسيم نقل و شيريني كه مرسوم آن زمان بود، پذيرايي به‌عمل آمد. در مراسم خطبه‌خواني آقاي شيخ حسينعلي منتظري ايجاب را برعهده گرفت و خود من قبول را. جشني ساده ولي باصفا، بي‌توقع، و بي‏دلخوري و كدورت بود. ميل داشتم زودتر عروسي كنم ولي امكان آن فراهم نبود. زيرا نياز به تعمير منزل و فرش داشتم. براي تعمير منزل و تهيه‌ي مقدمات عروسي مبلغي را از بانك كشاورزي وام گرفتم و مشغول تعميرات شدم و با دشواري‌هاي فراوان مقدمات عروسي را فراهم ساختم. براي حفظ آبروي خانواده مراسم عروسي را نسبتاً باشكوه ‏تر برگزار كردم. مراسم مذكور نيز باصفا و بدون كدورت و ايراد و بهانه‌جويي پايان يافت. مدتي با خوبي و انس و مودت با هم زندگي كرديم. تعطيلات تابستان به پايان رسيد و بايد براي ادامه‌ي درس و بحث به حوزه‌ي علميه‌ي قم مراجعت مي­کردم. چون در قم منزل نداشتم و پرداخت اجاره ­خانه برايم ميسر نبود به‌ناچار همسر تازه ­عروس را نزد مادرم گذاشتم و به‌سوي قم حركت كردم و براي هزينه‌ي زندگي او در حد توانم وسايلي را فراهم ساختم و پولي را در اختيارش قرار دادم. مي‏دانم كه تحمل چنين وضعي براي همسرم دشوار بود ولي نه خودش ايراد گرفت، نه پدر و مادرش. خدا به آنها پاداش خير بدهد. هر دو يا سه ماه يك‌مرتبه براي ديدار و تأمين نفقه به نجف‌آباد مي‏رفتم و به مقدار مقدور توقف مي‌كردم. ادامه خاطرات در: https://eitaa.com/rozaneebefarda/4118 @rozaneebefarda ادامه👇
گذری بر زندگانی ساده آیت الله امینی رحمه الله [صفحه 2 از 2] در حدود چهار سال زندگي ما بدين‌صورت گذشت. فرزندم سعيد در همين سال‏ها به‌دنيا آمد، درحالي‌كه من حضور نداشتم. علامه طباطبايي به‌عنوان شوخي مي‏فرمود نجف‌آبادي‌ها متأهل در وطن هستند. تحمل چنين وضعي براي من نيز دشوار بود، ولي چاره‏ اي نداشتم. براي حل مشكل جدا زندگي‌كردن يك قطعه ملك ارث پدر را به مبلغ 2500 تومان فروختم و با پول آن خانه‏ اي را در قم رهن كردم و خانواده را به قم منتقل ساختم. در آن زمان علاوه بر شهريه از راه منبر نيز درآمدي پيدا كردم و خانواده از رفاه بهتري برخوردار شد. در حدود دو سال در آن منزلِ رهني زندگي كرديم. پس از پايان مدت رهن در حدود چهار سال اجاره‌نشين بودم. با پول رهن يكصد متر زمين در محله‌ي «جوي­شور» خريداري كردم. در طول مدت اجاره‌نشيني با قرض و تحمل دشواري‌هاي فراوان سه اتاق در آن زمين بنا كردم و بدانجا منتقل شديم. در آن زمان از جهت معيشت كاملاً در مضيقه بوديم، ولي به‌هرحال خوشحال بوديم كه از اجاره‌نشيني نجات يافته ‏ايم. زن و فرزندانم قانع و راضي بودند و از اين جهت مشكلي نداشتم. خدا بهترين جزاي خير را به آنان عطا فرمايد. ولي متأسفانه اين وضع نيز چندان دوام نداشت، پس از چند سال سكونت در آن منزل بر اثر فشار بدهي‌ها و برخي علل ديگر به‌ناچار منزل را فروختم و دوباره اجاره‌نشين شدم. بدهي‌ها را دادم و با بقيه‌ي آن پول يك قطعه زمين در كوچه‌ي ناصر خريدم تا در موقع مناسب آن را بسازم. پس از مدتي اجاره‌نشيني كه بسيار هم سخت بود، يكي از مؤمنان اهل خير نجف‌آباد (حاج عباس رستمي) كه از وضع من اطلاع يافت، گفت: حاضرم مبلغي را به‌عنوان وام در اختيار شما قرار دهم. خانه را بساز و هر وقت كه قدرت پيدا كردي آن را بپرداز. پيشنهاد خوبي بود خدايش رحمت كند. مبلغي را به‌عنوان وام بدون چك و سفته از ايشان گرفتم و مشغول ساختمان شدم. اسكلت ساختمان ساخته شد و از سفت‌كاري درآمد. دو اتاق آن را تعمير كردم و بدون حياط‌ سازي اسباب و اثاثيه را به آنجا منتقل ساختم و دوباره از اجاره‌نشيني نجات يافتم. با فروش يك قطعه ملك ارثي و درآمدهاي ديگر قرض‌ها به‌تدريج پرداخت شد. به‌تدريج و طي چندين مرتبه بنّايي ساختمان تعمير و تكميل و اصلاح گرديد. طبقه‌ي دوم ساختمان را يك‌سال بعد از پيروزي انقلاب بنا كردم. هم ­اكنون بعد از قريب چهل سال در همان منزل زندگي مي‏كنم. لازم به يادآوري است كه در بناي منزل و مراحل تعميرات آن سعي كردم از سهم امام استفاده نكنم، مگر در امور جزئي. مجموع هزينه‏ هاي بناي منزل از ارث پدر و مادر، درآمد منبر، حق‌التأليف كتاب‌ها تأمين شد. گفتني است كه از سه چهار سال قبل از پيروزي انقلاب، به‌تدريج وضع اقتصادي من بهتر شد. چون علاوه بر شهريه از دو منبع مالي ديگر نيز استفاده مي‌كردم: يكي از راه تبليغ و منبر، ديگري حق ‏التأليف كتاب‌ها. بعد از پيروزي انقلاب گرچه منبر را ترك كردم و درآمدم از اين طريق قطع شد، ولي در عوض هم تأليفاتم زيادتر شده‌بود، هم بر اثر پيروزي انقلاب مصرف كتاب‌هاي اسلامي و از جمله كتاب‌هاي من توسعه ­يافته و حق‌التأليف بيشتري نيز نصيب من مي‏شد. در آن زمان نيز به تأليف كتاب‌هاي جديد ادامه مي‏دادم. در سال‏هاي اخير تعدادي از كتاب‌هايم به‌عنوان بهترين كتاب سال شناخته شد و جوايزي به‌صورت نقد يا سكه‌ي بهار آزادي اهدا شد. بعد از پيروزي انقلاب و اشتغالاتي برعهده‌ي من نهاده شد كه همه‌ي آنها يا اكثرشان و بود. از قبيل نمايندگي مجلس خبرگان، بازنگري قانون ‏اساسي، عضويت در جامعه‌ي مدرسين، سخنراني‌هاي فرهنگي، شوراي عالي مجمع جهاني اهل بيت، امامت جمعه‌ي قم، امامت مسجد اعظم قم، شوراي سرپرستي طلاب غيرايراني، مجمع تشخيص مصلحت نظام و چندين شغل ديگر. يكي از مشاغل مهم و وقت‌گير من اداره‌ي دبيرخانه‌ي مجلس خبرگان و مديريت مجله‌ي حكومت اسلامي و اداره‌ي مركز تحقيقات دبيرخانه است. سال‏ها اين مسئوليت را بدون حقوق و گاهي با حقوقي اندک برعهده داشتم. ولي باز هم در حد توانم سعي كرده‏ام به تشريفات و تجملات آلوده نشوم. جز شهريه‌ي رسمي حوزه‌ي علميه از سهم امام استفاده نمي‏كنم. اكثر هزينه‌ي زندگي من از حق‌التأليف كتاب‌ها و احياناً جوايز و اهدايي‌ها تأمين مي‏شود. به هيچ‌كس غير از خدا محتاج نيستم. ‏شود و چنان‌كه استاد علامه طباطبايي مي‏فرمود خدا روزي مرا در نوك قلم قرار داده و لله الحمد، من نيز همين را تكرار مي‏كنم و خداي را بر اين نعمت بزرگ سپاس مي‏گويم. @rozaneebefarda
💥فوری/ اختصاصی دستگیری مدیر خبرگزاری و ادمین کانال منتشر کننده کاریکاتور موهن با پیگیری نماینده شورای عالی حوزه در هیات نظارت بر مطبوعات، در پی انتشار کاریکاتور موهن از روحانیت، روز پنجشنبه ۴ اردیبهشت دادسرای قضایی رسانه آقای حیدری مدیر و همچنین مسئول کانال تلگرامی این خبرگزاری را بازداشت کرد. البته چون فقط در کانال تلگرامی این خبرگزاری برای مدت خیلی کمی این کاریکاتور موهن منتشر شده بود، روز شنبه مدیر خبرگزاری به قید وثیقه تا موعد دادگاه آزاد اما ادمین کانال تا روز دادگاه در بازداشت بسر خواهد برد. 🔶حاشیه بعد از اعتراضات اولیه به انتشار این کاریکاتور موهن، خبرگزاری ایلنا در اقدامی غیرمسئولانه و خلاف اخلاق، ضمن تکذیب ماجرا، معترضین را تهدید به برخورد قانونی کرده بود اما اکنون خود باید در محکمه پاسخگو باشد به چه انگیزه ای به این اقدام غیراخلاقی دست زده است. @rozaneebefarda
تحلیل پشت پرده جدایی تیپ های نظامی عتبات مقدسه از حشدالشعبی و پیامدهای آن سیدرضا قزوینی غرابی [صفحه 1 از 2] @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 هفته گذشته عادل عبدالمهدی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در بخشنامه ای رسمی، چهار تیپ امام علی، حضرت عباس، علی اکبر و انصار مرجعیت از تشکیلات حشد الشعبی که زیر نظر عتبات مقدسه شیعی در نجف و کربلاء اداره میشوند را از تشکیلات حشد خارج و ارتباط اداری و عملیاتی آنها را به زیر نظر خود منتقل کرد. این بخشنامه یک ماه پس از سه دیدار مهم (و همینطور پس از بمباران فرودگاه عتبه حسینی در کربلا توسط آمریکا) صادر شد. دیدار فرماندهان چهار تیپ مذکور با شیخ عبدالمهدی الکربلایی متولی شرعی عتبه حسینی (16 مارس)، دیدار آنان با نجاح الشمری وزیر دفاع (17 مارس) و دیدار با سید احمد الصافی متولی شرعی عتبه عباسی (19 مارس). این فرماندهان در دیدار با وزیر دفاع از قصد خود برای جدایی از حشد و پیوستن به تشکیلات وزارت دفاع گفتند. همان روز دفتر وزیر دفاع با ارسال نامه ای (که صحت آن مورد تأیید یا تکذیب قرار نگرفت و در رسانه ها انتشار یافت) محتوای دیدار و تمایل این فرماندهان برای ایجاد تمایز میان حشد الشعبی و گروه های مقاومت را به نخست وزیر اطلاع داد. دو روز بعد نیز در دیدار این فرماندهان با الصافی موضوع این انشقاق توسط وی مورد تأکید قرار گرفت و سخنان قابل توجهی توسط او بیان شد. چهار روز پس از بخشنامه عبدالمهدی یعنی پنجشنبه ای که گذشت نیز فرماندهان این چهار تیپ با صدور بیانیه مشترکی بر تحقق این امر تأکید کردند. بیانیه ای که حاوی پیام های آشکاری بود که بخشی از اهداف تصمیم گیران این انشقاق را آشکار می کند. هر چند سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح با صدور اطلاعیه ای، بیانیه صادره را بدون موافقت و مشورت با فرمانده کل اعلام کرد. اما فارغ ازموضع سخنگوی عبدالمهدی، آنچه قابل توجه است اصل رویکرد این افراد و پشتیبانان آنان است. همانگونه که اشاره شد دیدار ۱۹ مارس این چهار فرمانده که بارزترین و مؤثرترین آنها شیخ میثم الزیدی فرمانده تیپ رزمی العباس ع با سید احمد الصافی (الزیدی باجناق برادر الصافی است)، حاوی نکات جالب توجهی بوده است. در آن دیدار آقای الصافی عملا نقشه راه جدایی این چهار تیپ از تشکیلات رسمی حشد را بیان می کند. الصافی به طور ضمنی نشان می دهد که به دنبال ایجاد یک دوگانه حشد ملی و حشد نزدیک به ایران در افکار عمومی است. همچنانکه از حق رزمندگان(مقصود او میثم الزیدی و چهره های دیگر نزدیک به خود) برای به دست گرفتن مناصب عالی مدیریتی سخن گفته است و از تلاش های افرادی که کوشیدند وابستگی حشد را به جای وابستگی ملی، وابستگی به شخص خود کنند (منظور آنها المهندس است) انتقاد کرد. در اینجا باید به این نکته اشاره کرد که تیپ العباس به فرماندهی الزیدی از همان ابتدای تأسیس حشد، مخالف پیوستن به آن بود (به دلیل حضور ابومهدی المهندس و تبعیت تشکیلات حشد ذیل فرماندهی نوری مالکی، نخست وزیر وقت) و به دستور الصافی به وزارت دفاع ملحق شد لیکن موانع اداری و مالی مانع از ادامه کار ذیل وزارت دفاع شد و بالاجبار به حشد پیوست اما انتقادات الزیدی از مهندس همان زمان نیز ادامه داشت و نیز رسانه ای شده بود. اقدامات الزیدی پایان تلاش ها برای پیوستن حشد به وزارت دفاع نبود و پس از آن بار دیگر توسط شخصیت هایی مانند سید مقتدی صدر با پشتیبانی عتبه عباسی و حمایت بخشی از بدنه اهل سنت و کردها انجام شد اما بار دیگر به دلیل صدور قانون حشد بی نتیجه ماند. پس از ترور المهندس، این بار تلاش ها مجددا برای تحقق این موضوع آغاز گردید و افرادی که از نفوذ ایران در حشد و فعالیت های بخشی از گروه های آن که به طور مشخص نزدیک به تهران و ضد آمریکایی بودند، نگران و ناراضی بودند، تحرک خود برای طرح مورد نظر خود را ادامه دادند. در این طرح علاوه بر الصافی و الزیدی، رییس جمهور نیز به ایفای نقش پرداخته و بیانیه تشکرآمیز پنجشبه فرماندهان چهار تیپ از برهم صالح این موضوع را نشان می دهد. این بیانیه نیز حاوی نکات جالب توجهی است. ابتدای این بیانیه با عنوان “فرماندهی نیروهای حشد الشعبی” آغاز شده و به طور آشکار نشان می دهد که الصافی در یک صف بندی آشکار، خود و فرماندهان این چهار تیپ را فرماندهی حشد الشعبی معرفی می کند و نقش سایر فرماندهان تیپ های دیگر را نادیده انگاشته است. سپس اشاره شده که پیوستن باقی گروه های حشد “ براساس معیارهای ملی” نیز توسط آنها مورد بررسی قرار خواهد گرفت. این موضوع پیامی آشکار برای تشویق بخش دیگری از حشد برای انشقاق از تشکیلات و الگوگیری از تصمیم این چهار تیپ است. @rozaneebefarda ادامه👇
تحلیل پشت پرده جدایی تیپ های نظامی عتبات مقدسه از حشدالشعبی و پیامدهای آن [صفحه 2 از 2] علاوه بر اینکه بهره گیری از عنوان “معیارهای ملی” برای نشان دادن فاصله این گروه ها(ملی) از گروه های نزدیک به ایران(غیرملی) است. بیان این نکته که “انطباق این انتقال (انشقاق) با نگاه ملی و مقتضیات اوضاع و شرایط عراق” است نیز آشکارا جداکردن صف خود از رویکرد گروه های حشدی نزدیک به ایران و گروه های ضد آمریکایی است. شاید عبارت “اصلاح برخی روش ها” و “ عدم وجود احساسات منفی در خود نسبت به “ هیچ طرف یا گروه دیگر علی رغم همه رفتارهای آنان” اشاره ای به دوران المهندس و مخالفت با رویه و رویکردهای موجود در “گروه های مقاومت” عراقی است. اما “تعهد به تأسیس یک نهاد امنیتی خدماتی که نمونه ای صالح برای خدمت و دفاع”، به خودی گویای رویکرد تصمیم گیران برای ایجاد یک تشکیلات موازی و مستقل از حشد و درون تشکیلاتی در نیروهای مسلح است که توسط شخصیت هایی مانند الصافی، الکربلایی، الزیدی و .. مدیریت میشود. علاوه بر اینکه "نمونه صالح" نیز اشاره ای ضمنی به مخالفت آنها با رویکردی است که از دیدگاه آنان "صالح" و “دفاعی” (دفاع از عراق در مقابل تهدیدی مانند داعش در مقابل رویکرد تهاجمی علیه نظامیان آمریکایی در عراق) نبوده است. تردیدی نیست که طرح جدایی چهار تیپ وابسته به عتبات را می توان تلاش برای تضعیف حشد و جدا کردن صف گردانندگان این تیپ ها از سایر مجموعه های حشد و گروه های موسوم به مقاومت دانست. تا عملا اینگونه ترسیم شود که “حشد مرجعیت” بر خلاف دیگر مجموعه ها در چارچوبی ملی و قانونی حرکت می کند و بدین ترتیب در افکار عمومی نیز تأثیرات خود را علیه مجموعه های دیگر بر جای بگذارد. کما اینکه این اقدام پیام هایی برای تهران و واشنگتن نیز دارد. این اقدام به دنبال آن است که برای جلوگیری از هزینه های احتمالی بعدی توسط آمریکا صف خود را از گروه های ضد آمریکایی موسوم به مقاومت و نزدیک به ایران جدا کند و با کشاندن بخشی دیگر از گروه های حشد به خود، دایره فرماندهان مقاومت را تنگ تر و این گروه ها را غیر ملی و قانون شکن و بی توجه به منافع مقتضی ملت عراق نشان دهد و عملا خود را به عنوان نماینده حقیقی حشد الشعبی نشان دهد. افزون بر اینکه قرارگیری مجموعه های منشق، ذیل فرماندهی کل نیروهای مسلح نه تنها جایگاه گردانندگان این تیپ ها را کم نمی کند بلکه به دلیل شیعی بودن فرمانده (هان) کل نیروهای مسلح و نفوذ بسیار بالای دو متولی شرعی و عتبات، توان مانور بالاتری در فرم جدید خواهند داشت و این مطلوب آنان بوده است. @rozaneebefarda