سکولاريسم پنهان (بررسي انديشههاي دکتر داود فيرحي.pdf
3.88M
فایل کامل کتاب
سکولاريسم پنهان: بررسی انتقادی انديشههای دکتر #داود_فيرحی
🔴 مجموعهای از مناظرهها و گفتوگوهای انتقادی، يادداشت، مصاحبه، سخنرانی و مقالات متعدد که توسط گروه تاريخ انديشه معاصر مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی(ره) به صورت غيررسمی منتشر شده است.
🔳با آثاری از اساتید ارجمند آقایان:
🔸سيدمحمدمهدی ميرباقری
🔸حميد پارسانيا
🔸 عبدالحسين خسروپناه
🔸داود مهدوی زادگان
🔸محمدجواد نورزوی
🔸مهدی اميدی
🔸ذبيحالله نعيميان
🔸 محمدعلی ليالی
🔸 ابوذر مظاهری
🔸علی احمدی خواه
🔸موسی نجفی
🔸عليرضا جوادزاده
▫️روزنه؛ دریچهای به تاريخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر👇
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
انتقادها و ادعاهای جدید مسیح مهاجری پیرامون بودجه دولتی مراکز حوزوی
برخی حوزویان هم از نظام پول میگیرند و هم به نظام، دولت، رهبری و انقلاب بد و بیراه میگویند!
مراجع تقلید ما جرأت حرف زدن ندارند!
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
[صفحه ۱ از ۲]
🔹 #گزیده سخنان #مسیح_مهاجری در دیدار جمعی از اعضای انجمن اندیشه و قلم:
🔸در زمان امام حوزه هیچ ردیف بودجهای نداشت و ایشان میگفتند خودتان باید حوزه را اداره کنید. بعداً با تعریف بودجه برای حوزه، ردیفهای مفصل و میز و ساختمانها و حقوقهای آنچنانی ایجاد شد و همین روش، به استقلال حوزه لطمه وارد کرده است.
🔹عجیب اینکه عوارض منفی در داخل خود حوزه هم دارد. من خبر دارم برخی از اینها هم پول میگیرند و هم به نظام، دولت، رهبری و انقلاب بد و بیراه میگویند.
🔸نمونه استقلال حوزه را فعالیت امام خمینی(ره) در قبل از انقلاب بود.
حوزه توانست با تحت تأثیر قرار دادن همه مردم، حکومت مورد حمایت غرب و شرق آن زمان را هم از پا دربیاورد.
🔸بنابراین، استقلال بهمعنای حفظ هویت ذاتی حوزه است، منهای هر گونه حاشیه نسبت به حکومت و دیگران. یعنی حوزه هر حرفی را حق میداند، بدون ملاحظه اینکه حکومت و مقامات آن خوششان بیاید یا نه، بزند و این منافاتی ندارد که علاوه بر اینکه حرف خودش را میزند، در مواردی با حاکمیت هم همراهی کند.
اگر حوزه بدین معنا استقلال داشته باشد، اصلاً دچار مشکلاتی چون نداشتن پول یا قدرت نمیشود، چون قدرت معنوی خواهد داشت و مردم هم مثل قبل از انقلاب که با تواضع به مراجع وجوهات میدادند، عمل خواهند کرد و مراجع نه از نظر مالی و نه قدرت، محتاج دیگران نخواهند بود.
🔸متاسفانه برخی آقایان مراجع مستقل و حتی بعضی که مواضع انتقادی دارند، جرأت بیان مواضعشان را ندارند. در حالی که مرجع تقلید باید خیلی بالاتر از این حرفها باشد و مراجع هرچه را لازم میدانند، باید بگویند تا همه هم بدانند. وقتی حرفشان حق است، مردم، حامی و خدا پشتیبان آنها هستند. من طلبه و آن آقای کاسب یا دانشجو، ممکن است بترسیم، ولی مرجع تقلید نباید از کسی واهمه داشته باشد.
🔹صرف پول نگرفتن از دولت، حمایت و دیدار نکردن و اعلامیه ندادن، استقلال نیست؛ استقلال این است که شما آنچه میفهمید، بگویید و از هیچکس واهمهای نداشته باشید. البته نمیگویم خلاف حق بگویید یا با کسی در بیفتید، ولی حرفتان را بزنید و ملاحظات و مصلحتهای بیپایه را در نظر نگیرید. در این صورت اصلاً این مشکلاتی که الآن داریم، پیش نمیآید. مرجعیت جای خودش را حفظ میکند و کسی جرأت ندارد به آنها اهانت کند و مردم هم پشتیبانی می کنند.
🔸 من خدمت یکی از مراجع رفته بودم و از ایشان بابت زیاد سخن گفتن انتقاد کردم و گفتم در گذشته مراجع ما طوری بودند که اگر یک جمله میگفتند، مثل بمب صدا میکرد. میرزای شیرازی با یک جمله نهصت تنباکو به راه انداخت و ناصرالدین شاه را واداربه عقبنشینی کرد یا امروز آقای سیستانی بسیار کم سخن میگوید و آن همه نفوذ دارد. اما الان یک وزیر یا پایینتر از او به قم میرود و عصر از تلویزیون پخش میشود که پنج شش مرجع تقلید با او صحبت میکند. در حالی که نظر دادن مراجع در همه موضوعات، امتیازی برای آنها نیست.
وی با نقل خاطرهای از اعتراض امام راحل به مدیران مسئول روزنامههای کیهان، اطلاعات و جمهوری اسلامی برای استفاده دائمی از عکس و اخبار ایشان در صفحه نخست مطبوعات، یادآور شد: امام قبل از انقلاب هم با مردم بودند و بعد هم با مردم بودند. شما هیچجا نمیبینید امام متکی شده باشند به دولت. در بهشت زهرا هم گفتند به اتکاء این مردم توی دهن این دولت میزنم و دولت تعیین میکنم و تا آخر هم اتکا به مردم را بعد از اتکا به خدا داشتند. استقلال یعنی این. حوزه باید اینطور استقلال داشته باشد.
@rozaneebefarda
ادامه👇
انتقادها و ادعاهای جدید مسیح مهاجری پیرامون بودجه دولتی مراکز حوزوی
[صفحه ۱ از ۲]
🔹 امام تا آخر حیثیت مرجعیت خود را از حکومت جدا میدانستند و در منشور روحانیت هم بهعنوان یک مرجع سخن گفتند؛ به آنها که در حوزه رسوب میکنند و بیرون نمیروند، نهیب زدند که بروید با مردم باشید و برای آنها کار کنید. یک نهیب دیگر هم به متحجرینی زدند که نمیخواهند قبول کنند که این لباس و علم رسالتی دارد. امام اصلاً از جایگاه حکومت با روحانیت و حوزهها حرف نزده است.
در نصب امامان جمعه که احکام آنها را امام امضا می کردند، به گلپایگان که رسیدند، گفتند اینجا را آقای گلپایگانی نصب کنند. با اینکه هم امام و هم آیتالله گلپایگانی معتقد بودند حاکم اسلامی باید اینها را نصب کند، امام به احترام مرجعیت، گفتند امام جمعه اینجا را آقای گلپایگانی نصب کنند. نظر امام را به آقای گلپایگانی گفتند و ایشان گفتند نه، امام باید تعیین کند. در نهایت آقای گلپایگانی با تشکر از امام گفت، پیشنهادم این آقاست، اما امام حکمش را امضا کنند که امام هم امضا کردند. می بینید که امام با اینکه حاکم اسلامی بودند، باز از جایگاه مرجعیت وارد عمل شدند و خودشان هم بهعنوان مرجع با یک مرجع دیگر اینگونه تعامل کردند.
🔻 آخر ماه رمضان برای اعلام عید فطر از امام میپرسیدند و ایشان میگفتند از مراجع بپرسید و بیشتر بر آقای گلپایگانی تکیه میکردند و هرچه آقای گلپایگانی میگفت، همان را اعلام میکردند. طبق رساله خود علما، یکی از راههای اثبات رؤیت ماه، حکم حاکم است، اما امام در تمام مدت این کار را نکردند.
🔸بعد از فوت آقای شریعتمداری، آقای گلپایگانی نامه تندی به امام نوشتند. ظاهراً بدون اینکه امام در جریان باشند، افراد تندرو در ماجرای تدفین و تشییع آقای شریعتمداری اقداماتی کرده بودند و آقای گلپایگانی به این واقعه اعتراض داشتند و همین را در نامه به امام نوشتند. یکی از اعضای دفتر امام می گفت اطرافیان، نامه را به امام ندادند، چون نگران بودند اگر امام آن را بخوانند ناراحت میشوند و برای قلبشان خوب نیست. البته بعدا متوجه شدیم امام آن نامه را در یک بولتن خواندهاند. او میگفت شب عید فطر آن سال از امام درباره هلال ماه و اثبات عید فطر پرسیدیم و در کمال تعجب دیدیم ایشان بازهم گفتند از آقای گلپایگانی بپرسید. این، از موضع مرجعیت است، نه حاکمیت و تمام موارد مربوط به حوزه این طور بود.
🔹حکمرانی مراجع و حوزه و روحانیت بر مردم، باید از جنسی غیر از حاکمیت حکمرانان سیاسی باشد. حکمرانی سیاسی از جنس قانون است ولی مرجعیت و روحانیت از جنس حکمرانی قلبی است که میتوانند این را داشته باشند. امام این را داشت و از این موضع و جایگاه وقتی حرف میزد، همه میگفتند چشم. البته کسانی هم بودند که قبول نداشتند ولی چون این نفوذ را امام داشت، آنها هم تبعیت می کردند. از آدمی که موضع حق دارد و درست میگوید طبعا باید تبعیت کرد، ولی اکثریت امام را با جان و دل قبول داشتند و چون امام بر قلب آنان حکمرانی میکرد، هرچه میگفت قبول میکردند.
🔶حاشیه روزنه بر ادعاهای مهاجری، به زودی همینجا👇🏽
@rozaneebefarda
از #دکتر_مصدق تا #حسن_روحانی؛ ماجرای تکراری اعتماد بیجا به آمریکا، اقتصاد بدون نفت و نذر روغن ریخته!
اختصاصی|| حامد حبیبی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹۲۹ اسفند روز مهمی در تاریخ معاصر کشورمان است که جا دارد از آن به نیکی یاد شود؛ اما متأسفانه ناتوانی سردمداران اقتصاد ایران در آن روز نتوانست شیرنی ملی شدن صنعت نفت را در کام مردم بچشاند و بعداً با #کودتای_ننگین و بعداز آن به واسطه #کنسرسیوم_سیاه در دولت زاهدی، عملا ملی شدن نفت، بیمعنی شد.
🔸 این روزها برخی برجامیان، دولت روحانی را یگانه دولت قرن (بعد از دولت دکتر مصدق) در #اقتصاد_بدون_نفت قلمداد می کنند.
از این رو بررسی این انگاره که مصدق را پایهگذار اقتصاد بدون نفت می داند، خالی از لطف نیست.
🔹 به راستی، آیا مصدق به اقتصاد بدون نفت باورمند بود؟ در واقع این ادعا زمانی مطرح شد که مجلس نفت را ملی کرد و کشور مورد تحریم قرار گرفت و درآمدهای نفتی کاهش پیدا کرد. وقتی دولت نمیتوانست از درآمدهای نفتی استفاده کند بنا شد اقتصاد بدون نفت را به پیش ببرد.
🔸 مصدق هم برای جلب نظر بازار و بازرگانان شعار اقتصاد بدون نفت را مطرح کرد و قصد ظاهری او این بود که از درآمدهای صادراتی نفت صرفنظر شود و تولید نفت برای مصرف داخلی صورت گیرد.(پنجاه سال نفت ایران، ص405)
🔹 این شعار باعث همراهی بخشی از بازاریان با مصدق شد واگر چه برای #عوام جذابیت داشت اما در عمل ناکام از حل مشکلات باقی ماند. با این حال اگر آقای مصدق به دنبال تحقق این شعار بود، درصدد دولتی کردن نفت برنمیآمد.
🔹 این شعار پس ازآن مطرح شد که با بیتدبیری های مصدق، نهضت ملی شدن نفت شکست خورد. آن هم زمانی که شرکت ایران وانگلیس وجود نداشت که نفت استخراج کند و در داخل هم توانایی نبود که نفت تولید شود. در این شرایط طبیعی بود که مصدق و همفکران ایشان شعار اقتصاد بدون نفت سر دهند. در حقیقت اقتصاد بدون نفت مصداق در این برهه، امری شعاری بود که نه برنامهای برای آن تهیه شده بود و نه مبتنی بر اراده و اختیار دولت مصدق شکل گرفته بود.(نفت و سیاست در ایران، ص292-293)
🔸در کارنامه مصدق نقاط ابهام زیادی وجود دارد و از آن جمله، پرهیز او از ملی کردن پالایشگاه آبادان بود. وی در مذاکرات با انگلیس میگوید که ما پالایشگاه آبادان را که یکی از اصلیترین مراکز نفتی ماست، ملی نمیکنیم و این پیشنهاد او حتی باعث تعجب طرف انگلیسی میشود و آنها سریعا کاغذ میآورند و از مصدق امضا میگیرند.(خاطرات دین آچسون،ص510)
🔹 در این دوره با کاهش درآمد دولت پرداخت هزینه ها دشوار شد بخصوص که هزینه دستمزد کارگران نفت و نگهداری تاسیسات به گردن دولت افتاده بود. مصدق برای پوشاندن کسری بودجه به چند طریق متوسل شد. اوراق قرضه منتشر کرد، از صندوق بین المللی پول کمک گرفت، ذخیره ارزی را فروخت و اسکناس منتشر کرد این اقدام اخیر موجب تورم افسهرگسیخته میشد.(لایحه امتیاز نفت به کنسرسیوم،زمانه ،ش69)
🔸 جالب آنکه مصدق در دو سال اول تصدی نخستوزیری، بودجه ای تدوین نکرد و امور دولت از طریق اجازه خرج یک دوازدهم و چند دوازدهم میگذشت.
تنها در سال آخر بودجه ای تنظیم کرد که آنرا با استفاده از اختیارات خودش تصویب کرد بدون آنکه آنرا به مجلس بفرستد. در واقع یک دلیل انحلال مجلس هم این بود که مصدق میترسید قضیه انتشار اسکناس کشف شود.(همان)
🔸جدا از اینکه کشور تمام دستگاه دیپلماسی خود را وقف مذاکرات بی نتیجه و اعتماد بیمورد به آمریکا نموده بود، به هشدارهای دلسوزان داخلی از جمله آیتالله کاشانی که خطر نزدیک شدن به #آمریکا را گوشزد می نمودند نیز توجهی نکرد و در نتیجه این بیتدبیری و آمریکاگرایی افراطی، زمینه برای کودتای 28 مرداد و در نهایت تحمیل کنسرسیوم نفتی که برخی آن را گشودن پای کشورهای استعماری خصوصا آمریکا به ایران می دانند، فراهم آمد.
🔹عجیب آنکه دوران دولت روحانی از جهات زیادی به عصر مصدق تشابه دارد؛ اینان در نتیجه نگاه افراطی به غرب و اعتماد بیجا به آمريکا، یک قرارداد خسارتبار مانند برجام را بر کشور تحمیل کردهاند که نه تنها موجب لغو تحریمها نشده، بلکه روشهای دور زدن تحریم را نیز تا حدودی مسدود کرده و حضرات در شرايطی شعار اقتصاد بدون نفت سر میدهند که درنتیجه اعتماد افراطی به آمریکا و بیتوجهی به سیاستهای اقتصاد مقاومتی، دولت نفتی، نه توان فروش نفت دارد و نه عملا به اقتصاد درونزا و تکیه بر توان داخلی باور دارد لذا آنان به جای برنامهریزی برای تحقق اقتصاد بدون نفت(مطالبه سالهای دور رهبر دوراندیش انقلاب اسلامی)، با برخوردی شعاری، حال که توان فروش نفت ندارند، مانند مصدق روغن ریخته را نذر امامزاده کردهاند!
@rozaneebefarda
قصیده غرای فرزدق در وصف حضرت سید الساجدین(ع)
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
هشام بن عبدالملک در زمان حکومت برادرش ولید بن عبدالملک اموی به قصد حج، به مکه آمد و به آهنگ طواف قدم در مسجدالحرام گذاشت.
وقتی به منظور استلام حجرالاسود به نزدیک کعبه رسید، فشار جمعیت میان او و حطیم حائل شد، ناگزیر عقب نشینی کرد و بر منبری که برای وی نصب کردند، به انتظار کاهش ازدحام جمعیت نشست و بزرگان شام که همراه او بودند در اطرافش جمع شدند و به تماشای مطاف پرداختند.
فَبَینَمَا هُوَ کذَلِک إِذْ أَقْبَلَ عَلِی بْنُ الْحُسَینِ(ع) فَلَمَّا دَنَا مِنَ الْحَجَرِ لِیسْتَلِمَهُ تَنَحَّی عَنْهُ النَّاسُ إِجْلَالًا لَهُ وَهِیبَةً وَاحْتِرَامًا، وَهُوَ فِی بِزَّةٍ حَسَنَةٍ، وَشَکلٍ مَلِیحٍ
در این هنگام حضرت علی بن الحسین(ع) که سیمایش از همگان زیباتر و جامه هایش از همگان پاکیزه تر و شمیم نسیمش از همه طواف کنندگان دلپذیرتر بود، از افق مسجد درخشید و به مطاف آمد و چون به نزدیک حجرالاسود رسید؛ موج جمعیت دربرابر هیبت و عظمتش کنار رفتند و منطقه استلام را در برابرش خالی از ازدحام کرد، تا به آسانی دست به حجرالاسود رساند و به طواف پرداخت.
تماشای این منظره موجی از خشم و حسد در دل و جان هشام بن عبدالملک برانگیخت و در همین حال که آتش کینه در درونش زبانه می کشید، یکی از بزرگان شام رو به او کرد و با لحنی آمیخته به حیرت گفت: این کیست که تمام جمعیت به تجلیل و تکریم او پرداختند و صحنه مطاف برای او خلوت گردید؟
هشام با آن که شخصیت امام(ع) را نیک می شناخت، اما از شدت کینه و حسد و از بیم آن که درباریانش به او مایل شوند و تحت تأثیر مقام و کلامش قرار گیرند، خود را به نادانی زد و در جواب مرد شامی گفت: او را نمی شناسم.
در این هنگام روح حساس ابوفراس (فرزدق) از این تجاهل و حق کشی سخت آزرده شد و با آن که خود شاعر دربار اموی بود، بدون آن که از قهر و سطوت هشام بترسد و از درنده خویی آن امیر مغرور خودکامه بر جان خود بیندیشد، رو به مرد شامی کرد و گفت: اگر خواهی تا شخصیت او را بشناسی از من بپرس، من او را نیک می شناسم.
آن گاه فرزدق در لحظه ای از لحظات تجلی ایمان و معراج روح، قصیده جاویدان خود را که از الهام وجدان بیدارش مایه می گرفت، با حماسه های افروخته و آهنگی پرشور سیل آسا بر زبان راند و گفت:
هَذَا الَّذِی تَعْرِفُ الْبَطْحَاءُ وَطْأَتَهُ
وَالْبَیتُ یعْرِفُهُ وَالْحِلُّ وَالْحَرَمُ
هَذَا ابْنُ خَیرِ عِبَادِ اللَّهِ کلِّهِمُ
هَذَا التَّقِی النَّقِی الطَّاهِرُ الْعَلَمُ
إِذَا رَأَتْهُ قُرَیشٌ قَالَ قَائِلُهَا إِلَی
مَکارِمِ هَذَا ینْتَهِی الْکرَمُ
ینْمَی إِلَی ذُرْوَةِ الْعِزِّ الَّتِی قَصُرَتْ
عَنْ نَیلِهَا عَرَبُ الْإِسْلَامِ وَالْعَجَمُ
یکادُ یمْسِکهُ عِرْفَانَ رَاحَتِهِ
رُکنُ الْحَطِیمِ إِذَا مَا جَاءَ یسْتَلِمُ
یغْضِی حَیاءً وَیغْضَی مِنْ مَهَابَتِهِ
فَمَا یکلَّمُ إِلَّا حِینَ یبْتَسِمُ
بِکفِّهِ خَیزُرَانٌ رِیحُهَا عَبِقٌ
مِنْ کفِّ أَرْوَعَ فِی عِرْنِینِهِ شَمَمُ
مُشْتَقَّةٌ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ نَبْعَتُهُ
طَابَتْ عَنَاصِرُهَا وَالْخِیمُ وَالشِّیمُ
ینْجَابُ نُورُ الْهُدَی مِنْ نُورِ غُرَّتِهِ
کالشَّمْسِ ینْجَابُ عَنْ إِشْرَاقِهَا الْقَتَمُ
حَمَّالُ أَثْقَالِ أَقْوَامٍ إِذَا فُدِحُوَا
حُلْوُ الشَّمَائِلِ تَحْلُو عِنْدَهُ نَعَمُ
هَذَا ابْنُ فَاطِمَةٍ إِنْ کنْتَ جَاهِلَه
بِجَدِّهِ أَنْبِیاءُ اللَّهِ قَدْ خُتِمُوا
اللَّهُ فَضَّلَهُ قِدْمًا وَشَرَّفَهُ
جَرَی بِذَاک لَهُ فِی لَوْحِهِ الْقَلَمُ
مَنْ جَدُّهُ دَانَ فَضْلُ الْأَنْبِیاءِ لَهُ
وَفَضْلُ أُمَّتِهِ دَانَتْ لَهَا الْأُمَمُ
عَمَّ الْبَرِّیةَ بِالْإِحْسَانِ فَانْقَشَعَتْ
عَنْهَا الْغَیابَةُ وَالْإِمْلَاقُ وَالظُّلَمُ
کلْتَا یدَیهِ غِیاثٌ عَمَّ نَفْعُهُمَا
یسْتَوْکفَانِ وَلَا یعْرُوهُمَا الْعَدَمُ
سَهْلُ الْخَلِیقَةِ لَا تُخْشَی بَوَادِرُهُ
یزِینُهُ اثْنَانِ حُسْنُ الْخُلْقِ وَالْکرَمُ..
وقتی قصیده فرزدق به پایان رسید، هشام مانند کسی که از خوابی گران بیدار شده باشد، خشمگین و آشفته به فرزدق گفت:
چرا چنین شعری تاکنون در مدح ما نسروده ای؟
فرزدق گفت: جدّی بمانند جدّ او و پدری همشأن پدر او و مادری پاکیزه گوهر مانند مادر او بیاور تا تو را نیز مانند او بستایم.
هشام برآشفت و دستور داد تا نام شاعر را از دفتر جوایز حذف کنند و او را در سرزمین عسفان میان مکه و مدینه به بند و زندان کشند.( البدایة والنهایة ابن کثیر، ج۸، ص۲۲۷)
@dreshkevari
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مشابهت های #مصدق و #روحانی در ضربه به اقتصاد ایران به روایت یک اقتصاددان
مسعود درخشان، استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی تبیین کرد.
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
▫️اشتباه روحانی همان اشتباهی بود که مصدق کرد لیبرالیسم کمر مصدق را شکاند.
🔹مصدق ظلم ستیز بود و مظهر ظلم در آن زمان شرکت نفتی ایران و انگلیس بود ولی برای تظلم خواهی به سراغ آمریکا رفت!
🔹لیبرالیسم کمر مصدق را شکاند.
🔹روحانی با اعتقاد کامل به لیبرالیسم و تکیه بر کمک غرب و تحت شعار برد- برد همان اشتباه مصدق را تکرار کرد.
🔹مشاوران روحانی به وی القا کردند که با راهبرد برد- برد میتوان به جنگ غرب رفت.
@rozaneebefarda
سوءاستفاده توأمان سکولارها و فتنهگران از نام و مرام آیتالله سیستانی(حفظه الله)
اختصاصی|| قابل تأمل
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹دیدار پاپ با آیتالله العظمی سیستانی در نجف، تاکنون واکنشهای زیادی در پی داشته که اغلب با ستایش اصل دیدار همراه بوده اما برای برخی از ضدانقلاب خارج نشین و فتنهگران و سکولارهای داخلی، این ملاقات فرصت و بهانهای بود برای دوگانهسازی کاذب بین قم و نجف و تلاش برای القای اختلاف بین ولی فقیه و مرجعیت اعلای نجف.
امری که نه آیتالله العظمی خامنهای بدان راضی است و نه آیتالله العظمی سیستانی!
🔹یکی از برکات این ملاقات، افشای ماهیت آن دسته از فتنهگران و سکولارهای داخلی بود که در یک دهه گذشته، خاصه بعد از #فتنه۸۸ تا کنون تلاش کردهاند دامنه فتنه را به نجف بکشانند و در این راه خود را پشت نام و مرام آیتالله سیستانی مخفی کردهاند!
بعد از شکست پروژه استعماری #تولید_آنتیتز_انقلاب_در_قم، آنان راه چاره را در استفاده از ظرفیت حوزه نجف یافتند.
در کوران فتنه و بعد از آن با برخی فضلای شان رسما مذاکره کردند برای #کوچ_به_نجف، با خیال ایجاد یک پایگاه محکم در آنجا علیه نظام!
حضور محتشمیپور(بانی کمیته غیرقانونی صیانت از آرا در سال۸۸ و از عوامل فتنه) در حوزه نجف، شاهد مدعاست. شایعه مهاجرت هاشمی به نجف هم در همین پازل قابل تحلیل است. و صدالبته برخی اصحاب اصلاحات و اعتدال، خاطراتی دارند از دست رد زدن به پیشنهاد هجرت به نجف که امید است حریت بازگو کردنش را بیابند تا ابعاد پیچیده و پنهان این طراحی چندلایه، کمی روشن شود.
🔹دیدار پاپ بهانه خوبی بود تا این دمل چرکین دوگانهسازی بیرون بزند؛ آنها فرصت خوبی یافته بودند برای به اصطلاح کوبیدن حوزه بیدار قم و هجمه به ولایت فقیه! و شوربختانه و ناجوانمردانه، نام نجف و آیتالله سیستانی را سپر کرده بودند تا طرف مقابل نتواند هیچ بگوید و آنها بتازند و پیش بروند و تندگویی و درشتگویی کنند.
🔹مواجهه حکیمانه شخص مرجعیت اعلا در مخالفت با هر نوع دوگانهسازی و تفرقه درون #بیت_شیعی از یک سو و یادکرد مسئله فلسطین در دیدار با پاپ #جریان_تفرقهافکن و #فتنهطلب را با بحران تئوریک مواجه کرد و تمام بافتههای ده ساله آنان را یک شبه بر باد داد!
▫️هوشمندی و مقابله دقیق برخی عناصر سیاسی/رسانهای جریان انقلابی نیز در افشای این طراحی توطئهآمیز، مهر باطل بر آن زد.
▫️بعد از شکست پروژه رسانهای و سیاسی فتنهگران و سکولارها در اختلاف اندازی بین ولایت فقیه و مرجعیت اعلا، جیغ بنفش سران دو جریان فتنه و سکولاریسم مقدس بلند شد.
پیام خاتمی و پیام برخی سران سکولاریسم حوزوی، در تمسک به نام و مرام آیتالله سیستانی در همین پازل قابل تحلیل است.
🔹شکی نیست که مشرب اجتهادی و آرا فقهی و رویکرد سیاسی آیتالله العظمی سیستانی مختص خود ایشان است و معظم له بر اساس حجت شرعی و البته لحاظ اقتضائات اجتماعی_سیاسی عراق، در اتخاذ چنین رویه و سیرهای بیتاثیر نبوده و نیست.
اما ارتباط وثیق و ارادت طرفینی بین ایشان و مقام معظم رهبری، امری نیست که بر دوست و دشمن مخفی باشد.
این اصل، بر تمام متشابهات و حواشی، حاکم است!
▫️دشمنان خارجی این مسئله را خوب و زود فهمیدهاند که آیتالله سیستانی و آیتالله خامنهای، انفکاک ناپذیرند چه رسد به اینکه کسی توهم تقابل بین آنان کند!
فتنهگران داخلی و سکولارهای حوزوی اما یا به واسطه کندذهنی و کوردلی شان هنوز نفهمیدهاند یا خود را به خواب زدهاند!
در هر صورت فرقی نمیکند؛ جریان انقلابی و مردم و بزرگان و بدنه حوزه تکلیف خود را میداند. آیتالله سیستانی جان ماست و در همه حال واجب التعظیم است و خود ایشان نیز همچون سایر اعاظم قم و نجف، بهتر از هر کسی میداند که علمدار اسلام و تشیع کیست و لذا هرگز تضعیف رهبری عزیز را جایز نمیداند.
از سکولارها و فتنهگران باید پرسید شما چه نسبتی با این اصالت های حوزوی و راهبردهای تاریخی تشیع دارید؟ تا کی درخدمت استعمار و کفار، به اختلافافکنی بین بزرگان شیعه مشغول هستید؟ آیا از اینکه در نزد هیچ یک از بزرگان تشیع آبرومند و موجه نیستید، و در عین حال خود را به آنها میچسبانید و از نام آنان سوءاستفاده میکنید، خجالت نمیکشید؟
خجالت هم خوب چیزی است گاهی!
@rozaneebefarda
وقتی که برگردد برای بشر عید میشود
آری! فقط با یک گل بهار میآید
هنگام تحویل سال، دعای فرج فراموش نشود
اللهم عجل لولیک الفرج
انشالله مشمول دعای حضرتش باشیم
@rozaneebefarda
📝 متن کامل پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۰
@rozaneebefarda
39.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فیلم کامل پیام نوروزی مقام معظم رهبری
رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۰ را سال
«تولید؛ پشتیبانیها، مانعزداییها» نامگذاری کردند.
✅ شعار انقلابی جهش تولید امسال باید با حمایت همهجانبه و رفع موانع کاملاً محقق شود
❇️ سال ۹۹ سال بروز تواناییهای بزرگ ملت در مقابله با کرونا و فشار حداکثری بود
✅ اهمیت انتخابات با روی کارآمدن مدیریتهای جدید و احتمالاً تازهنفس و با انگیزه قوی
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹|| فیلم: آخرین پیام نوروزی امام خمینی(س)- فروردین ۱۳۶۸
انبیاء الهی جنگ و صلح شان برای خدا بود
برای خدا مجاهدت کنیم
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸تحویل حال اِلی احسن الحال این است که ان شاءالله در این سال نو ما تغییرات روحی بدهیم، یعنی واقعاً تحول بر ایمان حاصل بشود. و او به این است که همان طوری که سیرۀ انبیا از اول تا آخر بوده است که جنگ و صلحشان برای خدا بوده است، هیچ پیغمبری جنگ نکرد الاّ برای خدا و صلح نکرد الاّ برای خدا.
▫️و امسال نوروز ما بین دو عید واقع شده است: یکی عید سعید ولادت حضرت امام حسین ـ سلام الله علیه ـ که احیا کنندۀ دین اسلام بود از صدر اسلام تا آخر الزمان، و یکی هم عید 15 شعبان ولی عصر ـ ارواحنا له الفداء ـ که او تا ازل احیا می کند دین خدای تبارک و تعالی را.
▫️و ما امیدواریم که ملت ما در این سال نو به طوری عمل بکند که سیرۀ انبیا بوده است.
به طوری عمل بکند که سیرۀ اولیا بوده است. و عمده این است که هواهای نفس از بین برود.
▫️انسان در طول عمر مبتلای به این هوای نفس است که محتاج به ریاضت است. و من که گوینده ام موفق نشدم به این عمل.
▫️و من امیدوارم که ملت ایران و همۀ مسلمانان دنیا یک تحولی پیدا کنند در این سال نو که برای خدا کار کنند. برای سلطۀ خودشان نباشد. برای پیروزی خودشان نباشد. برای هواهای نفسانی نباشد.
▫️و خداوند ان شاءالله همه را توفیق بدهد که در راه خدای تبارک وتعالی مجاهدت کنند.
▫️وان شاءالله این روز برهمه مبارک باشد، و خداوند همۀ مسلمین را با هم متفق کند در مقابل کفر جهانی.
@rozaneebefarda
پیوند نامبارک #سکولارها و # فتنهگران؛ از تهران و قم، تا بغداد و لندن!
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
▫️پیام فتنهانگیز خاتمی، امتداد گفتمان براندازانه سال ۸۸ بود
🔻بعلاوه افشای خط رسانهای سوءاستفاده از نام و مرام مرجعیت اعلای عراق
🔹 شفقنا (رسانه اقماری بیت آیتالله سیستانی) پیام این فرد ممنوع التصویر را منتشر نمود!
▫️همزمان برخی کانالهای اجارهای مخالف مقاومت عراق، آن را به عربی بازنشر کردند!
▫️رسانههای معاند، خصوصا لندن نشینها هم بیشتر و پیشتر از سایرین به موضوع پرداخته بودند.
▫️قبلا بارها گفته شد که:
با یک #اختاپوس_رسانهای مواجهیم که محصول پیوند #سکولاریسم_عرفی با #سکولاریسم_حوزوی است.
🔻پیوندی نامبارک که دوگانهسازی کاذب بین قم و نجف و تلاش مذبوحانه برای تفرقهافکنی و القای تقابل بین ولی فقیه و آیتالله سیستانی است.
🔹امری که برخلاف مصالح عالیه اسلام و تشیع و مخالف مبانی و منویات هر دو عزیز است.
🔶پینوشت
▫️یادداشت مرتبط با عنوان سوءاستفاده توأمان سکولارها و فتنهگران از نام و مرام آیتالله سیستانی(حفظه الله) را اینجا بخوانید:👇
https://eitaa.com/rozaneebefarda/7521
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بایدن نماد آمریکای افتان و خیزان!
▫️بیچاره #برجامیان_عاشق_آمریکا که به این جماعت مفلوک و رو به افول دل بستند و منافع ملی را به زلف اینان (که توانایی بالاکشیدن دماغ شان را هم ندارند) گره زدند!
#بایدن به واسطه بیماریهای مختلف از جمله آلزایمر و پارکینسون، به شدت رئیسجمهوری ضعیف است و گمان میرود میانه راه از کاخ سفید بیرون انداخته شود!
معلوم نیست اعتدالگرایان و #تسلیم_طلبان داخلی، در این پیرمرد شیاد، چه دیده بودند که از ریاستجمهوری او انتظار معجزه داشتند! آنهم نه برای آمریکا، که برای ایران!
🔶حاشیه
خاتمی اگر هزار بار هم بابت فتنهگری های سال ۸۸، تکرار اعتدال و گدایی آبرو از آمریکاییها و تحمیل و بزک برجام نافرجام، از ملت ایران عذرخواهی کند، بازهم کم است.
حالا دیگر نوبت خداحافظی است نه عذرخواهی!
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لیچار/ قسمت شانزدهم: عشق غبطه برانگیز غربزذهها به آمریکا
نصف امید به زندگی آمریکاییها بخاطر امیدیه که اینا به آمریکا دارن.
▫️بازنشر از:
@zahremar_tv
@rozaneebefarda
پخش زنده سخنرانی نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی
یکشنبه اول فروردین
ساعت ۱۶:۳۰
▫️ حضرت آیتالله خامنهای رهبر انقلاب اسلامی روز یکشنبه اول فروردین ۱۴۰۰ به مناسبت فرارسیدن سال نو بصورت زنده و مستقیم با ملت شریف ایران سخن خواهند گفت.
👈 سخنرانی نوروزی رهبر انقلاب ساعت ۱۶:۳۰ از شبکههای صدا و سیما، سایت و صفحات KHAMENEI.IR در شبکههای اجتماعی بصورت زنده پخش میشود.
🔺️ نوروز امسال نیز حضرت آیتالله خامنهای به مشهد سفر نمیکنند و مراسم سخنرانی نوروزی که هر سال در روز اول سال نو و در حرم مطهر رضوی برگزار میشد، به علت توصیههای بهداشتی برای جلوگیری از گسترش کرونا در مشهد مقدس برگزار نمیشود.
@rozaneebefarda
14000101_40570_1281k.mp3
13.9M
🎙 بشنوید || صوت کامل سخنرانی نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به ملت ایران. ۱۴۰۰/۱/۱
@rozaneebefarda
دوم فرودین سالگرد واقعه خونین فیضیه سال ۴۲
#حافظه_تاریخی_حوزویان
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
امام خمینی به دلیل مصائب سیاسی بر مردم ایران، خصوصا اصلاحات آمریکایی شاه موسوم به انقلاب سفید، اعلام کرده بودند که مسلمین عید ندارند.
۲ فردین ۴۲ مصادف بود با ۲۵ شوال.
به مناسبت روز شهادت امام صادق علیه السلام در مدرسه فیضیه قم مراسمی برپا شده بود
مجلس عزا به میزبانی مرجع محترم قم آیتالله گلپایگانی برقرار شده بود.
حاجی انصاری و مرحوم آل طه سخنران جلسه بودند.
کماندوهای رژیم شاه با پوشش مردمی، برای اخلال مجلس مهیا شده بودند تا از روحانیت زهر چشم بگیرند؛ روحانیتی که انجمنهای ایالتی را برهم زده بود، با انقلاب سفید مخالف بود و رفراندوم ۶بهمن ۴۱ و بعد از آن عید نوروز را تحریم کرده بود.
اخلال در مجلس عزا به درگیری با مردم و سرکوب طلاب در مدرسه فیضیه منجر شد.
فیضیه رنگ خون گرفت.
#شهید_سید_یونس_رودباری نماد این واقعه خونین و نخستین شهید نهضت امام خمینی بود.
رژیم سفاک شاه با سرکوب روحانیت مبارز و قهرمان، آنهم در مرکز روحانیت، ماهیت واقعی خود را افشا کرد و نشان داد به دین و روحانیت و مرجعیت اعتقادی ندارد.
خرداد ۴۲ که مصادف بود با محرم، با امر و ابتکار امام، #روضه_فیضیه در سراسر ایران برپا شد.
سخنرانی تاریخی امام خمینی در فیضیه به خون نشسته، نقطه عطفی شد در تحولات معاصر ایران و #قیام_خونین_پانزده_خرداد۴۲ را درپی داشت که امام از آن بعنوان طلیعه انقلاب اسلامی یاد کردهاند.
@rozaneebefarda
چرا برجام خسارت محض است؟
پرونده ویژه #بازخوانی_برجام و ضرورت مقابله با #بزک_مذاکره_عجولانه_با_آمریکا/۱
▫️ آمریکا در برجام تعهدی مبنی بر لغو تحریمها نداده است!
چرا و چگونه دولت روحانی و بزک کنندگان برجام به مردم دروغ گفتند؟
@rozaneebefarda
چرا برجام خسارت محض است؟
پرونده ویژه #بازخوانی_برجام و ضرورت مقابله با #بزک_مذاکره_عجولانه_با_آمریکا/۲
▫️ آمریکا در برجام هیچ تعهدی مبنی بر پایبندی مستمر به توافق، نداده است!
تیم مذاکره کننده دولت روحانی با چه توجیهی چنین متنی را امضا کردهاند؟
@rozaneebefarda
چرا برجام خسارت محض است؟
پرونده ویژه #بازخوانی_برجام و ضرورت مقابله با #بزک_مذاکره_عجولانه_با_آمریکا/۳
▫️طبق برجام، تمام قطعنامههای شورای امنیت صرفا در صورت شاکی شدن طرفهای برجام، قابل بازگشت است!
بخشنامهها لغو نشده فقط فعلا اعمال آن متوقف شده است.
تیم مذاکره کننده دولت روحانی با چه توجیهی چنین متنی را امضا کردهاند؟
@rozaneebefarda
چرا برجام خسارت محض است؟
پرونده ویژه #بازخوانی_برجام و ضرورت مقابله با #بزک_مذاکره_عجولانه_با_آمریکا/۴
▫️در برجام حق اتحادیه اروپا برای تحریم ایران به رسمیت شناخته شده است و لغو تحریمهای اتحادیه اروپا منوط و مشروط به عدم مغایرت با قوانین این اتحادیه لحاظ شده است.
تیم مذاکره کننده دولت روحانی با چه توجیهی چنین متنی را امضا کردهاند؟
@rozaneebefarda
چرا برجام خسارت محض است؟
پرونده ویژه #بازخوانی_برجام و ضرورت مقابله با #بزک_مذاکره_عجولانه_با_آمریکا/۵
▫️ طبق برجام، در صورت اعتراض ایران یا طرفهای دیگر به نقض عهد طرف مقابل، تمام تحریمهای شورای امنیت علیه ایران مجددا اعمال خواهد شد!
یعنی ایران از قبل محکوم است!
این متن را همان حضرات مدعی بلد بودن زبان دنیا امضا کردهاند! آنهم عجولانه و برخلاف تدبیر و تعقل.
@rozaneebefarda
چرا برجام خسارت محض است؟
پرونده ویژه #بازخوانی_برجام و ضرورت مقابله با #بزک_مذاکره_عجولانه_با_آمریکا/۶
▫️طبق برجام حق حاکمیت جمهوری اسلامی بر خاک خود زیر سؤال رفته و طرفهای متخاصم میتوانند از هر نقطهای که بخواهند بازرسی کنند!
آیا هیچ دولتی چنین ذلتی را میپذیرد؟
@rozaneebefarda