eitaa logo
روزنه
6.3هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
2.1هزار ویدیو
254 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
حادثه ناگوار مشهد و تسویه حساب سیاسی عناصر غربزده! @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸واقعه دل‌خراشِ رخ داده در حرم امام رضا علیه السلام باعث رنجش فراوانی در مردم مهربان، غیور و نوع دوست ایرانی و حتی غیر ایرانی شده است. روحانیت این افتخار را دارد که همواره نوک پیکان حملات دشمنان خدا و دین خدا باشد و این میراثی از جانب انبیاء و اولیاء به روحانیت راستین و وفادار به دین و مردم است. 🔸آنچه رخ داده زوایا و ابعاد گوناگون و بعضاً پیچیده‌ای دارد که نیازمند دقت نظر برای نیافتادن در دام شیاطینی است که آرامش و امنیت جامعه ما را هدف قرار داده‌اند. 🔸حقیقت این است که اتفاقات عجیبی در فضای عمومی کشور آن هم در همان منطقه رخ داده، از حوادث مشکوک بازی فوتبال در مشهد تا موج جدید و گسترده از تحریف‌ها و اهانت‌های صورت گرفته به امام جمعه مشهد و ... . قاعدتا در وهله اول بسیار سخت به نظر می‌رسد که تمامی این اتفاقات عجیب در این خطه، بدون مداخله جدی دست‌های دشمنان باشد و بهتر است منتظر بررسی نهادهای مسئول بمانیم. 🔸در این زمینه دستور دادستانی کل کشور برای پیگیری و برخورد قاطعانه با عوامل این حادثه تاثر برانگیز، مناسب و لازم است اما آیا این هم لازم نیست که با کنش‌های مشکوک برخی افراد برای به تنش کشیدن جامعه در فضای مجازی هم برخورد قاطع صورت بگیرد؟ 🔸در میان همه اظهارنظرهای رسانه‌ای، یک توئیت بسیار زننده، فضای روانی ناشی این حادثه تلخ را تشدید کرد. یکی از شبه‌خبرنگارانِ برجامی با وقاحت تمام نوشت: «نفرت بکارید، خشونت درو می‌کنید!» در حالی که بنا به گفته مقامات مسئول، ضارب بر اساس عقاید تکفیری چنین جنایتی را انجام داده است. آیا تلاش برای بهره‌برداری رسانه‌ای از این حادثه دلخراش تروریستی که به ناحق و ظالمانه عده‌ای از روحانیت متعهد و خدوم به مناطق محروم کشور را هدف قرارداده، تلاشی در جهت رسالت خبرنگاری و مطابق با شرافت و کرامت لازم برای فعالیت در این حوزه کاری می‌باشد؟! 🔸به راستی او چگونه به این سرعت دلالت‌های این حادثه تلخ را کشف کرده است؟! 🔸او باید توضیح دهد که چگونه این حادثه تروریستی برآمده از تفکرات تکفیری با «نفرت کاشتن و خشونت درو کردن» سازگار است و چه کسی را به چه گناه ناکرده‌ای متهم می‌سازد که نتیجه‌اش چنین وحشی‌گری عریانی در حرم مطهر امام رضا علیه السلام است؟! 🔸کاملا معقول است که برداشت شود مقصود او ماجراهای پیشین رخ داده در مشهد باشد و از همین رو آیا او و هم‌قطارانش، در حال برداشتن قدم بعدی در این جنایت در فاز رسانه‌ای نیستند؟! آیا این توییت به این معنا نیست که رفتار روحانیت یا حداقل برخی از روحانیون، عامل محرکه این قبیل جنایات است؟! و به راستی کدام رفتارها؟! آیا ریاست یک فرد با لباس و نام روحانی بر مسند ریاست‌جمهوری و عقبگرد حیرت‌انگیز در شاخص‌های اقتصادی و غیر اقتصادی در دهه نود، بدترین عملکرد نفرت‌پراکنانه‌ای نبوده که در حافظه ایرانیان در طول یک دهه گذشته از یک روحانی ثبت شده است؟! و آیا این فرد روحانی همانی نیست که امثال این شبه خبرنگار برای رسیدنش بر مسند ریاست‌جمهوری چه‌ها که نکرده‌اند و از این باب او خود جزو همین افرادی نیست که نفرت کاشته‌ و در این جنایت سهیم‌اند؟! 🔸آیا آنچه او نوشته به نوعی مشروعیت بخشی به این جنایت نیست؟! آیا این تشویش اذهان عمومی و یک جرم غیرقابل انکار و بخشش نیست و نباید دادستانی محترم به آن ورود کند؟! @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از ابرفقه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚چاقوی استحسان (گمان‌زدگی) در دل حوزه شهید اصلانی پرکشید و دختر ۸ ساله‌اش یتیم شد! ولی چرا؟ پاسخ را باید از فقه جُست؛ ورنه همین پاسخ استحسانی (گمان‌زده)، چاقویی است در تن بیگناهی دیگر: «الفقهَ ثُمَّ المَتجَرَ» اول فقه آنگاه کار: ۱. خدا شیب جهان را به سوی آسان‌سازی بندگی آفریده است: «ثُمَّ السَبیلَ یَسَّرَه». ولی ابلیس و صهیونیزم، با اختیارداری فضای مجازی ایران، شیب جامعه را به سوی پلیدی برده‌اند. پیامد شیب تند کینه بر خوبی و خوبان، قتل و فحشا و گسیخت خانواده است: 👈«الناسُ بِزمانهم أشبهُ منهم بآبائهم» زمانه یعنی فضای جامعه! یعنی همین قتلگاه مجازی زیر کلید استکبار! ۲. برای اصلاح فضای جامعه، که اصل ماجراست، چه باید کرد؟ باید پذیرای فقه بود: «الفقهَ ثُم المَتجَرَ» و فقه در امور حکومت، یعنی «فرمان ولیّ‌امر»: ۳. مگر رهبری نفرمود: «فضای مجازی حیاتی است! در دست دشمن است! «قتلگاه» است! مردم ما بی‌پناه در اختیار صهیونیزم و زیرکلید استکبارند! اصلاح مدیریت آن اولویت کلیدی است! در کوتاه‌مدت هم شدنی است! سیاست اصولی پهنای باند، درخواست مؤکد، مکرر و آشکار ایشان است! و اینکه شما کی می‌خواهید متنبّه بشوید»! ☝️اینها «فقه» است و روال کنونی، استحسان! ۴. دسته چاقو، در دست قاتل است، ولی ریشه چاقو در «استحسان» (گمان‌گرایی) و گریز از «فقه ولایی» است! ریشه را بخشکانید!👇 ۵. دولت، انقلابی! مجلس، انقلابی! قوه قضا، انقلابی! حوزه، انقلابی! نهادهای ارزشی و امنیتی، انقلابی! ولی خروجی چیست؟ قتلگاه مجازی! راز آن چیست؟ استحسان! از استحسان در ماندن فیروزآبادی تا استحسان در برخی مواضع حوزویان
4_5933858251295689663.mp3
7.18M
به یادشهید اصلانی و همه شهدای عزیز حوزه و روحانیت باید گذشت از این دنیا به آسانی... @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آرزوی شهادت شهید اصلانی کنار مزار شهید حاج قاسم سلیمانی @Modafeaneharaam
✅ چقدر مشروعیت سازان ترور روحانیت مظلوم در حرم مطهر رضوی را می شناسیم؟ «محمدرضا باقرزاده» ✍مهمتر از تحلیل و بررسی امنیتی حادثه تروریستی در حرم مطهر رضوی که رسالت نیروهای امنیتی و نظامی است، تحلیل و بررسی خط و ربطهای فکری و سیاسی این حادثه است. چه ارتباطی میان این حادثه و حادثه عملیات جهادی با سلاح سرد در فلسطین اشغالی است؟! چه ارتباطی میان این حادثه و خرده جریان نفوذ در حوزه با پادویی شخصی با نام فرید مدرسی است که در قالب یک به اصطلاح خبرنگار و با یک توئیت وقیحانه می نویسد: «نفرت بکارید، خشونت درو می‌کنید!»، در حالی که این حادثه ریشه های تکفیری دارد. به راستی باید از این خبرنگار وابسته به جریان نفوذ در روحانیت پرسید چگونه این حادثه تروریستی برآمده از تفکرات تکفیری با «نفرت کاشتن و خشونت درو کردن» سازگار است؟! منظور از این نفرت کاشتن دقیقا کدام ماجرا است؟! آیا وی از اقدامات ضد تکفیری جریان حوزوی دل ناخوش است؟ آیا می خواهد حمایت از تسلیح مجاهدان فلسطینی را به نقد بکشد؟ شناخت هدف وی از مشروعیت بخشی به این اقدام تروریستی ضد انقلابی می تواند به شناخت بخشی از جریان نفوذ در حوزه کمک نماید. ضمن آنکه آنچه او نوشته به نوعی مشروعیت بخشی به این جنایت است که می تواند و باید تحت عنوان تشویش اذهان عمومی مصداق عمل مجرمانه مورد پیگیری دادستانی محترم قرار گیرد. @MohamadRezaBagherzadeh
متن کامل نامه فارسی شهید صدر به امام خمینی٬ در تمجید از اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بسمه تعالی حضرت آیت¬الله العظمی الامام المجاهد الخمینی دام¬ظله این نامه را بحضرتعالی در یکی از حساسترین لحظات تاریخ اسلام می نویسم تا بدینوسیله اعتماد اعتزاز بی-نهایت خود را نسبت به پیروزیهای غرورآفرین ملت مسلمان ایران اظهار کنم. پیروزیهای پی در پی و چشمگیری که با رهبری خردمندانه آنحضرت صورت گرفت و برنامه نجات بخش اسلامی را به جای دو تمدن و ایدئولوژی مقابل شرق و غرب به بشریت عرضه داشت. پیروزی شکوهمندی که با همت عظیم ملت مسلمان ایران به رهبری حکیمانه آن حضرت تحقق پیدا کرد و این سرزمین اسلامی را از لوث شبح طاغوت روز پاک کرد و شرافت و کرامت ملت مسلمان ایران را که جریحه¬دار شده بود از نو احیاء و زنده کرد. پیروزی تاریخی بزرگی که با سعی و مجاهدت روحانیت بیدار و آزاد اسلام برهبری آن حضرت صورت گرفت و با همبستگی و همفکری تمام نیروهای فکری و روحانی و عملی جامعه روحانیت به ثمر رسید که در باب خود در تاریخ مجاهدات روحانیت شیعه کم¬نظیر است و همین وحدت و یکپارچگی و همبستگی بود که این پیروزی بزرگ و اسلامی را برای جامعه مسلمان ایران تضمین نمود. و در این هنگام که ما با امیدواری فراوان از درگاه الهی چشم به راه مراحل بعدی پیروزی این نهضت عظیم اسلامی هستیم. همه وجود و امکانات خود را در خدمت آن وجود بزرگ و نهضت مقدس اسلامی می¬گذاریم. و از خداوند متعال خواستاریم که بر عمر و صحت آنحضرت بیافزاید و آرزوهای دیرین و بزرگ ما را در سایه مرجعیت و رهبری آنحضرت محقق بفرماید. ان شاالله تعالی النجف الاشرف محمد باقر صدر تصویر دستخط شهید را در لینک ذیل ببینید: https://eitaa.com/rozaneebefarda/562 @rozaneebefarda
شهید صدر در بیان رهبر معظم انقلاب اسلامی شهید صدر ابتدا ارتباط ضعیفی با امام داشت اما حقانیت نهضت امام را درک کرد/ برخی هنوز هم نفهمیده‌اند انقلاب چه بود! @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ▫️ ... مرحوم شهید صدر قطعاً یک نابغه بود؛ این یک خصوصیّتى است. خب، ما آدمهاى بااستعداد در حوزه‌هاى علمیّه کم نداشتیم؛ آدمهایى که فهم داشتند، سلیقه داشتند، پشتکار داشتند و کارهاى بزرگى انجام دادند. علماى بزرگ ما مثل همین مراجع بزرگى که در این صدسال اخیر در ایران و عراق وجود داشتند همه مردمان بزرگى بودند. استعداد داشتند منتها نابغه یک خصوصیّاتى دارد که در اغلب این افراد، انسان این نبوغ را احساس نمیکند. مرحوم آقاى صدر (رضوان‌الله‌علیه) به نظر بنده قطعاً نابغه بود؛ یعنى کارى که از عهده‌ى او برمى‌آمد، از عهده‌ى خیلى از فقها و علما و متفکّرین حوزه‌هاى ما برنمى‌آید: فضاى دید بسیار وسیع، فهم نیازهاى دنیاى اسلام، پاسخگویى سریع و آماده به خواسته‌ها -ایشان همین «البنکُ اللّاربوى» را در جواب درخواست دولت پاکستان نوشت؛ آن‌طور که شنیدم آنها میخواستند یک کار این‌جورى درست کنند، ایشان بلافاصله این [کتاب‌] را فراهم کرد و براى آنها فرستاد- ... ایشان واقعاً یک نابغه‌اى بود، مسائل را میفهمید، مسائل را حدس میزد. ▫️ ایشان در نجف ارتباط تامّ و تمامى با امام نداشتند؛ به‌طور معمول، یک ارتباط خیلى ضعیفى با بیت امام و با تشکیلات امام [داشتند]، ارتباطشان خیلى زیاد نبود؛ ولیکن بمجرّد اینکه انقلاب شد و امام آمدند ایران، ایشان آن حرف معروف را زد که به شاگردان خودش گفت ذوب بشوید در امام خمینى همچنان که او در اسلام ذوب شده؛ این حرف ایشان معروف است. ▫️این خیلى شناخت لازم دارد، خیلى فهمِ اوضاع لازم دارد که بفهمد مسئله‌ى انقلاب چیست. ما کسانى را داریم که تا همین امروز که قریب چهل سال از انقلاب میگذرد، هنوز درست نفهمیده‌اند این انقلاب چه بود و چه شد و چه اتّفاقى افتاد... ▫️ این آدم، آن‌روز درک کرد انقلاب را و مسائل و مفاهیم انقلاب را. اینها نبوغ است؛ یعنى شناخت درست محیط را، پیرامون را، علم را، بیان را، کیفیّت تبیین را، اثرگذارى را.  ▫️این نظریّه‌پردازى که آقاى [سیدنورالدین] اشکورى فرمودند، خیلى مسئله‌ى مهمّى است؛ ایشان راست میگویند، حکومت و نظام اجتماعى، بدون نظریّه امکان ندارد که باقى بماند؛ اوّلاً به وجود بیاید، یا باقى بماند، یا رشد بکند. این آدم، آدم نظریّه‌پرداز بود؛ این انسان، انسان برجسته‌اى بود. به نظر من شخصیّت آقاى صدر، حالا اگر نگوییم بى‌نظیر، حدّاقل یک شخصیّت کم‌نظیر بود. خب، حالا ما کسانى با استعدادهاى خوب الحمدلله در حوزه‌هاى علمیّه داریم؛ در قم که ما میدانیم و مى‌شناسیم افراد زیادى هستند؛ لکن آن نبوغ، یک چیز دیگرى بود که در ایشان وجود داشت. ▫️... ان‌شاءالله خداوند درجات آن شهید عالى‌قدر را عالى کند؛ خداوند اجر داد به این مرد بزرگ که شهادت را نصیب او کرد؛ آن هم آن شهادت دشوارى که ایشان مبتلا شد و دچار [ آن‌] شد. و امیدواریم که ان‌شاءالله خداى متعال روزبه‌روز روح ایشان را به خودش نزدیک‌تر و مقرّب‌تر کند و درجات ایشان را عالى‌تر کند و ان شاءالله با اجداد طاهرینشان محشور بشوند. @rozaneebefarda
ذوبوا فی الإمام الخمینی کما ذاب هو فی‌الإسلام متن نامه تاریخی به شاگردان ساکن ایران @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ▫️مدتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، آیت‌الله شهید نامه‌ای خطاب به گروهی از شاگردان خود که به ایران هجرت کرده بودند، فرستاد. ترجمه متن کامل این نامه در ذیل آمده است: بسم الله الرحمن الرحيم فرزندان و عزیزانم! خدا شما را در پرتو نظارت دائمی خویش محافظت فرماید. درود و رحمت و برکات خدایی بر همه شما باد. من این نامه را در لحظات گرانقدری برای شما می نویسم که اسلام به دست توانای ملت مسلمان ایران و با رهبری امام خمینی -دام ظله- و همیاری سایر نیک‌مردان و علمای اعلام به پیروزی قاطع و شگفتی در تاریخ معاصر ما دست یافته است. اینک رؤیاها به حقیقت پیوستند، آرزوها جامه عمل پوشیدند و اندیشه‌ها چونان آتشفشانی خروشان بساط ستمکاران را برچیدند؛ و اینها همه بدان منظور انجام شد که و در زمین برپا شود. ما امروز شاهد شکسته شدن صولت ستمکاران و استعمارگران هستیم؛ همانها که اسلام را زندانی کرده و از نشر و گسترش آن بیمناک بودند. اما درب‌های این زندان با بازوی جوانمردان ایرانی شکست؛ جوانمردانی که از مرگ نمی هراسند و تهدیدهای گردنکشان آنان را از راهی که آغاز کرده اند، باز نمی دارد. آری، اسلام از چنگال طاغوت رهایی یافته و می رود تا کاخ همه ستمگران را به لرزه در آورد و در جانهای همه مسلمانان، در و زمین، روحی جدید و آرمانهایی نوپدید آورد. در حال حاضر بر فرد فرد شما عزیزان -که سعادت زیستن در سایه این نظام ارزشمند اسلامی را یافته‌اید- است که تمام توان و امکانات خود را به کار گیرید و همه آنچه را در اختیار دارید، برای تحقق این تجربه گرانقدر بذل نمایید و بدانید که گذشت و فداکاری، در آنجا که سخن از بنای استوار اسلام است، مرز و حد ندارد. بخشش و جانبازی، در آنجا که پرچم اسلام برافراشته شده، نباید متوقف شود. امروز ساختن این بنای جدید به همکاری و همراهی شما نیاز دارد، ! و نیز باید دانسته شود که مرجعیّت امام خمینی _که ایران امروز در تبلور آرمان‌های اسلامی خود، مرهون آن است_ باید به دقت مورد توجه قرار گیرد. همه شما باید بر گرد این شخصيت ارزنده فراهم آیید، با پاکدلی تمام از مصالح مربوط به ایشان حمایت نمایید و در وجود او ذوب شوید؛ آنچنان که او در اسلام ذوب شده است! در ، ، بلکه باید هدف و راه رسیدن به آن در نظر گرفته شود. پس هرگاه مرجع تقلیدی در این مسیر گام گذارد و به اهداف مرجعيت شایسته اندیشید، بر همگان لازم است که در کنار او قرار گیرند و او را یاری رسانند. نکته مهم این است که در حال حاضر باید از هرگونه رفتار با گفتاری که به ضعف و سستی آن بیانجامد، و همه تلاشها باید در جهت حفظ این نهاد مقدس به کار گرفته شود. خداوند از شما دستگیری کند. دیدگان شما را از این پیروزی روشن فرماید، همه شما را در پناه خویش نگاهداری فرماید و شما را اندوخته‌های عالم اسلامی قرار دهد. سلام و رحمت و برکات خداوندی بر شما ای دوستان خوب من. امضا: پدر شما ▫️زندگی و افکار شهید صدر، آیت‌الله سیدکاظم حائری؛ صص ۱۵۴ و ۱۵۵. 🔶حاشیه روزنه آیت‌الله شهید سیدمحمدباقر صدر همچون خورشید تابانی در فضای سیاست پرهیز و سیاست ستیز نجف می‌درخشد و پس از تجربه تلخ مشروطه و احتیاط برخی بزرگان برای ورود جدی به عرصه سیاسی، راه تازه‌ای را پیش پای نسل جوان حوزه نجف باز کرد و با خون خود، طریقه الهی پیوند اجتهاد و جهاد را امضا نمود. صدر ره چنان رفت که دیگر بزرگان تشیع در طول تاریخ رفته بودند؛ او جان عزیز را در راه آرمان‌های حکومت اسلامی تقدیم کرد. او گرچه ابتدا رابطه ویژه‌ای با امام و نهضت او نداشت و در ایام منتهی به پیروزی به عمق نهضت امام التفات یافت، اما هنگامی که امام را کما هو حقه درک نمود و انقلاب را آنگونه که باید شناخت، همچون یک سرباز فداکار در این مسیر به مجاهدت پرداخت و جان عزیزش را در راه خدا بذل نمود. افسوس که نه تنها آن روز، که حتی امروز نیز، به فهم عمیق او از انقلاب اسلامی راه نیافته‌اند و همچنان با طناب پوسیده جدایی دین از سیاست، به چاه بی مسئولیتی درافتاده و بر طریقه ای پای نهاده‌اند که خسران دنیا و آخرت را در پی دارد. این نامه شهید صدر و طنین صدای دلنشین او بعد از گذشت چهار دهه، همچنان روح افزا و تحرک زاست؛ آری! حوزه و روحانیت باید در امام ذوب شوند! امامی که خود در ذوب شده بود. @rozaneebefarda
واقعه خونین مشهد و سکوت مشکوک واقعه خونین مشهد ابعاد مختلفی داشت که از آن جمله، اظهار تأسف شدید جامعه روحانیت و مردم متدین و انقلابی و محکوم کردن ریشه‌های این ماجرا بود. اما در این میان، طیف موسوم به که گاه به موارد به مراتب جزئی و فرعی، صدایش به آسمان بلند است_ روزه سکوت گرفته است! آیا برای این جماعت مهم نیست که چند روحانی عزیز و مجاهد و خدوم در حریم کبریایی امام هشتم به خون خود غلطیده‌اند؟ آیا برای شان اهمیتی ندارد که تکفیری‌ها و مزدوران دشمن دست به چنین جنایتی هولناک زده‌اند؟ آیا التیام دادن به خانواده داغدار و مردم اندوهگین، برای شان هزینه دارد که سکوت را برگزیده‌اند؟! آیا این بی‌اعتنایی‌ها، نوعی همگرایی با دشمن محسوب نمی‌شود؟ این حوادث پشت پرده‌ها و ماهیت واقعی برخی جریان‌ها را خوب رو می‌کند! @rozaneebefarda
«بسمه تعالی» کانال اطلاع رسانی «دفتر مقام معظم رهبری در قم» در پیام‌رسان ایتا راه‌اندازی گردید برای عضویت در کانال، به آدرس ذیل مراجعه نمایید👇 @khamenei_qom
بیانات روشنگرانه و انقلابی آیت‌الله علم‌الهدی پیرامون وقایع اخیر مشهد [صفحه ۱ از ۲] گزیده خطبه‌های نمازجمعه مشهد(۱۹ فروردین ۱۴۰۱) @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 سنگینی مصیبت هتک حرمت حریم مطهر رضوی(ع) 🔴 وقتی دعبل خزائی خدمت امام هشتم در مرو رسید و آن قصیده معروفش را خواند «افاطم لو خلت الحسین مجدلا، وقدمات عطشاناً بشط فرات، اذا للطمت الخد فاطم عنده، واجریت انهاراً علی الوجنات...»، مظلومیت یکایک ائمه را با اشاره به قبرهایشان بیان کرد. در آخر گفت قبری در بغداد است برای آن آقایی که بعد از 14 سال، جسد بی‌جان و مسمومش را از داخل زندان بیرون آوردند، این شعر را که گفت، حضرت فرمودن «یک شعر هم من دارم»، فرمودند « و قبر بطوس یالها من مصیبه، الحت علی الاحشاء بالزفرات، الی الحشر حتی یبعث‌الله قائماً، یفرج عنا الغم و الكربات» یک قبر هم در طوس است که این قبر مصیبت‌های زیادی می‌بیند. 🔻دعبل عرض کرد «من در طوس که قبری سراغ ندارم»، حضرت فرمود: آن قبر من غریب است و این قبر مصیبت‌های زیادی میبیند؛ مصائب بر قبر وارد می‌شود و مورد هتک حرمت قرار می‌گیرد. ▫️در صد سال اخیر ببینید چقدر به قبر امام رضا (ع) جسارت شد، توپ‌بندی روس‌های ملعون به این قبر مطهر، توپ‌بندی رضاخان و کشتار شیعیان در مسجد ، کشتاری که فرزند ملعون رضاخان در حرم مطهر در جریان انقلاب مقدس اسلامی انجام داد و کشتار بی‌رحمانه‌ای که انفجار روز عاشورا در حرم ایجاد کرد. 🔻 آخرین جسارت به حریم مطهر امام هشتم (علیه‌السلام) جسارتی بود که سه روز قبل انجام گرفت و سه نفر از عزیزترین عزیزان روحانیت در کنار مرقد مطهر امام هشتم در حریم حرم مطهر و مضجع شریف به خاک و خون کشیده شدند به وسیله دشمنان اهل بیت(علیه‌السلام). 🔹هتک حرمت قبر مطهر و حریم مطهر برای ما مصیبتش سنگین‌ترین مصیبت‌ها است. این عزیزان به مدارج عالیه شهادت نائل شدند و غرق در نعمت‌های ابدی خدا قرار گرفتند، عزیزانشان هم با همه داغ‌دیدگی و رنج، احساسات پرشور و عواطف ارزشمند و هیجان شما مردم باعث آرامش آنان می‌شود. 🔹تشکر می‌کنم از همه برادران و خواهرانی که هم دیروز و هم امروز در دو روز پشت سرهم در دو تشییع جنازه این دو شهید با این احساسات پرشور و پرهیجان با دهان روزه‌دار شرکت کردید، آفرین و احسنت بر شما مردم و این حماسه‌آفرینی شما مردم در حمایت از انقلاب و دفاع از شهادت و روحانیت. 🔹برعکس آن که عناصر ناپاک در رسانه‌های جعلی و شیطانی خودشان می‌خواهند ترویج کنند روحانیت سقوط کرده و مرجعیت روحانیت از چشم مردم افتاده، احساسات و هیجان شما مردم این عواطف ارزشمندی که در تشییع جنازه دو روحانی شهید و دو پاسدار درگاه امام زمان (علیه‌السلام) از خودتان نشان دادید، تمام این اباطیل را نقش بر آب می‌کند؛ این زحمت‌ها فریادها و قدم‌هایی که برای تشییع این دو جنازه برداشتید باعث خشنودی اربابشان آقا امام زمان (علیه‌السلام) قرار بگیرد. ▫️این حادثه، حادثه دلخراشی بود، همه عواطف را جریحه‌دار کرد، بحث شما مردم این شهری که مجاور با این حادثه بودید نیست بلکه در هرکجای دنیا، هر ولایت‌مداری از این حادثه بی‌رحمانه یک دشمن اهل بیت باخبر شد، قلبش جریحه‌دار شد و متأثر شد، حق هم دارند، به ناحق و ناروا به سه روحانی فداکار درگاه وجود مقدس امام زمان(علیه‌السلام) اینطور بی‌رحمانه تهاجم بشود و موجب این شقاوت‌مندی و قساوت‌مندی قرار بگیرند. مطالبه امنیت حرم رضوی مطالبه‌ای به حق است. 🔹گاهی این عواطف سرشار پر هیجان باعث بعضی قضاوت‌ها هم می‌شود، مطالبه امنیت حرم و اعتراضی که بعضی‌ها دارند که چرا امنیت حرم اینطور بوده که یک ناپاکی وارد شود و این طور سه عزیز را سلاخی کنند در صحن امام رضا(علیه‌السلام)، مطالبه به حقی است اما باید توجه داشت در این مسئله نه حریم آستان قدس و خدام و نه عزیزان محافظ کوتاهی انجام ندادند. 🔻اولأ قاتل در درجه اول با کمترین فرصت به وسیله نیروهای حفاظتی و مردم نه تنها دستگیرشد بلکه هم‌دستان او نیز دستگیر شدند، با حرکت مردم و جریان بصیرانه‌ای که حفاظت انجام داد ولی این را بدانید الان چندین سال است که حریم مطهر امام هشتم مورد تهدید دشمنان مخصوصأ دشمنان تکفیری است و این جریان حفاظت، امنیت حرم را تأمین کردند. 🔻حداقل در مقابل یک حادثه ناامنی که صورت می‌گیرد باید نسبت به آنچه در گذشته نسبت به حفظ امنیت حرم صورت گرفته زبان تشکر داشته باشیم؛ حالا هر غفلت و جریانی پیش آمده، مطالبه امنیت حرم، مطالبه به حقی است، احساس دینی و انقلابی شماست که باید حرم امام رضا(علیه‌السلام) امنیت داشته باشد و گلایه شما بر اساس احساس و عاطفه پاک نسبت به ساحت امام هشتم(علیه‌السلام) است اما نباید به صورت یک شکوه و انتقاد دربیاید. آستان قدس هیچ کوتاهی در این زمینه نداشت زیرا آن قاتل مسلح با آن شقاوت به این سادگی دستگیر نمی‌شد. @rozaneebefarda
بیانات روشنگرانه و انقلابی آیت‌الله علم‌الهدی پیرامون وقایع اخیر مشهد [صفحه ۲ از ۲] @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ▫️از سال 94 ستاد ساماندهی فرهنگی حاشیه شهر تمام حرکات در این مناطق را کاملأ تحت مدیریت قرار داده است. 8 پهنه تشکیل شده و هر پهنه‌ای در مدیریت یک عالم خدوم، خدمتگذار و انقلابی اداره می‌شود، در عرصه محرومیت‌زدایی، عمران و آبادانی یا در عرصه امنیت، با اشراف و مدیریت یکی از علما انجام می‌شود؛ شهید دارایی مسئول یک پهنه بود و مسئولیت همه این پهنه‌ها با شهید اصلانی بود. 🔹 ایناها در خدمت روز و شب نداشتند، بچه‌های یتیم را سرپرستی می‌کردند، خانواده‌های بی‌سرپرست را سرپرستی می‌کردند، به فقرا می‌رسیدند و در عرصه مواساتی که رهبری دستور فرمودند در حاشیه شهر انجام شود، افسران فعالی بودند که هنوز جریان مواسات را در حاشیه شهر ادامه می‌دهند، متأسفانه سه عزیز از عرصه خدمت وارد عرصه شهادت شدند که دوتایشان شربت شهادت نوشیدند و به درجه رفیع شهادت رسیدند. 🔻 قدردانی از روحانیت خیر، خدوم، جهادگر و انقلابی این هیجان، این احساس و این تشییع جنازه‌ها را می‌طلبد که از شما مردم خیلی متشکر هستیم. ▫️ یک نکته که باید توجه کنیم این است که دشمن جدی است یعنی حرکت جسورانه‌ای که از یک ناپاک صورت گرفت، ناپاکی که افتخار کرد تکفیری هستم و از کارم پشیمان نیستم، ثابت می‌کند دشمن در دشمنی‌اش جدی است و در دشمنی پای همه چیز ایستاده است. ▫️دشمن آدم کش وسط میدان همان دشمن فضای مجازی است! 🔹جریان تکفیری پیاده نظام آمریکایی است، بر حسب اعتراف وزیر اسبق آمریکا، جریان‌های تکفیری و داعش را تأسیس کردند به‌عنوان پیاده نظام آمریکا در منطقه که فساد و جنایت کنند یعنی به نقطه‌ای برساند که پیاده نظامش در این عرصه به کشتن قانع نیست و در کنار کشتن، باید حرمت حریم مقدس امام هشتم(علیه‌السلام) را از بین ببرد. 🔹چالش سر راه کدخدایی جهانی دشمن، مسئله ولایت مردم و ولایت‌مداری مردم در عرصه امت اسلام است. 🔹در عرصه‌های امنیتی نیروهای بصیر، بینا و مقتدر ما با قدرت ایستاده‌اند و جلوی اجرای دشمنی دشمن را خواهند گرفت اما در عرصه‌های دیگر، در و دروزاه‌های مملکت باز است و حساب کتاب ندارد، دشمن آدم‌کش حرم امام رضا (علیه‌السلام) همان دشمن ولنگار، ناپاک، بی‌رحم و ستمگر فضای مجازی و جریان رسانه‌ای است. جوانان در عرصه جهاد تبیین حضور فعال داشته باشند! 🔹 به تعداد تمام گوشی‌های هوشمند، رسانه آزاد و رسانه باز در مملکت داریم که تولید و بازنشر پیام می‌کنند، از هیچ‌جا هم مجوز نمی‌خواهند و هیچ‌کس جلودارشان نیست، تصریح کرد: دو عرض دارم، یک عرضم با شما جوانان و افراد گوشی به دست است که قدرت تولید پیام دارید، جهاد تبیینی که به فرمان رهبری ابراز شده، تنها مال من طلبه تریبون‌دار و منبردار نیست، این فرمان جهاد همگانی مال شماست. 🔻 شمایی که گوشی هوشمند دستت است و می‌توانی تولید و نشر پیدا بدهی مسئول هستی، باید فعالانه و مجاهدانه در این عرصه در مقابل تهاجمات نابکارانه فضای ولنگار باز مجازی وارد شوی، این وظیفه است، نکنید، حکم الله را زیر پا گذاشته‌اید، انجام ندهید، بر خلاف فرمان جهاد واجب عمل کرده‌اید. فضای مجازی؛ آفتابه لگن هفت دست، شام و ناهار هیچی!/دولت و مجلس کجایند؟ پیام دوم به مسئولین این کشور است؛ در این مجلس و دولت چقدر می‌خواهید این‌طرف و آن‌طرف کنید تا فضای مجازی را کنترل کنید؟ شورای عالی فضای مجازی به فرمان مقام معظم رهبری چند سال است تشکیل شده اما «آفتابه لگن هفت دست، شام و ناهار هیچی!» چه می‌کند این شورای عالی فضای مجازی؟ این ارتباطات پهناور در کشور با این دروازه عظیمی که به روی دشمن باز شده تا دشمن با همه قدرت در این فضا فعالیت کند، چه می‌کنند؟ مجلس هم که هر روز یک افسانه ساز می‌کند، یک روز می‌گویند «طرح صیانت»، بعد می‌گویند «طرح صیانت قبول نیست، طرح تنظیم‌گری» و تنظیم‌گری هم زیر سؤال، چرا اینقدر معطل هستید؟ منتظر چی هستید؟ تا کجا می‌خواهید دشمن برسد؟ می‌خواهید دشمن دیگر چیکار کند که به فکر بیفتید فضای مجازی را اصلاح کنید و جلوی جریان ولنگار رسانه‌ای را بگیرید؟ این مجلس و دولت باید با همه قدرت بیایند بایستند، خطر است، دشمن آمده تا بیخ گوش ما، آمده تا حلق ما همه چیز ما را دارد می‌گیرد، هی شما امروز و فردا می‌کنید، طرح صیانت رأی آورد، رأی نیاورد، تنظیم‌گری بیاید و نیاید، چرا اینقدر معطل هستید؟ جوابی برای خدا دارید؟ رویتان می‌شود امام زمان (علیه‌السلام) را صدا بزنید با این سهل‌انگاری که در کار جلوگیری از رسانه‌های بی بند و بار دارید؟ شما با همه قدرت این تبیین را به‌عنوان جهاد انجام دهید و عزیزان مسئول هم با همه حس و حماسه‌ای که نسبت به این نظام دارند، با قدرت فضای مجازی و ولنگاری فضای مجازی را مدیریت کنند. روزنه: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
این آوینی ستیزها تبارشناسی مخالفان فکری و سیاسی شهید آوینی/ به بهانه سالگرد شهادت اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ▫️شهید سیدمرتضی آوینی از جمله جوانانی بود که در عصر انحطاط فرهنگی پهلوی رشد کرد و با قرار گرفتن در مسیر نسیم الهی انقلاب اسلامی، منقلب شد و با انفاس قدسی امام روح‌الله، سیر و سلوک کرد و بعد یک عمر خدمت و مجاهدت، دفتر عمرش به خط شهادت امضا شد و از سوی ولی فقیه زمان خود، نام گرفت. ▫️تبارشناسی مخالفان فکری و سیاسی شهید آوینی، حاوی نکات مهم و عبرت آموزی است؛ جماعتی بر راوی مجاهد دفاع مقدس، هجوم کردند که سرانجام شان به تئوریزه کردن انجامید! ▫️گرچه مرور بی لکنتِ مستندات و جزئیات تهاجم علیه سید مرتضی آوینی، امری است ضروری و البته مغفول، اما مرور اسامی مخالفان او، تا حدود زیادی در تبارشناسی خط آوینی ستیزی، راهگشاست. 🔻از (رئیس‌جمهور وقت)، (رئیس وقت صدا و سیما)، (رئیس وقت حوزه هنری)، (وزیر فرهنگ و ارشاد وقت)، (مدیر مسئول و سردبیر وقت روزنامه جمهوری)، (سردبیر وقت روزنامه کیهان) و (فیلمساز فراری که از توبه نصوح به [س...] و فلسفه رسید!) می‌توان بعنوان مخالفان دوآتشه آوینی نام برد. ⭕️آوینی امروز عاقبت به خیر شده و بر خوان کرامت سیدالشهدا علیه السلام میهمان است و این جماعت سردرگم و حیران، در بند سیاست بازی های غلط خویش، به تئوریزه کردن خط سازش و هزینه‌تراشی برای نظام و رهبری، مشغول اند! 🔹مطالب مرتبط:👇 ۱) کاریکاتور موهن روزنامه جمهوری به سردبیری مسیح مهاجری علیه سیدمرتضی آوینی https://eitaa.com/rozaneebefarda/7758 ۲)وقتی هاشمی رفسنجانی، سیدمرتضی را دشمن خود معرفی می‌کرد! https://eitaa.com/rozaneebefarda/7761 @rozaneebefarda
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 نماهنگ| راوی راه آسمان 👈 رهبرانقلاب: مشتری همیشگی بودم 🔺 شهید آوینی میگفت: این جوانهای ما به راههای آسمان آشناترند تا به راههای زمین ➕حضور حضرت آیت الله خامنه‌ای در مراسم تشییع شهید 📥 سایر کیفیتها👇 https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=39358
جماران و رپرتاژ برای ادعاهای واهی فتنه‌گران! تکرار ادعاهای واهی اصحاب فتنه۸۸ توسط سایت وابسته به مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی چه معنایی دارد؟! آیا این قبیل مواضع مصداق متهم کردن نظام اسلامی و تشویش اذهان نیست؟! این قبیل تولیدات رسانه‌ای چه نسبتی با مأموریت‌های مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی دارد؟! آیا رواست بودجه عمومی و بیت‌المال مسلمین برای چنین اقداماتی هزینه شود؟! مجموعه‌ای که باید مفسر امین آرای امام باشد، چه توجیهی دارد؟ امید است مسئولان مؤسسه مزبور این موارد را شفاف توضیح دهند! @rozaneebefarda
روایتی از ضرورت خوداتکایی اقتصادی [صفحه ۱ از ۳] وارده @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 رهبر حکیم انقلاب در بیانات نوروزی خویش فرمودند : «انتخاب ملّی ما نسبت به جبهۀ استکبار، ایستادگی بود نه تسلیم؛ استقلال بود نه وابستگی، تقویّت درونی بود نه تکیۀ بیرونی؛ و وقتی به قضایاي جاري و امروزي عالم نگاه میکنیم حقانیّت و صدق این انتخاب را درمی‌یابیم». پیرامون این سخنان روشنگرانه رهبری، مرور چند نکته خالی از لطف نیست : 1_ به نظر می‌رسد که مغز و جان‌مایه بیانات حکیمانه ناخدا باخدای انقلاب در امسال و پارسال و پس پیارسال و سالهای گذشته و سالهای آینده آنست که ملت ایران به این فهم از واقعیت نائل آیند که «آبادی این خونه، به دست خودمونه / کِی دیدی غریبه، واسه ما، دل بسوزونه؟». ایشان در سنوات گذشته بر خلاف غربزدگانی که «خواب دیدند صَلاح از طرف بیگانه است» اتفاقا تاکید داشتند که «به خود آییم، نجات همه در این خانه است». مرشد انقلاب با فراخوان عمومی به درس‌آموزی از آوردگاه جریان غربگرا و عبرت‌گیری از داستان تلخ دولت «برجام و دیگر هیچ»، به زبان غیرمستقیم اعلان داشتند که «دیدی که به گرگ و توبه‌هاش نیست امیدی / همراهیِ بیگانه، همون بود که دیدی». در هشت سال گذشته بارها «پیر ما گفت که دشمن به غارت آمد» اما شوربختانه «جریان تحریف» با ایجاد اختلال در دستگاه محاسباتی مدعیان اصلاحات و سازندگی و اعتدال، ملت را اغوا نموده و «گفته بودند که دشمن به تجارت آمد»!. حکیم انقلاب در پرده و اشاره‌وار به ملت انذار دادند «آنانکه به غرب می شتابند / خائن به امام و انقلابند» و «از الفبای سیاست و غیرت چیزی نمی‌دانند»؛ اما اصحاب «ما‌نمی‌توانیم» چشم‌سفید‌تر از این حرفها بودند. خیره‌سرانه به وارونه‌نمایی حقایق پرداخته و حل همه مشکلات را موقف به «توافقات برجامی» نموده و با خوش‌خیالی ابلهانه به وعده‌ و وعید گرگ‌های متمدن‌نمای غربی، از حقوق هسته‌ای عقب نشینی کرده، در قلب توانمندیهای «هسته ای و موشکی و منطقه‌ای» بتون ریخته، به بزرگنمایی تحریم پرداخته، سنگ آمریکا را به سینه زده، چهره جنایتکار و غدار او را بزک کرده، پنجه فولادین او را در زیر دستکش مخملین ندیدند و در نتیجه خسارات فراوان مادی و معنوی بر کشور تحمیل کردند. 2_ واقعیت آنست که رهبر فرزانه انقلاب از سالها قبل در خشت خام می‌دیدند و گمان واثق می‌زدند که نباید به کدخدا اعتماد کرد، نباید به «توافق» و مذاکرات خوش‌بین بود و بارها به دولت تدبیر و امید (بخوانید تبخیر امید) هشدار دادند که با دخیل بستن به طناب «مذاکره» و حاجت خواستن از امامزادگان کروات‌پوش مستقر در « ژنو، لوزان، نیویورک، وین» آبی برای این ملت گرم نخواهد شد، اما متاسفانه خودباختگان داخلی آنچنان مسحور «توافق» و مستسبع در برابر زرق و برق تمدن تهی از معنویت اروپایی و آمریکایی شده بودند که گوششان به این حرفها بدهکار نبود. سوار بر خرِ شیطانِ «توافق» شدند و دسته گل‌های فراوانی به آب دادند. 3_ گره زدن همه مشکلات به زلف «تحریم» و سپس «بستن با کدخدا» برای «رفع تحریم» و دل‌خوش کردن ملت به «توافق» تا آنجا پیش رفت که عده‌ای را در خیابانهای تهران به رقص و پایکوبی از انجام «توافق» واداشت!. به قول آن شاعر طنزپرداز زبان حال این جماعت متوهم این‌گونه گشته بود: هرکار آسان می شود بعد از توافق / اجناس ارزان می شود بعد از توافق! هر چند چیزی قبل از این ارزان نمی شد / اما از الان می شود بعد از توافق! در سالن اجلاس تهران جان کری جان / هر روز مهمان می شود بعد از توافق! با رفع تحریمِ جهانی خاک ایران / سیراب باران می شود بعد از توافق! حل می شود بحران آب خوردن ما / هر چشمه جوشان می شود بعد از توافق! گل می کند هی طبع شاعرهای ایران / کشور گلستان می شود بعد از توافق! دارد شتر در حالت عادی دو کوهان / اما سه کوهان می شود بعد از توافق! می گفت مشتی ممدلی با همسر خود / این ده چو تهران می شود بعد از توافق! مادر بزرگ مادرم دندان ندارد / دارای دندان می شود بعد از توافق! در سفره ما جای چایی هست خالی / پرقند قندان می شود بعد از توافق! ما که فقط از مرغمان هی بال خوردیم/ شکر خدا ران می شود بعد از توافق! گفته است استاندار قم اندازه قم / قدر خراسان می شود بعد از توافق! @rozaneebefarda
روایتی از ضرورت خوداتکایی اقتصادی [ص۲از ۳] 4_ متاسفانه در طی هشت سال گذشته لیبرالهای ایرانی، مدعیان «تدبیر و امید»،فرزندان معنوی مهندس بازرگان و تربیت شدگان مکتب نئولیبرالیسم خام‌اندیشانه یا غرض‌ورزانه، از روی نفوذ یا نفوذزدگی، از باب خیانت یا حماقت، انقلاب را متهم به «قهر با جهان» کردند و از بلاي «انزواي سیاسی» سخن گفتند و نسخۀ «آشتی با جهان» و «عقلانیّتِ دیپلماتیک» و «تنش‌زدایی» پیچیدند. آمریکا را «دنیا» پنداشتند و نعره لزوم «تعامل با دنیا» زدند!؛غافل از آنکه انقلاب اسلامی با «جهان‌خواران» سر جنگ داشت نه با «جهان». ما با مستکبران «تنش» داشتیم نه با مستضعفان؛ ما با اصحاب «زر و زور و تزویر» مشکل داشتیم نه با «دنیا». لذا چه حاجت به «تنش‌زدایی» و اعتمادسازی‌های واهی و خیالی بود! متوهمانه و لجوجانه _و بر خلاف نهی صریح و صحیح رهبری _ توصیه‌های سند2030 را بر تخم چشمهای خویش جا داده و خیز برداشتند که با عضویت درFATA ثواب کنند اما کباب شدند!؛ رفتند که در محضر اربابان آمریکایی زانوی تلمذ بزنند و ریش در بیاورند اما سبیلشان را هم باختند؛ همت گماشتند که با کنار گذاشتن «دکترین مقاومت» و «کوتاه کردن دیوار استکبار‌ستیزی» ابروی اقتصادشان را تعمیر کنند اما چشمش را هم کور کردند. با اعتماد بیجایشان به چشم‌آبی‌های آمریکایی و موطلایی‌های اروپایی تیشه به ریشه خود زدند و نهایتا زبان حالشان این شد که «خودم کردم که لعنت بر خودم باد». نهایتا تیرشان به سنگ خورد و همه رشته هایشان پنبه گشت؛ اما وقتی بیدار شدند که کار از کار گذشته و آب رفته دیگر به جوی باز نمی‌‌گشت. 5_اهل فن خوب می‌دانند که کدخدا خواب تداوم غارت منابع نفتی و گازی ما را میدید و در این سودا بود تا با تسلط دوباره بر منطقه ژئوپلتیک و ژئواستراتژیک این مرز و بوم ، خر را با خور برده و آش را با جایش سر بکشد و با استثمار و استعمار سرمایه‌های انسانی و اسلامی ما با دمش گردو بشکند و آروغ بدمستی سردهد؛ اما در این بحبوحه غربزدگان داخلی خود را به غفلت یا تغافل زده بودند و با بزرگنمایی «تحریم» و ضریب دادن به آن،علاج مشکلات کشور را در «اعتماد به آمریکا» و «تضمین پنداری امضای جان‌کری» و تمسک به میز مذاکره میدیدند!. کیست که نداند چشم‌آبی‌های اروپایی و موطلایی‌های آمریکایی بر سر آن بودند که ما را به جای آل سعود (بخوانید آل‌شکم) ملقب به مدال «گاو شیرده» در منطقه نمایند و از دریای نفت و گاز ایران گهی لپ‌لپ خورند و گهی دانه‌دانه و گه بشکه‌بشکه، اما خمینی کبیر سیلی به صورت این رویاپردازان ستمگر زد و کدخدا را با تمام ژست ابرقدرتی‌اش به زباله‌دان تاریخ فرستاد و سگ دست‌آموزش _انگلیس خبیث_ را به زوزه کشی آغشته به درد واداشت. آری؛ این بود راز خصومت‌ورزی جهان غرب بر علیه انقلاب و این بود علت کینه‌جویی‌های نظام سلطه و راه انداختن جنگ ارضی و ارزی در این چهل و چند سال. پس برخلاف تصور غرب‌باوران هیچ گونه سوءتفاهمی در کار نبوده و نیست تا نیاز به اتخاذ سیاست ذلیلانه «رفع سوء تفاهم» و «تنش‌زدایی» و «اعتمادسازی» و بتون ریختن در قلب توانمندیهای هسته‌ای و موشکی و منطقه‌ای بوده باشد!. اما دریغ از ذره‌ای «غیرت» و «عقلانیت سیاسی» در ذهن‌های علیل این جماعت خواب‌زده و نفوذی. 6_ شوربختانه باید اذعان کرد که شروع به کار «جریان تحریف» و رقم خوردن فعالیتهای اغواگرانه لیبرالهای ایرانی منحصر و محدود به دوران «پریزیدنت روحانی» نبود، بلکه سابقه چوب لای چرخ گذاشتن‌های آنان از اوائل انقلاب مسبوق به سابقه است. به عنوان نمونه خط فکری منسوب به مهندس بازرگان پیش از انقراض رژیم پهلوی درصدد حراست از سلطنت و ابقای شاه بودند اما بحمدالله نتوانستند و اغراض شومشان مقهور انقلابیون گشت.بعد از 22 بهمن 57 نیز عزم خود را جزم کردند تا «جمهوری اسلامی» تصویب نشود بلکه در سودای آن بودند واژه‌هایی همچون «لیبرال دموکراسی» را در عنوان‌گذاری نظام اسلامی به تصویب برسانند و از این رهگذر مراتب «خود‌باختگی» و «هیچ‌کس بودن» خود را در برابر چشم‌‌آبی‌های متمدن نمای غربی به اثبات برسانند، که خوشبختانه با تیزبینی و روشنگری‌های حکیمانه امام خمینی باز هم ناکام ماندند. در ادامه «جریان تحریف» با اغواگری و تغییر محاسبات بسیاری از چهره‌های «خوش سابقه اما بدلاحقه» و با حرام‌خوار پروری «خواص دنیازده» و با دم زدن از لزوم «مانور تجمل» و دست یازیدن به «خصوصی‌سازی‌های بی‌ضابطه» و ... تلاش نمود کلید گشایش اقتصادی را در ترویج «مصرف‌گرایی» ترویج «زندگی اشرافی»، «عمل به سیاستهای نئولیبرالی» توصیه شده از جانب صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی، پیروی بی‌چون و چرا از تئوری فریبکارانه «تجارت آزاد»، «وابستگی نفتی»، «واردات‌ بی‌رویه»، «سرمایه‌گذاريِ خارجی»، «هضم شدن در هاضمه سیری‌ناپذیر نئولیبرالیسمِ جهانی» و پیاده‌سازی «اقتصادِ نظامِ سرمایه‌داري» معرفی کند! @rozaneebefarda
روایتی از ضرورت خوداتکایی اقتصادی [صفحه ۳ از ۳] 7_ در پرتو جهل و بی خبری عوام‌الناس، کار و بار «جریان تحریف» و «نفوذی‌های فرصت‌طلب» تا آنجا رونق گرفت که در دوران «روحانی مچکریم!» رمز عبور از تحریمها و تهدیدها را منوط به «غلتیدن در آغوش مهاجم از ترس هجوم» تلقین نمودند و همه چیز را موقوف به «توافقات برجامی» ساختند!. «اندوخته‌هاي ملّی» و «دستاوردهای دانشمندان هسته‌ای» را در مذاکراتِ بی‌حاصل فروختند تا به خیال خام خودشان «معیشت روزمرّة مردم» را برآورند و «چرخ اقتصاد» را با «چرخ سانتریفیوژ» هم‌زمان به گردش درآورند. اما در عمل چوب حراج به ذخایر «اورانیوم با غنای بیست درصد» زده، کثیری از سانتریفیوژها را از حیّز انتفاع ساقط ساختند و چرخ کارخانجات داخلی را هم از حرکت انداختند! پیامد دیپلماسی «التماسی استرحامی انظلامی» و «تکدي‌گري سیاسی» و «خود‌کم‌بینی» و «کوک کردن ساز سازش» و «منفعت‌گرایی» و «وادادگی» و «بیگانه‌گُزینی» این شد که چرخ‌هاي ملّی را شکستند، «بی‌اعتمادِ سیاسی»، «ناامیديِ اجتماعی»، «ناراضی تراشی» و نهایتا «دلزدگی و دلسردی» توده‌های مردم از انقلاب و اسلام را به ارمغان آوردند. اندوخته‌هاي راهبردي را فروختند و مشتی وعده‌هاي سرخرمن برجامی و پیروزی روی کاغذ خریدند. چشم‌های نمک‌نشناس خود را بر پیروزی‌های جریان مقاومت در منطقه بستند و نانجیبانه و طلبکارانه از ترجیح «میدان» بر «دیپلماسی» سخن‌سرایی کردند. با اینکه همچون دراز‌گوشان در برجام 1 در گِل تپیدند و چوب حرف گوش نکردن به توصیه‌های رهبری را خوردند و از ندانم‌کاري و شتابزدگی و اعتماد نابجا به کدخدا ضربه‌ها دیدند، اما متوهمانه باز هم سوداي برجام 2 و 3 را در سر داشتند تا باز هم سرمایه‌فروشی نموده و این بار بازوان اقتدار موشکی و منطقه‌ای ملت را قطع نمایند تا تبدیل به کودن ترین سیاستمداران قرن گشته و برنده مدال سیمرغ بلورین ساده‌لوح‌ترین پینوکیوی زمانه شوند. 8_‌ بحمدالله در آستانه انتخابات 1400 مردم بیدار شدند و فهمیدند که هشدارها و توصیه‌ها و پیش‌بینی‌های ناخدا باخدای انقلاب صحیح و صریح و واقعی و مبتنی بر تجربیات تاریخی بود، نه متوهمانه و خیالبافانه. آری؛ تنگ‌تر ‌شدن سفره معیشت مردم در هشت سال گذشته و تداومِ توقفِ چرخ اقتصاد و چرخ هسته‌ای و مشاهده خنده‌های مستانه و تحقیرآمیز آمریکا به ریش دولتمردان غربزده بعد از آنکه خرش از پل گذشت، سبب شد که عقل سیاسی و حافظه تاریخی برخی خواص گمراه و عوام اغوا‌شده سر جا بیاید. صبر مثال‌زدنی و روشنگری‌های مداوم رهبر انقلاب برای بصیرت پیدا کردن ملت بالاخره جواب داد و سبب شد که انتخابِ سیاسی مردم چرخشی 180 درجه‌ای پیدا کرده، عقربه قطب‌نمای سیاسی که روی غرب قفل کرده بود به سمت داخل تغییر وضعیت داده، و باعث شد که خواب‌زده‌ها تجدید نظری در رای و انتخاب و سلیقه سیاسی خود کنند. مردم این‌بار تلاش کردند که «تفکر انقلابی» با رویکرد «مقاومت، استقلال، خودباوری، نگاه به درون، اعتماد به جوانان وطن» را بر «تفکر لیبرال» با رویکرد «سازش، وابستگی، خودتحقیری، نگاه به بیرون، اعتماد به کدخدا» ترجیح دهند. خدا را شکر مردم از عمق جان دریافتند که : «آبادی این خونه، به دست خودمونه / کِی دیدی غریبه، واسه ما، دل بسوزونه؟ با دست کسی این گره‌ها باز نمی‌شه / بالی نزنی، فرصت پرواز نمی‌شه دیدی که به گرگ و توبه‌هاش نیست امیدی / همراهیِ بیگانه، همون بود که دیدی دامِ، توی هر دونه که می‌ریزه برامون / می‌ترسه یه وقت، باز بشه، بال و پرامون» رسول رضایی/ طلبه حوزه علمیه تذکر: ادبیات متن مربوط به نویسنده است و به جهت مراعات امانت تغییر نیافته است. @rozaneebefarda
سیری در فضایل شهید دارایی رضوان الله تعالی علیه @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 روحانیت در طول مبارزات انقلابی و در طی سال‌های انقلاب، بارها و بارها از همه توان و سرمایه خود و حتی جان خود در راه هدایت و خدمت به مردم گذشته‌اند. آمار شهدای روحانیت در دفاع مقدس، در ترورهای دهه 60، در دفاع از حرم، در خدمت‌رسانی دوران کرونا و... خود شاهدی بر این امر است و اینک، گشوده شدن فتح باب شهادت روحانیت در گام دوم انقلاب اسلامی و در عرصه جهاد تبیین، بار دیگر شاخص حقیقی حق و باطل و نقطه تمرکز دشمن را نشان داده است و چه افتخاری از این بالاتر... هم چنان که امام خامنه‌ای عزیز حفظه الله تعالی مسیر شهادت اکثر امامان معصوم علیهم السلام را عرصه جهاد تبیین دانستند، و این شهادت، یعنی خار چشم دشمن بودن و زدن گلوگاه حساس دشمن... و اینک صدق این فرمایش را به چشم می بینیم. اما نکته اینجاست که در گام دوم انقلاب، جهاد تبیین را منحصر در نوشتن و گفتن ندانیم، این گفتن و نوشتن هم ارزشمند است، اما ناظر به عمل صحبت کنیم و خود در میدان باشیم... امروز حرم، جمهوری اسلامی است، هر چه موجب رشد و تعالی این حرم شود و از آسیب‌ها و آفات آن را حفظ کند، مبارزه با دشمن است؛ و شهادت در جنگ نیست، بلکه در مبارزه است... ✨و دومین شهید پاک رمضان رضوی، شهیدی منحصر به فرد و به واقع ممتاز است. عملکرد این شهید می‌تواند برای جوانان طلبه و غیر طلبه‌ای که به دنبال مجاهدت در این زمانه هستند الگوی کاملی باشد. با تاسیس گروه‌های مزین به نام مبارک "شهید دارایی" می‌توانیم قیام کنیم و تشکیلات بسازیم و دراطراف خود تحول بیافرینیم تا انقلاب و معارف و اهدافش را در شعاع تاثیرگذاری‌مان تبیین کنیم، نه فقط بیان بلکه در عرصه مبارزه تمدنی با کفر. هر قدر حقیقت انقلاب اسلامی و کارآمدی آن را بیشتر به عیان آوریم، بیشتر با تمدن باطل مبارزه کرده و آن را وادار به عقب نشینی کرده‌ایم، مهم نیست در یک محله دورافتاده باشیم یا مسئول کشوری... 🏴💫 برخی از فضایل ایشان که تاکنون شناخته‌ایم، از این قرار است: *جوان دهه هفتادی (متولد 76) که خود را به قافله شهدای مدافع حرم رساند. *مبلغ برتر در مناطق حاشیه شهر و نیز مناطق سنی‌نشین *امتثال کامل فرامین امام خامنه‌ای عزیز حفظه الله تعالی در مباحث فردی (داشتن 2 فرزند در اوان جوانی) و اجتماعی (مواسات مومنانه در مسجد) *درک درست نسبت به آموزه‌های دین؛ امامت مسجد را در خواندن نماز خلاصه نکرد. *محوریت دادن به مسجد در فعالیت‌های اجتماعی مومنانه *کار شبکه‌ای و تشکیلاتی به همراه شهید اصلانی و دیگر روحانیون مجاهد *دلسوزی و کار جهادی خالصانه برای رفع حوائج مردم، هرچند در محله‌ای دورافتاده *ایجاد تعاونی برای اشتغال‌آفرینی که نشان از درک درست اقتصاد مقاومتی و اسلامی دارد. *تاسیس تعاونی مسجدِ محله، برای نشان دادن ابزاری بودن اقتصاد برای دین‌داری مردم و محوریت مسجد *داشتن ارتباط خوب و روحیه مردمی *زندگی با خانواده سنّی‌مذهب همسر خویش و الگوی کامل شیعه را نمایش دادن. *نماد وحدت حقیقی(و نه تاکتیکی) شیعه و سنی *ساده زیستی و زی طلبگی کامل *اهتمام به کار رسانه‌ای مومنانه *هجرت به حاشیه شهر و عدم مرکز نشینی 💫زیبایی‌های شهادت او که نشان دهنده قبول خدای متعال است(بقبولٍ حَسَن)، و ضرورت تاسی به ایشان را نشان می‌دهد و غبطه هر دل عاشق ولایت را بر می‌انگیزد، عبارت است از: -جراحت در حرم مطهر رضوی -جراحت ماه مبارک رمضان در حال روزه -تحمل درد چند روزه و درک فیض جانبازی -کتمان درد که در آخرین ویدئوی باقی مانده مشهود است -شهادت در شب جمعه زیارتی حضرت ارباب روحی فداه -حضور پیکر مطهرش در مراسم مناجات حرم مطهر رضوی (که شاید بارها علاقه قلبی خود برای شرکت در این مراسمات را به خاطر خدمت به مردم زیر پا نهاده باشد) -تشییع باشکوه از مهدیه مزین به نام فرمانده‌اش حضرت صاحب الامر ارواحنافداه در روز جمعه - وفور نمادهای زیبا در مراسم تشییع مانند بارش مختصر باران در زمان تشییع -نماز بر پیکر مطهرش پس از نماز عبادی-سیاسی جمعه -خاک سپاری در حرم مطهر رضوی در قبر بازمانده از حادثه عاشورای حرم 🕊️در یک کلام، امام رئوف علیه السلام برای این طلبه - که با یتیمی بزرگ شد و اینگونه زیر سایه امامش مَرد شد- پدری فرمود... اللهم ارزقنا... تذکر: ادبیات متن مربوط به نویسنده است و به جهت مراعات امانت، ویرایش نشده است. @rozaneebefarda
تجربه‌های اقتصاد دانش‌بنیان در دنیا @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ✅ مقام معظم رهبری امسال را سال « تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین » نام‌گذاری کردند. از جمله مواردی که چشم اندازی را در مقابل روی ما قرار داده و اهمیت و ضرورت توجه به اقتصاد دانش‌بنیان را برای ما روشن می‌کند توجه به تجربه کشورهایی است که از دانش محور کردن اقتصاد برای خود مزیت ایجاد کرده‌اند. 🔹چنانکه انقلاب کشاورزی در انگلستان سبب افزایش بهره‌وری در محصولات و افزایش راندمان تولید مزارع شد و به تبع آن میزان درآمد نیز افزایش یافت. توجه به این مزیت داخلی و حرکت به سمت کشاورزی نوین ، به طور نسبی رفاه اجتماعی را ایجاد کرد و جمعیت را نیز افزایش داد و نهایتاً زمینه را برای انقلاب صنعتی فراهم کرد به طوری که افراد آزاد شده از صنعت کشاورزی، وارد انقلاب صنعتی شدند و این زمینه ای شد برای رسیدن به اقتصاد مبتنی بر نوآوری. 🔹اقدام دیگری که در سال ۲۰۱۸ در هندوستان رخ داد، اجرای طرحی بود که در ذیل صنعت کشاورزی دیجیتال، با دسترسی کشاورزان به موبایل و امکان ارسال اطلاعات از طرف پایگاه های مطالعاتی کشاورزی به صورت تخصصی پیام هایی در مورد زمان کشت و نکات مهم کشاورزی به کشاورزان ارسال می شد نتایج اجرایی این طرح به صورتی بود که در طول یکسال راندمان تولید مزارع آنها ۱۰ درصد رشد پیدا کرد این در حالی بود که انتظار می رفت در سال اول اجرای این طرح که استقبال زیادی هم از آن نشده بود تولید و رشد محسوسی نداشته باشد.در واقع کشاورزانی که از اطلاعات دیجیتال استفاده کرده بودند توانستند راندمان تولید خود را افزایش داده و درآمد بیشتری کسب کنند افزایش تاب‌آوری آنان در برابر شوک هایی که کسب و کارشان را هدف قرار می‌دهد فاکتور مثبت دیگر بود؛ پس از آن نشریه «ساینس» نیز بر این مبنا در یک مقاله علمی نوشت:کشاورزانی که پیشنهادات دیجیتالی را به صورت روزانه دریافت و اجرا می‌کنند به ازای هر یک دلاری که هزینه می‌کنند ۱۰ دلار درآمد کسب می‌کنند. تقریباً دو برابر کشاورزان دیگر. 🔹ژاپن نیز از دهه ۱۹۷۰ به سمت اقتصاد سرمایه محور و دانش‌بنیان حرکت کرد به طوری که در زمینه انرژی و دارا بودن شدت پایین مصرف انرژی در زمره موفق ترین کشورهای دنیا به حساب می‌آید. شدت مصرف انرژی در سال ۲۰۰۵ برای این کشور حدود ۶۵۳۹ بی تی یو در ازای تولید ناخالص داخلی بوده است که در مقایسه با میانگین جهانی حدود ۱۹ درصد پایین‌تر است. در واقع مهمترین نکته در ارتقای کارایی انرژی کشور ژاپن وجود زیرساخت‌های لازم سیاستگذاری نظارت و برنامه‌ریزی منسجم در به کارگیری فناوری های جدید در جهت کاهش مصرف انرژی است. 💠 بنابر مصادیقی که در بالا اشاره شد می‌توان به نتایج زیر دست یافت: ۱- ضرورت های رقابت در دنیایی که به دهکده جهانی تبدیل شده است ایجاب می‌کند که به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت کنیم زیرا اگر به این سمت حرکت نکنیم نمی‌توانیم از ظرفیت ها و مزیت های خود در جهت افزایش بهره‌وری استفاده کنیم آنگاه کشورهایی با منابع کمتر از ما پیشی خواهند گرفت. ۲- تداوم رشد، در اقتصاد دانش بنیان است؛ زیرا دانش هیچگاه تمام نمی شود، بنابراین رشد اقتصادی همواره ادامه خواهد داشت و دچار رکود نخواهد شد. ۳- حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان منحصراً مربوط به کشورهای توسعه یافته نیست بلکه کشورهایی همچون هند ، برزیل ، کره و... با اتکا به دانش محور کردن اقتصاد توانسته‌اند جایگاه قابل توجهی را برای خود کسب کنند. ✅ بنابراین آنچه را حکیم انقلاب به عنوان شعار سال مطرح کردند یک ضرورت انکارناپذیر بر سر راه اقتصاد کشور است که به عنوان قوه پیشران در اقتصاد، تولید، افزایش بهره‌وری و رفاه اجتماعی باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد. محمد حکیمی تذکر: ادبیات متن مربوط به نویسنده است و به جهت مراعات امانت، ویرایش نشده است. @rozaneebefarda