eitaa logo
روزنه
6.3هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
2.2هزار ویدیو
260 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از روزنه
1398-12-29_15.07 کرونای سیاسی.pdf
6.01M
💥کرونای سیاسی نقشه خوانی عملیات روانی در ماجرای کرونا در ایران(۱۰۷صفحه) 🔹کاری از تحریریه سیاسی کانال حوزوی @rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
دویچه‌وله.pdf
4.27M
💥کرونای سیاسی/بخش دوم 🔸نقشه خوانی عملیات روانی در ماجرای کرونا در ایران(۱۰۰ صفحه) 🔹کاری از تحریریه سیاسی کانال حوزوی 🔸پرونده ویژه بازکاوی نقشه عملیات روانی رسانه‌های معاند را در روزنه بخوانید:👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
هدایت شده از روزنه
رادیو فرانسه.pdf
3.34M
💥کرونای سیاسی/بخش سوم 🔸متن کامل «نقشه خوانی عملیات روانی (rfi) در ماجرای کرونا در ایران» (۷۰ صفحه) 🔹کاری از تحریریه سیاسی کانال حوزوی 🔸پرونده ویژه بازکاوی نقشه عملیات روانی رسانه‌های معاند را در روزنه بخوانید:👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
هدایت شده از روزنه
رادیو پیام اسرائیل.pdf
5.68M
💥کرونای سیاسی/بخش چهارم 🔸نقشه خوانی عملیات روانی در ماجرای کرونا در ایران( ۹۲ صفحه) 🔻پژوهشی تفصیلی در شناخت اقدامات رسانه‌ای رژیم کودک کش اشغالگر قدس علیه نظام اسلامی 🔹کاری از تحریریه سیاسی کانال حوزوی 🔸پرونده ویژه بازکاوی نقشه عملیات روانی رسانه‌های معاند را در روزنه بخوانید:👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
هدایت شده از روزنه
1399-02-18 نقشه خوانی عملیات روانی یوینسف .pdf
7.8M
💥کرونای سیاسی/بخش پنجم 🔸متن کامل «نقشه خوانی عملیات روانی در ماجرای کرونا در ایران» ( 82 صفحه) 🔻پژوهشی تفصیلی در شناخت عملیات روانی سازمان مرموز و استعمارگر در ماجرای کرونا در ایران 🔹کاری از تحریریه سیاسی کانال حوزوی 🔸فرهیختگان را به روزنه دعوت فرمائید:👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
هدایت شده از روزنه
بازخوانی کارنامه سایت تحلیلی-خبری «انتخاب» در ماجرای کرونا در ایران.pdf
6.54M
💥برجامیان و کرونا/ بخش نخست 🔸پرونده ویژه روزنه در تحلیل محتوای در موضوع ( 118 صفحه) 🔻پژوهشی تفصیلی در شناخت اقدامات رسانه‌ای حامیان دولت روحانی در پوشش اخبار کرونا 🔻بررسی آماری، رسانه‌ای و تحلیل محتوای 1040 عنوان خبری از بخش «عناوین مهم خبری» منتشر شده در سایت خبری تحلیلی انتخاب از 1 اسفند 1398 تا 3 فروردین 1399 _معرفی پیشینه تاریخی و شبکه انسانی سایت انتخاب _بررسی رویکردهای سیاسی در بازتاب اخبار کرونا _بررسی نوع مواجهه انتخاب با عملیات روانی رسانه های معاند (از قبیل قم هراسی، تضعیف نظام اسلامی و...) 🔹کاری از تحریریه سیاسی کانال حوزوی 🔸کانال نخبگانی روزنه؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
قبیله تحریف! مروری بر ویژگی مهم فکری و رفتاری جریان 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹از جمله نکات راهبردی و مهم در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز عید قربان، توجه دادن به مسئله تحریف به عنوان یکی از ابزار موثر دشمنان نظام اسلامی بود که ایجاب می‌کند در شناخت ماهیت و مسلک طایفه تحریفگران غرب اندیش، بیشتر بیاندیشیم و سخن بگوئیم. از همین باب در این یادداشت، ده نکته به اختصار تقدیم می‌گردد: 1- کدخدا گرایی بجای خدا گرایی مهترین ویژگی این قبیله، ارادت قلبی، رفتاری و فکری به غرب مخصوصا آمریکا و تبعیَّت محض از فرامین آنها است. کدخدا برای آنها قبله آمال، بهشت برین و خنیاگر آرامش و کمال است! از تقی زاده تا تاجزاده، از کسروی تا فیرحی، از میرزا ملکم خان تا جعفریان، از حاج سیاح تا حاج فرج دباغ، از آقاخان محلاتی تا سروش محلاتی، از آخوندزاده تا آخوندی، از واعظ اصفهانی تا خطیب سرخه ای؛ همه و همه غرب را اوج تمدُّن بشری می دانند. اینان اغلب حاضرند خدا را برای تقدیس کدخدا نقد کنند و برای ستایش مرام قبله آمال خود، دین و مذهب را سر بِبُرَند. پس عجیب نیست اگر در حفظ معشوق خود دشنه از نیام برآرند، غوغا کنند، فتنه ها کنند و حاضر شوند برای دستمالِ دشمن قیصریه وطن را به آتش بکشند! 2- مرغ همسایه غاز است! یکی از ویژگی های رفتاری این جماعت از بزک کردن غرب و خصوصا آمریکاست. اگر صدای اعتراضی از آنجا بلند شود آنرا نشانه دموکراسی می دانند و اگر در کشور ما کسی اعتراض کند، آنرا نتیجه ضعف ساختاری می دانند. کرونا برای ما نشانه ضعف است و برای آنها امری طبیعی! نشان دادن قیام عظیم مردمی در کشور آمریکا، فرار کردن از مشکلات جاری کشور و تجمع عده معدود در کشور ما نشان از نارضایتی عمومی مردم! 3- اگر ما بودیم! این جریان اگر بر عریکه قدرت تکیه نزده باشند. مخالفان خود را به ضعف مدیریتی و ساختاری محکوم می کنند و مدام می گویند: «مردم یادتان هست؟!» 4- تافته جدا بافته! این جماعت هیچ گاه نخواسته اند زیر بار مسئولیت گفتار و افعال خود بروند. گویی سقف آسمان سوراخ شده و فقط این حضرات به زمین افتاده اند. همه را در مقابل خود کوچک می دانند و حاضر نیستند به کسی پاسخ گو باشند. 5- تناقض رفتاری و گفتاری این جماعت به مراتب دچار تناقضات گفتاری و رفتاری می شوند. روزی مردم را از دلار 5000 تومانی می ترسانند و آنروز که با ضعف مدیریتی و فکری خود دلار به 25000 تومان می رسد ، دم فرو می بندند و مسئولیت بی عملی خود را به گردن این و آن می‌اندازند! 6- تشویق دشمن و تحقیر ملت این کج اندیشان، به هر بهانه ای بدنبال تحقیر نظام و ملت عزیز هستند. هر امر غرور آفرین ملت را یا کوچک می شمارند یا نشانه عقب ماندگی! امَّا اگر خاری در غرب بشکفد، آنرا گلستان بهشتی ترسیم می کنند. 7- سلاح ترس و تحقیر برای پیشبرد ، اهداف خود همیشه از سلاح و استفاده می کنند. سایه جنگی درست می کنند و ملَّت را از آن می ترسانند. اگر برای رای گرفتن از مردم، می ترسانند که اگر ما نباشیم، دلار به 5هزار تومان می رسد! و هر از چند گاهی عوامل غرور ملی را وارانه جلوه می دهند و تحقیر می کنند. اگر سابقه بسیار بزرگ در تمدن و علم داشته باشیم هیچ گاه به زبان نخواهند آورد. تاریخ را آنگونه تحریف می کنند که نتیجه اش حقارت و نتوانستن باشد. این جماعت اصرار دارند که ما نمی توانیم و نخواهیم توانست و ، توانسته و تا ابد خواهد توانست! 8- خود را طرفدار ملَّت نشان می دهند از حرف هایشان متعجب می شوی که چقدر طرفدار مردم اند امَّا به هنگام سیل و زلزله و یا آنجا که به کمک شان نیاز باشد، به گوشه ای می‌خزند، و حتی در صفجات مجازی شان هم پیدایشان نمی‌کنی! مردم و مردم گرایی برای آنها ابزار رسیدن و ماندن در قدرت است.مردم تا آنجا برای آنها محترمند که مخالفشان نباشند. 9- گزینشی عمل کردن این جماعت به شدت علاقه به قبیله گرایی و گزینشی عمل کردن دارند.خوبی و بدی و عدل و ظلم از نگاه اینان مفاهیم قراردادی است که باید مطابق میل حضرات تعریف شود. قانون و خواست مردم تا آنجا محترم است که مطابق میل آنها باشد. والا آتش برپا می کنند. خمینی کبیر و اصول و آرمان های انقلاب هم تا جایی که مضر به منافع شان نیست، ارزشمند است و الا از و روایتهای مخدوش ابایی ندارند! 10- قبیله همیشه طلبکار از همه طلبکارند و خود را بدهکار هیچ چیز نمی دانند. اگر جوانی از جان خود بگذرد تا حضرات به آرامش برسند، اگر نظامی هست که امنیت و آزادی برایشان فراهم آورده، برایشان مهم نیست و اصلا به آن فکر نخواهند کرد. این قبیله از مردم و نظام که هیچ، از مقدسات و دین هم طلبکارند! آنقدر تکبر دارند که بجای سرافکندگی و پاسخگویی در مقابل ...یت ها و کارنامه خود،طلبکارند! نافرجام، نماد جریان غرب پرست تحریفگر ایرانی است! @rozaneebefarda
پیام رهبر انقلاب اسلامی در پی فاجعه دردناک بندر بیروت @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 متن کامل پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به شرح ذیل است: «در فاجعه دردناک انفجار بندر بیروت -که منجر به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از مردم و خسارات شدید شده- با شهروندان عزیز لبنانی همدردیم و در کنار آنان هستیم. صبر در برابر این حادثه، برگ زرینی از افتخارات لبنان خواهد بود.» @rozaneebefarda
هر دم به گوشم می‌رسد آوای بانگ این کاروان تا دیگر ندارد فاصله.... @rozaneebefarda
💥صدای پای سند منحوس #۲۰۳۰ از قم ❄️اظهارات عجیب مهراب صادق نیا پیرامون مساله خانواده در ایران 🔳 ترویج تلویحی ازدواج های نامشروع در بیان یک ! 🔸یادداشت انتقادی اختصاصی را در ذیل بخوانید: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
صدای پای سند منحوس #۲۰۳۰ از قم اظهارات عجیب مهراب صادق نیا پیرامون مساله خانواده در ایران/ ازدواج های نامشروع در بیان یک ! [صفحه 1 از 5] 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹«در کشورهای اروپایی و آمریکایی... از زنهای بی‌شوهر، مردهای بی‌زن، آمارهای بسیار بالا وجود دارد که تبعاً بچه‌های بی‌پدر و مادر، بچه‌های ولگرد، بچه‌های جنایتکار حاصل آن است، در آن جا فضا، فضای جنایت است. همین حرفهایی که در خبرها می‌شنوید: یک بچه ناگهان در مدرسه، خیابان، توی قطار قتل انجام می‌دهد، تعدادی را می‌کشد. یکبار و دوبار و یکی دو تا هم نیست. همین طور سطح جنایتکارها از لحاظ سنّی دارد پایین می‌آید. جوانهای بیست ساله بودند، شدند جوانهای شانزده ساله- هفده ساله، حالا بچه‌های سیزده- چهارده ساله در آمریکا جنایت می‌‌کنند. راحت آدم می‌کشند. این جامعه وقتی به این جا می‌رسد، دیگر تقریباً غیر قابل جمع کردن است. »(مقام معظم رهبری 1376/11/9) 🔸از این سخن امام خامنه‌ای بیش از بیست سال می گذرد و انحطاط خانواده در غرب با قانون ننگین هم‌جنس‌گرایی به سیاه‌ترین درجه تا امروز رسید و این سقوط شیطانی هم‌چنان ادامه دارد و این نتیجه قهری مدرنیته منهای دین و معنویت جهان غرب است. اما جریان شبه‌‌روشنفکر معمم که برخی از آنان با عنوان تقی‌زاده‌های زمانه یاد می‌کنند، گویی امروز هم‌چنان به دنبال غربی شدن؛ از نوک پا تا فرق سر، هستند و تلاش می‌کنند خانواده نجیب، پاک و پایدار ایرانی را به بی‌هویتی و تزلزل بکشانند. دنبال کردن خط منحط غرب زدگی توسط برخی چهره های به ظاهر حوزوی و حمایت و ترویج از «سند 2030» تا آخرین لحظه دولت اعتدال ادامه دارد و حاضر نیستند از اهداف پیدا و پنهان این سند و نگارندگان آن دست بکشند. حجم این سنخ فعالیت های پنهان و پیدا روز به روز در حال ازدیاد است و پاسخگویی روزآمد به شبهات این جریان یک ضرورت حوزوی است. 🔸آنچه در این یادداشت می‌خوانید نقد اجمالی محتوای یک لایو اینستاگرامی است که تحت عنوان «سومین جلسه از نشست‌های فلسفه خانواده از دیدگاه اندیشه‌وران» به میزبانی مجموعه تازه تآسیسی به نام «موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی(خاتم)» برگزار شده است. جناب آقای (عضو هیئت علمی ) در این لایو اینستاگرامی، مطالب بسیار عجیب و غریبی را پیرامون مسئله خانواده در ایران مطرح کرد که جای تأمل بسیار دارد. 🔸صادق‌نیا در این گفت و گوی مجازی با هویت‌زدایی از عنصر خانواده با تعریف اصیل دینی و ملی آن، این نهاد اجتماعی را به گونه‌ای تعریف کرد که کثیف‌ترین اجتماعات هم‌چون یا همراهی‌های غیرشرعی را هم در دایره خانواده گنجانده شود. او برای دفاع از تعریف مورد نظر خود از خانواده چنین گفته است: « برخی از مفاهیم در بعضی از انواع خانواده وجود دارن که در برخی دیگر از اشکال خانواده به چشم نمی خورند مثلا در جامعه های سنتی ازدواج یکی از محوری ترین مولفه های خانواده بود یعنی خانواده با ازدواج تشکیل می شد ولی امروزه ما صورتهایی از خانواده در جوامع می بینیم که عنصر ازدواج توشون نیست یعنی چند نفر ممکنه با هم زندگی بکنند ولی هیچ وقت هم ازدواج بین اونها رخ نمی ده یعنی کار به یک پیوند یا قرارداد یا اصطلاحا نکاح‌نامه نکشه. یا مثلا پیش تر در جوامع سنتی روی تمایز جنسیتی خیلی تاکید می شد یعنی در خانواده یک نفر زوج هست یک نفر زوجه یا یکی مرد یکی زن، امروز ما صورت‌هایی از خانواده می بینیم.» 🔹ظاهر کلام آقای صادق‌نیا این است که وی با توسعه در مفهوم «خانواده» زیست‌های آلوده به فحشا و زنا و لواط را هم زندگی خانوادگی می‌داند و در ادامه سخنان خود از آن به عنوان مصداق خانواده مدرن یاد می کند که گریزی از پذیرش آن نیست! حال آنکه این قبیل مطالب، برخلاف ارتکازات دینی و حتی ملی مسلمانان و ایرانیان است و همین نکته باعث تعجب مجری برنامه نیز شد که با استفهامات استغرابی آن را بروز داد. البته آقای صادق‌نیا هم آن‌قدر شجاعت نداشت که از دیدگاه خود دفاع کند و خود را پشت ابهام‌گویی و ابزار همیشگی اعتدالگرایان یعنی ،پنهان کرد و نام هویت‌زدایی از مفهوم بنیادین خانواده را «دست و دل‌بازی در تعریف» گذاشت و گفت: « من الان نمی خوام بگم این مدلی از خانواده که درش مؤلفه ازدواج وجود نداره از نظر من چیز خوبیه اینو نمی خوام بگم، نمی خوام بگم هم از نظر من خانواده هستن ... منظورم اینه که ما در جامعه صورتهای مختلفی از خانواده داریم که همه خودشون رو خانواده می دونند ولو اینکه ما از نظر ارزشی یا نظام اعتقادی ما اونها رو خانواده ندونیم لذا در ارائه تعریفی از خانواده باید یه کم دست و دل بازتر باشیم یک تعریفی ارائه بدیم که این صورتهای مختلف را شامل بشه!!» 🔸کانال نخبگانی روزنه؛👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
صدای پای سند منحوس #۲۰۳۰ از قم اظهارات عجیب مهراب صادق نیا پیرامون مساله خانواده در ایران/ ازدواج های نامشروع در بیان یک ! [صفحه 2 از 5] 🔸مهراب صادق‌نیا در ابتدای عبارت مذکور می‌گوید «نمی‌خواهم بگویم خانواده‌های هم‌بالین از نظر من خوانواده هستند» اما اگر ایشان واقعا زندگی با فحشا (و به تعبیر جذاب آقای صادق‌نیا: خانواده هم‌بالین) را یک زندگی خانوادگی نمی‌دانند پس چرا اعتقاد دارند که باید در تعریف «خانواده دست و دل‌باز» باشیم و صورت های مختلف خانواده مدرن (بخوانید: زنا و فحشا و لواط و...) را بر خلاف فرهنگ دینی و ملی با تلاشی مذبوحانه در مفهوم خانواده بگنجانیم؟! 🔹ممکن است کسی اشکال کند که تعریف «خانواده» یک امر عرفی است و در حال حاضر عرف در این مفهوم توسعه داده است و اگر تعریفی از خانواده ارائه کنیم که برخی مصادیق را شامل نشود، شرط «جامعیت افراد» را که لازمه یک تعریف صحیح است رعایت نکرده‌ایم. اما پاسخ این است؛ همان‌طور که «جامعیت افراد» شرط صحت تعریف است، «مانعیت اغیار» هم شرط است و عرف مسلمان، ایرانی و حتی شرقی، هم‌خانگی لواط‌کار و مساحقه‌کار و... را رابطه «خانوادگی» نمی‌داند. اما سؤال این‌جاست که ذهن آقای صادق‌نیا بر اساس چه عرفی شکل گرفته که تلاش می‌کند موارد فوق را هم در تعریف خانواده بگنجاند؟! 🔸پاسخ این سؤال را در «پدیدارشناسی سکولار و غرب‌زده» آقای صادق‌نیا باید جست. اشکال اساسی امثال او این است که نه تنها در ناحیه احکام سیاسی-اجتماعی و حقوق غرب‌زده‌اند بلکه در ناحیه مفهوم‌شناسی نیز با همان عینک به پدیده‌های اجتماعی و سیاسی نگاه می‌کنند و مفهوم به ظاهر بسیط و بدیهی در فرهنگ اسلامی-ایرانی هم‌چون «خانواده» را همان‌طور تعریف می‌کند که عرف و عوام کشورهای غربی تعریف می‌کنند و اگر جوامع منحط غربی اجتماعات دو یا چند نفره بی‌قاعده و آلوده را هم خانواده حساب کنند آقای صادق‌نیا هم همان را تکرار می‌کند. البته در جوامع غربی نیز همه کشورها مواردی مثل هم‌جنس‌گرایی را به رسمیت نشناختند و اروپای شرقی و مرکزی و کشوری مثل ایتالیا با سیل انحطاط اخلاقی سایر کشورهای اروپایی همراه نشد و ازدواج هم‌جنس‌گراها را به رسمیت نشناخت. (شفقنا/14تیر1396) اما ظاهرا آقای صادق‌نیا ترجیح داده برای تعریف خانواده؛ عرف کثیفِ انگلیس و آلمان و هلند و... را به عنوان مرجع خود بپذیرد. 🔸البته مشکل صادق نیا به همین‌جا ختم نمی‌شود. او نگاه «سکولاریستی» و از حیث دیگر «مدرن» را از مفهوم‌شناسی به تنویع و تقسیم می‌رساند و انواع خانواده را بر اساس کلیشه‌ای ثابت به «سنتی» و «مدرن» تقسیم می‌کند و نکات منفی که بر اساس یک رسم نانوشته و البته غیرمستند، برای خانواده‌های قدیم ذکر می‌شد را تکرار کرد و هرچه می‌توانست در مدح خانواده مدرن گفت و معایب آشکار خانواده در جوامع غربی و مدرن را سانسور کرد. 🔻او در این زمینه می‌گوید: «در جوامع سنتی ما یک چیزی داشتیم که بهش می گفتن خانواده در جوامع مدرن هم یک چیزی داریم که بهش می گن خانواده. این دوتا به لحاظ ماهیت و کارکرد سخت متفاوت اند.» و در ادامه مواردی همچون «زیاد بودن نقش‌های خانوادگی، ازدواج بر اساس غریزه طبیعی، دینی بودن ازدواج، پیوندهای نسبی بالا و حمایتگری و استقلال پایین اعضای خانواده، تقلید اجباری، سلسله‌مراتبی بودن قدرت و ظلم به زن، عدم استقلال اقتصادی زن» را از ویژگی‌های ذکر می کند و در مقابل مواردی را به عنوان ویژگی‌های خانواده مدرن برمی شمارد، از جمله: «تعداد کم اعضای خانواده، محدود بودن پیوندها، عدم نیاز به حمایت‌گری خانواده به دلیل وجود قوانین، غریزه جنسی به عنوان مبنای ازدواج، صرف قرارداد عاطفی بودن ازدواج، امکان خلاقیت و رشد بالا در خانواده مدرن و عدم ظلم به زن به دلیل نبود نظام قدرت سلسله‌مراتبی.» @rozaneebefarda ادامه 👇🏽