هدایت شده از روزنه
💥 دیدگاه #علامه_طباطبایی پیرامون آثار #دکتر_علی_شریعتی که با صحه گذاری بر دیدگاه منتقدان همراه است.
اظهارنظر دوم🔻
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
💥 تحریم آثار #دکتر_علی_شریعتی توسط #آیت_الله_مرعشی_نجفی
🔻ایشان آثار دکتر را مصداق #کتب_ضلال دانسته اند.
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
💥 تحریم آثار #دکتر_علی_شریعتی توسط #آیت_الله_سیدحسن_قمی
🔻ایشان آثار دکتر را مصداق #کتب_ضلال دانسته اند.
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
💥 تحریم آثار #دکتر_علی_شریعتی توسط #آیت_الله_سیدتقی_قمی
🔻ایشان آثار دکتر را مصداق #کتب_ضلال دانسته اند.
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
💥 تحریم آثار #دکتر_علی_شریعتی توسط #آیت_الله_اخوان_مرعشی
🔻ایشان آثار دکتر را غیرمطابق با اصول مذهب و خرید و فروش آن را حرام دانسته اند.
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
هدایت شده از روزنه
💥 تحریم آثار #دکتر_علی_شریعتی توسط #آیت_الله_ابوالحسن_قزوینی
🔻ایشان آثار دکتر را غیرمطابق با اصول مذهب تشیع دانسته اند.
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
💥 تحریم آثار #دکتر_علی_شریعتی توسط #آیت_الله_نمازی_شاهرودی
🔻ایشان آثار دکتر را غیرمطابق با اصول مذهب تشیع دانسته اند.
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
💥 تحریم آثار #دکتر_علی_شریعتی توسط #آیت_الله_فانی_اصفهانی
🔻ایشان آثار دکتر را از اباطیل دانسته اند.
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
💥 تحریم آثار #دکتر_علی_شریعتی توسط #آیت_الله_سیدعبدالله_شیرازی
🔻ایشان مطالعه آثار شریعتی را برای متخصصین با عقاید محکم، مجاز دانسته اند.
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
507-615-1390-5-11-6-58-12-2E6D.pdf
1.43M
💥اختصاصی
📔 نسخه PDF کتاب "سخنی چند با آقای علی شریعتی"
🖊 اثر حجتالاسلام والمسلمین شهید شیخ #قاسم_اسلامی، از مشهورترین منتقدین #دکتر_شریعتی که توسط گروهک تروریستی التقاطی #فرقان و به جرم نقد آثار شریعتی در نیمه رمضان الکریم ۵۸ شمسی با زبان روزه به شهادت رسید.
🔶پی افزود
شهید قاسم اسلامی را بهتر بشناسیم؛
🔴 زندگینامه شهید شیخ قاسم اسلامی/مقاله ای از مورخ فقید استاد علی ابوالحسنی(منذر)👇
http://almonzer.blogfa.com/post/107
🔴 میزگرد/پرسش و پاسخ با حضور خانواده شهید| پایگاه اطلاع رسانی رجا👇
http://www.rajanews.com/news/70651
📷 شهید اسلامی به روایت تصاویر | خبرگزاری فارس👇
https://www.farsnews.com/news/13950404000254/
@rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
خاطره جالب مقام معظم رهبری از جلسه مشترک با #آل_احمد و #شریعتی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹یک خاطره ای نقل می کنم برای شما در سال 47 یعنی سال آخر عمر جلال آل احمد.
🔸مرحوم آل احمد آمد مشهد، یک جلسه مشترکی داشتیم، من بودم، آل احمد بود، مرحوم شریعتی بود و عده ای هم از دوستان مشهدی ما بودند.
🔹بحث درباره روحانیون شد، به مناسبت حضور من در جلسه شاید هر کسی یک چیزی می گفت شریعتی یک مقداری انتقاد کرد. مرحوم آل احمد به شریعتی گفت شما چرا (البته با تعبیر حوزه علمیه می گفتند نه روحانیت) از حوزه علمیه اینقدر انتقاد می کنی بیا از روشنفکران خودمان انتقاد کن و مرحوم آل احمد یک دو سه جمله درباره انتقاد و تعرض به روشنفکران گفت، مرحوم دکتر شریعتی پاسخی داد که از آن پاسخ هم می شود درست نقطه نظر او را نسبت به روحانیت و روحانیون فهمید.
او گفت علت اینکه من از روحانیت انتقاد می کنم، از حوزه علمیه انتقاد می کنم این است که ما از حوزه علمیه انتظار و توقع داریم، از روشنفکر جماعت هیچ توقعی نداریم، نهادی که ولادتش در آغوش فرهنگ غربی بوده این چیزی نیست که ما در او انتظار داشته باشیم اما روحانیت یک نهاد اصیلی هست و ما از روحانیت زیاد انتظار داریم و چون آن انتظارات عمل نمی شود به همین دلیل است که انتقاد می کنم.
او معتقد بود که روحانیون به آن رسالت بطور کامل عمل نمی کنند. بر این اعتقاد بود تا سال حدود 51 و نزدیک 52 از آن سال در اثر تماس هایی که دکتر با چهره هایی از روحانیت به خصوص روحانیون جوان گرفت، کلا عقیده اش عوض شد. یعنی ایشان در سال 54 و 55 معتقد بود که اکثریت روحانیت به آن رسالت عمل می کنند و لذا در این اواخر عمر دکتر شریعتی نه فقط معتقد به روحانیت، بلکه معتقد به روحانیون نیز بود و معتقد بود که اکثریت روحانیت در خط عمل به همان رسالتی هستند که بر دوش روحانیت واقعا هست.
البته با روحانیونی که می فهمید که در آن خط نیستند با آنها خوب نبود و شخصا به امام خمینی بسیار علاقمند و ارادتمند بود.
گروه های چپ و شبه چپ امروز سعی می کنند شریعتی را قطب و پیشوای خود معرفی کنند از طرفی گروه های سیاسیون غربگرا و یا به اصطلاح رایج لیبرال نیز شریعتی را ملک مطلق خود می دانند. آیا شما می توانید مشکلی که از این دو ادعا حاصل می شود را حل کنید.
گفت و گو با مجله سروش ، شماره 102 ، خرداد 1360
mshrgh.ir/590724
🔶پی افزود
در این هنگام هنوز اسناد ساواک آقای شریعتی منتشر نشده بود.
@rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
چپ های مسلمان و چپ های نامسلمان؛ پیشگامان ستیز با روحانیت و قانون!
مروری بر پیشینه تاریخی ساختارشکنی اصلاحطلبان/بخش نخست
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹انقلابی های بدلی و عمله آنارشیسم همواره یکی از جریانهای سیاسی پرضرر در تاریخ سیاسی ایران بوده اند که از یک سو در پیوند وثیق ارگانیک(عمله رسمی) یا ایدئولوژیک(عمله بی مزد و مواجب) با استعمارگران غرب و شرق بوده اند و از دیگر سو، با #نفوذ در صفوف مبارزین و انقلابیون اصیل، بیشترین ضربه را به وجاهت و اعتبار اجتماعی این جریان وارد کرده اند!
🔸ماجرا وقتی جالب تر می شود که این جماعت به دلیل تسلط بر عرصه رسانه، همواره خود چهرهای موجه و مهربان از خود به نمایش میگذارد و دست چدنی و دندان خونین خود را در پس لبخند مرموز و سلوک موزیانه خود مخفی میسازد.
🔸اکنون که اصلاحطلبان به عنوان نماد ساختارشکنی در جمهوری اسلامی شناخته شده اند، مرور پیشینه تاریخی چپ گروی، در شناخت ماهیت و مرام این جریان بدسگال و بدسابقه، بسیار ضروری مینماید.
🔹 زمانی که آقامیر بحرالعلوم رشتی در قزوین و آیتالله خمامی در رشت ترور شدند و هنگامی که مشروطه چی های غرب زده در پای پیکر بی جان شیخ شهید پایکوبی کردند، کسی فکرش را نمیکرد که این جماعت بتواند ورق را برگرداند و خود را نماد اخلاق و قانون بنمایاند!
اگرچه همان زمان #یفرم_خان تروریست از داشناک های آذربایجان بعد از آنهمه آدمکشی در عصر مشروطه، بعنوان #مجاهد لقب گرفت و نشان داد که #انقلابیون_بدلی، یک خطر دائمی برای مبارزات اسلامی اصیل تلقی میشوند چنانچه بعدا امثال #احسان_الله_خان دوستدار و اعوانش در نهضت جنگل انشقاق ایجاد کردند و کودتای سرخ را راهبری کردند. همو که با پول رضاخان به شوروی رفت و بعد از مدتی به دلیل جاسوسی برای رضاخان، در آنجا کشته شد!
🔸حزب توده و همپیاله های ملی گرای او نیز در جریان کودتای انگلیسی/امریکایی ۲۸مرداد مردود شدند چنانکه #آل_احمد به نیکی روایت کرده است.
🔸برآمدن #نهضت_خداپرستان_سوسیالیست نمونه دیگری است که با رهبری محمد نخشب ایجاد شد و طیف گسترده ای از روشنفکران شبکه انقلابی بعدی را متأثر و متشکل ساخت؛ از #علی_شریعتی گرفته تا #ابراهیم_یزدی! حتی وقتی پنجاه سال بعد، یکی از سران تشکل حوزوی موسوم به #نشست_اساتید در یک مصاحبه رسمی، از #محمد_نخشب به عنوان استاد دوران کودکیاش با تجلیل یاد میکرد، کمتر کسی به عمق نفوذ این چپگروی التقاطی توجه کرد!
🔸از دل دو جریان #نهضت_آزادی و دکتر شریعتی، بعدا دو سازمان تروریستی مخوف پدید آمدند که هیچکدام مقبول #امام_خمینی و اغلب شخصیتهای اصلی انقلاب نبودند.
یکی سازمان مجاهدین(منافقین بعدی) که به مثابه یک انشعاب متصل، از نهضت آزادی بود که مهندس بازرگان در سال ۵۸ از آنان بعنوان فرزندان نهضت آزادی یاد نمود و در سال۶۲ کشتههای آنان را در زمره شهیدان یاد کرد!
و دیگری گروهک #فرقان که حاصل آثار شریعتی بود و یک نمونه از جنایاتش شهادت استاد مطهری بود.
🔸 جالب آنکه اگرچه امام هرگز مبارزه مسلحانه را تایید نکرد اما برخی از پدران معنوی اصلاحات و اعتدال مانند مرحوم #هاشمی_رفسنجانی همواره با خط مبارزه مسلحانه همراه بودند چنانکه مهم ترین دستگیری های ایشان در عصر پهلوی مربوط به این موضوع است؛ یک بار به اتهام مشارکت در #ترور_منصور و بار دوم بخاطرکشف توصیهنامه مکتوب به امام و درخواست تأیید سازمان منافقین!!
🔸چپ گروی در ایران معاصر مهم ترین رقیب و بلکه دشمن انقلابی گری اصیل مبتنی بر اسلام ناب و اجتهاد جواهری بوده است.
چپ های ایرانی که امام خمینی به درستی به پیوندهای آنان با آمریکا تصریح کرده، نوعا از مکتب #سوسیالیسم متأثرند لذا #خط_اجتهاد به همان میزان که با #چپ_الحادی و عریان در ستیز است دقیقا به همان میزان از جریان #چپ_اسلامی یا #چپ_التقاطی گریزان است.
🔻چپهای مسلمان و چپ های نامسلمان هر دو سر در آخور استعمار دارند و هر دو با اجتهاد و فقاهت و روحانیت در ستیز اند و هر دو شعار #عدالت سر می دهند!
🔻بروز انقلابی گری چپ ها، در #عدالت_خواهی_ویرانگر و #انقلابی_گری_عرفی است!
مدلی که با مذاکره، سازش، کرنش، ذلت، ترمیدور، پایان انقلاب، حذف استقلال ملی و ستیز با ولایت فقیه قابل جمع است!
🔹در دهه شصت جریان چپ اسلامی بعنوان نماد انقلابی گری مطرح شد که در تهران #مجمع_روحانیون یکی از کانونهای اصلی آن بود و در قم نیز #دفتر_تبلیغات بعنوان عقبه فکری این جریان فعالیت داشت.( یادداشت تفصیلی قوچانی در مهرنامه، اعترافی آشکار به این واقعیت است)
🔻دولت میرحسین موسوی که خود از سوسیالیست های جوان و از مریدان فکری #حبیب_الله_پیمان بود، پرچمدار چپ گرایی در بدنه جمهوری اسلامی تلقی می شد که بر اقتصاد دولتی و سایر انگاره های شبه سوسیالیستی بشدت پای می فشرد.
حکایت ساختارشکنی در دو #فتنه۷۸ و۸۸ مفصل است و بعدا می آید.
@rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
ما و مسأله دکتر شریعتی
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
دکتر شریعتی، آخوندزاده خراسانی، معلم پرحرارت روشنفکری بود که در دهه سی به جمعیت خداپرستان سوسیالیست پیوست و حتی در جمع ملی گراهای مشهد دستگیر شد.
علی شریعتی بعد از مدتی به دلیل مهارت ویژه در سخنوری و قلم، مورد توجه کانون های نخبگانی قرار گرفت و همزمان که مورد التفات امثال #شهید_مطهری بود، توسط #احسان_نراقی و #ثابتی نیز به دربار نزدیک شد و بعدا با بورس دولتی راهی پاریس شد.
در پاریس از اساتید مختلفی درس گرفت که برخی شان چپ گرا، و برخی دیگر ماسون بودند.
شریعتی بعد از بازگشت در نامه های خصوصی به محمدتقی شریعتی، از ایده اسلام منهای آخوند، سخن به میان آورد و بعدا در توضیحات مکتوبش خطاب به #ساواک، صراحتا از تلاشش برای تحقق #پروتستانتیسم_اسلامی، سخن گفت.
با تأسیس حسینیه ارشاد و با حمایت شهید مطهری، پدیده شریعتی در دهه پنجاه در سطحی گسترده مطرح شد و در این دوره اگرچه بحث های سطحی و التقاطی با لعاب اسلامی در سخنان وی فراوان یافت می شد اما همین میزان نیز موجب می شد که دانشجویان مسلمان در مقابل تبلیغات پرطمطراق چپ ها، به اعتماد به نفس نسبی در اسلام گرایی دست یابند.
بعد از بالاگرفتن زاویه التقاط و بی نتیجه ماندن تلاش های برخی از سران روحانی برای جذب و اصلاح شریعتی، شهید مطهری نیز به جرگه مخالفان دوآتشه دکتر (قاطبه علمای سنتی قم و مشهد و بزرگانی چون علامه طباطبایی و آیات مصباح یزدی و سید مصطفی خمینی) بپیوندد و خطر آثار و افکار دکتر را در قالب نامه ای مفصل به امام خمینی ابراز کند.
صدالبته برخورد مخالفان انقلابی دکتر شریعتی، هرگز مورد قبول طیف دیگری از روحانیون مبارز واقع نشد و بزرگانی چون مقام معظم رهبری و شهید بهشتی، با نگاهی راهبردی به میدان مبارزه، علی رغم قبول اشکالات در آثار دکتر، نحوه برخورد با وی را مورد نقد قرار دادند که انشقاق در مدرسه حقانی تنها یکی از آثار این اختلاف نظر بود.
شاید توجه به همین مصالح مبارزاتی کلان بود که موجب شد امام خمینی هرگز تا قبل از فوت دکتر، موضع صریحی در مورد آثار او ابراز نفرماید، هرچند که به دقت هرچه تمام تر، هیچ تأییدی نیز از ناحیه ایشان مشاهده نشد که مورد سوءاستفاده قرار گیرد.
گرچه با خروج دکتر شریعتی از ایران، ظاهرا بخشی از اختلافات حل شده بود اما نزاع و انشقاق بر سر افکار و آثار او هرگز تمام نشد و بعدا همین افکار منجر به تغذیه فکری و رویش جریان های تروریستی چون #فرقان گردید که برخی متفکران مسلمان را تنها به جرم نقد شریعتی، به شهادت رساندند و برخی ترورهای شان نیز ناتمام ماند.
بعد از فوت دکتر شریعتی، سازمان تروریستی مجاهدین و اعضای نهضت آزادی(خصوصا شاخه برون مرزی آن) تلاش زیادی در شهیدسازی از وی انجام دادند و او را معلم شهید نامیدند اما علی رغم همه تلاش ها، امام خمینی در پاسخ به پیام های تسلیت متعدد پیرامون این واقعه، حتی حاضر نشدند، از لفظ مرحوم نیز برای او استفاده کنند که این مسئله موجب قهر و رنجش شدید دکتر ابراهیم یزدی شد که اعتقاد داشت باید لفظ شهید در پیام امام بیاید!
آقا سید موسی صدر بر پیکر شریعتی نماز گذارد و جنازه در زینبیه دمشق دفن شد.
در ایران نیز انتشار پیام انتقادی مشترک آقایان مطهری و بازرگان، آتش خشم مریدان دکتر را برانگیخت تا بدانجا که مهندس بازرگان بعدا مجبور شد از نظر اولیه اش کمی عقب نشینی کند ولی همچنان منتقد شریعتی باقی ماند.
بعد از گذشت بیش از چهار دهه از فوت دکتر شریعتی همچنان آثار و افکار و کارنامه سیاسی او محل نزاع و موجب انشقاق در میان انقلابیون است و این مسئله ضرورت بازخوانی مستند، همه جانبه و بی تعصب پیرامون این موضوع را نشان می دهد.
🔶پی افزود
۱)جریان نوشریعتی ها با همت و حمایت دکتر #سارا_شریعتی، در قم ظهور و بروز یافته و تا کنون آثار مکتوب قابل تاملی ارائه داده است.
این جریان که می توان از آن با عنوان #پسران_سارا یاد کرد، تلاش دارد به روحانیت به دید یک سوژه مطالعاتی صرف بنگرد که نتیجه اش ارائه تصویری غیر مقدس وسکولار از حوزه و روحانیت خواهد بود و از همین حیث، حلقه پسران سارا را می توان انتقام توأمان دکتر شریعتی از حوزه و نظام قلمداد کرد که از یک سو با خط مخالفان انقلابی دکتر در ستیز اند و از دیگر سو مخالفان سنتی شریعتی را مورد هجمه قرار داده اند.
۲) استفاده ازلفظ دکتر، مطابق ادبیات عامه است وگرنه هرگز مدرک دکترای ایشان در محافل علمی مشاهده و ارائه نشده است که البته قطعا به معنی نفی آن نیست و اگر کسی از سند آن اطلاع دارد بازنشر خواهد شد.
مطالب بیشتر و اسناد تحریم آثار دکتر شریعتی توسط جمعی از علما و مراجع را در روزنه پی بگیرید
👇
@rozaneebefarda
قطعنامه ضدایرانی و واکنش لات منشانه متولیان دیپلماسی!
مدعیان دیپلماسی دانی سال ۹۲ که زندگانی ملت را به سازش با شیطان گره زدند و جز بند و بست با کدخدای شان هیچ حرفی برای گفتن نداشتند، امروز دست خالی تر و ذلیل تر از هر زمان دیگرند!
برجام نافرجام که هرگز هیچ نتیجه معقولی در پی نداشت، اما در این سالهای سازش و کرنش، اعتبار و عزت نظام اسلامی نیز به دلیل مواضع غیرمعقول و مخالف اندیشه امام و رهبری، تا حد زیادی در عرصه بین المللی ضربه دید.
حالا در آخرین سال دولت اعتدال، خبر رسیده که با همدستی دوستان اروپایی آمریکا، قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام تصویب شد!
پاسخ دستگاه دیپلماسی و شخص #ظریف، در مقابل اینهمه دشمنی، مشتی مواضع لات منشانه است که نمونه اش را گاه در موضعگیری های رئیس دولت قبل دیده بودیم
دولتمردان غربگرای دولت فعلی در آخرین سال فعالیت شان، به همان نقطه ای رسیده اند که در تمام این سالها مسخره اش می کردند!
این جماعت بلندآواز و میان تهی، حالا که کفگیرشان ته دیگ خورده بازهم با کمال تعجب به جای عذرخواهی و جبران، مدعی و طلبکار شده اند!
لابد انتظار دارند با این وضعیت، مردم در ۱۴۰۰ هم برای شان فرش قرمز پهن کنند.
تجربه گذشته نشان داده امکان محاکمه مسولان عالی اجرایی به دلیل ندانم کاری و ضربات اساسی به منافع ملی چندان ممکن نیست اما افشای ماهیت و کارنامه کارگزاران غرب اندیش و خسارت آفرین، زمینه را برای محاکمه آنان در دادگاه تاریخ فراهم می کند.
گذشته از سرگذشت عبرت آمیز دولتمردان اعتدال، اوضاع ترحم برانگیز حامیان حوزوی اینان نیز نباید مغفول واقع شود.
جماعتی که همه هویت و حیثیت طلبگی شان را قربانی منافع مادی زودگذر غرب اندیشانی کردند که جز خسارت برای کشور هیچ نداشتند!
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✖️رهبر معظم انقلاب: یک جبهه عظیمی از لحاظ فرهنگی دارند به ما تهاجم می کنند.
دشمن صریحا می گوید غلبه بر جمهوری اسلامی و حاکمیت اسلام با جنگ نظامی و تحریم اقتصادی موفقیت آمیز نیست؛ با کار فرهنگی و نفوذ فرهنگی موفقیت آمیز است. ذهن ها را باید تغییر داد. روی فکرها باید کار کرد. هوس ها را باید تحریک کرد. این را صریح می گویند.
#نفوذی_ها
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پاسخ استاد انصاریان به توهین های سروش
🔹در پی توهین #عبدالکریم_سروش به سخنران ها و مداحان در یکی از سخنرانی هایش و اشاره به نام تعدادی از سخنران ها ، استاد #شیخ_حسین_انصاریان با انتشار ویدئویی پاسخ این توهین ها را داد.
سروش در تازه ترین سخنانش با موضوع خرافه گرایی ، شمشیر حملاتش را به سمت هیئت های مذهبی چرخانده و با نام بردن از چند نفر از سخنران ها از جمله #شیخ_حسین_انصاریان ، #پناهیان و #رحیم_پور_ازغدی ، مداحان و سخنران ها را مروج خرافات در جامعه معرفی می کند.
🔸استاد انصاریان: آرزو می کنم روضه خوان محشور شوم.
🔶حاشیه
نسبت های ناروای سروش به شیخ حسین انصاریان عزیز بار دیگر نشان داد که روشنفکران دین ستیز در مقابله با مخالفان شان از هر ابزار نامشروعی استفاده میکنند.
#دروغ کسب و کار جماعت عشاق کفار و استکبار است!
@rozaneebefarda
💥انتخاب اعضای دوره هشتم شورای عالی حوزه های علمیه
🔹اعضای جدید شورای عالی با آراء اعضای جامعه مدرسین انتخاب می شوند و پس از تأیید مراجع عظام تقلید و رهبر معظم انقلاب اسلامی، معرفی می گردند.
🔸در دوره جدید، حضرات آقایان سیدهاشم حسینی بوشهری، علیرضا اعرافی، جواد مروی، سیداحمد خاتمی، محمدمهدی شب زندهدار، محسن اراکی و محمود رجبی به عنوان اعضای دوره هشتم شورای عالی حوزه های علمیه انتخاب شدند.
▪️از میان اعضای دوره پیشین، آقایان استادی، مقتدائی و غروی در جمع اعضای شورای عالی در دوره جدید حضور ندارند که گذشته از جناب آقای استادی، آقایان غروی و مقتدایی در جمع کاندیداها حضور داشته، نتوانستند اعتماد اعضای شورای عالی جامعه مدرسین را برای حضور در جمع شورای عالی حوزه جلب کنند.
🔹ضمن احترام به فرایند بسیار منطقی و عقلائی انتخاب اعضای شورای عالی، با التفات به همه نقدها و گلایه ها، بدینوسیله از زحمات این آقایان تشکر می گردد.
▪️بازخوانی منصفانه و مستند کارنامه عملکرد اعضای دوره قبل، در اصلاح نقاط ضعف و رشد نقاط قوت بسیار مؤثر است.
🔻انتظار آن است که اعضای محترم دوره جدید، با استفاده از ظرفیت نخبگانی حوزه، حداکثر تلاش خود را در جهت اصلاح ساختارها، طراحی راهبردها و افزایش تصاعدی زمینه برای استفاده از ظرفیت نیروی متعهد و متخصص حوزه های مقدسه به کار گیرند و در تحقق دو مطالبه ضروری بزرگان و بدنه حوزه قم یعنی #تحول و #حوزه_انقلابی، به نحو #جهادی اقدام فرمایند.
@rozaneebefarda
تولد حضرت معصومه(س) مبارک باد
یَا فَاطِمَهُ اشْفَعِی لِی فِی الْجَنَّهِ
فَإِنَّ لَکِ عِنْدَ اللهِ شَأْناً مِنَ الشَّأْنِ
اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ أَنْ تَخْتِمَ لِی بِالسَّعَادَهِ
فَلا تَسْلُبْ مِنِّی مَا أَنَا فِیهِ وَ لَا حَوْلَ وَ لا قُوَّهَ إِلا بِاللهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ
اللَّهُمَّ اسْتَجِبْ لَنَا وَ تَقَبَّلْهُ بِکَرَمِکَ وَ عِزَّتِکَ وَ بِرَحْمَتِکَ وَ عَافِیَتِکَ
وَ صَلَّى اللهُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ أَجْمَعِینَ وَ سَلَّمَ تَسْلِیماً یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ.
@rozaneebefarda
May 11
همه حامیان ناشناحته پروژه آنتی تز انقلاب در قم!؟
اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸موضوع تولید آنتی تز انقلاب اسلامی از قم در جریان #فتنه۸۸، از جهات مختلف قابل بررسی است؛ چنانچه این مساله توسط رهبر حکیم انقلاب اسلامی صراحتا بیان نمی شد معلوم نبود محافل نخبگانی و بدنه حوزه در شناخت اصل ماجرا تا چه حد موفق می شد.
🔻چه اینکه هم اکنون و با وجود تصریحات امام خمینی و مقام معظم رهبری، عده ای از چهره های حوزوی در صدد انکار پدیده #سکولاریسم_حوزوی هستند.
و از زبان اینان که بعضا با فتنه گران سبز نیز همراه بوده اند، حتما اصل پروژه تولید آنتی تز در قم انکار انکار می شد. مگر نه اینکه همینان در مواقف مختلف، واقعیت های بزرگ را واروونه جلوه داده اند؟
مگر نه اینکه اینان به جای بررسی عالمانه احتمالات مختلف در سناریوهای خصمانه، با برچسب #توهم_توطئه به مبارزه با متفکران پیشرو و تحلیلگران آینده نگر می روند؟!
🔹تولید آنتی تز انقلاب در قم، یک گزاره قطعی است که رهبری حکیم انقلاب بر اساس مستندات و شواهد قطعی به افشای آن پرداخته اند اما ابعاد این پروژه استعماری و حامیان و بانیان آن همچنان ناشناخته مانده اند.
با گذشت یک دهه از فتنه ۸۸ و پیچیدگی تحولات آینده، بازخوانی پروژه مذکور از جهات مختلف ضرورت دارد.
سوال مهم در این مورد آنکه، در واکاوی پروژه آنتی تز به دنبال چه چیزهایی باشیم؟
حتما بازشناسی حامیان پشت پرده ماجرا از جهاتی مهم تر از مباشران مستقیم این پروژه است و گاه این مجریان و پادوها، دانسته یا نادانسته، قربانی آن #پدرخوانده_های_پنهان می شوند و همچنان آتش های سوزان زیر خاکستر می مانند و برای فتنه های آینده برنامه ریزی می کنند!
در این یادداشت از فرد و جریان و حلقه و محفل و موسسه و رسانه و بیت خاصی اسم برده نمی شود(با آنکه ضرورت دارد) اما در ضمن طرح مساله، مرور طیف بندی حامیان تولید آنتی تز به طور کلی، خالی از لطف نیست!
نخبگان و فرهیختگان حوزوی در کوتاه زمانی جای خالی را با کلمات مناسب پر خواهند کرد و این معمای سر به مهر حل خواهد شد انشاالله.
🔻باید معلوم شود که؛
حامیان سیاسی
حامیان مذهبی
حامیان مالی
حامیان تشکیلاتی
حامیان رسانه ای
در تولید آنتی تز انقلاب اسلامی دقیقا چه کسانی بوده اند.
@rozaneebefarda
شریک جرم تراشی به سبک #برجامیان_عاشق_آمریکا!
روزی نامه های اجاره ای دولت روحانی، خرابکاری های ناشی از ضعف مفرط دولت غرب اندیش اعتدال که با همکاری مجلس لاریجانی رقم خورده را به گردن مجلس جدید انداخته اند.
@rozaneebefarda
May 11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مولودی حاج مهدی سلحشور به مناسبت میلاد بانوی کرامت
@rozaneebefarda
وقتی #ابتکار #فقیه میشود!
اظهارات عجیب معاون روحانی پیرامون یک مساله تخصصی فقهی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
#نیلوفر_ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رئیسجمهوری در گفتگو با #ایرنا گفته است:
🔻اینکه برخی میگویند پدر بر فرزندانش حق مالکیت دارد و میتواند آنان را به قتل برساند، #برداشت_فقهی است و بر اساس آیات #قرآنی #نیست.
🔻 پیشنهادهایی برای اصلاح قوانین مربوط به مجازات پدران در برابر خشونت و قتل فرزندان مورد بررسی قرار گرفته و برای اصلاح، تصویب در مجلس به کمیسیون لوایح ارائه شده است.
🔻برای پیشنهادها و اصلاح برخی قوانین در این زمینه و حقوق متقابل پدران و فرزندان، با علما و مراجع تقلید نشستهای مختلفی برگزار کردهایم.
🔻 سال گذشته و امسال هشت #نشست_فقهی در #قم داشتهایم و به این طریق مباحث حقوقی و فقهی مسائل زنان را به طور جامع پیگیری میکنیم.
🔻 طرح #محدودکردن #حق_طلاق شوهر را هم در دستور کار داریم ولی فعلا لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت در اولویت ما قرار دارد.
🔶حاشیه روزنه
روزآمدی قوانین و تطبیق حداکثری حقوق با فقه و عرضه مسائل مستحدثه به فقه، امری ضروری است اما؛
ورود غیرتخصصی
تلاش برای تولید فقه بر اساس انگاره های سیاسی
روشنفکرزدگی در عرصه فقه
عوامزدگی حوزه
و عرفی شدن دین و فقه
خطرات بزرگی است که اعاظم قم و متولیان اجرایی حوزه و عموم روحانیان، به حق نسبت بدان حساسیت حداکثری دارند و اجازه نخواهند داد عده ای بی اطلاع از علوم وحیانی، با تاثیرپذیری از انگاره های سیاسی و آموزه های مکاتب انحرافی (خصوصا افکار فیمینیستی) به دست اندازی در فقه شیعه مشغول شوند.
برخی دولتمردان و دولتزنان(!!) روحانی #راه_قم_را_خوب_بلدند!
مرور محتوای مطالب ارائه شده در نشست های مورد اشاره ابتکار و تجلیل آنان از یک مدعی مرجعیت که از جانب جامعه مدرسین فاقد صلاحیت مرجعیت دینی شناخته شده، و تمرکز رسانههای بدسابقه برجامی (مانند #شفقنا) از این نشست ها، در بازشناسی ابعاد خطرناک این پروژه سیاسی برجامیان برای قم و دست اندازی بر فقه شیعه، بسیار موثر خواهد بود.
انتظار آن است که #حوزه_خوهران و #جامعه_الزهرا در این باب ورود جدی داشته باشند و نقش ذاتی خود را در باب صیانت از حقوق زنان بر اساس آموزه های اصیل شیعی و در عین حال صیانت از ساحت فقه شیعه، ایفا کنند.
لازم به توضیح است که در برخی دوره ها، پای #مولاوردی و #ابتکار به برخی از محافل حوزوی زنانه باز شده که اطلاع چندانی از نتیجه این مراودات در دست نیست اما گرایش های سیاسی برخی بانیان چنین روابطی بر اهل اطلاع معلوم است و در عین حال ممکن است طیفی از متولیان امور به دلیل عدم اطلاع از اهداف پنهان این ارتباطات در تسهیل آن گام برداشته باشند.
@rozaneebefarda